- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Zyxel NAS326
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- DIGI kábel TV
- Videó stream letöltése
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz RetepNyaraB #160741 üzenetére
Kb. 2 col, de tényleg. Vintage montiba van ilyen 18-19-es felni azon lazán megy a 2 colos monti gumi. Kérdés mi fér be a vázba, villába...
-
ivana
Ármester
válasz RetepNyaraB #160784 üzenetére
Nagyon széleset igazából nem tudsz venni trekkingre. Egy 20-as kb. mindenre jó ami szóba jöhet. Az 32-től akár monti gumiig mindent visz.
V fékhez, meg trekkingre én nem vennék gyári kereket. Nem tudom mennyire kapható.
-
ivana
Ármester
válasz RetepNyaraB #160800 üzenetére
Ha más oka nincs egy trekkingben ne cserélj kereket azért mert 18-as a felni. 18-as felnivel kb. minden ami belemegy egy trekkingbe szépen fog működni.
Én amúgy annak a híve vagyok, hogy a lehető legszélesebb gumit kell rakni a bringára amit lehet
-
ivana
Ármester
válasz gergovass_ #160896 üzenetére
[link] Ennyiért kb. ezt érdemes.
-
ivana
Ármester
válasz truefx #161125 üzenetére
Nekem is Rubino prok vannak fenn az outin ezzel vettem. Szerintem eléggé kopik Viszont szúrásos defektem egyszer volt vele Pesten ami elég jó. (Felütéses sajnos vagy kétszer, borzasztó manapság a Hungárián a bringaút, ezért is inkább montival megyek.) Mondjuk én nem outizom túl sokat, jó ha 2000-ret mentem a Wilierrel. (Összesen megyek olyan 5000-ret egy évben, csak konkrétan az tizenx bringa között oszlik el)
Nekem most 5000 km-en keresztül egy Vittoria Rubino Pro grafén külsőm volt, ez alatt "csak" 2 defekt Itt nem tudom miért van idézőjel, egy outi esetén 5000 alatt két defekt egyáltalán nem rossz. Az még egy trekking esetén sem lenne rossz.
-
ivana
Ármester
válasz bogarfx #161129 üzenetére
Sorból én sunrace-t vennék, tapasztalataim szerint jobb vele a váltás. Amúgy nem feltétlen kell 11-34 simán felrakható helyette 11-28-tól 11-36-ig bármi attól függően milyen kiosztást szeretnél. (Pl. én a 3 tányéros gépekre 11-28-ot szoktam, mert azzal is elmegyek bárhol ahol nem kapar el a gumi és finomabb a kiosztás.)
Láncos kulcs nem feltétlen kell, nekem például sose volt. Egy darab láncot befogok a sikattyúba helyette.
Kazetta leszedőből ne ilyen nyeleset vegyél. Gyakran rá van gyógyulva és nagyon nehéz leszedni. [link] Ez az icetoolz hajtható 21-es kulccsal vagy 1/2"-es krovával. Sokkal nagyobb erőkarod lesz.
A tányérok rendben vannak?
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz truefx #161136 üzenetére
Hiába van valamilyen defektvédelem egy outi gumiban az sose lesz 100%-os. Egy trekking gumi általában jóval nehezebb és vastagabb pont ezért. Szerintem a 2 defekt / 5000km az kifejezetten jó, sőt outi gumiban kiváló defektvédelem.
Ami nálam nagyon bevált amúgy a Conti Race/X King és a Doublefighter ezek monti gumik. Elég sokat mentem velük eddig nulla defekttel.
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #161348 üzenetére
Elég hülye videó, kb. azt tesztelik, hogy mennyire bírja a bringa ha falnak mész.
(#161347) zsocy Néha nézek én is egyes mai outik milyen nehezek. Az acél villás fondriest bringám is belefér 10kg-be. Ilyen trekking súlyban meg a túra csepelem van
(#161352) kenguru99 Terepen ezek a 40 körüli gumik nem borzalmasak? Kb. mint túra csepelel indulni terepre, elmegy, de azért montival mégis jobban lehet haladni.
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #161418 üzenetére
Nem teljesen értelek. Ha nem akarsz kost akkor a leggyorsabb gép ami elmegy földúton is az az XC monti. Az ilyen mindenféle trekking, gravel stb. sokkal rosszabbul viselkedik közepes sebességnél is (30 körül) ha nem aszfalton vagy.
-
ivana
Ármester
válasz scream #161426 üzenetére
Szedd le a bowdent a váltóról és állítsd be a végállás csavarokat kézzel mozgatva a váltót. Ezután ha jól lőtted be és minden más jó berakod a bowdent és addig feszíted amíg a váltó majdnem elkezd mozogni. Ekkor nagyjából jó. Ha valamilyen irányba lomhán vált, vagy nem is vált át finomhangolni kell (ez ilyen 2 fordulat max. kb. 1/4 fordulatos tekerésekkel érdemes).
A villához ne nyúlj otthon, azt mindenképpen valami megbízható szerelő csinálja.
Másrészt szerintem a hajtókar (agya) csapágyas és sok a lánchang is.
Ez lehet simán kopott lánc is. Ha nem volt cserélve a monoblokk akkor szinte biztosan az (egy középcsapágy általában többet bír, mint egy lánc).
(#161432) jjeahh Én is ezt magyarázom neki. Amúgy ezt a kanyarban, hogy viselkedik dolgot nem értem. Teljesen jól megy még egy XC gumi is aszfalton, félterep meg főleg utóbbi stabilabb mint egy outi. Az olcsó bütykös borzalmak vagy a DH gumi nyilván nem, de olyat elég kevesen használnak...
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Forrest Gump #161757 üzenetére
Ha ez a módszer jó (amiben nem vagyok biztos, kicsit ilyen vudunak tűnik, mint az első tengelyt takarja a kormány dolog...) akkor +3-4 centi kell egyenes kormány esetén.
-
ivana
Ármester
válasz wetomi #161917 üzenetére
26"-osba használtan érdemes felhajtani valami kereket. Konkrétan 10k körül van egy felnifékes XT agyas kerék, plusz ennyiért játszik iparis is. Exage agy fillérekért van, egy kerékszett 4-5 ezer.
Az egész bringa nem ér 30k-t ha joytech agyak voltak benne.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz dellfanboy #161927 üzenetére
Szerintem nincs ilyen, sőt a legtöbb egysebi kerékpár lánchoz sem jó, szóval a még nagyobb motor lánchoz tuti nem lesz jó.
-
ivana
Ármester
válasz tomic #161941 üzenetére
Pedig ez a hagyományos szelep. Nem tudom milyen az a bedugós, olyan nincs. Van ez pl. ilyen van a régi csepeleken, meg a presta (amin van egy kis tekerentyű) ezekhez ugyan az a pumpa kell, illetve ugyan az az átalakító ha autós pumpával akarod használni. Meg van az autó szelep.
Én is láttam már, hogy valaki a labdához való szeleptűt dugdosta ebbe. De az nettó marhaság.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Nutra #161970 üzenetére
Én pl. szoktam ilyen belsőket venni. Jobb mint az olcsó gumis autószelep. Plusz pl. régi 28-asba, vagy 26-osba ez az alap belső, autószelepes ritkább.
(#161964) bogarfx Nem éri meg szerintem a plusz pénzt az alivio. Zsírt vegyél mol EP2-őt, ennél sokkal olcsóbb és nem rosszabb (lehet még jobb is ). Ezek a bringás zsírok lehúzás szinten vannak.
(#161980) Ļantos A hollowtech szemszámmal semmit nem fogsz csinálni a négyszöges (vagy ISIS vagy octalink) monoblokkal.
-
ivana
Ármester
válasz Nutra #162068 üzenetére
Ugyan kapható régi 28-as (635mm), illetve régi 26-os (590mm) belső autószeleppel, de azt általában rendelni kell. Dunlop szeleppel ezek szinte bárhol kaphatók. Mivel jelentős mennyiségű veterán kerékpárom van (7 darab egybe és még jó sok darabokban) nem mindegy. A másik előnye, hogy ugyan az a pumpa kell mint prestához.
Amúgy a szelepgumis verzióval sincs nagy baj, csak jó szelepgumi kell hozzá. De van belőle rugós szelep is. A nyaralónkban lévő flotta (6 bringa: 1930-as évekbeli styria, csepel mátra, csepel koohinor, valami 26-os Weiss Manfréd, magyar kisipari 26-os és egy csepel city 24) mind ilyennel van szerelve. És mind kontrás és rudas fékes, az Alföldre tökéletes.
Asszem az egyik montimba autó szelepes belsők vannak, meg hugom mátrájában (ez viszont nem 635-ös, mivel 622-es felnikkel raktam össze). Most anyukámnak gyártok egy túrát szintén 622-esben (sőt abban trekking villa lesz és dobfék !), öcsémnek egy valami 26-os csepel alakítok 622-őre. Illetve még van egy NIK Csepel vázam amiből rat fixit akarok csinálni.
Plusz most a kedvenc csepelemre rakok patkó féket, mert Pesten a rudas féket öcsémmel kb. 5-ödjére törtük darabokra. Meg az egyik montimra kell sor lánc. [link] Kiváncsi vagyok hogy szuperál ez a 12-24-es sor városi montin.
-
ivana
Ármester
Valaki találkozott elasztomeres telóval? Nézegettem egy régi GT, LX vfék, AHEAD, alu váz. Viszont Rockshox indy C van benne... Mennyire perverz ötlet megvenni egy ilyet?
-
ivana
Ármester
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
9 sebiig kompatibilis. Viszont én biztosan nem vennék használtan ezer éves shimano fékváltót. Vagy új shimano pl. claris (nem olyan vészes olyan 20k) vagy használt campa 9 sebi vagy 10 sebi, ez utóbbiak minden további nélkül viszik a 7 és 8 sebi shimano rendszereket (kis trükkel pedig a 8 és 9 sebi shimanot is). A campa szerencsésebb a cantifékhez is mert többet húz.
ami egy nagyobb áttételtartományt tud lefedni (kb. 32-36t) Minek? Inkább érdemes finomabbra venni. Egy 22-28 bárhova elég.
(#162087) Acef Nem a fék miatt a gyenge a canti. Jó fékpofa kell és egy művészet belőni, de többet korlátoz a váz hajlása, mint a fék.
(#162079) Ļantos Sorry, ilyet még nem láttam
(#162081) Nutra Sajnos ezekről max. akkor lesz kép, ha végre lehet menni nyaralóba.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz flash- #162177 üzenetére
Ha árérzékeny vagy miért nem valami használt? Pl. [link] zsocy kollega gépe 100 alatt volt, 150-180 körül meg már olyat kapsz amivel amatőr versenyen is simán lehet menni (10 sebi campa + integrált hajtás).
Országúti esetén attól a ponttól, hogy fékváltód van sokkal gyorsabb nem leszel a fejlesztésektől. Inkább kényelmi dolgok, pl. az integrált hajtás, vagy egy könnyebb, merevebb kerék.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz geckowize #162208 üzenetére
A decathlonból a legolcsóbb ajánlható bringa az ST520. Ez még sajnos nagyon gagyi.
A hajtókar méretet felejtsd el, az nem igazán számít, főleg nem kezdőknek.
Ilyen árban kb. használt vintage montiból van értelmes, minden mást felejts el. 100k körül vannak ilyen belépő új cuccok amik már használhatóak. Bár szerintem az új bringák továbbra is a decathlonos ST540-nél kezdődnek. [link]
(#162211) 6030D Szerinem csak egy normális külső kell, a slime meg borzalmas.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz NomAd_82 #162245 üzenetére
Szerintem a kezdők egyik alapvető hibájába esel, nem eszel, nem iszol. Vagy csak simán keményen nyomod neki, én pl. egy 20-as körön is le tudom magam fárasztani ha nagyon megyek. (Sőt én jobban kedvelem ezt a műfajt, mint a hosszú túrát.) Ettől függetlenül tudok menni 100-akat napokig.
Egy trekking nem lesz szignifikánsan gyorsabb mint egy monti, sőt egy aszfalt gumis XC montinál egy trekking általában lassabb. Egy outi sem annyival gyorsabb síkon, egy dolog van ami outival sokkal jobb: mászni. Plusz lefelé ha jó az út outival jobban lehet menni, mert bele tudsz tekerni, plusz rá lehet feküdni rendesen.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #162270 üzenetére
Ezt a helyi bringaboltban is mondták egyszer, de nem tudom mi az alapja. Annyi, hogy campa specifikus bowdenek kellenek, mert picit kisebb (itt amúgy a campa a régebbi szabvány). Campa fék nem használható shimano fékváltóval, mert nagyobb a húzása a campa fékváltónak, plusz a féken van a kioldó. Fordítva működik. Nyilván campa kerékhez campa sor kell, meg campa kazetta leszedő, de ez szintén nem okoz gondot, amúgy szerelni ugyan úgy kell.
Egyedül a powertorque hajtás szívás, nekem pl. olyan van. Na azt szétszedni borzalmas. Cserébe az ultratorque-hoz csak egy imbusz kell De a powertorque is ezerszer tartósabb, mint a HT2. Szerencsétlen HT2 nem a legjobban tömített csapágy.
-
ivana
Ármester
válasz Teasüti #162309 üzenetére
Az baj, ha zsibbad, azt jelenti, hogy nyomja a lágy részeket, vagyis túl puha a nyereg. A kemény nyereg nem nyom szét, ahol ülsz ott van természetes párnázás (zsírpárna, mint a tenyereden), plusz izmok is akadnak arra.
A rezgéscsillapítás egy drágább nyereg esetén szinte mindig jobb, kevesebb apró rezgést ad át.
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #162339 üzenetére
Úgy tűnik a tourney még mindig Ázsiába való szemét. Bár szerencsére amúgy elkezdték felhozni a monti szetteket, a mostani acera nem is olyan rossz.
(#162341) maximilian4 Am ennek mi értelme, kocsiban is simán vannak egy dugattyús fékek, a négy szerintem max. feleslegesen bonyolult.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen