Új hozzászólás Aktív témák
-
rep3at
őstag
válasz Reggie0 #16118 üzenetére
Engem nem zavar mert az enyém a jobb. Viccet félretéve érdekes. Én ha rádugom a töltőre akkor gyakorlatilag negyed óra alatt 20%-ot beletol gyorsan, utána lassul le, asszonyé alapból lassan tölt. Tegnap 100%-ról indultunk el éjszaka túrázni (nyilván ugyanarra mentünk), az övé 5-6%-kal kevesebbet mutatott amikor hazaértünk. Amúgy meglepően combos emelkedőkön is felment, ezen meglepődtem, lejtőn meg kb. 30-ig engedte, ez a szűk hegyi utakon már halálfélelem.
MÁV vonaton amúgy ingyenes a szállítás, többször próbáltam, GySEVen dettó, utóbbinál ráadásul legtöbbször alacsony padlós vonatok vannak, nem kell szenvedni a lépcsőn + el is férnek kényelmesen az utastérben. Távolsági buszokon csomagládába be lehet tenni, bár ott meg hánykolódik szerencsétlen.
Összességében nagyon megszerettük a kicsikéket, sajnos a tárcsaféket mindketten odapadkáztuk az elején, van benne egy kis nyolcas és ennek hangot is ad, bár a menettulajdonságokat nem befolyásolja. Így utólag inkább a 40-es modellt vettem volna de hát utólag mindenki okos. Legközelebb lehet megpróbálkozok egy G modellel, a pálcika vonal marad a hordozhatóság miatt.
Nekünk egyik roller sem recseg-ropog, masszívak nagyon, mondjuk kíméljük is őket azért.
[ Szerkesztve ]
Forward thinking. كرر
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #16152 üzenetére
Láttam már furatnál eltört rollert, ezért is javítottam bele az eredeti hozzászólásba.
A csavarnak helyet adó furat az már kezd átlépni a konstrukciós hiba kategóriába. Mert ha egy intenzíven terhelt részbe lyukat kell fúrni, akkor azt a részt valami módon illene megereősíteni.
A hőkezelés meg technológiai kérdés.Ilyen hibák elkerüléséhez kell a felhalmozott tudás, a Know How.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16181 üzenetére
Ennyike. Minap néztem a lassabb hátsó motorom mit szól a 67.2V-hoz...
Pörög, mint a csocsóbábu... 1345 rpm, közel 64 km/h végsebesség, de hát
ennyit nyilván nem fog tudni (légellenállás), viszont nem is célom...
(Csak gyorsuljon egy olyat, amire azt mondják, hogy ezt kipróbálnám.)Ui: a másik, más tekercselésű (ezzel kevésbé nyomatékos) első motorom
ugyanezzel már 1546 rpm-re szállna, ami bőven nagyon sok! Szóval most
az a terv, hogy külön akku lesz neki, alacsonyabb feszültségen, csak hogy
ne kizárólag egy motor dolgozzon (melegedjen!), végsebesség környékén. -
addikt
válasz Reggie0 #16152 üzenetére
Hát ha objektív lettél volna, akkor nem úgy állítod be a Xiaomit, mintha ugyanúgy törne mint a Kugoo.
Egy laikus elolvassa ezt:
"Sajnos a rollerek neha tornek, a xiaomi is."
És azt fogja hinni, h hehh, hát egyik se jobb a másiknál.
Illett volna odaírnod mellé, h mittudomén 1 Xiaomi törésre 10 Kugoo jut. Vagy valami hasonlót.
Így már objektív a megállapítás, és egy laikus is ennek megfelelően tud mérlegelni bevállalja-e a Kugoot.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #16369 üzenetére
Ha jól sejtem lefelé menet generátorként működik a motor.
És tartósan 50-60-70 km/h környékén azért már lehet olyan mennyiségű áram, amire nem biztos hogy méretezték a rollert. Nem hangzik olyan hétköznapi esetnek, amivel számolni kellene tervezéskor.
Ha a diódák lekorlátozzák az akku miatt, akkor hová megy el a maradék energia? Hővé alakul? Mert az se hangzik jól. -
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16400 üzenetére
Akkor máshogy fogalmazok.
Szerintem ha valamit úgy reklámoznak, hogy a teljesítménye miatt "x" % -os emelkedőn is fel tud menni, akkor nem árt, ha minden adott ahhoz, hogy a biztonsági berendezések is jól működjenek lefelé.
Ha veszek egy dinamikusan gyorsuló erős autót és mellé sz@r fékeket használok, akkor szerintem ön- és közveszélyes vagyok.
Tehát én azt gondolom, hogy az adott eszköz teljesítménye és a fékezési hatékonyság összefügg. Abban persze igazad van, hogy tök mindegy 350-500-800W, akkor is jónak kell lennie a féknek.
Szerk.:
Én mondjuk ha komolyabb rollert használnék (amit nem akarok), akkor biztos ahhoz mérten választanám meg az útvonalat is. Ergo nagyobb teljesítmény mellett nem kerülnék ki nagyobb emelkedőt, amihez a jelenlegi roller kevés.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16402 üzenetére
Csak mondjuk a teljesítmény függvényében teljesen más lehet az útvonal megválasztása. Én például két emelkedőt kerülök ki azért, mert amúgy gondja lenne vele a rollernek. Amivel kilométert és időt is bukok, bár engem annyira nem zavar.
Mivel rollernél mindig kiemelt mérőszám, hogy milyen emelkedőn tud felmenni.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16405 üzenetére
Én azzal, hogy a roller képességeihez mérten választom meg az útvonalam, kb. 30 perc menetidő helyett 40-45 -öt megyek. Ami azért nem kevés.
Ez a része mondjuk engem nem zavar, mert én direkt nagyobb hatótávú, de kisebb teljesítményű eszközt kerestem.
Szerk.:
Pesten azért szerintem meghatározó, hogy ki milyen rollert használ. Végsebességtől függetlenül is. Főleg hogy nem egy olyan út van, ahol főútvonal mentén bringa út és járda sincs.Illetve ha kikerülök egy emelkedőt, az nem minden esetben jelenti azt, hogy el tudok menni mellette. Simán lehet, hogy kerülőutat kell választani.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16457 üzenetére
De miért kéne akármeddig növelni? A balance-olásnak nem feltétele,
hogy csak a töltés ideje alatt dolgozhat: bármikor tudja csinálni.Meg aztán jól megépített akkuknál (nem állítom, hogy az enyém az!),
ez nem is akkora probléma: én ha ilyen ezredvoltokat látok, örülök.
Szerk: a kép a kisütés teszt közepén készült nagyjából 10 óra után...
(Nyilván ha nagyobb terhelést kap majd jobban kijön, hogy mennyire
is sikerült jól az akku: 10x0.2 mm-es tiszta nikkel szalag, külön öröm
volt azt meghegeszteni, folyton lemerült a ponthegesztő táp akkuja.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16459 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok... Én azt mondom, ha pár század voltot veszít,
az (nekem) nem fáj, egy mezítlábas akku eleve le sem jelenti, hogy az
egyes cellák hogy állnak, így az átlagos rollerhasználó nem csak nem
tud az egészről semmit, de nem is érdekli... Tölti a gyári töltővel, pont.
Az számít, hogy zöld-e a LED... Végfeszültséget se mér multiméterrel.
Kevesen vagyunk csak ennyire elmerülve a "részletekbe", tiszta sor.
(Az egyik Kugoo S1 kijelzőm +0.5V-ot mért. Össze is sz.rtam magam,
mikor az első reggel 43V körül mutatott... Mondom, elromlott a töltő.)Ui: amikor a cégnél limitált idő van tölteni, pont nem kritikus, hogy ott
keveset balanszol, vagy sokat: eleve jó esetben nem sokat kell. Aztán
otthon rajta lehet hagyni akármilyen lassú töltésen, és balanszolhat...
(Mondjuk egy 36Ah pakkot tényleg vicc kategória 1.8A-rel tölteni...)
Más kérdés, hogy a fene akar két töltőt tartani, ha pl. megváltoznak a
körülmények, és már nem lehet a cégnél tölteni. (Akkor fog jól jönni a
bazinagy kapacitása, hogy simán hazahoz bármikor rátöltés nélkül...) -
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16484 üzenetére
Én amúgy párszor nekicsaptam a sarkam a sárvédőnek. Még az elején, talán 2-3 alkalommal. Nem durván, csak kicsit, de azért leizzadtam...
Bár ez inkább az én bénázásom volt, mert az elmúlt kb. 22 évben a WC -re is autóval jártam, és ez valóban évi több 10 ezer kilométert jelent.
Annak is örültem az elején, hogy jól ki tudtam tartani a rollert sebesség mellett. Illetve a kanyar volt még az elején problémásabb. Viszont kb. 10 perc gyakorlás után már tök jól ment, aztán mielőtt normálisan használni kezdtem még nyomtam vele kb. 8 kilométert.
