- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PHP programozás
- Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
"nyújtanom kell a lábamat, hogy elérjem a pedállt"
Nem tudom mit értesz "nyújtás" alatt, de ez az ideális nyeregmagasság: [link]. Tehát ha mikor legtávolabbi ponton van a pedál, akkor ilyen szögben áll a lábad."Tekerés közben a montihoz képest úgy érzem, hogy nagyon elől van a súlypont. Ez az idióta testhelyzet / kormány-ülés állás miatt van?"
Valószínűleg igen. Azért írom, hogy valószínűleg, mert lehet azért érzed túl előlnek, mert a monti volt rosszul beállítva Ideális eloszlás általános használatra a 40-60%-os súlyeloszlás az első-hátsó keréken (ha a kényelem fontosabb, akkor inkább 35-65%), ha van kedved, ezt egy mérleg segítségével ki tudod mérni[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #41953 üzenetére
Három lépcső:
1. Kézbe kapod a biciklit, ráállsz a mérlegre, feljegyzed amit kiír.
2. A bicikli első kereke alá teszed a mérleget, majd ráülsz a biciklire (lábad ne érjen le semmiképp földre), feljegyzed mit ír ki
3. A bicikli hátsó kereke alá teszed a mérleget, majd ráülsz a biciklire (lábad ne érjen le semmiképp földre), feljegyzed mit ír kiUgye innentől már csak matek, kiszámolod, hogy az első pontban mért értéknek hány százaléka a második, illetve a harmadik pontba mért érték Igazából elég akár csak az egyiket lemérni, a másik megkapható simán úgy, hogy 100-ból kivonod. De ha már nekiállsz ilyenekkel szórakozni, akkor érdemes lemérni a hátsót is, mert pontosabb, illetve ha a 2. + 3.-ban kapott % értékek összege nagyon eltér a 100-tól, akkor lehet gyanakodni, hogy valami nem ok
Aki esetleg túrára készül, annak érdemes ezt felpakolt csomaggal elvégezni, és ennek megfelelően módosítani a hátsó kerékbe pumpált levegő nyomását... -
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #41955 üzenetére
120kg-ig szoktak hitelesítve a mérlegek Egy bicikli kerék felületi nyomása picit lehet hogy nagyobb, mint egy emberi lábé, de ha összetörik tőle a mérleg, akkor jó eséllyel ember alatt is összetört volna hamarosan
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #41981 üzenetére
Franc, most lebuktam
spanyoll:
Olyan van/volt nekem is, mint Hasaggymeg-nek, hallható is, meg könnyen használható is -
Cathfaern
nagyúr
Wow, ez a megoldás nagyon szimpatikus Városi forgalomban jól jönne időnként egy tükör, de kormányra több okból se raknék. Ha beszerzel ilyet, mindenképp írj róla pár szót, hogy mennyire vált be
rob210:
GÉL húzatot semmiképp, az max 10-20 percig kényelmes, utána csak jobban nyomja a lágy részeket mivel belesüppedsz. Plusz jó eséllyel állandóan el fog csúszni.
KRESZ szerint ha van kerékpárút, akkor sajnos azon kell közlekedned. De sajnos egyet kell, hogy értsek, nagyon sok kerékpárút alkalmatlan a biciklis közlekedésre (10 km/h-val haladást nem nevezném annak).[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42149 üzenetére
Szerintem ez a lámpa nagyon jól néz ki És ha a fényereje elég nagy, akkor nem hiszem hogy kéne aggódnod amiatt, hogy nem fogják meglátni.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42151 üzenetére
Persze, értem én, hogy nem segítettem...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Mittu88 #42233 üzenetére
Az ilyen puha, "komfort" nyergek tipikusan úgy vannak megtervezve, hogy 10km-ig komfort, utána meg pokol. Ezek arra valók, hogy elgurulj a munkahelyedre, tekerj max fél - 1 órát. A hosszú távon kényelmes nyergek kemények (vagy legalábbis keményebbek), bármennyire is furán hangzik ez elsőre. Plusz ez női nyereg, szóval hacsak nem nő vagy, akkor jó eséllyel még anatómiailag se jó neked.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Mittu88 #42370 üzenetére
Ez már használhatónak tűnik Ha több száz km-re nem is jó, de 100km-en belül nem kéne hogy probléma legyen vele. Persze ez így ránézés alapján, sajnos a nyereg olyan dolog, hogy ami egyik embernek kényelmes, az másiknak használhatatlan...
(#42305) Daniel Alves
Nekem volt Mavic biciklis felsőm meg alsóm is. Nagyon kényelmes, nagyon jó, de 3x annyiba kerül, mint egy picit rosszabb decathlonos / lidls / aldis bicikli ruha, és pont annyi idő alatt megy tönkre.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fjudors #42446 üzenetére
"a mértékegység meg nézőpont kérdése, de akkor se értem, hogy jön ide..a 29-es monti azért 29-es, mert ez a mérete"
Ugye az a gond, hogy:
Országúti / trekking esetén amikor 28"-osnak neveznek egy kereket, annak 622-es felnije van, és tipikusan 23-42mm vastag gumija
MTB esetén amikor 29"-osnak neveznek egy kereket, akkor 622-es felnije van, viszont előző kategóriánál ballonosabb gumija, ettől lesz 1 inch-el több.Szóval méretre egy 29erben meg egy trekkingben ugyanakkora felni van. Mégis más kerékméretnek nevezik.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz jackbacsi87 #42625 üzenetére
Lánccal nem sokra mész: [link].
Ami ér valamit az az U-lakat, vagy az Abus bordo (de csak az eredeti, másolatok nem érnek sokat: [link]).
Illetve megoldás még, hogy egynél több zárral zárod le a biciklit. Mert hiába 10 sec átvágni a tied, ha a másikét csak 5 sec, akkor azt fogják elvinni[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Milka 78 #42630 üzenetére
Azért ha 1,5 percig kell szórakoznia egy hatalmas erővágóval, az bőven elégséges védelem. Ha direkt a te biciklidet pécézik ki, akkor nem, de akkor max az véd, ha beleöntöd a biciklit betonba. Viszont ha ott lesz 10 bicikli, abból 9-et elvisz összesen 30 sec alatt, a tiedet meg 1,5 perc alatt, akkor nem a tiedet fogják elvinni. Tipikusan, mint a vicc, hogy nem a medvénél kell gyorsabban futni, hanem a társadnál Ez esetben a társad a többi biciklis akik lelakatolják a biciklijüket. Ha a te lakatod nehezebb feltörhető, mint az övék, akkor már nyert ügyed van. Ezért drasztikusabb jobb két lakattal lezárni a biciklit, mint eggyel.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #42851 üzenetére
Találtam rá app-ot közben, ha esetleg mást is érdekelne: [link]. Be lehet tölteni gpx fájlokat, és tud hangos turn-by-turn navigációt is (mondjuk remélem rezgetni is fog, mert én alapvetően arra szeretném használni, hogy a 10 majdnem ugyanúgy kinéző kereszteződésből jelezzen, hogy melyiknél kell fordulnom. Rácshálós várostervezés rulez ).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #42855 üzenetére
Autós navik általában az alapján terveznek, hogy autóval hol jó menni. Városon kívül még csak oké a dolog, de nekem városon belülre kéne. Ott meg autós navik tipikusan kivisznek a legnagyobb és legszélesebb utakra
-
Cathfaern
nagyúr
A bordázott gumi és fém még rosszabb kombináció. Fémen való tapadást a mintázat csak rontja. Ami javítja, ha puha gumit használunk, viszont ezt tipikusan hétköznapi / városba járós / edzős bringán nem szokták használni az emberek (mivel gyorsabban kopik).
Nekem a kedvencem amúgy amikor egy bicikli szélességű bicikli út közepére odavágnak egy fém csatornafedelet -
Cathfaern
nagyúr
válasz peugeotmate #42888 üzenetére
Ó sok 80+-os néni/bácsi, amikor tekernek a megközelítőleg 1 fordulat / perc tempójukkal Néha csodálkozom hogy nem dőlnek el olyan sebesség mellett, mert 0 kacsázás, nyílegyenesen haladnak előre... track stand tuti menne nekik gond nélkül
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42903 üzenetére
"Amúgy roppant tiszteletreméltó ha valaki olyan idősen is teker.Remélem lesz majd erőm nekem is hozzá."
Félreértés ne essék, nem akartam az időseket leszólni, csak poén volt, illetve néha tényleg megdöbbentően lassan tudnak haladni az öntött vas biciklikkel. De máig egyik legnagyobb biciklis élményem és motivációm, amikor a Fertő tó körül tekertem, és összefutottam egy 80 éves bácsival. Mesélte, hogy szezonban 2-3 hetente körbetekeri a tavat És hogy az a nagy baja, hogy a saját korosztálya nem hogy a tempóját nem tudja tartani, de még azt is rossz nézni ahogy mennek (idézet volt). Fiatalabbakkal meg más együtt tekerni... És azt is hozzátenném, hogy nem én lassítottam le az ő tempójára, hogy együtt tudjunk tekerni... (pedig mindketten trekkinggel voltunk. Igaz neki otthon Ausztriában van full karbon outija is, de azt mondta a Fertő tó körüli magyar utakra azzal nem indul el... meg tudom érteni)+ Napfénysüti:
Ugye a track stand név is onnan ered, hogy pályaversenyeknél (track cycling) alkalmazták (amíg be nem lett tiltva). A trükk nagyon egyszerű: biciklivel képtelenség egyensúlyban maradni, ha nem mozogsz. Viszont már nagyon minimális sebesség is elég ahhoz, hogy egyensúlyt tudj tartani (biztos van valami fizikai magyarázata is, de azt nem vágom ). Értelemszerűen ha nagyjából egy helyben akarsz maradni, akkor ez csak úgy oldható meg, ha előre-hátra tudsz "ringatózni". Szabadon futós biciklivel csak akkor tudsz track standelni, hogy ha van egy minimális lejtő, aminek neki tudsz "támaszkodni". Ahogy Hasaggymeg írja is, a hátrafele guruláshoz ezt a lejtőt használja ki, enélkül nem tudna megállni. Ugye nem szabadonfutós biciklivel tudsz hátrafele tekerni is, ezért ott ezt vízszintes felületen is el lehet játszani. -
Cathfaern
nagyúr
Elképzelhető, hogy a közeljövőben újra kicsit aktívabban fogok biciklizni. A kérdés, hogy mivel Trekking műfajnál maradnék. Jelenleg van egy lassan 4 éves biciklim (Magellan Corvus, újonnan volt 100.000 Ft) kb. 2000 km-el. Alu váz, csak nehezéknek jó teleszkóppal. Viszont méretre rendben van, kormány, stucni jó, szerintem felnikkel-kerekkel sincs gond, bár a hátsó agy menetes. Külső új rajta, belső is volt cserélve. Lánctányér, hátsó egyszer lett cserélve, de km nagy részét azután kapta... önmagában nem érzem csere érett, lánc terhelés alatt sem ugrik, váltással sincs gond. Amivel esélyesen gond van, az a hajtómű csapágy, legalábbis a lánctányér inog tekerés közben, plusz valami kattogó hang is jön abból az irányból (nehéz belőni, mert terhelés alatt nincs). Fékekre is ráférne csere. Trekking fékváltókarral végül is nincs gond, teszik a dolgukat. Igaz 7 sebességes, tehát ha a sort cserélni kell, akkor jó eséllyel ez is cserés... (már pedig ha lánctányért kell, akkor van bennük annyi km, hogy esélyesen mindent). Meg ugye akkor már legalább a hátsó váltó.
Kb. ez a kerékpár rövid leírása, jön a kérdésHa azt mondom komolyabban nekiállnék biciklizni, akkor két lehetőség van:
1. Fenti biciklit eladom, ez esetben kaphatok érte bármi értelmes összeget? És veszek újat, picit jobbat mint ez (altus-alivio szint).
2. Marad a bicikli, ami gyanúsan cserés (sor, fékváltókar, váltók, fékek) az kap minőségi cserét. Esetleg teleszkóp helyett megpróbálok merev vilát szerezni (bár ilyen reményeimet már feladtam).Szerintetek melyiket lenne érdemesebb?
-
Cathfaern
nagyúr
Igen, nekem is ez a bajom, hogy ha egyszer belendül az ember és nekiáll cserélgetni, akkor gyorsan fogynak a Ft-ok... Viszont akkor is egy 4 éves bicikli marad. Szóval hajlok én is az eladás mellett. Már csak az a kérdés mennyit lehetne kapni érte...
Amúgy mindenképp újat vennék, egyrészt vadászni sincs sok kedvem egy jó ajánlatra, másrészt nem vagyok annyira tapasztalt, hogy biztosan meg tudjam mondani, hogy rendben van a bicikli. Ezt még tovább rontja, hogy nem bp-i vagyok, szóval jó eséllyel még utazással is járna a használt bicikli vadászat. Magyarul ha csak 2-3x fel kell mennem pestre, már majdnem ott vagyok hogy vehetnék egy újat -
Cathfaern
nagyúr
válasz concret_hp #43034 üzenetére
Én még sose estem el SPD-vel Igaz csak 1,5 évig használtam.
WARZ:
Én inkább országúton mozgok, de az tuti hogy a freeride / dirt alkalmatlan arra, hogy hegyen felfele tekerj.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Biciklizéssel alapvetően (ha van egy átlagos edzettséged) nem tudsz izmot építeni. Bizonyítékként elég megnézni a profi biciklistákat is (pl. tour de france fotók), alapvetően vékony lábuk és testük van. Pályaversenyzőknek van ütős lábuk, viszont ők nem is biciklizéssel edzenek rá, illetve ott "némileg" más áttételekkel mennek, mint amivel az ember közútra kimerészkedik.
Szóval röviden: biciklizéssel sehogy, súlyzós vagy saját testsúlyos edzéssel lehet izmot építeni.
Mégegyszer mondom, ha van egy alap izomzatod. Nyilván aki 10 éve csak fotelben ül, annak sima biciklizéstől is jön fel izom, de mivel te már 3 éve rendszeresen tekersz, ezért te nem ez a kategória vagy.gergo5991:
Ha már étkezés, akkor minél több fehérje, legalább 1 gramm testtömegkilogrammonként (szóval pl. 90 kg-os embernek 90g fehérje). Zöldségeknek az izomépítéshez nem sok közük van, mint ahhoz sem, hogy hányszor eszel. Igazából zöldségekben a vitaminokat leszámítva meglepően kevés emberi szervezet számára hasznosítható dolog van. Amiért mindenféle fogyókúrás diétákban szerepelnek, annak pont ez az oka: relatív nagy térfogattal rendelkeznek a kalóriaértékűkhöz képest, és így jól telítenek.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Mit jelent, hogy több energiát fektetnek bele? Többet tekernek, mint te? Nem lehet, hogy ők tolnak nem biciklis edzéseket is?
Másik vonal, hogy oké hogy heti 4-5 órát biciklizel, de mennyire hajtod ki magad? Mondjuk 2 éve megterhelő volt a 28km/h-s átlag (most mondtam egy számot), de ha azóta is annyit tolsz, akkor azzal már nem fogsz fejlődni, hanem növelni kell a tempót. Persze nyilván ez nem ilyen egyszerű, hogy csak az átlag növelését kell nézni, de remélem érthető mire gondolok"a lábam is "összeesik" pár nap után"
Ezt mondjuk nem tudom értelmezni Sem az izomépülés, sem az izombontás nem napokban mérhető folyamat. -
Cathfaern
nagyúr
válasz bandus #43157 üzenetére
- gumik: Ha nem fújod fel 8 bárra, akkor felütöd Szóval célszerű mindenképp felfújni olyan keményre, igen, kényelmetlenebb, mint egy 42-es 3-4 barra fújt kerék, viszont sokkal kisebb a súrlódása is Szóval célszerű tartani ami rá van írva a gumira.
- megakadás: a kérdés az, hogy hol akad meg? A fékeknél? Ha igen, akkor elég picit kintebb engedni őket. Én még nem láttam olyan felnit, amibe ne lett volna minimális 8-as (igaz azért inkább alsó-közép kategória fordultak meg a kezeim között), ellenben az összes bicikli szervízesnek az a mániája, hogy kb. fél mm-re legyen a fékpofa a felniktől. Biztos jó valamiért, de nekem eddig csak arra volt jó, hogy anyáztam miért megy ilyen rosszul aznap a tekerés, aztán a végén rájöttem, hogy ha csak picit is, de időnként fogta a fék a kereket Plusz első 100km-en a küllők még alakulhatnak, szóval emiatt új biciklinél szinte garantált valamennyi 8-as első használatkor.
Ha viszont kioldott fék mellett is lelassul, akkor valami komolyabb gond van. -
Cathfaern
nagyúr
Alapvetően a GPS nem magasságmérésre lett kitalálva, kis túlzással a technológia sajátosságaiból adódóan alkalmatlan is rá. Az hogy lehet GPS-el magasságot is mérni, az kb. a technika csodája, de pontosságot kár tőle várni. És ez nem azon múlik, hogy a telefonban rossz a GPS, vagy a biciklis mérők rosszak lennének.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #45688 üzenetére
Jah térképes módszerrel működhet, én magáról a GPS-ről mint magasságmérő technológiáról írtam (ugye legalább 4 műholddal lehet magasságot mérni, bármiféle térkép nélkül is. Csak pontatlan lesz). Az már az alkalmazfejlesztők hülyesége, hogy GPS koordináta alapján nem hozzá össze egy térképpel. Vagy nem hülyeségen múlik, mert lehet elég pontos magasság térképet drága lenne licencelni. De csak tippelek.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz lsebestyen #45777 üzenetére
Nem hiszem hogy annyira túlzó lenne. 500W-hoz képest ez 30%-al nagyobb teljesítmény. És ami Max Watt értékeket meg szoktak adni (rövid googlizás alapján pályaversenyzőknél 2000W amit találtam), az tipikusan 5, de sokszor 1 másodpercre vonatkozik. Szóval gyakorlatileg eléri a rekordot és abbahagyja a tekerést. Ehhez képest ő 60 secig tartotta ezt a teljesítményt. És az is látszik, hogy a végén kiállva teker, és lássuk be, ekkora combokkal ha már ki kell állnia a tekeréshez, az nem kis ellenállás lehet Plusz jó eséllyel nem verseny felkészültséggel állt ide, nem olyan szintű bemelegítést tolt, stb...
[ Szerkesztve ]
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz spanglee001 #45790 üzenetére
Miért értünk 10k-s monti alatt? 10k volt 20 éve? Azóta volt némi infláció, jó eséllyel az jelenleg 80-100k Ft-os bicikli lenne (egyszer kiszámoltuk a topicban). Vagy 10k volt használtan pár éve? Az jó eséllyel egy nem tárcsafékes és nem teleszkópos bicikli, amin annyira pofon egyszerű minden, hogy nincs mi rossz legyen rajta. De ezen van teleszkóp, ami bonyolult szerkezet és van tárcsafék, ami sokkal bonyolultabb, mint egy hagyományos felnifék. Sajnos ráadásul az olcsóbb tárcsafékek fékereje nem jobb, mint egy V-féké. Bowdenes tárcsafékekre meg ez főleg igaz (bowdenes tárcsafék egyetlen előnye a V-fékhez képest, hogy vizes körülmények között jobban fog, mint a V-fék).
Persze A-ból B-be el lehet menni vele, de az általad felsorolt hibákkal a legprofibb szakember se tud mit kezdeni. Viszont A-ból B-be elmenni meg esélyesen jobb lett volt egy "10k-s monti".gergo5991:
Személyesen vásárolt dolgokra ilyen "meggondoltam magam" visszavásárlás nem él, csak a netes dolgokra. Eladó jóindulatán múlik csak.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz spanglee001 #45798 üzenetére
Napi 8,5 órát fixen a gép előtt ülök munka miatt, utána hobbiból még legalább 2-3-at De volt 300ezres biciklim, igaz akkoriban nem 10-11 órát ültem gép előtt... hanem picit többet 14 körül (azért lett eladva, mert olyan helyre költöztem ahol szerintem nem túl nagy élmény az országúti biciklizés)
Nem arról van szó, hogy nekünk ez a bicikli nem ér semmit, ezért fikázzuk, hanem arról, hogy ennyi pénzért, erre a célra sokkal jobb, és amit fontosabb: biztonságosabb és strapabíróbb biciklit is kaphattál volna.Szerk:
Runner_fxr nagyon jól írja. A te biciklid úgy teleszkópos meg tárcsafékes, mint ahogy a 60ezres "gamer PC"-k alkalmasak játékra.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Because #45979 üzenetére
"tavaly kicsit többet mentem (súlyzós edzés rovására) össze is csoffadt akarom 2-3 centit"
De nem azért lett kisebb a karod, mert sokat bicikliztél, hanem mert kevesebbet edzettél karra. Ha csak simán kevesebbet edzettél volna biciklizés nélkül, akkor is kb. ugyanennyit csökkent volna. Az izom az egyik legerőforrásigényesebb szövetünk, amit úgy érzi a szervezet hogy nincs szükség annyira, azonnal elkezdi csökkenteni. Nyilván erre még lehet tenni egy lapáttal, hogy a hosszútávú biciklizés miatt megpróbál az energiahatékonyságon is növelni, de nem az a fő tényező.(#45875) fpeter07
Megmondom őszintén, szívesebben mennék ilyen terepen, mint ahol vagyok Jó itt se jó az út, de nem ez a fő gondom. Vagy kimegyek a városból észak / észak-nyugat felé, akkor hamar kiérek, viszont tekerhetek totál sík terepen, amiben szerintem túl sok élvezet nincsen (valószínűleg nem véletlen, hogy a topiklakók nagy része is dombos / hegyes vidéken lakik). Vagy tekerek 40 percet városi forgalomban, borzalmas bicikliutakon keresztül, majd ugyanennyit vissza. Na ez meg ugyancsak nem buli nekem Szóval jelenleg biciklizés munkába járásra szorítkozik, nagy ritkán egy-egy kisebb túrára. Helyette meg futok inkább. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Maximum1 #47519 üzenetére
Igazából ez nem azt jelenti, hogy a Lidl-s sisak rossz, hanem hogy kicsit vettél. Hiába állíthatóak hátul, ezeknek is van méretezése. Ha 6cm-re volt a füledtől, az garantáltan kicsi volt a fejedre.
Runner_fxr:
"Gondolod, hogy egy lidl-ös védőfelszerelést ugyan úgy tesztelnek, mint egy nagy múltú gyártó cuccat?"
Azért azt mindenképp hozzá kell tenni, hogy a biciklis sisakok kiképzésükből adódóan alkalmatlanok arra, hogy komoly baleset esetén védjenek. A biciklis sisakok arra lettek kitalálva, hogy ha eldőlsz biciklivel, lassú tempónál felfekszel a motorháztatőre, stb. akkor egyrészt megvédjék az ember arcát / fülét a sérüléstől, másrészt csökkentsék az agyrázkódás esélyét. Ha döngetsz lefele a lejtőn 50-el, és megdob valami és felkenődsz az aszfaltra, vagy mész a kereszteződésben és oldalról elvisz egy autó, ha 50-el közlekedő autóval frontálisan ütközöl, stb, az ellen gyakorlatilag semmit nem védenek, mivel ezekben az esetekben nem a fej, hanem a nyak sérülések szoktak problémások lenni. Annak a védéséhez pedig olyan bukósisak kéne, mint a motorosokon.
Mondjuk ettől függetlenül célszerű használni a sisakot, mivel biciklis (de igazából autós) közlekedésben a kis koccanások gyakoriak, és nem az hogy átrongyol az emberen 80-al a kamion. És kis koccanásoknál nagyon hasznosak, több hetes felépülést vagy életen át tartó sebeket lehet kiváltani velük.
Amiért elkezdtem írni az egészet, hogy ilyen ütközések kivédésénél meg nem sokat oszt-szoroz hogy lidl-s vagy nem lidl-s. Mondjuk ettől függetlenül kényelem terén ég és föld tud lenni a különbség, ha sokat van az ember fején, akkor szerintem minden pénzt megér egy drágább modell... De védelemben nem igazán jelentenek különbséget.Because:
Én nem attól félek, hogy balesetet szenvedek és meghalok. Hanem attól, hogy balesetet szenvedek és az arcom ottmarad a betonra kenve, vagy lebénulok, vagy agykárosodást szenvedek. Ezekben az esetekben nem "minden gond elszáll", hanem jön még egy csomó a meglévőek mellé.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Kalandor #47947 üzenetére
Az elsőt én semmiképp nem választanám, oké hogy a kényelem a szempont, de ez nagyon "fekvős" bicikli már.
A második jó lehet, állítható dőlésszögű kormányával szinte biztos hogy be lehet lőni kényelmesre (mondjuk később azt lehet majd érdemes lesz cserélni fixre, típustól függően ki tudnak lötyögősödni). Plusz amennyire tapasztalatok alapján hallom, városi közlekedésre sokan szeretik a női vázas bicikliket férfiként is. Itt egyedül az a kérdés, hogy a 3 fokozatú agyváltó elég-e. Ha csak sík terepen tekernél vele, max kis emelkedőkkel, akkor biztosan, de azért ha vannak komolyabb és / vagy hosszabb emelkedők, akkor lehet már kevés lesz (főleg, hogy az egyenes üléspozíció miatt kevésbé hatékony a tekerés).
Ár/érték arányban mindenképp a harmadik lenne a legjobb, mondjuk az tényleg fura, hogy legalább annyit nem tudott megnézni, hogy a km órának csak egy elemcsere-e a problémája... illetve jó lenne tudni, hogy a nyereg miért lett cserés, mert ha azért mert buktak a biciklivel, akkor kockázatos lehet a dolog. -
Cathfaern
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs