-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #61843 üzenetére
Aszfalton, szárazon... 5 cm sárban már csak jobb egy tárcsa, ami tiszta.
Runner_fxr: szép gép, grat. Legjobban a színe tetszik, olyan mint a Focusom.
Ezeknél amúgy ha változtatsz a hajtókari fogaskerék fogszámán, az mit okoz? Rásegítéssel gyorsabban mész, vagy több ideig bírja az aksi? Vagy nem is cserélhető?[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #61913 üzenetére
Persze, normál túra trekking felhasználásra, aszfalton is tök jó dolog tud lenni, pláne csomagokkal. Én itt a konkrét országúti kerékpározásra gondoltam. Ott azért nincs még értelme, mert az aksi kapacitás határt szab. Egy pehely könnyű, modern országútival 8-9 bar-ra fújt kerekekkel nem nagy kunszt lenyomni 80-100km-t, ehhez nem kell versenyzői fizikum. Országútival senki sem fog tartalék akkut magával cipelni, oda legalább olyan kis méretű akku kéne ami 200-300km-re elég lenne, viszont ennek még a közelébe sem jár a technológia. Meg valahogy ahhoz a sporthoz tényleg nem való a rásegítés.
-
ro_bert17
őstag
válasz Cathfaern #61909 üzenetére
Olyan 6 éve vettem (amikor az acdc volt Budapesten, talán 2009?). Egy bringakölcsönző kiárusította a meglévő kerékpárjait, és egyszerűbbekre cserélte az állományt. Ha jól emlékszem 20, vagy 25-ért vettem. Azóta nem költöttem rá semmit azon kívül hogy vettem rá világítást (ami amúgy is volt rajta, csak nem tudtam hogy működik ), zárat, pumpát, egyszer fékpofákat, meg egy belsőt.
Ha most 20-25-ért teljesen rendbe hozná valaki, akkor remélhetőleg a következő 6 évben lesz működő bringám, és nem kell eladnom ezt 10-ért, meg venni helyette másikat sok-sok 10-ért.(#61911) Hasaggymeg: ő az.
Bár gondolom nem ez volt a célzás. Tavaly nyáron királydinnye tüske afférom volt. Elmentem az Árkádba a bringa boltba és vettem belsőt. Annyit kértem bírja a strapát mint az előző. Adtak valami continentalt (aminek szerintem az abroncsátmérője is kisebb volt mint az eredeti) mentem vele 5 km és durrdefektes lett. Próbáltam youtubeos videó szerint alaposan, precízen megcsinélni, de biztos én voltam a balf@sz. Ezért gondoltam elviszem szervizbe, de előtte bepróbáltam az autóba. Csak úgy fért be, ha az első kereket levettem, viszont a fékkel valamit elszúrtam.
Szóval ezeket helyre hozását szeretném szakira bízni. Aki ezek mellett megnézné, karbantartaná a hajtást, meg a fékeket. (Meg az se lenne hátrány, ha a sok feketeszigetelő szalagok számát csökkenteném a bringán.) -
gergo5991
őstag
válasz Cathfaern #62639 üzenetére
érettségivel rendelkezem, semmi más képesítésem vagy egyéb dologgal nem rendelkezem, ahhoz képest csak nem rossz , na persze olyanról is halottam hogy haver elment angliába dolgozni és 12en voltak egy lakásban , kiváncsi vagyok itt milyen lesz a szállás .
MO-n amúgy van próbaidő? mégiscsak ha nem jönne be a meló ott tudja hagyni az ember.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #62653 üzenetére
Crytec210...az elég nagy baj.Na meg a szervizelése,Lasali szerint külön szerszámkászlet kell hozzá.
venember83...ha a pénz nem számítana lehet én is vennék egy olyant,csak mert különleges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #62964 üzenetére
"(legalábbis én még nem láttam olyan embert akinek bejött volna)."
Jó napot kívánok! Szeretnék jelentkezni!
Has "rugdosás" miatt tényleg nem jó az outi. viszont a fitness járható út, és abból lehet outit csinálni, ha lement a has.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Acef
addikt
válasz Cathfaern #62964 üzenetére
Nekem bejött.
Én cross trekkingről váltottam a fitness-re, és nem bántam meg.
Terepre természetesen nem alkalmas, de ezt nem is arra találták ki, és Én sem ott használom.
Szerintem
Könnyebb, gyorsabb, és szebb mint trekking vagy mint egy cross trekking.
Hátrányát a cross-al szemben nem tudnék mondani, szerintem nincs is (az enyémen sárvédőszemek is vannak), amennyiben legalább átlagos minőségű aszfalton hajtja a tulaj. -
Laox
aktív tag
válasz Cathfaern #62964 üzenetére
Tudnál/tudnátok javasolni olyan gumikat, amik ilyen általad is javasolt 28 mm szélesek? Nagyon nem értek hozzá, próbáltam neten találni, de nem jövök rá, hogy milyen lehet. Ez a bicajom, egy Gepida Alboin 300-as trekking kerékpár: http://www.bicyclewebshop.com/?2948,gepida-alboin-300-pro-2013
Köszönöm!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #63100 üzenetére
Ugyanakkor ne feledjük,hogy itt versenyről beszélünk,százak gördülése egymás mellett nagy sebességgel,szituáció mely a felhasználók kábé 0%-ánál jellemző. mindenképp kezdetleges a felnit fékezni egy gumival,és korlátozza is a kerekek fejlesztését. Nagyon csodálkoznék ha nem folytatódna fejlesztése,biztonságosabbá tétele.Így gondolom a rugózás terén is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geza844
aktív tag
válasz Cathfaern #63110 üzenetére
Hát remélem nekem is elmúlik hamarosan. Amúgy pont ma tettem fel egy másik nyerget, mert ami nekem van, az elég gagyinak néz ki, páromnak meg ott áll a garázsba egy az én MTB bringámnál sokkal drágább trekking, amit nem használ, és ma reggel "elloptam róla" a nyerget De még ugyanúgy fáj, úgyhogy majd meglátjuk. Teszek fel mindkét nyeregről képet holnap.
-
cenzor
tag
válasz Cathfaern #63665 üzenetére
Sík terepen lakok, városban. Az utak olyanok, amilyenek Magyarországon általában
Jelenleg egy 3x7 sebességes trekkinget nyúzok, városi használatra. Egy öreg szaki azt mondta, hogy ha jót akarok magamnak, akkor a téli időszakra veszek magamnak valami hulladék 28-as biciklit, amit nem sajnálok, hogy tönkremegy a havas sólében. Ez az, ami miatt a fenti biciklik szimpatikusak lennének, mert azt írják róluk, hogy nem nagyon vannak kitéve az időjárás viszontagságainak (zárt láncburkolat, agyváltó), kevés karbantartást igényelnek. Így gyakorlatilag ugyanazt lehetne használni mind a négy évszakban.
-
ivana
Ármester
-
Novics
senior tag
válasz Cathfaern #66012 üzenetére
Nem olcsó, de én még ennyiért is megrendelném, csak ott most éppen nem kapható. De még kutakodok.
A KöHÉM rendeletben csak ennyi van:
g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.
Vagy a "fényvisszaverő körgyűrű" lehet ezekből a vackokból? Van erről valami hivatalos állásfoglalás? Én egyszer kérdeztem meg a rendőrséget, akkor szépen beidézték a rendeletet, de semmi támpontot nem adtak.
Esetleg ez lehet a kibúvó:
(4) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük. Ha ennek megfelelnek, akkor talán.
Bár gondolom, hogy a rendőr sem fog kötekedni, ha legalább azok a vackok fent vannak a küllőkön, és éppen nem gurult el a gyógyszere.A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
veterán
válasz Cathfaern #66247 üzenetére
Szerintem ilyen síkterepes "túrákra" alkalmas gyári állapotában is a rr340, hegyen meg amennyivel óvatosabban mennek valószínűleg, még oda is elég a gyári szett, persze a gumikat már inkább cserélném hozzá.
[Épp azért linkeltem egy nagyobb kört, mert ebből látszik, hogy sok gond nem lenne vele, a gyári gumi talán még keskenyebb is az enyémnél.](#66249) balintka
Nekem kattogott, de szetszedtem, rendesen letakaritottam a rugot es adtam neki kenoanyagot normalisat normalis mennyisegben, azota csak a becsuszokon feltunt 1-1 fuggoleges serules miatt akarom cserelni, amik a villaszarban levo reszen vannak, meg a mukodes kvazi hianya talan a problema, hosszabb korokon mar faj a tenyerem, habar ennek a szutyok kesztyu is a segitoje...(#66252) Integrale
Erre mindig furan nezek, mert 1-2 kulaccsal maris magadhoz veszed azt a sulyt, talan nincs is ra szukseged, olyan kozel vannak egymashoz vizveteli lehetosegek, de amikor egyesek par gramm sporolasert kiadnak rengeteg penzt, kozben vesznek egy nagyobb kulacsot es mindig tele van toltve..
A tied legalabb ertelmes.Nyereg és nyeregcső cserén gondolkodom, mert emlékeim szerint a gyári nyeregcső acél, az ülés meg szutyok, milyen nyeregcsöveket kéne neznem? Vagy a legtobb montis jo hozza? [nyilvan atmero megfelelo legyen, inkabb a dolesszogre gondolok itt]
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #66608 üzenetére
Ez nem valami vonóhorgos bicószállítónak a kiegészítője, amivel a női, meg ilyen ferde vázakat lehet rögzíteni?
Azért az nem egy egyszerű hegesztett, tákolt zártszelvény. Menetirány, állítható hossz, hátul csukló, gumis, dupla csavaros rögzítések. Szerintem levették a bicótartóról, és nem szedte le, csak berakta ebbe a tárolóba.
De lehet, hogy túl optimista vagyok.hackeeeee, -=RelakS=-, pc360, szjoci: Ezért kell (mindegy, hogy ezt 1x11-re írja):
Az egytányéros (1×11) SRAM XX1/XX szetthez nincs sok hozzáfűznivaló, XC-versenyzésre tökéletesen alkalmas. Maratonozásra, hobbibringázásra viszont már nem annyira, a 34-es tányérral meghajtva a 650B kereket hiába van 10-es fog hátul, szükség lenne keményebbre. Más meg egy pörgősebb áttételt hiányolna, a 34-42 taposása azért igényel némi erőbefektetést hosszú, igazán meredek ösvényeken.
Személy szerint maratonozás közben undorodok a nagy áttétel-ugrásoktól, de XC versenyen ez nem jelent problémát, hiszen nem tempót-fordulatot vált az ember, hanem megérkezik a meredek emelkedőhöz a meredek lejtőről. Vagyis nem arra van szükség, hogy az ideális fordulat megtartásához csak egy kicsit könnyebb/nehezebb áttételt kéne kapcsolni, hanem arról, hogy egy mozdulattal hirtelen feltegyük 12-ről 32-re a láncot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
SoulReaver
veterán
válasz Cathfaern #66723 üzenetére
Most elgondolkodtam egy kicsit, ezeken Köszi a segítséget
Még megpróbálok 1-2 szöget beállítani, tesztelni, de ha nem jó úgysem, akkor eladom és nézek valami jobbat.
Nincs kizárva az sem, hogy kissé hátra fele kell dönteni, mert a krúzereken másképp ülünk, mint egy holland kerón vagy tanyabikeon.
-
ShiTmano
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #67487 üzenetére
Akkor a trekkingesek a nagyseggűek? Csak mert a többi típus mind keskenyebb,ezért választottam azt.Amúgy a szélességen kívűl majdnem egyformák mind.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
KillBorn
senior tag
válasz Cathfaern #67800 üzenetére
Köszönöm a gyors és korrekt válaszokat mindkettőtöknek!
Inkább választok egy olcsóbb láncot és vesztek egy saját láncnyúlás mérőt is. 4 éve hajtom a gyári láncot (KMC valamilyen), aszfalttól a (nekem) nehezebb erdei ösvénykeig. A fogaskoszorú még nem, de a lánc megérett a cserére."I guess your purge wasn't efficient enough, Vader!"
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #67989 üzenetére
A legnagyobb hülyeség végigváltani az összes fokozatot, csak feleslegesen összeolajozod a lánckereket. Azt sem értem, minek ilyen drága olajokat venni, meg azon spórolni, hogy szemenként csepegteted. Én MTB-n motorolajat használok. Jó bőven átolajozom, akár többször is, közben áttörölgetve, így elég tiszta lesz a lánc, majd az utolsó olajozás utána jó alaposan letörlöm. Trialboj szerintem nem törölte le elég alaposan az olajat, akkor nem nézne ki így. Láncfűrész olajat is próbáltam, de az hamar lejön róla, igaz az is a dolga (ha megpörgettem a hajtást, amikor még nem volt róla letörölve az olaj, ilyen pókhálószerű olajködben jött le). MTB-n nem látom értelmét drága kenőanyagok használatának, egy normálisabb terepezés utána úgyis takarítani kell, szerintem nem éri meg mondjuk 50 km-enként ilyen drága cuccot ráfújni (főleg, hogy a mocsok miatt amúgy is hamarabb kopik a lánc). Zsírsprayt csak a városi biciklimen használok (meg ha egyszer lesz országútim, akkor majd azon).
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #68069 üzenetére
És mit szóljanak szegény alföldi bringások?
Minden tájnak meg van a szépsége, kihívása. Egyéntől függ ki, mit tart unalmasnak.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Cathfaern #68074 üzenetére
Engem nem zavarna, ha a környék sík lenne, csakhogy két alternatíva közül választhatok gyakorlatilag:
1: Olyan emelkedők hazafelé, hogy betojok rajta
2: Síknak tűnő terep, én meg nem értem, miért nem megy a szekér. Aztán mikor megnézem a GPS jelet, akkor kiderül, hogy annyira enyhe emelkedő, hogy a tekerést már befolyásolja, de síknak tűnik. Ezt csak alattomos vagy aljas emelkedőnek becézemItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
belaazallat
addikt
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #68087 üzenetére
92 és 2002 között aktívan. Rendőrségi jegyzőkönyv is bizonyítja!
Szerk:
Volt hogy Gyomaendrődről eltekertem Békéscsabára. 16kg acélvázas montival, 26x2.0 gumival.Szerk2:
Én is ezt írtam személyenként eltérő, hogy mit tart unalmasnak.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Cathfaern #68087 üzenetére
Én is rettentően unom a síkon azt a monoton tekerést.Több technikát,erőd beosztását stb. igényel a szintek leküzdése és az ereszkedés.Nyáron meg kifejezetten gyötrelmes az árnyék hiánya és a hőség! A hasonlónál szebb hely kerékpározni nekem nem is létezik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Cathfaern #68193 üzenetére
Igen, en lecserelnem egy masikra, ha lesz masik. Volt mar, hogy volt, akkor nem volt gond, siman nem is vettem cigit. Most nincs, igy ez marad. Eleg sok, egesz logikus erv szol amellett, hogy miert epp ezt valasztottam, ahogy ellenerv is rengeteg szol ellene. Teljesen mindegy, most ez van. Csak ne probaljatok megteriteni, azt annyira nem kedvelem, semmilyen temaban. Fogadja el mindenki, hogy igy dontottem es kesz, tudom, hogy mik a kovetkezmenyei a dontesemnek.
Csak azert irtam, hogy dohanyzom, mert azt se tagadom le, hogy atmegyek piros lampakon, ezt akkor miert tagadnam?
Everybody lies.