- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Bittorrent topik
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
[link]
Szegény Jolanda is megjárta. Nem valószínű, hogy nem működő léppel élmezőnyben tud majd versenyezni. -
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek azt mivel lehet elérni, hogy könnyebb legyen húzni a fékkart?Acera(fékváltókaros) V-fékem van, de az a gond, hogy rövid ujjaim vannak, így muszáj vagyok egy ujjal használni a 2-3 ujjas fékkart, mert különben instabil a fogás a kormányon. Ehhez mindenképpen féket kellene cserélni vagy van más megoldás is?(A fékerő megfelelő.)
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali újra! :D
Pont ma akartam szervizbe menni, hogy lecseréltessem a kinyúlt láncot, erre kiderül, hogy 2 első tányért és a hátsó sort is cserélni kell. Ugye télen nem is nézegeti annyira az ember a bringát, fel sem tűnt, azt hittem, csak a lánc ugrik meg a soron, mert kopott. Majd kiderül, hogy az egész hajtás cserés. :DD
Sry., hogy koszos kicsit, csak sikerült összesároznom ma.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Amúgy szerintetek melyik az a legolcsóbb tárcsafék, ami egy ujjal is kényelmesen kezelhető?(Hogy stabilabban tudjam fogni a kormányt.) Most sima Acera V-fékem van, de ezt nem a legkényelmesebb ilyen módon használni. Vagy mindegy, csak hidrós fék legyen, mert azt mindenképpen könnyebb húzni?(Ráadásul rövidek is viszonylag az ujjaim, így előny, ha minél könnyebb húzni.)
-
IMIIKE1998
őstag
válasz sebgutkopf #156044 üzenetére
Egy 26-os XC bringára kell, alföldi vagyok, nem kell bivalyerős. Csak annyi a fontos, hogy egy ujjal lehessen könnyen kezelni és azért adagolható legyen valamilyen szinten. Például a mostani Acera V-fékem erőben elég lenne, csak nehéz húzni. -
IMIIKE1998
őstag
válasz sebgutkopf #156218 üzenetére
Köszi.
Akkor csak keresek valami hasonló szintű hidrós féket aprón és meg is van oldva a fékkérdés. -
IMIIKE1998
őstag
Azoktól kérdezem, aki cserélt már MTB-ben teleszkópot merev villára: Kanyarban ti nem éreztétek olyat, hogy nagyobb sebességnél instabil az eleje? Lehet ez a könnyebb villától?(A magasság 1 centivel változott, semmi jelentős.)
Más: Szerintetek 26-os(merev villás) Mtb-nél mi a jobb? Hosszabb stucni magasabban vagy rövidebb stucni, de mélyebbre engedve a kormány?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Yahhher #156830 üzenetére
Nem, az is majdnem teljesen ugyanolyan. Régen is volt hasonló, csak nem ennyire feltűnően. Lehet, hogy mélyebbre kéne engednem a kormányt? A stucni 75mm-esről 90mm-esre lett cserélve, de a hideg miatt nem tettem túl melyre a kormányt, mert a vastagabb téli gúnyában így is kényelmetlen előre hajolni.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #156834 üzenetére
Hasonló akkor is(2,2-ig szoktam az elsőt leengedni). Viszont ugye ez a villa kb. 1-1.2 kilóval könnyebb, mint az előző. Motornál például ekkora súlyváltozás az első villánál kihatással lenne a geóra. Vagy bringánál ez nem ennyire jelentős? Amúgy elégedett vagyok a merev villával, ezt létszámítva nekem csak előnnyel járt a csere.(A gumit meg nem akarnám lecserélni, mert aszfalton és földúton is használom egyaránt.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #156785 üzenetére
Nyugi, itt sem jobb a helyzet, errefelé sem tudják megrendszabályozni a helyi juhászokat...Halápon, Harmashegyalján, illetve a Hortobágyon is hasonló a helyzet. Borjú méretű kutyák(nem ritkán falkákba verődve) garázdálkodnak errefelé, nem egy kutyatámadás volt már. Azt várná az ember, hogy tanösvényeken, túraútvonalakon ilyenre nem kell számítani vagy csak nagyon ritkán fordul elő. Szerintem ezekre a helyekre egyedül szó szerint életveszélyes menni, egy ilyen falka éhes dög megtalál és ha nem tudsz felmászni egy fára, neked lőttek... :/
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #157028 üzenetére
Nyilván, vagy még jobb, az E-trekking. :D
Amúgy ez a gumiszélesség téma meg érdekes. Én egy 40-es meg egy 50-es gumi között nem érzek nagy különbséget aszfalton, főleg ha mindkettő félterep. Ellenben még alföldi terepen is kevésnek érződik a 40-es gumi földúton.(Emiatt érdemes megvenni a jobb fajtájú félterep gumikat, pl. Schwalbe Hurricane, Conti Double Fighter.) -
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek ez mi lehet?
Arra figyeltem fel mostanában, hogy a montim, amiben rugós villa volt, de merev villát tettem bele(beépítési magasság megegyezik, de telóval is hasonló volt a kanyarodási képessége) és sokkal rosszabbul fordul(különösen aszfalton), mint a full merev SixTeam All terrain bike-om. Lehet ez attól, hogy a motinak alapból magasabban van az eleje, mint az ATB-nek? A legfurább, hogy a montin sokkal sportosabb testpozícióban tekerek, mégis instabilabbnak érződik, holott az ATB egy belépő kategóriás bringa.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek az ilyen típusú All terrain bike-oknak mi a modern megfelelője? Nekem nagyon bejön a stabilitása miatt, főleg kanyarokban. [link]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #157209 üzenetére
+zoli03: Van országútim is, azzal nincs gondom kanyarban. Egyedül az mtb-nél érzem, hogy kiborul az első kerék.
Mindegy, a lényeg, hogy dilemmában vagyok. Vagy felújíttatom ezt a linkelt bringát, vagy veszek 30k-ért egy vintage montit. Ezt a SixTeamemet 10 éve használom, de most rengetegbe lenne a felújítás.(Felni, komplett hajtás, lánc, fékbetétek, váltók, kerékcsapágyak, külsők, bowdenek cserések.) Ráadásul sajnos ennek az értékállósága sem a legjobb. Nyilván, nem a gazdaságosság a lényeg, de szeretem, ha valami tartja is az árát, ha már költök rá.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ZolkoW #157651 üzenetére
Szép. :D
A merev XC után hiányzott egy kicsit a vandulás lejtmenetben?
Ui.: Őszintén nem tudom, hogy tudsz ennyire jó vázméreteket kifogni. Pont a felső határán vagy a kisebb váznak. Nekem mindig a nagyobbat kell venni, mert az eggyel kisebb már nem jó.
Pl.:[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #157703 üzenetére
Anno tőled vettem az ötletet, nem bántam meg, nagyon jó nyereg.
Nekem is sikerült a múlt héten, hozzád hasonlóan, lecsúszni a pedálról és teljes súllyal ráhuppanni. Nekem mákom volt, a 60 kilóm nem ártott meg neki. :DZolkoW: Van benne valami, bár nekem még nem sikerült megtalálni az ideális vazhosszt. Annyi biztos, hogy ha sportos pozíciót akar az ember, akkor a vázat kell jól eltalálni.
Lefele biztos jó lesz amúgy a trail, csak mászásnál valószínűleg jobban kell erőlködni, mint egy full merev XC-vel.xy.zsolt: Meglehet, bár ennek a nyeregnek van egy érdekes görbülete, ami miatt kicsit előrébb kell dönteni. Még amúgy állítgatom a pozíciót, szerintem hátrébb is fog majd csúszni a nyereg.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Na mivel lassan egy hónapja használom a 26-os montimat merev villával, gondoltam, írok egy kis összefoglalót, hátha valaki hasonlóan belépő teleszkópot akar merev villára cserélni:
Előnyök:
-kigyorsításnál sokkal jobb az erőátvitel
-igénytelen
-jobban megdolgoztatja a kar izmait(bunny hop-nál, padkára fel-le ugrasnál, terepen stb.)
-sokkal merevebb lesz az egész bicikli
-alföldieknek különösen ajánlott, mivel itt elég ritka a lejtőHátrányok:
-nehéz sokszor eltalálni az ideális beépítési magasságot(Én sokak tanácsára a teleszkóp 1-2 cetis beülését is beleszámítottam, mert a kerékpáron ülve ez a magasság érvényesül.)
-kicsit drágább egy normális merev villa, mint egy belépő kategóriás, rugós teleszkóp
-néha még az Alföldön is hiányzik a teleszkóp, bár 1-2 helyzetet eltekintve előnyösebb a merev villaAmi még érdekesség, hogy ha valaki aszfalton és terepen is szeretné használni, akkor 2"-esnél vastagabb félterep gumit ne tegyen bele, mert nagyon lomha lesz aszfalton(de keskenyebbet sem, mert akkor terepen fog borzalmasan rázni).
Kormányból is érdemes 660 és 700 mm között maradni, ha nem akarjuk, hogy túl lomha legyen aszfalton.
Szerintem érdemes egy ilyen gépet összerakni akár trekking helyett is, mert jóval sportosabb lesz a bringa már csak a geometriánál fogva is.
Fékből szerintem Alföldön nem szükséges a tárcsa, azóta volt alkalmam kipróbálni(nyilván az olcsóbb típusokat) és szerintem ide túl erős, V vagy cantilever fékekkel könnyebb az adagolás és olcsóbb is a fenntartásuk(lejtő hiányában amúgy sem probléma, ha nem olyan harapós a fék)
És végül hogyan néz ki teleszkóppal és merev villával:[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Most, hogy nézegetem az aprót egy olcsó közlekedős bringát keresve, megfigyeltem egy dolgot: Olyan régi outikat vagy outi féleségeket(noname váltó, semmi integrált hajtás) 40-50 ezer forintokért vesztegetnek, mikor ezeket külföldön 10-15 k-ért hozzád vágják. Ehhez képest retro merev montit már 30k-ért kapsz, patika állapotban. Miért lehet ez így?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz madmike #157961 üzenetére
Ebben van valami.
zsocy: Régen volt mtb-m, utána egy ideig outiztam, de rájöttem, hogy nekem jobban tetszik, ha változatos terepen megyek, így mondhatni a Magellan-nal megyek a legtöbbet.
Sajnos az outit már nem nagyon használom, sík alföldön nekem egy idő után monotonná válik, hiába gyorsabb.(Gondolom hegyvidéken az is érdekesebb.) -
IMIIKE1998
őstag
Most találtam nem túl drágán egy normális retro outit. Városi közlekedésre használ valaki 23 mm-es virsligumis outit? Mennyire elvetemült ötlet? :D
-
IMIIKE1998
őstag
Ma lemértem, hogy placebo-e, hogy gyorsabbnak érzem a Six Team(sokak szerint Tescós bringát), mint a merev villás, félterep gumis mtb-t. Hát jól gondoltam, tényleg nem placebo, a SixTeam gyorsabb, csak nem tudom miért. Pedig a SixTeam hajtása szét van kopva, a gumi szintén, mégis. Én csak a geóra gondolok, hogy hiába agresszívabb az mtb-n az üléspozíció, ha magának a bringának az eleje magasabban van.
-
IMIIKE1998
őstag
Kezdek rájönni, miért olyan instabil a Magellan Crater. Egyszerűen baromi magasan van a fejcsöve, ezáltal a kormány is(Pedig eddig is majdnem teljesen le volt tolva a stucni.). Most csutkára le van tolva egy lefelé fordított 10 fokos stucni, plusz a riser kormányt is kicsit vízszintesen állítottam be és most kezd normális lenni az irányítás. Egyszerűen gyárilag baromi magas a bringa eleje.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz zoli03 #158286 üzenetére
Hát mint mondtam rengetegbe lenne felújítani és az évek alatt itt is javultak az utak, sok bicikliút teljesen jó minőségű, így gyorsabban tudnék közlekedni. Tudom, hogy nem túl high-end, de pont ilyet keresek, amit ott lehet hagyni kilakatolva. Vagy alkudjak belőle?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Kempetlen #158290 üzenetére
Csak ez a gond, hogy hiába teszek aszfaltgumit egy montira, akkor is lassabb lesz, meg a kanyart sem veszi úgy, mint egy outi. Meg az idő sem mindegy: Egy kicsit szé
Szelesebb napon outival(amikor még azzal mentem) feleannyi idő alatt megvolt egy fél órás montis táv. Egyszerűen annyival gyorsabb.
Montinál az is érezhető, hogy emelkedőre és lejtőre tervezték, nem sík, alföldi utakra. Túl magas az eleje és hiába tolod le a stucnit, a geó ugyanaz marad. Itt meg ez csak hátrány, mint aerodinamikában, mind kanyarodási képességben. Sokáig nem hittem el, de van benne valami. Egyszerűen nem erre lett tervezve. Viszont otthagyós bringára nem akarok 30k-nál többet kiadni, mert ennyit tudok "bekockáztatni". Ilyen célra is hulladék?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #158295 üzenetére
Szerintem kicsit félreértetek.
A merev XC-m a sportosított bringám, azzal "edzek". Ezt az outit közlekedős, otthagyós bringának venném. Csak mivel errefelé is vannak már jobb utak, outit vennék, hogy gyorsabban odaérjek a-ból b-be, de nem akarok 30k-nál többet kiadni érte, mivel ki lesz lakatolva. -
IMIIKE1998
őstag
válasz zoli03 #158299 üzenetére
Tudom, de én mondhatni elég sokat járok városon belül, mivel mindenhova ezzel megyek. De ha tényleg ennyire gagyi, akkor leteszek róla. Viszont venni biztosan fogok egy haladósabb bringát használtan, max. 30k-ból. Nekem számít, hogy viszonylag gyors legyen, mert időt spórol vele az ember.(Túl nagy csomaggal meg nem nagyon járok, így és hátizsáknyi holmi van nálam max.)
igyvanferi: Milyen vastag gumikat használsz hány bar-on?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Politika
- Villanyszerelés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest