- XPEnology
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- ZNET Telekom
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz jjeahh #161885 üzenetére
Köszi az ajánlást.
Most ez a belső nélküli használat lett a divat? Kicsit le vagyok maradva, leragadtam a belsőknél.
Mivel belsőket is szeretnék cserélni, érdemes lenne áttérnem tubless rendszerre? Több költséggel járna, mint egy hagyományos belsős rendszer?Drótperemes gumi többet nem kell, szóval a smart sam tutira kiesett.
Rapid rob, racing ralph? Ránézésre ugyanaz a minta.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #161892 üzenetére
Tegnap pont tubeless konverzió jött szembe velem youtube-on. Viszont egy órányi művelődés után sem találtam infót, hogy mi a különbség a normál és tubeless ready felni között? Azon kívülis h egyikre előre fel van ragasztva a szalag.
Ugyanaz a profilja minden felninek?
Van egy ezer éves Alexrims FD28-asom, 559x21 méretben, sima sztenderd felni. A netes infók alapján mindent is át lehet alakítani, még a sztenderd felni és sztenderd gumi kombót is.
Ez mennyire igaz?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #161898 üzenetére
Igen, ez az a felni. Legalábbis a lógó egyezik. A keresztmetszetét még nem láttam.
Szóval a perem alatti vállaknak kell ott lennie és akkor fel lehet pumpálni. Értem.
Köszi!A nagyobb kihívás viszont tálalni 26" gumikat. Ahogy nézem már nem gyártanak ilyet, főleg oldschool szélességben: 2.1-es a max ami még rámegy a 21-es felnire.
Mekkora sikerrel lehet átalakítani sztenderd gumikat?
[ Szerkesztve ]
-
Kempetlen
tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #161901 üzenetére
Svábli kínálatában csak atom bütyköst találtam, jó nehezet. Vmi 2.4-es DH.
Nekem inkább vmi Smart Sam jellegű gyors és apró XC/trail mintázat kellene ami aszfalton se fog vissza nagyon, meg nem kőnehéz. Ebike-on néztem még körbe, siralmas a kínálat.
2.4-es gumi még elvi szinten is visszalépés lenne súlyban, tejjel feltöltve. AM gépen haladni szeretnék azért.
A mostani 2.1 gumik ha jól emlékszem 600 g körül mozognak, a belső nem tudom mennyi,de gondolom 100 ml tejjel kb ugyanott vagyok.
Jah, annyira nem is, lemértem a pótbelsőm: 193 g. Akkor nagyvonalúan 700 grammig keresnék külsőt.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz jjeahh #161860 üzenetére
Én országúton a rose-on kapható cyclon waxot használom úgy 1 hónapja, eddig bevált.
Jester
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #161919 üzenetére
Racing Ralph és Rocket Ron valóban van a gyártó oldalán. Már csak raktárkészletet kell néznem majd.
Esetleg konverziós csomagra egy tipp?
Stans No Tube kit tetszene, ott egy félbehasított gumibelsőt kell csak ráhúzni a felnire, viszont ez ha jól látom amcsi only és 28 mm a legvékonyabb. -
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162002 üzenetére
Ha 26"-hoz kell akkor 60ért Reba-t is hozzá vágnak.
sptkyle (#162001)
Meg kell nézni, hogy milyen vázba, milyen szögekhez kell, hogy tudja az ember 100 vagy 120mm, hogy ne vágd haza a geo-t. Ettől nagyobbak kiesnek a felhasználási területedből.Nem vagyok a szavak embere..
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162000 üzenetére
Ááá nem gond, DIY helyett inkább csak bedobtam pár autószelepet a kosárba. Szerencsére van ilyen is. Nem sok, de be lehet szerezni. Külön összeválogatva a többit kit helyett.
Amúgy ha belegondolok semmi értelmét nem látom mtb-re prestát tenni. Outin számít a kisebb átmérő, rendben. De ezek többnyire hosszabbak is, szóval súlyra nem hiszem, h bármi előnye lenne. Meg működésben se, különben a levegős rúgokra sem autószelepet tennének, ha nem lehetne precízen beállítani.
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162013 üzenetére
Mármint telószár (lower leg) olajozás/zsírzás?
Ezt bármelyik youtube videó megtanítja. Érteni se kell amit mondanak, mert látod mit csinálnak.
Most csináltam meg a sajátom, nagyon primitív dolog. Szerszám se kell hozzá sok.A nagy szerviz lesz nekem a következő úgy ~44 üzemóra múlva.
Ahhoz is elég egy seeger gyűrű fogó, meg egy bazi nagy dugókulcs pluszban. A többi már csak legó.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162015 üzenetére
Fecskendőt? Szivacs kiszedő bizbazt? Fecskendő nem tudom mihez kell, hacsak nem az olaj kiméréséhez. Én nem használtam, csak simán beleöntöttem amennyi kell. Persze fecskendővel könnyebb benyomni az alsó csavarfuraton a telószárba. Máshova meg könnyű beönteni.
A kiszedő bizbasz meg nem létszükséglet. Kézzel is ki tudod szedni a szivacsot. Ilyen kampós bizbasz nekem rugóstagnál jött volna jól. Azokat a szimmeringeket nem volt könnyű kiszednem és félő, hogy egy csavarhuzó megsérti a felületet.
Olaj és zsír benne van a kézikönyvben. Az enyémhez 5 wt (fél literes kiszerelésben, ez legalább két nagyszervizre elég) és 15 wt telóolaj kellett (ebből nem kell sok, csak beáztatni a szivacsokat és rakni egy keveset a telószárba a becsúszó és a persely kenésére. Mindegy milyen márka, ugyanaz a feladata mindegyiknek. Én Fusch-t vettem, az a gépolajok között nevesnek számít. Valamint Sram Butter-t vettem a zsíros részekhez (RS telókhoz ez a gyári zsír). Nem kell sok, egy 30 grammos kis tégely sok szervizre elég.
Félni nem nagyon kell tőle, azért nem hímestojás. Ne karcold meg a felületeket és nem lesz baj!
[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162013 üzenetére
Esetleg a Fb.- keress rá a Bringakirály-ra. Ő a szervizesem, egyedül viszi a boltot és a szervízt. Bármi bekerül, mindent fényképpel dokumentál, hogy mi történt és mit kellett benne cserélni, és az hogy történt. Nagyon ügyes a srác, és végtelenül korrekt. Kb. a lehetetlent nem ismeri. Nemhiába csak rá bízom a bringáimat.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162097 üzenetére
Sima 26" lenne 2.1 vagy 2.0 gumival.. végülis egy retró monti kos kormánnyal, tehát a hajtómű nem kerülne se feljebb, se lejjebb, meg ilyenek. Kapna egy értelemebb sort, és hátsó váltót, egy koskormányt ahead adapterrel meg a váltót kiszolgáló fékvaltókart.
Röviden ennyi a történet.Tárcsaféket nem is szeretnék, meg 91-95 környékén xc vringán még nam nagyon volt divat.
Ilyesmit gondolj.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #162153 üzenetére
És tévedtem bakker....tényleg nem valodi bőr hanem valami POLITEX nevú anyag. IGAZAD VOLT, hogy kételkedtél. Pedig bőr szaga van és akként is viselkedik.
Csak ott gyártja az olasz cég.
Viszont taláűltam neked 42est 100EUR alatt [link] Romaniában....ilyen az enyém is[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
KERKO
csendes tag
válasz jjeahh #162312 üzenetére
Egy teljesen átalakított csepel woodlands pro 1.1-em van. Megmondom őszintén, nem tudom hogy ez xc, am vagy micsoda, de használom és szeretem.
Csak nem érzem elég haladósnak, stabilnak a 2.1-es külsőgumikat,mióta kipróbáltam az ismerősöm 29-esét 2.6-os kerekekkel. Azzal lehetett haladni is, mászni is, ugorni is megfelelő sebesség mellett. Van első váltom, 2x10-es hajtásom van. szóval az szerintem nem érne bele.Amúgy mai fejjel megfelelő tudás mellett nem ezt a bicajt vettem volna meg, eredetileg az volt vele a tervem hogy munkába járok amihez az út erdőn keresztül vezetett. Most már legalább egy endurot, dh-t vennék.
[ Szerkesztve ]
-
NomAd_82
aktív tag
válasz jjeahh #162260 üzenetére
Köszi az infókat.
Tekerés után a hátsóm nekem is fáj de ezt a rossz minőségű, kemény ülésnek tudom be.
Egy 8 éves bicajról beszélünk, ami olyan keveset volt használva, hogy semmi nincsen rajta cserélve.
Ennyit számítana a 26" kerék ? Olvasom most több helyen hogy a 27,5 jön a köztudatba.
A guminyomás most látom hogy szar, 2 bar elöl is hátul is, ez kevés. Érzésre fújtam mindig.
Jó kis távolság amit linkeltél. Tervezem, hogy kimerészkedek terepre is, bár nem annyira tervezem durván tolni mint a fiatalok, inkább csak szép tájakon szeretnék tekerni. Próbálok figyelni a javaslataitokra és ezek alapján megyek még pár kört. Köszi -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #162339 üzenetére
Már a 8000es is kuplungos.Amúgy ha vennék is inkább slx 7100 kéne,nem annyival rosszabb mint amennyivel olcsóbb.Csúnyább lett a Tourney,tiszta teszkós.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #162339 üzenetére
Úgy tűnik a tourney még mindig Ázsiába való szemét. Bár szerencsére amúgy elkezdték felhozni a monti szetteket, a mostani acera nem is olyan rossz.
(#162341) maximilian4 Am ennek mi értelme, kocsiban is simán vannak egy dugattyús fékek, a négy szerintem max. feleslegesen bonyolult.
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #162335 üzenetére
- menő
- gyors lefelék után, ha hirtelen felfelé kell menni, akkor a nagyobb áttételugrások miatt hamarabb át lehet tolni a kívánt fokozatba. Első váltós váltásnál ez okozhatott láncelakadást.
- terepen nem gond, ha két áttétel között 20 pedálfordulat különbség van, országúton igen. Ezért is van szinte csak terepen
- nem gyűjti a hátsó kerékről felszedett sarat, levelet az első váltó
- olcsóbb a szervizelés, mert nem kell első bovdent venni
- menő[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162335 üzenetére
Azt azért tedd hozzá, hogy a láncvonal meg van erőszakolva, jó szar a hatásfoka és több esetben nem tudsz hátrafelé tekerni, mert leugrik a lánc kisebb kerékre. Ez technikás mászásnál vagy trükközésnél para.
Jah meg ha pörgetős vagy, akkor nem tudod beállítani a neked kényelmes pedálfordulatot sem, mert 12 sebesség azért nem 27 sebesség.
Valamint a végsebesség is kisebb, gyakorlatilag lejtőzésnél bele se tudsz tekerni, csak gurulsz.
Kihagytam vmit?De nagyon menő.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #162397 üzenetére
Én amúgy az Sram váltókarját gyűlölöm, szal ha 1x12-őre váltok egyszer és pont Sramot fogok ki, a váltókartól jobban fogok félni, mint az összes eddig felsorolt hibalehetőségtől együttvéve . Kétlem, hogy tökéletesen meg tudnám szokni Shimanohoz szokva.
Korábban mindig shimanom volt. A váltókart megszokni utána 10 perc volt. Sőt a kar érzete, merevsége, határozottsága az, hogy mennyire egyértelműen jelez vissza mikor vált az engem lenyűgözött már az első használat során.
Mostanra meg már teljes a shimano felhozatal, így már nézheted eleve úgy a kiszemelt gépet, hogy shimano konfigos legyen. -
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #162397 üzenetére
Na, kipróbáltam a mászást is, úgyhogy most mindenki nagy örömére megint blogolok kicsit.
tl;dr alert !
Szóval úgy döntöttem, hogy ha már megvan az 500 km-em összesen (lol, tudom) az elmúlt 20 évben (rotfl, ne is mondjátok) biciklin, akkor kemény leszek, mint a hatnapos kutyaürülék, és nekifutok a hegynek a falu szélén. Spoiler: a végén pont úgy is néztem ki kb, mint amilyen keménynek éreztem magam.
880 m-en van a csúcs, valami tengerszint feletti 150 körülről indultam, ráadásul vagy 25 km ide a hegy alja, de azt megoldom erőből. 20 fok, diszkrét napsütés, enyhe szellő, mi kell még? Na most kis némettudással azért ki lehet következtetni, hogy a két utolsó település, Niederursel, és Oberursel között is lesz némi szint, de az annyira még nem is fájt. A faluból kiérve előttem egy betyár hosszú emelkedő, navi szerint akkor most ezen az úton menjünk 8,1 km-t, egyszer már voltam erre kirándulni, szóval tudtam, hogy masszív lesz, de még mindig bátor voltam. Tükörsima aszfalt, széles út, talán két visszafordítóval, többi kanyar enyhe ívű, árnyas erdő, zümmögő bogárrajok, essünk neki. Jelentem, 2x10-es a hajtásom, az összes fokozatra szükségem volt, már nem akarok 1x12-est. A 8,1 km-t hamarosan már 100 m-enként számoltam vissza, amikor kiderült, hogy ez csak egy elágazás, és még 2,3, akkor már kínomban röhögtem, persze ott megint volt egy kanyar, ahonnét újraindult a számláló, de az már csak olyan egy km, két lihegés között már fennhangon énekeltem a ‘mászás soha nem érhet véget’ című elferdített gigaslágert, szerencsére addigra már mindenki elment mellettem. Most utólag nézem straván, a mai napon 26-ból 22-24. vagyok az érintett szegmenseken, lesz még munka a koronáért. De egyszer sem álltam meg!!! Ja, a legigazságtalanabb dolog az életben, hogy több, mint egy órán át mászol, ugyanaz lefelé meg, amikor még élvezed is, megvan 10-15 perc alatt. Life is so not fair...
Egy liter iso volt nálam, természetesen kevés lett, 2 gél, az kb elég, meg egy protein szelet, amit amúgy nem szeretek, de ennek most az ízét sem éreztem, 3 harapás, és eltűnt. Hazafelé bementem egy benzinkútra még egy dupla snickersért, meg egy fél literes red bullért - maskpflicht van, de előrelátóan vittem egy csősálat maszknak.
Sajnos rutinból megállítottam fent a gps-t, de így legalább jobban kiadja az átlagokat, 16,5 lett fel, és 25,3 lefele, de utóbbiban is volt 200+ szint. 85,27 km-rel, valamint 1111 m szinttel zártam a napot. Mindezt olyan 4,5 óra alatt, plusz fent egy kis ejtőzés, meg gyors kajálás a benzinkúton. Egyelőre még nem is érzem nagyon szarul magam, de holnap azért azt hiszem, pihenőnap jön.
De hogy visszamászok még arra a hegyre, az kurtaélet!
p
ps.: Aki annyira perverz, hogy kíváncsi a részletekre, az megtalál straván, benne vagyok a ph-s bicajos csoportban.
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #162438 üzenetére
Kerülte a tököm, az eddigi kiterjedt bringás karrierembe (mint említettem, 500, azaz 500 km, bár most nézem, a maival együtt 605, illetve pár tucat km-t a lányom mtb-jával is tekertem, de azt nem szeretem) eddig még nem fért bele a dolog. Most, hogy lekileg túltettem magam rajta, hogy egyhamar nem lesz futás, nekiálltam végre biciklizni.
xy.zsolt: Bezony. Sőt, futós is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162510 üzenetére
Makulátlan. Szerintem egy ZTTO 52T-t is el tudna még hajtani, max egy goatlink kellene. Így van, SGS kivitel.
Tesómank is ugyanez a felállás. Hibátlanul teszi a dolgát.Az SGS-ek leginkább 3x11-hez voltak tervezve, meg 1x11 42t-hez, utána jött a Shimano XT 46T sor, ami végtelenül szar kiosztással van. De elvisz ez mindent..
Nem vagyok a szavak embere..
-
Sleek
senior tag
válasz jjeahh #162590 üzenetére
Nehéz lesz a döntés. Ilyen utakra nem szívesen megyek az országútival. Pedig minden jó dolog ami érdekelne úgy van ,hogy műút meg ilyen döngölt út. Ezért is akadt meg a szemem a gravel és a cx kategórián. Viszont képbe jött a 29 es mtb is. Csak nem tudom mennyire lassú a műúton .
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #162599 üzenetére
Most az a helyzet, hogy kicsit kinyírtam feleségem biciklijét, ami 26-os, de közben gyanússá vált, hogy eleve pindurka volt neki az a váz. Ő 164 centi, és azon túl, hogy elég hosszú volt neki a Vitus (ami 27.5+, tehát a kerékméret majdnem 29"), igazából sokkal egészségesebben nézett ki rajta, mint a sajátján. Szóval most átértékeltem a dolgokat, és kicsi méretű 29er vázat keresek, csak épp sehol nem találok. De mindegy, ráér igazából, ugyanis rájöttem, hogy hozzá igazítva rakom össze megint a Ninert, és akkor kiderül, hogy tényleg jó-e az elmélet.
Valódi terepre egyébként nem mentünk, de lájtos erdei út volt, meg murvás, és aszfalt is, vele sokkal inkábbb ez a trekkingnek való felhasználás lesz a jellemző, úgy érzem. A koskormányt nem erőltetném neki, viszont a szélesebb gumik láthatóan (és hallhatóan) adtak neki egy kis magabiztosságot, szóval nem korlátoznám be trekking gumiszélességre egy olyan vázzal, akkor legyen kövér a lúd, és 29erre valami értelmes szélességű gumikat kap. Ráadásul ahhoz tényleg végképp minden van itthon, még egész jó kerekek is. És ha nem tapered lesz a váz, még villa is...
Másnak biciklit/vázat választani kicsit nehezebb, mint magamnak, az első az teljesen találomra volt, az volt a szempont, hogy 26-os legyen (mondván, hogy ekkora magassághoz az való) és hogy abból is picike. Így amikor láttam az apróban egy kb. 15-16-os méretű aluvázat, jól megvettem. Ez 53cm vízszintes hosszúságú, és úgy nézem, olyan 56 körül jobb lenne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alabástrom
senior tag
válasz jjeahh #162625 üzenetére
"Ha már köves, ez de jó volt, remélem idén is sikerül ide elcsalni a havert..."
Ez hol van??? Ott is beindult a fenyőerdők kipusztulása???
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #162616 üzenetére
Ezen a jobb oldalon, Maximum1 képén a bal oldalon van a sáv. Most értünk haza a gyerkőcös túráról, röhögtem magamban, hogy gyalog is a jó nyomon megyek, pedig az ágat meg a vízmosást át lehet lépni.
Főnök: nézem a trackked, csak mobilról gondolkodós.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #162625 üzenetére
Lehet nekem is átkéne gumizni a vasat ilyen ballonosra, jobban bírná az erdőt.
Bár nem sok helyem van a villák közt, most 40mm van fent.