- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #55822 üzenetére
Ez az üzletpolitika dívik itt keleten,hogy lent tartsák a fizetéseket.Történetesen Magyarország legjobbnak tartott,a világon is a top 10 -ben található külföldi tulajdonú szállodájából van megbízható információm ezen a téren.Mindenhol megy a sírás,hogy milyen sz@rul megy,a részvényesek (itt valami kecskeb@szó olaj sejk és Bill Gates) meg egy-egy óra alatt költik el szerencsétlen agyondolgoztatott alkalmazottak éves fizetését.Gyomorforgató!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #55826 üzenetére
így legyen! bár nálunk még mindig hosszú sor áll egy-egy operátori munkakör betöltéséhez is
-
veterán
válasz Runner_fxr #55824 üzenetére
Igen, az ilyen tapasztalatok hianyat erzem magamon foleg, hogy fogalmam sincs, milyen lehet egy még csak "normális" géppel menni, ahol minden mukodik es minden ugy tortenik, ahogy kell, nekem csak élveznem kell az utat.
Majd hatha nyaron lesz lehetosegem kiprobalni egy rendes biciklit, valamilyen formaban Szilvasvaradon pl, ott elvileg van tesztelohely, de az anyagi vonzatatol felek a dolognak egy kicsit
Én nem igazan szoktam tanacsot adni, ha nem az ar a behatarolo tenyezo, de altalaban az a kotott, ha alacsonyabb, akkor altalaban probalok kicsit igazitani a dolgon, hogy ha nem sikerul emelni a kereten, vagy nem szeretne hasznaltat bongeszni, akkor van opcio, nem varhat tole csodat, de megis jobb, mintha bemenne a teszkoba. Orulok neki, ha sikerul meggyoznotok, hogy aldozzon tobbet ra, de ahogy a pc-s szervizes topicban, meg sajat tapasztalatombol tudom, mindenki ingyen, vagy olcsobban akarja a 900k-s gepet, de legalabb 2 metereket tudjon vele ugratni es 90-el lefele gurulni, valamint 10 evente egy fém huszasba kerüljön a szervizelese
[igen, szeretek erosen tulozni, hogy egyertelmubb legyen]Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #55829 üzenetére
Irtam mar, hogy felek a tesztelestol, mert nem mernem hasznalni, feltenem a gepet, hiaba tudom, hogy mit bir, nem az enyem, nem ugy hasznalom. De majd ha lesz lehetosegem, kiprobalom tenyleg, mert erdekel, de csak izelitonek, mert ha a sajatom lenne, valoszinuleg sokkal nagyobb terhelest kapna.
Mar az en biciklim aran kiakadnak, akik megkerdezik, pedig csak a gyari arat mondom nekik, ami azert annyira nem sok.
Everybody lies.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #55829 üzenetére
Csak hát a telefonnak megvan az az előnye,hogy nem kell izzadva hajtani,hanem csak kitenni az asztalra és lesni mennyire elájul majd a sok suttyó tőle.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Syd69
aktív tag
válasz Runner_fxr #55841 üzenetére
Országúton lefele sokat (nagyon) dob a súly is. (tapasztalat)
Alma
-
rétisün
veterán
válasz Runner_fxr #55843 üzenetére
felteszem a gravitációra gondol. (-:
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Solad
őstag
válasz Runner_fxr #55841 üzenetére
Hajjaj ne is mondd.. A bringám 8,5-9 kiló, azzal nincs is baj, rajtam viszont volt nyár elején egy 22,25 kilónyi extra zsír, fuldokoltam is itt az északi középhegységben rendesen. Ledobtam 12-t, egyből javult az időm az összes mászós szegmensen 20-30%-ot alacsonyabb pulzus mellett. Most még ledobok egy tízest meg pakolok (még ) némi izmot a lábamra télen, tavasszal repülni akarok felfelé is
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
veterán
válasz Runner_fxr #55841 üzenetére
Meglepoen ovatos vagyok, ha nem sajatom, amit eppen hasznalok. Irtam, hogy majd ha lehetosegem lesz ra, kiprobalom, addig pedig marad a tudatlansag
Everybody lies.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #55882 üzenetére
De azért érezhetően merevebb tőle az egész bringa.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
veterán
válasz Runner_fxr #55896 üzenetére
De en csak ismerosohzo mentem ki, odafele meg tisztan vegigmentem gond nelkul, visszafele, vaksotetben, kodben, ez lett a vege, ezert mokas.
Ha nem lett volna kod, meg nem merulnek ram a lampak, akkor valoszinuleg gond nelkul visszaerek, nem ugy, hogy "nah, mar megint hazajutottam valahogy"A problemam, hogy a bovdeneket cserelnem kene..
Ha mondjuk rendelnek egy ilyen pakkot, mire szamitsak? A mostani valtobovden szett szervizben lett csereltetve tavasszal talan, de nem tudom, ott milyet tettek fel, csak annyit, hogy a bovden rozsdamentes, ez volt a jobb, nem emlitettek, hogy lett volna magasabb szintu valasztasi lehetosegem, nem is kerdeztem.Nem varom el, hogy orokke tartson, csak azert ha dragabbal tovabb kitart, akkor inkabb megveszem ra azt.
A problema, hogy en feher bovdenhazasat keresek, mivel kinezetben az passzol a biciklihez, hulyeseg, de ha mar valaszthatok, akkor ezt az egyet kikotom.Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #55898 üzenetére
Az elkepzelesem az, hogy injekcios tuvel a mar bovdenre huzott hazba fecskendezek egy kis olajat, es ugy huzom ra a kupakot es teszem a helyere. A problema inkabb a hatso valtonal a kabelezes kialakitasaval van.
[link]
A nyeregcso melletti hajlitast nem ertem, a valtonal oke, hogy hulye elkepzeles, de ott nem is igazan lehet vele semmit kezdeni, pedig mindig legutobb es most is ott kezdett el szorulni a bovden, ez a visszakanyarodas nagyon daralja a bovdenhazat.Ahogy a videobol latom, tenyleg eleg jol szigetelt egy ilyen kabel, szerintem a valtohoz rendelek majd, mert nem uszom meg, ugy tunik
A jelen levo szervizesekhez/tapasztaltabb emberkekhez inditvanyoznam foleg a kerdest, mert a bovdencserekor ahol voltam, a szakik ugyanilyen hajlitottra csinaltak meg, tippre a bovden kanyarjat a bovdenhazban tudjak es ne a vegenel fureszelje a bovdenhaz veget a bovden?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
venember83
nagyúr
válasz Runner_fxr #55900 üzenetére
Én mondjuk WD40-et használok ugyanerre a célra, lánckenésre nem jó (max. tisztításra zsírsártól), azonban erre pl. szerintem megfelel.
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #55896 üzenetére
Ez semmi. Én hóolvadás után montiztam egyet anno a zegi hegyekben. Alig bírtam felemelni a bringát. Extrém volt a terep is.
-
veterán
válasz Runner_fxr #55956 üzenetére
Tokeleteset akarok, de akkor majd inkabb rendelek egy pakkot abbol, amit linkeltem es azzal cserelem, a mostanit pedig addig hasznalom, ahogy irtam. Gondoltam, hogy vagy 2 ilyen cseret elvegeztek evente, ezert is kerdeztelek foleg titeket
Az en telom meg kotyog, 8000 km-t birt a muanyag persely ezek szerint
Hasznalhatom nyugodtan tovabb igy, vagy valami komolyabb kockazat van a dologban a kotyogas miatt?[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #55961 üzenetére
Biztos jot tett neki, hogy par km utan szetkaptam es letakaritottam rola azt a szutyok gepzsirt es megkentem normalissal. Nem tudom, mit tekintesz terep felhasznalasnak, de a kerekek nem igazan kultivaltak a hasznalati modomat, ezert nem igazan eroltettem a dolgot, de kapott a 8000 km alatt rendesen
Nem sokat, csak neha emeles utan, mikor lepcson felviszem pl, amikor leteszem, erzem, hogy mozdul valami, a teleszkopra gondolok, de ha behuzom az elso feket es mozgatom, akkor nem erezheto konkretan kotyogas, legalabbis nem tobb, mint a vasarlaskori allapotban. Persze, darabosan mozog, de ezt nem tudom, talan egy takaritas segitene rajta, vagy valami, de csodat nem varok tole.
Csak szepen hangzott, hogy cserelem egyben es akkor mar valami tartosat, de a vege talan, hogy itthon tartok majd bovdent meg bovdenhazat is, aztan ha ugy alakul, cserelem.
De tenyleg, miert lenne tobb ertelme egy felso kategorias valtonal, mint ennel?
Ugyanannyit kell mozognia a bovdennek, nem mozog mas tavokat csak azert, mert mas kategorias o.O
[nyilvan egyazon sebessegfokozatokhoz keszultekre gondolok]Amit en latok a Jagwire pakknal, hogy rendesen szigetelt, portol sokkal vedettebb rendszert kepez, mint a jelenlegi. Azt, hogy mennyivel konyebben mozog a bovdenhazban a bovden, mar csak aprosagnak veheto dolog. [igen, tudom, fenyevekkel jobban csuszik, de ez nem tema targya ]
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #55990 üzenetére
elég a használati utasításból idézni :
Kotyog a villa
Elsősorban műanyag perselyes villáknál jelentkezik. Mivel az olcsóbb villáknál a gyártási tolerancia is nagyobb, kis mértékű kotyogás már a megvételkor is jelentkezik. A perselyek nagy felülete miatt a tökéletes illeszkedés a villa mozgását gátolná. A kis mértékű kotyogás ennek következtében természetes jelenség
Felhasználási terület:
M sorozat (M2000, M2025, M3000, M3010, M3020)
hobbi célú, vagy rekreációs használat nem napi rendszerességel. Szilárd útburkolatra, vagy dűlő - és dózerutakra.XCT, XCM, XCR, Mag32 családok
hobbi célú kerékpározás, túrázás, vagy amatőr szintű sportolás. Mindennapi használatra is alkalmas.
Könnyebb és közepes terepviszonyokra ajánlott, cross-country, maraton stílusban. Downhill, freeride, dirt jump, street használatra nem alkalmas -
veterán
válasz Runner_fxr #55990 üzenetére
Muhahaha, orokke el a suntour szutykom
De a felso kategorias valtok is ugyanannyit mozognak az adott fokozatszinten, mint az also kategoriasak, ezert nem ertem, miert lenne "erzekenyebb" .
Egy also kategorias 8-as es egy felso kategorias nyolcas valto is ugyanannyit mozgat oldaliranyba a lancon. Milyen ertelemben "erzekenyebb" ?Amire te gondolsz, az nem az, hogy egy 10-11-es valto nyilvan erzekenyebb, mint pl a 7-es, ami nekem fentvan, mert mas a lanc merete, aprobb tavokat mozdul, nyilvan itt kell a precizebb beallitas es egy kis szorulas is rogton gondot okoz.
Everybody lies.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55896 üzenetére
"Amúgy ezek a zárt ipari csapágyak gondozás mentesek, amikor elkopnak akkor cseréled őket."
Akkor ha így nézzük, akkor a váltógörgők csapágyait se kéne karbantartani, aztán pár saras biciklizés után akár dobhatnám is ki. Szerintem érdemes 1-2 évente átzsírozni, ha durva körülmények között van használva, akkor akár szezononként többször is ránézni 1-2 darabra, az nem sok idő.
-
veterán
válasz Runner_fxr #55997 üzenetére
De en azt kerdeztem, hogy az adott fokozatszamon milyen kulonbseg van ket valto kozott, amiert "precizebb" valtast igenyelne.
A valasz pedig az, hogy semmi.
Amit irtal, az egyertelmu.Everybody lies.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55997 üzenetére
Ez alapján írtam. Nekem eddig nem volt mélyhornyú golyóscsapágyas váltógörgőm, de a képeket elnézve a csapágy gyári porvédője olyan sokat nem ér (vannak kerékagyak, ahol ugyanúgy szabadon van a csapágy porvédője, azokról sincs sok jó vélemény, gyakorlatilag egy se). Persze normál körülmények között elég, de amikor akkora tócsákon kell átmenni, hogy beleér a vízbe a váltógörgő, vagy csak ráfröccsenik a víz, kilométereken keresztül keresztül sárban forog, akkor oda kevés lesz ez a porvédő. Én ilyen alkalmak után takarítás után megnézném a görgőt is, időben nem olyan sok (főleg a takarításhoz képest), árban viszont eléggé sok egy új váltógörgő. Persze ha valaki nem megy saras körülmények között, csak száraz terepen, akkor ilyen gond nincs, de ez sokszor nem valósítható meg (hiába száraz az út nagy része, fás, pár méterrel lejjebb fekvő területeken a földút teljes szélességben, 5-10 méter hosszan is megállhat a víz, és nemigen lehet kikerülni).
A forgáspont csapágyazást azért nem hasonlítanám váltógörgőhöz. Jóval zártabb és sokkal érzékenyebb a szennyeződésre.
Ha zártabb, akkor nemigen lehet érzékenyebb, szerintem érzéketlenebbet akartál írni. Az tény, hogy egy forgáspont csapágy védettebb, mint egy váltógörgő csapágy, de például most is van haveromnál egy olyan bicikli, amiben úgy be van állva a forgáspont csapágy, hogy kézzel nem tudod megforgatni (van amelyik forog, csak darabosan). Pedig ha rá lett volna nézve néha/újra lett volna zsírozva, akkor semmi baja nem lenne (persze ha szabvány csapágyak mennek bele, akkor nem kerül sokba, de ha valami nehezebben beszerezhető csapágy van a vázban, akkor főleg megéri a karbantartás). Másik haverom össztelósa rendszeresen újra van zsírozva, a csapágyaknak semmi baja még most se (pedig használtan lett véve, de az volt az első dolgunk, hogy az összes forgáspont csapágyat újrazsíroztuk)."Persze én is azt mondom, hogy rendszeres használat mellett évente nem árt megbontani. Viszont legtöbb estebe amíg nem lóg és nincs hangja, nem sok gond van vele."
Az előbb még azt írtad, hogy gondozás mentesek, ha elkopnak, cserélni kell őket. Most meg érdemes évente rájuk nézni?
Pont az a baj, ha lóg és hangja van, akkor már késő, mert cserélni kell. Addig kell ránézni, amíg ezek az esetek nem állnak fent, mert így nagyon ki lehet tolni az élettartamukat. -
veterán
válasz Runner_fxr #56001 üzenetére
8asra tervezek valtani, evek kerdese, csak a valtokarok, sor, hatso kerek csere miatt ez kisse nagyobb tervezest igenyel, nem ugrok csak ugy bele
Everybody lies.
-
csabicska
senior tag
válasz Runner_fxr #56154 üzenetére
A fotón az én villám van.
IS nem?
Mégis jobb lenne ha rá lenne írva.
Nem?[link][ Szerkesztve ]
-Galaxy S20 - The best-
-
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #56173 üzenetére
Reméljük nem lesz igazad a változást illetően.
"Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #56218 üzenetére
Fékkel felszerelve simán elfogadnám városi rohangálósnak.
Més que un club!
-
Solad
őstag
válasz Runner_fxr #56218 üzenetére
Ja, de még szebb lenne váltóval és fékekkel
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Solad
őstag
válasz Runner_fxr #56221 üzenetére
Valóban. Talán a kormánnyal nem vagyok kibékülve.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #56218 üzenetére
Azért szerintem egy bianchi pálya vázat utcán hasznápni eretnekség. Mondjuk szerintem nem is oda van ez egy sima pálya gép erősen kétlem, hogy lehetne kontraanyát rakni erre a kerék szettre.
-
#48525824
törölt tag
válasz Runner_fxr #56218 üzenetére
utálom mikor szarrá van hézagolva a kormánynál
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56326 üzenetére
Csodálatos emberek. Eszembe jutott pár sztori. Beesett egy túrázó csoport, valami baja volt az egyik bringának, és még odajöttek páran ezért azért, nem megy jól a váltó meg száraz a lánc meg tudom-e oldani még gyorsba. Na az egyik bringának az első kerekében olyan lazák voltak a küllők, mint amikor jó küllő mérettel fűzött kerékben csak annyira tekered rá az összes anyát, hogy még kilátszik 3 menetsor Ha nem kanyarodtál akkor lehetett vele menni, de az agy süllyedt a kerékben 1 centit legalább, így jött vele egy csaj 50km-t. Leküldtem őket a partra, nézzenek szét, egyenek valamit, addig kész lesz valahogy, mert ez így katasztrófa.
Másik bicikli, ami "nem vált pontosan" a kazettából egy tejfölös doboznyi ganyét szedtem ki, már felült a lánc a dzsuvára, a lánc meg annyira volt lenyúlva, hogy a láncnyúlás mérő elakadt az előtte levő gyűrűben.
Meg volt egy srác, aki eszembe jutott, nagy csoporttal jött, a biciklije jó volt, csak éppen a nagy táskája lefoszlott, elkapta a kazetta, és betekerte a shimano dob meg az agypalást közé, és megszorult a dob, már kezdte feltekerni a láncot, váltót, ha tovább megy akkor tuti leszakítja a váltót, váltófület, mindent.
Szétszedtem az agyat, deore volt talán, le kellett vennem a dobot, mert a tömítésén átkúsztak a műszálas szálak, és a golyó pálya is feltelt velük, kő keményre bele volt gyűlve.. el se hittem.. plusz az egyik kónusz rommá be volt rágódva, anyaggal (köszörült kónusz, golyók) mindennel 5500 ft ot kértünk sürgősségibe, úgy hogy az egész műveletet végig is nézhette, meg el is magyaráztam neki mi történt. Annyira sokallta, hogy kiment, és eltűnt, a többieket otthagyva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56332 üzenetére
Ilyen sztorikkal dunát lehet rekeszteni, én már sokat el is felejtettem. Olyan ez kicsit mintha vendéglátósok lennénk, ott is hasonló problémák vannak. Ha magadra veszed akkor hamar belecsömörlesz.
Szerencsére ritkán vannak olyanok akiket nem tudsz hova rakni vagy lekarmolod tőlük az arcod.
Az úr budapesti nyaraló tulajdonos, még szerintem az előző rendszerbe lehetett valaki, onnan a nyaraló, egy kempinget kellett neki használhatóvá tenni, elkészült a kerékpár, majd így folytatódott a kommunikáció (mű nyájas arcba mászó hangvétellel):
"A világítást nem javította meg? -nem uram, direkt kérdeztem a telefonban hogy megjavítsuk-e és azt mondta hogy nem kell. -De a kressz szabályainak értelmében kötelező a világítás nem? -De. -Akkor kérem sztornírozza a számlát, és akkor szóljon ha elkészült a kerékpárom!"[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #56332 üzenetére
Csak en vagyok ilyen hulye, hogy bemegyek, mondanak egy arat, merlegelek, megcsinaltatom, kifizetem es tavozok?
Elore el szoktatok kerni valamekkora osszeget, vagy utolag van fizetve az egesz?
Egy vagy ket hetre megyek majd dolgozni es elotte leadnam a bicot, fekbeallitas, centirozas, egyebek, aztan ket het mulva mennek erte, akkor fizetnem a koltsegeket. Ez mennyire lehetseges vajon?
Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #56338 üzenetére
Rendben, akkor majd megkerdezem, ha van tarolasi koltseg, akkor remelem nem egetrengeto osszeg.
En lusta vagyok alkudozni, meg szenvedni is a panaszkodassal, inkabb kifizetem az arat, ha normalis a munka.Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #56350 üzenetére
Gyorszarat nem szerelnek? o.O
Persze, kb ez lenne a legmagasabb kategorias alkatresze a biciklinek, ha ezekre cserelnek.
Akkor legalabb mar tudom, nagyjabol milyen felhasznalasi kategoriaba tartozok(#56348) ---Lasali---
Vadasznek ilyet szivesen, de nem igazan lenne alkalmam megszerezni, inkabb hajtomuvet meg valtot vennek hasznaltan, ha mar nezelodok.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #56353 üzenetére
Egy legalja suntour ocskavasrol van szo, ne varj csodat.
A hatso kereknel is 15-os tengely?Everybody lies.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56361 üzenetére
Kár hogy a tőlem vásárolt Ritchey WCS országúti kormány (régi fajta atom vastag, aero felső résszel, ott tört el) rojtosra szakadt szét mikor a 45 kilós gyerek bukott vele. Akkor le is tettem róla hogy versenyre valakinek carbon kormányt ajánljak.
Egyébként mikor megjelent ez a videó én is csodáltam, hogy hű apám azigen, dupla magasból, dupla súly.
Közbe meg annyi megfáradt karbon vázat látni.. azért nem mindegy ki a gyártó, meg mit csesz el.
800 lb nél egyébként a prés gépben már pattantak el karbon szálak, az nem hiszem hogy a későbbiekben jót tesz. Mire eléri a 2000-ret addig annyi pattanást hallani hogy nagyon. Gondolom ahol a szövés irány, karbon szövet illesztési pontok jobban feszültek ott pattant el, mert ugye egy kicsit random struktúrájú ezeknek a felépítése.
Nekem "falusi gyerek" létemre a cube sl országúti váz az első karbon vázam, nagyon szeretem, minden nap nézegetem a szobába, fantasztikus holmi, de alapvetően össze nem hasonlíthatóak a tulajdonságai az előtte levő 2007 es merida 905 ös alu vázamhoz, ez egy teljesen más viselkedésű anyag, nem egyértelműen lehet kijelentéseket tenni.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #56361 üzenetére
Mar neztem korabban... Az ember szive ilyenkor mindig faj. Reszben ezert, meg a tobbi leirt dolog miatt is maradtam a lesajnalt 26"-nal, de legalabb karbonvaz van alattam. Azert vicces, mikor egy sima 29" vagy 27,5"-ra keszitett alu vazert elkernek kemeny penzeket. Annak utana mar nincs erteke, hasznalt piacon eladhatatlan, vagy csak nagyon nyomott aron sikerul.(legalabbis az UK-ban) Karbon vaz meg ritka, mint a feher hollo, sajnos. Ami meg van, es jo allapotu, az csillagaszati osszegekbe kerul. Ebben a kategoriaban, ahova a karbont szanjak, az alu mar regen elavult.(ugye mashol is, ahol fontos a suly, de kozben erosnek es rugalmasnak is kell lennie az adott elemnek, ott karbont hasznalnak) Ez kb. olyan, mint az SSD-HDD viszonya regen, es most.
Persze a noname gyartok miatt itt is nagy a szoras. Pont volt fent egy torott karbon vaz, valami teljesen ismeretlen gyartotol. Es alt. ha olyat latok, akkor soha nem nagy brand virit a vazon. Ahogy mar irtatok, eleg szepen lehet trukkozni a minoseggel. Kozben meg azokert is ugyan olyan sulyos penzeket elkernek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #56361 üzenetére
Egyebkent a karbon egy ilyen utan kuka. Aluval lehet valamit kezdeni egy ilyen szintu serulest kovetoen?
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #56361 üzenetére
Nekem a törések különbözősége a szembetűnő.Egyik megrogyik,másik meg elpattan,vagyis az alu kezd engedni ahogy közelítsz a maximális elviselhető terheléshez,míg a karbon semmi jelét nem mutatja a míg egyszer csak el nem pattan.Érdekes.Egy biztos,hogy gyártási hibának többszörösen kitett a carbon.Egy versenyző azt is mondta,hogy járt talán német gyárban ahol azt mondták neki többek között azért drágák a carbon vázak mert nem csak,hogy sok megy a kukába tesztelés után de még veszélyes hulladékként is kell kezelni a selejtet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56391 üzenetére
szerintem nem az energia elnyelés miatt robban szét és nem is azért használják, hanem mert könnyű, jól formázható és 1 bizonyos pontig nagyon ellenálló.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56398 üzenetére
Én se igazából értettem ezt a dolgot. Ha el akarod nyelni az ütközés erejét, akkor oda folyamatosan összenyomható anyagra van szükség. Mint írtad is a karbon egy bizonyos túlterhelés után megadja magát, és elveszti teherviselő szerepét. Autóknál az a részt ami elnyeli az erőket, gyűrődő zónának hívják. Benne van a szóban hogy a fém felgyűrődik, a karbon nem tud gyűrődni, szétrepedni tud.
Ergo ha karbonnal ütközöl addig lepattansz vele a falról míg akkora sebességgel nem érkezel, mikor meg szétrottyannak a szövetek és összeesik az egész.
Ahol pedig az utastér van, az már merevebbre van tervezve, hogy az ne tudjon deformálódni, ami veszélyeztetné a benne ülőt.
Speciális karbon elemeket el tudok képzelni, amik elnyelnék az ütközést. Pl párhuzamos karbon lapok, köztük karbon csövekkel, vagy ferdetámaszokkal. És ezek szendvicsbe, különböző erősségűre gyártva. -
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56409 üzenetére
"egy kis ütközés és eltűnik a fél autó" vs "szétrobban és elnyeli az energiát"
nem érzel ellentmondást?vagy fullba vagy sehogy :D
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56414 üzenetére
ami úgy károsodik, hogy 1000 darabra törik ahelyett, hogy elhajlana, meggyűrődne, az egy rideg anyag.
ami rideg anyag, annak pedig nem igazán tulajdonsága, hogy sok energiát elnyel a károsodása során.
ebből következően karbont nem azért használnak, mert sok energiát el tud nyelni, mint ahogyan írtadvagy fullba vagy sehogy :D
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56420 üzenetére
ami szilánkosra törik, az qrvára nem nyeli el az energiát ütközéskor, erre az 1 állításra próbálj koncentrálni.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56422 üzenetére
az összes többi részre nem reagáltam semmit, csak rámutattam, hogy hibás a következtetés
vagy fullba vagy sehogy :D
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #56420 üzenetére
De nem a kaszni nyeli el az ütközést, így tök mindegy, miből van. Aztán lehet nem, csak ugatom a járműgyártást.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #56425 üzenetére
[link]
Érdekes kis videó, mutatja a nyers karbonszövetet, a laminálást, a vákuumzsákozást és végül bekerül az autokláv gépbe.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #56420 üzenetére
Azt azért hozzá kell tenni, hogy nem teljesen készülnek szénszálból ezek az autók.
Van egy központi blokk, gyakorlatilag maga az utascella, ami ebből készül, és ezen felül még több esetben a külső borítás is.
A blokktól előre és hátra azonban acél/alumínium szerkezet a gyűrődőzóna. (i3, i8, 4C, Agera, LaFerrari stb)
A szénszál a merevsége miatt, nem alkalmas gyűrődőzónának, ezért építik abból az utascellát.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56425 üzenetére
az nyilván teljesen ki van zárva, hogy te értettél félre valamit gondolom
az alaptézis:
első fele: "A rideg, nem képlékeny törés esetében a törést nagyon kicsi vagy semmi maradó alakváltozás sem előzi meg, és a repedés kialakulása után viszonylag kevés energiát kell befektetni az anyag eltöréséhez. "
második fele: "ebből következően a ripigyára törő anyag nem igazán nyel el energiát."másként fogalmazva: amik lerepkednek alkatrészek meg szilánkosra törnek, az nem azért van, hogy megvédjen.
se arról nem volt vita, hogy hogyan készül, milyen széles határok közt alakítható és a többi.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56422 üzenetére
Milyen jó kis szájkaratéJ alakult ki ebből a témából. Remélem nem haragszik meg senki egymásra.
Találtam képeket egy forma 1 es autó orráról, ami méhkas felépítésű, meg karbon is, csak annyi hibádzik, hogy a méhkas része, az aluminiumból van.
http://f1framework.blogspot.hu/[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- További aktív témák...