- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Vírusirtó topic
- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Reklámblokkolók topikja
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #68083 üzenetére
De bicikliztél is aktívan az Alföldön? Amíg csak dombos környéken tekertem én is mindig azt mondtam, hogy de jó lenne síkban, lehetne menni egyenletes tempóval, de amikor odakerültem, akkor jöttem rá, hogy annyira nem szórakoztató.
Persze nyilván ízlések és pofonok, szóval nem állítom, hogy csak dombos vidéken jól tekerni, de nekem nem jött be a sík -
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #68192 üzenetére
"Igen, tudok rola, hogy karps, ertelmetlen, de en ezt valasztottam. Ha majd mashogy alakul, akkor meg mast valasztok, volt mar."
Nem muszáj függőséggel élni. És ezt nem a cigire mondom, hanem általában minden szenvedélyre (legyen az akár közvetlenül nem káros). Elsőre nagyon úgy fest, hogy az ember max. lecseréli az egyiket a másikra, de nem ez az egyetlen út. -
Cathfaern
nagyúr
válasz atok666 #68300 üzenetére
Tehát ha az ember azt akarja, hogy kényelmesen is tekerjen (tehát ha nem épp versenyen van), illetve szeles időben is tudjon közlekedni, akkor marad az első 3 pont meg az 5. Illetve igazából a 2. pont az nem eszközbefektetés, csak hogy milyen pózban teker, szóval ha így nézzük, akkor indulunk 406 Wattról és eljutunk 354 Wattig. Nem állítom, hogy ez nem számít, de azért máris csak 51W különbségről beszélünk, nem 172-ről
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #68421 üzenetére
Szerintem ha már költött egy bringára 40ezret, amihez érzelmileg is kötődik, akkor szerencsésebb rákölteni még egyszer 40ezret, mint hogy eladja (nincs tapasztalata, tehát jó eséllyel áron alul), majd keresgéljen pár hónapig mire talál megfelelőt, és lehet akkor is bukni fog rajta, mert tapasztalat hiánya miatt rejtett hibásat vesz. Nyilván anyagilag nem éri meg érzelmileg kötődni egy biciklihez, de ha ilyen indíttatásból ráköltött már egy tetemes összeget, akkor szerintem kár veszni hagyni, egy használt biciklire is lehet rákölt ennyit, újonnan meg jóval nagyobb anyagi ráfordítás lenne.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz maximilian4 #68511 üzenetére
Persze, ha deicide megveszi úgy, hogy nem merül fel benne, hogy esetleg lopott a bicikli (ami ugye már rögtön nem áll meg, mivel itt a topicban felmerült, hogy lehet lopott), akkor nincs felelőssége a lopás ügyében. Ettől a biciklit még elveszik tőle (mert az adásvételi szerződés érvénytelen lesz, hiszen egy olyan ember kötötte meg, akinek nem tulajdonolta a biciklit), és igen, perelheti az eladót, hogy adja vissza a pénzét.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz maximilian4 #68518 üzenetére
"kereskedelmi forgalomban"
Ez nem azt jelenti, hogy pl. boltban és nem magányszemélytől?De ha ez tényleg ilyen egyszerű lenne ahogy írod, akkor ha ellopnak tőlem valamilyen nagy értékű műtárgyat, ami jellegéből adódóan megismételhetetlen (tehát hiába kártalanítanak pénzben, nem tudok venni egy másikat), akkor buktam és ez van? Ezt nehezen tudom elképzelni...
Szóval értem a konkrét idézetet, de szerintem ez ennél bonyolultabb kell, hogy legyen.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz dejaris #68530 üzenetére
Igazából első körben az a kérdés, hogy kényelmes-e tekerni rajta, illetve mennyire hosszú távon közlekedsz vele. Mert ha kényelmes, akkor jó a váz (meg ha nem közlekedsz pár km-nél nagyobb távokat, akkor is mindegy)
Amúgy magasság, lábhosszúság, átlépési magasság, karhosszúság függvénye (de magassággal +-1 méretre be lehet lőni) -
Cathfaern
nagyúr
Nekem lenne egy olyan javaslatom, hogy ezentúl csak olyan győzködjön embereket használt bicikli megvételéről (nem arra gondolok, hogy felhívni az illető figyelmét, hogy használtan lehet olcsóbb, hanem amikor az illető sokadszor írja, hogy inkább újat szeretne, ennek ellenére is jön a "de a használt..."), aki vállalja, hogy az illetővel elmegy megnézni 2-3-4 biciklit és segít megvenni neki. Mert aki idejön kérdezni, az jó eséllyel nem ért annyira a biciklikhez, tehát jó eséllyel bele fog nyúlni vételnél, és akkor majd ugyanattól - aki rábeszélte a használtra - fogja megkapni, hogy "de szart vettél".
-
Cathfaern
nagyúr
Nekem is ez volt vele a gondom, mondjuk sokat segített, ha menet közben kicsit lenyújtottam a vállam. Azóta eladtam az outit (más okokból), de így utólag két dologra tudok gondolni:
a) Lehet szűkebb kormány kellett volna
b) Lehet, hogy mivel "rugdostam a hasamat" ösztönösen máshogy tartottam magam, mint ami természetes / ideális lenne, viszont ezt meg a vállam nem bírta
Én nagyjából 1 évig próbálkoztam outival, de ~20 km után mindig elkezdett fájni a vállam, amit nyújtással ki lehetett tolni olyan 60 km-ig, de utána garantált pihenő volt. Stucnit próbáltam cserélni rövidebbre (gyanakodtam arra is, hogy túl nagy volt a váz), de igazából semmit se segített (sőt, lehet még rontott is valamennyit) Ez alatt nyilván nagyon sok beállítást kipróbáltam (nyeregmagasság, fordított stucni, ugye stucnicsere, stb.), egyik se igazán volt megoldás, ezért gondolok utólag az előbb említett két pontra.Mondjuk ettől függetlenül az tényleg furán hangzik, hogy valakinek 1-2 óra után már "minden baja van" az outin, úgy hogy amúgy is szokott tekerni. De az tény, hogy trekking mindig is kényelmesebb volt, illetve magyar utakra (bár nyilván ez területfüggő, de a környékemen biztosan) kell a legalább 28-as gumi szerintem
-
Cathfaern
nagyúr
Fél óránként igyál és 1,5 óránként egyél valamit (banán, müzliszelet). Ha semmiképp se akarsz enni (lehet menet közben is, nem muszáj megállni hozzá), akkor vigyél izotóniás italt is (lehet kapni készen, vagy házilag pár csipetnyi só + citromlé az alaprecept, esetleg mehet bele magnézium pezsgőstabletta is), ezt értelemszerűen nem egyben lehúzva, hanem ha mondjuk viszel fél litert belőle, akkor időnként kortyolni belőle 1-1-et.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ígyvanferi #69267 üzenetére
"vajas-szalámis-paprikás szendvicset ettünk, szóval nagyjából ellentétes volt az itt ajánlottakkal"
Valójában a vajas-szalámis-paprikás szendvics meglepően alkalmas visszapótlásra hosszútávú, de nem erőltetett tempójú, túrákra Paprikának relatív magas a magnézium tartalma (jó izomgörcsök ellen), szalámi, illetve a kenyér/zsemle nagy mennyiségű sót tartalmaz, amit fontos visszapótolni a fokozott izzadás miatt, a kenyér/zsemle továbbá durva szénhidrátforrás, ami segít visszatölteni az energiát, illetve a vajban és a szalámiban sok zsír van, ami hosszú távú energiaforrásként működik (bár ugye az emberek többsége ebből beépített forrást is tartalmaz ). Ha emellé esztek banánt, vagy paradicsomot is (esetleg 100%-os narancslét), akkor a kálium pótlás is meg van (fontos hogy a nátrium - kálium egyensúly megmaradjon), és akkor ugyanúgy bevisztek mindent amit egy full extrás iso itallalCsak ugye ilyeneket az ember nem szívesen eszik ha 170-as pulzussal versenytempóban teker és nem akar megállni De nem versenyen ugyanúgy visszapótolnak mindent amit kell.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
"Nekem ráállt a szervezetem a viszonylag pontos evésekre . Ha bringázás előtt nem eszek nekem nagyon lezuhan bringázáskor a vércukrom. Közel ájulásig. Erdőben egyedül meg nem jó móka.
Nem betegség ez a vércukor zuhanás csak mindenkinek máshogy reagál a szervezete."
Mivel hosszú idő óta ahhoz szoktatod a szervezeted, hogy folyamatosan el van látva relatív nagy mennyiségű szénhidráttal (és nem csak nap közben, hanem közvetlen terhelés előtt és után is), lövése sincs mit csináljon, ha hirtelen nem kap belőle. Ha alacsony a testzsírszázalékod, az még tovább ront ezen. Tény, hogy nem betegség, de azért annál szerintem rosszabb a helyzet, mint hogy simán csak "mindenki más"."Egy normálisabb szalámi 2000-2500ft /kg
Azt tele van minden szemét maradékkal."
Egy normális szalámiban nincs semmi szemét, elég szigorúan szabályozva van, hogy mi lehet benne."Ha vége a túrának akkor egy adag tejsavó fehérje(200-230ft az egy adagos fehérje)
Ehhez tolnék gyorsan felszívódó 30-40g szénhidrátot majd rá fél óra múlva megint szilárd étkezés. Rizs csirke kombó."
Ha elmegy egyet kirándulni, akkor a túra után nehogy már ilyeneket egyen Üljön be egy étteremben, vagy sok boros pincében is szolgálnak fel kaját, aztán egyen egy jótNem állítom, hogy teljesen hibás az étkezésed, és ne lehetne így táplálkozni, de meglehetősen speciális és átlagember számára egyoldalú. Ráadásul ha nincs hozzászokva ilyen táplálékkiegészítőkhöz, akkor könnyen okozhatnak hirtelen hasmenést (nem azért, mert bármi olyan lenne bennük, hanem mert szokatlan a gyomornak), ami egy túra közben nem túl szerencsés Szóval ha csak az a kérdés, hogy elmegy valaki túrázni (szóval nem amatőr sportolásnak akar nekiállni vagy étrendet váltani), akkor egyen olyan dolgokat, amiket megszokott, csak kb. vigyen be annyi kalóriát ami kell ahhoz, hogy ne éhezzen el...
ShiTmano:
Jah, a szükséges mennyiségű fehérjét be kell vinni. De ha nem (amatőr/profi) body builder vagy, akkor a szükséges mennyiséget bőven be lehet vinni sima kajákból, nem kell hozzá semmi tejsavópor. -
Cathfaern
nagyúr
válasz ShiTmano #69366 üzenetére
"A fehérjepótlást azért hoztam fel, mert sokan írják hogy elmennek egész napra bringázni és visznek magukkal öt banánt meg zseléket, meg csokoládét, fehérje meg ohne. Ezért sok bringásnak olyan felsőteste mint egy 10éves gyereknek."
Igazából nem a fehérjepótlás hiánya miatt lesz olyan a felsőtestük. Megehet napi 2 kiló csirkemellet is, ha nem edz külön felső testre, akkor a szervezet a fehérjebeviteltől függetlenül is le fogja bontani azokat az izmokat, amiket nem használ, mivel az a legenergiaigényesebb szövet. Nyilván ha súlyzózik és nem visz be elég fehérjét, akkor se fog nőni az izom, de annyi esze meg csak van, hogy ez feltűnjön neki"A tejsavófehérje turmix azért került képbe, mert menet közben is (akár versenyen is) el tudod fogyasztani"
El tudod, de minek? Nem verseny közben fog lebomlani az izom, teljesen mindegy, hogy verseny alatt vagy után pótolod a fehérjét.
Nem mondom, hogy a tejsavófehérje rossz, ha az ember nem akar 100%-ban figyelni az étrendjére, akkor sokszor egyszerűbb meginni pár adaggal, mint azért beiktatni külön egy kaját vagy átvariálni a vacsorát, hogy meglegyen a fehérje. De ha nem sport szintű izomépítés a cél, akkor meg lehet lenni nélküle. Ugye leginkább az a probléma vele, hogy az ízesítetlen tejsavófehérjét vízzel nagyon kevesen isszák meg. Akkor meg már fog belemenni cukor, édesítőszer, aromák, ízfokozók, tej, stb... ehhez képest inkább egyen rendes húst vagy más fehérjeforrást ha vegetáriánus / vegán. -
Cathfaern
nagyúr
válasz dokee78 #69551 üzenetére
Ejtőpapucsos, bár legalább átlós. Ami azt jelenti, hogy vagy szívás fixiként használni (nagyon ki kell számolni a láncszemeket, és pici nyúlás után lehet már cserélni kell a láncot, mert ugye kicsi mozgástered van megfeszíteni), vagy drága (olyan monoblokk kell ami mozgatható). Illetve ha nem féknélküli fixiként akarod használni, akkor szívás, mert nagy benyúlású fék kell rá, ami azt is jelenti hogy relatív drága, meg azt is hogy sose lesz normális fékerőd.
Ezen kívül ugye mindenképp cserés a teljes hátsó kerék, a monoblokk, fékek mert tuti használhatatlan ami rajta van, a kormány ha nem koskormányt szeretnél, fixiként túl alacsonyan van a pedál, szóval mindenképp rövidebb hajtókar kell. Jó eséllyel külsőket úgyis cserélni kell. Lényegében marad a váz meg az első kerék, de szerintem akkor már jobban jársz ha veszel egy vázat magában
Amúgy majdnem ugyanilyenem van, az Puch (csak azon a stucnin van a váltó, na az egy borzalmas szerkezet, soha olyat ne vegyen senki), én is azért vettem hogy majd átalakítom SS vagy fixivé, de hiba volt. -
Cathfaern
nagyúr
+1
Két útvonalon tudom megtenni a 6km-es munkahelyre vezető utamat, az egyik végig bicikliút, de 70-80%-a járdából leválasztott rész, míg a másiknál kb. 50% bicikliút, de az nem járdáról leválasztott, hanem direkt egy korábban nem létező helyen lett kialakítva olyan biciklis és gyalogos út úgy, hogy a biciklis rész kb. 3 "hagyományos" biciklis sávnak felel meg, a járda meg kb. egy autóútsávnyi, a másik 50% meg simán közúton. Első esetben lehetetlen (veszélymentesen) 35 perc alá csökkenteni a menetidőt, a második esetben a rekordom 17 perc (amiben nincs benne piroson átmenés, se kresz sértés), átlagidőm meg 25 perc (kényelmes tempóval). Igen, ebben benne van, hogy a második esetben összesen kell 4 helyen elsőbbséget adnom valakinek, első esetben meg kb. 500 méterenként... -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #69804 üzenetére
"Igen, nem csak a gumin múlik a tengelytörés. Csak nagyobb az esélye, hiszen nem tompít semmit a gumi."
A gumin múlik, de nem a gumi felületén. A "slick" nem azt jelenti, hogy vékony és alig (vagy nem) bordázott, hanem csak annyit, hogy alig (vagy nem) bordázott. Egy fatbike-os gumi is lehet slick, és egy 23-as gumi is lehet nem slick (bár nem nagyon láttam még ilyet, de lehetne ). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Zola007 #69842 üzenetére
Én szívesebben bicikliznék macskakövön, mint azon a bicikliúton amelyiken kénytelen vagyok mindennap menni... Sajnos csak gyalogos-bicikliút, nincs mellette autóút, így nem tudok street viewt mutatni róla, de lehet majd lefényképezem valamelyik nap. És ez az egyik legforgalmasabb bicikliút a városban...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz trialboj #70048 üzenetére
Ha nincs párnázott nadrágod, akkor vegyél egyet, az megoldja. Ha nem szimpatikus a tapinaciban tekerés, akkor sincs gond, egyrészt lehet kapni bővebb fazonokat (bár drágábban), illetve mivel úgyis alsónadrág helyett veszed fel (ez fontos, csak így kényelmes igazán), ezért nyugodtan rá lehet venni egy nadrágot. Legjobbak amúgy a kantáros verziók (biztos nem csúszkálnak), de az sokaknak már kiveri a biztosítékot
Üléshuzattal az a baj, hogy lehetetlen normálisan rögzíteni, mindig el fog csúszkálni, sose lesz kényelmes. -
Cathfaern
nagyúr
Városi közlekedésbe jók mondjuk a legrosszabb telók is. Ugye nehezen indulnak meg, kis döccenőkön semmit se javítanak, viszont a padka meg a mély kátyúk ideális terep nekik Ez nyilván ha 50-60km-t teker az ember országúton, akkor nem oszt-szoroz, de ha városban nincs rendesen kiépített bicikliút és/vagy az autóút használhatatlan bicikliközlekedésre, akkor a sok padkázásnál jól jöhet.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #71035 üzenetére
A "Chi-futás" (mondjuk nem semmi nevet találtak ki neki) alapvetően semmi másról nem szól, mint hogy tanulj meg úgy futni ahogy a gyerekek ösztönösen futnak (meg a természeti népek) és felejtsd el a rossz berögződéseket amiket a vastagított sarkú és talpú cipők okoztak. Ezt nehéz lesz átültetni biciklizésre ami egy teljesen más mozgás
"Dunántúl végre bringás kánaán lesz"
Úgy érted Budapestről a Dunántúl felé menve kánaán lesz Én sokkal dunántúlabbi már nem lehetnék, de a felsorolt kerékpárutakból pontosan 0 az ami biciklizős közelségben lesz tőlem.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #71054 üzenetére
"Kiállva tekerésnél például hasznos lehet egy új technikát kifejleszteni, mert hosszú ideig nem megy nekem."
Menj el spinning edzésre. Én előtte 4 pedálfordulat után nem tudtam tovább tolni, azóta simán megy hosszabb távon is Igazából nem azért segít, mert ott megerősödsz, vagy olyan hű de erre kitalált edzésterv van, csak kapsz alád egy stabil biciklit, és nyugodtan tudsz próbálgatni, hogy milyen póz hatékony, milyen pózban tudsz sokáig tekerni, melyik kényelmes, stb... Nem kell egyensúlyozni, nem kell az útviszonyokra figyelni, forgalomra, hanem nyugodtan, kényelmesen ki tudod tapasztalni. Mellé ha jól állítod az erősséget még kapsz egy kemény edzést is[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #71113 üzenetére
Nekem pöcögtetős van, de sose volt probléma tekerés közben levenni a terhelést a pedálról Szerintem ha ahhoz el kell engedned a kormányt, akkor rossz szögben áll a váltó...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #71119 üzenetére
Miért lenne a hátsó váltó kevésbé terhelés alatt, mint az első?
-
Cathfaern
nagyúr
Azt nem vitatom, hogy a hátsó váltó könnyebben vált, de attól még nincsen kisebb terhelés azon a részen se.
joysefke
Az egész lánc egyforma terhelés alatt van, egyformán feszül mindenhol. Ha nem így lenne, akkor valahol felgyűrődne a lánc (nem mint ha ez fizikailag lehetséges lenne). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #71126 üzenetére
Bocsánat, elfelejtettem, hogy kiállva váltásról van szó Így teljesen igazad van.
-
Cathfaern
nagyúr
Nem állítom, hogy nem értem amit mondotok, de fizikai oldalról megközelítve én továbbra is úgy érzem, hogy egyformán feszül az egész lánc. Ha nem egyformán feszülne, az azt jelentené, hogy a felső részre nagyobb erő hat, mint az alsó részre. Ha így van, akkor a felső résznek gyorsabban kéne mozognia, mint az alsó résznek. Ha így van, akkor két dolog történhet:
a) felgyűrődik a lánc -> ez tudjuk, hogy nem történik meg
b) ugye a lánc nem tud nyúlni, és másként sem tud változni a hossza. Tehát ha fenti rész gyorsabban mozog, akkor "húzni" fogja az alsó, hogy ne fogyjon el. Ha húzza az alsót, akkor erőt fejt ki rá, pont annyit amennyi a felső és az alsó részre ható erő különbsége, tehát végeredményben ugyanannyi erő fog rájuk hatni.Meg lehet győzni az ellenkezőjéről, de akkor fizikai oldalról vezessétek le, és ne az legyen az indoklás, hogy de láttam, hogy lóg a lánc
-
Cathfaern
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #71473 üzenetére
Csak ezt tudom mondani erre:
"Igen az nagy baj, hogy elárasztották az embereket ezekkel a kerékpároknak látszó tárgyakkal. Sikerült vele egyből beépíteni a fejekbe, hogy a bicikli az 20 ezer ft ba kerül.
Van egy aranyos sztorim, lehet már meséltem itt is.. bejött egy idős házaspár, 70 év körüliek. Olcsó egyszerű biciklit szerettek volna, olyasmit mint a régi csepeljük volt. Tehát egy kontrás 28 as valamit. Mutattuk nekik a katalógusban, mert ilyen pont nem volt készleten, hogy tudunk hozni, 60 ezer ft. Na erre ki voltak készülve, hogy nekik nem versenyzésre kell (pont ahogy mondtad..) stb stb..
Mire megkérdeztem, hogy az említett régi csepelt, azt mennyiért vásárolta, anno!? Azt mondja, egy tehenet adott érte!
Óóóóóhóhó mondom nem vagyok tájékozott ilyen témában, de keressünk már rá az internetnet, mennyibe megy most egy tehén, olyan 200-400 ezer ft közt, attól függ milyen meg mekkora. Nem borjút mondott, az 85 ért már van.
Mondom annyi pénzből csodás kerékpárokat tudok mutatni.."
(forrás) -
Cathfaern
nagyúr
válasz jaja1981 #71667 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy miért váltasz fekvő bringáról? (vagy nem váltasz, csak kéne ilyen is?)
"180cm vagyok és a lábam megmértem, olyan 82 cm."
Én 178cm vagyok, átlépési magasságom 78-81cm (nem emlékszek pontosan), nekem van egy 57-es biciklim, érezhetően nagy. Nem mondom, hogy használhatatlanul, de annyira nem kényelmes, hosszabb távokat mondjuk nem mentem soha vele, városi rohangálósnak volt használva. Szóval javaslom inkább az 54-eset, de legjobb lenne megpróbálni. -
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #71672 üzenetére
"Nekem eddig a telefonos GPS pontosabb volt. Legalábbis indulás az mindig 210m, melóba érkezés 120m körül szokott lenni, +/- 1m.
A fenti órával mire beérkeztem reggel, 125m-t mért, mire hazaértem, 201m-t. A fenti értékekre kalibráltam induláskor. Jó, tudom, reggel meg este még a hőmérséklet is gyorsan változik, de akkor is! "Ugye két dolog:
1. Mint írtam a barometrikus mérés pár órán belül pontos, hosszú távon elmászhat az érték, szóval a reggel -> este bőven sok.
2. "telefonos GPS" ebben az esetben mit jelent? Közvetlenül a GPS mérési értéke vagy valamilyen tracker program által mért eredmény? Ha utóbbi, akkor jó eséllyel korrigálja valamilyen térkép alapján, ami aszfalton jól működik, "járatlan utakon" kevésbé.
+1 Milyen telefonod van? Mert újabbakba már tesznek légnyomás mérőt pont azért, hogy lehessen korrigálni a GPS magasság értékeket (nyilván amúgy ez a legpontosabb)
+2 Igazából az esetek jó részében nem az a lényeg, hogy épp milyen magason vagy, hanem hogy a sportolás / túra során mekkora magasságkülönbséget küzdöttél le. Szóval igazából majdnem mindegy, hogy az indulás 200m vagy 150m volt, az a lényeg hogy 600m-t másztál meg. Emiatt igazán nem muszáj minden induláskor kalibrálgatni a barométeres mérőt se (amikor meg telefon + barometrikus mérő van, akkor magától kalibrálja GPS koordináta alapján) -
Cathfaern
nagyúr
Igen, egyszer jó lenne összenézni
Én csak azt tapasztaltam, hogy az iPhone 4S-em (ugye az csak GPS alapján tolta) elég rendesen össze-vissza mért, viszont múltkor iPhone 6S-el mentem fel irottkőre (endo-val), és méterre pontosan látszott a csúcs is, sőt még a csúcson lévő kilátó plusz magasságát is pontosan megmondta. -
Cathfaern
nagyúr
"Szombaton például tervezem, hogy megyek egy 60-70 km-es túrát, 1600-1700 m-es szinttel, reggel 8-as indulással, dél körül fogok hazaérni. Akkor hányszor kellene kalibrálnom út közben?"
Egyszer se, elég induláskor. Ha meg esetleg elkap egy vihar (nem eső, vihar), akkor amíg vársz hogy elálljon, akkor úgyis ráérsz újrakalibrálni"Illetve ha ez pontosabb, mint a GPS-es, akkor a "PRO"-k miért nem ilyet használnak? Vagy van olyan Garmin, amiben van barometrikus mérés is?"
Nem néztem végig az összeset, de szerintem az alsókategóriát leszámítva mindegyikben van -
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz geotigris9 #72467 üzenetére
Mégegyszer: a biciklikerék túl vékony a súlyhoz képest ahhoz, hogy fel tudjun úszni a vízen. Ha nem tud felúszni a vízen, az azt jelenti, hogy a kerék kiszorítja maga alól a vízet. Nyilván ilyenkor is bele tud menni a barázdákba a víz, de ez csak egy dolgot jelent: kisebb a talajjal érintkező felület, tehát kisebb a tapadás, mint slick esetén.
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Csokicsibesz #72945 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem az ilyen hitelkonstrukcióknak a bolt részéről pontosan az a lényege, hogy a bolt megkapja a hitelintézettől a teljes összeget, és onnantól csak a hitelintézet és a vevő között van pénzmozgás. A hitelintézetnek meg azért éri meg, mert így lesz plusz egy hitelese aki amúgy lehet más bankhoz ment volna.
-
Cathfaern
nagyúr
"Más: Mennyire mások az igények, vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak, feleségem nem érti miért 2-300-ért nézek bringát mikor a barátnője nemrég vett fullos trekkinget, újat 120-ért és milyen jó, minimum heti 100-at teker is vele egyébként."
Én annó az első "felnőtt" biciklimet 80k-ért vettem, trekking volt az is, 5 éve ha jól számolom (összesen azóta költöttem még rá olyan 20-30k-t). Árban gondolom kitalálható, hogy alap felszereltség, tourney nagyrészt. Beletoltam kb. 3000 km-t edzésként és túrázásként, manapság meg munkábajárós bicikliként szolgál (majdnem minden munkanap napi 12 km, nettóban már 9 hónapja, az akkor nagyjából újabb 700km). Volt egy 300k-s országútim is, és bár nagyon nagy élmény volt menni vele, tulajdonképpen a trekkinget jobban szerettem / szeretem. Cserben sosem hagyott, ha valahova nem tudtam vele feltekerni, az rajtam múlt, nem a biciklin (ahova elsőre nem tudtam felmenni, ott felmentem később mikor már edzettebb voltam), pedig jártam vele bőven osztrák hegyekben meg az Irottkőn is. Műszaki gondja sose volt (első tekerésen leesett a lánc, de az azért mert rosszul szerelték össze a kerékpárboltban... ).
Utólag egyébként meg se vettem volna a 300k-s országútit, de akkor nagyon tetszett a koskormányos érzés
Amit ebből ki akarok hozni, hogy igen, adott esetben bőven elég lehet egy 100-150k-s trekking Országútra azért nincsenek olyan hatalmas követelmények a kerékpár felé. Ha nem versenyzés a cél, akkor egy jó nyereg, egy kényelmes kormány meg megfelelő külsők többet számítanak, mint hogy hány kg a bicikli (eddzeni még jobb is a minél nehezebb ) meg hogy milyen rajta a váltó, meg hogy karbon villa vagy nem. Ezek meg tipikusan nem drága dolgok. Mert ha edzésnek kell a bicikli, akkor ha nehezebb tekerni az nem akkora baj, meg úgyse az számít, hogy 1 óra vagy 1 óra 5 perc alatt teszed meg a távot. Ha túrázni / nézelődni kell a bicikli, akkor a csomagok súlya úgyis többet fog számítani, mint az a pár gramm könnyítés amit a 2x drágább bicikli ad, illetve nyilván az se lóverseny.
Félreértés ne essék ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szabad drága biciklit venni, ha engedi az ember pénztárcája, vagy kifejezetten azt élvezi, hogy minél gyorsabban hajt, akkor hajrá. De felhasználástól függően egyáltalán nem biztos, hogy megéri a többletárat.Persze mindez országútra igaz, terep teljesen más világ.
-
Cathfaern
nagyúr
"Ha valaki beleássa magát, akkor látja, hogy mit miért érdemes fejleszteni, tartósság, súly stb. szempontjából."
Nekem pont a tartósság a legnagyobb problémám. Egy ~500ezres bicikli tartósságban alig nyújt többet (sőt, kopó alkatrészekben akár még kevesebbet is), mint egy 100ezres (most a tesco gazdaságos kategóriát hagyjuk). Én szívesen áldoznék pénzt azért, hogy tartósabb legyen a kerékpár, de ez a kategória nem létezik, ahogy mész felfele árban csak a súlycsökkentés a lényeg."Nekem valamiért az volt meg, hogy te SS/fixi-zel."
Valószínűleg azért, mert kb. 2 éve tervezem egy SS/fixi beszerzését, és emiatt elég sok posztom fűződik ehhez a kategóriához De mindig elmaradt, mert egy SS/fixi-re 150-200k-t nem szánnék, alsóbb kategóriánál azért necces dolgokat hallani, használt gépet nem vennék, mert környékemen kevés van (az is inkább a tanyabike átalakítva kategória), ahhoz meg hogy folyamatosan túrjam az aprót és darabonként vadásszam össze nem nagyon érzek energiát. Plusz amíg a trekking gond nélkül kiszolgál, addig minek az újabb. Másik oldalról lényegében SS-ként használom, elől legnagyobb tányér, hátul 3. legkisebb, városban ideális, felesleges váltogatnom
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Automata kávégépek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sorozatok
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Renault, Dacia topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...