- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Williamgrant #60695 üzenetére
Az teljesen jó, én át szoktam hajolni a biciklin, hogy közben ráhasalok a kormányra, és nyomom lefele.
De tárcsafékeknél előfordulhat hogy minden ki-be rakáskor újra be kell állítani a féknyereg pozícióját, nem beszélve egyéb nagyobb pontatlanságok esetén előforduló szívásról.. -
---Lasali---
Közösségépítő
Mechanikusból az Avid BB7 mondjuk ami szóba jöhet, a többit úgyis le fogják cserélni, ha fejleszteni akarják a bringát.
Egyébként van jópár olyan váz, amin belül fut a fékcső is, de elég szívás ha szerelni kell. Szép megoldás az kétségtelen, de nem praktikus.
Pl egy shimano féket amit egyszerű légteleníteni, és általában gyorsan sikerül is, azt mondjuk meg lehet úgy csinálni hogy bent van a vázban a cső, még az olaja sem tesz kárt a festésben. De egy problémásabb avid, formula, hayes fék légtelenítése a vázon kb esélytelen, magura mt meg főleg esélytelen. Egyébként is szívás hogy a kormány nincs megrögzítve fixen, és a csövet sem lehet kiegyenesíteni. Plusz figyelni kell arra hogy a dot fékfolyadék ne terítse be a biciklit, mert annyira nem tesz jót a festésnek, műanyagoknak, ráfolyatod valami 700 ezres biciklire, nem veszed észre hova csöppen, ott marad hétvégére a bicikli a műhelyben, mire jön a tulaj addigra meg le van marva a festék, vagy az alumínium becsúszó?
Még milyen esetekben gond.. pl ha a tulaj rövidebbre cseréli a stucnit, vagy lejjebb rakatja a kormányt, és túl hosszú lesz a cső, vagy csak simán kitalálja hogy hosszú, akkor ha le lehet szerelni a fékkart én 10 ből 8 szor meg tudom oldani légtelenítés nélkül a cső vágást, na ha nem lehet levenni, akkor kb esélytelen, és óriási nagy szívás. -
---Lasali---
Közösségépítő
Azért a váltót kicsit könnyebb újrahúzni, mintha a fékfolyadékos dzsuvát kéne átrángatni a vázon, kipecázni a lyukakon, majd újra roppantó gyűrűzni, feltölteni, légteleníteni.
Széltől nem lesz semmi baja, nagyon merevek ezek a csövet, meg sem mozdítja a szél, és nyugodtan lehet rángatni, nem lesz semmi baja, mikor fékezel akkor akkora erő hat rá mint az állat. Nekem egyszer egy faágban akadt el az első fékcsövem, úgy hogy megállította a bringát, majdnem átestem az első keréken, és semmi baja nem lett a magura mt-nek. Egy dolgot nem szeret, de azt nagyon nem, ha megtöröd. -
---Lasali---
Közösségépítő
Csőre meg a bovdenházra szerintem egyértelmű hogy nem fogsz rá, akkor leakasztom, vagy levágom a kötegelőt, ki csíptetem, bármi.. és mellé fogom. Nem is tartana a tartó ha közé be lenne ékelődve valami.
Na meg ezek az alsó cső szorítós tartók már kimentek a divatból, eleve ami ultra light csőből készült, azokat az ilyen tartóval Tilos is megfogni!! Benne van a váz leírásában. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kovacs.adam9 #60924 üzenetére
Szerintem minden drága egy kicsit, de arányaiban jó. Nehéz az ilyen holmikat eladni, olcsón kell adni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #60928 üzenetére
Atyaég! Mi ez a szakadék? 240 ezer??? 300 ezrébe volt? Még szerencse hogy mi egy kicsit kevesebb bekerüléssel tudunk biciklit építeni, így már be kellett volna zárni régen.
Azon gondolkodtam minek írta oda több helyre hogy "ideiglenes", aztán megkaptam a választ, sajnos:
"Ahol a zárójeles ideiglenes szó szerepel azt úgy értem, hogy csak ideiglenesen lett vásárolva, hogy lehessen használni a bringát. Ha felkeltette érdeklődését esetleg kérdése van írjon nyugodtan e-mailben válaszolok minden kérdésre, kérésre még + képet is tudok küldeni."Azt hittem azok helyett majd ad jobb alkatrészt, ha mondjuk elkopott stb
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz kovacs.adam9 #60932 üzenetére
A giga váltót meglepődnék ha el lehetne adni, botrányosan néz ki a kép alapján, meg az a szét tágulsz szétcseszett fül az még dob rajta. 1000-1500 ft nál többet nem mernék érte kérni. Zsír új shimano tz50 et lehet venni a neten 3490 ért.
A monte grappa nyeregből megint nem sok látszik, nem adja el magát a képpel, hogy ez szinte új, újonnan 4500 ft, esélytelen 4 ért eladni, ha meg akarnék tőle szabadulni felraknám 2500 ba max.
A kormány meg a váltókar. A váltókarnak hiányzik a kijelzője? Így már a felét sem éri ha csak a balost nézzük, kormányt lehet venni 1500 ért a merevítő nem dob rajta. 3*7 es altus párt lehet kapni 10 ezerért, de vannak olcsóbbak is 7-8 ezerért, zsír újban. Ergo azoknál számolod a felét, 4-5 ezer, plusz sérült, úgy már csak 3-4 ezer, meg a kormány ér egy ezrest, 5 ért max elmegy.
Kép, leírás, szintén nem adja el.Első kerékből nem látunk semmit csak hogy mocskos mint az állat, meg se nézik. Nem tudom milyen shimano agy, hogy fut, be van -e rágódva, nem látszik a felni mennyire van elfékezve, tulajdonképpen fogalmunk nincs mi ez. Rozsdamentes-e a küllő? Ha leganyézva, kicsit megpolírozva az agyat lenne róla pár jó kép, akkor ennyiért el lehetne adni, sőt ha jó a felni meg a gumi, akkor lehet még 4500 ért is, de így nem tudom mi fog rá írni.
Hátsó kerék ugyan ez a téma, nem látszik mennyire kopott a sor stb. Alapvetően ha tényleg hibátlan az is többet ér egy kicsivel.
Shimano fék annyiért oké, kár hogy oxidáltak a csavarok, rozsdás.
Ballistic teló.. na az jó kérdés, 15 ért veszel új 26 os 1 1/8 ados villát. Ha meg akarnék tőle szabadulni 4500-5500 al többért nem próbálkoznék.
A vázat is le kéne takarítani, jobb kép, stb. Ezzel lehetne ennyiért próbálkozni.
5500 ért csodás szép új stucnikat lehet kapni, ráadásul ez hegesztett, nehéz is, anodizációt is megsütötte a nap. 2 ezret max mernék érte kérni, de lehet annyit sem.
Na hát kb ezekkel lehet számolni, ha a neten beírja a keresőbe és netán talán kiadja, csak akkor fogja megvenni ha jó vételnek néz ki, szépen néznek ki a termékek, és jóval olcsóbb mint a boltban, megéri neki a fáradtság hogy írjon, szórakozzon az átvétellel, csomag, posta stb, minthogy bemenne a boltba és számlával kézhez kapná az új garanciális cuccot.
Mi kb ennyiért tudjuk a használt cuccokat a szervizben kiárusítani, de azokat is úgy, hogy alkatrész mosóban ki van mosva, ki van suvickolva, be van állítva, fel van újítva az agy, megígéred neki hogy nem fog szétesni stb... és ha szétesne vagy bármi történne, akkor jön az egyezkedés, és általában akkor bukóba ingyen megcsinálom neki, tehát ott megint elbukhatod az egészt sztorit.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egy kis saját project:
WH 6800 tuning, golyók kicserélése silicon nitride golyókra. Valamint egy kis "talált tárgyak osztálya", az volt a kiszedésében az aranyos hogy nem fért ki a szelep furaton.. így kirázni nem lehetett.. szép kis spén darabka egy 450 eurós kerékszettben.. örű'tem neki.
Lehet tanulmányozni, akit érdekel.
(#61085) DjKoxi
Vegyél ilyet legközelebb, olcsóbb mint a motorex, több van benne, és hatásosabb: Berner nagyteljesítményű kenőanyag[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Frenky89 #61087 üzenetére
Ezek kerámia golyók, csak nem cirkonia, hanem más fajta, ez elvileg nem törik össze ha ütés éri.
Egyébként meg tökéletesebb a gömb alakja mint az acélgolyónak, kisebb a súrlódása, kisebb a kopása, nem kell neki annyi kenés, nem vezeti az áramot, nem oxidálódik, és sokkal könnyebb:
45 darab gyári golyó 21.19 grammot nyomott. Ezek a nagyecsedi feketék meg 9.71g rammot, de az egész 50 es csomag.Az alien vér az annyira nem az, csak a led vaku tette olyanná a színét, mert fluoreszkáló tulajdonságú. Motorex Grease 2000, kálcium bázisú csodazsír. Lehet venni a boneshakernél, a jobb agyakba a szervizben is ezt nyomom. Egyébként egy nyomásálló, vízálló cucc, kerékpárokba ideális.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #61129 üzenetére
Azok a gyűrűk is el szoktak vékonyodni.
(#61132) Runner_fxr
Igen. Még normál mértékben nyúlt lánc is láthatóan jóval hosszabb. Ki is lehet számolni mennyivel. Aki meg kimegy a világból egy lánccal, ott meg több szem is lehet a különbség.(#61133) parkr
Mindent szétcsesz a nap! Kimattul a lakk, a festés veszt a színéből, porózussá válik, az anodizált alkatrészek kifakulnak, a gumi kiszárad, kirepedezik, a műnyagokat megeszi az UV sugárzás, a plexi részek besárgulnak, törékennyé vállnak, a markolatok ragadni kezdenek, szétmállanak. A teleszkóp szimeringek szintúgy, kirepednek, megkeményednek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #61137 üzenetére
Csodálatos, köszönjük. Meg lettünk okosítvaL.
De, ha van egy kiszámolt érték a láncnyúlásra, ami szerint beleesik egy idomszer, vagy én speciel inkább megmérem tolómérővel ha pontosan akarom tudni miről van szó, akkor nem mindegy mi hogy kopott, ha egyszer egyszerre kopnak?
Ez egy esetben kapufa, ha a gyűrűk mondjuk gyengébb anyagból vannak mint megszokott, és jobban kikopnak.. -
---Lasali---
Közösségépítő
Itt a legújabb veszedelem! Ti erről tudtatok???
FOX hamisítványok! Elképesztő.. linkek: -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #61148 üzenetére
Én sok-sok éve úgy mérem, hogy fogom a tolómérőt, kihúzom 106.8 -ra, annyi szokott lenni az új lánc, ha belehúzod, és 107.4 -nél szoktam cserélni. Van egy kis idomszerünk a műhelyben, ami tök egyszerű, ugyan ezt adja ki ha beletolod.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #61274 üzenetére
"Glukózamin-szulfát 2 KCl (héjas állatokból), kondroitin-szulfát, metil-szulfonil-metán, kollagén (II-típusú), L-aszkorbinsav, csomósodást gátlók (mikrokristályos cellulóz, magnézium sztearát), tömegnövelő szer (dikalcium-foszfát), bevonat (hidroxi-propil-metil-cellulóz, polifruktóz, borsó-keményítő, talkum, triglicerid)."
Ezek az összetevők elvileg. Ebből az msm ami gyulladást csökkent tudtommal, de egyébként nincs benne semmi érzéstelenítő, fájdalom csillapító, gyulladás csökkentő, tehát a problémát szerintem elfedni nem tudja.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #61423 üzenetére
Én csak ilyen hab markolatokat használok. Ha zárt cellásat veszel, az nem tudja megszívni magát vízzel. Van egy nagyon tartós fajta, 6 év garanciával adják, én most azt használom az A-ból B-be biciklimen, és tényleg van amit 5-6 éve adtunk el, és még mindig mennek vele. Hand-eez USA a neve. 2500 ft körül van. Egy hátránya van hogy elég kemény anyagból van, nekem nem annyira kényelmes. 4500km van benne, kicsit fényesedett ahol a legtöbbet terheltem, de egyébként hibátlan.
Régen használtam author márkanéven futót is, azt nagyon szerettem, de a mtb-n már 3 éve KCNC eva markolat van, 5500 km -t futott, teljesen jó állapotban van, azt hittem sokkal hamarabb cserés lesz, picit porhanyósan kopik, és egyre inkább kerekebb a formája, mint sokszög.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz bunddog #61452 üzenetére
Talán a Dr. Bike-ban. Múltkor szedtem szét egy paragont, egész normálisan össze volt rakva, de attól függetlenül érdemes széthúzni, szivacs gyűrűket normálisan megkenni megfelelő sűrű olajjal, vagy zsír-olaj keverékkel, ellenőrizni nincs-e benne spén maradék, valamint a légkamrát is megkenni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bele fér egy egész dobozzal is, ha a belsejébe is beleszórsz a markodból. De a porvédő meg a csésze közé is lehet rakni még egy golyósort. Csak összerakni nem lehet.
De komolyra fordítva a szót, ha bent van a kónusz, akkor nem éppen pont ott futnak a golyók, ahol akkor látod, mikor rakogatod bele a golyókat.. hanem egy kisebb golyópályára kényszeríti őket a kónusz. Ha össze is tudod rakni 1 golyóval többel, akkor beljebb kerül a kónuszon a golyópálya, és teljesen rossz lesz az egésznek a terhelhetősége, és tönkre is megy.
Egyébként meg ezek a golyókosár nélküli csapágyazások, ezek olyanok, hogy fél golyónyi hézagot kell hagyni köztük ha össze torlasztod egymásra a golyókat.Pl itt egy mélyhornyú golyós csapágy, golyókosár nélküli verziója:
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #63761920 #61715 üzenetére
Hogyha olyat akarsz, ami súlyban sokat bír, akkor azt nézd, hogy milyen hátsó agy van benne, milyen a küllőzés, felni.
Ebben valami cube hátsó agy van, ami szerintem kínai kónuszos csoda lehet, nem éppen egy erős valami, főleg ha be sem állítják mikor megveszed. Cube az a DT küllőt nem szokta kispórolni, de nem árt ránézni.
Tektronak ezek a fékjei sem hiszem hogy ledobnak a bicikliről.
Négyszögtengelyes hajtóműből ami ezen rajta van, egy jobb darab, de na akkor is csak négyszöges, egy hollowtech karos octalinkes, vagy egy hollowtech karos integrált hajtóművel jobban járnál ha komolyan akarod taposni neki és azt akarod hogy ne imbolyogjon.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #61890 üzenetére
106.8-9 az új lánc, 107.4 a lenyúlt ha ezekkel az értékekkel belehúzod a tolómérőt, nekem ez eddig tökéletesen bevált. 22 ezret futott soromon még mindig nem ugrik az új lánc, a 107.47 viszont rágva fut. Egy 10 es ultegra kb 3500km-t bírt ki. Szerintem ennél jobb igazolás nem kell.
A szervizben van valami kis láncnyúlásmérő, azt sem tudom már mi a márkája, ugyan ezekkel az adatokkal játszik, tizedre meg tudom tippelni már mekkora a lánc, ránézésre, hogy meddig csúszik bele a szerszám.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz r.levente75 #61958 üzenetére
Nem ér semmi a km-re való számolás.
Nekem egy rendszeresen, mosott, takarított, kent 10 es shimano ultegra lánc rendszerint 3000-3500 km nél nyúlik le.
A már nem kapható siltec bevonatos XTR 10 es lánccal viszont kb 5 ezernél járok...
Valaki 6-7 ezret is elmegy az ultegrával, mert nem áll ki a nyeregből nem gyorsítgat stb, én szinte folyamatosan gyorsítok lassítok, minden induláskor kiállva hajtok stb.
Terepen a 9 es dura ace is 1500 km körül megdöglik régen trekkingen 4500 körül mentem el vele.
A deore 1000 ret sem ment el terepen, haverom aki meg szintén elég durván használja a biciklit, 2000-ret elment vele. Mindezt úgy hogy pár használat után fém tisztára mossuk, mert tele van homokkal, stb. Haverom mikor nem mosta, akkor a 2000 ret messze nem ment el, felét kb.
8 asból a 808 as connex láncot 600km alatt kinyírtam terepen.. sram pc 850 et szintén.
Tehát ezt így nem lehet megmondani..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Itt az 1x14 sebességes shimano szett!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #63761920 #61975 üzenetére
Minél nagyobb nyomásra kell fújni, és akkor nem ütöd fel. Tehát valami olyan gumi kell, amit nagyon fel lehet fújni. Kerékből meg lehetőleg valami komolyabb shimano aggyal szerelt, mindkét oldalt 3 keresztre fűzött rozsdamentes DT vagy Sapim küllővel fűzött jószág kellene. Kicsit magas kicsit széles, és mondjuk 3 kamrás, szegecselt felnivel. Egy jó magas nyomású tömlővédő szalag, és legalább egy 7 baros gumi.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #62076 üzenetére
Amúgy igen, totál el van csúszva.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #62085 üzenetére
Az Acros is csinált már 1x11 es váltó rendszert, hidraulikus.
Acros converts A-GE hydro shifting to 1×11 -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #62084 üzenetére
Miért mi történik ha 13 asba váltasz? Akkor lesz porleválásod az emelkedőn?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #62285 üzenetére
Nem lánckenésről volt szó? Minek akarsz zsírspray-t a teleszkópra fújni?
Egyébként semmi bajuk nem lesz tőle, szintetikus zsír, a ptfe-s meg talán ásványi azon rajta van hogy lebomlik. A teleszkóp alkatrészei ráadásul olaj és oldószer állóak kellenek legyenek. Azokat nem bánthatja semmilyen gépészetben előforduló kenőanyag. Egyszerűbb váltókar borításokat stb-ket meg lehet maratni rosszabb esetben féktisztítóval, de azok is bírni szoktak mindenféle spray-t.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zolka75 #62345 üzenetére
Hát te nem vagy semmi amúgy.
9 es váltó úgy váltja a 7 et, hogy a váltókar határozza meg a fokozatokat, ha azonos a bowdenhúzás aránya a 9 es és a 7 es váltónak, akkor ugyan oda fog beállni a 9 es váltó sebességbe, ahová a 7 es.
Amúgy lehet hatszáz féle oka hogy miért dobálja a sebességeket az a nyomorult váltó.
Pl elgörbült a váltótartó fül és ferdén vezeti le a láncot a sorról a váltó, el van állítódva, szorul a bowden, megoxidálódótt a bowden, megtört valahol, kirojtosodott, dzsuvás a lánc, a kazetta, megszorult valahol a lánc, mint mondod lehet az agy szalajt, tehát igazából fogalmunk nincs mi a probléma, ha még azt sem tudtad kizárni, hogy a racsni mechanika hibás-e, vagy a hajtással, vagy a váltóval van a gond. Nekem is volt már gondom az ultegra meg az XTR váltómmal is, mégsem dobtam ki, hanem megjavítottam az apró hibát ami a gondot okozta.Olyan nincs hogy könnyen elállítódik, akkor be kell menet-rögzítőzni a beállító csavarjait. Az XT ből is láttam már olyat ami annyira könnyen járt, hogy a rázkódástól kicsavarodhatott a csavar.
Ettől függetlenül persze lehet hogy a forgáspontjai és a csapok ki vannak kopva, és kottyan az egész paralel, illetve a váltó görgők is elkoptak, és baromi pontatlan az egész, tehát cserélni kell.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ha jó hozzá a küllő méret akkor miért ne lehetne visszafűzni az eredeti küllővel? Semmi baja nem lesz, maximum ha az anyák kaptak már, akkor azokat ki szoktam cserélni újra. Persze ha nem rozsdamentes küllővel volt fűzve eredetileg, akkor nem sok értelme van vissza rakni.
(#62453) Czimby
Annyiért ingyen van a fűzés. Hol van ez?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Czimby #62448 üzenetére
3mm különbség a perem szélességen az általában nem változtat fél küllő méretet sem, azzal nem lesz baj, ha nincs nagyon tűrés határon a mostani küllő.
Meg tudod ragasztani bármivel, palmatex el is, csak lehet úgy kell utána levágni darabokban.. erős hajlakkal, vagy hajzselével is megpróbálhatod.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Czimby #62477 üzenetére
Ilyen kerekeket senki nem fog géppel fűzni. Szerintem talán 1-2 ilyen gép lehet az országban, de lehet sokat mondtam, és egy sincs. Szétfűző gép nincs, meg olyan sem ami letisztítja a használt alkatrészeket. Nem beszélve arról hogy a vázban is középre kéne centrírozni a kereket.
Nem tudom hova vihetik, ők nem tudnak kereket fűzni? Vagy van valami munkanélküli menekült aki 1000 ért fűz kereket a tanyáján? 500 ért mondjuk a kocsiig elvinni sincs értelme. Na mindegy is igazából, csak megakadt a szemem az összegen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz trialboj #63071 üzenetére
Na várjunk csak..
Az üzletben az árakat valószínűleg a Shimano Magyarországi forgalmazója által meghatározott ajánlott kiskerár alapján határozták meg, ott ahol voltál. Ezt az árat ne hasonlítsd egy webáruházban olvasottakhoz, akik lehet nagyobb kedvezménnyel vásárolnak több agyat, és kisebb haszonnal árusítják, netán kikerülik a magyar forgalmazót, vagy árukészleten maradt áruból csinálnak kiárusítást. Valamint ők nem tartanak nyitva üzletet, nincs annyi kiadásuk, nincs akkora rezsi költségük, folyamatos kiszámítható forgalommal rendelkeznek, nem zaklatják őket személyesen tanácsadás igénnyel, ha nem jó amit rendeltél nem tudod az orruk elé dugni stb stb.. Ezek egy vállalkozásban mind plusz költségként merülnek fel, ami miatt nem tudják "ingyen" adni az alkatrészt.Második dolog, hogy a dobot, kazetta testet, hub body-t, ahogy tetszik, a szalajtás észrevétele után szét kellett volna szedni, fel kellett volna mérni a hibát, lehet csak beleszáradt zsír okozza a racsni mechanika helytelen működését, amit egy sima tisztással, és újrakenéssel orvosolni lehet. Ha sokszor szalajtattad meg, akkor lehet hogy már károsodott, ilyen esetben tényleg csak cserélni lehet az agyat, mivelhogy külön dobot elég nehézkes beszerezni.
Mire kell figyelni? Ha meg akarod tartani a tárcsát, akkor arra hogy center lockos legyen. Ha a felnit meg akarod tartani, akkor arra hogy azonos legyen a lyukszám. Ha a küllőt meg akarod tartani, akkor a küllő perem átmérőre, valamint a küllő perem szélességre, tehát igazából ilyen esetben egy hasonló dimenziójú agyat kell vásárolni, feltételezve ha az eredeti küllő méret jó méretű volt az adott konfigurációban..
Nem tudod leszedni, nincs hozzá szerszám.. ezzel nem tudok mit kezdeni.. vidd el szervizbe, ha nem találsz jó szervizt, vagy derogál bevinni és pénzt adni érte, akkor vedd meg a szerszámot, tanuld ki a szakmát, jöjj rá, tanulj hibáidból.. én is így kezdtem anno, nem úgy születtem, hogy tudtam.
Az XT agy nem rossz, de vehetsz belőle akár régebbi cr-mo tengelyest is, azok is tartósak, viszont egyre figyelj, ha nincs beállítva a csapágyhézag, nincs bezsírozva újonnan, akkor tönkre fog menni, és nem fog úgy forogni ahogy kellene.
Az SLX sem rossz, de sokkal kevésbé precíz a csapágyazása mint annak az új fajta XT agynak, és rosszabb a minősége mint a régebbi XT agyaknak, pl a 756 osnak.
Ha részletesebben érdekel hogy mi a különbség köztük, arra csak sokkal hosszabban tudnék választ adni.A 36 küllős kerekek nem érdekességek, régen a fűzött kerekek többsége 36 küllős volt, tudod 360 fok a kör, osztva 10 el, hoppá 36, logikus, erős kereket ad eredményül. Viszont ma már divatosabbak a 32 küllős kerekek, így a 36 os felnik és agyak kevésbé elérhetőek. De még mindig ez a kettő a legnépszerűbb. A 28 as sokkal ritkább, a 24 es fűzött MTB keréknek meg már értelme sincs, így alig fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz trialboj #63164 üzenetére
A hátsó kereket a vázban középre kell centrírozni, ha precízek akkor ezért kérni fogják hogy hagyd ott a vázat.
Váltó állításhoz nem árt ha ott van a bringa, mert elvileg szabványosak a távolságok, de mindig lehet egy kis eltérés, ami miatt a korlátozó csavarokat és a bowden feszességét is hozzá kell állítani az új agyon levő kazettához.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Metal topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Diablo IV
- Mobilhasználat külföldön
- Autós topik
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...