- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- általános iskolai rendszergazda
- Synology NAS
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- PHP programozás
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Vivaldi (böngésző)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163189 üzenetére
Az biztos, hogy a DOT egy sokkal agresszívebb olaj, de az ásványi olaj is elkoszolódik idővel, megváltozik az állaga, ez pedig nem fog jót tenni a féknek. Sok mindenen múlik, hogy milyen gyakran érdemes olajat cserélni, de aki napi szinten használja a kerékpárt, ott azért 1 évnél tovább nem húznám a fékolajcserét, nem rendszeres használat mellett mondjuk 2 év. 7-8 év után nem tudom mi lehet abban a fékben. Fél max 1 év után már fekete olaj jön ki egy fékből ha kapja az ívet, mondjuk meredek terepen, azt el tudom képzelni, hogy normál, light használat mellett több év is eltelik mire elkoszolódik az olaj, de azért a 7-8 év nagyon extrémnek hangzik, senkinek sem ajánlom!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163195 üzenetére
Egy fékporos olaj ugyan hogy tudná ugyan úgy ellátni a feladatát mint a tiszta? Megváltozott az összetétele, dugulást okozhat, dugattyú szorulást stb. Minek ezt megvárni? Nem egy akkora tétel.
A motorolaj is addig jó amíg viszonylag tiszta. Tudom, hogy itt is megoszlanak a vélemények, meg a gyári ajánlások is eléggé érdekesek, de azért 10 ezer km után érdemes lecserélni egy motorolajat is.
Somatom: Igen tisztában vagyok vele, hogy a DOT 5 az más és nem keverhető, de amúgy a kerékpárok fékein szerepel is az, hogy milyen DOT olajat használhatsz hozzá, általában 4 vagy 5.1, de a 4 is teljesen jó.
Nem vagyok vegyész, de tudtommal a DOT egy szintetikus olaj az ásványi meg természetes. Én a gyakorlatban annyit érzek ebből, hogy az ásványi olaj nem különösebben irritatív, míg a DOT maró hatású és a fényezésnek sem tesz jót. Ebből kiindulva nyilván a tömítések is megérzik a különbséget. Arról nem is beszélve, hogy a DOT olajos fékek sokkal macerásabbak, sokkal több a meghibásodás és a légtelenítésük is nehezebb.trialboj: Valószínűleg azért állok másképp hozzá mint Teasüti, mert míg Ő csak a saját kerékpárját szereli, én naponta 10-et. Nincs idő minden egyes kerékpárral egész nap tökölni, hogy hátha jó lesz. Más az amikor a sajátodról van szó, elmegy az ember a végletekig, hogy megússza alkatrész csere nélkül. Ez egy szervizben nem működik, itt gyorsan, jól és tartósan kell megoldani egy problémát! Shimano fék esetében ha nem lehet sima légtelenítéssel megoldani, akkor fékkar, féknyereg, vagy komplett fék csere lesz a megoldás. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha egy fék ereszt, akkor annak a napjai meg vannak számlálva, rendesen megcsinálni aligha lehet. Az ügyfél meg nem fél megoldást akar sok pénzért, hanem rendes megoldást. A Shimano alapvetően megbízható fékeket gyárt, ezt most is így gondolom, de persze minden meghibásodhat. Az biztos, hogy 10-szer több fékproblémával találkozom nem Shimano termékek esetén.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163325 üzenetére
A dugattyú bedolgozza a fékport, nem véletlenül lesz akár pár hónap alatt fekete a rózsaszínű olaj. Nem mennék most bele egy tudományos adok-kapok beszélgetésbe, de azért az autó és motor fékrendszereket ne hasonlítsuk a kerékpárhoz, előbbi brutál módon túl van biztosítva, méretezve, ott ezek a problémák kevésbé jönnek elő, egy kerékpár fékrendszer sokkal érzékenyebb. Amúgy meg autós és motoros körökben is szokás fékolajat cserélni, maximum Te nem szoktál. A Gilera robogómban is iszonyat változást hoz egy fékolajcsere. Ahol elhanyagolják annak a fékrendszere egy fos lesz. Ezt pedig tapasztalatból mondom, mivel elég sokat foglalkoztam robogókkal is. Felőlem mindenki azt használ amit szeretne, de tapasztalatból mondom, hogy a DOT olajos kerékpár fékrendszerek mind szarok! Nem tudom ezt neked tudományos képletekkel, meg számításokkal alátámasztani, ez igaz , de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz. Sokkal több a baj ezekkel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Arra enged következtetni, hogy valószínűleg komolyabban soha nem használtad, legalább is nem tartósan. Azért arra kíváncsi lennék ha elkezded áttolni rajta a friss olajat, mi jönne ki a csőből és a nyeregből, de így ránézésre valóban nem tűnik nagyon koszosnak. És azért a Shimano fékek sem mind egyforma minőséget képviselnek sajnos, alapvetően megbízhatóak, de vannak kivételek. XTR BR-M9000 szerintem ritka szar egy fék, pár hónap alatt elkoszolódik az olaj benne és könnyen is levegősödik. Simán el tudom képzelni, hogy a Te régi M765-ös féked egy jobb és megbízhatóbb konstrukció.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #163628 üzenetére
Mozgatna persze, csak hát az anyagiak. Így is valószínűleg az egyel alacsonyabb feszereltségre lesz lóvé. Sőt akár még kettővel egyszerűbbel is ellenék, csak ott már a váz se ugyan az, mert annak alu a hátsó része, ez meg full karbon.
És ha már karbon, akkor legyen teljesen az.
Szerintem ez lesz a max ami most belefér:
Orbea Wild FS M10 Orange -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #163644 üzenetére
Őt ezzel aligha tudnám bosszantani, nem az ő stílusa.
Ez a bringa tetszik most a legjobban a felhozatalból és a paraméterei is szimpatikusak. 29" plusz-os kerekek, 160mm rugóutak.
Bár egy bringa még szóba jöhet, nyáron fogják bejelenteni a legújabb generációs Merida eone sixty-t, az új shimano E8100 pedelec rendszerrel, jó lenne ezt megvárni, de kérdés tudok e addig várni.trialboj: Nem olyan egyszerű az új bringa kiválasztása, sokkal nehezebb ügy mint amikor egy belépő kategóriát választasz, ott kis túlzással majdnem mindegy melyiket, de itt már jelentősebb különbségek vannak geometriában, irányíthatóságban stb.
Illetve most a műhelyemmel foglalkoztam, kevésbé a bringával. Jött egy korrekt vevő, eladtam a meridát.Ezt így nehéz megítélni, hogy megérte e, de valószínűleg nem adtak volna érte annyit ha egy itt ott kopott bringát árulók. Azért kapott a merida is, estem is vele, sokat védett a fólia, biztos nem úgy nézett volna ki ahogy most eladtam.
Nem húztam le róla mert még szép állapotú volt a fólia.1-2 évente lecserélem mindig, így nyilván nincs ideje rengeteg km-t összeszedni, szerintem ennek több értelme van, főleg úgy ha valami kedvezményt mindig tudsz az újra.
Az biztos, hogy minden karbantartást megkapott, sőt talán többet is mint feltétlenül szükséges.A meridában nem volt semmi ilyen mókolás, gyári volt a pedelec rendszere. Azzal a géppel csak erdőbe jártam, oda semmi értelme az ilyen fajta tuningoknak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #164072 üzenetére
Azért más a kiskerár és a webshop. Ez változni aligha fog, mások a költségek, más elven működik a kétféle értékesítési forma. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai.
itouchfan: A megoldás a váz fóliázás. A váltás problémádhoz annyit fűznék hozzá, hogy ha hirtelen romlott el, akkor esetleg kaphatott egy pofont a váltó és kicsit elferdült a fül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #164094 üzenetére
Sajnos ezt nem lehet így egyértelműen meghatározni, átlag user-től is lehet venni baromi jó gépet és versenyzőtől is fost, meg fordítva is. Átlag user sok esetben alig használja a gépet, megunja, eladja, Te meg örülsz. Versenyzőtől én maximum akkor vennék bringát ha legfeljebb 1 versenyszezont tett bele, de még akkor is inkább az átlag user-től venném, amennyiben keveset ment vele.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #164148 üzenetére
Ezért jó ha rábízod egy profi fóliázóra. Persze ez lesz a legdrágább megoldás, de a legszebb és legjobb is. Emlékszem amikor a meridámat átfóliázta, gyakorlatilag szebb lett a bringa mint a fóliázás előtt, mert a fényezése a fényes fólián keresztül még sokkal jobban nézett ki. Persze ehhez szükséges az is, hogy tényleg tökéletesen tegyék fel, ha gyűrött lesz meg tele buborékkal, akkor nagyon igénytelen lesz az összhatás.
A következő bringámon megpróbálkozom magam megcsinálni, én ezzel fogok próbálkozni: Invisiframe
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #164181 üzenetére
Videó alapján nem tűnik annyira vészesnek, de az biztos, hogy aki először csinálja annak ez nem fog ilyen simán menni. [link]
Kicsit azért én is tartok tőle, mert 40 ezer körül van az invisiframe fólia szett, én meg 50 ezerért csináltattam a szakival. És 40 ezerért meg rakhatom fel én, ha elcseszem, megy a kukába. És egy profi autófóliázó tuti, hogy jó fóliát használ, ha a G55 AMG mercire meg Porsche turbo-ra jó, akkor talán bringára is. Még én is átgondolom addig amíg meglesz az új bicó, aztán nincs kizárva, hogy megint szakival csináltatom. Ott nincs kihagyott rész, oda teszi a fóliát ahova mondod, nekem szinte teljesen becsomagolta a vázat és villát is. Bár szerintem már 50-ért nem csinálja meg, mondta is, hogy 70 lesz a következő, mert egész nap melózott egy bringával. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Albigator #164298 üzenetére
ebikeshop.hu, ambringa.hu oldalakon érdemes szétnézni, van azért s-pedelec, de nem sok, ez igaz, mert nem nagy az igény rájuk. A leírásukban szerepel, hogy 45km/h. Ezeken a kerékpárokon a visszapillantó és folyamatosan világító első és hátsó világítás széria felszereltség, ezek a szemmel látható különbségek.
[link]
[link](#164301) Somatom: Ez mondjuk így nem igaz, egyrészt lehet kapni itthon S-pedelec-et, másrészt a jogi háttere is tisztázott a közúti használathoz! Le lehet vizsgáztatni smkp-nek. Aminek nem tisztázott a jogi háttere, azok a házilag barkácsolt nagy teljesítményű elektromos motorok és a tuningolt sima pedelec kerékpárok. Az viszont igaz, hogy az árszint igen magas.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #164428 üzenetére
A vizsgáztatást természetesen nem úgy értettem mint egy nagymotorra, tudom, hogy nincs műszaki vizsga SMKP-re (bár ezt nem értem, hogy miért nincs?), de nyilván regisztrálni kell a típusbizonyítvány alapján és meg kell kötni rá a kötelező biztosítást.
Teljesen hivatalos minden, a ma kapható, legális forrásokból származó s-pedelec-ek típusbizonyítvánnyal érkeznek! Ez alapján tudják regisztrálni SMKP-nek és megkötheted rá a kötelezőt. Ennyi! Természetesen utána minden ugyan úgy vonatkozik rá mint egy segédmotorra, onnantól már nem kerékpár, tehát motoros sisak és jogosítvány is kelleni fog.
Az s-pedelec legnagyobb hátránya azonban az, hogy mivel típusbizonyítvánnyal rendelkezik, ezáltal minden alkatrészét csak típus azonosra cserélheted! Ez azt jelenti, hogy ha pl van egy 40-622-es trekking külső rajta, akkor Te nem rakhatsz rá egy 35-622-őt, mert azzal már szabálytalan vagy. Se villát se semmit nem cserélhetsz rajta más típusra! Én úgy gondolom, hogy ezért nem tudott igazán elterjedni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz haiiro_o #164862 üzenetére
Mármint hol sok? Lefelé vagy fölfelé? Csak mert lefelé nem tud az e-bike se gyorsabb lenni, legalább is nem számottevően. Már amennyiben szabvány pedelec-ről beszélünk, nem valami elektromos motorkerékpárról ami sokszorosan erősebb mint egy szabvány pedelec, de a megán tudtommal csak szabvány pedelec indulhat az e-bike kategóriában. Ezeknek 25-nél lekapcsol a rásegítésük, tehát lefelé guruláskor pont mindegy, hogy analóggal vagy elektromossal gurulsz, csak fölfelé vannak előnyben. De még ha ki is veszik belőle a korlátozást, akkor is majdnem mindegy, mert 50km/h-nál is bőven többet jönnek lefelé bármely kategóriában. Sípályán 100km/h körül.
Amúgy ez a Megavalanche tényleg jó buli lehet, egyszer meg kéne csinálni, tök mindegy a helyezés, csak végig menni rajta.
maximilian4: Ha nem akarsz magadnak gondot, csak is Shimano-t veszel, nem ilyen öszvér megoldást és a Sram-ot is elengedném.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #165043 üzenetére
Más az elmélet és más a gyakorlat. Én úgy gondolom, hogy a választ erre csak akkor tudod megkapni ha végigpróbálod az összes kategóriát, mert akkor érzed, hogy a Te felhasználási területednek mi passzol a legjobban és onnantól már tök mindegy, hogy ki mit mond. Egyébként 100 és 120mm-es fully között elég jelentős különbség lehet. 100mm az még nem is adja igazán a fully élményt, inkább csak egy komfortosabb XC gép. 120mm egy kicsit laposabb fejcsőszöggel, hosszabb Reach-el, már egész más kávéház, sokkal vadabb, virgoncabb lefelé. 140mm-től meg már igazi romboló egy mai MTB. A legszembetűnőbb egyből az lesz, hogy teljesen más nyomokon fogsz menni egy 100-120-140 stb. montival. Nagyon kijönnek a különbségek, de azért is összetett kérdés ez, mert a rugóút mellett a geometria és a felhasznált alkatrészek minősége is nagyban hozzájárulnak az összhatáshoz. Hiába a 140-150mm-es rugóút ha pl van egy 32mm-es becsúszóval szerelt villa a bringában, sokkal kevésbé lesz pontos, stabil a durvább terepen mint egy 35-36mm-es becsúszós villával szerelt. Én azt gondolom, hogy a 20mm-es lépcsők nagyjából jók, jól lefedik az igényeket (persze vannak gyártók ahol 10mm-es lépcsőkben is van), 100-120-140-160-180-200+. Amit kicsit túlzásnak éreztem, amikor az E-MTB piacra is átvitték ugyanezeket a kategóriákat. Ott sokkal kevésbé van szükség a 10-20mm-es lépcsőkre, mert nem kell annyit agyalni, hogy mi lenne nekünk a legideálisabb, mivel a nehezebb tekerhetőséget megoldja a motor. Ha túrázós/kezdő vagy akkor 120mm elég, ha gyakorlott, zúzósabb akkor meg 160-180 aztán kész, másra nincs is szükség E-MTB fronton, de analógban sokkal agyalósabb a történet, mivel meg kell hozni a legideálisabb kompromisszumot a rugóút, felhasználási terület, saját bringázás stílus és a tekerhetőség között.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #165481 üzenetére
1 1/8-1 1/2 az elterjedt méret MTB vonalon, szinte az összes villa ma már ez a méret. A belépő kategóriában pedig a végig 1 1/8 az elterjedt. A kormányszár szempontjából viszont teljesen mindegy, hogy végig 1 1/8 vagy tapered, az a lényeg, hogy felül egy 1 1/8, mert erre megy rá a legtöbb MTB kormányszár. Dupla vállas villák végig 1 1/8 nyakkal rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #165492 üzenetére
Azért mert dupla vállas, nincs szükség a tapered nyakra, megvan a kellő merevség.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz manager2220 #165620 üzenetére
A Cross trekking elnevezés szerintem félrevezető, én inkább a sportos trekkinget aggatnám rá. A kezdő, nem hozzáértő kerékpárosokat a Cross kifejezés könnyen megtéveszti, mert ez ugye arra utalhat, hogy egy vagányabb, terepen is kicsit használható, mindenes bringa lehet. A józan paraszti ész ezt diktálná. Amikor kerékpárt adok el, ez a téma szinte mindig előjön trekking/cross trekking/mtb téma körökben. Sajnos a valóság más, a Cross trekking egy aszfaltra való bringa (elég hasonló mint egy sima trekking csak kicsit sportosabb, haladósabb), semmi köze nincs a terepehez, maximum a jó minőségű földutakra érdemes menni vele, de még ott is észnél kell lenni, mert elég ideges és csúszós tud lenni. Az erdőt azt úgy ahogy van el lehet felejteni vele, ez persze nem azt jelenti, hogy egy gyakorlott bringás ne tudna vele erdőbe, könnyebb terepeken menni, CX gépekkel is egész jól elközlekednek egyesek, de ezek az emberek többnyire nem kezdő bringások. A MTB geo teljesen más, alacsonyabb a nyeregvázcső, magasabban van a bringa eleje, a súlypontod sokkal jobban hátra tudod vinni, szélesebb a kormány, nagyobb a villa, hosszabb az első háromszög, ezáltal sokkal magabiztosabb a változatos erdei terepen. A gumik jóval ballonosabbak, van tapadásod. Cross trekkinggel az erdő egy kín szenvedés és sokkal veszélyesebb is mint MTB-al. Szóval alapvetően azt kell letisztáznod magadban a trekking kontra mtb vásárlás kapcsán, hogy akarsz e erdőbe menni vele vagy nem? Ez a legfontosabb kérdés, mert ha erdőbe nem, akkor jó lehet a Cross trekking, de ha igen, akkor tuti, hogy utálni fogod. Hiába használnád javarészt aszfalton, amikor kirándulni akarsz vele egy erdőbe, rájössz, hogy erre ez a gép tulajdonképpen alkalmatlan, és marad benned egy hiányérzet. Egy 29"-es merev montival is teljesen jól lehet aszfalton haladni, feltolod a gumikat 4 bar-ra, vagy esetleg lecseréled valami aszfaltosra és ennyi. Akkor lehetsz gondba a montival ha szeretnél csomagtartót meg rá akarod rakni a 3 részes nagy túratáskát, ott az macerás lesz, cross trekkingen meg egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz manager2220 #165636 üzenetére
Sajnos vannak boltok ahol nem azt nézik, hogy neked mire van szükséged, hanem azt nézik, hogy mi az a bringa amit el akarnak adni, aztán ebből sok jó nem sül ki.
Igen, én a 29" mellett vagyok! Szerintem MTB-hoz ez a kerékméret passzol leginkább. Néhány éve még azt mondtam, hogy a nagyobb rugóút mellé inkább a 27,5", de ma már nem nagyon találok épkézláb érvet a kisebb kerékméret mellett, bármely kategóriát is nézzük. A mai geometriák már tökéletesek a 29"-es kerék mellé. Az XC gyakorlatilag a merev vázas MTB kerékpárokat jelöli 95%-ban. Ezek a bicók még kiválóan tekerhetőek, de már adnak egy magabiztos támogatást az erdei terepen.
M-es (17"-18") vázakat nézzetek mind a ketten!
Akciós, előző évi modelleket esetleg ki leleht fogni 300 alatt, de egy új, levegős villával szerelt 29"-es MTB inkább 300-350-nél indul.
Én személy szerint a Sram-ot jobban kedvelem váltóban, de a Shimano sem lesz rossz. Arra figyelj, hogy a fékszett Shimano legyen, a Sram és Tektro fékeket jobb kerülni.aDtG: Minden féknek megvan a saját légtelenítő szettje. A hayes-hez tudtommal elég csak a csövet rádugni a nyeregre, de a fékkarnál nem árt ha nem csak csupaszon van, hanem van hozzá egy bele való csavar, azon egy cső és úgy kivezetve egy zacskóba vagy egy kis tartályba, mert a fékkar pumpálásával fejeződik be a légtelenítési folyamat, és ha csak úgy szabadon van hagyva a fékkar légtelenítő nyílása, akkor ott befogja szívni a levegőt. Persze sok mindent meg lehet kókányolni, talán jobb lenne szervibe vinni, pár ezer forintért megcsinálják neked.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz manager2220 #165710 üzenetére
Még annyit hozzáfűznék az előzőekhez, ha a leírtak alapján valóban úgy érzed, hogy inkább MTB kéne neked, akkor esetleg megpróbálhatnál azzal a bolttal egyezkedni ahol vetted. Hátha tudnak ajánlani valamit a cserére.
Nem véletlenül terjedt el az 1X-es hajtás a MTB piacon, egyszerűbb, könnyebb, megvan a kellő áttétel, én erre szavazok. Bár azt hozzáteszem, hogy 1X-es hajtásban azért a 12 sebességes az igazi. Ez egy jó gép: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz manager2220 #165748 üzenetére
Szerintem új bicajnál érdemes egy kicsit magasabbra tenni a mércét, mert utólag sokkal többe van a tuning. A Grand Canyon Al SL 7.0 váza hátul is átütős, egy kiváló bringa, amihez nem nagyon kell majd hozzányúlni. Persze ha annyi a keret, akkor abból kell megoldani, ez sem rossz bicaj: Grand canyon AL 6.0
vzarmo: Ha erdőbe nem mennél, akkor nincs miért aggódni a Cross miatt, jól elleszel vele. Elég jelentős a különbség a két bringa között és nem csak papíron. Sok mindent nem tudok hozzátenni ahhoz, mint amit fentebb írtam a témáról. Szerintem a MTB univerzálisabb bringa, ha nem kell neked rá csomagtartó, akkor én azt választanám, de a Cross haladósabb gép. Ha nagyobb emelkedőket szeretnél leküzdeni, az 1 X 12-es áttétel erre alkalmasabb, de síkon jobb lesz a trekkinges áttétel a cross-on.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #75376384 #165814 üzenetére
A talaj típusa nagyon is mérvadó, de számít a domborzat is. Sok mászáshoz a montis áttétel ideálisabb, erre van kitalálva. Én tudok adni támpontokat, de ezt alapvetően neked kell tudni, hogy milyen típusú bringás vagy. Az biztos, hogy egy MTB sokoldalúbb mint egy cross trekking. Az XC monti elvan aszfalton is, persze nem a legideálisabb megoldás oda, de el vagy vele, erdőben is jó társad lesz, kemény emelkedőket is le lehet gyűrni egy 1 X 12-vel. Míg a cross trekking az erdőben nagyon nem érzi jól magát, de az általános aszfaltos túrákhoz kicsit jobb lesz mint a monti. Meg az sincs kizárva, hogy egy új bringával kedved lenne erdőzni is. Akkor megint csak kiesik a cross. Nem szeretnék rád erőltetni semmit, de ha olyan bicajra vágysz ami jó társ a kalandozáshoz, akkor monti, ha konzervatívabb, aszfaltosabb bringás vagy, akkor cross.
manager2220: A vírushelyzet miatt sokkal többen vettek bringát mint az előző években, így nagyon megcsappantak a készletek, tehát nem könnyű most megtalálni a megfelelőt a megfelelő méretben. Én a meridát ajánlanám még, ott a concept store, rá tudsz ülni, jók is a bicajok, nézd meg ezeket.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #166048 üzenetére
Én nem szeretem a Connex-et, nincs az a váltás minőség mint egy Shimano lánccal, vagy Sram-al, de van aki pont a Connex-re esküszik. Én annyira nem ajánlom.
6030D: Szerintem rövid lesz a gyári lánchossz ha a 30-as helyett 34-es lánctányér kerül fel.
CragON: YT-t tudtommal nem forgalmazhat senki, mivel kizárólag webshop-os cég.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz manager2220 #166319 üzenetére
300K
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #166718 üzenetére
Úgy is mondhatnám, hogy montiban van igazán értelme, outiban kb semmi! Épp ezért teljesen felesleges az ebike kontra outi vita, mert az e hajtás értelmét igazán csak egy montis érti, ő tud belőle profitálni, az outiba csak akkor passzolna ha már létezne nagy teljesítményű akku, nagyon kicsi és könnyű kivitelben, de itt még nem tart a technológia. Tehát outiból ma még sokkal jobb választás egy könnyű, közép felső kategóriás analóg verzió, akár egy kezdő kerékpárosnak is!
Alg: Csak az agymotoroskban van visszatöltés, azok meg már elavultnak számítanak. Montiban nem szívesen kapcsolná be senki, mert lefelé élvezni akarja a gurulást az ösvényeken, nincs szükség egy generátorra ami visszafog. Ráadásul a mai akku méretek mellett 500-1000Wh, nem sok jelentősége lenne a visszatöltésnek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #167147 üzenetére
Azért ezt így nem biztos, hogy ki lehetne jelenteni. Szerintem ha lenne egy értelmes felvonós pálya, több lenne az érdeklődő is. Mondjuk a Libegő alatt is ki lehetne alakítani pár nyomot. Annyira nem kell sajnálni a Magyar embereket se. Ha az ebikeshop-ban eladnak évente ezer db e-bike-ot, ami átlag áron 1 millió, akkor azért nem gondolnám, hogy nincs itthon pénz. Elég elmenni a Budai hegyekbe, rengeteg méregdrága bicaj rohangál, mindenféle kategóriában. Az alapvető probléma inkább az, hogy Magyarország természeti adottságai, domborzata, úthálózata nem annyira kedvez a kerékpározásnak. Ha nekünk is lennének olyan hegyeink mint pl az Osztrákoknak, akkor azért nálunk is nagyobb lenne az érdeklődés. De nincs és ezen nem lehet változtatni! Mi soha nem leszünk komoly piac, ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #167156 üzenetére
Ámen!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #167161 üzenetére
Nem dolgozom az ebikeshop-nál, semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy felmagasztaljam az eladásaikat, de szerintem az 1000db-os eladás egy reális elvárás lehet. Idáig 1db üzletük volt, Törökbálinton, itt megközelítőleg 500db-ot eltudtak adni, ami már önmagában sem kevés. És most meg nyitottak még 4 üzletet. Majd térjünk vissza erre év vége felé.
Csokicsibesz: A többe kerül csak a belépő kategóriákban állja meg a helyét, mert az valóban nem mindegy, hogy veszel mondjuk egy analóg trekkinget/belépő montit 250 ezerért, vagy veszel egy ugyan ilyet pedelec rendszerrel 700-ért. Viszont ha a felsőbb kategóriákat nézed, majdhogynem azonos az ár az analóg és pedelec verzió között! Egyébként érdekes mód, ezek a felső kategóriás gépek fogynak el először.
A vásárlói réteg ma már nagyon vegyes, egyáltalán nem lehet ezt így kijelenteni, hogy főleg az idősebb korosztály veszi. Trekkinget mondjuk igen, de az E-MTB-ot a fiatalabbak is előszeretettel veszik. Miért is ne tennék? Hiszen ezek alapvetően sportolásra kitalált eszközök. Az egy abszolút téves, rossz beidegződés nálunk, hogy E-bike-ot kizárólag olyan ember vesz, aki már idősebb/beteg/kevésbé szeretne sportolni! Trail/Enduro-ban gyakorlatilag ennek már több értelme van mint az analógnak, és ez majdnem teljesen független attól, hogy milyen a kondid és hány éves vagy!
Attól függ, hogy magyar viszonylatban viszgáljuk, vagy Nyugat-Európai szinten? Nyugat-Európában már rég nem kérdés, hogy milyen kerékpárokat keresnek és vesznek többnyire a vásárlók! A pedelec rendszerűt! Gyakorlatilag ez az iparág viszi a hátán jelenleg az egész kerékpár ipart!
A bringapark nehéz kérdés, az biztos, hogy nem egyhamar hozná vissza az árát, bár a libegő környékén valamit össze lehetne hozni, adott a felvonó, némi átalakítással használható lenne egy bringaparkozáshoz is. Persze e mellé rengeteg mindent kéne még csinálni, rengeteg engedély, rengeteg pénz. Jó ha 5 év alatt visszahozná az árát, de az is lehet annyi idő alatt se tudná. Bár ez is sok mindenen múlna, mert ha tényleg korrekten meg lenne építve, biztos vonzana sok embert, akár versenyeket is lehetne rendezni, ami megint csak jó reklám.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #167206 üzenetére
Hogy milyen mértékben az az adott bringa típusától is függ, ez sok tényezős, de alapvetően minél rövidebb, annál direktebb az irányítás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #167209 üzenetére
Én megfordítanám azt a stucnit, hogy fölfelé álljon és alátennék még kb 2db hézagolót.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #167233 üzenetére
Hát úgy nagyjából egyet is értenék veled, én sem láttam még értelmezhető elektromos koskormányos gépet. Viszont ez a Speci Turbo Creo talán kivétel lehet. Voltam a Specis előadáson/képzésen ahol erről a gépről is volt szó. A Speci fejlesztette külön hozzá a motort, állítólag nincs ellenállása, tehát hiába a 25-ös szabvány korlátozás, könnyedén tekerhető 25 felett. Emelkedőn azért biztos előnyben vagy egy ilyennel, bár a normál pedelechez képest kevésnek tűnhet a 35Nm amit tud, de azt mondják pont elég ehhez a géphez. Azt nem mondom, hogy kéne, mert nem igazán az én világom egy gravel vagy egy outi, de kipróbálnám. el tudom képzelni, hogy egy jól használható gépet dobtak össze, a Speci azért általában nem szarral gurít.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #167241 üzenetére
Azért ne keverjük össze a gagyi kínai elektromos fosokat a prémium pedelec-el.
A kettő között van azért különbség. Szerintem totál f@szság egy bizonyos kerékpárra haragudni, amikor a felhasználó a gyökér. Aki nem tud bringázni, az analóggal is lehet közveszélyes. -
Runner_fxr
Ármester
válasz metrion #167251 üzenetére
Nagyon érzékenyek a 12 sebességes rendszerek, a probléma sokrétű, lehet csak egy kis bovden feszesség állítás, de lehet ferde a fül, esetleg lelazult a váltó a fülön vagy maga a fül is le tud lazulni. Normális esetben nem kéne ledobálnia a láncot hátrafelé tekerésnél. A váltókarnál a csavart tekerd előre, először csak egy kattanást, és próbálgasd, ezzel feszíted a bovdent, mert kifelé tekered a csavart a váltókarból. De előtte vizsgáld meg a hátsó váltót, hogy nem kotyog e, ellenőrizd a rögzítő csavarját. Válts kb a sor közepére és úgy nézz bele hátulról, ha ferdén áll a váltó, akkor meg is van a probléma, ha szög egyenes akkor feltehetően nem azzal lesz a gond.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz metrion #167255 üzenetére
Amihez a sablon kell, az a felső váltó görgő távolságot állítja, de nem létszükség az a sablon. Gyakorlatilag annyira kell megfeszíteni az a csavart, hogy pont ne daráljon a váltó amikor felváltasz a legnagyobb lánckerékre.
A másik kettő csavar egy H és egy L jelzésű, a H jelzésű az aló végállás, az L jelzésű a felső végállás. Ezeket csak akkor tekergesd ha tudod mit csinálsz. Ha a felső végállást elállítod, akkor simán be tudod tolni a váltót a küllők közé, ami leszakíthatja a váltót és eltöri a váltótartó fület. A végállásokat úgy kell beállítani, hogy a felsőnél a váltógörgő pontosan a legnagyobb lánckerék síkjáig tudjon elmenni, alul meg egy minimálisan lejjebb jöjjön mint a legkisebb lánckerék.Pontosan, ahogy Zsohi mondja a láncvonal is lehet rossz, de feltételezem nem Te építetted a gépet, hanem gyári konfig, akkor meg azért ezzel nem szokott baj lenni általában. De ha minden oké, akkor utolsóként a láncvonal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #167258 üzenetére
A megoldás az lenne, hogy nagyon szigorúan kell büntetni azt aki megtuningolja ezeket a bringákat, egy korlát nélküli gép valóban veszélyes lehet egy ügyetlen ember kezében, ebben egyetértünk! De azért a 25 nem egy eszeveszett sebesség, analóggal is könnyen elérhető síkon.
Hasaggymeg: Ezért írtam, hogy általában. Decathlonos külön műfaj, ott simán megcsinálják azt is, hogy a 9-es rendszerbe megy a 8-as hajtómű, ha épp abból van sok.
metrion: Ahogy Hasaggymeg írja, de amúgy van erre egy képlet is: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #167353 üzenetére
A váz többet el tud mozdulni mint amit a gyári szemtávú/rugóúttal rendelkező tag enged, épp ezért ha nagyobb a rugóútja a tagnak akkor a váz is többet mozog, de ez semmiképpen sem ideális, mivel nem úgy tervezték.
maximilian4: Maradj a gyári paramétereknél, az nem baj ha beleteszel egy jobb tagot, de a szemtáv és a tag rugóútja azonos legyen, így tervezték a vázad, az a legideálisabb tartomány neki.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- TCL LCD és LED TV-k
- Aliexpress tapasztalatok
- Tőzsde és gazdaság
- Formula-1
- További aktív témák...
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen