-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
INTELligent
senior tag
válasz
jjeahh #188835 üzenetére
jjeahh: ebben is van valami
. Engem vasárnap megkergetett egy kutya terepen. Szerencsére a közelben volt a gazdája, de először nem láttam, mert azzal voltam elfoglalva, hogy hogyan húzok el én minél gyorsabban innen. Megkaptam, hogy "nem bánt," de egy akkora dögnél ezt a fene hiszi el...
Hát igen, közlekedési kultúra az nem sok van. A pár hete lévő jó időben megyek bringaúton, idősebb bácsi (látott, a feje felém mozdult, kb. megvolt a szemkontaktus is), a fiatalabb hölgy, aki szintén ott keresztezte az utat, kitért, a nácsi meg széttárta a karjait, de nem ment volna sehova, aztán meg IQ tesztnek képzelte magát ("hülye vagy?"), amikor annyit jegyeztem meg, hogy esetleg leléphetett volna az útról.
Az EuroVelo6 Mosonmagyaróvár-Rajka szakaszán meg (ez elég széles, 3 bringás/kisgyerekes tekerők is elférnek bőven), de a kutyasétáltatók persze a két szélére lépnek, a kutya meg póráz nélkül a közepén marad. Nem én fékeztem, ááá... És akkor semmi bocsánat, csak a kutyuli rendkívül szofisztikált nevének elnyújtott kiabálása ("Bazaaaaaalt"). A másik kedvencem, amikor közeli falun (Darnózseli) belül sokaknak a bringaúton van kedve sétálni, pedig azon az oldalon ott a járda is...Ha valaki nem vesz észre/útban van, de elnézést kér, akkor nincs semmi baj, meg az ember nyilván figyel idősekre/gyerekekre, de azért az én ingerküszöbömet is ki tudják akasztani, pedig türelmes vagyok...
Tavaly nyáron/ősszel, amíg a budai hegyeket róttam (mondjuk csak hétköznap), nem is volt gond (nekem), mondjuk a többség tuti nem akkor volt kint. Velem is megesett, hogy a János-hegy csúcstámadásához egyből a legmeredekebb utat lőttem ki, jöttek szembe a single track-en, félreálltam, ennyi.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #188885 üzenetére
A segge olyan Pinarello-s mintha Dalí festette volna.
Ati007...hát én azzal nem várnék tovább.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz
jjeahh #188962 üzenetére
Én most Orange Seal-t rendeltem outiba, angol fórumokon mostanában ezt írják kb a legjobbnak ahogy nézem...
Az más kérdés hogy a posta elkeverte az egész bike24 csomagot és valaki másnak adták oda a házban, aki b@szik szólni hogy nála van.
Pont egy hete érkezett meg, szóval most már nem nagyon bízok benne hogy meglesz
Aprón még nem bukkant fel semmi belőle...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
#75376384
törölt tag
válasz
jjeahh #189061 üzenetére
jol van latom nem csak nalunk szar az ido.
mult heten voltunk turazni az olasz hatar mellett, kb az egyetlen hely volt az orszagban, ahol jo ido volt. majd hazaertem, akkor mar szakadt az eso, azota pedig havazott es bonuszkent szornyen hideg is van. setalva lefagy mindenem. pedig mar nagyon mennek.
-
parandroid
nagyúr
-
Ringman
nagyúr
válasz
jjeahh #188424 üzenetére
megnéztem, van benne horony, csak a felniszalagtól nem látszik rendesen a fotón:
---
cube nuroad első kereke 1100 gramm féktárcsával együtt (az "hivatalosan" 160 gramm + 6 csavar ami ~45-50 gramm lehet), szóval olyan ~895-900 gramm körül lehet az első kerék.ami meglepett, hogy a gyári schwalbe g-one allround drótperemes.
külső+belső ~680 gramm
-
Ringman
nagyúr
válasz
jjeahh #189111 üzenetére
köszi, az alexrims szerint is az (ha eltaláltam a típust)
---
mit rontok el, ha a külső+belső visszarakásakor a drótperemes külső a belső horonyban marad (és mintha közrefogná a belsőt)?szerk:
ez így rendben van?
Stan's NoTubes Tire Sealant 473ml
(vagy érdemes a literest megvenni?)
Stan's NoTubes Universal 44mm Tubeless Presta Valve (pair)
Schwalbe Tubeless Rim Tape 23mm x 10mkell még valami fecskendő/tölcsér/stb is a beöntéshez?
[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz
jjeahh #189127 üzenetére
jjeahh: Én is így fogok tenni
Végre kipróbáltam tegnap a Rockrider XC500-at.
Eddig egy gyári Rockrider ST540-em volt(kivéve a külsők, és a pedál), az XC500-ból kikerült a belső(kapott szelepet és tejet), a láncról le lett mosva a gyári zsír, kapott waxot, illetve átszereltem a Shimano M520 pedált.
A Reba fényévekkel jobb mint az ST540-ben lévő rugós Suntour, mikor rámentem a traktornyomokkal teli földútra, ott rendesen bekönnyeztem egy kicsit, annyival jobban csillapította a teló az egyenetlenségeket.
A Sram Level T fékek elsőre furának tűnnek, mert a Tektro amihez eddig voltam szokva, sokkal harapósabb, ez pedig jobban adagolható. Mondjuk az alföldön annyira nem is számít, minimálisan kell használni a féket.
A Sram GX váltó és váltókar + a NX PG-1230 kazetta is sokkal jobb váltási érzést és gyorsaságot ad mint az eddigi Shimano Altus + Microshiftes váltás, egyszerűen jóval hatékonyabb az egész hajtás.
A wax is eléggé bejött, alig gyűjti a homokot, sokkal tisztább megoldás mint az olajzás, az SH56-os stopli is igen bejött, így már tuti nem váltok vissza platform pedálra.[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
-
RexpecT
addikt
válasz
jjeahh #189160 üzenetére
Most hogy így írod, emlékszem már, hogy Te is ilyen magas vagy.
Nekem abszolút jónak tűnik(elvileg 165 és 174 ceni között ajánlják ezt a méretet, átlépőm ha jól emlékszem 74 centi).
Annyi, hogy a bal oldalon a villa lock kapcsolója markolatváltós, az lehetne 1-2 centivel bentebb első blikkre. Lehet majd átszerelem, csak akkor a fékkar elérése lesz lehet kényelmetlen.
43km-t tekertem, az elején tűnt fel inkább, szóval tesztelgetem még mindenképp, lehet ez is olyan mint a nyereg, hogy hozzá kell csak szokjak. -
IMIIKE1998
őstag
válasz
jjeahh #189163 üzenetére
Ezért is furcsállom, mert nekem is van egy RST Gila 100mm és az sokkal jobban csillapít.
6030D: Igen, próbálok rá vigyázni, nem vágom oda mindenhova, de ilyen XC durvaságú terepen sem kell neki 15-20 km/h-nál nagyobb sebesség és fel is üt. Mondjuk ennél más, mert van benne egy gumibak, így nem töri el a csuklódat.(De nem is mozogja ki a 100mm-t emiatt.)
Az RST-t egyszer sikerült felütni, de az ütött olyat vissza, hogy megsajdult a kezem tőle.[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz
jjeahh #189196 üzenetére
Ja, rosszat írtam. Nem Performance.
Erről van szó: [link] mégpedig a Snakeskin verzió van (itthoni mérleg szerint 530, nem 515 g).„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
itouchfan
senior tag
válasz
jjeahh #189204 üzenetére
Ja, most néztem csak hogy a Liteskin az 435 gramm... az már durva, pláne tubelessel, bár mint már itt is többször elhangzott, nem feltétlen könnyebb a tubeless rendszer vagy ha igen, elhanyagolhatóan.
Nagyon tetszik ez a gumi, jól tapad, aszfalton nagyon jól gurul. Egyedül a sarat nem szereti, az ilyen mocsarasabb sarat, na az konkrét életveszély úgy csúszik a hátulja jobbra-balra.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #189229 üzenetére
Összeválogatod nekem innen, vagy innen? ...amit te vennél, hogy ne szívj majd vele.
atti29...nem muszáj patentszem bontó, vannak más megoldások is...vagy le sem veszed soha (mint én
) csak fent takarítod. Láncbontó nekem ilyen van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #189231 üzenetére
Köszi!
...szerinted menni fog gumiimmal. Lehet már rajtuk jó néhány lyuk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Ringman
nagyúr
válasz
jjeahh #189280 üzenetére
az is kell?
ezen felül egyéb trükk is van?
gondoltam ezzel könnyebb lesz, mint a drótperemes gyári külsővel, de ugyanott vagyok eddig.
amúgy a gyárilag felhelyezett gumit szabályosan le kellett fejtenem a helyéről.szerk:
belsővel rakom fel, a tubeless cuccok még nem jöttek meg.[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
-
Jester01
veterán
válasz
jjeahh #189331 üzenetére
Inkább láncot vennék mint nyeregcsövet ... nekem mondjuk az eredeti alu cannondale szétrepedt helyette most kínai karbon (vagy üvegszál ugye) van.
Jester
-
xy.zsolt
őstag
válasz
jjeahh #189324 üzenetére
januárban az első és második 5k-val méretes csonthártyagyulladást szenvedtem. Aztán 2-3hét múlva elkezdtem 1.7km-el 6.00 tempóban....tegnap meglett 28 futással később a 10k 4.50es tempó. Szóval a lépcsőzetes emelés távon és tempón van a hangsúly....akár belesétálva a kezdésnél.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #189369 üzenetére
Én emelgettem egy 6 kiló körüli Scott XC gépet valamelyik bringakiállításon...már nem tudom melyik volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
andrisbandi
őstag
válasz
jjeahh #189416 üzenetére
Lehet benne ráció
2.500 km-nél kellett cserélni;
lánc+sor= 42 ropi olcsó szervízben, villanyos rombolóra.
1x11
CASSETTE SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42t (a lánc pontos típusát nem néztem)A másik, sima össztelóson gyári/új értéken van a lánc tolómérővel méve.
2x11
Shimano Deore XT (CS-M8000) fogaskeréksor
Shimano CN-HG700-11 11 sebességes lánc
Igaz ennél nem tudom a pontos kilométert, használtan vettem.
Össz. kb 1.500 km lehet benne.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz
jjeahh #189416 üzenetére
cikk elég sok adattal: (van youtube verzió is)
Should You Use A 1X, 2X or 3X Drivetrain For Touring and Bikepacking?VeloNews has lab tested the resistance of both 1X and 2X drivetrains, and the conclusion is clear: 2X is the most efficient across all gears (96.2% vs 95.1% drive efficiency).
The main reason for the higher resistance is greater chain angles from the chainring to the cassette, which results in the chainplates scraping harder on the cogs. But additionally, when you use the smaller chainrings and cogs found on a 1X system, the chain tension is higher, the chain speed (or tooth-interactions-per-minute) is faster, and a chain has to articulate more to wrap around smaller cogs.
The result is about 1% less drivetrain efficiency on average, but it’s 1.5 to 2.5% less in the three highest gears.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Olcsó USB WiFi AC adapter
- Macska topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Kína miatt izzad a német robotipar
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EA Sports WRC '23
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...