Persze nekem van mellé 45-46 -os cipőm is. A kezdetben hiányzó kétkerekes "skillemmel" együtt ez nem valami jó párosítás. Pedig G30 -nál már minden adott, hogy kényelmesen elférjen az ember lába.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16486 üzenetére
+ Somatom:
Én azzal nem is foglalkoztam. Csak legyintettem rá, hogy ez ilyen.Amúgy is azon gondolkozom, hogy mivel elég masszív cucc és nagyon meg vagyok vele elégedve, lehet rövid időn belül repül rá az első és hátsó lengéscsillapító is. Igazából ezeken kívül más nem hiányzik rá.
Maximum még az, hogy a világosszürke részeket cseréljem. Arra lesz egy fekete markolat, a csengő valószínű repül, illetve jön egy taposó.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
yodamester10
őstag
válasz Reggie0 #16514 üzenetére
Csak hiszed,volt olyan itthon nemrég adtam el.Ez csúcs kategória ahhoz képest.
tudnám minek futtatjátok a g30-at?Miben jobb a Hiley -hez képest?300 ezer-ig kerestem a Mijia utódját azt is néztem de ettől elmarad.Fél akkuval is azt kell szinte tudnia mint tele én nem lökődöm dombnak felfele.A Hiley rugózik elöl hátul, elmegy 45km-t, 600 wattos motor, 58 cm széles a kormány, első hátsó elektromos+dobfék, 20cm széles trepni, nem kell applikáció az indításhoz, lecsukható kormány,45km/h végsebesség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16539 üzenetére
Jah, amíg el nem durran a vezérlő... Nekem az YKZ vezérlő rendes
visszatöltős motorféke tetszik, enyhe retarder hang mellett 10-15A-t
belever az akkuba. Egy pici akkunak persze sok, de átkonfigurálható.
Nagy akkunak meg meg se kottyan, felveszi. Amit én a kevés km-es,
de már 3 éves tapasztalás - szerelgetés alatt megtanultam, az, hogy
soha többet nem veszek rendes mechanikus fék nélküli rollert. Pont.
(Bár ahogy a helyzet kinéz, semmilyet nem veszek, mert ami "fasza",
az drága, ami meg sz*r, az is, csak máshogy... Ha kész lesz végre ez
a rettenet, és menni fog egy 50 km/h-s utazót jó kezelhetőséggel, én
elégedett leszek. Egy csomó rollerre mondják, hogy gyors, mint állat,
csak mondjuk 30 km/h fölött már bizonytalan, szitálásra hajlamos...
(Nekem a 40 km/h utazónál se volt semmi, 45 km/h végsebnél sem:
hogy miért építem át? Nem is tudom, kíváncsiság... 60V akku stb.)Nem hinném, hogy sokat fogok vele 50-nel menni (de ha tudja, az jó).
Szerk: Kugoo esetén a motorfék nagyon csalóka. Lágymányosi, nem
túl nagy lejtő, mégis alkalmatlan megállásra - ha nagy volt a lendület:
értelmezhetetlen a fékút... Miközben amúgy felfelé bármikor elindult.
(Mondjuk mértem is, hogy a két motor nem egyformán fékez, de épp
a minap írt rám egy kolléga, hogy az etwow motor ebben is jobb, hm.
Pedig ugye a vezérlőn múlik leginkább, hogy milyen módon fékezi.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16541 üzenetére
Számtalanszor égett le a Kugoo vezérlőm fékezés közben, azért.
Te nyilván jártasabb vagy a BLDC fékezési stratégiákban nálam, ezért az
neked nem lehet újdonság, hogy a Kugoo S1 nem tölt vissza, tehát sajna
a mozgási energia tisztán hővé alakul a kábelen/a vezérlőben/motorban.
Ebből az első kettő a kritikus, brutálisan tudnak melegedni... Tapasztalat.
(Cserébe a fék fog kis tempónál is. Sőt, szinte teljesen állóra tud fékezni,
a visszatöltős fék meg kis tempónál semmit se ér, nagynál fog erőset.)Szerk: igen, a bowden elszakadhat, ha téped a kart, mint egy patkófékes
BMX-en. Ellenberger félhidraulikus féknyereg esetén erre nincs szükség!
Ettől függetlenül tudjuk, hogy ami elromolhat, az el is romlik: redundáns
rendszer kell, motorfék + mechanikus fék. Ezzel kapcsolatban bánatom,
hogy a másik vezérlőn nincs motorfék, a gázt elveszi, de mást nem tesz.
Szóval oké, van 2 tárcsa, most már mindkettő félhidraulikus (HB100), de
csak a hátsó motor tud motorfékezni. Nem ideális. Használható, de na...
(Bezzeg amíg a Kugoo vezérlő hajtott elöl... volt motorfék, aztán leégett.)Szerk: pontosabban a kábelt égette össze (akkor), és ezt megírtam anno.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #16557 üzenetére
Erősen szubjektív álláspont, de én elég szkeptikus vagyok ezekkel a Kugoo által használt TPU (Thermoplastic Polyurethane Suspension) - hőre lágyuló poliuretán lengéscsillapítókal szemben. Valahogy nem tartom tartós darabnak, és feltételezésem szerint idővel érezhetően csökken a komfort érzet (az anyag elfáradása, esetleges szennyeződése miatt).
Viszont semmi reális tapasztalatom nincs vele, így részemről ez csak hit kérdés.
Az első pár hónapban biztos jobb a semminél, de a stabil semmit jobbnak tartom a gyenge látszat megoldásnál. A semmire legalább kiépül egy piac, és lesznek hozzá masszív megoldások.Azt írod 1000 km-enként cserélni kell. Gondolom nem kíméled a rollered. De mégis mennyit változik az új állapothoz képest? És miben jelentkezik az az érzés, hogy most már megérett a cserére?
(Hozzászólás megírása végén rákerestem a YT-on a TPU kifejezésre, behozott két Kugoo Krim G3 videót, mindkettőnél viszonylag szép állípotú rollerokat is elérte ez a probléma: videó-1, videó-2. Ez inkább tűnik tervezési hibának. Törésre hajlamos az alakzat, nem pedig szabályos henger formájú.)
Engem elsősorban a kormányródba épített lengéscsillapítás érdekel. Amikor helytakarékos módon próbálják megoldani ezt a feladatot.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16610 üzenetére
Biztos, csak ott viszonylag nehéz találni elég hosszú sík szakaszt.
(Ha meg dimbes-dombos a történet, az meghamisítja a mérést.
Nem kell nagy vmire gondolni. Kb. bármi, ami 1% fölött van, akkor
is, ha szinte csak mérési hiba már invalid eredménynek számít.)
Ui: mondjuk adott szakaszon (visszafelé) én is azon elmélkedtem
az áram változást látva, hogy talán picit emelkedhet arrafelé. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #16643 üzenetére
(#16643) Reggie0 "Ez az 500km milyen agymensedbol jott?"
Előzmény:
(#16625) PociAti
"De a viccet félretéve, erősebb és nagyobb akkut tartalmazó konstrukciónál is 500 km körül lehetett a roller felének, harmadának az élettartama. Vegyük alapul itt is az 500 km-t."Ebben a #16531-es hozzászólásban gyűjtöttem össze, hogy egy nagyobb hatótávval, stabilabb felépítéssel rendelkező rollernek 300, 600 illletve 900 km megtétele után lett kritikus hibája. Abból kiindulva tippeltem be az 500 km-t, mert ebből a PowerBase rollerből kevesebbet nézek ki.
Szerk:
Ahhoz, hogy elérj 6500 km-t, hányszor kellett hozzányúlni a rollerhez? Hány és hány hibát kellett elhárítani? Mennyi mindenen kellett változtatni?
Én olyan távolságot vettem alapul, amíg szerintem nem jelentkezik komoly szerelést igényelő probléma.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #16645 üzenetére
1-1 hibás eset???
Gyakorlatilag egyetlen tulajdonos sem írt a fórumon arról, hogy egy év használat után még mindig hibátlanul működik a rollere. Utóbbi időben szinte csak azért jelentkeztek be, hogy szerelőt keressenek kormánytörésre, egyéb súlyos problémákra.
Vagy a hozzászólásokból te nem ezt a következtetést szűrted le?
Győzz meg!
Mutasd az ellenkező véleményeket. Ilyen egyszerű. -
-
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #16827 üzenetére
OMG, ezt az érvet se hallottam még a legergonómikusabb gázkar ellen:
szerencsére a hüvelykujjas gyönyörűszép, nem baj, ha nem adagolható.
(Teszem hozzá, az sem valid ellenérv, hogy mínuszban lefagy a kezed...
Ahogy előttem írták, egy motoros kesztyű csodákra képes. Hja, hogy az
pont nem alkalmas ilyen mütyürök nyomkodására, az megint más.) -
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #17525 üzenetére
Szerinted az égvilágon minden dologra, amit nem szabad, vagy nem illik csinálni, arra létezik tiltó szabály?
Hallottam már esetről, amikor a villanyszerelő vágta le a kerékpárt az oszlopról. Dolga volt ott, és hát ő nem fogja kerülgetni a kerékpárt. Veszélyesebb üzem annál, minthogy más hülye miatt kockáztassa a biztonságát.
Ahogy a tűzoltók sem szórakoznak a tűzcsap elé parkoló autókkal.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs