- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Synology NAS
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Windows 11
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- SkyShowtime
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48660 üzenetére
Tehát ha jól értelmezem, valami olcsó használt teleszkópos bringát akarsz venni, amire egy buznyákot nem akarsz költeni csak hajtani amíg szét nem esik? Mivel használtról beszélsz, f@sz se tudja neked megmondani, hogy az milyen állapotban van, így a várható élettartama sem megbecsülhető. A kérdésed értelmetlen, ez a legnagyobb baj, erre nem lehet egyértelműen válaszolni se. Minden bringát karban kell tartani, különben idő előtt tönkremegy. De ha te csak hajtani akarod, karbantartás nélkül, akkor a lehető legolcsóbbat vedd amiért nem kár.
Értem, hogy a csavar vége beletört, de ettől még ki lehet szedni a villát. Előbb a kormányszárat kell kivenni, aztán lecsavarod az anyát a villanyakról. A villanyakból meg kikalapálod a beletört darabot ha nem jön ki. Bár ha nem kell a villa akkor tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A kép alapján úgy látom, hogy a hosszú csavar tört el, ami a diót nekifeszíti a villanyaknak. Ahhoz, hogy a menetes villa kijöjjön előbb a kormányszárat kell kivenni. A csavar beletört, ami a kormányszárat beleszorítja a villanyakba, innentől már csak akkor nem tud kijönni a kormányszár ha bele van rohadva, ami a képeket elnézve nem is csoda. Merő rozsda az egész. A kormányszárat kell valahogy kiszedni, utána már csak az anyát lecsavarod a villanyakról és ki is jön a villa. Én felülről megkalapálnám a kormányszárat, ha megindul lefelé akkor már valószínű ki is lehet húzni, persze egy kis olaj nem árt neki, mert ahogy elnézem ez kenőanyagot utoljára csak a gyárban látott. Az meg nem tegnap volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gyulank #48673 üzenetére
A kormányszár van belerohadva a villanyakba, hiába ütnéd ki azt a darabot ami beletört, annak ehhez már semmi köze. Bár azt megpróbálhatod, hogy beledugsz egy vékonyabb rudat a villanyakba és megpróbálod lefelé megütni azt a darabot ami beletört, lehet akkor megindul. Berohadt alkatrészek bontása elég macerás tud lenni, nem véletlenül szerepel némely kerékpár szerviz árlistáján, hogy berohadt alkatrészek bontása 7000ft-tól...
kalapálni kell a kormányszárat felülről, oldalról, esetleg alulról, hátha megindul valamerre, és közben adj neki olajat is.syler123: A rugós nyeregcső filléres darab, hamar ki tud kopni, ami abban nyilvánul meg, hogy tekerés közben jobbra balra tekeredik a nyereg. Montira teljesen felesleges, trekkingen van létjogosultsága, kicsit kényelmesebb, papásabb lesz vele a közlekedés. Monti felhasználás mellett hamar széthullik, régebben gyártott a rock shox minőségi rugós nyeregcsövet, de zsákutca volt, fel is hagytak vele.
Ja amúgy csillapítást ne várj, ez csak egy sima rugó ami himbálózik fel le.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tévedsz, nem lenne jó, 100mm-es XC vázba ne tegyél All mountain telót, 140mm már sok, elrontja geometriát és a rugózást se lehet összehangolni. 120mm a max.
Ha ilyen terveid vannak, akkor másik vázra lenne szükséged és akkor vissza is kanyarodunk oda amit már mondtam, hogy add el és vegyél egy másik bringát ami jobban megfelel az elvárásaidnak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
A talas modelleknek van állítható rugóútja. Van amelyiket szétszedve kisebbre lehet venni, de ez sok esetbe csak szétszedésnél derül ki.
Ebbe a vázba nem való 140-es villa, de ha nem hiszel nekem akkor vedd meg.
És továbbra is azt mondom, hogy fölösleges erre a bringára ennyit költeni, de ahogy gondolod.
Pontosan milyen évjáratú az a villa? Nyakhosszt és típust is figyeld, mert a tiedbe 1 1/8. való.bunddog: Full deore szettel nem igazán van bringa gyárilag, keverik a szetteket. XT/Deore vegyesen, de olyat 200 körül nem fogsz találni, inkább 250 körül.
DIEGO15: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DIEGO15 #48786 üzenetére
160k lesz akcióban. De ha kell most is megkaphatod annyiért, sisak nélkül.
krx21: Modernebb, időtállóbb váz, 27,5"-ös kerekeket fogad, 120mm a rugóút, szimpatikusabb a felépítése, geometriája.
Ettől függetlenül nem vagyok oda a kelly's-ért, minek ragaszkodsz ehhez a márkához? Sokkal jobbak vannak. Ha meg már vázat cserélsz akkor lehetőleg tapered fejcsövűt válassz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én a 2015-ös modelleket néztem, a kellys oldalon amit belinkeltél. Azok már 27,5"-ös gépek és ahogy elnézem 3 helyen van forgáspont.
A 27,5"-ös kerék miatt írtam, hogy időtállóbb. A 26"-os méret gyártói oldalról már nem igazán támogatott, kivégezték. A kerékszettek, teleszkópok egyre ritkábbak lesznek 26"-os méretben. Csak az alsó kategóriákban maradt meg. Épp ezért időtállóbb a nagyobb kerékméret, 27,5" vagy 29".120mm rugóút-nak köze nincs az enduro kategóriához. Ezt meg honnan szedted?
Tudod egyáltalán mitől enduro egy bringa? 150-160mm rugóútnál kezdődnek azok a gépek.
120mm az maximum egy trail kategória, de jóval inkább közelebb az xc-hez mint az endurohoz.Amúgy meg ha inkább maradnál az xc kategóriánál mi a fenének neked 140mm-es All mountrain villa
Na az már valóban távolodik az xc-től, közelebb áll az endurohoz mint a 120mm-es kellys váz.
A gond szerintem az, hogy nagyon nem vagy tisztában a kategóriákkal és hogy mit is szeretnél.Annak a meridának a rugózási rendszere teljesen más mint a te wandal vázadon. Közel nem ugyan az a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #48795 üzenetére
Ja és még valami, a wandal-hoz hasonló rugózást a kona kezdte el a alkalmazni a 90-es évek végén, szóval inkább azt utánozta le a kellys meg a többi.
bunddog: Akkor meg kell venni ott.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Egy valamire való össztelós váznak minden forgáspontja csapágyazott általában...
Azt a meridát tényleg ne keverjük ide, mert az egy más rendszer, még ha kicsit hasonlónak is látod.
Egy 120mm-es rugóúttal rendelkező váznak nyilván kicsit más a geometriája mint a 100mm-es váznak, ebben semmi különleges nincs. Ebből adódóan kicsit más az üléspozíció, picit magasabban van az eleje, hátrébb a súlypont. Nem feltétlenül rossz ez, 120mm-el még bőven jól lehet tekerni, de már oda lehet rakni lefelé is.
Az enduro-hoz viszont semmi köze, se rugóútban se geometriában. Az enduro kategóriás bringáknak jóval laposabb fejcsőszögük van. [link]
Lejtőzésre vannak kihegyezve.Esetleg nézd meg a Cube AMS bringákat, ha klasszikus merev vázas xc-hez hasonló geometria a szimpatikus. Az újak már csak 29"-es kerékmérettel készülnek, (nyilván nem véletlen, mert ebbe a kategóriába ez a leghatékonyabb) de az aprón lehet találsz még használtan 26"-os verziót is.
(#48836) Solad: Csak akkor ajánlok Bergamont bringát ha az ár-értékben jónak számít. Amikor van jobb vétel is akkor mást ajánlok.
(#48857) troland26: Szerintem attól függ milyen mtb-ról beszélünk. 29"-es kerékkel, vékonyabb külsőkkel, vállalható egy nap alatt. Jó edzettség kell hozzá mindenképpen, ha országútival mész akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gtasystem #49163 üzenetére
Ne mond már, hogy visszaolvasva csak ezt látod. Egy csomó ajánlás van olcsóbb bringákra is.
Attól függ mire szeretné valaki használni és milyen stílusban bringázik. Sajnos vannak olyan váll fajai a kerékpározásnak ahova nem alternatíva a 80 meg 100 ezres bringa. Ha valakinek fully kell és nem valami teszkószökevénybe gondolkodik, akkor ott mélyen a zsebbe kell nyúlni ha vállalható minőséget akar mondjuk újonnan.(#49137) bandus: Nem feltétlenül jobb a karbonváz mint az alu. Azért azt érdemes figyelembe venni, hogy milyen árkategóriáról beszélünk. Az "olcsó" karbonvázak tele vannak üvegszálas szövettel. Karbon váz és karbon váz között komoly különbségek lehetnek. Mind merevségben és súlyban is akár. Egy minőségi aluváz lehet akár jobb is mint egy "olcsó" karbon, és azt se felejtsük el, hogy ha véletlenül perec van, akkor a karbonváz sokkal könnyebben sérül mint az alu.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gtasystem #49169 üzenetére
Akkor kérdezd meg még egyszer. Előfordul, hogy a sok hsz. között elvész egy kérdés. Ez máshol is előfordulhat. Ha arra célzol, hogy itt az emberek lenézik az olcsóbb bringákat és csak kizárólag drágább lehet a jó mindenkinek, akkor nagyon tévedsz. Én mindig a felvázolt elvárások és felhasználási terület alapján szoktam ajánlani, nem ajánlanék senkinek sem feleslegesen drága bringát.
Különbontani szerintem felesleges, bár ha már bontanám akkor inkább külön az outi, városi és külön a monti, de szerintem elfér itt egybe is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gtasystem #49171 üzenetére
Meggyőzni egyáltalán nem akarlak.
Tavasztól őszig jobban pörög a topik, de télen bőven elvan így egybe is. Az árkategóriára nézve a bontás végképp kivitelezhetetlen és hülyeség. Még is mi a drága? Ez nagyon szubjektív, meg kategória függő. Új all mountain fully vagy enduro 600k körül kezdődik, kategóriáját nézve az nem drága.
Outi, városi és monti-ra lehetne szelektálni, de annyi általános kérdés is van, hogy talán mégiscsak jobb így egybe. -
Runner_fxr
Ármester
válasz gtasystem #49173 üzenetére
Hogy szerinted mennyi egy bicaj, az nem jelent semmit. 40 ezerért maximum gyerekbringa van. A legolcsóbb kategória kb 65-70k. Ez alatt nem lehet új bringát venni. Ami van az tesco, obi és társai. Ipari hulladékok, nem kerékpárok.
A 600k persze hogy drága, Magyar bérhez mérten meg különösen, de itt nem erről van szó, nem értetted a lényeget. Kategóriáját tekintve nem számít drágának, mert az all mountain és enduro kategória ott kezdődik, bár ezt most neked úgy látom hiába magyarázom, ez csak egy példa volt.
Nyilván városi tekerésekhez nem ez a kategória kell, és nem is ezt ajánlanám, de most ebbe ne menjünk bele.
Miért kéne várni őszig? Azért mert épp a te kérdésedre nem jött azonnal válasz, akkor már szerinted itt senkinek se segítenek? Az, hogy neked valami felesleges dolog még nem biztos, hogy másnak is az.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Biztos előfordul itt is ilyen, magam is láttam már olyan hozzászólásokat amik tényleg nem tapasztalatokon alapszanak. Ilyen bárhol előfordulhat, ettől függetlenül aki azért ért a témához az a felhasználási területnek megfelelő árkategóriát ajánl. Én biztos nem ajánlanék az általad is említett felhasználási területhez, családdal hétvégi nyugdíjas bicózáshoz több száz ezres bringát. Viszont van egy minőségi szint amit érdemes megcélozni ha hosszútávon szeretnénk egy megbízható kerékpárt. Egyébként meg nem csak az a lényeg, hogy hány km-t akar az ember tekerni, hanem amikor teker akkor mik az elvárásai a bringájától, milyen helyen, milyen terhelésnek akarja kitenni.
bandus: Pontosan, ott a testbike, bikemag, oda kell menni, ha részletesebb fórumokat keresünk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem meg az is gond, hogy sokan úgy próbálnak okoskodni kerékpár témában, hogy lövésük sincs a témáról. A saját igényeikkel nincsenek tisztában, a kerékpár kategóriákról fogalmuk nincs, de hülyének nézik azt aki esetleg 10-20 éve űzi a sportot vagy netán ez a munkája. Tán csak nem mond mindenben hülyeséget, az eszükbe sem jut, hogy talán maguk a nem hozzáértő kérdezők gondolják rosszul mert nem értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Biztos előfordul ilyen is, de azért szerintem örülni kéne, hogy van egy ilyen topik is és nem kötözködni, most ne érts félre nem konkrétan neked mondom. Csak nem tudom mi értelme van ennek? Azért alapvetően sok segítőkész ember van itt. Sok embernek segítettünk. Persze különböző vélemények vannak, nincs két egyforma ember, de azért alapvetően érdemes ide benéznie annak aki kerékpáros témában szeretne segítséget. Elég pörgős topik, sok esetben pörgősebb mint egy direkt erre a célra szánt bikemag fórum.
És akit valóban érdekel a téma, de abszolút kezdő az vegye a fáradtságot és olvasson is utána dolgoknak, akkor talán nem fog annyi hülyeséget sem kérdezni. De a legidegesítőbb az amikor valaki nem ért hozzá és még kötegszik is. Ilyenkor tényleg elgondolkodok azon, hogy mi a fenének veszem a fáradtságot és segítek, de azért vannak normális emberek szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #49198 üzenetére
A biztosítással kapcsolatban nem tudok pontos választ adni, ennek utána kell nézni.
A karbon váz reped, törik ha nagyobb ütés éri, az alu behorpad mind ahogy a fórumtárs is írta. ha netán egy alu elrepedne azt lehet hegeszteni, a karbont javítani nagyon macerás és ha olyan helyen van már soha nem lesz olyan mint gyári állapotában. Míg egy alut meg lehet úgy hegeszteni, hogy teljes értékű legyen.
Annyira azért nem gyakori a karbonvázak törése, ezek is nagyon erősek, de esésnél ha oldalról nekivered valaminek, pl erdőbe egy kőnek akkor van rá esély, hogy megsérül, míg az alu max behorpad, ami inkább csak esztétika, de nem gyengül tőle a váz általában. Ettől függetlenül nem rossz dolog a karbonváz, csak jobban kell rá vigyázni. -
Runner_fxr
Ármester
Igazából nem értem a problémád, mert szerintem amiről te írsz az a kisebb százalék. Ha valaki értelmesen leírja mit szeretne, akkor kap is értelmes választ. Ha nekem valaki azt mondja, hogy rövid távokra, városba keres egy bringát amit a lehető legolcsóbban szeretne megúszni, meg nem is akar sokat tekerni. Biztos, hogy nem fogok 70-80k-nál drágább bringát ajánlani. Tőlem ilyet biztos nem olvashattál, hogy élből több száz ezres bringákat ajánlanék. Szerintem kicsit el van ez túlozva. Kismilliószor le lett írva, hogy egy belépő szint újonnan mennyi. 70k körül indul. Aki újat szeretne és legalább ennyit nem tud vagy nem akar kifizetni érte annak nem tudok segíteni. Persze lehet venni 30-40-ért ilyen nevenincs vackokat, de azt én nyugodt szívvel nem tudom ajánlani, ilyen esetben nem tudok mit kezdeni. Az a baj, hogy sok ember fejében a mai napig ott vannak a tesco hirdetések 19990-ért meg 29900-ért hirdetett dánhill bringákról, és azt hiszik onnan indul a kerékpár.
Holott manapság olcsóbban lehet használható bringához jutni mint mondjuk ez előtt 20 évvel. Csak a nagyáruházi sz@rok kavartak be. Manapság egy átlag havi Magyar bérnél is kevesebbért lehet új bringát venni alap használatra. Akinek ez sok az menjen gyalog. Ez ilyen egyszerű.Nem kell pontos szakkifejezéseket betanulni, szívesen segít itt sok ember, de segíteni csak értelmes, legalább alap intelligenciával rendelkező embernek lehet.
A kulacstartó kiszakadása szerintem nem valós veszély, ritkán fordul elő. Egyébként a kikönnyített vázak is erősek. A gond inkább akkor lehet ha esés van, vagy esetleg benézel egy nagyobb kátyút, láttam már karbon országútit eltörve egy nagyobb kátyú miatti esés következtében. Ott egy alu váz valószínűleg megúszta volna.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #49220 üzenetére
Karbon alkatrészből csak minőségi darabot szabad venni. Ez egy bonyolult gyártástechnológia, sok a hibázási lehetőség is. Noname cuccoknál előfordulhatnak idő előtti törések, de ezek nem a karbon miatt következnek be, hanem a hibás elkészítésükből. Maga a karbon alkatrész ha jól van legyártva örök életű. Nincs fáradása. Van egy maximum terhelése az adott alkatrésznek, attól függően, hogy milyen fajta szövésű és hány réteg karbonszövet van benne. Ha azt a maximum terhelést túlléped akkor eltörik vagy szétrobban.
Teljesen mindegy, hogy verseny vagy hobbi. Ha nincs rajta sérülés akkor nem kell lecserélni.zool1: Szerintem el kéne felejteni ezt, hogy itt bárki is lenéz, kinéz bárkit is a miatt, hogy mennyibe került a kerékpárja. 2 dolog van amit meg kéne érteni. Ha nem akarunk saját magunknak egy csomó gondot akkor új kerékpárnál megcélozzuk legalább a 70k körüli összeget, ha full alap használatra akarunk bringát, akkor is. Illetve ha komolyabb felhasználásra kell bringa, akkor mélyebben zsebe kell nyúlni, az adott kategóriának, stílusnak megfelelően. Ettől még nem azt mondja senki, hogy valaki a 30 ezres bringájával nem menjen fel az erdőbe csapatni vagy nem tekerhet 200km-t egyszerre. Tegye ha őt ez teszi boldoggá, de ne várja el, hogy szakmailag ez helyeselve legyen, vagy ajánlott legyen.
Egyébként a kérdésedre válaszolva, a minőségibb gyártóknál általában 125 kilónál maximalizálják a kerékpárok terhelhetőségét. Ez inkább az alura vagy acélra vonatkozik, karbon vázat azért ne vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azt írtad, hogy talán a fórum is jobban elfogadna, ha más bringád lenne. Ez hülyeség. Aki értelmes, van legalább egy alap intelligenciája, azzal lehet normálisan beszélgetni úgy, hogy nem lesz belőle sértődés stb.
Csak amikor valaki a szakmailag helytelen dolgot akarja megmagyarázni és köti az ebet a karóhoz, meg átcsap személyeskedésbe, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. Ezt úgy általánosságban mondom, nem csak neked.Hogy milyen márkát ajánlok? Sokfélét, ár-értékben a legjobbak a webshop-ok, pl Canyon, Radon. Jó a Cube, KTM (bár ez ár-értékben kevésbé), Olasz gyártókkal sincs baj. Bármely minőségibb márkából ki lehet fogni jó vételt, ha kifogsz egy bent ragadt 1-2 éves modellt. Nekem valahogy az olasz gyártók voltak a legszimpatikusabbak országúti bringákból. Bár hozzám a monti sokkal közelebb áll és a tapasztalatom is nagyobb benne. Én szerintem valami olasz márkát vennék, ebben az is benne van, hogy gyönyörűek.
Karbon villával szerintem nem lesz gondod, de vásárlás előtt kérdezz rá a forgalmazónál azért, mert vannak alkatrészek amiknek alacsonyabb a terhelhetősége súlyban.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Vannak "túrázósabb" geometriák, de egy outi mindenképpen a legsportosabb kategória. Nem biztos, hogy tetszeni fog a derekadnak, de ez eléggé egyén függő. Ha nagyon pontosan akarod megválasztani akkor olyan boltban vásárolj ahol van body scanning és tökéletesen rád állítják a bringát. A Meridának tudtommal van túrázósabb geometriás országútija. Megmondom őszintén ennek a témának nem jártam még úgy utána, hogy ezt most geometria adatokkal szemléltessem. Illetve ami még fontos, az a villaszög. Vannak gyártók akik már az alsóbb kategóriákban is sportos, meredekebb villaszöggel készítik az országútikat. Ez kezdőnek kicsit szokatlan és akár veszélyes is lehet. Hasonlítsd össze a geometria adatokat azoknál a bringáknál amik tetszenek. Ezek biztos kényelmesebbek mint a race széria. A felső cső is sokkal ejtettebb, látszik, hogy kényelmesebb az üléspozíció mint egy sportosabb országútin.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz repvez #49052 üzenetére
XC 32 arra a felhasználásra jó lesz amire szeretnéd használni. Valóban nehéz lesz belőle vfék konzolosat találni, manapság már vfékkel csak a belépő kategóriákat szerelik.
Olaj csillapítású villákat átlagos használat mellett évente illik szervizeltetni, tisztítás és olajcsere miatt. Intenzívebb felhasználás mellett évente többször is.
Az a váz alapvetően egy xc váz 100mm rugóúttal, jó lesz bele a100-as villa is, sőt az a legideálisabb geometria szempontjából.. 120mm a maximum ami beletehető, ha valaki kicsit "csapatósabb" geometriát akar belőle kihozni.Előfordul, hogy épp más dolga van azoknak az embereknek akik érdemben tudnak válaszolni a feltett kérdésedre, ez még nem jelenti azt, hogy nem foglalkoznak vele, csak épp nem a fórumot olvassák, vagy a sok hsz között nem vették észre a tiédet..
-
Runner_fxr
Ármester
válasz repvez #49277 üzenetére
Igen, abba a vázba a 100-as az optimális. Ha arra használod a villát amire való, nem ütöd vágod, és legalább évente szervizelteted, akkor valószínűleg hosszú évekig megbízhatóan fog működni, hacsak nem gyári hibás darabot fogsz ki, de ez bárminél előfordulhat. Szóval kicsi az esélye, hogy gondod lesz vele, ha betartod a fent leírtakat. A furcsa irányítás lehet alacsony guminyomás miatt, vagy a 120-as villa miatt a nem tökéletes geo miatt, vagy azért is mert már nagyon puha a villa és nyeklik nyaklik. A bringa hátulját tekergesd meg oldalirányba. Megfogod a nyeregnél és a hátsó kereket megmozgatod oldal irányban. Így érezni ha nem tart, vagy lötyög. Azt is megnézheted, hogy finoman megemeled a seggét a nyeregnél fogva és ilyenkor érezni ha kotyog a csapágy. Hiába vannak a csavarok meghúzva ha a csapágy már kopott.
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem sem voltak szimpatikusak a kellys bringák, mondjuk nekem nem a neve miatt. A design soha nem fogott meg, a vázaik geoja sem szimpatikus, olyan az érzésem a kellys bicók láttán, hogy csak másokat utánoznak, de nincs egyéniségük. Persze hozzák azt a minőséget, hogy kerékpárnak lehet nevezni, nem rosszak, akcióba akár jól is járhat vele az ember, de nekem valahogy nem áll össze, nem kéne egyik se.
A Merida a másik hasonló márka ami szintén nem volt szimpatikus soha, hasonló okokból, bár ha a kettő közül kéne választanom, akkor inkább a Merida.dimola: 60-100k körül szinte mindegy, én a drágább rockriderek vázait kritizáltam. Az össztelósa sok száz ezerért úgy tekeredett mind a kolbász amikor rátapostam a pedálra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #49357 üzenetére
A lelki okok nagyon sokat számítanak, ha folyamatosan azon parázol, hogy mi bajod van, akkor az rátesz egy lapáttal. Inkább arra gondolj, hogy erős és egészséges vagy. Persze ha valós gond van akkor el kell menni orvoshoz, de nem érdemes túlparázni. Ja és az internetet még véletlenül se használd diagnosztizálásra, mert akkor hamar azt fogod gondolni, hogy baromi beteg vagy. Bízd az orvosokra a diagnosztizálást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz truefx #49448 üzenetére
Azért nézd meg, hogy van e zsír a nyeregcsövön. Gyárilag kicsit többet szoktak rátenni mint kéne, azt az ember hajlamos letörölni és ha nagyon letörlöd akkor recseghet a nyeregcső. Illetve akkor is recseghet ha a nyeregcső bilincs nincs rendesen meghúzva.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz brownus #49463 üzenetére
Én tavaly mentem egy 50-est gerecsén, hasonló melegben, bár ott könnyítette a haladást sok helyen az árnyékos erdő, viszont sokat kellett mászni. Kb 1200m-t. Sokkal jobb edzettségem volt mint most, de a végkimerülés határán voltam. Nagyjából 7 liter vizet ittam meg úgy, hogy az csak izzadtság formájában távozott. Hazaérve még kb 1-1,5 óráig 100-as pulzusum volt úgy, hogy ültem a fotelben. Szóval ez a meleg tényleg embertelen tud lenni. Normál esetben 1,5-2 liter folyadékkal simán letolom azt az 50-es túrát.
De ezen kívül is sokat mentem melegben. Idén meg jóval kényelmesebb vagyok.(#49460) Hasaggymeg: Ez valóban így van, ha az ember nagyon kényes a nem oda illő hangokra, kellő tapasztalata is van már a bringák terén, akkor megy egy kört és megmondja mi kattog vagy recseg.
Én is hajlamos vagyok a legapróbb nem oda illő zaj meghallására is és azonnal elkezdem keresni, hogy honnan jöhet. Egyszerűen nem tudom elviselni ha a normál működésen kívül egyéb hangja is van a bringámnak. Néha elcsodálkozom embereken, hogy tudnak olyan hangok mellett elsiklani mint a lánc folyamatos súrlódása az első váltó terelőjén, pedig az elég egyértelmű. Nem egyszer találkoztam már olyan első váltóval, hogy a lánc a folyamatos súrlódástól úgy elkoptatta a terelőt, hogy az eltört.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #49855 üzenetére
Ennek a váltásnak tökéletesen kéne működnie. A gond nem a váltókkal lesz, esetleg meg van törve valahol a bovden és szorul. Vagy nem jól állították be. A féktárcsákban lehet 8-as a használattól, ez normális jelenség. Könnyen ki lehet szedni, megpörgeted a kereket megnézed merre üt, és finoman az ellenkező irányba meghajlítgatod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #49917 üzenetére
Hobbi szinten szerintem egy XT szintig érdemes elmenni. XTR már csak akkor ha nem számít a pénz és a súlyból akarunk még egy kicsit lefaragni.
Shimano-nál sajnos előfordulnak érdekes dolgok, elvileg sok alkatrésze kompatibilis egymással, de én már láttam vices dolgokat, hogy egy adott sor + lánc + váltó + váltókar bizonyos kombinációkban nem működött optimálisan, pedig elvileg kompatibilisek voltak egymással, de a gyakorlatban mégsem volt tökély. Épp ezért jobban szeretem ha minden alkatrész az adott szettből van, különös tekintettel a hajtásra és váltásra.
Egyébként nem csak súlyban tudnak többet a jobb szettek, hanem váltás minőségben is. Például próbálj meg egy alivio-val vagy deore-al úgy váltani terhelés alatt mint egy XT-vel, elég egyértelmű lesz a különbség.
Ezenkívül a váltáshoz szükséges erőkifejtés is csökken a jobb szetteknél. Más érzés egy XT kart pöcögtetni mint egy alatta lévőt és így tovább. Természetesen az XTR is tud adni egy pici pluszt az XT-hez képest, de ott már túl nagy a szakadék árban, hogy megérje. Azt is megértem, hogy sokan azon a véleményen vannak, hogy nem annyira van különbség. Ez tapasztalat kérdése is, sokat mész olcsóbb és drágább cuccokkal akkor megérzed a különbséget. Ha a szettekbe belevesszük a kerékagyakat és fékeket is, akkor meg pláne van különbség. Deore szintig a shimano agyak nem valami nagy eresztések. Egy XT agy viszont már más tészta, sokkalta szebben forog és tartósabb is mint egy deore vagy alivio. Fékek tekintetében is etalon az XT, mondjuk a Deore és SLX se rossz. Fékekben az XTR nem tud többet viszont, csak súlyban jobb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #49920 üzenetére
A fogaskoszorún is vannak váltást segítő bemarások, ezek értelemszerűen kicsit módosulnak ahogy változnak a szettek. Ha shimano rendszerben gondolkodunk, akkor azt javaslom ne add lejjebb fogaskoszorúban se. A legjobb ha ugyan abból a szettből kerül ki mint amilyen a hátsóváltód. Lánc már nem annyira szól bele a dolgokba, de egy olcsóbb fogaskoszorú sajnos tud rontani a váltás minőségen.
Egyébként én hátsó váltásban a sram-ot preferálom. Bár az újabb shimano cuccok már elég jók, de volt egy időszak amikor a sram köröket vert a shimano-ra váltás minőségben. Bár sokan ma is a sram-ra esküsznek váltás tekintetében.Ami a kopást illeti, azt tapasztalom minél több a fokozat annál gyorsabban kopik a sor és a lánc is. Teljesítményük nagyobb, de az élettartamuk rövidül, akárcsak az autósportban. Gondolok itt az XTR sorokra meg a csúcs Sram-ra.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha jól látom egy 100mm rugóutas manitou axelt cseréltél egy rst strom villára ami meg 160mm rugóutas?
Ennek mi az értelme? Az egy dolog, hogy elcseszed a geo-t de kb a használhatatlan szintre, de a vázat is hazavághatod vele.Vasinger!: LX tudtommal már nincs monti szettben, csak trekkingben. SLX van a Deore felett. Amúgy nekem a sram shimano vegyítéssel nem volt gondom. Egyébként épp az előbb írtad, hogy a deore sorral gyengébb volt a váltásminőség mint az XT-vel, akkor minek akarsz megint deore-t? Vegyél rá XT sort.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez egy XC váz. Ez túrázásra való, meg hobbi xc-re. Ezzel nem lehet déházni, mert nem arra való. Az össztelós bringák akkor működnek hatékonyan ha össze van hangolva az első rugózás a hátsóval, na ezt itt el is felejtheted. A vázad a 100mm-es telókhoz van tervezve, mivel te beletettél egy több kategóriával nagyobbat, így az bringád elejét felemelte az égbe, ezáltal a vázad hátulja nem optimális szögben kapja a terhelést. Ezáltal nagyobb törés esélye ha csapatod, az irányíthatóság ideges lesz, egyszóval használhatatlan az egész. Bringaépítést a vázzal érdemes kezdeni, nem a villával vagy jobban jártál volna ha az egész bicót eladod kompletten és veszel egy régi DH bringát.
Egyébként meg mit vársz attól a 10 centi rugóúttól hátul? Mit fog az neked kimozogni downhill szinten? Semmit. Pláne ezzel a villával, így még úgy se tud mozogni hátul mint eredetileg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #49936 üzenetére
Én inkább az XT sort választanám. Bár túl nagy különbség ott nem nagyon van.
VIBO: Nincs mit.
Ha el akarsz kezdeni déházni, akkor valami ilyesmibe kéne legalább beruházni: [link]
Eladod a mostanit és a fejlesztésre szánt pénzt hozzáteszed. Nem olyan elérhetetlen egy ilyen, elpusztítani meg nehéz lesz.A kinézet mellékes, használhatóságra egy nagy 0 a jelenlegi koncepciód sajnos. Ez nem leszólás, vagy cikizés akar lenni, hanem egy jó tanács.
Ez kb olyan mintha egy simsonnal akarnál cross motorozni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #50080 üzenetére
Örülök, hogy kényelmes az Uvex, többek között ezt kell megfizetni egy márkásabb sisaknál. Bár az ivo nem is olyan drága.
A térded meg nézesd meg egy dokival. Fontos a fokozatosság, mert különben kinyírod, az ízületnek mindig több idő kell az alkalmazkodáshoz mint az izomzatnak.
Porcerősítő tabletta nekem annyit ért mint halottnak a csók, csak a hialuron injekció ér valamit. Ráadásul a tablettára is simán elköltesz annyi pénzt vagy akár többet is. Egy jó szakorvos úgy beadja hogy alig érzed és valódi hatás, azonnal, nem csak placebó mint a tabletta. Mellékhatása nincs, akárhányszor ismételhető, ezt a sportkórházba mondta a főorvos a sportsebészeten, nem én találtam ki. Csinálnak egy röntgent, ha látszik rajta egy kis kopás biztos ajánlani is fogják. Persze a mozgás kell neki, csak fokozatosan. -
Runner_fxr
Ármester
válasz DIEGO15 #50091 üzenetére
3 hét? Hosszú hónapokig folyamatosan szedtem, sőt évekig. Nekem nem használt. A teljesség igénye nélkül: Proenzi, Béres porcerő, GCA 2700, Hyaluron direct plus, Proenzi hyal, jutavit glukozamin és hialuron forte, cápaporc tabletta, zöldkagyló tabletta, bioco hyaluron, Animal Flex, Scitec arthroxon. Valószínűleg mind most nem jutott eszembe. Rengeteget olvastam utána a témának. Mindkét térdem érte baleset, van egy kis kopásom is.
Könyököm is volt törve, ott is van egy kis kopás. A legtöbb cikk humbug, mellébeszélés, biznisz. Főként a scitec meg különböző bodys termékek, azok a legdrágábbak, ráadásul a hatóanyag tartalmuk kisebb mint a gyógyszertári termékeknek. Ha utánaolvasol komolyabban, magad is rájöhetsz, hogy ez orvosilag nem egyértelműen bizonyított, hogy a szájon át alkalmazott glükosamin, kondroitin és hyaluron sav valóban építi a porcot. Mindössze egy kis gyulladáscsökkentő hatás és fájdalomcsillapító hatás bizonyított. Ezeknek a tablettáknak maximum a megelőzésben lehet szerepük. Tehát ha már a sportolás elején elkezdik alkalmazni, amikor még semmi probléma nincs. Én a saját bőrömön tapasztaltam, hogy semmit nem ért, a már kialakult problémával nem tudott mit kezdeni, a könyököm recsegett ropogott, nemhogy edzésre alkalmatlan volt, de még a hétköznapi éleben is problémás volt, több centit vékonyodott az egyik karom, mert kevesebbet használtam, elegem lett a pénzkidobásból, csináltak egy hialuron injekciós kezelést, azonnal jobb lett. Majd pár éven belül még 2-őt, azóta érezhetően erősebb. Már a súlyzózást is bírja. Előtte több száz ezret kidobtam tablettákra és semmit nem ért! A 3db-os hyalgan injekció kúra 15 ezer ft tb támogatva. Azonnali hatás, hosszútávon, valódi javulás. Nem csak tüneteket kezelt, erősített, épített. Visszaállítja az ízületi folyadékot a normális szintre azonnal és valóban építi a porcot! Most a térdemen fogom alkalmazni. Persze nem azt mondom mindenki szaladjon az orvoshoz injekcióért akinek kettőt kattan a térde, de ha problémás, orvos esetleg lát rajta egy kis kopást is, akkor mindenképp az injekciónak van értelme. A tabletta pénzkidobás és abban se vagyok biztos, hogy nem lesz e mellékhatása ha valaki hosszútávon alkalmazza. Gyomorbántalmakat is okozhat. Az animal flextől égett a gyomrom rendesen.Tothgera30: Szerintem elektromos montikba a Haibike most a legszínvonalasabb, hatalmas a választéka.
vendingo: Az uvex szemüvegek is hasonlóan jók.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DIEGO15 #50100 üzenetére
Nem is tudnál meggyőzni. Nyilván sok minden múlik azon, hogy milyen problémáról van szó. Ha valakinek nincs porcproblémája, csak esetleg megerőltette egy ízületét, ott lehet fog érezni javulást. Az ízületet leginkább fokozatos mozgással lehet karbantartani. Ha valaki mondjuk elhanyagolja magát, elkezd fájni a térde, majd elkezd óvatosan sportolni és mellé szedi a tablettát is akkor simán összekeverheti a dolgokat, azt hiszi a tabletta segített, közben csak attól lett jobb, hogy átmozgatta a térdét kerékpározással például.
Szerintem sok esetben inkább csak erről van szó. Rengetegen esküsznek az aloe verára is például, nézd meg a forever production vagy mi a tököm már mióta virágzik. Horribilis áron megveszik azokat a termékeket, pedig az aloe vera hatása sem bizonyított orvosilag, csak feltételezhető gyulladáscsökkentő hatása lehet. Pedig vannak akik meg vannak győződve róla, hogy még a rákbetegség ellen is jó.Az injekciónak is van persze veszélye, ha nem tapasztalt szakorvos adja be, esetleg nem megfelelő fertőtlenítéssel, akkor gyulladást is okozhat, ami elég nehezen kezelhető egy ízületben, de normális körülmények között erre igen kicsi az esély. Én csak a saját tapasztalatom írtam le, nyilván nincs két egyforma eset, azt tudom, hogy szedtem már vagy 1-2 éve a tablettákat amikor a könyököm javulás helyett csak rosszabb lett, majd beadták az első hyalgan injekciót és azon nyomban megkönnyebbülést éreztem, injekcióról injekcióra jobban lett és erősebb lett. Ráadásul sokkal olcsóbb volt mint a tabletta ilyen hosszú távon. Idén is adtam egy esélyt a tablettának, január óta szedem, mert a térdem panaszos megint. Nem javult, abba is hagytam a szedését és jövő héten megyek injekcióra.
Most biztos azt gondolod, persze mert én egy súlyos eset vagyok, nálam már nem használ a tabletta, fenéket, mri is készült meg röntgen is a térdeimről, könyökömről, egy minimális kopás látszik. Egyáltalán nem durva, de sajnos panaszos. És csak az injekcióra reagál úgy vettem észre.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #50103 üzenetére
Valami haszna biztos van, de túl sokat nem érdemes tőle várni, persze ha az ember maga termeszti akkor teljesen okés.
krx21: Nekem mri-t csináltak nem ct-t, de egy szimpla röntgen is megmutatja ha már kopás van. Persze a részletesebb vizsgálathoz nem elég.
Valóban az emberek sokszor felelőtlenek, türelmetlenek és agyon gyötrik magukat, jó dolog a sport, de ha valaki nem kellően edzett és egyből belecsap a lecsóba akkor többet árt az ízületeinek mint amit használna a sporttal. Ha nincs meg a fokozatosság akkor rosszabbul jár mintha semmit nem csinálna. Én is azt vallom ha egy ízület fáj akkor az első dolog az orvos, és ha már tisztázva van a probléma akkor lehet nekiállni az edzésnek, olyan mértékben ahogy az javallott, nem csak a saját fejünk után menve. -
Runner_fxr
Ármester
Nem különösebben fáj, olyan mint egy normális injekció. Az fontos, hogy olyan orvos adja be akinek az adott ízületre nézve van artroszkópos műtéti tapasztalata, csak hogy jó helyre menjen. Térdbe, könyökbe beadják simán, vállba nem tudom. Azt tudom, hogy pl csípőbe csak átvilágítva lehet beadni, azaz beraknak egy olyan gépbe ami mutatja a csontot mint a röntgen. Menj el egy szakorvoshoz, vizsgáltasd ki magad és kérd ki a véleményét, hogy ajánlott e neked és hogy egyáltalán lehet e ezt váll ízületbe is adni. Sportkórházat tudom javasolni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kolosanyi #50136 üzenetére
Valami cross trekking kéne neked, de azt felejtsd is el, hogy a 100-150 ezres bicókban olyan teleszkópos villa lesz ami jó lesz a te súlyodhoz. Levegős villa kéne neked amit fel tudsz fújni a súlyodhoz, de az nem 30 ezer hanem kb 70. Esetleg meg tudod beszélni valamelyik bringa boltossal, hogy beszámítják neked az alap rugós suntourt egy levegős telóba, azaz kb plusz 50 ezerért kapnál bele egy normális villát is, ami elbír. Tehát a 150 ezres cross trekkinghez adj hozzá még 50-et és kb 200 körül lesz is egy megbízható bicajod, ami kb azokat az elvárásokat tejesíti is mint amiket támasztasz. Természetesen újban gondolkozva. Lehet persze olcsóbbat is venni, de az nem az lesz mint amit elképzelsz magadnak a leírásod alapján. Sajnos csodák nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kolosanyi #50140 üzenetére
A merev villa is megoldás lehet ha nem szükséges a teló. Vázméret tekintetében, ha cross trekkingbe gondolkodsz akkor kb 61-es vázat vennék a helyedben, ez általában a legnagyobb elérhető méret, 24"-nek felel meg, de azért az átlépési magasságot figyelembe kell venni, nehogy ott gond legyen.
29"-es monti is szóba jöhet, cross trekking külsőkkel, ott lehet elég lenne egy 56 centis váz is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kolosanyi #50144 üzenetére
Ha használtakat akarsz nézegetni akkor testbike.hu és bikemag.hu. Viszont használtnál vedd figyelembe azt is, hogy sok a sunnyogó, aki a leharcolt bringát akarja rásózni valakire jó áron, ilyenbe simán bele lehet futni ha nem értesz hozzá.
Ha újban gondolkozol és nagy választékból akarsz válogatni akkor a speedbike-ba nézz be.
Sokféle márka jó lehet, esetleg egy tavalyi vagy tavaly előtti nagyon akciós modellel jól is járhatsz.
De amúgy is most kezdődnek az akciók szinte mindenhol az idei modellekre is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen