- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #97612 üzenetére
Normális outit hol kapsz 150k-ért? Azok is inkább 250k körül indulnak.
Més que un club!
-
StLui
veterán
Ezt most olvastam, lehet nálam is ez volt a gond? AMikor vették mondták, hogy pár napos pihenő után mielőtt megyek vele állítsam fejre, hogy a becsúszóknál a gyűrűk, vagy mik olajat szívjanak magukba
"Hidraulikus fekekkel nem szoktak a fejére fordítani a bringákat mert felkúszik az olaj és levegős lesz a rendszer."
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #97646 üzenetére
Pedig de. Aszfalton bizony számít. Terepen más tészta, mert ott a nagyobb kapaszkodó felület egy szélesebb gumi esetén sokat segít, és kompenzálja azokat a szakaszokat, ahol a kisebb tapadás az előnyös, így ott pályától függően gyakran gyorsabb is!
Szimpla fizika, de a saját tapasztalat is tökéletesen igazolja. 4 bringám van, és egy raktárnyi különböző gumi mindhez . Van egy jól bejáratott 25kmes aszfaltköröm Óbuda-Üröm-Budakalász-Óbuda kör. Gyakran nyomom le esténként, amolyan kis esti 1 órás lábmozgásként, de mindig ami a csövön kifér, azaz sportcélból. A 2.35-ös gumikkal a leggyorsabb köröm is majd 1km/ó átlaggal kisebb lett, mint ugyanazon a montin a 2.1 esekkel. Érzetre nem tűnik fel, sőt, van hogy gyorsabbnak tűnik, de az óra nem hazudik. Ugyanez a helyzet a gravelemen is. A 47mm-es Smart Samekkel lassabban nyomom le a kört, mint a 42 Smasrt Samekkel. De ugyancsak gyorsabb a gyári 42-esekkel is. És akkor még hol van egy 33-as... Elég sok kört mentem, szépen figyelnek a köridők, és kiadja, hogy bizony a szélesebb, nagyobb felületen tapadó gumikkal, lassabb köröket tudok menni aszfalton, többféle bringa esetén is. De mivel a komfort nekem többet jelent, főleg a gravelen, ezért a 47 est használom leginkább.
Runner is aszfaltról beszélt, és ott ha a fene fenét eszik is, egy 2.1 es, vagy 2.0-ás gumi ugyanazon mintázattal bizony gyorsabb, mint egy 2.35, nemhogy egy 2.0 alatti.
-
zoli03
őstag
Szimplán fizika? Milyen összefüggés van a gumi szélessége és az aszfalton felfekvő felület között? Kb semmilyen. És mi van, ha egy szélesebb gumi nagyobb felületen fekszik fel, mint egy keskenyebb, de a szélesebbnek sokkal jobb a gördülési ellenállása? Persze oké, hogy azonos típuson belül a keskenyebbet valószínűleg könnyebb tekerni, de itt szó nem volt azonos típusról. Csak arról, hogy vékony gumit vegyünk aszfaltra, mert azt könnyebb tekerni, mint a vastagot, pedig ez nagyon sok esetben nem igaz.
-
hegyimorc
senior tag
válasz IMIIKE1998 #97656 üzenetére
Képtelen voltál neked megfelelő MTB-t választani és most azt hiszed jobb lesz, ha CX bringák között keresgélsz? Lehet, de az csak a vak tyúk esete a szemmel.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #97656 üzenetére
De ha cyclocrosst akarsz venni, akkor vehetsz megfelelő méretű MTB-t is.
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #97657 üzenetére
" És mi van, ha egy szélesebb gumi nagyobb felületen fekszik fel, mint egy keskenyebb, de a szélesebbnek sokkal jobb a gördülési ellenállása?"
A külsők rendeltetésszerű használata esetén ez így kis mértékben fordulhat csak elő. Egy 2.35-ös gumi üzemi nyomása messze alacsonyabb, mint egy 1,5-ösé. Egyszerűen nem tudsz egy 1.5-ös gumival olyan alacsony üzemi nyomáson menni, hogy nagyobb felületen feküdjön fel az aszfaltra, mint egy 2,35. Azonos gumik esetén meg ez hatványozottan így van. A tömegük, ugye bár másodlagosnak tűnik, de bizony az is számít. A centrifugális erő miatt nagyon nem mindegy, hogy egy 1 kilós 2,35 ös gumit kell felpörgetned a kerék külső ívén, vagy egy 50 dekást. És ez nem csak a gyorsítás, lassítás esetén hátrányos a vastagabb gumikra nézve, de minden egyes irányváltásra, ugyanis tulajdonképpen giroszkópként működnek.
-
HEAHEA
tag
válasz IMIIKE1998 #97660 üzenetére
Igaz, hogy nem a 300 ezres kategória de alföldi túrázósnak jó lehet : Marin Four Corners 2017 , Verenti Substance Sora (2017) , Kona Rove AL 2016 , Jamis Renegade Exile 2017,
-
zoli03
őstag
Egy ballonos, gyakorlatilag kör alakú széles gumi miért feküdne fel nagyobb felületen, mint egy kisebb, sokkal szögletesebb profilú? Az átmérőből egyáltalán nem következik a gumi profilja. Akkor mégis hogyan ugyanakkora egy 2,35"-os gumi gördülési ellenállása akkora, mint egy 1"-osé? 2,35"-os gumi simán van fél kiló alatt is, nem csak 1 kg-os modellek léteznek. De ha nehezebb is lenne, aszfalton nem olyan nagy hátrány, mert a felgyorsításkor bevitt többletenergia nem veszik el.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Úgy tűnik divat lett olyanokat állítani,hogy a fatbike-ok >4"+ gumijai tulajdonképp pont úgy suhannak mint az országútik 23-25mm-esei...bringás je suis,vagy mee too?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
válasz Hasaggymeg #97666 üzenetére
Ráadásul már előzőleg is betolta valaki itt ezt a baromságot... terjed a kór.
Milyen összefüggés van a gumi szélessége és az aszfalton felfekvő felület között? Kb semmilyen.
Atya ég... Back to általános iskola plz.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Hasaggymeg #97666 üzenetére
Azért nem kell ennyire sarkítani. Ezt senki sem mondta. Elmondom még egyszer az én példámat. A fatbikeomon 4"-os, kategórián belül a legkisebb gördülési ellenállású, kevláros, könnyű ~1100gramm körüli, tubeless rendszerű(ami még csökkenti a gördülési ellenállást) gumi van. A cross gépemen egy 47mm-es szélességű, drótos, kategóriáján belül atomnehéz ~880gramm+belső Land Cruiser volt. Először a fatbike volt meg ahhoz szoktam hozzá. A szokásos edző dombomon elértem egy bizonyos időt, amit crossra váltás után egy ideig nem tudtam megdönteni. Később ahogy hozzászoktam, meg beleerősödtem valamivel jobb időket értem el, de nem volt nagy különbség. Egyenes úton szintén. A fattal is 30km/h fölött mentem enyhe emelkedőn(Zsolt74 a tanú rá) crossal sem tudtam sokkal jobban menni. Azóta feltettem egy 35mm-es Continental mintanélküli aszfaltgumit az már 5 baron érezhetően gyorsabb mint a fat, de még ez sem egetrengető különbség. Ráadásul, ha nem fújom fel 5 barra mondjuk csak 3-ra akkor erősen visszaesik a teljesítménye. Itt egy 23mm-es gumival sem lennék valszeg gyorsabb, mert azzal már a legkisebb útegyenetlenséget is kerülnöm kellene. Nyilván tükörsima aszfalton gyorsabb, de milyen áron.
Ezzel a mondandómmal, csak azt szerettem volna mondani, hogy a méret növekedésével nem feltétlenül nő meg drasztikusan a gördülési ellenállás. Az, hogy mondjuk ~4%-ot romlik nagyjából elhanyagolható, ahhoz képest, hogy a komfortja ~200%-al nő. A fat mindent kivasal, a cross meg ráz, mint egy szekér. Egy outit el sem tudok képzelni.Csak ennyit szerettem volna. Ezek személyes tapasztalatok, nem elméleti okoskodások.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #97665 üzenetére
Ezt már nem is kommentálom. Mutasd már meg nekem, hogy a való életben mikor köralakú egy 2.35 ös gumi metszete üzemi nyomástartománybana talajjal érintkező részen, mikor rajta ül a bringás. Ha a megengedett maximális nyomásra is fújod, akkor sem fog kisebb felületen felfeküdni egy átlag 70 kilós ember alatt, mint egy 25 ös (ha már 1 colosokat emlegetsz) a számára megengedett minimálison. Szakadj már le a hülyeségről amit hajtasz.
-
ShiTmano
aktív tag
És ez pontosan mit is jelent, hogy "majd 1km/ó átlaggal kisebb lett" 28 helyett 27. Vagy mondjuk időben, a 33-as gumi a 47-hez képest 1 perccel gyorsabb volt? Mondjuk 53 perc helyett 52?
Persze ugyanazon kerékpár esetén nézzük
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #97666 üzenetére
A Big One gördülési ellenállása 12,5W 3,1 bar-on (57 mm). Az olcsóbb országútikra rakott Lugano-nak 21,9W 8,3 bar-on (23 mm). A közkedvelt, egész jó Grand Prix 4000S II-nek 12,2W 8,3 bar-on (27 mm). A sokak által használt Marathon plus-nak meg 23,6W 5 bar-on ( (34mm). Most akkor hogy lehet, hogy a kb másfélszer vastagabb guminak majdnem feleannyi a gördülési ellenállása? Vagy hogy ugyanannyi, mint egy fele olyan széles, itthon akár versenyzésre is alkalmas országúti külsőnek?
Szóval javaslom, hogy nézz utána, mielőtt hülyeségeket beszélsz, ha már kipróbálni nem volt lehetőséged.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ShiTmano #97669 üzenetére
Hú, erre a grammhuszárok mindjárt mondanák, hogy milyen hülye vagy, 130g helyett 90g-os belsőt rakott fel, és ég-és-föld a különbség
Ezt mondjuk én is eljátszottam, és ég-és-föld volt a különbség ... a 90g-os pár kilométer után megmurdelt, a többi meg elbírt
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zoli03
őstag
Látom, hogy a kérdésemre nem tudsz válaszolni, csak belekötni abba, amit írok. Hol írtam, hogy kör alakú? Olvasd el még egyszer. És miért a felfekvő felületen rugózol, amikor nagyrészt nem attól függ a gördülési ellenállás?
ShiTmano kommentjére reagálva: ugyanúgy fújt a szél? Ugyanolyan volt a hőmérséklet? Ugyanolyan volt a fizikai állapotod? Mert ha nem, akkor felesleges az összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #97672 üzenetére
Javaslom, hogy ülj egyszer bringára, és próbáld ki! Amúgy tök mókás dolog, itt sokan szeretjük.
Soha nem leszel gyorsabb egy 2.35-ös gumin, mégpedig azért, mert az sokkal jobban terül, mint a kisebb (amit ráadásul nagyobb nyomáson is használunk), és akkor a légellenállásról, súlyról nem is beszéltünk. Ilyen rohadt egyszerű. Hiába jössz itt szintetikus tesztekből nyert számokkal, ha egyszer azok nem valósak. Már csak azért sem érnek semmit, mert egy sima fémfelületre nyomták a gumikat, ami nagyon nem egyenlő az aszfalttal, így gyakorlatilag tök értelmetlen az egész.
Két közeli szélességű guminál előfordulhat, hogy az egyik a más kialakítású profil miatt jobban gurul a nagyobb mérete ellenére is, valóban. De ezen felül a fizika szabályait pár félresikerült teszt, vagy azok hangoztatása nem fogja felülírni, és azonos gumi mix, illetve profil esetén a keskenyebb gumi minden esetben gyorsabb marad. Ténykérdés, nem a véleményedé.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
zoli03
őstag
Képzeld, kipróbáltam a Big One-okat. De biztos azért megy mindkét haverom 33-35 km/h-ás (hosszabb távon is) átlagokat velük, mert olyan nehéz tekerni őket.
Amúgy ha figyelmesen elolvastad volna, amit írok, akkor láthattad volna, hogy én nem állítottam ilyet: "azonos gumi mix, illetve profil esetén a keskenyebb gumi minden esetben gyorsabb marad"Én azt írtam, hogy ahhoz, hogy aszfalton könnyű legyen tekerni, nem kell keskeny gumi, mert van olyan széles gumi, aminek kisebb a gördülési ellenállása, mint a legtöbb keskenyebbnek. És ezen kár vitatkozni, mert így van.
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #97677 üzenetére
Ha Big One-okkal nyomnak 35 km/h-s átlagot (amit kétlek), akkor egy normálissal valószínűleg több is menne.
Ha figyelmesen elolvastad volna, akkor rájöhettél, hogy azt én állítottam, és nem te. Ha ezt te írtad volna, akkor nem is lenne vita, hisz ez az egész gumis kérdéskör lényege. De nem raktam idézőjelbe, meg semmi, ezért nem is értem, miért merült fel egyáltalán, hogy az én érvemet a te szádba adtam volna.... ez ilyen WTF.
Én meg azt mondtam, hogy ha akad is olyan szélesebb gumi, amit könnyű tekerni, annak egy vékonyabb változata biztos, hogy gyorsabb. Tény.
van olyan széles gumi, aminek kisebb a gördülési ellenállása, mint a legtöbb keskenyebbnek - Ez így igaz lehet, de csakis a legtöbb szó kivételével. Mert esetenként előfordulhat, általánosítva viszont úgy hülyeség, ahogy van.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
zoli03
őstag
"Ha Big One-okkal nyomnak 35 km/h-s átlagot (amit kétlek), akkor egy normálissal valószínűleg több is menne."
Használtak nem is egy fajta keskenyebb gumit, és azok lassabbak voltak. Én országútival tartok velük kb 30 km/h-s átlagot, ha megnyomják jobban, simán megvan a 33-35. 33-at akár egyedül is tartanak.
"Én meg azt mondtam, hogy ha akad is olyan szélesebb gumi, amit könnyű tekerni, annak egy vékonyabb változata biztos, hogy gyorsabb. Tény."
A Big One-nak nincs keskenyebb változata.
"van olyan széles gumi, aminek kisebb a gördülési ellenállása, mint a legtöbb keskenyebbnek - Ez így igaz lehet, de csakis a legtöbb szó kivételével. Mert esetenként előfordulhat, általánosítva viszont úgy hülyeség, ahogy van."
Most megint a szintetikus teszttel jövök. Oké, hogy nem valós körülmények között lettek tesztelve. De mindegyik azonos körülmény között lett tesztelve, vagyis összehasonlíthatók az eredmények egymással. Ha aszfalton eltérő a gördülési ellenállásuk (biztos más a felület miatt is), arányaiban akkor is hasonlónak kell lennie aszfalton.De még mindig tartom magam ahhoz, hogy attól, hogy 2,35" széles a Big One, attól még kisebb felületen feküdhet fel, mint egy más profilú, keskenyebb gumi.
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #97677 üzenetére
Rakjuk rendbe a dolgokat...
1. Adott a tény, hogy az azonos kialakítású gumik közt a vékonyabb a gyorsabb.
2. Adott az is, hogy a keverékek és kialakítások valamennyire megvariálhatják a gyorsasági sorrendet a méretek közt.Valamennyire. De te a kettőt összemosod, és máris azt állítod, hogy egy jó kialakítású gumi minden vékonyat lenyom. Na, itt tévedsz. Egy 2,35-ös gumival akármennyit varázsolsz, akkor sem lesz gyorsabb egy átlagos, 2.0-ás, aszfaltra való guminál, a kisebbeknél meg pláne. Tehát itt a mérték a kérdéses, amit eddig totál kihagytál a képletedből.
-----
Használtak nem is egy fajta keskenyebb gumit, és azok lassabbak voltak.
Igen, ez 2. pontból következik. És? Azért, mert pár haverod találkozott pár szar gumival, akkor máris minden kisebb méretűt le kell írni, és a fizika törvényei ellenében kell kommentelni egy technikai fórumon? Ugyanis te azt állítottad, hogy nincs összefüggés a gumi szélessége és a felfekvő felület között, ami egy végtelen baromság, és így az 1. pontnak is ellentmond.A Big One-nak nincs keskenyebb változata.
Miért kéne, hogy legyen, vagy hogy jön ez ide?De még mindig tartom magam ahhoz, hogy attól, hogy 2,35" széles a Big One, attól még kisebb felületen feküdhet fel, mint egy más profilú, keskenyebb gumi.
Ezzel a megfogalmazással nincs is semmi gond, ha a 2.2 fölötti értékekről beszélsz, és tökre adja magát, persze, hogy lehet. De a kisebb, hasonló kialakításúakkal már bőségesen nem veszi fel a versenyt, azért az tudható.[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
StLui
veterán
Jaja, jogos!
Igen a szivacsra gondoltam.Vácon a Crazybike-ban ha már ott jártam fékbetétér, gondoltam ha már elhagytam a ronggyá hordott szemövegem, szétmállott és letört már mindkét gumis vége, vennék náluk ha van, egy olcsóbb szinezetlen lencsével is rendelkező szemüveget, végül is nem tudom volt-e nekik, de a srác nagyon korrektül elirányított a Dechatlonba, 1500-ért vegyek ott egy csak ilyen "üvegest".
Nagyon örültem, el is mentem, 53000Ft-ot fizettem
Elmesélem minek nem tudtam hirtelen ellenállni, mikor futni kezdtem és eljött a téli szezon, akkor 80-ba került cipő nélkül a teljes téli szett, mai napig hordom őket bringázni is.
Szóval úgy kezdődött, hogy láttam baromi jónak tűnő téli szerű dzsekit, neonos narancsban 7000Ft-ért, majdnem megvettem, de megtaláltam a nagytesóját 20-ért, brutál jónak tűnik, fekete, kék mintával, elfogyott a 10-es téli nadrág, vettem 15-ért, nagyon jónak tűnik a betét benne, nem kantáros, nem volt most a nagyon kedvelt Kalenji aláöltözet fölsőm a futós részen (rövid van nekem, hosszút kerestem), csak pamut szerűek, elmentem a focis részre, Kipsta, 2500-7000-ig, persze, hogy az utóbbit vettem meg olyan baromi jónak tűnik, ezen kívől csősál, teljes maszk, és egy esődzseki 3000 Ft-ért.
Hát így jártam, de pár évre el vagyok látva, még váltás is van a futócuccok miatt, igaz azokon kicsit már átmegy a menetszél, 5 fok alatt kevesek, nem erre vannak tervezve.Volt esőnadrág is, de én azt kihagyom, még melóba tekeréshez is elég szerintem is ez a esődzseki.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
smkb
őstag
válasz zoli03 #97674 üzenetére
"Hol írtam, hogy kör alakú? Olvasd el még egyszer."
Tán neked kéne a saját írásodat visszaolvasni:
"Egy ballonos, gyakorlatilag kör alakú széles gumi miért feküdne fel nagyobb felületen, mint egy kisebb, sokkal szögletesebb profilú? "
Vagy, valaki a nicked alatt posztolgat...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #97646 üzenetére
Fizikai számításokkal nem akarok vitatkozni, mert abban soha nem voltam jó. Viszont én azt tapasztaltam, hogy a vékonyabb külsővel jobban halad aszfalton a bringa. Eleve nagyobb a nyomás, mert ugye minél vékonyabb egy külső, annál nagyobb a max nyomás. És általában könnyebbek is, mert kevesebb az anyag, könnyebb megforgatni, jobban gyorsul. Amikor az egyik montimra ráraktam az 1.4-et a 2.1 után. Aszfalton megtáltosodott. A kinézet szubjektív, nekem tetszett vékony gumikkal is, érdekes látvány volt.
-
pc360
addikt
válasz zoli03 #97679 üzenetére
Szerkesztgettem kicsit a #97680-as hsz-t, amiben megpróbáltam megvilágítani a logikai és tárgyi tévedésed.
A teszteket hagyjuk, azok semmit sem adnak a vitához pont a szintetikus voltuk miatt. Nem azért, mert képtelen vagyok elfogadni a nekem ellentmondó méréseket, hanem mert tényleg értelmetlenek, és mert az alapfelállást, miszerint a vékonyabb gumi gyorsabb, nem változtatják meg. Illetve 2 tök ugyanolyan gumi más keverékkel máshogy kopik és tapad az aszfalton, de sima felületen elképzelhető, hogy zsír egyformán viselkednek. Így nem lehet még a mértékekre sem megfelelően következtetni.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
eddie1978
aktív tag
Na most van tele a tököm ezzel a bringával. Cannondale SuperX Utegra. Németországból rendeltem. Megjött még szeptemberben. Rakom össze, amikor a nyeregcsőnél járok látom, hogy az ék az üléscső aljára beleesve zörög. Itt hibáztam egy marha nagyot, hogy megpróbáltam kiborítani a vázból. Megszorult. Megpróbáltam kihúzni-visszatolni. Váz sérült. Rossz döntés. Drága lesz. Visszaküld a boltba. Crash replacement a megoldás mivel hozzányúltam. Másik opció boltban lévő Team verzió vázát megkapom. Csak színben más. Mondom oké. Pénz utal. Bringa ma megérkezik. Doboz rendben. Fénykép hegyek mindenről. Kamera indít kibontás előtt bizonyítéknak, ha valami nem ok. Nos támvillák belsejéről fent a nyeregbilincsnél durván hiányzik a festék. Írok nekik hogy wtf ilyenkor? Náluk minden ok volt állításuk szerint. Állítólag fotók is vannak. Biztosan szállítás közben sérült. Képeket elküldtem. Videó most megy youtube-ra, hogy tudják csekkolni nem én faragtam meg három helyen.
Most gondolkodtam mi lehet. Két opció van. Kampó ha demo bike volt kilógatva. Másik a szerelőállvány pofája. Ez utóbbi egyre biztosabb számomra, mert teljesen szimmetrikusan helyezkedik el a két sérülés egymással szemben.
Ráadásnak van még egy kisebb a felső cső tetején is. Ez a tökéletes csomagolás miatt megint nem nálam keletkezett.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]Küldöm vissza megint a francba. Bolt szuper értékeléssel rendelkezik. Hivatalos forgalmazó stb. Elátkozott ez a vacak az már biztos. Norco Threshold-ot kellett volna vennem. Francba. Amennyiben nekiállnak pöcsölni, beülök az autóba, kimegyek és a nyakuk köré tekerem a vázat az biztos.
Tanulság? Nem éri meg ennyi pénzt beletolni bringába. Bármi gyanús azonnal visszavinni.
Carbon egy siralom sérülés állóság oldalról. Lásd a Felt-et is itt feljebb. Ez annak való aki magánemberként meg tudja fizetni röhögve, vagy aki alá tolja a szponzor az újat ha félbetöri. Én úgy voltam ezzel, de már kezdem megbánni, hogy egyszer az életben ki kell próbálnom egy csúcs vázat. Soha többet nem veszek ilyen drágát.
A 25 éves Cannondale alu országútiból épített SS bringa eddig mindent túlélt maga körül. Tekerem, megy, nem szól be. Ellenben sok űrtechnika bringával mindig volt valami tökölés.
Mára ennyi.
-
smkb
őstag
válasz ShiTmano #97671 üzenetére
Pontosan azt jelenti. Sok kört mentem mindkét bringával. Heti többször nyomom le ezt a kört. Hol a montival szoktam, hol a gravellel, mikor melyikkel van kedvem (ha sár van a HHH-n, akkor marad az aszfaltkör). A gumikat is szoktam váltogatni, mert érdekelt, hogy pl. mekkora különbség van egy 42 es SS és a 47 es közt a gravelemen, mennyit veszítek vele, ha a 47-est használom a komfortossága és a jobb terepessége végett, ha aszfalton megyek. A gravelen a 42 es -1-2 percet tud átlagban a 47-eshez képest, a montin ugynez a 2.1 javára.
-
eddie1978
aktív tag
Reprodukáltam a történést:
-
flash-
veterán
azt látom hogy jobb kanyar van, ő pedig a kanyarban sodródik a felezővonal felé, tehát ebből nekem az jön le hogy semmi kontrollja nem volt , nem kormányzott "ellen" , kifelé..
én automatikusan ellenkormányzok ha kanyar van, hogy maradjak a "nyomvonalon"(vagy pedig fékezek hogy ne sodródjak befelé) pedig nem versenyzek...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
rétisün
veterán
válasz eddie1978 #97687 üzenetére
ezért nem szeretem az ilyen szerelőállványt. főleg akkor ráz ki a hideg, amikor vázat fognak be ilyenbe. saját bringámat sose tenném bele, max azért, hogy egy másik állványon alátámasztva, a nyeregcsőnél megfogva ilyennel stabilabbban álljon.
igen tudom, komplikált két állvánnyal sz****kodni, de külön egyiket sem érzem elégnek illetve ha összeszerkeszteném a ketőt, mindjárt nem kettő lennepersze mondjuk egy fékbetét cseréhez nem kell ekkora felhajtás, de mondjuk egy új bringa összarakása már elég indok lehet
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
makoss
addikt
Háát, ez nem teljesen igaz, sőt pont fordítva, én pont arra (is) vettem!
(#97644) Hasaggymeg: Nehéz megmondani, de most volt épp szervízbe, pár napja biztos nem kentem, de magasnyomásúval is leküldtem a piszkot a láncról, (persze óvatosan, hogy forgó alkatrészekre ne menjen) legközelebb kipróbálom a wd 40-et, kíváncsi vagyok tényleg olyan jó-e mint mondják
[ Szerkesztve ]
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
makoss
addikt
... de amúgy létezik olyan mosó folyadék ami kifejezetten biciklihez van és magasnyomásúval is ráküldhető?
Külföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz eddie1978 #97685 üzenetére
Ahogy én látom a dolgokat... Vettél egy vázat, ami esélyes hogy sérülten lett feladva. Hogy kompenzáljanak, kaptál egy boltban kiállított, vagy összerakott bringát. Nem az első eset lenne, néhány hete egy srác hasonlóképp kapott egy Wilier outi-t, ott kézzel javították amit felszántottak a vázon.
Viszont amit írtál az olyan butaság hogy ordítva verem a fejem a falba. Kezdjük ott hogy carbon vázakról (főleg nem az összesről) nem alkotunk tapasztalatot, mert épp vettél egyet. Majd ha egy év alatt 10-15db átfut alattad, akkor talán. Azén véleményem hogy a C mint gyártó a utóbbi időben hígult minőségben, az F-SI-re is több panaszt hallottam már, viszont itt szerintem a bolt hibázott. Viszont a szénszálas vázak jobban állják a sarat, azért mert "átlagparaszt" kételkedik benne, még mindig az egyik legegyszerűbben formázható, javítható anyag, ha nem az lenne, acél vázat használnék, mert az nagy kedvenc. Csak egy példát említsek, ugye van egy féltve vigyázott Cube Reaction GTC bringám, forgalmazóval felvettem a kapcsolatot garanciális ügyintézés miatt (mert ugye bármi lehet), és egy hosszas beszélgetés során, mikor arra kérdeztem rá hogy váztörés vagy sérülés milyen gyakori, akkor egy jóízű nevetéssel rávágta hogy nagyon ritkán fordul elő, akkor is user error. Vagy épp a múltkor mentünk tekerni, és tesóm HaiBike Greed 9.50-esével felkapott egy vastagabb faágat a támvillára. Nagy reccsenés, meglessük, csak a lakkozásból szedett le egy picikét. Szóval nagyon nem süthető rá mindegyikre hogy azért mert szénszálas, és itt inkább a sunyiság vagy egymás megkárosítására vezethető vissza, mert bizonyos boltok/magánszemélyek az édesanyjuk puccos székletét is eladják becsomagolva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
aclandiae
senior tag
Sziasztok!
A szüleimnek szeretnék az elkövetkező hideg hónapokra egy szobakerékpárt.
Évekkel ezelőtt nekem háttámlás volt (Christopeit RS2), azt szerettem. Ők ülésesben gondolkodnak.Elkezdtem nézni a Google-ben, de hatalmas a választék.
Szóval segítséget kérek, merre induljak el?
-
6030D
Ármester
válasz eddie1978 #97689 üzenetére
Ha van rá lehetőség, akkor cseréltesd szerintem is.
A vázon meg azt a két sérülést tuti nem állvány okozta, max ha házi gyártmány volt, éles fém pofákkal. Hordunk karbon bringát autón, tetőn, váz befogással és semmi baja. Ráadásul olyan a váz kialakítása, hogy nem simul bele a tartóba, hanem egy élen fekszik fel.
Ahogy Tothgera is írja, többet kibírnak ezek a vázak, mint sokan képzelik.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla