- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Microsoft Excel topic
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- DIGI kábel TV
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
Srácok, valaki nem tud olyan oldalról, ahol elmagyarázzák, hogy milyen mértékben van kihatással a kormányszár mélysége és hosszúsága a bringa irányítására? Valahogy nem tudok elmenni, hogy hosszabb stucni kellene-e vagy jó a hossz, csak mélységben kellene lentebb menni.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #167208 üzenetére
Példa1: 640mm kormány+90mm stucni, mélyen van, aszfalton jó, de földúton valami borzalom, instabil, ideges.
Példa2: 670mm kormány, 90mm stucni, magasabb valamennyivel, aszfalton lassabb kicsit, de földúton sokkal jobb.
Valahogy azt szeretném elérni, hogy egy sportos all terrain/cross bringa legyen, mivel 50-50 arányban használom aszfalton és terepen(alföldi ösvények, földutak).[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Mit tud egy XC fully, ha Nino ül rajta:
[link] -
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek Riser kormányt mennyire szabad hátradönteni? Az a helyzet, hogy mélyebbre akarom engedni a kormányt és nem akarok most új kormányt/stucnit venni. 3 centit emel a kormányom, mennyire szabad hátradönteni, hogy biztonságos maradjon? A képen is már meg van döntve, de ennél jobban szabad, van inkább ne?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #167727 üzenetére
Gátnak hívják, és azt a területet nem ildomos hosszabb távon, rendszeresen terhelni. Az egy dolog, hogy az ideget nyomod, de a véráramlást is jelentősen csökkented, ami káros, mivel a nemi szerv vérellátásának csökkenése a szerv szövetségnek felkeményedéséhez vezet, ami rontja a funkcióját. Ezen viszont elég nagy a vita az orvosok között is. Az biztos, hogy a gyakoriságban keresendő a gond, ha ritkán fordul elő, az nem olyan veszélyes. Na meg annak vannak jelei, ha a gátat nyomod, például zsibbadás, bizsergés, fajdalom/nyomó érzés. Viszont itt bejön egy másik faktor, a józan paraszti ész. Az ember ösztönösen kiáll a nyeregből, mozgolódik rajta, ha kényelmetlen, senki nem szokott egyfolytában órákat ülni rajta, főleg ha zsibbadást észlel. Az valószínű, hogy ebből maradandó károsodást nehéz összeszedni, mert akkor minden férfi bringás merevedési gondokkal küzdene.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #167757 üzenetére
Az vagy kezdődő gerincprobléma vagy a gáti terület fáj, csak tévesen érzékeli. A farokcsontot nem nyomja a nyereg.
-
IMIIKE1998
őstag
Valaki tapasztalt már olyat mtb-nél, hogy ha mélyebben van a kormány, akkor stabilabbnak érződik ereszkedésnél is, pedig elvileg pont ha magasabban van, akkor könnyebb ereszkedni.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #167885 üzenetére
Jobbulást és kitartást neked is. Én is "járom az orvost" sajnos és nekem bár nekem nem kardiológiai a gond, de elég megviselő ez is. Nekem se találtak eddig semmit, de a doki elküldött komolyabb vizsgálatokra, mert aggasztóak a tünetek.
Arra viszont készülj, hogy nem biztos, hogy hamar megtalálják az okát(ha egyáltalán megtalálják). Nekem is volt, hogy 1 évig váratlan időpontokban, napi 8-10-szer hirtelen felment a nyugalmi pulzusszámom 180-190-re és nem akart normalizálódni 20 percig is akár. Végül odáig jutottunk, hogy kezembe csaptak egy doboz béta blokkolót, hogy ha nem akar elmúlni 10 percen túl, akkor vegyek be egyet, mert pitvari fibrillációt kaphatok, ami életveszélyes. Azóta már elmúlt(kopp-kopp-kopp), de ráfogták, hogy pszichés eredetű, azóta se tudják miért volt. Egyik kardiológus szerint a késői serdülés válthatta ki.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek normál 8-as monti sor mellé jó lesz előre egy 42-es tányér? 1x8-ra lesz alakítva a merev montim, mert szinte csak síkságon használom. A cél az lenne, hogy aszfalton se fogyjak ki a sebességekből, a mászás annyira nem fontos. Mivel úgyis cserélni kellene a komplett sort, tányérokat, láncot és a sebességek több, mint felét nem használom, az első váltó marad és elől csak 1 tányér. Vagy eggyel nagyobb tányér kellene előre, ha nem mászok vele gyakran?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz maximilian4 #168200 üzenetére
Nagyon pöpec az a színkombináció.
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek az normális, ha kb. minden 2. nap állítok valamit a bringámon, ami jónak tűnik, de utána megint kényelmetlen. Nagyon függ a fáradtsági szintemtől, egyik nap kényelmes, utána meg fáj a hátam, csuklóm, derekam. Vagy nem nyújtok eleget?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #168992 üzenetére
Ez igaz, mivel ugyanaz a váz-villa, mint a top kategóriás Speederé(nyilván a váz alu). De vicc amúgy, milyen árak vannak mostanában. Hogyhogy nem cross trekkinget vettél amúgy? Vagy fontosabb a sebesség?
Más: Szerintetek montis V-fékváltóknál mennyi a különbség Acera és Deore között? Megéri cserélni vagy kb. ugyanaz?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek montis V-fékváltóknál mennyi a különbség Acera és Deore között? Megéri cserélni vagy kb. ugyanaz? Erre valaki? Főleg az érdekelne, hogy könnyebb-e húzni a fékkart, esetleg jobb-e a fékerő.
(#169001) Runner_fxr: Egy endurance outi nem lett volna gyorsabb és kényelmesebb? Mondjuk te mondtad már, hogy annyira nem csíped a koskormányt.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #169018 üzenetére
Tudom, de endurance outira felmegy simán egy 32-es gumi és gyorsabb is, mint a fitness. Például a merev villás montimat ha felfújom 4 Bar-ra, kb. ugyanolyan gyors, mint egy fitness, ehhez képest az outimmal nem tudná felvenni a versenyt aszfalton.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #169075 üzenetére
Igazatok van, valószínűleg tényleg a core izmok edzése lenne a megoldás. Most visszaraktam a 75mm-es kormányszárat és nem fáj a hátam 1 órával utána sem. Valószínűleg ha ezt is megszokom, akkor megint fájni fog, ezért megpróbálom heti 2x edzeni ezeket az izmokat is.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #169198 üzenetére
Én is jobban szeretem a futó cuccokat. Egyszerűen 1 óra után jobban fáj a hátsóm a betétes nadrágban, mint a sima lycra futógatyában.
-
IMIIKE1998
őstag
6030D itt van videóval, hogy a történt a bukás a Gella Kupán. [link]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #169392 üzenetére
Jó mélyen van neked a kormányod, mászásnál sokat jelent?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #169448 üzenetére
Jól néz ki, nagyon hajaz a pro XC bringákra a kinézete. Én azért is raktam vissza végül magasabbra a kormányt, mert ha ilyen mélyen van sokkal nehezebb bunny-zni.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #169681 üzenetére
-
IMIIKE1998
őstag
Srácok, az ugye nem jó, ha görnyedt derékkal/csípővel tekerek? Gondolom az lenne az ideális, ha nem görbíteném a csípőmet tekerés közben.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
V-fékváltókar+mechanikus tárcsa előrelépés lenne fékerőben és adagolhatóságban V-fékhez képest? -
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #171048 üzenetére
Köszi, akkor marad a V-fék.
chubby2o6: Köszi neked is, gyakorlatilag csak tárcsa, fék meg féknyereg kellene.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz bringasisti #171141 üzenetére
Hát viszonylag rövidek a lábaim.
ivana: Köszi, akkor megnyugodtam. :)[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Valaki nem tudja, hogy milyen áttétel volt a régi, magyar Camping bringának? Vettem aprópénzért egy valószínűsízhezőleg német kempinget és mivel kopott, le akarom cserélni a hajtását. Ezen most 48x19 van, de nekem ez nagyon túrázós tempójú így.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
-
IMIIKE1998
őstag
válasz maximilian4 #171787 üzenetére
Engem amúgy érdekelne egy beszámoló, hogy mennyire jó mindenes bringának egy CX síkságon.(Milyen földutakon, aszfalton.)
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Mivel felmentek a használtárak, lehet elpasszolom az outit és beújítok egy mtb-vel. Viszont azt nem akarom, hogy túl sok legyen a bringa a felhasználáshoz. A kérdésem, hogy ha nekem bőven elég a 26-os kerék, 100-as, spirálrugós teló és 2"-es gumi, akkor érdemes egyáltalán 29er-t venni vagy jobb lenne egy 27.5-ös? Cross trekking valószínűleg kevés lenne. -
IMIIKE1998
őstag
-
IMIIKE1998
őstag
válasz parandroid #172724 üzenetére
Én is ugyanígy jártam a múltkor. Az a titka, hogy hosszabb imbusszal kell meglazítani amivel ki lehet fejteni a szükséges nyomatékot, mert ha túl rövid a kulcs, nem fogod tudni leszedni.
-
IMIIKE1998
őstag
Srácok az árazós topic megy még?
-
IMIIKE1998
őstag
Az olyan bringák, mint a Gepida Karaton milyen felhasználásra hivatottak? Alföldi földutakra jók? Nekem nagyon bejön kinézetre.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #172795 üzenetére
Vagy ezek csak lejtőzésre alkalmasak?
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Olcsó, spirálrugós mtb telóknál az normális, hogy 30 fok felett jól működik, de 25 fok és alatta már nehezen mozog? Szervizben volt, többször volt már takarítva, zsírozva, nem változott semmi. Azért kérdezem, mert ha ilyen gané mindegyik, akkor nem veszek 20k-ért egy újat. Használtan azért nem akarok venni, mert kb. egyik sincs karbantartva.
Ez pl. jó lenne a bringámba: [link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Futás, futópályák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Politika
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs