- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
Xt fék van a bringámon, ha jól tudom M785, ilyen betét van benne hátul, elsőt még nem szedtem ki, jól gondolom ez nem gyári betét? Nagyon kopottnak tűnik, szerintem 0,5 mm alatti a réteg. Tudnátok javasolni valami betétet, ebike-on elveszek a rengeteg betét között, nem tudok szűrni se m785-re, se a képen látható számra
Szombati tekerésen, egyszer csak levegősnek tűnt a hátsó fék, mindig kétszer rá kellett húznom, hogy felkeményedjen, és nagyon bent fog, hiába állítgatom, ezért kezdtem nézegetni, kiderült elgörbült a tárcsám, próbáltam egyengetni több kevesebb sikerrel. ez miatt is szedtem szét
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Eagle16 #97396 üzenetére
Amikor összerakod, inkább kottyanjon kicsit a tengely, minthogy darabosan forogjon, normálisan beállítani már úgy sem lehet, és az a kisebbik rossz ha kicsit kotyog. Azzal még úgy ellehetsz egy ideig. De nyilván érdemes lenne mielőbb cserélni az agyat vagy a komplett kereket, mert ez az agy futófelület ritka fos állapotban van.
[ Szerkesztve ]
-
Eagle16
addikt
válasz Runner_fxr #97402 üzenetére
Köszi a válaszokat, akkor nem sietek annyira a cserével egyelőre. De venni fogok hozzá egy pár új kereket hamarosan.
₿ ... ₿ ₿... ₿ ₿ ₿
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Eagle16 #97403 üzenetére
Azért nagyon ne halogasd. Ez már egy kuka alkatrész, innentől kezdve a használata nyilván nem ajánlott.
Legrosszabb esetben beszakad a csésze. Azt észre fogod venni, mert úgy fog kotyogni mintha tengely törésed lenne. Ezt azért nem kéne megvárni, pláne nem első kerék esetében. -
Strezi
őstag
Ez a keresés használható(XT, XTR, SLX kompatibilis kell neked) :
https://www.bike-discount.de/en/shop/brake-pads-282/brand-shimanoSzerintem megéri a felárat a hűtőbordás(Ice-Tec) kivitel.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
ZolkoW
őstag
ebike-on is tudsz szűrni fék kompatibilitásra, én is így vettem nemrég. véleményem nincs, mert még nem próbáltam az újat - gyári ice-techetfog váltani, ami amúgy nagyon jól fog, sőt, felmelegedve még nő is a fékeré, de néha szeret visítani. nem vészes, de kíváncsi voltam, valami más fajtával javul-e.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #97408 üzenetére
Köszi! és mitől levegősödhet a fék? Gondolnám ereszt, de nem látom nyomát, olyan nincs gondolom, hogy hirtelen bejut egy kis levegő, vagy igen?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Strezi #97409 üzenetére
Sajnos onnan nem éri meg a 10 euro szállítás miatt. De megtaláltam Itt az organikus nem sokkal drágább, a fém már sokkal.
Gondolom az organikus jobban fog, fém pedig tartósabb?szerk: félrenéztem a fém sem sokkal több
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
a hidraulikusok követik a betét kopását, nem állnak vissza teljes alaphelyzetbe, hanem ha pl. tárcsa nélkül behúzod a fékkart, akkor szopacs, mert nem tudod visszarakni a kereket ;-)
amúgy erre én sem gondoltam, meg kell néznem, hogy működik ez, még nem volt szükség légtelenítésre eddig..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz ZolkoW #97414 üzenetére
Azt érteném, ha a kopás miatt egyre beljebb fogna, de onnantól, hogy ezt megéreztem, két pumpálás és kijjebb fogott, következő fékezésnél megint kellett kettőt pumpálni.
BkePro-nál is beállítom a kompatibilitás szűrőt, erre többet nem ad be aminek az adatlapján pedig ott van, hogy jó a fékemhez
Ehhez mit szóltok?
rendelnék egy ilyet és egy ilyet, ezek jók lesznek tesztelni tavaszig, hogy organikus, vagy fém, úgysem megyek hosszabb lejtőre, tavaszra meg megvenném a kétféle hűtőbordás közül valamelyiket.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nézd meg a tárcsád is,van amelyik csak organikusnak jó,másik megeszi.Nekem amúgy a második van,alu a fém része,és bár igaz nem déházok de jöttem le vele a Madarasi Hargitáról,vagy Galyatetőről is anélkül,hogy elégett volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #97416 üzenetére
Jó hogy mondod, pedig itt láttam ezt, de mivel senki nem emlegette, így gondoltam már elavult a dolog.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
Az is simán lehet, hogy már gyárilag sem volt tökéletes. Nagyon ritkán látok tökéletesen légtelenített zsír új féket. Ha eresztene annak látnád a nyomát, pláne ha a betétre folyna az olaj, akkor semmit nem fogna a féked. A levegősödés egyrészről abból is adódik, hogy elforrhat egy része az olajnak, illetve idővel a dugattyúk mellett be tud jutni egy kis levegő. És nem csak azért kell a légtelenítés (olajcsere), mert levegős lesz a fék, hanem mert el is használódik a fékolaj. Rendszeres, intenzív használat mellett 1,5-2 év alatt fekete trutyivá válik az amúgy áttetsző sárgás vagy rózsaszínes fékolaj. Ez sem tesz jót a féknek ha ilyen szutykos olajjal van használva. Évente legalább egy alkalommal el kell végezni az olajcseréket. Én fél évente szoktam.
És arra tényleg figyelj, hogy nem minden tárcsa bírja a fémes betétet.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem Deore BR-M615 van,de nekem írja tárcsáimon rezin pedc oúnli. ...nem is kell más,nem durvulok annyira és nejem (volt) Hayes Stroker Trailjén olyan fémes,száraz hangú a fémes betét,hogy kiráz tőle a hideg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #97420 üzenetére
Azt hiszem akkor tényleg az lesz megveszem mindkét betétet, nem olyan vészes, és tesztelem, tárcsára nem látom ráírva, de az egyiket nem tudom elolvasni, lefényképezve sem.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
Ha még nem rendelted meg, és Vácon jársz, menj be a Crazybe. Nekem adtak szervizes kiszerelést, zacsiban 2000 Ft-ért. Igaz, hogy az B01, neked G-t írnak (valahol meg azt, hogy minden betét jó minden Sh fékbe, kivéve a bordásakat), de az se lehet drágább. És nem kell rá postát fizetni.
Nekem is resin only a tárcsa, volt már rajta félfém betét, semmi baja. Gyorsabban kopik elvileg (2 év/10e km, gyári).
A féket meg érdemes légteleníteni, tisztítani, pl a dugattyú szorulhat, ha koszos.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #97419 üzenetére
Épp 1000 km-nél járok, pont egy éve vettem újonnan. Utóbbira most azt mondom elvileg, mert az első fékben gyári shimano betét van, gyári a tárcsa is, és hátsóban ez a betét amit beraktam ide, és a hátsó tárcsán nincs semmi felirat, míg az elsőn 3 helyen is van. Ráadásul a hátsó féket állandóan állítgattam mert mindig azt éreztem, hogy nagyon be kell húzni, nem fért el a többi ujjam a fékkar alatt.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
BikePro-t is föl tudom venni posta nélkül, de Crazy lehet jobb lenne, mert gondolom légteleníteni nem tudok.
Most azért böki a csőröm, hogy átvertek a Focus-nál, hátra biztos nem gyári cuccot kaptam és azzal ment is a varia, hogy eladták róla de vesznek helyette másikat, de arról nem volt szó, hogy használt után gyártott cuccot raknak rá. Más is elcsesztek átadáskor ami azóta is szar rajta, de így is 3x mentem vissza, nem volt türelmem többször.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Sosem értettem a Focusnál ezt a kutyulást. ...erről a fék hiányzik,másiknak nincs hajtőműve,meg ilyenek valami Focus sajátosság lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #97426 üzenetére
Elhozhattam a bringát egy másik ideiglenes fékkel, alig tudtak szerezni M785-öt, hogy egyforma legyen az első hátsó. Addig használtam, és kiderült a dropper bovden miatt nem tudom elég magasra húzni az ülést, de a bovden engedett volna, csak a vázban nem tudtam hátrébb tolni, szóltam amikor visszavittem, hogy ezt csinálják meg. Erre már más adta át mikor érte mentem, fék átszerelve, de a dropper bovdenből levágtak és lejjebb engedték az ülést (tehát fordítottját csinálták mint kértem), megint ott hagytam, szerintem nem cserélték, csak feszegették a bovdent, hogy valahogy elérjen addig amíg kell. De mikor hazavittem a bringát és hasznltam 1-2 alkalommal, kiderült már simán toligálom a bovdenházat a vázban, nem tartja semmi, és hátra is csúszik, ezért összevissza meg van törve a bovden ház a kormánynyaknál, mert lecsúsznak a bovdenek a vázban hátra, és elöl rövid lesz, elfordítom a kormányt és már törik is, ezt azóta sem tudom hogy volt rögzítve először. Hátsó váltó bovdenét nem a gyári helyre rögzítettek a villán, hanem barkács módszer gyorskötözővel és kész, ezt most csináltam meg. Most már abban sem vagyok biztos, hogy nálam tört ki a nagy tányérból egy fog, egyéb sérülés nyom nélkül, vagy már ezt is így kaptam, elég kevés használat után vettem észre.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #97428 üzenetére
Na mindegy, nem eget rengető dolgok, de ilyenekre max használt bringánál számít az ember.
Más:
Ilyenkor rájön az ember, hogy ezek a kategóriájú bringák már más költségvetést igényelnek.
17 éves GT-mel szinte semmit nem csináltam ez idő alatt, egy V-fékbetét, egy pár külső, gondolom pár belső, ezenkívül néha lemostam, és nem használtam el a 17 év alatt egy egész flakon teflonos láncspray-t. AZt hittem sokat mentem vele, főleg bringautakon, de szerintem nem ment bele 6-7 ezerkm-nél több, ez igaz. 12 éves btwin trekking szintén hasonló.Ez a bringa: egy pedál, eltört 8000, egy pedál azóta ok ,20000, láncolajozás 1000, állandó takarítás 2-3000 Ft szer, aggódás a becsúszók, forgáspontok miatt, kitört fog a nagytányérból 3000?, egy bovdenház már cserés lenne 1000, egy láncspray elfogyott, plusz a maradék régi teflonos is, akár már vihetném a telót, rugóstagot kisszervízre 2x5000?, fékbetét csere hátul 2000. És mindezt 1000 km alatt.
Volt olyan ismerősöm akinek van egy normális első telós bringája, akart össztelóst, meséltem mivel jár, teló szervizekről nem is hallott még, na le is tett az össztelós bicóról.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Megint olvasgattam a cyclocross és gravel témában és tényleg nem kis különbségek vannak.
Lehet, hogy valamelyik lesz a kövi bicóm, mivel szeretem váltogatni az aszfalt/terep duót, na meg az Alföldre ez ideális. A probléma az, hogy nekem majdhogynem a kettő vegyítése kéne, mert:
A gravel jó lenne a kényelmesebb geo-ja miatt, de felesleges a sok sebességi fokozat.
A cyclocross viszont jobban fordul, agilisabb.
Viszont a gravel vastagabb gumija az aszfalton kevésbé gurul jó. Továbbá a gravel hosszabb túrákra való, én inkább rövidebb sport/kikapcsolódásra használnám. Na meg az nem derül ki a "szakirodalomból", hogy a cyclocross mennyire bírja a döngöltebb köves részeket, illetve ez a 2 kerékpártípus mennyiben tér el egy full merev, acél vázas 26-as montitól? Előre is köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem az nem akkora gáz, hogy nem pont gyári fékbetét volt benne hanem utángyártott. Ha magát a kerékpárt jó áron vetted, akkor ez még simán belefér. A többi kókányolás már kevésbé.
A költségek nyilván nagyobbak, de ezen nincs mit csodálkozni. High-tech cuccok, törődést igényelnek.
Viszont amikor használod sokszorosa az élmény mint egy alap bringánál. A teló kisszervizek egyébként otthon is simán elvégezhető beavatkozások, és a fékek légtelenítése is. Youtube videók, és leírások alapján, alap szerszámokkal és egy légtelenítő szettel elvégezhető, persze némi műszaki érzék nem árt. Ezzel sok pénzt lehet spórolni. De az tény, hogy a külsők például nem olcsók és hamar kopnak. Pedelec montinál még drasztikusabbak a költségek, mert a plusz nyomaték jobban eszi a külsőt is, a kazettát, sort és láncot is. Plusz a fékbetétek kopása is gyorsabb. De ennek ellenére nem bánom egy percig se, mert az élmény mindig kárpótol. -
rétisün
veterán
válasz Runner_fxr #97431 üzenetére
" De ennek ellenére nem bánom egy percig se, mert az élmény mindig kárpótol."
egyetértek. mármint nem a pedeleces résszel (azzal nincs tapasztalatom) hanem úgyáltalában, ha azt számolgatom, belefér-e még ez a 200 km anyagilag, mert utána már cserélni kell láncot/sort/fékbetétet/eztazt akkor már megeszi a fene az egészet, onnantól már nem élmény a bringázás
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rétisün #97432 üzenetére
Természetesen teljesen mindegy, hogy milyen kategóriáról beszélünk, pedelec monti, sima monti, outi, gravel, cx, bármi. Ha egy minőségi darabot birtoklunk, akkor az szuper élmény. És ha már megpróbálunk olcsójánoskodni, akkor az csak rontani fog az élményen. Persze nyilván nem kell mindenből a top-ot megvenni, de egy szintet tartani kell. És a karbantartás az sokkal fontosabb egy komolyabb gépnél, én a montit minden terepezés után félig szétszedem és letakarítom. Így érzem tökéletesnek, és egyből észreveszem a legkisebb pontatlanságot. Persze ez már valamennyire szakmai ártalom is.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #97430 üzenetére
Azért ebben a témában még érzek egy kis zavart. Amilyen tulajdonságokat írtál, most kicsit megkavarnám, és mit szólsz ahhoz hogy vannak túra és versenygeometriával rendelkező Cycocross bringák is.
Most például van egy Focus Mares AX-em, XL-es méret, 54/58-as, valójában olyan 56-osnak érezni. De volt Bianchi Zurigo-m 54/55-ös, és az is 56-osnak tűnt, pusztán más geometria miatt. Tehát versenygeo-s CX-ek mind magas és rövid vázzal készülnek, lásd Cube Cross Race, erre pont igaz, mert mérve 59 magas, de 56-osnak felel meg itt is a váz:
Egy Gravel bringa egész más, ejtettebb váz, hosszabb, nehezebb, túrázósabb beállítás. Akinek fontos a könnyű tömeg, és elterjedtebb alkatrészbeszerzés lehetősége, az CX-et fog venni. Acél 26-os MTB-t meg nem keverném bele, mert össze sem lehet hasonlítani, ott elve nagyobb a tömeg, és régi fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Itt is ugyanaz a helyzet.Mikor szólok nejemnek,hogy már ez is elkopott,vagy azt is cserélni kell,mindig megy a gyorstalpaló,mert látni akarja miért is kopott,mikor is kell valamit cserélni,nem-e esetleg én költekezek fölöslegesen.Idén eddigi ~7000 km-em felét 1edül tekertem,de látszik is mindenen,mert sokkal gyorsabban elkopott mint mikor vele tekertem kilométereim zömét.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dunkel
őstag
válasz IMIIKE1998 #97430 üzenetére
Majd azért nézegesd meg melyik gyártó mit ért cx vagy gravel alatt, és itt a geometriát értem. Ami egyiknél gravel másiknál cx és fordítva.
A gravel szerintem kb. a 18-as modellévtől kezd jobban különválni a cx-től lásd pl. Merida Silex vs Merida Cyclocross.
Ha rövideket mész és sportolási céllal akkor inkább a cx-eket nézegetném, de gravellel sem lősz nagyon mellé. Egy gumit cserélni ha úgy adódik nem egy nagy történet. -
veterán
válasz Hasaggymeg #97436 üzenetére
Ezeket az embereket honnan szeditek elő..
Én a legtöbb problémára, meghibásodásra, kopásra azt kapom válaszként, hogy "de tegnap még működött".
Az, hogy valakit érdekelne, mit miért kell cserélni.. hah!Everybody lies.
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #97431 üzenetére
Maga a betét nem lenne akkora gond, ha nem lenne szinte új az első betét a hátsóhoz képest, plusz a tárcsa is nem gyárinak tűnik, meg a hátsó váltó nem gyári bekötése, mind azt a gyanút erősíti, hogy egyáltalán új bringát kaptam-e.
A költségeket el kell fogadni ez egyértelmű, azt sajnálom inkább, az eddigi rossz tapasztalatok alapján, hogy ugyanott tartok mint régen autónál, "rettegek" szervizbe vinni, autót régen főleg azért hogy szándékosan átvernek-e, többször beigazolódott, szerencsére ott megoldódott, már van olyan akiben megbízom. Bringánál inkább a hozzá nem értést tapasztalom, pl nagy túránk előtt beadtuk egy szervizbe, hogy nézzék át, tegyék rendbe amit kell. Csöpögött az trutyi a láncról napokig a garázsba, elfelejtette meghúzni (saját bevallása szerint) összerakás után a csavarokat 2-3 db elhagytunk még itthon túra előtt. Szóval kicsit soknak tűnik a igényelt törődés egyelőre, vagy csak még túlspirázom, az is lehet
Valaki itt küzdött a légtelenítéssel, olajcserével, szóval kicsit tartok tőle, már néztem videót, majd meglátjuk mi lesz.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #97428 üzenetére
Ők a Focus magyar forgalmazói, mindent dobozolva kapnak. Gondolom van olyan, hogy valaki cserélne valamit, ilyenkor mixelik az alkatrészeket. Nekem a fékkarnál eresztett az olaj, a 300 km-es szerviznél mondták, hogy megnézik, szerviz/csere/jobbat kapok, ha ilyen nincs raktáron. Ők meg jelzik a beszállítónak a hibát.
Az biztos, hogy null km-es nagyszervizt nem csinálnak, de szerintem egyetlen bolt sem, bármit vesz az ember.Az új bringa, nagyobb költséggel meg nekem is a tököm tele van. Mennyivel olcsóbb a futás. Triatlonra meg nem tudom kinek van pénze...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Syd69
aktív tag
Sziasztok SPD-SL-ből tudtok valami kopássállóbbat? Vagy valami megoldást?
Alma
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #97438 üzenetére
Hát mivel ketten dolgozunk és közös kasszán élünk,muszáj az egyes költségek indokoltságát éppen megkérdőjelező félnek valamennyire belefolyni a másik szakmai területére.Mondjuk nekem nehezebb szakmailag megérteni minek kell a kilencvenháromezredik muskátli a teraszra,vagy miért kell újabb ruha az ajtóbecsukás határáig "nincs mit felvennem"-el zsúfolt szekrényébe,de nejemet is kábé csak addig érdekli a láncom nyúlása,vagy a hátsó sorom kopása,amíg esetleg úgy érzi még megdumálhat használjam tovább kopottan. Újabban,mivel ő is bringázik,azzal érvelek,hogy rendben,én enyémet most cserélem,de az övét pont addig hagyom rohadni csere nélkül,amíg enyémet szerette volna használjam.Gumit tükörsimáig,láncot tésztáig,sorokat pedig körfűrészig...na akkor áll a haja égnek igazán. Amúgy meg csak halkan mondom,de néha bizony nem árt egy kis fék,ellensúly,mert mint mindig ha valami szenvedélyről van szó,könnyen át lehet esni a ló másik oldalára.A kísértés mindenesetre,nagy.
(B)+6030D(/B)...a futás nekem is gyakran eszembe jut,főleg hideg,téli délutánokon,mikor már kifutok az időből és macera azt a rengeteg ruhát,meg mindent magamra venni egyet tekerni.Nyáron nincs baj,hosszúak a nappalok,és meleg is van,az ennyi technikát meg még éppen szeretem a sportban,de mikor kevés az időm,bizony irigylem azt aki futni szeret úgy mint én bringázni.Gyűlölök futni...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #97443 üzenetére
Fuss terepen, az változatos. Én sem szerettem futni, aztán egy éve elkezdtem az időhiány miatt, és rájöttem, hogy tényleg nem hülyeség ez a keresztedzés dolog. Nem olyan, mintha tekertél volna, de azért edzésben tartja a lábakat, sőt van olyan izom, amit jobban is edz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
smkb
őstag
válasz IMIIKE1998 #97430 üzenetére
Ha tényleg erre adod a fejed, akkor azért pár dolgot át kell gondolnod
1. Gravel/adventure bringákat kb senki nem forgalmaz nálunk. Ha nagyon erősen keresget az ember, akkor talál egyet egyet, de választék az 0 igazából. Az igazi nevek közül, akik tényleg komolyan haladnak is fejlesztésekkel a gravel témában, senki sincs jelen Magyarországon. Nincs Genesis, Marin, Niner, Salsa, Surly, Bombtrack, Charge stb... Európában a brit piacon van a legnagyobb gravel/adventure választék.Nálunk max a Gianttől a Revolt széria, esetleg a Specitől a Diverge, vagy a Cannondaletől a Slate érhető el, de utóbbi kettő árban nagyon kemény. Már a Merida is megjelent a Silex-el, de szerintem nem lett egy szép gép. Az fejrész az valami borzalom.
2. Fentiből adódik, hogy ki kell kupáld magad végre abból, hogy vázgeometria alapján tudj magadnak megfelelő méretet választani, mert ilyen bringát max online külföldről tudsz rendelni.
3. A graveleknek általában mindig jóval nagyobb a villatávolságuk, mint a generic cx-eknek. Mindig egyszerűbb egy gravelre 28 as vagy 33 as tyúkbélgumit rakni, mint a cx-re egy 45-öst pl, mert nem fér el.
4. Egy jobbfajta valamire való gravelért bele kell nyúlni a zsebbe. -
kacsyx
aktív tag
válasz Hasaggymeg #97443 üzenetére
A futásra nekem is vissza kellene térnem, mert jött fel pár kiló mióta vadász családba csöppentem a párom által A baj csak az, hogy egyedül egyre kevésbé visz rá a lélek, társaságban viszont lenne kedvem és úgy rengeteg is tudok futni edzetlenül is. Az első félmaratonom anno úgy teljesítettem, hogy beálltam egy formás fenekű csaj mögé és őt néztem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kacsyx #97446 üzenetére
Akkor a tied amolyan shotgun wedding volt?
(#97444) 6030D ...messze van tőlem az erdő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #97447 üzenetére
Fóton van egy jó futóközösség, és jó terep is.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Oda járok bringázni ha kevés az időm...mármint Fótra.Ott szoktam kezdeni a terepet a Hargita utca végében feltekerve az erdőben a vízműig.100m,vagy 20-30%-os és hol sikerül,hol meg nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #97449 üzenetére
Tudom, csak nem vagyok biztos benne, hogy ott is laksz, mert csak akkor lenne érdekes a fóti futó csapat, (bár említetted, hogy elvagy csapat nélkül is) Újpestet emlegettél még talán? Én is azért kezdtem el futni 6 éve mert lusta vagyok, ahhoz meg elég volt kimenni a kapun, és indulhatott az edzés, Göd közepén lakom főúton, bringaút 30 méter.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire