- Sweet.tv - internetes TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Asustor NAS
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Facebook és Messenger
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #285822 üzenetére
A magnézium valóban nagyon-nagyon hasznos és érezhető. Szinte mindenkinek hiánya van belőle aki nem 70%-ban (zöld) növényeket eszik. A biszglicinát az egyik legjobb formája, és könnyen beszerezhető.
Ez az egyetlen dolog, amit nálunk még az asszony is rendszeresen szed, pedig ő még fogalmazásgátlót se szedett anno, mert úgyis mindig elfelejtette volna bevenni. Ja nem, van még egy: a kávé Ennek a kettőnek érzi hatását.Valóban hasznos a cink is (mértékkel, mert szelét elnyomja), de húsevőknek nem annyira fontos. A vaspótlás férfiak esetében kérdéses, inkább csak akkor javaslom ha a véreredmények szerint érdemes.
Az ashwagandha hatékony immunmodulátor, és a kortizolcsökkentő hatása nagyon hasznos a mai átlagembernek. Annyi probléma van vele csupán hogy az 50+ összetevőjéből nem tudjuk hogy melyik az ami a hatását adja, és hogyan is működik. Van, akinél mellékhatásokkal járhat.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #285817 üzenetére
Lehet hogy háttal ülök a tévének, de ez nem baj, mert csak propagandát nyomnak rajta, és kiégne tőle az agyam.
Ahogy mondtam, teljes mértékben irreleváns számomra, hogy a két szélső tányéron nem tudok hátul mindent váltani, mint ahogy az is.hogy vannak közel azonos fokozatok.
Nem vagyok fokozatszámb*zi sem, már a '90-es években is gáznak tartottam amikor valaki azon púposkodott, hogy a 18 sebesség az p*csafüst, bezzeg a 21 az mennyivel menőbb.Nekem az számít, hogy van 48/11, meg 26/34 a két szélen, és a kettő közt valahol megvan minden más egyéb áttétel is, ami nekem kellhet.
Hogy e között a két szélső érték közt lehessen mozogni, azt műszakilag csak úgy lehetett megoldani, ha vannak közben hasonló ( redundáns ) áttételek is, ez tulajdonság, nem hiba.
Épp azért váltottam 3x7-ről 3x9-re, mert hátul időnként kevés volt a 28 fog.Biztos van, akinek elég az 1x12, nekem mind az első, mind a hátsó sorom egyenletesen el szokott kopni, mert használok minden fokozatot. Elöl a 48, hátul a 34 ( régebben 28 ) nyilván nem annyira, de nem azért, mert nem használom, hanem mert azoknak a legnagyobb a kerületük, tehát a fajlagos terhelésük a legkisebb.
A tányérok közül nekem ( is ) a középső kopik el a legjobban, de nem azért, mert azt használom a legtöbbet ( éppenséggel a 48-ast km-ben többet ), hanem mert azt használom emelkedőn, meg terepen leggyakrabban, így terhelésből és koszból is annak jut a legtöbb.
Ergo téves volna a kopásból azt a következtetést levonni, hogy akkor a legnagyobb meg a legkisebb tányér nem is kell nekem.
Sokkal inkább az a konklúzió, hogy a középső tányérból egy polccal magasabbról kell választani.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #285817 üzenetére
Köszönöm!
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #285770 üzenetére
kicsivel drágább, szép eufemizmus én ezt a kört most lehoznám megúszósan, ha a temus használhatatlan még úgy is, hogy itthon kalibrálom, akkor nem rögtön a 22 ezres megoldásra fogok ugrani, vannak ismerősöknek bevált 10-12 ezresei. azt hiszem mintha lsebestyen vett volna valami kínai csodát párezerért, amivel elégedett, de azt nem tudom, hogy melyik volt, meg honnan.
paszta: köszi, akkor nekem is bőven elég lesz a kicsi kiszerelés (lehet nem is bajlódok bikeinnes cuccokkal, hanem megveszem ezt a dekást)
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #285837 üzenetére
ne már, még a váltótartó fül alá se?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #285837 üzenetére
"kábé havonta-2havonta mikor kiveszem és megpucolom azt is"
Minek?
Eszembe se jutott még kiszedni. Örülök hogy áll a helyén és nem mozdul el.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #285855 üzenetére
Szajsebeszet, fogimplant.
-
Weareus
addikt
válasz Hasaggymeg #285857 üzenetére
Feltétlenül.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #285857 üzenetére
Remeljuk lesz haszna a bicon is, minimum legellenallasban
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #285861 üzenetére
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #285861 üzenetére
azért ennyi idős (fiatal) korára csak van még 16 foga
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #285874 üzenetére
Most le volt árazva 26€-ra, mellette ott a jelenleg használt (asszem Aldis). Van egy csomó bitfejem meg minden, de bringát valahogy ezekkel az L alakúakkal jobban szeretek szerelgetni. Egy jó nyomatékkulcs baromi drága, ez meg így valószínűleg tartós lesz. Amit linkeltél, az is jó, de asszem az meg 19€ volt, mondom akkor legyen már a "prémium"
#285875 Dark Archon: nem, elég minőségi, meg hát a Wera elég jó szerszámokat gyárt. Szóval ez nem gagyi.
#285877 dom1n0: ekkora szárral már lehet roppantani is
#285879 f4lcon: ja, és most rákerestem, az Aldis is 10€ körül van, szóval a 2.5x-es árat azért megéri. Meg szerintem ezt egyszer kell megvenni olyannak, aki nem szerel sokat, mint én.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286047 üzenetére
"az amúgy is csak borult időben, sötétben, vagy árnyékban mérhet reális értéket, ha kicsit is süti a nap a mérés elszáll és egyik hőmérő sem mér valós hőmérsékletet."
Nem tudom, hogyan oldják meg, nekem eddig az összes autómban tökéletesen működött a külső hőmérő, az edge is kb ugyanezt a pontosságot hozza. Valószínű, hogy szoftveresen okoskodnak a mért értékkel valamit, de a fene tudja. Mindenesetre ha megnézem az appomat a telefonon, szinte mindig ugyanannyit mutat, mint az edge hőmérője az adott pontra. Jó, +/- 1 fok eltérés lehet, de az meg bármitől is lehet, meg nem is számít. De ilyen 5-10 fokokkal (de aká 2-3 fokokkal) mellémérés, meg felületi hő mutatása, ha tűző napon van, ilyen abszolút nincs.Óránál amúgy más, de ott ugye a kezed testhője, meg a ráhúzott ruhaujj miatt mutat néha teljesen mást, mint a valós.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #286047 üzenetére
Ja azt nem írtam, hogy nem 1-2 fokról van szó, az nyilván bakfitty. De 30 fok és a 23-24 fok az azért nem kis eltérés. példa 2023.09.08. max hőnérsékletre adott 42 fokot átlagra 31 fokot. A Tempét eddig csak futásra használtam, szóval majd az idényben fog látszani mennyire nagy eltérésekkel mutatott. Nyilván egy megfelelő helyre kel felrakni, hogy ne a tűző nap érje, akár...
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286067 üzenetére
Itt az elhíresült, és sokszor megbánt Balaton-kröm hőmérséklet diagramja:
Sikerült a nyár legmelegebb napját választani (aug. 26.), árnyék szinte nulla, a 37 fok teljesen reális csúcs volt aznap. Jól látszik, ahogy lement a nap, és elkezdett hűlni az idő, illetve a reggeli frissebb időből ahogy kezdett melegedni a levegő, és jött a kánikula. És mindezt a tűző napon mérte a garmin fejegység.
Lehet, hogy itt-ott késik, vagy téved 1-1 fokot, de szerintem ennél pontosabbat mérjenek a meteorológiai állomások.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286084 üzenetére
Eddig én is eljutottam, az ok és a megoldás lenne a kérdéses.
A kormányt soha életemben nem mertem elengedni, maximum fél kézzel. Az én mozgáskoordinációs képességeim mellett ez fontos feltétele az életben maradásnak.
A nyereg magassága, úgy tapasztalom, így mezítláb tekerve sokkal rugalmasabban állítható, mint cipőben, mert nem csak bokából, hanem lábfejből is mozgok. Az átlépőből kiszámolt ( 800x1.09 ) nyeregpozihoz képest most 20mm-el van magasabban a nyereg, és még mindig lehetne feljebb húzni úgy, hogy akkor is csak lábból tekernék.
Ezt mondjuk nekem kell kitapasztalni, mert végképp nem lesz rá elfogadott módszer.A nyereg most előre van tolva, úgy függőlegesen egy vonalban van a térdem a pedáltengyellyel ( vízmértékkel néztem ).
A kormány magasságával játszottam felfelé-lefelé, de nem igazán jó sehogy sem. Tekeréskor a tengelyt egy vonalban látom a kormánycsővel, kb. függetlenül a beállított magasságtól.
-
Piftuka
veterán
válasz Hasaggymeg #286106 üzenetére
A sisak legalább biztonságos? Hiszen annál a kényelem, és a biztonság(érzet) a legfontosabb kritériumok.
Majd elugrom, felpróbálok egyet, de ha olyan minőségű, hogy "csak dísznek jó", és/vagy a csat és a pánt 3 hónap használat után szétmegy, akkor nyilván keresek mást."Aquila non captat muscas."
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #286103 üzenetére
Lereteszelt sarokbőr
Sikerült feltornázni 9 Nm-re. Csak elég lesz. Makd csekkolom x km után nem lazult e le..
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Hasaggymeg #286106 üzenetére
az aldis lámpa páros teljesen jó városi használatra, átcímkézett velotech, amiket külön-külön véve 10-ért kapsz meg. az első lámpa kicsit kicsi pöttyöt világít, de azt jó erősen. én ilyeneket használtam a radar meg a sigma buster 700 előtt.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #286114 üzenetére
Értem Nálam ez bonyolultabb most, nem hiába kérdem elég e a 9Nm okkal húzom "csak" annyira.
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #286103 üzenetére
féktestek 7Nm
Hátsónál a karbonvázban lévő menet meghúzható 7Nm-re?
Úgy bántam eddig vele, mint a hímestojással. -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #286114 üzenetére
nem akartam róla írni, de csak beírom lássák mások is hogy megy ez.
Vettem ugye a DT kereket. Nem egy alsó polcos kerékszett, ebből kifolyólag az ember elvárná hogy amit vesz az azért "oké" legyen.
A dobozból kivéve is átnéztem, vázban. Már akkor feltűnt hogy első kerékben van egy kis tojás, az első kerékben, a hátsó nagyon picit félra van fűzve, de csak alig mérhetően. Menet tulajdonságot - stabilitás nem befolyásolja.
Abban bíztam most hogy új kerék, megszabadulok a fulcrum hátsótól. Nem így lett, a DT első kereke csinálta azt amit előtte a fulcrum hátsó.
Mind1 használtam mivel azért ezek nem érvágós dolgok, nem gondolom hogy "hátráltat", de szúrja az ember szemét, enyémet biztosan. Közben felvettem a kapcsolatot a hazai DT márkaszervizzel Pesten. Persze vigyem be és kiállítanak egy szakvéleményt. Na mondom ez nem opció hogy ott hagyom, megbeszéltem velük hogy 1 nap felviszem és rendezzük is. Korrektek voltak így lett, vittem bringástól (kérték azt is). Elmondom mi volt:
"ennek a keréknek semmi baja, ez ilyen" ez nem szorul, mondhattam én akármit, a válasza ugyan az volt. Szétszedte megmutatta a csapágyat, mondom: " azt látom hogy jól forog a csapágy, de beszerelve szorul a kerék". - válasz ugyan az.
oké - tojás- jeleztem neki - első reakció: "ezekben a kerekekben nem nagyon szokott lenni tojás" mondom neki: "Úgy gondolja utaztam 350 km- egy kitalált dolog miatt? " ..
mondta megnézi. Feltette, reakció?: " hát ez tűrés határon belül van" de van benne 8-as is. Kiszedi belőle de ez nem garanciális - köszönhető a magyar utaknak..mondom de ez már első perctől benne volt - reakció ugyan az.
Hátsó kerék - picit félre.. válasz?: "ferde a váz.." - mondom neki ne viccelj már, miért lenne ferde a váz- előző kerék tökéletes volt ilyen szempontból. Jó hát hagyjam ott és hozzá fűzik. természetesen nem ingyen .Ez az egész teljesen rávilágít arra amit egyébként is gondolok az ilyen szervízes "hozd be megnézzük" dolgokról. Hót felesleges ilyen jellegű dolgok miatt. Senkit nem akarok sem minősíteni sem mást - csak leírtam egy storit.
Pozitiv oldalról igyekszem nézni ha már ami miatt mentem zéró - , sok kérdésem is volt, amikre kaptam választ segítőkészen válaszolt a szervízes, szerszámok stb..lényegében ha másért nem az elbeszélgetés miatt megérte. Megint az van, magadnak kell megcsinálni mindent - csak Te magad tudod hogy Neked mire van igényed, mi az elvárásod, és aszerint megoldani.
Megmutatom Nektek hogy ment a kerék azután is hogy ők "újra összerakták", -az eredmény ugyan lett-"ez ilyen". a videó elején még nincs meghúzva nyomatékra, ott könnyedén jár. Majd ráhúzom a kb 8 Nm-t és látható.
Neki álltam itthon - magadtól gyere rá - mi hogy..átlátni megérteni...stb stb munka óra után sikerült ennyit elérnem 9 Nm-re (nem egyszerű előfeszíteni a csapágyat főleg kezdőként- hogy az pont jól forogjon 10-12Nm-en.., de lehet majd ha csapágy csere lesz - ott már nem lesz ilyen gond..). Ami már elfogadható. Talán jobb ez így, mert magadtól amit megtanulsz - sose felejted el - és később is rutinosabb leszel.
+ szerintem ez azért is fontos, mert oké nem sok watt ellenállást adhatott - 1-3 watt talán. De ha a csapágy szorosan jár, az is hozzá járul az idő előtti kopáshoz, tönkre menetelhez.
Nem foglalok állást direkt - megvan a saját véleményem az egészről - de az az én dolgom
(szerintem am ők ezt elszámolják a dt fele... magyarán hozd be hozd be megnézzü - ez igy jó ahogy van - kapsz egy papirt és ennyi - de csak gondolom hogy így van)[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286130 üzenetére
azért még lenne hová lejjebb menni árban
-
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #286130 üzenetére
Errol mar tavaly is voltak hirek, ahhoz kepest a BF koruli parhetes akciokon kivul nem voltak arcsokkenesek, sot meg emelkedtek is az arak, pl az en bringam is 10%al dragabb mint tavaly
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
SteveAd
tag
válasz Hasaggymeg #286131 üzenetére
Bennem is ez a kerdes merult fel. Ez az amitol a sracok a Doctor Bike-ban (DT forgalmazo szervize, gondolom ott jart Fulton) vszleg. kitepnek a hajukat (vagy a Fultonet ). Alapbol a DT eleg jo csapagyakat hasznal (regebben japan IJK, mostanaban inkabb tajvani TPI, de igazabol az is nagyon jo, felesleges NTN-re cserelni, raadasul ugy, hogy utobbibol sanszos itthon kifogni egy hamisitvanyt vagy selejteset) es nagyon ki van talalva a DT agy.
Raadasul preseleshez azert nem art preciz szerszamot hasznalni (akar egy regi csapagyat is), nem annyira jo otlet mokolni massal. Robi es Atesz a Doctor Bike-ban nyilvan teptek volna a hajukat (ok, Atesz nem annyira, ertheto okbol ), de ha Fulton szepen megkeri es fizet erte, akkor szakszeruen csereltek volna csapagyat es utana lehetett volna probalni, hogy szepen forog-e vagy sem. Igy viszont siman mondhatja azt a szerviz, hogy user error, ha ismet beviszi a kereket.Fun fact: van egy DT 350-es agyam ami szebben forog ugyanabban a vazban mint a 240-es agyam, de azert az eleg leheletnyi kulonbseg. A videon lathato szorulas gyanus nekem.
Fun fact 2: a hazai szerviznek (marmint ha tenyleg a Doctor Bike-rol van szo) eleg jo hire Svajcban is a gyartonal. Ott kar lesz panaszkodni rajuk, kulonosen igy, hogy hazilag lett csapagy cserelve egy szinte uj agyban -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286143 üzenetére
Egy időben picit nehezen járt, de egy kis kenéssel helyrejött és azóta is jó. Az új bovdennel persze picivel jobbnak tűnik, de a kínaival is azt éreztem, hogy jobban csúszik a váltó... pár napig, aztán beragadt és többé nem váltott egyáltalán . Ez a Capgo annyira nem noname, így remélem minimum a Shimano szintjét hozza. Merevségben jobb annál, a Shimano rázós terepen hangosabb, lóg, zörög. Majd kiderül, Jagwire-t elraktam tartalékba.
AXS: sötét oldal . Ha elindulsz ezen a lejtőn, jön majd a wireless dropper, power meter, flight attendant, egy esti tekerésre a lámpákkal, garminnal, mellkaspánttal és a mobiloddal együtt 9-10 akksit/elemet kell feltölts, csekkolj[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #286130 üzenetére
Alkatrészben és felszerelésben volt akció tavaly év második felében meg idén év elején, meg talán még most is, bár indul a szezon. Az én bringám -30%-al a gyári ár alatt vettem, ami nagyon megérte.
De, látva az árakat a múltkori használtbörzén, bizony kisebb a visszaesés, mint számítottam rá. A többség a tavalyi optimista árazás mellett döntött, volt kint olyan bicaj, ami drágább volt (alig) használtban, mint hazaérve webshopból újonnan megrendelve.
Most meg elindult a szezon, és ezért ha akarnék, sem tudnék a feleségemnek valódi akcióban bringát venni. Néha van -10%, meg még pár 2022-es modell itt-ott, de semmi komolyabb. A Cube volt vicces, csomó modelljüknél azt csinálta, hogy a 2024-es modell tök ugyanaz, mint a 2023-as. Így gyakorlatilag visszatartották a tavalyi készletet, és eladják ideiként. Az idei modellek még ki sem jöttek, de katalógus alapján ugyanazok, mint a tavalyiak: festés, minden. Nem hülyék. De a Canyonon is az látszik, hogy fogynak a bringák, nyilván visszafogott termelés mellett.
Az e-bike meg terjed, az utóbbi időben a GCN is keményen reklámozza. Persze nem csodálom, a legtöbb embernek pontosan ez kell, de azért remélem - pont a GCN-es lobbizásra is utalva -, hogy azért a 25 km/h-s sebességkorlátot nem fogják megemelni.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #286130 üzenetére
600 km adtam nekik "idöt" mielött megcsinaltam. Dobozból kiveve jarhat igy de 600 km utan nem lenne szabad ahogy nekem ment. Hatsók szépen bejáratódtak ennyi km alatt be kellett volna törnie az elsönek is.
Én elvarom egy listás 2400 dodóra dukalt szettől h szépen járjon...
Miert szerinted azokban a kerekekben mi van? Nem rosszak a dt csapagyai. Ami kezdetben jobban forog a hibrid keramiák. A dt 180 a legfelső kat, azokban a dt kerámiái szinten hibrid van.MPowerPH:
DT swiss ERC kerekeit kézzel füzik.SteveAd
Én tudom h nem vagyok egyszerű eset sok esetben de nekem így nyugodt a "lelkem" -
HEAHEA
tag
válasz Hasaggymeg #286143 üzenetére
Amilyen keréknyomba belementem, stabilan le tudtam tenni mindkét lábam. Így biztosítva volt a duplázáshoz a fotós "állvány".
A mai köröcske, inkább teszt jellegű volt. Egykor kérdezted milyen a Manitou Markhor. Szerintem egész jó kis villa, szépen kisimítja az útegyenetlenségeket. Igaz, ez az első teleszkópos mtb-m , de máshol is jókat olvastam róla.
A gravellel, eddig megúsztam defekt nélkül, de a montival nem. Már az első két tekerésem során begyűjtöttem. Az elsőnél első, a másodiknál hátsó szúrásos defektem volt.
Az a bajom a Maxxis Ardent Race-cel, hogy nem azonos az ízlésünk. Az ellen nem lett volna kifogásom, ha a mai tekerés után a hátsó gumiból 52 fokos "tüskéket" szedegetek, de azt a Maxxis nem szereti. Neki amaz fajta kell, de abból is most négy!!! Szóval berendeltem helyette más külsőket.
A Fundax defektvédő szalagok, ha az előbbi "tüskéktől" nem is, de a szereléstől szerencsére most megvédtek. Majd hosszabb távon kiderül, mennyire válnak be. -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286178 üzenetére
Te nagy kábelfetisiszta vagy, jól emléxszem? Tegnap cseréltem a hátsó váltó kábelt+házat, nem lett az igazi...
Szerencsére nem szakadt be a ház, mikor behúztam az újat, így a nagyflexet nem kellett elővenni, de elég nagy erő kell a váltáshoz. Eddig is sz@r volt, de nem sokat javult, sima alap bowdenház meg rozsdamentes drót, semmi fancy nem volt a helyi bótba.
Egy dzsegvályör sokat dobna ezen, vagy placebo ez is, mint az 1x tányér elöl?
Végig házban megyen a drót a váltóig, kb 2 méter...[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286185 üzenetére
jön hozzá a plusz 200 watt is, mert akkor jó deal?
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #286178 üzenetére
Szerintem simán elfér az axs váltókar(váltógomb?) bilincse a fékkar bilincse meg a támasztó pöcke között, de a markolatot mindenképp le kell bányásznod a felrakásához. Itt [link] egyébként valamivel olcsóbb, mint a Bikeinn-en.
Bowdenből/házból ezt [link] vettem, ez az a nagyon-nagyon jó, amitől Nino lehetek? Bár még odébb van a csere, egyelőre még működik a Shimi optislick.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286207 üzenetére
Nem vitatom, nem ismerem, nem használtam. Csak furcsa, hogy mindkét usernek volt vele gondja, akit ismerek...
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #286207 üzenetére
Inkább ezzel is az van, hogy két évente egyszer gond van vele, és az kerül fel az internetre.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286211 üzenetére
Axs-es haver szerint hangosabb is terepen, mint a kuplungos Shimano, tesztekben is ezt olvastam, hogy nem feszíti annyira a láncot. Plusz gondolom a súlya miatt is tehetetlenebb. Elvileg az új, váltófül nélküli Sramoknál javították ezt. Ja igen, a súlyát meg se nézd és jobb, ha nem hasonlítgatod a Shimanohoz
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286103 üzenetére
Nem húzza, még nem tettem fel a világítást.
Egyszerően sosem éreztem biztonságosnak elengedni a kormányt.Sarokkal akkor sem tudok pedálozni, ha a számított nyeregmagasság van beállítva, most meg 2 centivel magasabban van. De lábfejjel jól elérem, kicsit lefelé álló lábfejjel ( pro tartás ), és még a térdem sincs teljesen kinyújtva.
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #286207 üzenetére
Ha indulás előtt bekapcsolod a garmint, vagy az AXS appot a telón, egyértelműen látszik, hogy állnak az akksik.
Nekem a kis nyeregtáskába kerülni fog egy tartalék elem a fvk-hoz és egy tartalék AXS akksi, így túl nagy extrára nem számolok vele.jjeahh: Szerintem a DI2 úgymond hátránya egyben az előnye is, gondolom szándékosan levannak maradva, és kell kábel a működéshez, cserébe elég egy akksi, viszont abból cserét vinni elég necces.
Nekem így a rövid használat után nagyon tetszik az AXS rendszer, nem igazán tudok belekötni semmibe.
Ha viszonylag átgondoltan indul ez az ember, vagy ottvan egy tartalék kisaksi a nyeregtatyóban akkor pedig nincs félnivaló, ez ugyanolyan, mint a tartalék belső, + szerszámkészlet. -
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #286212 üzenetére
Én inkább terepen nem vettem észre nagy különbséget a mechanikus és az AXS között. Lehet montira már nem venném újra, bár ki tudja, tényleg azon is nagyon jó.
Meg tudom erősíteni, amit jjeahh kolléga írt, nekem a GX AXS sokkal jobban csattog, mint a sima mechanikus GX, persze az is lehet, hogy én szabtam túl hosszúra a láncot (nem túl valószínű). Akkumulátor töltöttség, töltés nálam nem létező probléma, nem is nagyon szoktam külön nézni. Ha a váltón látom, hogy pirosan villog elindulás előtt, akkor még simán kimegyek vele tekereni, utána pedig felteszem töltőre. Mondjuk ezt illik fenntartással kezelni, mert nekem 10-ed annyi technikai problémám nincs, mint itt sokaknak.
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #286226 üzenetére
10 sebis ultegra 6700, 11 sebis 105 talan 7x00 szeria.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286230 üzenetére
igen, ezt érzékelem, viszont a comb meg jobban (tovább) terhelhető, ultraendurancenál (és triatlonnál) hátra vagy talpközépre (!) van tolva az a stopli.
pár link és rövid összefoglaló itt: [link]
+ ha hátrébb van a stopli, akkor stabilabb a lábad és kevésbé terheled a talpad (kisebb a konzolhossz)
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286185 üzenetére
hát azoknak van valami speckó radarelnyelő bevonatuk, amit lyukasra éget a nap (demokra használt gépeken lehet is látni), úgyhogy én leginkább valami speckó uv-rezisztens lakkra tippelek.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286219 üzenetére
Nekem ez még nem éri el a határaimat, inkább úgy fogalmaznék, hogy az átmenetet utálom a klasszikusból a modern technika felé, ergo a béta félkész cuccokat nem szeretem, vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy ha a modern technikára váltással nem csak előnyök lesznek, hanem a régihez képest kapsz kompromisszumot is, akkor az a termék még nincs kész. Ahogy te is leírtad bőven van mit fejleszteni még az igazán kiforrott elektromos cuccokig:
"látom azt a karbon (vagy valami más kompozit) vázat melybe bele van szőve (öntve) a vezetékezés és mely csatlakozókkal, érintkezőkkel van ellátva a szükséges pontokon ahol kis szervomotoros féktest, váltó, rugózás szabályzók, továbbá watt, csapásszám, pulzus, véroxigén, meg még isten tudja milyen mérők és computerek kapják az áramot egy apró, vázba integrált és akár menetközben is tölthető (napfény, pedálozás, rugózás, fékezés stb.) akksitól"
Persze ez nagyon scifi, én megelégednék egyetlen akksival a vázban és mechanikus váltóknál megszokott árazással.
Több példát is tudnék erre írni, pl. anno amikor kezdtek divatba jönni az ultrabookok, a vékony laptopok, engem csak bosszantott a dolog, mert az első U szériás intel procik sz*rt sem értek, amelyik vékony laposban normális hardver volt, az meg rendszerint túlhevült, a csatlakozókat lespórolták, mert nem fért rájuk és a billentyúzet is gyakran borzalmas volt, a sokkal rövidebb nyomáspontnak hála. De a trend ezt diktálta... . Körülöttem mindenki szép vékony laptopot püfölt, én meg egészen addig nem váltottam le a kegyetlen vaskos, kőnehéz régi workstation laptopomat vékony trendi modern laposra, amíg a technika el nem jutott odáig, hogy vékony gépbe is bele tudtak zsúfolni normális hardvert, normális hűtéssel.Szóval nem vagyok a fejlődés ellen én, csak szeretem kivárni a teljesen kiforrott technikát, ami a régimódi kütyükhöz képest már nem jelent semmiben kompromisszumot. Árban sem . Plusz egy dolog a fejlődés és egy másik dolog a divat. Lásd: kormánycsapágyban elvezetett vezetékek vagy integrált nyeregcső bilincs, kormány. Vagy ha elvonatkozunk a bringáktól, pl a fényes üveg hátlap a mobilokon, SUV-ok, gombok, csatlakozók lespórlása mindenről, pl autókban műszerfal helyett óriás tablet, aminek a menüjében kell a légkondit is állítani... ezeknek semmi értelme, de a divat nagy úr. Most éppen az a trend, hogy legyen minden elektromos, vireless, akksis és lehetőleg ússzon fényárban, villogjon, mint a karácsonyfa.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286245 üzenetére
ez elég jól összefoglalja szerintem: (nincs copypaste az oldalon): [link]
nekem van adapterem ehhez is, érdekes élmény lábközéppel becsatolva tekerni (és megemeli annyival a stoplit, hogy kopog)
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286259 üzenetére
steve hogg egy nagy tudású profi bikefitter, a korábban (általam) sokszor linkelt neil is nála tanult.
komolyabb bringás körökben sehol sem szorgalmazzák
mert ott nem a komfortra mennek, aztán ki nem szarja le, hogy a touron csak fájdalomcsillapítóval lehet tekerni, meg amúgy is 20-30 éves, millióból-egy tehetségek vannak (kondiban, alkalmazkodóképességben, regenerációban), azok bírják, az átlagember szempontjából nem releváns, hogy nekik mi jó.
szerk:
szerintem amúgy az is benne van, hogy nem tekernek sokan így, hogy nem ez van atévében, meg még mindig évtizedekkel lemaradott kops method a "köztudott".ugyanúgy, mint a megéri a keskeny külsőt használni (na jó, ez csak pár éve változott)
[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #286211 üzenetére
Nekem a Sramnál talán ez az állítható láncfeszesség hiányozna, az XT-nél ez idővel (6 hónap, 1 év, esetleg karbantartás, zsírozás után) változik és tetszik benne, hogy állítható kényed-kedved szerint.
Igen, ez szerintem is előny a Shimi javára. -
szuszinho
őstag
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286278 üzenetére
Ha a profilnévre kattintasz, van pár ahhoz közeli kép. Azért szeretnék csak annyira unfit lenni, mint ő… Én egy évvel a térdes balesetem után nagyon nem így nézek ki. Na jó, minimum egy 20-assal idősebb is vagyok nála, kb a lányom lehetne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #286259 üzenetére
A láb felépítése nem olyan, hogy a talpad közepén tudnád a legnagyobb erőt kifejteni. Normális láb esetén a talp közepe csak egy boltozat, gyaloglás, állás közben sem azon állsz, hanem a sarkadon és a lábfej első részén. Az erőt meg a lábfej első részén tudod igazán kifejteni. Nem véletlen, hogy a sokat és gyorsan futó állatoknak igazából a lábfejük fejlődött ki, a sarkuk pedig elsatnyult. Talpközéppel tekerés esetén a lábfejben lévő izmok nem dolgoznak, és a talpnak pont az a része van kitéve alulról nyomásnak, amit jó esetben sosem ér igazán nyomóerő.
Véleményem szerint a lúdtalpbetét is épp egy zsákutca, mert a talp boltozatát alátámasztja, így azok az izmok, amelyeket inkább erősíteni kéne, gyengülnek. -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #286309 üzenetére
Szerintem is az lenne. Nekem egy két Dangerholm glp tetszik, ahol pár alkatrészen van polírozott alkatrész, de az alap cuccok nem fémszínűek. Például a Tricstuff Piccola fém szinű, így a fékkar és a féktest polírozott alu, meg pár részlet.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #286309 üzenetére
A váz fekete
#286336 ZolkoW: hirtelen eszembe jutott a xiaomi wera csavarhúzó szettem, de aztán rájöttem, hogy az nem wera, hanem wiha (ami szvsz szintén jó cucc)
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Bluetooth hangszórók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sweet.tv - internetes TV
- ASUS notebook topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Videós, mozgóképes topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs