- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Crypto Trade
- Microsoft Excel topic
- PHP programozás
- Synology NAS
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz Fall-N #246079 üzenetére
Az olyan fajta amúgy ritka, drága Beta kulcsnál se forog el a racsni, , csak kattan, meg közben ugye elfordul az egész fej. Eddig egy olyannal találkoztam, aminél a racsnizás enged, mondjuk ha nem agyatlan a user, akkor nincsen rá szükség szerintem.
Volt még totalcaros videó, ahol bemutatták hogyan kell kerékcsavart nyomatékolni, de ott is azt sikerült, hogy hogyan ne csináld semmiképp. Miután kattant még fordított a csavaron...'92 Honda VFR 750
-
addikt
válasz Fall-N #246184 üzenetére
Hát, vannak ám ötletek, de te találtad el: leszereltem a kitámasztót Egyből +2km/h átlag
szimpláncsak: az nem az én bringámon volt, nekem van csavarhúzóm
Maximum1: persze, kétszer
Blackmate: az eddig is volt, mert sokat megyek közúton.
6030D: bocsánat, legközelebb mindent beállítok jól
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Sleek
senior tag
válasz Fall-N #246172 üzenetére
Nem nagyon találtam akkor olyant ami tetszett volna és külső bovdenes. Szeretem ezt a bringát színre stb.. Egyedül ez nem hagy nyugodni ,hogy zörög a bovdenház.De vhogy megoldom
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Lacerta
aktív tag
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #246424 üzenetére
Van par gyarto, aki mar ad karbon villat a csucs hardtail -jehez. Ha mar maszas, es ugye az van kihangsulyozva itt is, akkor akar az elso teleszkop is egy tok foloslegesen cipelt suly. Mert folfele rohadtul semmi szukseg ra, technikas reszeken a hatso tag sokkal praktikusabb.
Karbon villa elvileg rugalmas, ugy van a layer, hogy tompitsa a rezgeseket. Karbon kormany detto erre valo. A karbon felnivel meg agyoncsapod az egeszet, mert rohadtul merev, hatekony, de raz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ixion77
őstag
válasz Fall-N #246424 üzenetére
"De egyszer cserélek rá, rögtön lejönne 1,5-2 kg."
Minap szereltem a gyerek bringáját, és lemértem hogy az ócskaszar belépő szintű első teleszkóp 1.6 kg. Abból még ha a karbon héliummal van töltve se jön le 2 kiló
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #246444 üzenetére
Az LX a Shimano trekking vonala volt. Ettől függetlenül két monti vázon is használtam, működött rendesen. Nem mondom, hogy nem voltak no go! fokozatok , de ha nem volt nagyon keresztben a lánc, nem súrolta a terelőt. Nyilván azért (is ) van az első váltó, hogy ne futtasd keresztben a láncot. Elöl középen-hátul a legkisebb előtti fokozaton beleért, ha erősen beletapostam, de olyankor elöl fel kell váltani. A 48/11-hez kevés voltam, de a 48/12 szépen működött ( amíg bírtam ), nem ért a lánc a terelőhőz.
-
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #246482 üzenetére
A hajtókarok santour. A bicó genesis sigma. Sajnos más nincs rajta, ennyit tudok. Abban tudnátok segíteni, hogy akkor miféle lánctányért tudok ráapplikálni a használt piacról, amivel jó lehet? Ilyen 10-20k közti ársávban. Jött is a megoldás, köszi akkor keresgélek
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #246492 üzenetére
Hát túl nagy előrelépést nem jelent a mostanihoz képest , de mindig tetszett, és újat már tényleg nem láttam belőle, mindenhol kifutott. Az újabb [link] is bizonytalan beérkezésű, és az nem is tetszik annyira, + nem 104 BCD, vehettem volna másik tányért is, pedig ezt a Race Face-t még nem is használtam.
-
Ixion77
őstag
válasz Fall-N #246581 üzenetére
Viszont amikor esőben kell elbringáznom pl. egy boltba, akkor elég hülyén érzem magam totál sáros ruhában, és az eladók sem lelkesednek értem Ezért érdekelt, hogy van-e erre valami modern megoldás, pl. mondjuk gyorsoldós sárvédő, ami felpattintható amikor előre látom hogy olyan az idő hogy kell.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Maximum1
őstag
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #246592 üzenetére
Lényegtelen hogy kivagy e világítva vagy sem mint egy karácsonyfa így is úgy is elcsapnak. Napiszinten ingázom 10km-t 3 éve volt nem egy hajmeresztő élményem hogy annyi a bamba szabálytalan járművezető hogy azon nem fog segíteni hogy kivagy e világítva vagy sem fényes nappal villamossal/busszal esetleg vonattal ütköznek napi szinten mert nem látnak az orruk előtt egy bazinagy sárga vagy más élénk színű járművet.
Én special láthatósági mellényt nem hordok mert se a hátizsák miatt nem bírom vagy a kabát miatt
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Fall-N #246775 üzenetére
Sose lesz jogsi bringára véleményem szerint, baromság is lenne. Bár ebből az országból ugye bármit kinézek. Amúgy akikkel tekerni szoktam 95%-nak van jogsija, aztán néha szégyenteljes amiket művelnek, pláne úgy, hogy többen megyünk, legalább akkor tartaná be nagyjából a szabályokat.
-
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #246796 üzenetére
Finomabb műanyagot nem ezzel tisztítanék, megmarhatja. Szélvédő belső tisztításakor is figyelek rá, hogy ne csöppenjen a műszerfalra. Mondjuk az egyszerű festetlen nagyobb műanyagokat nem bántja. És ha kellően tiszta, nem vezeti az elektromos áramot sem, így tök jó elektromos cuccok tisztítására is. Meg kb mindenre.
De pl. a laptopom billentyűzetének apró ollós mechanikáját megkeményítette amikor azzal pucoltam, és letörtek a kis pöckök. Cserélni kellett a billentyűzetet. -
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #246801 üzenetére
Arra gondoltam, az autó szélvédő mosófolyadéka nyilván nem árthat semminek a gépen. Nem igaz semmi az általad célozgatottból.
- A müa-ok oxidálós öregedését nem csak a denszesz, az isopropyl is csinálja, ahogy a petróleum, meg a belőle készült wd40 ..Ajánlod a Wiki-t
Az izopropil-alkohol a legegyszerűbb alkohol.
Felhasználása; oldószerként alkalmazzák festékek, lakkok és szappanok gyártásakor.
A gépkocsik hűtővizének és ablakmosófolyadékának fagyállóvá tételéhez adalék.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsamiatt
őstag
válasz Fall-N #246814 üzenetére
A KRESZ-re sok mindent lehet mondani, de hogy minden fekete fehéren le van írva azt biztosan nem. Egyáltalán nem biztos, hogy van. Ha pedig így van ahogy állítod, akor még borzasztóbb a helyzet mint ahogy gondoltam. Ha ennyi bringásnak van és még is ennyi a hülye akor komoly gond van a fejekbe. De bizunk az emberekben és feltételezzünk jókat, ezért feltételezzük, hogy nem ismerik a szabályokat és nincs jogsija.
Az iskolai tananyaggal egyetértek teljesen.[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
nagyúr
válasz Fall-N #246814 üzenetére
nem hülyeség, mert az emberek nincsenek arra kötelezve, hogy ezen tudásukat frissítsék, pedig ez nem örökre szól. kategóriára érvényes jogosítvány megszerzése után csak orvosi alkalmassági van, se szabályismereti, se vezetési nincs. én 20+ éve szereztem jogsit, vezetek is azóta, balesetmentesen (kopp-kopp) évi 12-13k km-t, nagyvárosban (nyílt és zárt pályás villamos, párhuzamos közlekedés, stb.), autópályán is, de azóta annyit változott a kresz, és mellette még annyit felejtettem, és a közlekedési szokásaim is, hogy ha most beültetnének vizsgázni, egyáltalán nem biztos, hogy átmennék. főleg a kerékpáros rész változott nagyon sokat, új táblákkal, útburkolati jelekkel.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Foose
addikt
válasz Fall-N #246834 üzenetére
Volt már láncos egy ideje szemezek a szíjassal. Nem akarok menet közben láncot felrakni, aztán olajosan-zsírosan beérni munkába, abban a ruhában dolgozok napi 8-9-11 órát amiben mentem. Ezért (is) jött az ötlet hogy szíjas.
Az a bajom a mostani láncos kecskékkel hogy még egy olyan korábbi váltós is amit írtál, használtan is majdnem 200 körül mozog(ha már normálisabb teleszkópost nézek) merev vázas meg 180 körül van, (ebben a városban legalábbis) és annyit nekem nem ér egy ilyen felszereltségű bringa.Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #246813 üzenetére
Nem bántásból, de olvastad már a féktisztító használatiját a lakkozott felületről, müa-ról, gumiról?
- Nem való egyikre sem hivatalosan.------
Kb egy éve törlöm át a bicajt autó ablakmosó folyadékos paptörlővel. Ha az autó fényezése, müa alaktrészei, gumija bírja akkor a bicajé is kellene... és tényleg így van. Foltmentesen szárad, lehozza a kis koszokat. Nem mar jobban a féktisztítótól.
A denszeszt nem ismertem. Waxoláshoz ajánlották, végső fémtisztára takarításhoz.
Mivel alkohol, kipróbáltam féktisztító helyett, pl féktárcsa áttörlés, olajcserekor fékkar tisztítása, alkrészek zsírozás elött, után.. stb. Tök jó. Nem havertól tudom, meg olvastam...-------
A brigéciolt megfejtették már itt.
Két fajta van.
- A vizes bázisú nem jóBrigéciol 2000. Az savval old, ami bántja a felületkezeletlen fémeket.
- Brigéciol D3 ezt ajánlották a szakik. Vagy még egyszerűbb a festékboltos petróleum.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
Zanik
addikt
válasz Fall-N #246813 üzenetére
Én azt még valahol értem, hogy egy befőttesüvegben brigéciolban mossák a láncot, de hogy a kerékpár közelébe én nem vinném, azt biztos. Pláne ilyen átpörgetős láncmosóba tuti nem tölteném bele, hisz nagy eséllyel kerülne belőle oda is ahova nem akarnám.
Én se azért használok Muc-Off-ot, mert felvet a pénz, hanem mert nem akarok feleslegesen agresszív anyagokat használni a kerékpár-tisztításhoz. Hogy kicsit macerásabb és hosszabb idő letakarítani a láncot, ám legyen.
Most nagyon agyalok amúgy egy ultrahangos mosón, a bringáim nagy részén már R-es patentszemű lánc van, tehát legalább azt tudnám tisztítani vele, bár a láncok árával és élettartamával számolva lehet az árát nem hozná vissza egyhamar.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
avl
aktív tag
válasz Fall-N #246792 üzenetére
lehetne a mez kérdést is túlvinni :-)
en pl. nem veszek team vagy vb.-i mezt, mert szerintem nem vagyok rá méltó, "szégyent hoznék rá" (megértem, ha valaki másképp gondolkozik, jól esik neki, söt: pszichesen szárnyakat ad egy ...mez)
nobel dijrol se veszek nyakamba kitüntetest, stb.
-
kw3v865
senior tag
válasz Fall-N #246834 üzenetére
Akkor nagyon különbség nincs is köztük élettartamban? A mostani pedálom nem is tudom milyen, eddig szakszervizben cseréltettem, de ezentúl inkább magam csinálom. Évente kb. 5000 km-t megyek vele, mindenféle időjárási körülmények között. 2-3 évet bírtak ki eddig, bár ez a mostani már érezhetően lötyög és egyre hangosabban kattog, nyikorog. Lehet, hogy használom amíg szét nem hullik, de addig is beszerzek egy újat, tartalékba.
-
.LnB
titán
válasz Fall-N #246974 üzenetére
Köszi. Ezeket mind nem tudtam, de ezért is kérdezek itt, mert ebből tudok tanulni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
.LnB
titán
válasz Fall-N #247111 üzenetére
Ja el is felejtettem írni. Jó volt a Lidls szettben lévő szerszám, le tudtam venni vele azt a csavart (és az egész hajtókart).
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
zsocy
őstag
válasz Fall-N #247112 üzenetére
Az én Shimano HT2 leszedőm nem fém, hanem műanyag, ez tuti nem sért meg semmit. Mondjuk lehet félreérthető voltam mert nem a középcsapágy kiszedőre gondolok (amit linkeltél) hanem arra a kis burkolat/csavar/központosító izére a hajtókar tengelyénél. Lidl koffer meg bőven jó egy kocaszerelőnek, még semmit sem rontottam el vele, pedig csináltam ezt azt. Persze hogy vannak sokkal jobb szerszámok, de ez olcsó és elérhető.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #247112 üzenetére
Ha el kell majd forgatni az alsó cső vagy a féktárcsa mellett rá is jössz miért nincs akkora bumszli nyele a Shimi szerszámnak és olyan mint egy darab lapos vas.
#247135mauimagic...furcsállom, hogy minden másból különböző, de hajtókarhosszból ugyanakkora kellene egy 165 cm-es zsokénak mint egy 190 centisnek...és erősen kétlem is, térdfájás ide, vagy oda.
#247137MPowerPH...ha belegondolsz minél hosszabb a hajtókar annál nagyobb az erőkar is és kisebb erő kell a meghajtásához, vagyis fájós ízülettel aligha jó a kisebb és nehezebben hajt6ó erőkar.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #247143 üzenetére
Ezeket művészet rajta tartani amíg meglazítod, illetve meghúzod (van nekem is), sőt, a külső recéjű tárcsarögzítő csavarral nem is boldogulnak, ha sekély rá sem megy a tengelyvég miatt, ha meg mélyebb is akkor sem tudod rajta tartani a 40Nm szorításhoz/lazításhoz mert lefordul. ...amennyire béna kinézetű a Shimi, pont annyira célszerű.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #247145 üzenetére
...ja meg a másik előnye, hogy bár ritkán kellhet, de adott esetben felszerelt hajtókarral/kerékkel is rápróbálhatsz a középcsapágy, vagy tárcsarögzítő meghúzottságára, mely még a teljes kör alakú hasonlóval sem lehetséges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz Fall-N #247157 üzenetére
Azt írtak, hogy "nem nagyon találsz hajtóművet, ami 170mm-nél kisebb"...
Ezután többen felhívják a figyelmemet, hogy a 2 legnagyobb gyártó biztosan gyárt ilyet.
Majd ahelyett, hogy beismernéd, hogy hülyeségeket írogatsz, előjösz ezzel a 100-200k-s dumával...XT hajtókar pont 5-öd annyi, 40k egyébkéntSRAM SX egyébként 30-35 ropi, de mielőtt kontráznál, hogy senki nem vesz annyiért sem hajtókart, itt egy kínai, 55USD-ért szállítással:
https://a.aliexpress.com/_mMMvGE8[ Szerkesztve ]
-
Foose
addikt
válasz Fall-N #247158 üzenetére
Igen tudom hogy azok az elterjedtebbek. Szerintem nincs baja, csak valami beállítás gond lehet. Csak mivel nekem még nem volt ezelőtt agyváltóm, azt sem tudom hol lenne érdemes keresni a hibát. Ha egyáltalán hiba ez a hang.
Lehet ismersz régebbről,Nrg néven :) Mostanában SirDannyL
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #247326 üzenetére
Nekem a hajtás oldalon van kettő, ahogy a képen, a bal oldalon van 1 plusz volt egy egész vékonyka, az is balra került.
A hajtás oldalra kellett tenni azt a femszínü pluszt, ami kb még 5mm. De az a csapágyon kívülre került a hajtokar és csapágy közé. Ez baj?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #247334 üzenetére
Közben bocsi lejárt a szerkesztési idő:
A monoblokk jó, rosszul írtam, a távtartós dolgot a vázban. A bal hajtókar a problémás így, nem fekszik fel teljesen a tengelyre így az lehet problémás. A monoblokk hézagolása jó, az maradhat így, viszont a hajtóműnek így hosszú távon nem tesz jót, hogy csak félig-meddig van a tengelyen. Jobb esetben csak le fog állandóan lazulni, rosszabb esetben úgy jársz, mint a mai FB posztban, amikor eltört a srác tengelye, mert elnyírta a terhelés a tengelyt. Az utolsó két bekezdés áll, én cserélném.
Bocs még 1x az előző téves írásért, így jár aki fáradt.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #247335 üzenetére
Csak hogy tiszta legyen számodra [link]
A képen a 14-es alkatrész.
A hajtóművet nem kell "hackelni", csak a 68 mm-es csapágyház esetében szükség van erre a hézagolóra.
Sem lelazulni, sem eltörni nem fog, bármi is történt ma a fosbukon.
Kicsit uncsi már, hogy olyan dolgokban adod A Téma Avatott Szakértőjét, amikről valójában fogalmad sincs.
Új hozzászólás Aktív témák
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen