-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #214017 üzenetére
Probald ki. Elnezve a minoseget, szerintem gondod nem lesz vele. Persze a karbon mindig lutri, hogy futnak a szovetek, de itt van anyagvastagsag rendesen. Az mar egy jo jel.
A sulya is rendben van, ezzel fogsz nem egy keveset a gyarihoz kepest. Majd 200g -ot, ugye?Alirol mennyi ido alatt jot meg? Vamoltak?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #214013 üzenetére
Gratula a beszerzéshez!
A falvastagaságban csatlakoznék a korábban szólókhoz, ez brutálisan vastag
Ha túl merev lenne az sok vibrációt is átvihet a kezedre és nagyon fáraszthat, kérdés hol milyen irányú csillapításra/rugalmasságra van tervezve.Majd írj róla gyakorlati tapasztalatot, hogy milyen érzés az aluhoz képest! Ez bármilyen értéket felvehet a fantasztikustól a borzalmasig skálán.
Meg persze mennyire változtatja meg a bringa kezelését az eltérő rise, back sweap értékek. Lehet ez alá több spacert kell rakni, azzal meg ugye rövidül a tényleges reach.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #214137 üzenetére
Akkor nem kell bemutatni a két végletet. Ha bejön, akkor viszont érdemes felírni a gyártót, boltot, típust, mert akár máshonnan egy nagyon hasonló is már nem biztos, hogy szintén beválik bárkinek.
Egyébként már többen feszegették, hogy minek szórakoznak a 31,8 vs 35mm kormánnyal, mert a 35-re valójóban nem a merevség miatt van szükség. Nagyjából ahogy látom max optikai előnye van, hogy a vastagabb kormánnyal kevésbé feltűni a magasabb rise, meg ez legalább metrikus érték, ami a tagoknál is egyre jobban előtérbe kerül. -
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #214240 üzenetére
Az en XM1700 -asom is 370 -es aggyal van fuzve, azert kerdeztem. Nem putri az, megkapta a 240 -es technikajat. Azert a Shimano agyakat lekorozi, es elvileg ezek elpusztithatatlanok, csak az engagement egy kicsit lassu. Jah, es szerintem hangosak. Bar szer nem csunyan muzsikalnak. Siman eros kozepkategoria.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #214257 üzenetére
Marmint mi volt a gondod a kerekkel? Nem ertettem. Az agy nalam jol mukodik, lekopogom. Azert a DT 370 -es mar messze nem olyan olcso kategoria. DT -nel a belepo, de mashol mar boven felso-kozep.
Nekem az UPS megakadt a kerekszettel, ma kellene hozzak, de semmi info. Szal kinez, hogy a hetvegen meg nem tudom felpattintani.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #214257 üzenetére
Na ez újdonság számomra, akkor a dété is kezd elkurvulni?
#214259
jjeahh...meglehet az összes nem fogastárcsás reteszelés melléreteszel hébe-hóba?#214260
RexpecT...valószínű igen...milyen széles az a felni belül? az 1,75 az a gumi szélessége colban, a 2 pedig a magassága."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #214301 üzenetére
Betegség ide vagy oda, bár akár bujkálhat bennünk valami időnként amivel észrevétlenül küzd a rendszer, amúgy is vannak jobb és rosszabb napok...nekem is pl. sz@r volt a tegnap, már rosszul indult mert éppen mielőtt végeztem volna lett gond a munkában, rohantam, hogy megoldjam mielőtt lejár a munkaidő mert tervben volt a bringázás, aztán a bringán kattogott valami egész végig ami teljesen rányomta bélyegét tegnapi menetemre, egyszerűen nem tudtam beazonosítani a zaj forrását. Csak akkor szólt ha ülve terheltem a hajtást, de azt is úgy gyenge közepesen, mert ha megnyomtam neki, vagy alig terheltem elhallgatott, ahogy akkor is ha kiálltam, nem tekertem csak gurultam és esetleg ficánkoltam a nyeregben hátha, stb.-stb. Aztán otthon nem hagyott nyugodni a dolog és először szétkaptam a nyeregrögzítés, nyeregcső környékét, majd a hátsó kereket vettem ki megkenni az átmenő tengelyt hátha az a ludas, amiből aztán végül teljes fríhab méjntönönsz lett. Erre már készültem elmentett videóval, meg mindennel, hogy majd egyszer nyugodtan nekiállok, de a tegnap belesodródtam, így szétszedés, törlés majd Shimano freehub grease-el való bő megkenés lett a vége. Ma délután kiderül mire jutottam a kattogással, amiről a tegnap még úgy véltem szinte biztos nem a középcsapágy/hajtómű/pedál környékéről ered. Egy biztos, a Mavic ID360 reteszelésnek ilyen csendes kerregése még nem volt soha. Közben arra is rájöttem, hogy egyik gumitömítésnek kizárólag hangtompító szerepe van, természetesen visszament az is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #214314 üzenetére
Így érzésre rendben voltak a csapágyak a kerékben, remélem nem azok valamelyike vacakol.
#214315
-FLY->...mire vége a vírusnak itt a háború ami újra össze-vissza befolyásolja a világgazdaságot 😕...ha a 2008-as gazdasági válsággal indult akkor kijelenthetjük ez a század is jól kezdődik.🤭#214316
MPowerPH...erős hátszél esetleg? Csakis oda-vissza számít amit a Strava is kőbe vés.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #214426 üzenetére
Igy szarazon volt a legjobb. A kozeperol hosszu hartyakban teptem le.
Most fosok, sikerul e rarobbantani a gumit. Ennek a felninek nincs oldalt befele allo pereme, ami szerintem a masiknal tomitett, ezert volt annyira konnyu felfujni. Max. ha nem sikerul, holnap elviszem a Decathlonba.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz Toobee #214448 üzenetére
valójában inkább az lesz a kulcs, hogy könnyebb és olcsóbb gyártani az egyszerűbb profil miatt
tök jó, hogy van még egy szabvány, mert nem minden tubeless gumi megy hookless felnivel, külön kompatibilitási lista van ahhoz is.
mtb-ra/gravelra rendben lehet, outira nem jó, talán 5 bar a max nyomás, amivel használni lehet.
boostert én is vettem - hogy ne kelljen használni
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215296 üzenetére
Remélem nálam inkább az utóbbi szám lesz, az elsőről már lekéstem (még jó).
Pont hétvégén néztem, még a közelébe sincs, hogy beleessen.Majd lánccsere után értékelhetem, hogy akkor a gx mit bír a drágább és olcsóbb sram-okhoz, illetve shimi-hez képest. Meg persze akkor a láncon használt kenőanyag minőségét is jobban meg tudom majd ítélni. Ezen tartomány alapján, ha túljutnék az 1000-en, akkor a kenőanyagot az ebike-on bevált kategóriába lehetne sorolni. Kop - kop....
Kopóaltakrészt irányból nézve nem olcsó az ebike, ha 1000-et elmegy egy lánc, akkor az egy évben simán 2 lánc és egyben valószínűleg 1 új sor is és ugye a sor pedig fájdalmasabb tétel.Többet kéne járni felvonós bikeparkba, akkor nem kopik a hajtás Ja de ott meg napi jegy van.
Hiába nincs ingyen vacsora. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215335 üzenetére
Közelmúltban több helyen is láttam németeknél ennyiért gx axs-t. Valami szezon előtti promó lehet a német piacon, hogy ennyire akciózzák, vagy kiszórják az előző évi készletet.
Gondolkozni már gondolkoztam rajta én is, de eddik három okból mindig elhessegettem (és érdekes módon egyik ok sem az ára):
- plusz 1 akkumulátor (és egy elem), egy ebike-nál kaphatná a delejt a fő akksiról. Nem akarok több akksival szórakozni, lusta disznó vagyok, oldják meg, vagy töltse a bringa fő akksija. Nem akarok vele szórakozni, de minimum a bringáról levétel nélkül legyen tölthető. Ez egy fejlesztendő pont a terméken, ebből látszik, hogy 1. generációs.
- amíg megbízhatóan működik a zsinóros gx, addig minek piszkálni és cserélgetni
- sérülés veszély: esni szoktam, váltóimon mindig vannak karcok (köszönik jól vannak és váltanak), nem tudom ez hogyan bírja, bár lehet még jobban is (kalapácsos tesztek szerint szépen mozog befelé ütésre).Hajtás vonalon nem érzem, hogy a gx-nél drágábbat venni létkérdés lenne. Az már a teljes képességű eagle rendszer, súlyban is majd 200g-al könnyebb a sor mint az nx, árban meg jóval olcsóbb mint az x01. Minden gyártónak a legjobb vázainál is vannak gx-el szerelt konfigok, amiknek a többi komponense is rendben van. Valahogy legutóbb se motivált semmi arra, hogy az x01 és factory felfüggesztéses verziót vegyem meg +3300€-al drágábban, úgy hogy utána a plusz tudást be se tudom tekergetni (kitesztelni) normálisan a felfüggesztésen, ahhoz sokkal többet kéne bringázni.
-
-
-
RexpecT
addikt
válasz Toobee #215381 üzenetére
2-3 hete vettem a dekarol 10-ért NX láncot, miután se bikeinn-en, se bike24-en nem volt készleten és május végi dátumot írtak az új készletre, az ebike.hu meg szeptemberit!!
Aztán valaki linkelte itt a chainreaction-t, most ott kb. 9300ft a GX lánc.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Toobee #215381 üzenetére
Ha cserélnéd drágábbra, utángyártottban is van jó cucc.
https://r2-bike.com/Mountainbike-Cassettes__12-speed-SRAM-Eagle
Shimihez még újonan cseréltem a sort Garbarukra.
(Így talán megéri, kb félárban lesz.)
Frankó, és könnyű.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #215381 üzenetére
Bizony egy x01 lánc meg 60€ (xx1-et meg hagyjuk), ami jóval olcsóbb mint itthon megvenni, de így is fájdalmas.
Tudom hazai ár külföldi ár örök téma, és ezért rendelünk kintről mindannyian. Egyszerűen brutális az árkülönbség, hogy itthon egy GX sort is 90k-ért adnak, kintről meg kb 20k-val olcsóbb. -
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #215392 üzenetére
Az ilyesmikről, ha lesz időd-türelmed, beszámolhatsz majd, engem nagyon érdekelne minden ami kínai alternatíva. Velobuild cuccokon nem agyaltál? Minden van EU raktáron is és elképesztően olcsó, pedig elvileg jó cuccok. Allítólag azért lehetnek ennyire olcsók, mert "open mold", szal ha jól gondolom nincs ezeken semmi egyedi technika-tervezés, mint pl. egy igényesebb Specialized vázon, ezekkel a formatervekkel bárki gyárthat vázat, kerékszettet. Elvileg bérgyártók, ugyanazon a gyártósoron nagy neveknek is gyártanak vázakat, szal kíváncsi lennék mennyire megbízható. Tegnap kiszámoltam, hogy 1300 eur-ból talán lehetne építeni egy full karbon merev xc gépet Rebával, tehát a váz, kerékszett, kormány, nyereg, nyeregcső, még a kulacstartó is karbon lenne és valszeg megállna 9kg körül . Itt pl egy érdekes cikk pár márkáról: [link] . Nem tom az olcsóbbak milyenek lehetnek valójában, de az a Yoeleo, Winspace pl. 100% nem lehet rossz szponzorált csapattal. Bevallom, én félek a kínai karbon alkatrészektől, de utánnaolvasva lehet, hogy alaptalanul, csak körültekintően kell vásárolni, normális gyártótól. Van egy olyan érzésem, hogy a PlanetX bringák is open mold kínai vázakra épülnek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #215428 üzenetére
Szerintem ezen nem buzis semmi, a gumi oldschool, a bandázs katona, a váz olyan ma divatos Dacia Duster színű aranyfos, a nyeregcső meg stricis . A transzvesztita színeket én sem szeretem, ezt a gravelt elfogadnám.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #215428 üzenetére
Nagy itt a tolerancia kéremszépen, nem mint az Ukrajnai háború topikban, ahonnak két lábbal rúgtak ki mikor a fősodorral szembeni véleményfélét próbáltam megfogalmazni.
Az a kilences kerék izgatja fantáziámat, rendesen megy azon a lánc mint a tízesen? Ha igen akkor miért csak a kiciócó készít kilencest? (talán még a Campa? )[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
addikt
válasz Toobee #215428 üzenetére
Valakivel összetévesztesz, én nem írtam, hogy buzis. Azt írtam, mintha olajos - használt - lenne. Mindent összevetve nekem egyébként rohadtul mindegy, milyen színek vannak a bringádon.
De persze a gravel alapból buzisDark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #215392 üzenetére
... azt viszont nem értem hogyan lehet ilyen könnyű a 9-50 (375gr) mikor még az SLX 10-51 is 534(!)gr.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
itouchfan
senior tag
válasz Toobee #215672 üzenetére
Nekem reggel még jó volt a földutas részeken is, inkább fagyott volt, mint nagyon sáros. Jól nézett ki a reggeli János-hegy.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
itouchfan
senior tag
válasz Toobee #215715 üzenetére
Mennyire volt ma sár a hegyen?
Illetve gravellel melyik a jobban, könnyebben járható, az Edvi vagy az Irhás árok?
Az edvivel lefelé azért meggyűlt a bajom a köves részeken, jó rázós volt, az Irhás árok jobb egy fokkal? A térkép alapján jóval rövidebb a terepes rész, szóval talán jobb lehet„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Maximum1
őstag
válasz Toobee #215853 üzenetére
Minta annyira nem győzött meg, szedi a sarat, földúton emelkedőn könnyen elkapar még szárazon is, biztos a hajtásom miatt 105 50/34 hátul 34, nem lehet vele finomkodni. Lefeléken mondjuk nem csúszkál, defektem is csak egy volt, pedig belsővel használom, kb. 3ezer lehet benne.
Stradát láttam egy koromfekete Speci gépen, álom szép volt, ez amolyan birtoklási vágy lenne.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Toobee #215859 üzenetére
Mikor utoljára sárral találkoztunk tolni sem bírtam mert azonnal megszorult a kerék, 40mm mellett nem maradt hely, lehet 35mm-rel nem ekkorát szívtam volna, nagyon agyagos volt, szerintem beraktam ide, most nem találok fotót.
10% emelkedőn már nem tudok vele felmenni mert ahogy elfogy a lendület erőből kéne megoldani de elkapar.
Számomra alkalmatlan ez a bringa terepre, erdei utakra jó, de oda meg elég a linkelt gumi is.
Vagy lecsövesítem 1X re vagy veszek mellé egy montit.
Van még hozzá egy DT kerékszettem GP5000TL-el, azzal vigasztalom magam nyáron, őszig el kell döntenem merre tovább.
Ha válság jön akkor lehet a linkelt gumi megy a DT-re azt csók. -
Maximum1
őstag
válasz Toobee #215861 üzenetére
Itt írtam róla, haver krossztrekkingel simán átment mindenen, én meg szívtam, annyira nincs rossz kondim, bár a terep nem az én világom, aszfalton jobban bírom, mind a monotonitást mind a szinteket.
Szép karika, nem vagyok arra ismerős, inkább a pilisben mozgok.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen