- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
- Linux - haladóknak
- Linux kezdőknek
- Router gondok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nrg.960
tag
válasz trialboj #197528 üzenetére
Elsősorban nézz rá Fb-n illetve Insta-n, onnan esetleg tudsz "ötletet" meríteni. Most csinált egy Colnago-t.. hát az elmebeteg.
Én egy, a munkajára igényes, maximalista embert "ismertem" meg benne. Persze nem olcsón dolgozik, de fent kell tartani a műhelyt, magát és amennyi munka meg utánajárás van ezekkel..hát mondjuk úgy..én nem irigylem!Amit csinál az mind fenyezés, nem matrica meg ilyenek. Fényezest csak úgy vállal ha a munka befejeztével, még egy hetet pihen nála a váz, hogy a lakk száradjon.
Most csinál egy karbon Kellys Stage-et, arra a felsőcsőre ilyen Maja szimbólumok lesznek végig. Azt elég lehet megrajzolni, ráadasul hajlított a felső cső.Egyébként, ha kész lesz az asszonypajtás váza, akkor természetesen szépen körbefotózgatom és bedobom ide, csemegézni. Szép fekete meg ződ' lesz.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #220428 üzenetére
Szerintem xc gumiban elérted a tapadás felső határát, a Nobby Nic is csak nedves-sáros talajon lesz jobb. Amit még megpróbálhatsz, egyel szélesebb méretű 2.35" Forekaster, picivel alacsonyabb nyomás és ha az sem elég, insertet bele és még alacsonyabb nyomás . Az insert sem ördögtől való ma már, rengeteg gramm mániás profi versenyző is használja, Toobee pl. a gravelre is venni fog. (Amikor megjelentek az első insertek és belinkeltem, azért is mit kaptam a fejemre... aztán szép lassan megszokta a nép ). Esetleg nézd meg a Wolfpack Trail gumit, nem próbáltam, de állítólag jó cucc.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #220428 üzenetére
szopás volt hazáig 2x kellett ráfújni hogy kitartson.... Nem te voltál aki felnin is hazament?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #220428 üzenetére
+2 tipp: ha nem túl kopott a gumi és a vágás sem túl nagy, nem lehet belsőre való ragasztós folttal belülről javítani? Gmbn-en láttam a trükköt, kipróbáltam és nálam működött anno. A másik, hogy ha a jövőben elkerülnéd az ilyen eseteket, válthatsz szmötyis tejre akár. Kék Bontrager, Stan's Race, vagy itt még nincs tapasztalat vele, de valszeg a vízbázisú Vittoria Universal is jó, ezek elvileg 6-7mm vágást tömítenek, plusz ha van nálad kukac, az is segíthet.
Most látom, hogy neked a régi gumid 2.35", szal szélességben sem léphetsz előre[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #220437 üzenetére
Azóta én lemondtam a Nobby Nic-ről, mert az új modell túl nehéz lett, xc-re kompromisszumos. Amúgy az a véleményem, hogy tavaszra, őszre, télre nedves húvös időbe a Schwalbe nagyon jó, nyáron poros száraz terepre meg a Maxxis. Szal ilyenkor nyáron én is Forekasterrel nyomom, hátul meg Rekon van. Őszre télre én is kéne valami újat vegyek, pont a Wolfpack gumikkal szemezek, mert állítólag nagyon jók és a súlyuk is rendben van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #228962 üzenetére
villanybringában nem vagyok jártas kicsit sem, de megnyugtatásul, a térdednek szerintem mindegy a reach, az a derekadnak számít. de aközött meg alig van különbség, ha jól értem, az is a neked jó(?) irányba változna.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #228962 üzenetére
177/84-re már az M-est is felkínálja a kalkulátora.
2 cm semmi szerintem.
Az ülés csúsztatásával, és hosszabb stucnival miliméterre ki lehet sakkozni a legjobb pozit.Én nagyobb bringát nem vennék semmiképp, kisebbet, mint ez simán.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #228962 üzenetére
Szerintem ez kicsi, én 178/86-os méretekkel rendelkezem, 460-as reach alatt nem vennék Trail/Enduro montit. Az sem mindegy, hogy a Cube-on jóval laposabb a fejcső mint a Bergamont-on, ami még rövidebbnek fog hatni, mert közelebb hozza a kormányt. Én biztosan L-est vennék magamnak. A hosszabb túrákon is kényelmesebb a hosszabb bringa, nyeregből kiállva meg pláne fontos, hogy ne azt érezd az öledbe van a kormány. Persze ízlések és pofonok, vannak emberek akik továbbra is a rövidebb bringákat preferálják. Szerintem könnyebb megszokni a hosszút, mint nyomorogni a kicsin, de ahogy érzed. Menj vele egy próbakört aztán dönts. 2cm Reach különbség egyébként rengeteget tud számítani érzetre, hiába nem tűnik soknak így kimondva. Nem a térded miatt kell aggódni, nyeregcsőből van hosszú. Ha rövid a bringa akkor nem találod rajta a helyed, hosszú túrán kényelmetlen, fárasztóbb, csapatáskor meg ideges, kissé bizonytalan. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy feltétlen válassz egy nagyobbat, karhosszon is múlik, de azért alaposan átgondolnám, mert nem kevés pénzről van szó. Az lenne az ideális ha egymás után tudnál menni a 2 mérettel, lehetőleg erdőben is, kicsit technikásabb terepen is. Úgy lehetne biztosra menni.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #228962 üzenetére
A leírásban linkelt méretek említésé miatt válaszoltam erre.
Kipróbáltam az M-es bringát, ráülve egész fasza volt a reach tényleg rövidebb és ez kényelmes volt, de ahogy elkezdtem tekerni, és élesebben fordulni majd kiállni, nevetségesen kicsinek tűnt, szóval nagyon hamar leszálltam róla és ennyi is volt.
Csak meg akartam erősíteni amit Runner írt, lefele sokkal zavaróbb a méret váltás mint felfele.
1 éve mentem 1 nagyobb kört et XL YT Decoyal, és meglepően kényelmes volt. BTW nagyon fasza kis analog gépet rittyentettek belőle, az akku helyén óriási tároló rekesz van A monoblok helyét precízen kimérték, az én térdemet egyáltalán nem terhelte, merev, szinte jobb mint egy Jeffsy."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #232064 üzenetére
Pénzügyi oldalról megközelítve olyan bringát az esetedben nem érdemes venni, amelyiknek a teljes felfüggesztését ki akarod cserélni. Vegyél olyat drágábban, amelyikben eleve olyan van, amit szeretnél, vagy legalább csere nélkül hajlandó vagy használni.
Miért? Az összehasonlításban szereplő tag külön megvásárolva kb 180 eFt, míg a villa 340 eFt értéket képvisel. Ennyit még rá kéne locsolni a egyszerűbb felszereltségűre, tehát nő az ár és majdnem ott vagy mint az új magasabb felszereltség bringa ára, amit sokallsz. Csak az éppen már pluszba új, garis, karbon váz, és a többi komponens egy jó része magasabb polcos.
Plusz ott a kérdés, hogy a scott állíthatósághoz kell-e még valami spéci tekerentyű, ami esetleg csak nekik készül. Ezt egy szervizes, aki ismeri a scott-ot meg tudja neked mondani.Egy mai levegős és olaj csillapításos felfüggesztés lock-ja soha se a teljes merevséget jelenti. Ha csökken a rugóút, az növeli a keménységet, tehát ezért lesz hatékonyabb, ha pedig a csillapítást állítja keményebbre, attól lesz keményebb és bobozás mentes, de nem válik egyik se teljesen merev villává/taggá, ami egyébként nem gond, mert a bringa geója és használata a tervezett beüléssel van optimalizálva (amikor ember ül rajta), amit meggátolni nem érdemes, míg a hajtási hatékonyságot a felfüggesztés érzékenységének drasztikus csökkentésével valósítják meg.
-
goldnarmz
aktív tag
válasz trialboj #232064 üzenetére
Scott Genius-t használok, az is TwinLock rendszerrel van szerelve.
Nem zárja le teljesen merevre lockolt állapotban sem, de nagyon közel van hozzá.
Én nagyon megszerettem, mert elég egy kart pöckölgetni, ami egyszerre zárja a felfüggesztett elöl-hátul.
Bringacsere esetén bajban lennék, hogy mit vegyek. Persze lehet, hogy más márkának is van ilyen megoldása... -
Maximum1
őstag
válasz trialboj #232504 üzenetére
Van spiderem, de ez sokkal jobb
Spider nem is volt rajtam amióta megvettem az origint, több mint 1 éve. -
Maximum1
őstag
válasz trialboj #232508 üzenetére
A méretezés az elég beteg, van amiben van feles méret van amelyikben meg nincs.
28cm a belsőtalp méretem az origin 43,5 re adja a 28cm-ert
Úgy rémlik a spider 44 re 28,2cm.
Számozva van a talpkeménység 8as az origin, nekem pont jó.
A spider puhább és egy idő után nyomja a stopli a talpamat.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #233636 üzenetére
Mtb, ne adj isten enduro lámpáról gondolom nem hallott . Gyárilag meg gyakran az mtb-ken is van prizma, csengő meg minden fiszf*sz, azokat rajta hagyta? Van nekem is olyan szemellenzős ismerősöm, aki szerint csak az a bringa, amit EWS-en is hajtanak, ami EWS-en nincs, arra nem hajlandó felülni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz trialboj #233705 üzenetére
Sigma Buster 700 pont akciós a rosebikeson, adnak hozzá mindent, ami kell a sisakhoz.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #235673 üzenetére
Szintén Románia, nálam működik.
Más: ez a g*ci covid hogy tönkretett már harmadszor . Már egy hete helyrejöttem, de a pulzus magas, könnyen fáradok, a tempóm a béka segge alatt . Remélem max még egy hét és helyreáll a rend, mert így katasztófa. Ma 168bpm átlagpulzussal tekertem ott és olyan tempóval, ahol 140bpm szokott lenni. Síkon alig hajtom meg a bringát, már 170 fölött vagyok és végem van .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
válasz trialboj #235675 üzenetére
Szerintem az lenne a korrekt, hogy ami csak a saját adatunk azt ingyenesen mutassa. Milyen már, hogy egy szegmensen az előző teljesítéseimet nem tudom megnézni? A mindenféle analízis, útvonaltervezés, felőlem akár még a videó feltöltés (az idei egyetlen hasznos fejlesztés emlékeim szerint) is lehet előfizetéses mert az hozzáadott érték.
Régebben amúgy én is előfizettem de amikor kapzsi módon elkezdték letiltogatni a funkciókat akkor lemondtam.
Jester
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #236540 üzenetére
Kamásli? Igen, használtam, néha még mindíg, de csak akkor van értelme szerintem, ha ritkán tekersz télen benne. Ha gyakran terepezel offszezonban, akkor téli cipő az igazi megoldás. Kamásli szerintem:
Pro:
- olcsón is beszerezhető (pl. aliexpress)
Kontra:
- a legtöbb nem olyan meleg, mint egy jóféle téli cipő, van, hogy beleizzad a lábad, aztán lefagy
- nem annyira vízállóak, mint a téli cipők, egy kisebb esőt jó eséllyel kibír, de a talpa nyitott, simán beázhat, ha dagonyázol
- macera felvenni, levenni
- hamar tönkremegy, ha gyalogolsz benne. Az enyém attól is képes volt szétmenni, hogy levittem második emeletről a bringátSzóval ha olcsón meg akarod úszni a téli bringázást, akkor van értelme, de egy téli cipőhöz képest kompromisszumos és nem tartós. Átmenetileg megteszi, amíg lecsapsz egy téli cipőre, tavasszal a német webshopokban egész jó akciók szoktak lenni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #236540 üzenetére
Én igen, egy kínai Giyot [kép] ...amióta van nem megyek úgy,hogy le kelljen szálljak és le sem veszem cipőmről egész télen. ...vagy 3e forint volt, de az már látszik, hogy 0°C alatt max 2 óra ami úgy ahogy kényelmes, utána kezd nagyon fázni a lábam. ...beleizzadni biztos nem fog, legalábbis az én lábam nem. Bár egész télen megyek (mikor lehet, vagyis nincs sár) még sajnálom a pénzt téli cipőre ...majd kiszámolom hányszor kellene, és döntök. Ezen a télen még nem kellett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #236540 üzenetére
jjeahh- ra is kontrázva (ééérted!) : átmeneti időkre szeintem épp megfelelhet, de pont az tudja, ami látszik rajta: nyári cipőnél több (ha nyári cipőre húzod), télinél kevesebb.
Én használok kamáslit, de 2 volt, az egyik hamar szétment, pedig az volt a drágább, szellőzésben meg ugyanúgy sokféle létezik, van anyagában vízálló is, meg sima neoprén is, az...fogalmam sincs, mennyire szellőzik, de nem totál vízálló. 20 ezres kamáslit nem vennék, a 10 is határ, a nyári cipőm 30-ba került, a téli 40-be... Néha a téli még sok, ráadásul úgy is megyek néha, hogy reggel még kell a kamásli, délután visszafelé pedig nem.
De ja, az alját akkor is szétszaggatjuk, ha kriptonitból csinálnák.Erről jut eszembe, fulton, ha "nekünk" megy egy 33-as átlag tüdőnk szakadtából, akkor egy félprofinak, erős amatőrnek miért ne menne a 47 ? Persze, hihetelen, meg elérhetetlen, de én érezném rosszul magam, ha nem lennének nálam másfélszer erősebb emberek
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #237607 üzenetére
Pumpáld fel, majd tedd vízbe vagy locsold-nyálazd meg a szelep körül és kiderül, hogy ott engedi-e el a levegőt. Amúgy én már rengetegszer írtam, hogy a tubeless összerakását 99%-ban két helyen rontják el (igen, szervizben is): a szalag felrakásával és a szeleplyukkal. Ezt ha kitapasztaltad, MINDÍG, 100% jó lesz, soha nem fog ereszteni és pár perc alatt összerakod. Leírom ismét az én bevált módszeremet:
- felnit belül nagyon alaposan áttörölgetem, akár alkohollal, sarkakban is és megvárom, hogy megszáradjon. Ezen múlik, hogy mennyire fog tapadni a szalag. Pro tipp: a gorilla tape jobban tapad bármelyik szalagnál és ha van felétek Dedeman, ott találsz 20 lejért, ergo olcsóbb is. Negatívum, hogy csak 25mm szélességben láttam, tehát 21-23mm felnire jó.
- amikor a zalagot felraktam, a múanyag gumileszedő szerszámmal a széleit is rásimogatom egész körben a felnire!
- a szelepnek nem fúrok lyukat, nem olvasztok, nem vágok, hanem egyszerűen magát a presta szelepet átnyomom izomból (a szelepmag vége ha be van csavarva pont elég hegyes ehhez), így egészen biztosan nem lesz nagyobb a lyuk, mint a szelep és nem fogja ereszteni a levegőt
- mielőtt rácsavarnám az anyát a szelepre, a szelep gumija alatt, a szalagon a lyuk körül bekenem tubeless tejjel és ezután húzom meg az anyátHa ezek a lépések mind megvannak és nem hagyok ki semmit, mindíg tökéletes lesz és boosterrel tök egyszerű az egész művelet, kb. már rutinszerűen megy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #237607 üzenetére
szerk; ... megelőztek
- Mos amúgy még egyszerűbb lenne újra csinálni.
A tejet simán felhasználhatod, kipótolva.
A kereket, meg a külsőt is; ha nagyon gumidarabos a tej, le lehet törölni, vagy mosni.
De van aki direkt tejjel nedvesített peremekkel rakja össze (víz helyett).-----
Leggyakoribb eresztés a szelepnél lehetséges.
- Összeszereléskor, a szelep hegyével érdemes kiszúrni. (Így elég szoros lesz a lyuk.)
- A felni belsejében a szeleplyuknál - a szalagra,
és a szelep gumitönkjére is kerüljön a tejből. Így kell beépíteni, tejesen.Most így utólag annyit próbálhatsz;
- szelep kilazít
- tej odarázogat, de csak kicsit, nehogy sokat!
- nagyon finoman, szorosabbra húzni a szelepleszorítót a felnire. Fogóval is lehet, de tényleg csak ÓVATOSAN, ne izomból.Nálam a szűz módszer nem vált be. Az egyből tubeless.
- Szalagozás (többször gumileszedővel lenyomkodva), szeleppel lyukasztás.
- Majd besővel rakom össze, kis szappanos vízzel a peremeknél. Ezzel a beavatással kirúgja magát a külső. Másodszorra rendesen tl-ként már magától minden a helyére megy. A szalagon is látszik, h jót tett neki, benyomódva a résekbe mindenhol.
Ezzel a módszerrel sima pumpálással sikerült minden külsőt felrakni.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #237785 üzenetére
Azt is írtam már többször is, hogy nem érdekel a hangja, első a váltás/hajtás minősége, második meg a lánc/sor tartóssága...ezzel mindkettőben versenyképes, sőt...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz trialboj #237976 üzenetére
Én Maxxis vonalon tudok ajánlani, nekem most elől Assegai 2.5 Exo 3C Maxterra van, hátul DHRII 2.4 Exo Dual. Annyira nem durvulok, hogy komolyabb EXO+ vagy DD casing kellene, pedig azért vannak már szebb ugrásaim is Annyi, hogy felénk kevés sziklás hely van, földön, gyökereken pedig úgy tűnik jó a sima EXO is. Én ezzel a setuppal is le tudok nyomni akár 30-40km-t 1000m szinttel, az átlag tekeréseim pedig 25km/700m körül szoktak alakulni és nem pusztulok meg, illetve lefelé fáradok el, nem fel. Előző bringámon (Speci Stumpy) hátul DH casinges 1300grammos gumi volt, na azt érezni lehetett hogy lomha, ezek most 1000-1100gr közt vannak, teljesen jó szerintem, tapadásban nincs hiány és nem lassúak. Assegai előtt DHRII volt elől is, azt a Jeffsy-n már kevésnek éreztem, ez az Assegai viszont nagyon jó, én nem tudom elbizonytalanítani, megfogja azt is amit én elrontok. Előtte a Specin DHRII / Dissector kombó volt, ott viszont teljesen jól el voltam vele. Ez egy aggresszívabb bringa, illetve én is fejlődtem, kell a jó gumi elől. Hátra a Dissectort amúgy tudom ajánlani, az is jól gördül és fog. MPowerPH-nak van hátul Rekonja ha jól tudom, túrázásra biztos jó, de komolyabb veretéshez már kevés lenne szerintem, pláne laza/nedves talajon.
Amivel én szoktam játszani és sok különbség van, az a guminyomás a hátsó kerékben. Nem mindegy, hogy 1.5 vagy 2 bar van benne. Én indulás előtt szinte mindig felfújom 2-re és csak fent engedem vissza 1.5-1.7-re talaj függően. Mászáshoz elég a keményebb gumi, cserébe sokkal sokkal jobban gördül.
Hétvégén mi is megnéztük a hegyeket, 25km 600m szint lett, 3 óra mozgással, 10cm szinte szűz hóban. Legalább a duplájának éreztem este a távot, de szuper jó volt.
Én tudom ajánlani XC bringára is a droppert, feleségem Cube-jára is tavaly szereltem fel, azóta sokkal magabiztosabb lefelé, pedig ő csak sima turista nyomokon megy, semmi durvulás.
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #237976 üzenetére
Én is én is!
A 150/150 az trail kategória felső határa, ami viszont nagyon messze van már az XC-től mindenben, tehát azzal ne is vesd össze.
Gumi: ha tényleg komolyan gondolod a trail felhasználást, akkor- Schwalbe vonalon: elől Magic Mary - hátul Big Betty (nobby ebben a kategóriában max pumpapályára való)
- Maxxis: elől Assegai (elég a maxxterra) - hátul DHR II (maxxterra), ha ez sok, akkor Mehet előre a DHR II és hátra Dissector, de ez már lightosabb inkább kirándulósabb verzió.
- Continental: Kryptotal trail casing (2022-ben jött ki új minta). A kryptotal FR verzió trail-re a nagyon lágy keverékkel fölöslegesen sok.Trail-re elegek a lágy és közepes keverékek a super soft, maxxgrip stb... nem kell. Illetve oldalfalnak is elég a trail gumi, a nagy zúzós dh és enduro gumik erősebbek, de nehezebbek is és azok keményebb zúzás esetén szükségesek. Ha a trail gumikat már állandóan kiszakítod, akkor kell erősebb oldalfal, ha nem akkor viszont fölösleges a szükségestől nehezebb gumit tekerni.
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #240725 üzenetére
Ha végig bowdenházban fut akkor ahhoz kell rögzíteni az újat és azzal áthúzni, ha csak bowden fut a vázban akkor a bowdent kell összekötni az újjal és azzal áthúzni. Hasonlóan szokták amúgy a villanyszerelők is a régi vezeték segítségével az újat áthúzni, (ha megfelelő a falban a csövezés).
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #240725 üzenetére
Rockshox Barb Connector Reverb Stealth
Ezzel csináltam.
Egyből be tudod vele huzni az újat.
Nekem az nem sikerült, nagyon szoros volt. Így dupla damilt húztam először a vázba, majd azzal, meg ezzel a szerszámmal az új fékcsövet vissza. Csavargatva, tolva, visszafelé is igazgatva...Elvileg egy facsavarral is lehet helyettesíteni, ha ügyesen rá tudod kötni a damilt.
Az olajat egy fogpiszkálóval el lehet dugítani, ha kellene.Üres fékcsövet légteleníteni rendkívül macerás.
Sokszor át kell nyomni rajta az olajat alulról, több fordulóban. Fakanállal óvatosan végigkocogtatva.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz trialboj #240725 üzenetére
Gondolom, a váltóbowden is házzal együtt megy a vázban, írtad, hogy nincs belső vezető. Ha bowdent cserélsz, illik házat is, én nem szívesen fűzném be az új bowdent abba a házba, amiből a régi ( esetleg kiszőrösödött végű ) bowdent kihúztam.
Hátul a váltónál kiengeded a csavart, ami a bowdent fogja. Húzol egy kicst a házon ( célszerű kipattintani vagy kicsavarozni a műanyag kis bizbaszt előtte, tudod, ahol kijön a vázból ), így már a váltókarból ki tudod húzni annyira, hogy hozzáférj a csupasz bowdenhez. Kihúzod a bowdent, így már csak a ház lesz a vázban. Fent is kiveszed a bizbaszt, könnyebb úgy mozgatni a házat. Az új házból vágsz akkorát, amekkora kb. kell, inkább hosszabb legyen. A régi bowdenből vágsz egy kb.5 cm-es darabot, bedugod félig a váltó felőli végén a házba, a kilógó felére ráhúzod az új házat, szigszalaggal áttekered, és így a régi házzal be tudod húzni az újat. Hátulról tolod, elölről finoman húzod, akkor nem fog szétjönni. Ha sikerült, akkor már be tudod lőni a ház pontos hosszát. A bizbaszokat visszateszed, bowdent befűzöd a váltókarba, a házat elöl felsapkázod, áttolod a házon a bowdent, hátul is felsapkázod, váltóba visszafűzöd, és már kész is vagy.
Én behúztam a ház vázban futó részét szivacsba, így tutira nem csörög-zörög belül.
Nekem a fékcső ( szerencsére ) vázon kívül megy, abban nem tudok segíteni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #240725 üzenetére
A hidraulikus vezeték behúzására a legjobb amit andrisbandi is említett, a reverb barb connector. Ezzel összekapcsolod a régi és az új vezetéket, majd ahogy kihúzod a régit, azzal együtt behúzod az újat. A váltó bowdenház esetén azt csináld, hogy kihúzod a bowdenházat úgy, hogy a bowdenszál bent maradjon, majd a régi bowdenszálra már rá tutod húzni az új bowdenházat. Aztán kihúzod a bowdent és mehet be az új. Ha nagyon rossz állapotú a bowden, akkor kell egy másik bowden aminek levágod a fejét és azt tolod be a régi házba, majd azon vezeted végig az új házat.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #240775 üzenetére
Szoktam, a drágábbak gyárilag vannak is olajozva.
Valami nagyon híggal (ez kevésbé marad nedves), pl műszerolaj, érdemes vékonyan megkenni a bowdent, majd visszatörölni, h csak egy láthatatlan filmréteg maradjon. Lucskosítani nem érdemes, mert akkor beleragadhat a kosz a csőbe.Ha van láncwax, az lehet a legjobb, mert az száradás után (letörölve a fölösleget), nem lesz nedves egyáltalán.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #240775 üzenetére
Minőségi, végig házban futó bowdeneket szerintem nem kell kenni semmivel, én utoljára akkor fújogattam teflonos sprayel mikor 70%-a csupaszon futott a szál. Én az XEX házas Elite Sealed Jegwirenél [link] jobbat még nem használtam, az durván profi cucc ahogy működik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #240909 üzenetére
Szerintem a downcountry az elmúlt ével egyik legjobb találmánya. Jól mászó könnyű xc-t akarsz, de lefelé sem szeretnéd összef*sni magad? Downountry... szerintem a 120-130mm trail gépek a downcountryk miatt halnak ki lassan és ez az egyik oka, hogy a trailok elmentek all mountain irányba.
Merev xc kinek való: nekem! Kezdem unni már, hogy megint kezdjük a fully vs merev vitát, holott egyértelműen van a hardtailnak is létjogosultsága. Már csak azt várom, hogy több downcountry hardtail legyen a piacon!- olcsóbb
- azonos áron könnyebb
- azonos áron jobb felszereltség
- kisebb karbantartás igény, otthon is egyszerűen szervizelhető
- nem sajnálod akár napi szinten belehajtani a legnagyobb sárbaTegyük fel, hogy pl. 1000 euróért olyan bringát akarsz, ami alkalmas terepre és akár versenyre is. Hardtailból kapsz 12 kilós gépeket normális geoval, Deore, Judy felszereltséggel, fullyból ennyiért nincs semmi, ergo nem fogsz bringázni.
Ok, akkor bővítsük a keretet 1500 euróig. Hardtailból alu vázzal kapsz 10-11 kilós gépet Fox, Reba, XT felszeretséggel, vagy karbon vázzal Deore, XT, Judy, Recon szintet. Fullyból 14-15 kilós gépek ha vannak ennyiért, örülhetsz, szigorúan alu vázzal, fapados SX szintű alkatrészekkel, gyakran gagyi Suntour telóval. Szvsz nem ajánlott kategória.
Bővítsük a keretet 2000 euróig. Juhé, fullyk között is végre megjelennek a normálisabb Deore, NX hajtások, Judy, Recon telók, még mindíg alu vázzal és a súly még mindíg 14-15kg. Ergo elérik felszereltségben azt a szintet, amit egy 1000 eurós hardtail, de 2-4 kilóval nehezebbek...
Kb. 2300 eur körül kezdődnek azok a fullyk, amiket újan én meg is vennék, de súlyban még mindíg hátrányban vannak és karbantartásra többet kell költeni. Szóval elmondhatjuk, hogy ezen a szinten általában a fullyk 1000 euróval drágábbak és 2-4 kilóval nehezebbek. Igen, ott a használtpiac, de ez érvényes a hardtail gépekre is és a legújabb szabványokat, geókat jó eséllyel bukod. Szal fasza a fullyzás és jó a fully meg minden, de biztos mindenkinek van 2300+ eurója bringára? Mert nekem úgy tűnik még itt, szakfórumon is ennél olcsóbb géppel nyomul a többség. A múltkor MPowerPH is szépen leírta, hogy a hardtailnak semmi értelme, miközben tippre 6-7000 eurós (?) fullyt hajt[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz trialboj #240909 üzenetére
Pályafüggő, szoktak menni Hardtail-el is, attól függ milyen a pálya kialakítása.
És ne feledkezzünk meg az UCI MTB Eliminator sorozatról sem, ott szinte mindenki Hardtail-el megy. Ha jól emlékszem NINO 4 évvel ezelőtt még Hardtail-el lett világbajnok. Annyira azért ne temessétek a kategóriát[ Szerkesztve ]
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Fall-N
veterán
válasz trialboj #240909 üzenetére
Kinek? Mindenkinek ez az "általános" MTB. Egyébként azért jó, mert könnyű, egyszerű, kevesebb dolog tud elromlani rajta (nincs felfüggesztés csak elől, ha van) és letisztultabb kinézetű, könnyebb takarítani, nem kell felfüggesztést szervizelni, nem kopik a váz (jobb esetben). Súly az nem feltétlenül előny, mert manapság nem sokkal nehezebb egy fully.
Sokan azért szeretik, mert itt nem oldja meg a technika helyetted a terepakadályokat, itt van kihívás nem csak tank módjára átmegy mindenen. Extrémebb esetben valaki merev villát is rak (karbon) és még több kontrollt kíván a biciklistől.
Ezzel az erővel minek merev DH bicó, mert olyan is van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest