- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
Megint a hátsó kerekem:
-(1)
7végén kitört hátulról egy küllőm, ami lehet az én hibám is, mert patentpedállal nagyon könnyen meg tudom emelni a hátulját, de a földreérkezés olyan, hogy gyakran az akadályba (például egy vízmosás vagy vájú oldala) csapom bele.
Rövid idő alatt a második küllőm tört ki hátulról.acél küllők el tudnak öregedni? Nyolc éves a bicaj és a küllők többsége is.
-(2)
Ugyanez a bicaj, ugyanez a hátsó kerék:
Hírhedt piros csíkos Shimano agy van benne, nyár elején lett pucolva, de már megint szalajszt néha a szabadonfutója. Elég zavaró.Hogy járok jobban:
Agycsere valami stabilabbra (mondjuk Deore) plusz új küllőkkel újrafűzés? Itt nem kell félnem, hogy elmegy az alignálás?
vagy:
Dobcsere (ezt ajánlották most a szervízben akármi is legyen ez) és a hiányzó küllő pótlása?
Ezzel kapcsolatban félek, hogy megint elkezd szalajsztani, illetve mi van, ha a küllők is elhasználódtak /ha egyáltalán el tudnak használódni/ már?Előre is köszi a válaszokat!
Balázs:
Legközelebb -most hétvégén nem jó, nekem futóverseny- ha hárman megyünk (Runner mutatja az utat, meg motiváció gyanánt az élre áll és adja a tempót is) akkor lazán meglesz 3 óra alatt.
Persze nem lesz minden bokornál tízórai-parti...[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Emtra Prime #76480 üzenetére
agyváltós...
-
joysefke
veterán
akikkel megyek sajnos mind letekerem
egyszerű a képlet:
-menj el amatőr MTB versenyekre, ott nem fogsz mindenkit letekerni, főleg nem egy enduroval
-keress olyan tekerőpartnereket, akik ha odalépnek le tudnak hagyni, illetve ha már kimennek tekerni, akkor arra a pár órára komolyan is veszik a tekerést és nem állnak meg minden domb tetején uzsonnázni. bp-i vagy? -
joysefke
veterán
válasz Runner_fxr #76531 üzenetére
Erre :https://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_76454-76454.html
esetleg tudsz írni valamit?Előre is köszi!
J. -
joysefke
veterán
Lehet csak a saját igényeimet akarom a te keresésedre kivetíteni, de én tuti merev-farút vennék.
-Azonos pénzért az a pár kiló mínusz az akkor is előnyt fog jelenteni amikor nem valami durva lejtőn mész lefele (az idő 95%-a). Fölfele jobban tekerhető. Jobb vele a kigyorsítás.
-Alacsonyabb karbantartásigény
-A nagy (29, 27+) ballonos, alacsony nyomásra fújt kerék rengeteget tud csillapítani. Ha megtoldod ezt egy karbon vázzal meg nyeregcsővel akkor annak is lesz még összesen pár cm csillapítása.A tag a videón merev-farúval megy. Gondolom ez neked így elsőre is túl lassú lenne: Occams Fusor - Mátra maraton 2016
-
joysefke
veterán
Nagyon jól van felvéve a videó, jó a zene is -tényleg mi a zene, mert rá akarok keresni - de a videón látott sebességhez egy fitnesszbicaj is elegendő lenne. Amit én linkeltem ott a lefelék nagy része lehet hogy nem volt túl technikás, de cserébe Occam 40+Km/h val robog lefelé. És igen, voltak technikásabb részek is, a sebesség pedig rengeteget számít terepen.
Ha rajta ültél volna Occam bicaján lehet meglepődtél volna rajta, hogy élőben hogy néz ki 40-50Km/h egy köves lejtőn lefelé.
-
joysefke
veterán
válasz IMIIKE1998 #76645 üzenetére
Defektes a hátsó gumim a kerómon, de nem a szelep ereszt, külső lyukat nem találtam, de kb. fél óra alatt elereszti a levegőt. Lehet ez attól, hogy nagyot kapott, amikor terepeztem?
Nem!
Valószínűleg egy egyszerű lassú defekted van: tüske által szúrt nagyon apró lyukacska. Gyakran benne van még a tüske és így részlegesen tömíti a lyukat.
Kereket kikapod, belsőt kiszeded, picit fújsz bele és belerakod egy fél vödör vízbe, a buborékok egyből el fogják árulni hogy hol a lyuk. Ha nincs víz, akkor fújsz a belsőbe és közvetlenül az ajkaid előtt végigmozgatod a gumit. Ott olyan érzékeny a bőr, hogy a legkisebb légmozgást is detektálod.
Ha a külsőt úgy tetted le, hogy tudod hogy volt benne a belső, akkor könnyen beazonosíthatod hol kell a tüskét keresni. Ha nem, akkor az ujjaidat belül folyamatosan a külső belső részéhez szorítva végighúzod (akár többször) míg meg nem találod a külsőben a beletört tüskét. Ezt ki kell szedni, mert megint defektet okozhat.
J.
-
joysefke
veterán
válasz IMIIKE1998 #76662 üzenetére
Ha találsz latex belsőt akkor azt érdemes lehet. Jó tapasztalatom van a latexszel és nem csak a hálószobában... Cserébe gyakrabban kell pumpálni, de ez apróság...
-
joysefke
veterán
válasz Strezi #76818 üzenetére
Nem neked van az elektromos montid? Azzal csak nem kell félni.
Ha valakinek van ideje és kedve jövő hét hétköznap (hétfő-szerda, csütörtök kérdéses utána meg egyéb -nem kerékpár- verseny miatt nem jó) szívesen elmegyek társaságnak egy Vérkörre, feltéve hogy nem lesz nagyon nagy dagonya, mert akkor inkább itthon maradok
üdv
J. -
joysefke
veterán
Strezi: el kell menni, meg kell nézni. Lehet, hogy a Buzsó csak túrázott
Ha már Buzsó, tegnap voltam montival a CX kanyarodás tréningen nála. Eszméletlen, hogy milyen sebességgel tud kanyart venni a tag...
Egyébként a kedvenc vicces képem túra témában -Mátra befutó- :
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz IMIIKE1998 #76908 üzenetére
Ilyen drága fő alkatrészeket (teló) nem hiszem, hogy megérné csak úgy cserélgetni a bicóban, ha újonnan kell bolti bruttó áron megvenni. Ha értesz a használthoz, bújod a hirdetéseket stb akkor a képlet rendben lehet, de én tuti nem mennék be a boltba, hogy "jó napot kérek 50E forintért egy telót, mert a régit meguntam". Onnantól kezdve, hogy berakod a gépedbe az nem 50E-vel többet fog érni, hanem jóval kevesebbel -ha egyáltalán- növekszik az értéke...
A bicajgyártók/"matricázóüzemek" mivel nagy tételben vásárolnak nagy kedvezményt kapnak az alkatrészgyártoktól az alkatrészekre -a telóra is-, jóval olcsóbban jutnak hozzá mint te a debreceni kisboltban. A vége az, hogy ha neked kell nulláról kisker bruttó áron beszerzett alkatrészekből bicajt öszeraknod, akkor sokkal drágábbra jönnél ki, mintha vennél valamilyen nem eleve túlárazott, új, márkás, készre szerelt bicajt...
Ebből azt akarom kihozni, hogy (saját pénzen) főelemeket cserélni csak akkor érdemes, ha a kérdéses alkatrészt sikeresen leamortizáltad nullára. Egyébként jobban jársz, ha eleve olyan felszereltséggel veszel bicajt, hogy örömödet leld benne, ha pedig úgy érzed, hogy egy csomó ponton gyenge a bicaj akkor egyben érdemes cserélni...
Ránézve a bicajra, amíg az a (jól látom???) műanyag pedál nem esik le a használattól (tehát bírja a strapát), addig nem hiszem, hogy a teló lenne a szűk keresztmetszet, inkább az ember aki hajtja a gépet Nálam az a pedál már csak attól leszakadna, hogy ránézek. (ha rosszul láttam és fémpedálod van, akkor visszavonom az állítást).
Rendes, kemény használat mellett is lesz bőven elég alkatrész, ami majd megadja és le _kell_ cserélned, én majd inkább ezekre költenék, nem arra amire igazából nem muszáj...
-
joysefke
veterán
https://www.youtube.com/watch?v=ghRL9thv7kU
Ezt már láttátok? Az első trükk különösen jó
-
joysefke
veterán
Én ezért utálok országúton menni. Sok a bunkó meg béna autós, de azt is tudom, hogy feltartom őket, mert vezetek autót én is. Ma is mentünk egy falusi turizmus kört, elég is volt az országútból.
Klasszikus
Az országút olyan mint a terep: tele van gyökérrel[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
-
joysefke
veterán
válasz IMIIKE1998 #77131 üzenetére
Jaj, ne bohóckodj
-Szerezd be az alap szerszámokat: belső-pumpa-folt-külső-leszedő etc nézd meg YT-n mit kell majd csinálni, ha kilyukad, aztán jónapot...
-Ha jól emlékszem 60Kg vagy.
Első körben fújd fel 2.0bar-ra. Utána minden alkalommal amikor kimész felváltva csökkentsd, először elöl, aztán hátul mindig 0.1bar-ral. előbb utóbb ráérzel mennyi kell neked...Én 71Kg-mal olyan 1.7/1.7 esetleg 1.7/1.8-bar-on (elöl/hátul) használom (26"/2.2"). Nekem ez elegendő...
(van olyan terep, ahol 2.0-bar-ral nem tudok konzisztensen felmenni, de 1.7bar-ral már igen. Kanyarban és lefele is kezesebb a gép alacsony nyomáson)J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Pttypang #77136 üzenetére
annyira nem lehet szar, hogy 60Kg-hoz ne legyen elég 1.7bar...
A minimum nyomás a felütésveszélyre illetve a külső leesésének veszélyére van hatással. Nyilván egy gagyi drótperemes külsője van, ami nem fog egykönnyen leesni. A felütés meg elsősorban a belsőt érinti nem a külsőt. Ami terepet "Debrecenben" talál városon kívül, ott nehéz lesz felütni...[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Pttypang #77140 üzenetére
Mégis miféle minimumról beszélsz ?
1.7bar eléggé rendben van szvsz, főleg 60Kg-hoz (én több vagyok és még nekem is elegendő).
Ráadásul azt mondtam neki, hogy 2.0-ról induljon el lefelé, és addig csökkentsen alkalomról-alkalomra amíg nem érzi, hogy elérte az ideális nyomást.Semmiféle kockázat nincs itt.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz -=RelakS=- #77148 üzenetére
ez milyen pofa egyébként? Lassan nekem is cserélni kell...
-
joysefke
veterán
válasz -=RelakS=- #77151 üzenetére
uhh, jó drága...
77152:
A külsőn feltüntetett min-max nyomás párosban a minimumról.
Azt nem kell komolyan venni. Honnan a francból tudná a gumigyártó, hogy mekkora a user tömege? Legjobb esetben is olyan nyomást írnak rá, ami egy 120Kg-os kerékpáros súlyához illeszkedik...[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Runner_fxr #77174 üzenetére
szépen összeöltöztél a bicajjal: kék-fehér ruha, kék táska
-
joysefke
veterán
válasz Hasaggymeg #77190 üzenetére
A végén meg eladod valami asztalosnak a használt tányért...
-
joysefke
veterán
Naja, nekem is van ilyen a Pilisből. Magamon kívül még egy embert "kalauzoltam" át a kullancsos susnyáson, mert benéztem pár szintvonalat (a képen nem látszik, de kerékpározhatatlanul meredek fölfelé):
A tanulság nekem pedig itt az volt, hogy a bringa csak egy dolog, mindenképpen ismerni kell az erdei/terep utakat is, ahol bicajozol, mert eleve sokkal szűkebb a bicajjal járható erdei utak köre mint gyalog (gyalog túrabakancsban ahol út van ott kb elmész), ráadásul bizonyos meredekség fölött a MTB út ugye egyirányú lesz, neked pedig ezeket az egyirányú szakaszokat valahogyan össze kell tudnod kapcsolni egy kerek egésszé.
(A közvélekedéssel ellentétben) minél durvább terepre való bicajjal mész, annál jobban kell ismerned az utakat, hogy on-the-fly össze tudj állítani egy értelmesen/élvezhetően bicajozható útvonalat. Egy monti elég keveset ér ha nem tudod merre (és milyen sorrendben) vannak az élvezetes/kerékpározható szakaszok vagy nincsen túravezetőd. Én is ezzel szívok egyébként.
A Pilis egyébként kemény terep. A képek amiket linkeltél meg irreálisak, ott egyhamar semmilyen bringával nem fogsz menni, se le se fel...
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Runner_fxr #77270 üzenetére
gatyavédő van rajta, vagy a tányérja is extra dizájnos?
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Nagyon sarkítva a dolgot: ha egy bringás kapta volna oldalba, az jobb? Ha egy bringás anyuka gyerekkel a kisülésen?
Abba senki sem halt volna bele...
Egyébként a cikkből kiderül, hogyha éppen elmarasztalják az autóst, akkor sem kap semmit, csak a jogsiját kell nélkülöznie két évre. Szóval nem kell aggódni a száguldozó autósokért, véletlenül sem kezdenek velük semmit, mert egyébként ki fizetne jövedéki meg súlyadót :
...
Az autóst ennek ellenére halálos közúti baleset
gondatlan okozása miatt egy év fogházbüntetésre
ítélték, amelyet két évre felfüggesztettek és két
évre bevonták a jogosítványát is.
...A minap egyébként gyalog voltam, szabályosan közlekedtem és úgy ütöttek majdnem el. Még az autósnak állt feljebb. Mint végső megoldás, szó szerint lerúgtam az autós tükrét, amely az aszfalton koppant. Instant justice. Itt csak ez működik...
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
A felfüggesztett bekerül az erkölcsibe, és (a mellékelt esetben) két éven belül ha elkövet valamit, akkor még ráteszik bónuszként az aktuálisra. Nem nevezném "semmi"-nek.
Viccelsz?
Egy ember meghalt, te meg két év felfüggesztett "büntetést" (tehát semmi nem változik a tag életében)
"nem semmi"-nek nevezel? Oké...A tükörlerúgás meg nettó garázdaság, nem hidetném nyilvános fórumon. Még ha az autós is volt a paréj.
Hja, aznap este 10 évet fiatalodtam, bárcsak mindig olyan boldog elégedettséggel fekhetnék le mint aznap a jól végzett munka tudatával
Egyik oldalon közúti veszélyeztetés, elsőbbség nem megadása, másik oldalon garázdaság (najó csak egy tükör). Olcsón megúszta...
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
A tükörlerúgást én sem like-olom...
Hát jah, de legalább történt némi igazságszolgáltatás.
Nem egyből azzal kezdtem, hogy lerúgtam a tükrét, de mikor többször kérdőre vonod és annyi a válasz, hogy:
"és ha elbaszlak, akkor mi lesz?"Végül is mehettem volna a sóhivatalba panaszkodni vagy saját kezembe veszem az igazságszolgáltatást.
Ha te nem állsz ki magadért, akkor senki nem fog... -
joysefke
veterán
válasz szjoci #77314 üzenetére
Nem az autós volt a bűnös, mégis ott van neki a lelki teher talán élete végéig és a két év felfüggesztett.
Nos remélem ha autósként elütök egy bicajost -mostanában elég sokan lődörögnek kivilágítatlanul én meg elég vaksi vagyok- én is megúszom majd a lelki teherrel meg ha esetleg részben még hibás is voltam, akkor egy kis felfüggesztettel...
A korábbi két ítélet amit most felülbíráltak az autóst is legalább részben elmarasztalta, ezért kapott "büntetést", amit most töröltek.
A "büntetés" pedig két év felfüggesztett és két év jogsimentesség volt. Ezek szerint jelenleg ennyi jár azért ha legalább részben vétkes vagy egy ember elütéséért.J.
-
joysefke
veterán
válasz zoli03 #77315 üzenetére
És utána csak úgy elmentél? Mit csinált az autós?
Persze. Semmit. Ugyanúgy mint ez előtt másik két alkalommal (egyszer a vakok intézete előtt sodortak el a szemem előtt egy a gyalogátkelőn a zöld jelzés alatt átkelő vakot. A tag megállás nélkül ment tovább. A Hungária előtt kaptam el. Másodszor meg egy tyúk a Thökölyn ütött majdnem el. Szintén a Hungária előtt kaptam el). Tettlegesség nem volt.
Mire számítottál?
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Aztán kaptam egy jó ajánlatot a Focus-ra, ami ráadásul már elöl hátul átütős, volt belőle L-es, olyan hülye színe van, hogy senki másnak nem kellett (mivel nem fekete-fehér-piros). A bolti cetli szerint 360e Ft-ról volt leárazva 340e Ft-ra, hát nem annyiért hoztam el.
Uhh...
az szép fogás volt! -
joysefke
veterán
válasz Runner_fxr #77400 üzenetére
Ha esetleg következő szezonra szeretnék egy gépet (29" vagy 27plusz-hardtail- 11Kg vagy kevesebb - 2x10 - új vagy alig használt)
akkor érdemesebb most venni valamelyik német postástól, vagy várhatóan télen az itthoni használt árak még lejjebb mennek és akkor bikemag apróról vagy valami Facebook csoportból venni? Mi a tapasztalat?[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Fatbike t próbáltál már? Nem olyan hülyeség mint aminek elsőre kinéz. Még első teló nélkül is elég vállalható azt mondják. Egyszer ütem egyen, de nem terepen volt. Jól adta a megállíthatatlan tank érzést... Kár hogy még a technikai tartalomhoz képest viszonylag túl vannak árazva..
-
joysefke
veterán
válasz Hasaggymeg #77522 üzenetére
Dehogy repül...
Egy fat gumiban 0,7 bar az általános nyomás, de ezt még lejjebb lehet engedni. Ha mondjuk 90 kilós a bicajos és a bicaj együtt, akkor ez két abroncsra összesen 90/0,7= 129cm2 érintkezési felületet jelent a talajjal. Egy kisebb kavicsot, amin egy vékonyabb, magasabb nyomásra felfújt gumi már átgördül vagy pattan (ha túl van fújva) ez egyszerűen átfolyik, úgy hogy a kaviccsal és mellette a talajjal is megmarad a tapadás.
Egy 2.0-ra fújt normál guminál csak 45cm2 érintkezési felület lenne a két abroncson összesen...A puha gumi pedig nem pillanatszerűen lök vissza (mint egy csillapítatlan acélrugó vagy telefújt focilabda) hanem lassabban, csillapítva (alacsony nyomás+belső súrlódás).
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Persze
Fizika:
Nyomás = Erő / felület mértékegységekkel:
1Pascal = 1Newton / 1m2Mértékegységekkel játszva:
100000Pascal = 100'000Newton / 1m2
1bar = 100kN /1m2 (1bar = 100000Pa)
1bar = 100kN/10000cm2 = 10N/cm2 (mert ugye: 1m2= (100cm)2 = 10000cm2)
Eljutottunk az emberi mértékegységekig:
1bar=10N/cm2
Tehát egy bar nyomásnak van kitéve egy felület, ha minden négyzetcentiméterét 10N erő támadja.És azt ugye tudjuk, hogy 10N erő kb 1Kg tömeg súlya (a Földön).
Tehát mértékegységileg nem túl korrekten, de számszakilag helyesen:
1bar=1Kg/cm2
Tehát ha bicajjal együtt mondjuk 90Kg vagy és a bicaj kerekében 0,7bar nyomás van, akkor ahhoz, hogy a 90Kg tömeghez tartozó súlyt nem tudja tartani a kerék/talaj, ahhoz 90Kg/0,7bar = 129cm2 felületen kell a guminak kilapulni. (első és hátsó gumi összesen 129cm2 érintkezik a talajjal)
(a nyomásnak gyakorlatilag tök mindegy, hogy ráülsz vagy nem, ha 0,7-re fújtad úgy hogy le voltál szállva, akkor felülve is 0,7-et mérnél, ha felülve ismét meg tudnád valahogy vagy valaki segítségével mérni, ennek a magyarázatába nem megyek bele, mert itt nem releváns)
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz Runner_fxr #77584 üzenetére
Jövő hét végén ..., elvileg az lesz az utolsó hétvégém itthon.
Terv szerint meddig leszel kint?
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Nah, látom megy a fórumban az arcolás, remélhetőleg a tekerés is ezzel arányosan jól megy
A tegnapi 100Km-es Dunakanyar kör után elmentem ma egy közösség-centrikus budai tekerésre (120-as átlagpulzus, minden bokornál megállás):
A HHH csúcsa alatt 40m szinttel ahol indul fel a meredek kék jelzés egyenesen a csúcsra a "túravezetőnk" győzködte a többieket, hogy erre kell jönni és nem aszfalton, de ők lehetetlennek látták, hogy feltekerjenek ezért az aszfaltot választották. 300m távról és 42m szintről van szó, a vége a nehezebb .
Na gondoltam megpróbálom a meredek kéket, még sosem voltam arra, mert a csúcsdomb alá mindig aszfalton tekertem fel. Az eleje szimplán meredek volt, utána egy kanyar azután meg nagyon meredek, sziklás, gyökeres. Tehát a többiek "ez lehetetlen", meg "nem akarom tolni" felkiáltással még az elején megfordultak, de én persze nem tudtam volna otthagyni ezt a szép emelkedőt, aminek az alja egyáltalán nem tűnt olyan vészesnek, hogy ne nézzem meg, hogy kb meddig jutok, a tetejét meg onnan lentről még nem láttam.
Az elején komótosan tekertem, spórolva az erővel, hogy majd amikor kell, akkor lendületből tudjak gyökereket, akadályokat legyűrni. A kanyar után nagyon elkezdett emelkedni az út és a terep is durvább lett, középtányér/36-ot választottam, mert azonnal látszott, hogy itt nem lehet kistányérral felmókuskerekezni, a középtányér/32-től meg féltem, hogy esetleg nem lesz elég. Sok turista ment gyalogszerrel az ösvényen, de szerencsére mind előzékenyen félreugrált az útból, mákom volt, mert egy sem volt süket. Élveztem a hitetlenkedő pillantásokat.
Kellett tekerni, mert lendület nélkül nem lett volna elég a tapadás a nedves avaron, sziklákon, gyökereken. Így is megcsúszott vagy 3-4 szer egy pillanatra a hátsó kerék a nedves terepen, de szerencsére meg tudtam fogni, nem kellett lelépnem. Tehát feltekertem lábletétel nélkül egészen a lépcsőig (ott le kellett szállnom, bár gondolom van aki még azt is kitekeri). érdemes "erre az évre" állítani a filtert: https://www.strava.com/segments/5771911?filter=current_year
Roppant büszke voltam magamra, szóval bocsássátok meg, hogy nem tudom kihagyni hogy ne szálljak be én is a fórumos farokméregetésbe
J.
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
válasz maximilian4 #77770 üzenetére
Hja, legközelebb meghúzom
-
joysefke
veterán
válasz IMIIKE1998 #77768 üzenetére
Hát igen, de nem mondhatod, hogy nem lettél figyelmeztetve, hogy Debrecenre overkill a monti.
Itt lehet böngészni:
https://merretekerjek.hu/#zoom=10&lat=47.38068&lon=22.08801&scope=montivalDebrecentől K-re illetve DK-re 10-15Km távolságban látok a térképen zöldet és turistautakat. A határ túloldalán Nagyváradnál és Margitánál a térkép szerint már elég dimbes-dombos a táj. Az sincs messze..
(mondom ezt térkép alapján, nem voltam arra bicajozni, nem tudom mi a tényleges helyzet)Strezi:
köszi[ Szerkesztve ]