-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #133628 üzenetére
A hajtókar alumínium (legalábbis a valamire használható fajta), annak semmi baja nem lesz ha kopik a festék. A szigszalag ragasztóját viszont sose szeded le.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #133666 üzenetére
Ha jól emlékszem ez a szál onnan indult, hogy a kollegának fáj a lába bringázás után, ami nem is csoda, ha 27-28-as átlagot megy 65 rpm-el. Szóval a pedálfordulat növelése mindenképpen hasznos dolog és jót tesz.
-
-
ivana
Ármester
válasz Yahhher #133775 üzenetére
Ha azon kell idegeskedned, hogy passzolnak-e a cuccok, akkor még amatőr vagy
De alapvetően, még a használt piacon is olcsóbb az egybe bringa, jóval.
Az egyetlen dolog amit értelmesnek tartok az outin szettet váltani. Ha van egy jó vázad, akkor azt általában nem érdemes eladni. Régi szett (szigorúan egyben) fel az apróra, és valami értelmesebb külföldi oldalról egyben az új szett.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #133798 üzenetére
Két okból találták ki eredetileg a konzolos első váltót:
1. Elkezdtek nem kör keresztmetszetű nyeregvázcsöveket gyártani (mondjuk erre van más megoldás is)
2. Különböző méretűek lettek a nyeregvázcsövek (a klasszikus acél 28.6 helyett)De ettól függetlenül ma is létezik bilincses váltó, meg átalakító is. Pl. a wilieremen is bilincses van. Ez nem okoz gondot.
-
ivana
Ármester
válasz hogolyo74 #133800 üzenetére
Az öreg egy barom, olyan váz ami a töködet súrolja még egy egyenes felső csövő outinál rohadt nagy neked, egy sloppingos montinál meg főleg.
(#133811) X2N A kerékméret mindig is számítani fog, tök mindegy mennyire szenvednek a geoval.
(#133813) X2N Az azért erős pozitívum, hogy egyre kevesebb a gyorszár tárcsafék kombó.
-
ivana
Ármester
válasz szabolcs.sz #133849 üzenetére
Koolstop roseon vagy ebayen van. Roseon csak fekete van az is tökéletes, most rendeltem ebayről lazacszínűt az állítóla mégjobb majd beszámolok ha megjön.
A kantifékhez való Kool Stop Eagle néven fut.
rétisün: nem járna jobban, a vfék is szar gagyi betéttel és a kanti is teljesen jó ha megfelelő a betét. A fékkarnsem ugyan olyan...
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Megjöttek a salmon kool stopok, kiváncsi leszek mit tudnak. Állítólag ezek még jobban harapnak, mint a fekete. [kép]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #134130 üzenetére
Az egyedüli probléma vele, hogy pont ezért baromi nehéz beszerezni. Állítólag amerikában simán van kisebb boltokban is. A szokásos canti betétekhez képest amúgy baromi nagy, kb. 1cm széles és 10cm hosszú. Belül aluminium merevítés van. (Amúgy mindenhez van kool stop betét, még ilyen ezer éves fékekbe való is.)
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #134245 üzenetére
Igazi szocialista idill
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #134342 üzenetére
Besétálsz vele a legközelebbi bringaboltba és kérsz egyet.
(#134345) bulikavagyok & (#134348) bringasisti:
Ez kb. működik a 100 ezer feletti országútiknál és a 200 ezer feletti montiknál. Ahol nagyon nem az a 26"-os monti (nincs ára, bármilyen jó is) és a trekking (vicc felszereltség, súly retek drágán...).[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ivana #134126 üzenetére
Na felraktam, egyértelműen durvább, mint a fekete. A fekete finom és kellemes, de jóval erősebb az is, mint egy normál kantifékes pofa. Ez viszont inkább brutális, túrázni ne ezt vegyétek. Arra amire vettem, mondjuk tökéletes (az alpinstars vintage montim, amin rendes terepre való kerekek vannak). Nem igazán modulálható, viszont baromi erős.
(#134366) jjeah A Maxxis és a CST ugyan az a cég. Annyira nagyon rosszakat amúgy nem szoktak csinálni, olcsó kategóriában egyértelműen csak CST-t érdemes.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #134467 üzenetére
Azt mondjuk sose értettem, hogy miért nem olyan az összes első váltókar, mint a campa féle. A campa első lényegében frikciós, annyira finoman tudja mozgatni a váltót.
-
ivana
Ármester
válasz marel09 #134479 üzenetére
Szia!
Ez alapvetően rendes cromo acél, ezzel nincs gond és nem is nehéz. Mostanában újra vannak ilyen acélból készült gépek, az olasz gyártóknál mostanában szokott lenni acél outi is. Kb. 70 évig használtak kizárólag ilyeb acélokat a normálisabb vázakhoz.
Az Apex jobb szett, mint a tiagra, plusz ahhoz hidrós tárcsa van. De szvsz szerintem ennyit nem ér pluszban.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz raggg #134661 üzenetére
Ha 8 sebi shimanod van akkor a 10 sebi campa fékváltó azt bármilyen átalakítás nélkül viszi. A váltó is maradhat.
Ha láncot kell cserélni mindenképpen 9 sebit rakj fel, sokkal pontosabb a váltás 7/8 sebi rendszerben 9 sebességes lánccal.
Ha campa fékváltód van és 10-es akkor van az alternatív hubbub bekötés, azzal viszi a 9-es sort is a fékváltó (vagy a 9-es campa a 8-ast).
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #134930 üzenetére
Azért a felsoroltak nem egy kategória...
Kivágott nyereg: van akinek kényelmesebb, a Selle Italia C2-őt nem cserélném el semmire.
Átütős agy: Tárcsafék mellé macera a gyorszár, az átütős jobb.
Tubeless: Ez hasznosnak tűnik, főleg, hogy ma kaptam egy felütésest (mondjuk outira annyira nem gyakori, pedig adnám).
Kúpos fejcső: miért ne? Nem hinném, hogy drágább gyártani.
Kerámia váltógörgő: marhaság, valamekkora játék kell a felső görgőbe. Plusz ha a super recordban nincs ilyen akkor 100%, hogy semmi értelme. Szerk.: az újabb super recordban kiderült, hogy van, de csak az alsó görgőben, a felső játéka így megmarad.
Integrált hajtás: Ezerszer pontosabb vele az első váltó, plusz kiállva jobb érzés.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #134943 üzenetére
A kazettás agy táncolás shimano betegség, nagyon eljárt a shimano agyak felett az idő.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #134966 üzenetére
Ez szerintem nem SRAM agy, csak a kazetta SRAM. [link] itt nem látszik, hogy mozogna. De ezt a campánál már az első kazettás agyakkal sikerült megoldani, meg azok már iparisak is.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #134972 üzenetére
A különbség nem az esztergában rejlik, hanem, hogy a campa a szabadon futót nem a kazetta testbe rakta, hanem a kazetta test és az agy közé. Az SRAM agyak is ilyenek.
-
ivana
Ármester
válasz StLui #135004 üzenetére
Gyárilag amúgy ezek kicsit hosszúak, 44/19 körül szokott lenni. Az nekem pl. jó, de hugomnak a 38/19-et le kellett cserélnem 38/22-re, mert neki az is hosszú volt (pedig amúgy egész gyorsan megy vele).
Az ilyen hülye fixiseket nem szoktam érteni, a 44/19-nél hosszabb áttét nekem pl. tuti nem kéne városba.
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #135064 üzenetére
Ha lehet (van rajta lapolás) akkor 15-ös kulccsal érdemes próbálkozni, az imbusz az semmi.
(#135065) jjeahh Azért a jól bezsírozott pedáltengelynek le kellene jönnie normálisan.
Ha nem jön akkor meg kell ütni kalapáccsal a kulcsot (nem barom módjára). A hosszabbítás jobb ötletnek hangzik elsőre, de berohadt csavarok esetén max. a kulcs, vagy a fej szétcseszésére jó. A szabványos imbuszok pont akkorák, hogy nehéz legyen elnyalni. A kalapács ütése általában eloldja a beragadást, utána simán ki lehet tekerni.
Nálam a leggyakoribb módszer a csepel kulcs (régi edzett acél lemezkulcs, nem a mostani szemetek) és azt megütöm 250g-os kalapáccsal.
-
ivana
Ármester
válasz Ferdzsoo #135209 üzenetére
A nyeregcsövet ha se a váz, se a cső nem karbon zsírozni kell mindig (ha valamelyik karbon akkor spéci kence kell rá). Különösen fontos ez acél váz esetén alu nyeregcsővel.
Becsúszni ha jó a méret és a bilincs nem fog. A gyorszáras bilincsek problémásabbak ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz #68686080 #135332 üzenetére
Városban célszerű inkább a jobbat oldani elsőnek, indulásnál se befelé húzod akkor el. De amúgy annyira nem nehéz egy dupla vészoldás sem, illetve én ilyen CX-es módon szállok le az is kivitelezhető. A titka annyi, hogy magával az oldó mozdulattal le is kell venni a lábad a pedálról.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #135384 üzenetére
A céges bringatárolóban nálunk elég sok outi áll (szerintem kb. 50), egy csomó néz ki így. Sose értettem én mindig egyenesbe rakom a hoodot. Meg ha a hood nem egyenes a drop főleg nem lesz az.
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #135387 üzenetére
Vannak kifejezetten jó gépek is, bár azok jól vannak általában belőve. A tipikus ilyen borzalom az ilyen régi shimano fékváltós széthajtott darab. Plusz az "anatomikus" kormány jellemző ezekre, azt nem tudom ki találta ki, de nagy barom volt, kb. használhatatlan dropban és a hood is túl messze van. A klasszik, meg a kompakt is jó szvsz.
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #135456 üzenetére
Nem olyan nagyon egyszerű, normális vezérlő tanul és resetelni kell valahogy cella csere után (bár ezek a kínai cuccok nem biztos). 18650-ra lehet forrasztani (de azért vegyél fel szemüveget, kesztyűt és tűzveszélyes anyagok ne legyenek a környéken).
A legegyszerűbb ha jófogásról veszel szerszámgépből bontott cellát, fillérekért. 15A bőven elég kell legyen (gondold el 20 aksiból az már 300A -> 3.7V*300A az több mint 1000W ez még pillanatokra se hajt annyit)
Amira nagyon figyelj, hogy csak azonos töltöttségű cellákat szabad bárhogy is kötni. Ezt normális multiméterrel kell ellenőrizni (mindegyik legyen maxon).
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #135459 üzenetére
[link] Ami fontos, hogy SOHA ne köss párhuzamoson két nem azonos feszültségű 18650-t, mert rohadt nagy tüzijáték lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #135450 üzenetére
Ezért kell campát venni Arra semmi nem igaz, amit felsoroltál. Nem a fékkar vált, lefele 5-öt, felfelé 3-at tudsz váltani viszonylag rövid mozdulatokkal. Illetve maga a fékváltó is kisebb kézre van tervezve (legalábbis a régi).
(#135461) FireKeeper Ez egyáltalán nem igaz, főleg nem ilyen szerszámgépből bontott aksiknál. Baromi sokat használok itthon ilyen jófogásos cellát.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz bringasisti #135468 üzenetére
Szinte biztos, hogy nem 26650, mert az jóval drágább, meg ilyenekben nem igazán szokott lenni. És amin elektronika van fixen az 100%, hogy nem védett.
(#135467) FireKeeper Ezerszer inkább egy filléres használt mirage, mint egy microshift.
Mindenki: nem szokott gond lenni a jófogásos cellákkal. Szerintem nem érdemes 80+-ért cellát venni. Plusz az se biztos, hogy mindet cserélni kell, csak azt ami zárlatos.
-
ivana
Ármester
válasz wasdffafaaff #135480 üzenetére
Az összes áram 20*15A (az amper mert áram ami nagybetű, és névleges áram), a cella feszültség legyen mondjuk 3.7V ekkor cellánként 15A*3.7V a leadható teljesítmény és ez szorozva 20-al vagyis 300A*3.7V (ezen nem változtat sem a bekötés, sem a DC-DC, sem az inverter). Ami nagyobb mint 1000W.
Elvileg igen, de gyakorlatban, ha annál feljebb tudod állítani erősen ellenjavalt. Pl. részegen feltekered, vagy valami haver feltekeri és felrobban az nem vicces. Elvileg két 8a-es max. 60W-t tud, de a biztonság kedvéért legyen max. 50W.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen