- Facebook és Messenger
- PHP programozás
- Adobe Photoshop
- Windows 11
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #230025 üzenetére
Nagy generál esetében nem különösebben zavar a kosz, mert úgy is vázig lebontom, könnyen letisztítom. Ez benne van a szervizben.
Főleg össztelósnál ahol még a forgáspontokat is szétszedem.
[kép]
[kép]
[kép]
Viszont egy kis generálra szervizbe vinni a bringát pókhálósan, koszosan, az tényleg gáz.Na ez volt még érdekes művelet, a berohadt press fit. Főleg a tengelyre rohadt csapágy.
[kép]
[kép]#230033 varsam
Bocsánat, de mostanában ritkán van időm válaszolni.
Én ezeket rendeltem anno, a csapágy préshez viszont nem kaptam táskát:
[link]
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz stickermajom #230601 üzenetére
Zárva is kicsit bemozdul, csak felkeményedik, nem tud teljesen zárni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stickermajom #230617 üzenetére
Dugj rá egy pumpát, nézd meg a nyomást. Ha a csillapítás fellevegősödik akkor szörcsögni kezd.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stickermajom #231320 üzenetére
Motorokon évtizedek óta használnak kormánystabilizálókat. [kép]
Mondjuk egy 200kg-os motor meg a 200km/h feletti tempó más tészta mint a 15kg-os biciklivel a 60km/h. De ha ott működik, el tudom képzelni, hogy bringában sem hülyeség egy egyszerűsített verziót használni. Aztán majd az idő eldönti, hogy szükség van e rá.#231328 MPowerPH
A váltó tartó fül könnyen meg tud tréfálni. Az tud úgy recsegni amit középről hallasz. Érdemes levenni, áttörölni és bezsírozva visszatenni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #231354 üzenetére
Volt alkalmam kicsit belelátni a karbon gyártás világába, dolgoztam ilyen helyen. Ha olcsón akarják kihozni, akkor üvegszálas szövetből építik a vázat, és a fedőréteg karbon. Jól néz ki, aztán annyi.
#231369 sebgutkopf
Egy extrém geo annak jó, aki extrém módon is csapatja, különben inkább hátráltat.
Én nem vagyok az újdonságok ellen, simán lehet, hogy bejön és pár év múlva minden komolyabb montiban lesz kormánystabilizáló, aztán, az is lehet elfelejtjük.#231391 bardi
Pont azért írtam, hogy "egyszerűsített verzió".
De a lényeg ugyan az, a kormányt hivatott stabilizálni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #231594 üzenetére
A levo-n a szíjcsere nem olcsó mulatság és elég gyakran probléma van vele.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #231698 üzenetére
Azért sajnos sok embert érint a probléma, átlag ebike felhasználókat. Mondjuk az tény, hogy a gen1-es levo-ból ritkábban láttam hibásat, de valószínűleg azért mert a gen1-ből jóval kevesebbet adtak el mint a gen2-ből. Tudom, hogy tízen ezer km-t kéne kibírnia a szíjnak, de a gyakorlatban ez ritkán jön össze. Ez pl konkrétan 2000-et futott Drive S motor. Most cseréltem benne szíjat, mert ledarálta a fogakat. Rengeteg ismerősöm vett gen2-es levo-t, már szinte mindenki túl van egy motor cserén, van akinek 2 szer is cseréltek. És 2 év a gari, utána már fizetős, igaz ott van még az Assisted Replacement, amikor kedvezményesen adnak még felújított motort 3 évig. De sok használt is van a piacon, amire már semmilyen gari nincs. Egy szíjcsere 80k. A gen3-as levóba már az újra programozott Drive s mag van, elvileg az már kiküszöbölte a hibát, mert erősebb a szíj és "optimalizálták" a nyomatékot. Gondolom kicsit visszavették a teljesítményt. Egyelőre azokkal még nincs tapasztalatom. Én szeretem a specit és jó gépek a levo-k, de sehol máshol nem láttam annyi motor és akku hibát mint a speci rendszerénél. Ez azért kicsit árnyalja a képet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szimpláncsak #231742 üzenetére
Ha azt nézzük, manapság egyéb szakmákban milyen munkadíjakat kérnek el, szerintem a kerékpár szerviz nem számít soknak.
Akihez hordod a bringát gondolom nem főállasban csinálja, csak hobbi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #231961 üzenetére
A fékbetétek is tudnak kicsit kotyogni a nyeregben, azt is érezheted, illetve a féktárcsa is tud kotyogni a szegecselésnél (ha ez van akkor nyilván csere érett a tárcsa).
#231957 MPowerPH
Én azt gondolom, hogy aki olyan beállítottságú, hogy szereti maga csinálni amit lehet, van műszaki affinitása, érdekli a dolog, annak megérheti egy kis műhelyfélét összedobni. Főleg ha sokat is bringázik, mivel ha sokat bringázol, karbantartani is sokat kell.
Simán lehet függetlenedni a szervizektől 90%-ban, csak egy dolgot nem javaslok, hogy az ember nekiálljon kókányolni, mert spórolni akar a szerszámokon. Milliós értékű bringák megérdemlik, hogy amihez hozzányúlsz ahhoz legyen célszerszám.
Szerintem a pressfit-től sem kell félni, ha már hozzá mersz nyúlni a fékekhez, kormánycsapágyat szétszeded stb. Nem olyan bonyolult dolog az, csak legyen hozzá kiütőd, meg egy prés. Pár száz ezer ft-ot rá kell szánni a szerszámokra legalább, idővel úgy is megtérül a befektetés. 2db nyomatékkulcs 2-100Nm-ig, pressfit kiütő, csapágyprés, dugókulcs készlet, imbusz készlet, torx készlet, minőségi csavarhúzók, csillagvillás kulcsok, légtelenítő szett, láncoskulcs, fogók stb. Mivel csak a saját bringádhoz kell szerszámokat venned, így egy csomó célszerszám kihagyható, csak azt kell megvenni ami neked konkrétan kell. Érdemes rászánni a pénzt a Park Tool és Unior cuccokra. Hosszútávon ezek érik meg.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #232723 üzenetére
A méretezése pontos, szépen kijön a csapágy fészekből a pofa. Viszont előfordulhat, hogy bizonyos esetekben kellhet még dugókulcs fej, menetes szár, alátét stb. Nem mindenhol használható, van amikor többféle szerszámból kell összelegózni.
Kicsit borzolom a kedélyeket 2023 Orbea Wild
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mr. Erikszon #232920 üzenetére
A kalapáccsal beütögetés nem a legjobb módszer, persze meg lehet oldani, de könnyen megütheted a csapágyat. Kézzel megforgatva szépen forog, nem darál? Rendesen a fészek alján van a csapágy? Egyébkén az jellemző, hogy az új csapágy kicsit feszesebb és nem mindig forog olyan jól, passzentos a tömítése is. Be kell járódnia, az is meglehet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #232932 üzenetére
Ezért sem jó a kalapálás, mert nem érzed mikor van a helyén a csapágy, míg a préselésnél határozottan érezni mikor van bent.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mr. Erikszon #232982 üzenetére
Miután a csapágy a helyére került, érdemes kézzel megforgatni, teljesen darálás mentesen, szépen kell forognia. Egy pici darálás már eredményezheti azt, hogy amikor rögzíted a kereket, akkor szorul a kerék. Ha ennyire látványosan szorul, akkor én is arra gondolnék, hogy ott valami szerelési/csapágy gond lehet. Szabadonfutó is szépen forog? Azt mindenképp megnézném, hogy a csapágy rendesen a helyén van e, ehhez prést használnék. A szabadonfutót is érdemes szemügyre venni. Még mielőtt használatba veszed.
fulton: A linkelt alis prés is megteszi, de lehet venni drágább cuccokat is. Ami a lényeg, hogy ipari csapágy cseréknél sokféle szituáció lehet, beleértve kerékagyakat, váz forgáspontokat is. Hiába van prés készleted, előfordulhat, hogy kell egy vékonyabb menetes szár, vagy egy dugókulcs, alátét stb. Szóval ezeket kell kombinálni, az adott szituációnak megfelelően. Min esetben érdemes kifelé is és befelé is préselni a csapágyakat, nem kalapálni. Persze a csúszó kalapács is jól jöhet bizonyos helyeken. A menetes szárak tekintetében a nagyon vékonnyal vigyázni kell, mert könnyen behúzza ferdére a csapágyat a rugalmassága miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #233921 üzenetére
Ez elég brutál gép. 80LE/110kg, ehhez már méretes golyók kellenek, hogy ki is használd a teljesítményét. Emlékeim szerint az 500ccm-es 2T Cross gépek voltak 80-100LE környékén, amik legendásan életveszélyesek voltak. Van is a CR500-ról egy videó, még anno kaputelefonnal felvett, nem egyszerű a forma. [link]
Én is gondolkodtam pár éve egy KTM-EXC megvásárlásán. 2M-ért megkaptam volna, 2 akkuval, alig használtan. Aztán letettem róla, mert végig gondolva nem tudnám hol kihasználni.
Ami a bringa árakat illeti, én aztán mindig meg tudtam indokolni mi miért annyi, de ezek a mai árak már védhetetlenek. Ami itt az elmúlt pár évben történt az elképesztő. Ha már motorhoz hasonlítok csúcs bringa árakat. Ma egy abszolút csúcs bringa 5-6 millió ft, akár analóg akár ebike. Ez nonszensz. Az egyik kedvenc motorom a BMW S1000XR 6,6 millióról indul. [link]
A technikát felesleges is hasonlítani, bármilyen bringa egy vicc ehhez képest, árban mégis beérték egymást.
Nem tudom mi lesz ennek a vége, meddig lehet ezeket az árakat még lenyomni az emberek torkán. Az ebike esetén meg pláne szívás van, mert az új fejlesztéseket véletlenül az abszolút top felszereltséghez párosítják. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #233941 üzenetére
Ez is egy érdekes építés, elég durvának tűnik: [link]
Nekem anno volt egy 80-as 2T cross motorom, az csak 27LE-volt, a motor meg talán 70kg. A 100kg súlyú ismerősöm is hanyatt vágta, amikor csőgázon visszaszúrt egy fokozatot. Utána kipróbáltam egy 125 2T cross-t, az meg már elmebeteg volt a 40LE-vel. Egy négyszer akkora 500-as 2T elképzelhetetlen, rá se mernék ülni. Egy autószerelő srác a környékünkön, felújított egy 500-as 2T gépet, már nem emlékszem melyik típus, talán CR 500 vagy RM 500. Egy kört ment vele a felújítás után, és azonnal eladta. Pedig egy 200LE-s 1000-es sportmotorja is volt. Tudott motorozni, de az 500-as 2T neki is sok volt.Én annyira nem érzékelem még az akciókat a csúcs gépek közt. Szerintem amíg nem lesz megint egy komolyabb világ méretű gazdasági válság (amire most amúgy elég nagy esély van), ezek az árak nem fognak változni. Ameddig el tudják adni 5-6 millióért is a bringákat, nem lesznek olcsóbbak.
#233943Hasaggymeg
Igazi vidékiman. Sisak nélkül, cigi a szájban, hanyatt vágja a motor, de a cigi még mindig ott van, azon én is beszartam.
Mi is csináltunk sok hülyeséget az biztos, de azért 500-as 2T-vel nem mentem sisak nélkül, számból kilógó cigivel.#2339446030D
Szerintem sokan motoroznak most is. Az E-MTB azért is lett nagyon felkapott mert rengeteg "öreg" endúró motoros ült át, akik már teljesen ki lettek kergetve az erdőkből.
Egyértelműen kilóg a lóláb a motor kontra bringa áraknál, olyan elektromosan vezérelt futóművek vannak a komolyabb motorokon, hogy az bringás szemmel nézve űrtechnika. Meg egyáltalán, anyagban, mérnöki munkában sem összehasonlítható.#233951.mf
Láttam azt a videót, meg szoktam nézni a Jeli motors csatornát. Pont ez volt a másik gép ami szimpatikus volt a Storm bee. Mondjuk 2M-ért szerintem a KTM se rossz 2 akkuval. Kipróbáltam az E-XC-t, nekem tetszett, az egy jó vétel lett volna annyiért.Ami az ebike-ot illeti, lenne csomó más választási lehetőség csak sok ember úgy van vele, hogy azt veszi meg ami a legmenőbben néz ki. Most nyilván nem az aktívan terepezőkről beszélek, hanem akikről Te is írtál, akik főleg aszfaltoznak, maximum jobb minőségű földes túraútvonalakon mennek és úgy ülnek a bringán mint egy zsák krumpli.
Van az az orvos-ügyvéd-vállalkozó kategória, mi csak így hívtuk, akik egyszerűen nem azt nézik mire van szükségük, hanem mi a legmenőbb, legdrágább. Amikor az ebikeshop-ban melóztam olyan vásárlókkal találkoztam, hogy komolyan hányingerem volt a stílusuktól. A pocakos ügyvéd úr, akinek már a fülén folyik ki a sok pénz, feláll az íróasztal mögül. Annyi köze sincs a mtb-hoz, mint a 90 éves nagyanyámnak, egy akármilyen márkásabb E-Trekking bőven kiszolgálná, de ő persze egyből a KTM csúcs Enduroj-át nézte, full XTR, kashima fox mindenhol. Okoskodik, mindent jobban tud, már amikor kérdez azt is úgy teszi fel, hogy kvázi te vagy a hülye. Próbálom finoman terelni a neki megfelelő bringa kategória felé, de lehetetlen. Neki arra szüksége van, ő jobban tudja. Aztán már nem küzdök, vigye amit szeretne, majd jön a bónusz kérdés, hogyan megy fel a csomagtartó meg a gyerekülés. A 180/170mm utas super enduro gépre. Olyan arc is volt aki bejött a családdal, ráült az első jól kinéző 2-3M értékű össztelósra ebike-ra, jó neki ez jó lesz, kb 5 perc alatt eldöntötte, majd odaszól a családnak, na akkor gyorsan nézzetek valamit ti is aztán menjünk. A 20 éves fia fintorogva körülnéz, á nem tudom, így meg úgy, mondja a fater na akkor kell vagy nem? Mintha valami 5 ezer ft-os kínai tornacipőről beszélgetnénk. Aztán végül vett 2-őt, egyet assszonynak egyet magának. Szemem láttára fizettek ki zsebből előrántva a 3-6M összegeket úgy, hogy még a bringa adott esetben ott sem volt, majd érkezik. Konkrétan pénzszámláló volt a boltban, mintha bankban lettél volna úgy pörgött egész nap. Félelmetes mi ment ott, és ez még nem is Nyugat-Európa ahol aztán tényleg van egy vastagabb fizetőképes kereslet. Ráadásul karbantartás helyett új bringát vesznek, de komolyan, nem hittem el. Amikor kérdeztem a górét, hogy mi a helyzet a telókkal, nem mondjátok el, hogy mik a szükséges karbantartások? Mert volt ugye egy gépátadás, de ott csak az elektromos rendszerről beszéltek. Max lánc, sor, fékbetét csere. A válasz az volt, á a mi vásárlóink ezt nem igénylik. Leszarják, használja pár évet úgy karbantartás nélkül, aztán vesz egy másikat amikor jön az új. Na pont ezért kerülnek a csúcs bringák annyiba amennyibe. Majd ha ez a vásárló réteg megcsappan, akkor visszatérünk a realitás talajára.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #234006 üzenetére
Hiába alu vázas, egy felszerelt trekking 16-17 kiló közt van. Van egy két prémium karbon trekking, magas felszereltséggel, ott lehetséges a kicsit könnyebb súly, de annak meg az ára botrány, akkor már az E-Trekking is beleférne aminek több értelme van. A trekking nem egy teljesítmény orientált bringa, kényelmes közlekedésre való, aki a súlyt akarja számolgatni, ne trekkinget vegyen
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #234013 üzenetére
Én amolyan rendesen, tisztességesen papásan ülős trekkingre gondoltam, sárvédővel, csomagtartóval, agydinamóval. Cross trekkingből nem olyan nagy kunszt könnyűt csinálni. Ez egy csupasz bringa. A bergamont-nak már 2013-ban volt 11,8kg-os cross gépe: [link]
Ráadásul ezen még bőven lehet faragni, jobb alkatrészekkel.Normál trekking az 16-17kg.
A prémium kategóriában vannak már jobb trekking súlyok:
Stevens - Avantgarde 14 kg
Stevens - C12 Lite Pinion 14,5 kg
Cube - Kathmandu SLX 14,7 kg
KTM - Life Style 14,6 kg
Simplon - Silkcarbon
Itt súlyt nem látok, de szerintem nehéz nem lehet.
Anno volt pár gyártónak karbon vázas trekking bringája, de mostanában nem jönnek velem szembe, gondolom az E-Trekkingek előretörésével nem sok értelme maradt a könnyű, carbon/magas felszereltségű trekking bringáknak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #234120 üzenetére
EPOcalypse
andrisbandi: Azért geo-ban is bőven volt előrelépés 2018-hoz képest. Persze elnézve a mostani árakat, azt nehezen tudom én is mondani, hogy olyan nagyon értelme van top gépeket venni 5-6 millióért.
A bika aksis 15 kilós Enduro gép egy irreális elvárás a jelen technikai szinten. Ilyet senki nem gondolhat komolyan aki kicsit is beleássa magát a bringás technikába. Analóg csúcs karbon Enduro bringák 13-15 kilósak. Akkor hogyan várhatjuk el a 15 kilót úgy, hogy kell egy motor, egy böszme nagy lithium akku és még a vázba is több anyag kell, hogy bírja a nagyobb terhelést, nyomatékot?
Motorból már van egész könnyű, kellemes teljesítménnyel, például az új Fazua vagy TQ, 50/60Nm, kb mindenre elég, csak ugye itt is az akkun megy el a dolog, aminek a súlya adott. Ahhoz egy új akku technológia kell, hogy előrelépés legyen.
A herélt orbea rise-ban egy szoftveresen visszafogott EP8 motor van, 60Nm, nem rossz az, csak kicsi az akku.jjeahh: Abban nem lennék biztos, hogy komoly terepen nem ér hozzá a lánc ahhoz a láncvillához. Egyébként hasonló az IBIS OSO [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #235198 üzenetére
Vannak még mindig véleményes vázak a decathlonnál, de az mondjuk tény, hogy vannak már egész jó vázaik is. Viszont azért nem tenném egy polcra most sem a top márkákkal. Sok ember úgy van a decathlonnal, hogy nem érdekli, mert volt pár rosszabb tapasztalata. Őszintén szólva engem sem nagyon hoz lázba. Anno pedig tényleg csapnivaló volt amit műveltek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #235293 üzenetére
Tartósságban inkább az XX1 sor tud jelentősen többet. Az tényleg durva amit kibír, akár versenyzés mellett is. Láncból a GX is teljesen jó. Bár tény, hogy az arany vagy rainbow XX1 eléggé jól néz ki. XX1 sorhoz XX1 láncot tennék fel, de pl GX sorhoz nem látom értelmét.
Egy gravelt szerintem teljesen mindegy mikor hirdetsz, ugyan úgy szezonja van egész évben.
450 körül hirdetném. -
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #235308 üzenetére
Nekem nincs jó tapasztalatom ezekkel az utángyártott cuccokkal. Én annak a híve vagyok, hogy ha Sram rendszer, akkor ott legyen minden Sram, ha Shimano, akkor minden Shimano. Ma már baromi érzékenyek ezek a 12 sebességes váltások a pontosságra, felesleges ebbe belekavarni. KCNC-nek is van 12-es fogaskoszorúja, nem rég volt hozzá szerencsém, beállíthatatlan vele a rendszer. A legtökéletesebb az egységes rendszer.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #235360 üzenetére
A KCNC sem egy sufni gyártó, aztán mégse sikerült jól a 12-es sor. Én még a Sunrace-t se különösebben kedvelem a felsőbb kategóriákban. Egyébként érdekes a jelenség, mert nem egyértelmű az utángyártott, van amikor tényleg jól tud működni bizonyos rendszerekben, van amikor meg csak kompromisszumosan lehet beállítani. Mintha a gyártási minősége ingadozóbb lenne. A biztonság kedvéért én mindig a homogén szetteket ajánlom, de elfogadom a Te érveidet is. Ha kipróbáltad és jól működik, tök jó, de én inkább a tuti, kiszámítható megoldásokat kedvelem.
Ringman
Egyébként a lánctányér a kisebbik gond, sor, váltógörgők jobban beleszólnak a dologba. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235364 üzenetére
Sram esetében a garbaruk és az xx1 sor között van 100 euro különbség, nekem ennyit megérne a gyári xx1.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #235373 üzenetére
Hát igen, az első váltók nem véletlenül haltak ki MTB fronton. Bár a 2x-es montis rendszerek szerintem sem voltak rosszak.
Azért az is tény, hogy az 1x12 érzékeny cucc, elég a legkisebb görbület a fülben, egy kicsi bowden szorulás és már nem fog jól váltani. 12 sebesség alatt, nagyobb toleranciával működnek a váltók.
1x12 XT nekem is nagy kedvencem, megkockáztatom, hogy az egyik legstabilabb 12-es montis rendszer, ennél jobb talán csak az AXS.
Mondjuk a 12-es XT Di2 se lehet rossz cucc, érdekes az automata funkciója is. [link]#235374 ZolkoW
Előfordul, hogy egy adott rendszer valami miatt nem tud pontos lenni, hiába van minden tökéletesen beállítva, megfelelő bowdenezéssel. Vannak megmagyarázhatatlan esetek, amikor elvileg mindennek jónak kéne lennie, de mégse pontos a váltás. Ilyenkor meg kell keresni a hibás alkatrészt, sajnos előfordulnak gyártási ingadozások, nem minden sor készül el ugyan abban a minőségben. Sokszor hozott megoldást egy amúgy még új vagy újszerű sor lecserélése, esetleg teljesen hibátlannak tűnő váltókar cseréje. Viszont ezek azért nem olyan gyakori esetek szerencsére, legtöbbször user error a hiba oka. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235438 üzenetére
A 12-es XT egy kifejezetten jól sikerült széria, de ettől még neki sem mindegy a bowden. Egyrészt múlik azon is, hogy mennyire jó minőségű a bowdenház, másrészt meg az sem mindegy, hogy merev váz vagy fully. A fully-n van inkább probléma a bowdennel, mivel valahol állandóan mozog rugózáskor, és az elvezetése is kacifántosabb. Véleményem szerint a mai modern fully vázak már rég meghaladták a bowdenes váltást.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235441 üzenetére
Eddig jókat hallottam róla, én csak párszor találkoztam vele, gyors, pontos. A lényege, hogy megúszod a bowdent. Amúgy tény, hogy ha nem bonyolult a bowden elvezetése, merev váz esetén, nincs baj az analóg váltóval se. Jagwire lex sl egy jóféle bowdenház. Én is ezt használom a komolyabb bringákon.
Országútin többször találkoztam elektromos váltóval, ott is gyorsabb és határozottabb a váltás. Nincs baj ezekkel, csak ha odavered a hátsó váltót, akkor jelentős lesz a kár.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235601 üzenetére
Végülis, a forró nadrág itt is megvan.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235653 üzenetére
Gyártják Kínában és Taiwan-on is , de sokat nem vesztesz vele ha nem próbálod ki. Elég rossz a váltás érzete és hamar elfáradnak a váltók. Általában cserét kérnek a kedves tulajdonosok Shimano-ra vagy Sram-ra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235782 üzenetére
Nem mindenki olyan huligán mint Te!
Van aki csak simán túrázik, nem ijesztgeti a békés erdőjárókat. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Atti777 #235819 üzenetére
Pont ezért célszerű évente olajat cserélni, hogy ne egy trutymó legyen a fékrendszerben. Pedig a Shimano légtelenítése szakszerűen úgy történik, hogy a féknyeregből nyomod az olajat és fent a fékkarnál jön ki a tölcsérbe. Ha koszos az olaj, akkor annyiszor kell áttolni az olajat amíg ki nem tisztul teljesen. Néhány ritka esetben ez a folyamat nem eredményez tökéletes légtelenítést és mondjuk kicsit mélyebben fog a fékkar, vagy épp túlzottan rövid úton jár. Ilyenkor lehet azt a módszert is alkalmazni, hogy a tölcsérbe öntöd a tiszta olajat felül és alul egy csövön meg kiereszted, egy kis zacskóba vagy tartályba. Fékkar pumpálgatás mellett. És természetesen a fékbetéteket ki kell venni,a helyére be kell tenni a bleed blockert. Arra is érdemes még figyelni, hogy a fékkar távolsága kb 80mm legyen a kormányközéptől. Ha túl közel vagy túl távol van, az is befolyásolhatja a sikeres légtelenítést. Ha ezek után sem lesz az eredmény megfelelő, előfordulhat még a roppantó gyűrűknél probléma, hiába nem ereszt, ettől még lehet rossz a szerelés és szükséges lehet újra roppantani egy új gyűrűvel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #235842 üzenetére
Sajnos ez nem az a kategória ahol olyan túlzottan van értelme a geometrián agyalni. Persze nyilván fontos, hogy jó méretet válassz, de ezt a kategóriát jellemzően olyan felhasználásra szánták ami nem igazán MTB. Nyilván lehet vele erdőbe menni, könnyebb terepezésre, de amit a sportosabb haladás szóba kerül, azonnal egy csomó kompromisszum lesz a felszereltséget illetően. Ami a geometriát illeti, rendkívül rövid. Arra alkalmas ez a bringa, hogy egy abszolút kezdő bringás elkezdjen az erdőkbe járni, megismerkedni a bringázással, de amint kicsit is ráérez, hamar ki fogja nőni.
#235849 Hasaggymeg
Hiába zászlóshajó, kissé elavult már a geo. Szerintem hamarosan érkezik egy frissített verzió XC vonalon is. Nem is tudom hány éve nyomatják már ezt a karbon vázat, csak a színe változott, de egy 5 éve biztosan ugyan az.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #235875 üzenetére
Nekem anno volt pánikbetegségem, elég kellemetlen betegség, infarktus szerű tünetekkel. Pont az volt a gond, hogy túlzottan figyeltem magamra, leginkább a szívemre, de amint elengedtem, a betegség elmúlt. Persze ez nem ment egyik pillanatról a másikra, a lényeg az, hogy ha nagyon figyeljük magunkat, az érzékelésünk kifinomodik és olyan dolgokat érzünk meg amiket nem kéne. El kell hinni, hogy egészségesek vagyunk, ha lenyomunk egy edzést és az jólesett, nem maradtunk ott, nem kell túlgondolni. A pulzus és a vérnyomás is ingadozó, sok mindentől függ. Azért mert néha kicsit magasabb, még nem feltétlenül van baj.
Az is meglehet, hogy voltam covid fertőzött, de az is lehet, hogy nem, abszolút nem féltem ettől a betegségtől. A pánikbetegségemnek ezerszer rosszabb tünetei voltak mint egy átlag covid fertőzésnek, úgy voltam vele ha azt túléltem, ez sem árthat. Nem is foglalkoztam vele különösebben, persze oltásokat megkaptam, mert muszáj volt. Szerintem is túl aggódják ezt az emberek. Ha komoly baj van, az úgy is korházat jelent, de amíg talpon vagyunk nagy gond nincs. Szintén vélemény hangzott el. -
Runner_fxr
Ármester
válasz chubby2o6 #236017 üzenetére
A fék beállításhoz egy jó tanács, tegyél a földre egy fehér papírt, úgy hogy ha belenézel fentről a fékbe, akkor alatta legyen a fehér lap. Sokkal jobban látszik a rés a betét és a tárcsa között, könnyebb beállítani.
#236020 Fall-N
Próbáltam jó párszor Magura és Sram csúcs fékeket, azok is tudnak durván harapni. Főleg az MT7. Megpöccented és a földbe áll a bringa. Minden komolyabb fékhez kell tudni fékezni, de amint megszokod, tudod kezelni. Én a megbízhatóság és az ár miatt a Shimano-t tenném a csúcsra, mert amúgy a fékerővel sincs baj, és abszolút megszokható a kezelése. 10 meghibásodott Sram vagy Magura fékre jut egy Shimano. Kb ez az arány.#236033 parandroid
Formula Cura-t próbáltam, nyúlós fos, pedig frissen volt légtelenítve.
Nekem a Hope fékek voltak még szimpatikusak, az egy megbízható rendszer a DOT ellenére is, de valahogy nem az igazi a fékerő. Trickstuff-hoz még nem volt szerencsém, azt nagyon szívesen kipróbálnám. Talán még vennék is próbaképp ha ne kerülne 600K-ba a Maxima szett. Azért az egy picit erős, akármilyen jó is.Más. Nem rég járt nálam egy szíjas gép. Rég mentem már Alfine 11-es agyváltóval, meg szíjassal is. Elképesztően jó cucc ez, a váltó nagyon szépen működik, 11 fokozat sok mindenre elég, a szíj is nagyon semleges, csendes. Az Alfine-t sokáig szét sem kell szedni, csak megy bele a tisztító folyadék a beöntő nyíláson, utána meg a tiszta olaj, aztán kész. Elég felhasználó barát. Egy városi/túra gépbe ennél jobbat nehéz elképzelni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #236041 üzenetére
Mindig told vissza a dugattyúkat alap helyzetbe, mielőtt légtelenítesz! És ilyenkor már legyen rajta a tölcsér, mert ha nagyon levegős a rendszer, akkor is nehéz lesz alaphelyzetbe tolni a dugattyúkat, esetleg a tömítéseket túlterheled stb. Bleed block-al kell légteleníteni.
#236053 parandroid
Szerintem Te azért kapsz agyfaszt, meg még rajtad kívül jó páran, mert nem tudjátok elképzelni, hogy a pedelec-el is lehet sportolni. Valahogy ezt nem megy át nektek, ezért megy mindig a vita az analóg és pedelec tábor közt. Én mindkettőt hajtom, mindkét tábort megértem valamilyen szinten, de igazságok vannak mindkét oldalon, meg hülyeségek is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dark Archon #236071 üzenetére
Előfordul ilyen, hogy egy szó az egyszerűsége miatt elterjed a köznyelvben. Egyszerűbb leírni az analógot mint a hagyományost vagy jobban hangzik. Ez is hasonló minthogy mindenhol E-Bike ként hivatkoznak a pedelec-re is. Pedig a kettő nagyon nem ugyan az, még is inkább az E-Bike szó terjedt el az egyszerűsége miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A kiállva tekerést szerintem bírnia kéne, inkább a terhelés alatt váltással lennél gondba, mint ahogy említették már előttem. Normál minőségű, erdei turista utakra szerintem simán be lehet vele menni. Elég masszív szerkezet, a tengely is erős. Viszont nyilván XC monti szintű lefelé menetek már kárt okozhatnak benne. Ezt neked kell tudni, hogy milyen helyekre szeretnél menni vele. Könnyű terepre, túrista utakra úgy gondolom, hogy alkalmas, nem fog attól tönkre menni, hogy néha elhagyod az aszfaltot, de a gödrösebb, köves, gyökeres terepen már ne akarj lemenni vele. Mert tényleg nem oda való. Az erdővel az a "baj", hogy nagyon változatos, és a barátságos utak bármikor durvára tudnak váltani. Ha jól ismert útvonalakon mennél, ahol tudod, hogy jó a minőség, akkor nincs gond, de kalandozni az erdőben biztos nem tudnál, mert sokszor kéne tolni a bringát, vagy kockáztatsz.
Terep szempontjából biztos, hogy a pinion lenne a tuti egy szíjjal, de az más árkategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #236110 üzenetére
Elméletileg működnie kell, írtam is már többször, hogy a Shimano esetében néha csak ez hoz jó eredményt, hiába tolod át rajta az olajat lentről felfelé, maradhat benne levegő. Ilyenkor a második lépés ez, hogy fentről folyatod lefelé. Viszont, az is tény, hogy az esetek többségében tökéletes eredményt hoz az is, ha csak áttolod az olajat lentről fel. Ez az alapértelmezett shimano légtelenítés. Sokkal gyorsabban megvan, sokkal kevesebb olajjal. Illetve szerintem ha már a legtökéletesebb légtelenítésre törekszünk, akkor is célszerű mindkét technikát alkalmazni, és úgy vettem észre, hogy ha nagyon koszos a rendszer, akkor jobban ki lehet tisztítani nyomás alatt mintha csak a gravitációra bízod.
Ami a santa cruz szerelőt illetni, szerintem ez így összeolajozza a fékbetétet, ha megúsztatod a féknyerget az olajban, nagyon alaposan kell tisztítani. Egy csomó ideig nyomja még ki az olajat a dugattyú mellett. Én jobban szeretem ha csak fültisztítóval van kenve a dugattyú. Különben tovább tart a takarítás mint a légtelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #236125 üzenetére
A gyári videókban, leírásokban minden olyan könnyen megy, de a gyakorlat az sokszor más.
Ezt a videót évekkel ez előtt láttam, akkor is kikerekedett szemmel néztem.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stickermajom #236358 üzenetére
Ismerem őket. Korrekt srácok. Az ország egyik legjobb ebike motor szervize amúgy. Tőlük szerzem be én is a speciális ebike motor alkatrészeket. Átverni nem fognak az biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen