-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Dopping ide vagy oda,nem sokan tudnák utána csinálni még ma sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #128681 üzenetére
Ezt mondom,nincs az a dopping amivel... Komoly sportember ő,csak hát durván túltolta a biciklit.Valamelyik fórumtárs fogalmazta meg ezt a legfrappánsabban mikor azt mondta,hogy tulajdonképp mindenki a medencébe hugyozik,csak ő ezt a trambulinról tette.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz freelanced #128689 üzenetére
Itt kissé nagy lett a szórás,nem lehet 60e forintos kerékpárt 120 ezressel összehasonlítani.Ahhoz,hogy tudd merre is vedd az irányt,sokat segít a meglehet kissé terjedelmes,de elég sok infót tartalmazó összefoglaló a témakör elején.Hidd el megéri az a félóra olvasás mielőtt vásárolnál valamit,jó esetben évekre.
(#128687) b4zsi-...lehet ennyi kellene legyen az összefoglaló is: Keress.Csatolj.Kérdezz.Okulj.Vásárolj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #128705 üzenetére
KTM,Scott,Cannondale,Speci,Giant és még sorolhatnám,mind jobban megfizettetik a név árát mint a kevésbé nagy gyártók.A Merida talán kivétel,nagy neve ellenére is.
gergo07...szerkessz valami dugót abba,olyant kötve hiszem találni fox külön,csak azért meg kár egész pumpát kukázni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128710 üzenetére
Nem sokat olvastam erről,így hozzászólásod kapcsán most picit bepótóltam.Van itt egy átfogóbb cikk erről [link],ahol a fickó kipróbálja 25,30,35 és 40mm-esben ugyanazokat a felniket és arra jut,hogy a 30-35 jobb mint a 25,vagy a 40mm.Azt írja,hogy mint spécizés aligha éri meg,de ha cseréled 30mm alá ne menj...legalábbis ő már sosem menne.Mert...nő a gumi térfogata,tapadó felülete és javul a gumi profilja a felnin.Szerinte 40 már sok,onnan romlik a helyzet mert a gumi olyan lapos szöget zár a felnivel,hogy az már a szélei tapadásának rovására megy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128745 üzenetére
Persze,ez egy reklámfilm,ügyesen megvágva.kvázi patikamérlegen kimért és adagolt valóság,de a kerékpár összeszerelése így is érdekes és jó nézni. ...na meg a mászás az uncsi,gyötrelmes és izzadós,arra nem kíváncsi senki,ezért minden ilyen videóban másznak 10 másodpercet és ereszkednek félórát.
StLui...elég bonyolult a közepe.(nem működnek a linkek ebben a szar PH-ban! )
https://thumb.grindnetworks.com/1hxBI_kFhE0z-Ec8gepji2ps2HY=/1920x1080/filters:format(jpg):quality(80):max_bytes(500000):sharpen(0.2%2C1%2Cfalse):strip_exif():strip_icc()/aHR0cHM6Ly9jZG4uYmlrZW1hZy5jb20vdXBsb2Fkcy8yMDE4LzA5LzIwMTgwNzMwX3lldGljeWNsZXNsYXVuY2gtMDkwLWUxNTM2NTg1NTg1MjIzLmpwZw==[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128750 üzenetére
Most már elég egy drón.
StLui...itt látszik miről van szó és a következő videóban beszél is róla.Lényegében azt mondják,hogy ezzel soha nem kell kizárni a rugózást,a hajtás hatékonyságát javítja.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #128757 üzenetére
Műalkotás ide vagy oda,azt a középrészt nézve inkább borzongok ha a használatára gondolok.Ott 1x megrakódik rendesen sárral aztán takaríthatod a kismillió többi forgásponttal együtt.Az én véleményem szerint ez 2féle embernek való.Egyik a versenyző,akinek karbantartják a szerelők és a pénz nem számít,a másik meg a milliomos aki minden héten egy évben 2x használja,utána eltakarítja és csodálja a garázsban.Ezek kis túlzással már olyanok mint a vadászrepülők,egy óra használat után 3 óra karbantartást igényelnek.Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #128761 üzenetére
Teljesen jó,élvezhető és éles a kép,végig néztem és meg is hozta azonnal a kedvem. Érdekes a motor hangja éls az a csattogás mely gondolom az első rugózástól jön.Azt sok viseóban hallom,de nem tudom pontosan mi is,az első teló kirúg ütközésig? Én is videóznék telefonommal egy szakaszt,csak nem tudom hogyan rögzítsem Sony Z3 telefonomat valami megfelelő helyre. Van egy NHH ereszkedős videóm,de akkor a telefon kamerával előre a nadrágomba volt dugva,kábé úgy mint Al Bundy keze.
A gyalogosok tényleg bosszantók tudnak lenni,bennem mindig van kis feszkó mikor hatodjára kerülöm el őket mert bár általában készségesek,mégis látom arcukon,hogy nekik is bosszantó félreállni,méltatlankodás érzik ki egyik-másikból.Azt is látom,hogy a számomra erdőben szinte elérhetetlen 45-47km/h is lazán megy neked."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem hinném,tudtommal főleg a soksebességes és nagy fogszámkülönbséget felvonultató rendszerek miatt találták ki a shadow váltót,mely nagyobb sebességátfogásnál is meglehetősen keveset mozog kifele a váz vonalából...ha nem tévedek,ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #128768 üzenetére
Ott ki kell találni valami trükköt,mert ha az úton kell leszedd akkor kampeca neked.
(#128772) zodo...én legalább egy kilenc sebességes Alivioban gondolkodnék,de Deore még jobb lenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #128775 üzenetére
+6030D...most nem találom,de több ilyen test/fejkamerás videón hallom ezt a jellegzetes kattogást...aztán meglehet tényleg valami banális dolog,mint fékvezeték,csak a kamera mikrofonja teszi kattogóvá.
(#128779) Napfénysüti ...lehet nem tanácsos a karbont olyan lazán rögzítgetni mint az alut,de a bringatartóm szorító karja egész finoman állítható és olyan kíméletesen szorít,hogy nehéz lenne kárt tenni vele egy karbon vázban.Ugyanakkor persze a Cube még az enyémet sem ajánlja tetőcsomagtartón hordani.
(#128780) 6030D ...hú,akkor ezt az autóvásárt vissza is mondom,nézek egy Daciat helyette! False story.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #128782 üzenetére
Na látod,ennyire értek én az autókhoz...még annyira sem mint a bringákhoz.
(#128787) PeachMan...a 29" az a régi 28" ballonosabb gumival.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #128796 üzenetére
Ezt annyira gyötrelmes volt levenni és feltenni,hogy ott tört gumileszedő,köröm,meg még amit akarsz. Ehhez meg levenni még kell valami,de feltenni ha muszáj,kézzel is felteszem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68216320 #128800 üzenetére
Nem tudom a hegesztett,vagy illesztett a jobb,gondolom az előbbi,de az ár általában tükrözi a minőséget is.Ha ennyire tájékozatlan vagy,akkor hogy-hogy felnit és küllőket akarsz venni,csak nem te fűzöd?
(#128803) zodo ...neked van Csepeled?
(#128811) Jakab66[hun]...csúnyább trekking aligha van a piacon.
(#128813) StLui...ennek már nem sok értelme van,mint anno Strezi azon a sáros lejtőn,bár az legalább bringás trail volt,mert ez egy sima hegyi túraösvény melyet nem annyira az emberek,mint az állatok és a lezúduló víz vájt ki,sok ilyenen jöttem le gatyafékkel a Kárpátokban.Persze gyalog...Komolyan féltem elindul a fickó és nyakát szegi,még nézni is rossz volt ahogy bizonytalankodik,úgy biztos nem szabad nekimenni,vagy menj,vagy ne...na meg a kanadai országos déhá bajnokkal próbálni lépést tartani.
(#128819) 6030D ...még az akadályokon csak-csak átgurul egy jó kerékpár,de fák szegélyezik az utat és ha egyik nem áll félre mikor jössz,bizony onnan csak helikopterrel hoznak haza,mert a mentő gondolom nem jár arra.(Háttérben hallatszik a holló ahogy keni-vágja,az meg nyáron nem igazán jön közel a településekhez,jó ősfás erdőnek néz ki.)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #128822 üzenetére
Ja az lehet,hogy egyengetik,igazgatják le lehessen menni a bátrabbaknak,de látszik,hogy leginkább a természet alkotta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Aggodalmatok egy baleset megélhetésünkre gyakorolt negatív hatásait illetően érthető,ugyanakkor bár szerencsére ritkán,de sajnos van rosszabb következménye is egy balesetnek mint munkád elvesztése.Vigyázni kell,és beérni a vakmerőség mellőzésének egyetlen hátrányával,a kevesebb adrenalinnal.
(#128828) eddie1978...+1 Felfele biztos nem fogod összetörni magad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68216320 #128835 üzenetére
Minden talál mindennel,küllőt ne is végy,az az agytól függ,hogy milyen hosszú legyen,majd aki fűzi megmondja.Majd esetleg figyelj a dizájnra,mert van fekete anodizált és fényes küllő,kérj amilyen tetszik.A felniszalaghoz nem értek annyira,nem tudom lehet-e szélesebb is,vagy az jó,valaki majd itt megmondja.Ez tárcsafékes felni,tehát nincs felniféknek való fékező felülete,de azt gondolom láttad.
6030D...te kis bringás Petőfi,nem akarsz ágyban halni meg párnák közt?! Na várj csak,beszéljek a zasszonnyal terveidről,kapsz te fán halált ne félj! Amúgy tanúsítom akár előtte is,hogy a gerincbántalmaknak jót tesz a kerékpár,legalábbis az ilyen beállótású,ahol a ~30/70% tehermegosztással és ki-ki állásokkal kvázi 4kézláb nyomulsz.
Runner...az én esésem is tiszta röhej volt,de erről beszéltek profik is,hogy ha necces a helyzez és nem fészíted túl képességeid határát a veszélyérzet miatti adrenalin gyorssá,éberré,agilissé tesz és általában megúszod,gyakran egy banális figyelmetlenség az ami szokott bajt okozni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68216320 #128838 üzenetére
Beszéld le vele előre a küllők pontos típusát,így nincs apelláta.Én a DT Swiss és Sapimot ismerem mint minőségi küllők,ott is,mint amúgy minden másnál,az árfekvés tükrözi a minőséget.Fekete,1,8-2,0mm-es DT-t kérnék,saját fekete küllőfejjel.
zoli03...nem is értem miért erőltetik az ilyen széles felnikbe is azt a sz@r prestát? Én nem is figyeltem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Jakab66[hun] #128841 üzenetére
Szerintem jó,és az ára is elfogadható.Octalink köhéprészről megoszlanak a vélemények,nekem volt és megelégedéssel használtam.
zoli03...namégegy amit nem értek.Annyit számít az a lyukméret a tömítettségnél? A vékony felniknél érthető,de a széleseknél nem látom miért kellene...úgy tűnik ma semmit sem értek. Amúgy meg itt a tjúblessz sráder kit.[link] Így nemcsak nyomást nem tudsz mérni rendesen,hanem egyrészt zörög a felniben mint egy f@sz,másrészt legtöbb helyen nem is tudod felfújni,csak átalakítóval.Nejemnek presta van,nagyon nem szeretem. ...aztán lehet csak maradi vagyok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #128861 üzenetére
A terepezés,vagy a kiállva tekerés nem mozgatja meg az alsó derékizmokat? Szerintem think again.A kezdeti gyulladt pár napot leszámítva a kíméletes mozgás,mint a bringázás,mely nem terheli túlságosan a gerincet nekem mindig gyorsította a felépülést.Ezen tapasztalatomat nekem így közel 50 felé egyetlen orvos sem tudja megcáfolni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #128881 üzenetére
Csak meredek aszfalton állok ki hosszabb időre,ott is leginkább pihenésképp és egyéb izmok megmozgatásának akut hiánya miatt,terepen viszont gyakran kiemelkedek átlendülni valamin felfele,vagy egyenesben venni valami akadályt,és hát ereszkedve szinte végig.Változatos terepen sosem fájdul meg a hátsóm,ott ritkán ülök pár másodpercnél többet egyhuzamban a nyeregben,lépten-nyomon ki kell valamiért emelkedni,nincs lazsálás.
jjeahh...meredek terepen felejtős kiállva menni,egyrészt hamar vörös zónába kerülsz,másrészt nehéz súlyt tartani a hátsó kereken és kevésbé pontos a hajtás adagolása ezért könnyen kipörög...legalábbis én ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #128880 üzenetére
Persze,erősíteni szerintem sem éppen elég,de ha fájt a derekam kíméletes mozgásnak elégségesenek bizonyult az aszfalt,laza terep és néhány kiállás.Amúgy én nagyon húzom a kormányt a rövid 15-20%-os kis mászásoknál,egyszerűen csak így tudok elég erőt bevinni,hogy felcipeljem a kerékpárral együtt közel 100kg összsúlyt,mintegy befeszülve a hajtás és a kormány közé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MittuDomain_ #128898 üzenetére
Fura ez a kerékpár,váza mintha acél lenne,vagy nem húzott alu olyan vékony,ugyanakkor mégsem nehéz. ...a geo szembetűnően gnóm,valamiért sérti a szemet,mintha valami utánzat lenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MittuDomain_ #128902 üzenetére
Nem ajánlom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128916 üzenetére
Neked 1értelmű,hogy semmi sem indokolja.Beszélhetünk itt három gramm és két watt előnyről amit hoz,mert alapvetően a versenyek alatti defekt,és +tapadás érdekében alacsonyabb nyomásnál gyakoribb felütés kiküszöbölése miatt találták ki.Aki sem defektet,sem felütést nem produkál 1-2 darabnál többet évente,és nem is versenyezik,hogy egy váratlan defekt esetleg több hónap felkészülését tegye hiábavalóvá,nnak szerintem igazán meggondolandó egy xc-n erre költeni.
ZolkoW...nálam ennél lényegesen 1szerűbb a helyzet,az autós kerékpártartóm nem fogad 2,3-nál szélesebb gumit,így automatán be is korlátozza a trend miatti,de már amúgy is indokolatlan gumiszélességnövelő hajlamimat. 100+ km-es aszfaltos,zasszonyos,tájbámulós túrákon még az immár leszerelt kormányszarv is hiányozni fog,nemhogy még ráadásul egy 2,5" terepgumival zümmögjem végig az ő 5 barra fújt 35-ös gumival szerelt xc-je mellett...még a végén szégyenszemre tényleg lenyomna mint a sz@rt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128929 üzenetére
Egyszer-kétszer én is nekifutottam ennek a kerékcserés dolognak,de ha mélybbre ásol rájössz végül nem is olyan rossz a tied.Szinte mindegyikről írnak rosszat,nincs olyan,hogy feltétlenül ajánlott márka,inkább olyan van,hogy bevált típus,széria egy márkán belül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128932 üzenetére
M-785 ...amint írtam,alaposan körbenézve az a benyomásom lett,hogy rágás ide,állítás oda immár 32500 km-t mentek egy,a hátsó kereket érintő agygenerállal.Na persze ott volt a kazetta mizériám,meg a hátsó sorom tartóbakjának repedése,mind-mind xt,de azok más tál tészták...bár talán a kazettatest is ide tartozik,hisz az a kerék része.Az első széthullott olyan...15-20e km után,aztán az új amit rendeltem még 300km-t sem tartott,de nem tudtam gariztatni,mert kellett a kerékpár,és szétszedtem összerakni a régi darabjaival kiegészítve.A második rendelt darab immár úgy 10e km óta teszi a dolgát...egyelőre.Tehát volt itt minden,sz@r xt-től,türelmetlenség miatti szerencsétlen garivesztésig.Ugyanakkor nejem Fulcrumja beázott...az esőtől. Amúgy az új,ipari csapágyas kerekeknél akár Fulcrum,akár más,az agy szervizelése kábé a csapágyak cseréjéből áll,amit ha te akarsz csinálni kellenek a csapágykiütő és behúzó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128936 üzenetére
Itt van né! ...amúgy Runner majd megmondja mi az ami feltétlenül kell az ipari csapágyas kerékagyak szervizeléséhez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128941 üzenetére
Gondolom fele sem kell,mert van néhány sztenderd méret,nem hiszem olyan sokféle csapágyméret lenne a kerékagyakban...de hát ezek még csak a prések,kell valami kiütő-kihúzó szerszám is a cseréhez.Feleségem Fulcrumját szedtem szét,de olyan kurv@ módon van megoldva,hogy a csapágy kiütéséhez le kell szereld a kazettatestet is,meg egyik csapágy kiütéséhez ki kell szedni a másikat is és ilyenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128943 üzenetére
Amint azt már írtam,iparinál a karbantartás a csapágyak cseréjében merül ki,még akkor is ha akad egy-két vállalkozókedvű buherátor is itt,aki végtelen türelemmel sérülésmentesen ki képes szedni,majd visszatenni egy ipari csapágy,amúgy nem kiszerelhető porvédőit,és tisztítani,újrazsírozni tudja.Az iparinak pont az az előnye,hogy nem vacakolsz hézagállítással,kenéssel,tisztítással,hanem kidobod és újat préselsz be,így a kónuszosokra jellemző,az agy részét képező golyópálya sérülése nem eredményezi az agy,egyben az egész kerék kukázását.A csapágy azonban egyben az is ahol a kutya el van ásva,mert ha az sz@r azzal nincs mit kezdeni,amint kottyan,beázik,vagy rág máris kuka,nem tudod tisztítani,kenni és csökkenteni a hézagolást.Minden macerája ellenére nekem is még mindig szimpatikusabb a kihalófélben levő kónuszos rendszer,ugyanakkor látni kell,hogy újan már ritka mint a fehér holló.Állítólag le kell mérni pontosan és keresni kell a gyári,gyakran filléres helyett faxa,minőségi csapágyat,mert azt bepréselve a csereintervallumot számottevően nyújtani lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128948 üzenetére
Az már elég blamázs ha egy kerékpárszerviznek nincs szerszámja hozzá,hisz amint te is láthatod már a legtöbb agy ipari csapágyas,és akkor még nem is beszéltem a préselt közép részről és kormánycsapágyról .Amúgy bár értem az ipari csapágyak előnyeit,ezt a bepréselős dolgot én sem szeretem sehol,valami menetes megoldás sokkal jobban tetszene,mint ez a fémbe beleerőltetős sz@rság. Máshol is használják (pl.autóipar) ezt a megoldást,sőt olyanról is hallottam ahol a csapágy csak erősen lehűtve fér be a helyére.
(#128949) Because...ütögetéshez is érzék kell,ha srégen beszorítod akkor újra ki kell ütni,és a kiütése,például a már említett Fucrum racing 7 agyaknál,a kialakítás miatt csakis a csapágy belsejét kopácsolva/húzóval húzva lehetséges.Na ezt én meg is kérdeztem a szervizben (Bringaland),tehát ha a csapágyház kialakítása miatt a külső gyűrűt nem,csak a belsőt éred el,akkor hogyan lehet egy csapágyat úgy kiütni a közepétől,hogy az ne sérüljön és még visszapréselhető legyen...válasz az volt,hogy nehezen.Azok a kis sz@rok nem oldalirányú terhelésre vannak tervezve,így egy szoros házból közepétől ki,vagy beütve nagy valószínűséggel megrongálod őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128951 üzenetére
Nem ismerem a DT miben egyedi,de tény,hogy ha kerékszettet vásárolsz nem árt keresni egy robbantott ábrát az agyról,csak a miheztartás végett.Amúgy jó esetben egyféle ki és beütő kell,ha jól választasz és nem barmolod szét,abban jó ideig csereberélheted a csapágyakat.Tudtommal a Shimano az egyik a kevesek közül aki még mindig ragaszkodik a kónuszos megoldásokhoz,azok az agyak kónuszosok.Ahogy azt már írtam,utánaolvasva kissé változott a véleményem a sajátjaimról is,mert bár tényleg viszonylag hamar éreztem a berágódást,főleg a hátsó keréknél,ma is elfogadhatóan forognak...pedig volt közben 4 év és 30+e km télen/nyáron 80+kg terheléssel. Meglehet kissé sokat vártam tőlük,de hát úgy voltam vele,hogy az XTR alatt a második,tehát annak valami naggyon jó kell lenni...hát naggyon jónak azért nem mondanám.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #128966 üzenetére
Az rossz? Mert én ránézésre nem látom annak. Ami a kerekeket illeti,általában írja,hogy sealed bearings a ipari csapágyasnál,a linkelt 8010-esben pedig a robbantott ábrán látszik,hogy nem csapágy,hanem golyós kosár és kónusz van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MittuDomain_ #128973 üzenetére
Én megtoldanám és vennék egy ilyent....ha meg nem akkor ilyent....de ez sem rossz egy aszfaltosabb gumival.
(#128969) jjeahh...muti a rajzot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MittuDomain_ #129003 üzenetére
Az ajánlatokat azokat te teszed,mi inkább véleményezzük.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #129006 üzenetére
A kerékpáros élet rejtelmei.
(#129009) Toobee...az aszfalton szoktál felmenni,vagy mellette az erdei úton?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Myers #129034 üzenetére
Ha mérethatáron vagy a kerékpározási szokásaid határozzák meg merre billen a mérleg.Gyors,technikás,bringát ide-oda dobálós,ugrálós,egykerekezős a felhasználás vagy inkább óvatos duhajos,mászós,lassabban ereszkedős,kevésbé agresszív felhasználásnak nézel elébe.Előbbi kisebb,utóbbi nagyobb felé billenti a mérleget.
(#129022) jjeahh ...ez is olyan mint a homoszexualitás,vannak hetero emberek,meg melegek,közötte meg amit csak akarsz,nagyobb rugóút,laposabb homlokcsőszög,szélesebb kormány,rövidebb stucni. Amíg a kormányokat többé kevésbé a vállszélességedhez vágtad addig az volt a szabály,hogy minél rövidebb a stucni,annál idegesebb a kormányzás,ami igaz is,csakhogy...mikor felszerelsz a 660-700 mm kormány helyett egy seprűnyelet,akkor változik a helyzet,hisz rövidebb kormány-hosszabb stucni ugyanazon méretű kerékelfordulásnál valahol ugyanazt a méretű mozgást eredményezi a kormányok végein mérve,mit a hosszú kormány rövid stucni kombináció. Vagy nem? Lényeg,hogy a kormányok szélességének növelésével rövidültek a kormányszárak is,ami érhető,hisz egy hosszú kormány-hosszú kormányszár páros már akkora ívű forgatást igényel,hogy egy hajtűkanyarban ki kell állj,hogy elérd a kormány távolabbi végét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz beleriand72 #129021 üzenetére
Nekem '15 óta ilyen van,és bár szívtam a fogam mikor kifizettem,jobb pumpám még sosem volt. Nincs is más,otthon is ezt használom 2 kerékpárnak,könnyű,kicsi,meglehetősen nagy térfogatú és megbízható.Tud Schradert és Prestat,de én adaptert használok. Azt viszont tudni kell,hogy max ~5bart tud.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #129042 üzenetére
Túlzásba lehet esni egy jó lapos homlokcső szöggel mely nagy rugóúttal társul,aztán a túl nagy tengelytávot elkerülendő,nagyon rövid láncvilla-hosszal és lesz egy chopper,mellyel biztos faxa csapatni lefele,de rá kell hasalni a kormányára,hogy egy 15% emelkedőn ne ess hanyatt.Felhasználásfüggő,hogy mi az ideális,amúgy én már próbáltam olyan meredeken ereszkedni,hogy végül átestem a kormányon,szaladtam pár lépést lefele,de a bringa utolért és meg még jól hátba is vágott. Lassan nem kerékpár típust,hanem villahosszakat és homlokcső-szögeket választunk kerékpárvásárláskor. Lekattantunk a súlytémáról,most a geometria van terítéken.
(#129044) bigboka...olyan vagy mint az elektromos bringások,mikor már nem megy erőből,adsz egy kis kakaót palackból.(patronból)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #129046 üzenetére
az új modellek akciója mindig a bringás szezon végén kezdődik, előbb azért sem lehetne, mert a forgalmazó seggbe rúgja a kiskereket ha önkényes akciókba kezdenek új modellekre, pl szezon elején...te dolgoztál nyugaton is,ott is ez van?
Szerk:a nagykeres dologra gondolok.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #129049 üzenetére
Igen,eleinte gondolkodtam,de látom,hogy csak a 105-ös hajtómű egyetlen hidrós féktesttel kiteszi azt a különbséget...szerintem meg a színe is jobb az 520-nak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rushty #129058 üzenetére
1.alaposan tisztítsd és dörzsöld a javítandó területet egy reszelővel (dörzspapírral)
2. kend meg ragasztóval a feldörzsölt területet,mely legyen nagyobb mint a folt maga.
3. hagyd megszáradni a ragasztót,majd húzd le a fóliát a foltról és ragaszd fel,vigyázva,hogy ne érj a folt ragasztandó felületéhez.
4. hengereld alaposan a foltot (nyimogasd meg alaposan,főleg a széleit)
Én,mivel a lyuk ritkán látszik,pont ott kezdem dörzsölni,majd kenni úgy,hogy körkörösen csinálva végül a ragsztós kör közepén legyen az amúgy láthatatlan lyuk,így ha annak közepére helyezem a foltot,biztos rajta lesz a lyukon.Hagyd a ragasztót száradni amíg enyhe érintésre már nem tapad ujjadhoz,3-6perc,majd ráhelyezve a fóliától megszabadított foltot,istenesen préseld,nyomogasd rá 30 másodpercig.Ennyi...a siker általában a tisztítás alaposságától,a ragasztó elégséges száradásától és a foltra gyakorolt nyomás erejétöl függ,ha úgy a ragasztó mint a folt jó minőségű és nem nagyon régi...erről a nincs smirglimről a végén az jut eszembe mikor azt mondja az egyszerű ember,hogy "Ha lemennék boltba tojásért készíthetnék egy jó szalonnás rántottát,csak nincs szalonnám." Folt,ragasztó és pumpa van,vagy csak egy angol leírás?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #129065 üzenetére
Pizzavágó. ...minap vásároltam foltokat,belsőket,és futottam egy kört,hátha elhagyhatom a ragasztót.Újra arra a következtetésre jutottam,hogy nem,mert az öntapadós folt nem versenyezhet a vulkanizáló ragasztóval.Olvasgattam nyugati fórumokon és bár tényleg van melyik bírja évekig,egy réndesen felragasztott folt után a gumi többszörös levétel/felrakás után is teljes értékű,ami nem csoda,hisz az a ragasztó szó szerint felodja a gumi egy rétegét,nem véletlenül fungál még mindig.
Még egy szó erejéig megemlékeznék erről a királydinnyéről,mely Erdélyben ismeretlen (mikor először hallottam róla,azt hittem valami ehető gyümölcs ) és mely itt gumidfektjeim 95%-áért felelős.Ezek nélkül szinte nem lenne defektem (mint ahogy neked sincs),mintha csak a belső (vagy azok a tjúblesztejtermelők) gyártók termesztették volna direkt ki.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #129071 üzenetére
...tényleg inkább rosseb,bár szifilisz ma már nincs annyi mint a mondás keletkezésekor.
(#129072) ShiTmano...hát igen,akkor ugrálj ki az autóból,meg úgy egyáltalán,ha kész vagy elmenni a végletekig. Amúgy ezt hívják bal horognak,sőt ,megérdemelt bal horog a hivatalos neve. Levetette magáról a teherautót,és már nem is olyan kemény legény.
(#129073) ShiTmano...én Dunakeszin (segítségképp a vidéken bringázóknak,20km-re Budától) de itt a környéken,Dunakeszi,Fót,Göd,Vác stb. rengeteg van.Ezek szerint te nem nagyon bringázol errefelé.
(#129070) beleriand72...azt én is tapasztaltam. Úgy tűnik ez valami olyasmi lehet mint a parlagfű,vagyis természetben nem,ember által már szétkúrt földeken annál inkább szaporodik....utánaolvastam és afrodiziákum,amit gondolhattam volna abból is,hogy valahányszor beleáll a gumimba szétb@sz az ideg! Ír itt még egy érdekességet róla...A termés alakjából adódóan legalább egy tüske mindig felfelé áll...ööö,hogy is mondjam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Formula-1
- Mobil flották
- ASUS routerek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mesterséges intelligencia topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen