- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
maximilian4
addikt
válasz maximilian4 #39554 üzenetére
Amúgy itt van az én kicsikém (most éppen árulom, mert valami jobbra akarok váltani, de még az is lehet h marad) :
Maxi
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #39555 üzenetére
Mi lesz helyette? Miért lett "kevés"?
#39554 maximilian: Tudsz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
borix
őstag
válasz maximilian4 #39559 üzenetére
Jó ez a gép ahogy van.A 9 rendszert mért cserélnéd le?
-
Client
tag
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54753 üzenetére
Van valami baj a mostanival? Rövid, kotyog? Ha nem, akkor mi a cél?
Egyébként pedig mindenképp Hollowtech II rendszert nézz, ha már eltökélted, hogy szükség van valami másra (merevség a külső csapágyazás miatt, plusz könnyű tisztíthatóság)! Deore és fölötte... Az XT előrelépés lehet.
+1 tanács: érdemes úgy időzíteni, hogy akkor cserélj, amikor minden mást is (lánc, hátsó fogsor) cserélni kell. Tavasz előtt nem sok értelmét látom amúgy sem a fejlesztésnek, ha télen is használod a masinát.
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54756 üzenetére
De számodra mi a komolyabb?
Egy rendes platformpedállal, vagy főleg patentpedállal sokkal többet dobhatnál a gépeden a mostani szutyok ezer forintos helyett, ami látható rajta - ha már fejleszteni akarnál.
És 10-es rendszert miért szeretnél? Ott a lánc is vékonyabb, gyengébb. Pont az az egy áttétel hiányzik? Ha lejtőzésnél váltanál nagyobb fokozatra is, akkor a megoldás, ha a (tippre) 42-es nagytányér helyett vennél egy 44-est vagy 48-ast (bár ez utóbbit kétlem, hogy kihasználnád terepkülső mellett).
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
Normi™
őstag
válasz maximilian4 #54756 üzenetére
2015-ös Alivio hajtóművet nyugodtan vehetsz.Integrált,árban is kedvező,szerintem jól is néz ki.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54759 üzenetére
Fölösleges 10-es rendszerrel foglalkozni ezen a gépen. Váltók kérdése is, gondolom nem szeretnél mindent cserélni.
Ez az, ami kellhet neked, itt az egyik legolcsóbb, nekem is ilyen van a 110 kilóm alá: SHIMANO Deore Crankset FC-M590 44-32-22 175mm black
A legkisebb fogast le is szedtem róla, nincs olyan emelkedő, ahova az az apróság kell. Annál kétszer gyorsabban lehet gyalogolni, mint amit ki lehetne vele tekerni. Plusz nálam a nagytányér 48-as.
És tényleg vegyél egy normális pedált! A mostanid, ami fent van, azt csak azért mellékelik a gyári bringákhoz, hogy valami azért mégiscsak legyen rajtuk. De nem jó. Kicsi a felülete, töri a talpat, nem lehet vele normálisan megtaposni a gépet.
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
Normi™
őstag
válasz maximilian4 #54759 üzenetére
Nekem is ilyen van,nagyon király.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz maximilian4 #54762 üzenetére
Az alivio 9-es,nyugodtan vedd azt,teljesen király,olcsóbb mint a deore.Választasz hozzá egy olcsóbb csapágycsészét és kész.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
bunddog
tag
válasz maximilian4 #54759 üzenetére
Megerősítem Normi01-et, barátnőm meridája is kapott egy SHIMANO Alivio Crank FC-T4060 48/36/26 170mm black-et BB52-vel és a FC-T521-emnél szerintem érezhetően jobb, pedig az 20 euróval drágább és nem is integrált.
-
Because
őstag
válasz maximilian4 #54773 üzenetére
olvass máshol is utána... nyugodtan használhatod amúgy 9-es rendszerrel
-
Because
őstag
válasz maximilian4 #54775 üzenetére
megpróbáltam neked kikeresni (nem jártam sikerrel), de azt olvastam, hogy az összes hajtás ugyan olyan hézagolással rendelkezik. fogszámok változása határozná meg, hogy 8-11 sebis, így oda-vissza kompatibilisek elvileg. tapasztalatom annyi van, hogy 9-es Aliviot használok 8-as kazettával, lánccal gond nélkül.
lánc pedig a külső lemezek vastagságában tér el, itta visszafele kompatibilitás igaz, így elméletben a 10-es láncot is használhatod 7 sebin akár[ Szerkesztve ]
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54779 üzenetére
De te tudod egyáltalán, hogy miért választasz 10-est? Az megvan, amikor írtam, hogy a 10-es pl. eleve gyengébb? Annak csak a súlycsökkentős országútikon van értelme. Nem fogsz gyorsabban menni attól, hogy 10-es a rendszer. Ez egy nagy félreértés. Az áttételezéstől függ, hogy melyik rendszer mennyire kényelmes neked. Nem hiszem, hogy pont az a plusz egy fokozat hiányozna, mert amúgy kihasználod mind a 9-et és túl nagynak tartod az ugrásokat.
Ha azt mondod, hogy a 7-eshez nehezen találsz cuccokat, még megérteném (pl. országútiban újonnan sok helyen nem is árulnak olyat). A 9-essel nincs semmi ilyesmi gond. Meg nem választékolni kell, hanem egy jó, kialakult rendszert használni.
Nem akarom megmondani, hogy mit vegyél, csak arról az amatőr gondolkozásmódról tántorítanálak el, ami az elvileges jobb felé késztet, de közben azt sem tudod, hogy ez milyen jellemzőkkel jár.
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54781 üzenetére
De mit érdekel téged a választék? Egyet kell megvenni, ami jó... Egy integrált Hollowtech II-es hajtókarban többre nem is lesz szükséged. Különben nem tudom, honnan vetted ezt a 2-es számot. Egy rakás komoly hajtókar van 9-es rendszerben is.
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
bunddog
tag
válasz maximilian4 #54753 üzenetére
A fő kérdés hogy miért akarsz másik hajtóművet a cuncikára? Mi a fő ok? Külsőre nem jön be, gyorsabb akarsz lenni?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #54781 üzenetére
Vegyél egy SLX -et, vagy XT -t, azokkal nem lehet mellé fogni. Sokkal jobban fog menni a bicikli egy ilyennel, mint azzal a monoblokkos csodával ami most benne van.
Bele lehet rakni a 9 es rendszerbe 10 es hajtóművet, de nem annyira ajánlom. Kevesebb a helye a láncnak, főleg ha kicsit keresztbe váltasz, pl közép tányéron akarod használni hátul az utolsó 2-3 lánckereket, ott könnyen bele ér a nagytányérba a lánc, főleg ha nem 100% os a láncvonal.
Az átdobója is szélesebb a 9 es rendszernek, tehát az első váltó sem biztos hogy olyan gyorsan fogja pakolni a láncot, lehet jobban rá kell tartani a váltókarral kisebbről nagyobb tányérra való váltáskor.[ Szerkesztve ]
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54789 üzenetére
Nem a jobb hajtómű ellen ágáltam, hanem az indoklás hiánya ellen. Azért írtam ennyit, hogy a szemléletet átadjam valamiképp, miszerint: ne a külső alapján válassz egy kategóriájában bringádhoz nem illő cuccot. Ha ez megvan és ésszerűen tekintesz a dologra, akkor viszont a külső csapágyazásnak jótékony hatását meg fogod érezni, tehát ténylegesen jobb lesz azért a géped.
Mi nem hangzik jól? Teljesen jól leírta, hogy mi a helyzet. A te dolgod csak annyi, hogy elfelejtsd ezt a 10-es butaságot. 9-esből az Alivio is kérdéses (ha ténylegesen előre akarnál lépni), akár Deore-t, akár XT-t, akár SLX-et választasz, jól fogsz járni. És mindenek előtt cserélj pedált!
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
Because
őstag
válasz maximilian4 #54789 üzenetére
elnézést kérek, nem szerettem volna személyeskedni, csak ha átnézed a topikot itt más nem létezik
-
ZeratulX
tag
válasz maximilian4 #54795 üzenetére
Ár/érték arányban az a legjobb, amit linkeltem, és ha engem kibír úgy, hogy nem kő nehéz, az szerintem mindent elmond róla. Egyedül a szállítási díj lehet fájó, pont a napoban volt róla szó, hogy kicsit megemelték. Amúgy ajánlott az oldal DPD-s kiszállítással.
maximilian4: Igazából a félmillió forint nem sok egy bringáért. Ha minden ilyesmit lecserélsz, ami most viszonylag alap rajta, te is simán eljutsz eddig a ráfordított értékig.
Most ezt találtam. Korrekt, 20-asért elhozva egész príma - és akkor nem kell szenvedni az online rendeléssel.
[ Szerkesztve ]
:: Eladó kishibás HD 7870 2G :: hardverapro.hu/apro/_185
-
yodamester10
őstag
válasz maximilian4 #54795 üzenetére
Ha segít esetleg nálam ez a felállás ami jól meg van kutyulva
xt 770 hajtómű+xtr középrész+xt 770 első váltó és xt 785-ös első váltókar.Tökéletesen működik. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz maximilian4 #54795 üzenetére
Deore al az a bajom hogy nem üreges a hajtókara, hanem U profil, ha meg már lúd, akkor legyen kövér, nehéz is.
-
MPowerPH
félisten
válasz maximilian4 #54885 üzenetére
Upper Derwent - Peak District National Park
Ez volt a downhilles resz. Eloszor megmasztam, aztan elmondtak, hogy ha leerek, akkor merre induljak el, mert betonut vezet a dombtetore a kiindulopontban. Annyi a kulonbseg, hogy tegnap egesz nap esett, szoval csurom viz volt minden, sok helyen konkret vizatfolyasok voltak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz maximilian4 #54889 üzenetére
Tolem csak 76km, autoval 1 ora. Hatranya, hogy egy ilyen utan az autot is mosni kell, mert a teto csorom sar volt, mire hazaertem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #54909 üzenetére
Persze, kinek mi az igenye. A hasznalt villaktol en mindig odzkodtam. Inkabb valami uj bringabol bontott.
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #54922 üzenetére
Bringával együtt viheted... a megfelelő fizetőeszköz átadása után.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz maximilian4 #54951 üzenetére
Amivel neked fizetnek a munkádért...
DT Swiss XMM 100 TS 29er teleszkópról van valami elterjedt vélemény? Én csak Sid/Float szintjére tudnám belőni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
fpeter07
veterán
válasz maximilian4 #55324 üzenetére
A pedálokat rögtön cserélném.
-
Lenkobold
újonc
válasz maximilian4 #55328 üzenetére
Ha legalább normális platformpedált raknál a gépre, már azzal is előrébb lennél, mint ezekkel a hulladékokkal.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #55328 üzenetére
Ezt pl. nehéz is lenne mezítláb hajtani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lenkobold
újonc
válasz maximilian4 #55332 üzenetére
patentpedál
-
yodamester10
őstag
válasz maximilian4 #55324 üzenetére
Nekem ilyen pedálom van és elnyűhetetlen Már sok ezer km van benne.Iparis és pille könnyű.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #55335 üzenetére
Attol is fugg, hogy hany kilo vagy es attol is hogy milyen szelessegu a kulso? Aszfalton en a gumin szereplo max nyomasra szoktam fujni. Terep kulsoket 2,5 bar fole nem fujok ha erdobe megyek vele, de van hogy kicsivel 2,5 alatt van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #55338 üzenetére
Aszfalton 3 bar korul mar jo. Terepen 2,3-2,5 korul.
-
fpeter07
veterán
válasz maximilian4 #55328 üzenetére
Gondolom most sem mezítláb tekersz.
szerk: szöges pedált nem lehet hajtani mezítláb. Próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #55373 üzenetére
Persze, hogy mindkettő edzés. Nem is állítottam az ellenkezőjét. Sajnos sérüléseket én is elszenvedtem az évek során, a legsúlyosabb talán a síbalesetem volt, mindkét lábszáram eltört és sérült a hátsó keresztszalagom is. Ebből a sérülésből kb 2 év alatt épültem fel. Gyógytorna után én is kerékpárral kezdtem, valóban iszonyú hamar elfáradt a combom. Tulajdonképpen újra kellett tanulnom járni, nemhogy kerékpározni. Aztán nagyon szépen megerősödött, olyannyira, hogy amatőr szinten XC versenyeken is indultam.
Pár év elteltével megszerettem a súlyzós edzéseket, ekkor a bringa kicsit háttérbe szorult, a nagyon vékony, szálkás testalkatomat szerettem volna megerősíteni. 178 centihez voltam 60 kiló, ami igen vékony. Annyira elszántan csináltam, hogy 4-5 év alatt 88-90-ig fel tudtam menni izomban. Tulajdonképpen 30 kiló minőségi izmot szedtem fel és inkább bodys alkatom lett mint kerékpáros. Ezután ismét egy sérülés árnyékolta be a fejlődésem, volt egy szerencsétlen könyök törésem. Na ez aztán betett a bodynak, évekig szarakodtam vele, mire annyira rendbe jött, hogy ismét tudtam súlyzókkal edzeni. Mindeközben kb 70 kilósra fogytam. Borzasztó érzés volt. Amiért küzdöttem éveket, az szép lassan fogyatkozott. Annyiban szerencsém volt, hogy a visszatérésem gyorsabban megy, mint anno. Elég hamar felmentem 80-82-ig (jelenleg ennyi vagyok), működik az izommemória. Volt még egy plusz negatívuma a könyöksérülésnek és fogyásnak, a térdeim ismét nagyon bizonytalanná váltak. A combomról hatalmas mennyiségű izomtömeg fogyott el, nagyon szerettem guggolni és elég brutál combjaim voltak. Amikor lementem 70 kilóra egyszerűen nem volt a térdemnek rendes stabilitása, visszaköszönt a régi sérülés. Eleinte kerékpárral próbálkoztam, valamit segített, de nem volt az igazi. A guggolás rendbe tette, kellett neki az izomtömeg is. Nem azt mondom hogy 100%-os, de most már elég erős és stabilabb is. Egyébként a térd sérülések gyógytornája is a különböző guggoló gyakorlatokra épül, gondolom neked is végig kellet csinálni. Nem véletlen, kellenek ezek az izmok is. A kerékpár önmagában nem biztos, hogy elég lesz, hogy rendbe tegye a térded ha valóban rossz. Javaslom a guggoló gyakorlatokat, óvatosan, fokozatos terhelés növeléssel. Ha a porcoddal gond van, akkor meg konzultálj az orvosoddal és kérj hyaluron injekciót. Nekem az gyógyította meg a könyököm. A porcerősítő tablettákkal nem sokra mentem. Egyébként a guggolás annyira más mint a bringás izom, hogy hiába tudsz letekerni több száz km-t, egy alap guggolástól, 15-20 perc alatt másnap olyan izomlázad lesz, hogy menni is alig bírsz.---Lasali---: Valóban érdemes mindig átgondolni, hogyan válaszoljunk ezeknek az embereknek, akik fejében a 20 ezres kerékpár van. Az értékesítés is szakma, és kicsit pszichológia, mint ahogy mondod.
Vannak azok akik csak érdeklődően kérdeznek, hamar megérti amit mondasz, de van az aki szentül meg van győződve arról, hogy a kerékpár márpedig 20-30-nál indul és ne akard átverni. Na ez már keményebb dió, vitatkozásba nem érdemes belemenni, elmondom az ellenérveket, majd kitérek a szervizháttérre, ez általában elegendő szokott lenni. Amikor közlöm vele, hogy 10-ből 9 Budapesti kerékpár szerviz nem vállalja a legalja áruházi bringákat, vagy ha el is vállalják nem felelősséggel. Akkor azért elgondolkodnak.
Munkatársak figyelmetlenségből volt, hogy elvállaltak nekem ilyen borzalmakat (nagyon örültem neki), de én vagy elküldöm, vagy csak kötelezettségek nélkül veszem át, bármilyen beállításra vagy szervizre.
Ez a tehenes sztori jópofa. És mit válaszolt az öreg amikor mondtad neki, hogy 200-400 ezer között van egy tehén?Egyébként valóban sokat drágultak a bringák és alkatrészek, de ezt nem is tagadom. Viszont ebbe azért nem szoktam belemenni, mert ilyen erővel bármire kitérhetünk. Minden drágult, ha bemegyek a spar-ba, ott is egyre többet fizetek mindenért.
A Magyar bérekhez viszonyítva minden drága, ettől függetlenül még is fogynak a drága szórakoztató elektronikai cikkek, telefonok stb. Szóval a legtöbb ember megveszi azt ami igazán érdekli. Az iphone is egyre drágább, még is fogy rendesen, idehaza is. Kiszorítják rá valahogy az emberek, épp ezért álszent dolog a kerékpárokat szapulni, hogy milyen drága a 100-200 ezres kerékpár. Nem is beszélve a 70-80k-n fennakadó emberekről.
Illetve ha visszagondolok a 90-es évek elejére, még a bóvli áruházi kerékpárok megjelenése előtt. Akkor a teljesen alap mtb kerékpár kb 18-20 ezret kóstált. Igen ám, csak ekkor kb ennyi volt egy havi fizetés, jó esetben. Ezért a pénzért kaptál egy alap, de használható merev acél vázat, merev acél villát, alap kerekeket, szimpla falú felnikkel, kantiféket, és a legolcsóbb shimano váltórendszert 18 sebességgel.
94 tájékán jutottam hozzá életem első komolyabb bringájához, ez egy GT karakoram volt, minőségi acélvázzal, teljes Deore LX szettel, LX kantifékekkel és Marzocchi XC400-as olajpatronos teleszkóppal. Ez gép így ahogy van 122 ezer forintba került akkor, 1994-ben.
Ki lehet számolni, hogy mai pénzre átszámítva ez mit jelent. Nagyjából 5-6 havi átlag fizetés Magyarországon. Egy hasonló kategóriás kerékpár manapság akció nélkül, teljes áron kb ennyi: [link] Nagyjából 2 havi átlag kereset, de maximum 3, ha még egy kicsit jobb felszereltségű bringát is veszünk alapul. Ha ebből indulok ki akkor azt láthatom, hogy még olcsóbb is lett, nem is kevéssel. Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy 94-ben az a GT kb akkora szám volt Magyarországon mintha ma vesz az ember 1,5 millióért egy bringát, de inkább csak azért mert még gyerekcipőben járt a hegyi kerékpározás idehaza. Ár-értéket figyelembe véve ma jobb a helyzet a bringáknál.Napfénysüti: Én épp ezért szoktam javasolni a kerékpár teszteket, rendezvényeket, ahol van rá lehetőség ki kell próbálni, viszonyítási alap nélkül nehéz erről beszélgetni bárkivel, amíg nem tapasztalja meg mi a különbség, nem is fogja igazán megérteni.
Because: A 27,5" valóban nem terjed olyan ütemben Magyarországon, mivel merev vázban nem is olyan sok értelme van, akárcsak a 26"-nak manapság, de a 29" gyakorlatilag tarol ebben a kategóriában. Persze lehet kivételeket említeni alacsonyabb embereket figyelembe véve, de nagy általánosságban elmondható, hogy a legtöbb ember, alap merev vázas montiból a 29"-el jár a legjobban. Még a kisebb rugóutas össztelós kategóriában is a 29" egy jó választás. 27,5" inkább közepes-hosszabb rugóutas fullyban kelendő külföldön is, azok meg drágák a magyar bérekhez. Illetve én inkább a felsőbb kategóriákról beszéltem, ha megnézed a komolyabb gyártókat, felsőbb kategóriás alkatrészeket, akkor azt láthatod, hogy a kerékszettek és villák is elég foghíjasan vannak 26"-os mérethez. Ez persze nem jelenti azt, hogy a használt piacon és boltokban, nagykerekben elfekvőbe, nem lesz még sokáig 26"-os komolyabb alkatrész, de ha új évjáratban gondolkozol, akkor már most jelenleg is gondba lehetsz a komolyabb 26"-os monti fejlesztésével, nem kell erre éveket várni. És ez csak egyre rosszabb lesz.
Épp ezért zuhantak a 26"-os bringa árak is a használt piacon, nem véletlenül, aki kicsit is ért hozzá az tudja, hogy nagyobb pénzeket már nem érdemes 26"-ba áldozni. Sokan szabadulni akarnak tőle és nagyobb kerékre váltanak.Cathfaern:
Na igen, van benne igazság. De azt ne felejtsük el, hogy egy 30 éves, egysebességes, kontrás bringán nem is nagyon van mi ami elromoljon, mindene acél, még a felnik is. Ebből adódóan persze dög nehéz is.
Egysebesség miatt, meg az akkori túlméretezés miatt szinte elnyűhetetlen valóban. A mai bringák több törődést igényelnek, de precízebbek is. És minél drágább egy bringa, annál több törődést igényel, mert annál precízebb alkatrészei vannak. Sajnos sokan azt hiszik a drága bringa azért is drága mert soha nem kell foglalkozni vele, mindent kibír. Ezért látok sokszor 100-150 ezres telós villákat, komolyabb levegős tagokat, amik néhány év alatt teljesen leamortizálódnak a karbantartás hiánya miatt. Illetve szarrá nyúlt láncokat, amik az egész hajtás tönkretették.Na ez egy jó hosszú hsz lett.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz maximilian4 #55389 üzenetére
Sajnos ez kvazi normalis, ebredes utan kell kb egy ora mire uzemkesz allapotba kerulnek az izuletek. Amennyiben valami defekt van vele, ez fajdalom formajaban jelentkezik.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #55389 üzenetére
Reggelente nekem is kicsit érzékenyebb, de ez normális, mint ahogy írja más is.
Nekem szerencsére a térd porcom jó, a szalagokkal volt probléma. Nem tudom milyen jellegű műtéted és vizsgálatod volt, de ha az orvos megállapított nálad porckopást akkor hasznos tud lenni a hyaluron sav injekció. Nekem a könyököm rendbe tette, ott volt egy kis porckopásom és meszesedés, ami a sérülés hagyatéka, de ez gyógyulás is sajnos hosszú folyamat lehet. Térdbe 5db injekciót szoktak adni, 5 héten keresztül, heti 1-et (könyökbe csak 3-at kaptam).
Már az első injekció után érezni a hatást, de ez akár pár hónap után gyengülhet. Fél év vagy 1 év után lehet ismételni általában. Nekem három kezelés kellett, Tehát 3 X 3 injekció mire azt tudom mondani, hogy rengeteget javult, ez 3 évembe telt. Mindenképpen tapasztalt doki kell hozzá, aki beadja, olyan akinek van artroszkópos műtéti tapasztalata. Amúgy nem különösebben fájdalmas, kicsit kellemetlen. De ha a dokid nem ajánlotta akkor vagy felületes, vagy neked más jellegű problémád van, amire ez a kezelés nem jó.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #55987 üzenetére
A bringával adták.
(#56005) ---Lasali--- ...7950km. Szerinted hova vigyem?
(#56002) Crytec210...én is váltottam már hetesről nyolcasra.Acera hátul,TZ elől meg STEF50 fékváltókarról SLX shadow hátul,Alivio elől+Alivio pöcögtetők,Alivio nyolcas sor (na meg Deore V fék) és nagyon jól sikerült.Most is tökéletesen működik régi bringámon,igaz (kissé túlzóan) XTR bovden fék/váltókészletet vásároltam hozzá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz maximilian4 #56017 üzenetére
Az meg a 26" -hoz is nagyon sok. Pont hasonloval szivtam par hete... 17,5 -os vaz lenne idealis.(bar alt. fel van tuntetve, hogy milyen meret, milyen magassaghoz dukal az egyes tipusu vazaknal)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Dani_kp
őstag
válasz maximilian4 #56370 üzenetére
Eredetileg egy Altrix airborne vázat szerettem volna. Ami most van azt ingyen kaptam, hasonló a felépítése szóval sok gond nem hiszem, hogy lesz vele.
Dirt/Street és freeride-ra is sokan használják. Amúgy túl nagy durvulást nem tervezek vele, max. ha sikerül eljutni pesti ismerőshöz, akkor a budai hegységbe kimegyek vele, de elsősorban dimbes-dombos túrákra lesz majd későbbiekben.
Elől csal egy tányér lesz, hátul is max. egy 7-es váltó. Elöl tárcsa, hátul pedig V-fék, de ha olyan hátsó kereket szerzek, akkor hátra is tárcsa megy.
https://ingatlan.com/33821564
-
MPowerPH
félisten
válasz maximilian4 #56394 üzenetére
Annyit megold, hogy idovel olcsobb lesz az eloallitasa. Most meg csillagaszati aron mennek, regen meg dragabb volt. Az uj technologiak pont erre fognak megoldast jelenteni.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #56394 üzenetére
Hát nekem 6-7 éves LCD tévém van és jól beég pl. egyes csatornák logója,de a fehér is tiszta szürke foltos már rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
tag
válasz maximilian4 #56700 üzenetére
Szia! Találtam egy mérettáblázatot: [katt ide]. Ezek szerint határon vagy. Ha gibbon hosszúságú karjaid lennének és ilyen hosszú lábaid, akkor gondolkodás nélkül rámondanám, hogy igen!
Számold ki jól az átlépési magasságodat, meg próbáld ki milyen a bringán ülni,ha teheted. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #56700 üzenetére
Akkor döntse el a belső lábhosszad.Itt az idő megmérni azt is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #56702 üzenetére
Én 178 centi vagyok, szintén viszonylag hosszú lábakkal. Nekem az M-es vazak általában jobban tetszenek(fordulékonyabbnak érzem), de tudom hasznalni az L-est is. Szerintem ülj rá mindkettőre, és amelyik a kényelmesebb azt válaszd.
Voltunk vasárnap egy kis terepezős túrán, 60km lett. Egész szép idő volt, csak voltak elég sáros részek. Holnap szét is szedem a paripát és alaposan kitisztítom mindenhol.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #56813 üzenetére
Akkoriban 400km is volt egyetlen TdF szakasz ami 30 körüli átlaggal bizony 13+ óra folyamatos tekerés a többnyire aszfaltozatlan utakon! Ilyen körülmények között úgy a menet közbeni olajozásra mint arra a brutális vádlira is szükség lehetett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #57018 üzenetére
Mi is a kiszemelt utód?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz maximilian4 #57018 üzenetére
Igen, reális árnak tűnik. De csak szezonban.
Ilyenkor félárban sem kapkodnak a bringákért.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
maximilian4
addikt
válasz maximilian4 #57049 üzenetére
Ja és tetszenek a kokárdák a vázon.
na jó tudom h olasz, de azért meg lehet játszani, nem?(#57051) Hasaggymeg
Minden nap forradalom.
Szóval ha ráülök a gépre akarva akaratlan látni fogom és felmerül bennem h valamit véghez kell vinni, forradalmat kell csinálni (tehát kitaposom a bölit).[ Szerkesztve ]
Maxi
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs