-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #253803 üzenetére
Nem vagy olyan erdoben. Itt sok osvenyt tavaszra benonek a bokrok, osveny mellett magas a fu. Azt vegig fogod szantani, es ha ott van kullancs, az siman megall a ruhadon, akar bele is eshet, így nem lesz arra esely, hogy elhagyd. En tegnap elott 1 -et lepockoltem a labamrol, mikor tekertem folfele az erdoben. Feltuno volt a fekete potty a feher zoknin.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
nagyúr
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz jjeahh #253803 üzenetére
Mostanában futagombászok egy csajjal és be kell menni az erdőbe, nagy fűbe, bokrok közé, ott szeded össze szerintem, mert amúgy nem szoktam. Lehet hogy most is van bennem, olyan kicsik hogy kell 1 nap hogy nőljön picit hogy megtaláld. Szőrösebb ember napokig észre sem veszi szerintem magába.
De a vasárnapi túrán egy másik csajjal voltam, azis talált a kezén mászót, sőt a telefonja kijelzőjén is mászott egy. -
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #253829 üzenetére
Érdekes, mert itt a Budaiban én szintén összeszedtem párat, de azok akkora dögök voltak, hogy ekkorát még nem láttam (2x is).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #253839 üzenetére
Alin pedig istenítik a szovjetek...
Látom Garminod van:
Ez a tartó is a keleti szövetségesünktől való, meghülyül tőle az 530 valahogy, tök sima úton néha pittyeg, hogy szép ugrás volt, mikor meg tényleg ugrok, akkor néma.
Gyári műanyaggal működik.Mondjuk így túl közel is van nekem, az előre nyúló tartó jobban "szemreáll"
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #253845 üzenetére
Nekem a Bryton Sport Mount alu bevált, de a szára kezd fakulni az UV-tól, ott nem fekete hanem barnás. Ha nem viszem a komputert magammal akkor zavar, hogy kiáll. Egyszer le is szedtem ezért, most is gondolkodom rajta. Igazság szerint semmi bajom sem volt a gyári gumis rögzítővel, csak gondoltam milyen jó lehet. Elvileg Garninnal is kompatibilis, azért írtam. Egyébként stabil, nem zörög benne.
vallas: Remélhetőleg neked jobban beválik a ZTTO, ismerősnek a sima 1 1/8"-as 1 évig bírta utána rágott a csapágy. Pedig nem heavy user. Cserélte is drágább fajtára.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
őstag
válasz jjeahh #253863 üzenetére
Elől Rocket Ron, hátul Smart Sam volt, de a legolcsóbb verziók voltak...
De összehasonlítani azt nem igen tudom.... olyan keveset megyek vele, terepen meg még kevésbé ,de próbálom behozni a lemaradásomat...Igen a végdugó, még kimaradt, pótolom
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz jjeahh #253946 üzenetére
Azért én őszintén kíváncsi lennék, hogy hányan tudnak itt a topikból, úgy menni, mint amit Zoliwrc ment/írt.
Sajnos nem ismerem őt, de többször előjött már itt, hogy ő azért elég keményen megy. És amit írt, az bizonyítja is. 115km-en hozni a 33-as átlagot, ráadásul még majdnem 1000 szintet is ment benne, az szerintem nagyon durva. Ilyen számokra csak pislogok. Pedig talán én se a topik hátsó felében vagyok tempóban. (Szoktam nézni a csoport Strava-jat, ott se mindennaposak az ilyen számok, azért gondolom ezt.) De ki tudja, aztán lehet.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz jjeahh #253954 üzenetére
Hogy-hogy nem tudnak kiállva tekerni? Mondjuk kilómétereken keresztül én se tudok. Mint ahogy például Contador tolta évekig.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #253946 üzenetére
Félre lett értve a kérdésem, de #253947 6030D értette, köszi. A kérdés arra irányult, hogy mitől meddig mértek, ami ilyen átlagot eredményez. A saját fejlődésem látom, leginkább a váltón, ha így haladok, év végére elfogy a középső tányérom, mert egyre többször megyek 2/8-on síkon, néha 9-re felkapcsolva, pedig két hónapja 2/5-ön tekertem a síkot, és sokkal kevesebbet bírtam menni. Síkon most már megy 25-30 között.
A kérdés az oda-vissza fordulós dologra vonatkozott. Átlagosan egyszerre 30 km-t tekerek le (kb ennyit bír a térdem), és így is folyamatosan nő az átlagsebességem, de amiket itt írtok, ahhoz képest a 21-es átlag nagyon vacak, miközben az effektív (síkon tekerős) átlagom valahol inkább 26-27 között lenne, ha nem kellene mindig megfordulnom és belassulnom szinte megállásig. Most azt hagyjuk, hogy jobb lenne egyben egy hosszú táv, tudom, de itt nem kell az autókra annyira odafigyelnem, ismerem a terepet, plusz ugye ez nem országúti bringa, és így tovább.
Arra voltam kíváncsi, hogy a topikban elhangzó átlagokat hogyan kell értelmezni, de akkor, ha jól értem, gyakorlatilag úgy, hogy az végig haladást jelent, pár megállással, de semmiképp sem azt, hogy 2 percenként szinte állóra lassítasz és újra felgyorsítasz a terepviszonyok miatt.
-
-
kutga
nagyúr
válasz jjeahh #254082 üzenetére
A bilincset megoldom gyorskötözővel. Akciós volt igen, doboz, minden nélkül, méretre vágva, alul-felül egy-egy rózsacsavarral (vagy minek hívják). Sógorom is említette, hogy régebbi modell, de ha jól működik, engem nem zavar, hogy nem feketék a becsúszók.
A kúpos alátétet viszont ki kell cserélni, jól gondolom? Az nem baj, hogy szélesebb az átmérője mint a korona?
Let the Zone take me if I am.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #254082 üzenetére
Rengeteg Silver van a shopokban, úgy látszik ki akarják szórni őket. Szemre nekem sem tetszik az ezüst, de lehet tartósabb, mint a fekete bevonat.
A fékcső rögzítés tényleg béna, ez csak megvezeti az irányt, ide sajnos kötegelő kell, ami csúnya.kutga: Ugyanazzal az alátéttel kell beszerezni, mint amivel gyárilag tették be a tapered vázba. Ha jól láttam a képeken ez sem tapered nyakú. Régi teleszkópról szedd le, majd rakd át az újra. Van olyan is, hogy megegyezik ez az aló központosító gyűrű, sok csapágynál ez egyforma alakú és méretű.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #254082 üzenetére
Gyári szám alapján 2015-ös.
kutga: A fékcsőnek nincs bilincse a Reconokon, legalábbis a Silvereken tutira. Legalább nem fog letörni
Igen, az a kónusz szerintem sem ehhez való. Nekem van valahol olyan, aminek keskenyebb a "pereme", szóval létezik olyan, de úgy emlékszem, valamelyik kormánycsapággyal együtt jött, nem külön vettem. -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #254094 üzenetére
Igen, az én voltam. Porszívó csöve vagy 32-es PVC cső is jó (nem sérül tőle, így nem csak leselejtezett porszívócsövet lehet befogni). Tök fölösleges ezért célszerszámot venni. Egyedül a csillaganyához vettem olcsón a beütőt az gyorsabb volt így. Elsőre nekem is nehéz volt és lassú leszedni a gyűrűt, másodszorra megvolt fél perc alatt.
Friczy: Sajnos változó melyik cicereg és melyik nem. Minél közelebb a betét a tárcsához, annál kevesebbet kell mozognia a dugattyúnak, így az lenne az ideális. Viszont ha nincs elég hézag köztük akkor meg bele tud érni. Annyira nem egyértelmű megoldani, mert az előző XTR-nél is még előfordult. A másik tényező, hogy mennyire erős villa, mert ha tekeredik akkor attól is bele tud érni.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #254131 üzenetére
Hát erre annyit tudok mondani, én alapjaiban XL méretű gyerek vagyok 185/80kg-al. utcaiban is. Nagyon ritka ha L veszek(akár utcaiból is, de viszont utcai nadrágból már inkább L kell).
Kerékpáros mezből L nem jó pedig méret tábla alapján az lenne az ajánlott (minden mezem XL) (szeretem az inkább testhez álló szabást), XL kell, egyedül NW nyári hálós alából vettem L est - ott az volt a jó.
Castelli gatyó szintén race szabású. L kapásból elvetve, XL vettem. Jó, a betét mérete is jó. És tetszik is ahogy áll rajtam, nem idétlen.figyelj ez ilyen, nincs mese ha tutira akarsz menni be kell rendelni, aztán vissza ha nem jó/ami nem jó. Castelliből, aláöltözőből stb én pl volt hogy 2 méretet is lerendeltem, de pl a NW mezt is mikor vettem, Pestre lekértem minden féléből 2 méretben, felutaztam és végig próbáltam mindet. Egyszer kell végig zongorázni ha úgy van, utána már tudni fogod.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #254136 üzenetére
már ég a pofám, de csak nem bírtam ki, rendeltem decás pro fit mezt is. Ennek az árát már kevésbé jól emésztem személy szerint, de megtetszett, és kevés a mezem (vagyis már annyira nem....), és azért jobban bejön eddig a jó méretű-sokzsebes-nemrövid-uncsi, mint a vicces mintás, de rövid, kevés zsebbel
Na szóval meglátjuk, 180/76Kg-ra mindenből M-est választottam mostanában náluk, ebből is. pedig a korábbi hosszú ujjúak L-esek, de kicsit ki is fogytam belőlük.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
válasz jjeahh #254136 üzenetére
Ha te is alulról karcolod az 1,70-et, meg úgy emlékszem, 60 kg körül vagy, nyugodtan rendelheted felsőkből NW-ben az S-est. M-eseket vettem, míg 80 kg voltam, de most már lógnak rajtam. Nadrág más, ott M-es célszerű.
fulton: király cipőknek tűnnek, tekerj vele sokat Én már fényképről megállapítom amúgy, hogy még ez a 46-os is szűk lenne nekem 40-esben
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #254184 üzenetére
Nem tudom, lehet nálatok belefér hogy tekerés közben pl nyekereg a cipőtök, nálam nem fér bele. Ha a kerékpáron "nem tűröm" el a nem oda illő hangokat és teszek ellenük, akkor cipőnél sem fogom.
Egy aszfalton haladva, főleg nem autókkal tarkított helyen, azért sokat adó élmény tud lenni, a finom csendes haladás. Aki terepen tolja, gondolom más tészta ott több a "kötelező" zaj[ Szerkesztve ]
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254424 üzenetére
A korábbi, amit már naponta fújogattam az a második gumi volt ugyanazzal a szalaggal (az eredeti átlátszó Mavic szalag) mely alá már rég bement a tej, és a gumi is nagyon kopott volt, utolsó mosásoknál a nedves gumi barna oldalfalán már apró, habos tejpöttyöcskék jelentek meg...de hát az egy éve fent volt. Most meg nem tudom hol tévedhettem, mert látszólag is minden jónak tűnt...tiszta, száraz, benzinnel pucolt felni mint Salamon tökei pipa, a szelepnél átfedéssel felrakott, szépen rásimított minőségi szalag pipa, tűvel szúrt apró lyuk melyen aztán át gyötört szelep pipa (csak a szeleppel át nem szúrod ezt a Schwalbe szalagot duplán téve ), új, DT presta szelep helyére bikázva pipa (igaz alá nem tettem tejet), szárazon faxán, betett maggal, egyszerű műhelypumpával egyből felpantintott gumi, mely jól tartotta utána tej nélkül is a levegőt pipa,100 ml minőségi (ammóniás Stan's) tej betöltve pipa...tehát nem igazán tudom mi hibázott.
#254426
andrisbandi...tegnap alámerítettem kőkeményre fújva a szelepet is és semmi. Hamarosan megyek vele aztán kiderül, egyelőre állva tartja a nyomást.#254428
fulton...korábban többször leírtam, hogy ha esetleg naponta fújom is jobb mint a belsős mert 2022-ben (vagy '21?) a Strava köreimnek már a defekt szerint adtam nevet. Volt 1, 2 defektes, lassú defektes és fújós kör is, összesen 9 defekt január 1 és március 31 között...azóta 2, melyből egy egyetlen után fújást igényelt és utána jó lett (sic), másik pedig tejhiány és utántöltés után az is gumikopásig ment...na meg ez a tegnapi, mikor ezen az összesen hatórás körön kábé 5x felfújtam a frissen összerakott gumit. Továbbá a tejezés óta nem hordok magammal foltozó készletet és belső gumit sem, sőt, le sem xarom ha éppen rózsabokron kell áthajtani, nem foglalkozok vele és elfelejtettem azt amikor vigyáznom kellett nehogy letérjek az ösvényről ahol tövisek, tüskék lehetnek....vagyis ez a rendszer ha egyszer összeállt általában hónapokig, esetenkén egy éven túl is beavatkozás és defektmentesen szuperál.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254503 üzenetére
Csúnyának csúnya ott a nyeregcsőbilincs körül, az biztos...kérdés mennyit jelent az a 4 cm és mennyire tartós az a mozgó rész ott. ...az új atom Sram viszont már ott figyel rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #254517 üzenetére
Nekem ebben az a fura, hogy a levegős tagoknál meg telóknál mugli vagy, ha nem jársz pumpával tekerni, meg nem tokenezel, és nem állítod be precízen a nyomást, ami neked kell. Itt meg van egy darab műanyag, ami mindenki alatt ugyanúgy hajlik? Gondolom még vázméretben sem különbözik a szerkezete, tehát kvázi ugyanazt használja egy 50 kilós rider meg egy 110 kilós (vagy mi a limitje).
fulton: tegnap is feljött a szlovi kékkút téma, ha jól értettem, akkor náluk nincs nagyon közkút. De majd ZoliWRC megerősít.
MPowerPH: már megártott az Alföld!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ixion77
őstag
válasz jjeahh #254561 üzenetére
A gorilla tape állítólag nem való tubeless ragasztószalagnak.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254561 üzenetére
Az sem lehet véletlen, hogy ezek a felniszalagok egyik sem olyan mint a Gorilla tape szerű nyúlós szalagok, megvan az oka miért sprődek.
Tetszenek videóik, értelmesnek tűnik amit mondanak, csinálnak, a felniszalag és valami egyéb szalaggal kombinálva, legközelebb meglehet így csinálom. A gond a felniszalagokkal az lehet, hogy nyomásállóságuk okán kemény és sprődnek kell lenniük (ezért nehezebben is alakulnak, ragadnak a felnihez), hisz ha egy nehezebb bringás akar menni egy aszfaltosat 2,5-3 baron akkor a nyúlósabb, képlékenyebb (és persze ezért értelemszerűen szebben és jobban, légmentesebben is felragasztható) egyéb szalagok viszont benyómódhatnak a küllőlyukaknál, esetleg átengedhetnek tejet, levegőt. A kettő kombinációja így talán lehet egy megoldás, meglátjuk sajátom, a küllőlyukak külön leragasztása milyen lesz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254566 üzenetére
én nem tudok hinni a marketingdumáknak és a gyártók fejeseinek, többre tartom a fórumokat, tapasztalatot.
Attól függ miről van szó mert te vagy az is aki panaszkodik ha szkeptikusok vagyunk az újításokkal szemben, melyekről még semmi tapasztalat nincs és csak a "fejeseknek" és a fizetett sportólóknak véleményére kellene támaszkodnunk. Bocs földim, ezt nem hagyhattam ki.#254572chubby2o6...felnim 25mm, azt tapasztaltam, hogy nálam a 27mm az ideális szélesség melynél a szalag teljesen belesimul és felveszi a felni kontúrját, de még nem megy fel az oldalfalra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254578 üzenetére
Amúgy a családban is köztudottan vaskalapos vagyok. Fordítva szerintem azért nem jó, mert ahogy a felnihez, úgy a másik szalaghoz sem fog jobban ragadni az a kemény felniszalag...vagy nem?
#254579MPowerPH...ezt a kemény Scwalbet nincs az az isten, hogy bubimentesen felrakd.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254589 üzenetére
Bár kissé macera már és több időt, türelmet igényel....nekem mondod?! Fájnak is ujjaim rendesen, de legközelebb úgy csinálom mint a videóban, istenesen leragasztom ennek a sprőd xar tyúkbélszalagnak mind2 szélét valami majomszalaggal. ...közben azon gondolkodok mennyire jó is lehet a lyukmentes felni.😍 [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254651 üzenetére
csajokon szexi. ...Az más és bikinivonalnak hívják.
#254653andrisbandi...az meg nehéz, zörög (legalábbis alu tartóban), nem adagolható (nem tudod összenyomni, így úgy jön ahogy kialakították a légbeeresztőt) és ahogy írod, csúnyán kopik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz jjeahh #254723 üzenetére
Nem éreztem, hogy felütöttem volna. A huppanó után eresztett le. De mentem jó pár száz métert, mire rájöttem, hogy lapos. Persze egyértelmű user error, mert nem tudok felújni egy kibaszott gumit megfelelő nyomásra a két diplomámmal
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
válasz jjeahh #254729 üzenetére
Rápattintottam a külsőt a felnire most reggel egy kúton. A felni egy adott pontján annyira ereszt, hogy 1 perc alatt 1 bárra csökken a nyomás (tej még nincs benne). Látni nem látni sérülést, és nem az illesztésnél van.
Szóval nem a szelep, nem a szalag (egyébként új szalagot tettem be, ahogy javasoltad), Stan's szelep, Stan's tej, alis szelepmag, ahogy kell. De irreleváns, ha egyszer a külső / felni illesztésnél ereszt. Ha adok is a tejnek egy esélyt, folyton bennem lesz a félsz, hogy eldobja magát, természetesen egy 100 km túra felénél, mert miért ne.
Egyéb javaslat? Később tudok feltenni képeket, meg belenyomom vízbe.
andrisbandi: köszi. Mivel szétszedtem, elég konkrétan meg tudom mondani, hogy volt benne tej bőven.
Pont ez az esetem van: "Even if the rim wall isn’t visibly dented or misshapen, there could be a small gap between the tire bead and the rim that’s leaking air."
Csak az nem világos, hogy "hirtelen" miért jött ez össze, ha eddig jó volt. Persze a hiba előtt minden jó és működik.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #254757 üzenetére
Nekem a hajas fejbőr része a fejemnek nem izzad az Abus alatt, egyedül az arcom. De érezni is tekerés közben a menetszelet benne. Nálam jól vizsgázott. Izzadság nem folyt az arcomba. Bogárháló is van benne még sild hozzá, így minden lényegeset tud, amit akartam.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #254755 üzenetére
a dobozra az van ráírva, hogy road tubeless esetén a felni + külső számít.
a schwalbe Doc Blue Professional az sima a stans? akkor azt 4 bar körül használom. erre milyen tubeless folyadékot ajánlanál? (ez meg marad a gravel külsőkhöz, ott nem megyek 3 bar fölé, inkább 2,2-2,5 körül használom a 40 mm-es külsőket terepen)
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MIUI / HyperOS topik
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Programozásról_szubjektíven
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest