-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Melyik a felfele? A kézikönyv szerinti High irány, vagyis a nagyobb fokozat/kisebb lánckerék felé? Vagy a nagyobb lánckerék felé érted a felfelét? Rugó melyik irányba húz, normál vagy fordított működésű?
Ha a rugó húzza vissza a bovdent lassan erőlködve, akkor bovdenezési probléma.
A rugó tartja feszesen a bovdent, nem a finomhangoló csavarok. Azok csak a kanál pozícióját változtatják.
Ha a rugó ellenében váltasz, akkor viszont beállítási hiba vagy passz. -
Toomy
senior tag
válasz ---Lasali--- #4333 üzenetére
Nekem az EASTON EA 70-es outi kerékszettemben ami iparis. 24 -ezer van és használtan vettem. Tehát akár 30 ezer is lehet benne. Sanszos hogy előbb fog a fékfelület elkopni a felnin minthogy beszarjanak a csapágyak.
20 ezernél azért lepattintottam óvatosan a csapágyak záró fedeleit és megkentem CASTROL zsírral.
Azért nem mindegy, hogy milyen csapággyal szerelik.
Mert pl. ma volt a műhelyemben egy 26000 km-t futott 1.6 -os FABIA aminek iszonyatosan zúgott a generátora. Persze a német autót VALEO, azaz francia generátorral szerelik. Ami nem lenne gond, de szétszedve a generátort az egyik csapágy SKF volt a másik meg made in Poland. Nem kell ugye ecsetelnem hogy melyik csapágy volt a szar. -
Tizedes1
aktív tag
ultegra első váltómmal szívok egy ideje.
Ha kicsavarom mindkettő csavart, és lazán hagyom a bovdent, akkor a kicsi lánctányéon és hátul a legnagyobbon tudok váltani (3x9), tekerni úgy, hogy nem ér hozzá a lánc a váltóhoz.
Gyorsan hozzáteszem, hogy a csipkézett középső és nagy lánctányért és a láncot, racsnit most cseréltük, előtte nem volt gond a váltással.Most a középső és a nagy lánctányért cseréltük,a középsőn nincsen váltást felsegítő rész, mert kéttányéros volt a lánctányér - akcióban.
de ez nem játszik szerepet, mert nem ott van a gond.Hanem akkor ,amikor elkezdek felfelé váltani és a fékkarváltóval lehet egy nagyobb tolással nagyot váltani, azaz fel, de picit igazítani is. A középső lánctányérra váltás megvan, viszont ott már igazgatni nem lehet, mert vagy hagyom, hogy a lánc hozzáérjen a váltóhoz, vagy felnyomom a váltót a nagy lánctányéra, de akkor szinte túlvált a váltó és csak a hátsó 4 racsnin tudom használni.
Persze állítottam én a csavaron, hogy ne váltson túl a váltó, de akkor nem tudom a karral annyira tolni a váltókart, hogy felváltson.
Ha felvált, akkor a leváltásnál nagyon nagyot kattan és le is dobja a kis lánctányérra.A lánctányérok cseréje után azt vettem észre, hogyha a középsőre teszem elöl és 8.ra hátul, azaz majdnem a legkisebbre, akkor a lánc!! hozzáér a nagyobbik lánctányérhoz.
Az a sanda gyanúm, hogy a gyári hajtókar, ami kettes, nagyobb támasztékkal rendelkezik a lánctányérok között.
Bocs, ha nehezen érthető a gondom.
Még egy kérdésem lenne: a stucni magassága, az a rész, ami rámegy a villanyakra, vagy mire, rövidebb, mint ami gyárilag rajta volt és így most ~6mm-rel magasabb a nyak.
LEvágni nem szeretnék vasfűrésszel a villanyakból, viszont amíg nem teszek gyűrűt nyakra, használhatom a drótszamarat??Köszönöm a segítőkészségeteket.
lehet, hogy ki van kopva a váltó mechanikája, 8 éves körül van már.
[ Szerkesztve ]
-
GeneraL_XTX
veterán
Srácok az 56-os vázméret országúti bringáknál kb hány cm-es magassághoz felel meg? Én úgy kb 190cm vagyok, egy ekkora váz jó lenne nekem? Vagy ha nem, akkor hanyast nézzek?
-
lsebestyen
addikt
válasz GeneraL_XTX #4355 üzenetére
első hozzászólás, és amúgy neked 60-as méret kell, de ki kell próbálni. De az 56-os nagyvalószínűséggel kicsi lesz.
-
Tizedes1
aktív tag
válasz lsebestyen #4356 üzenetére
ezzel csak óvatosan.
Most szívok az 58as vázzal,mert a 120as stucni túl hosszú és kényelmetlen a 183 centimhez.
Az átlépő magasságom is 58as méretet javasolt.szóval stucnit cseréltem de még nem tudok,hogy a 60as jó lesz e.
-
rétisün
veterán
válasz GeneraL_XTX #4355 üzenetére
én használok 56-os vázat a 175 centimmel, szóval az neked tuti kicsi lenne...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Slownz
senior tag
válasz GeneraL_XTX #4359 üzenetére
nekem is mindig olyan bringák tetszenek, amik nem az én méretem, szóval ilyen a popszakma
-
Tomi_Sci
őstag
válasz GeneraL_XTX #4361 üzenetére
58-asból sok van, csak nagyon kelendő és gyorsan elkapkodják. Legalább naponta érdemes megnézni az aprókat.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Kriccs
tag
Sziasztok!
Felújítanám az Altrix Airborne (2006) bringámat és a segítségeteket szeretném kérni. Kompatibilitási kérdéseim lennének. Az alábbi alkatrészek - egyáltalán jók-e a vázhoz - illenek-e egymáshoz? Köszönöm!
Hajtókar: Shimano Tourney (FC-A070)
monoblokk: Altrix ISIS középcsapágy 68-73mm
első váltó: Shimano Alivio '11 (FD-M431)
lánc: Shimano CN-HG50 8s[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz GeneraL_XTX #4355 üzenetére
188cm-hez egy cross gép 56os váza éppen, hogy elég, de 58as nekem is jobb lenne.
-
deicide
veterán
No, vettem nyeregtáskát, 1850Ft volt, kicsit féltem, mert ez volt a legolcsóbb, de a többi nem volt áramvonalas, látszólag nem illeszkedett volna jól, tök szögletesek voltak, ez az egy pedig ilyen cseppszerű, elvékonyodó. De nem csalódtam, pontosan passzolt. A nyereg alá és a nyeregcsőhöz kellett rögzíteni és kész. Belefér a tartalék belső, leszedő, csoki, némi szerszám.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Tomi_Sci
őstag
Van valakinek tapasztalata kínai karbon országúti vázakkal és kerékszettekkel??
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #4369 üzenetére
oda se kellett kattintanom, tudtam mit linkelsz
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-HajTömeg-
őstag
-
lsebestyen
addikt
válasz venember83 #4369 üzenetére
ú bazzeg
-
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #4369 üzenetére
Hát ez nem sok mindenre jó.
Olyan infok érdekelnének, hogy például milyen vázakkal, üzemekkel, modellekkel, évjáratokkal vannak problémák, és melyekkel nincsenek.
Esetleg ha valakinek TAPASZTALATA is van valamilyennel, az meg aztán csodás lenne.
Nyilván a modellek nagy része gagyi, törik, reped nagy számban, és ezekkel van tele a net. Ha valaki mondjuk valóban utánanéz, akkor azért látszik, hogy a népszerű, régóta gyártásban lévő, használható vázak halálozási aránya nem olyan magas, mint ahogy azt lefestik egyesek.
Végülis lehet horror töréseket linkelgetni, és kell is, mert nyilván nem szabad csak úgy ebay-en lecsapni egy vázra, mert csúnya vége lesz. De ugye modell, körülmények ismerete nélkül nehéz belőle tanulni. Ha meg a vázra rákeresve azt látja az ember, hogy szar, akkor nem kell megvenni.
Itt van például egy kivesézésre alkalmas típus, a Dengfu FM098. Itt egy kis ízelítő.
A kezdeti évjáratok nem voltak túl jók, de a későbbiekből nem találtam több töröttet, mint márkásakból. Persze lehet linkelniHirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
venember83
nagyúr
válasz Tomi_Sci #4375 üzenetére
A minőségellenőrzés hiánya miatt kétlem, hogy bármely kínai gyártmányt is megbízhatónak lehetne bélyegezni, de próbálkozni persze szabad. Magyarországon a C12 ad el kínai karbon kerékpár-alkatrészeket, rajtuk keresztül talán van valami garancia, persze felárért cserébe.
-
Zebu
addikt
válasz GeneraL_XTX #4359 üzenetére
Nagyon nem mindegy melyik gyártótól 58 az 58... Pl 53-mas Fuji országútin a felsőcső hossz 56cm, ami jelenleg az 58-cas Radon-omon ugyanekkora...
-
veterán
Észre se vettem, hogy új topic nyílt, kicsit lemaradtam ^^
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
dqdb
nagyúr
Tudnál mondani egy 2 tányéros freeride hajtókart és hozzá való monoblokkot hasonló árfekvésben?
Nem, mert abszolút nem vagyok járatos ezen a részterületen.De 5 percnyi böngészés után sem mondok, mert szerintem nem létezik. A legolcsóbbnak tűnő Truvativ Ruktion 2.0 RG is már drágább a megadott keretnél monoblokk nélkül önmagában, ezek felett kicsivel a Truvativ Hussefelt 2.2 RG és a RaceFace Respond van.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
lsebestyen
addikt
Meghalt egy kátyúba hajtott kerékpáros
Amúgy rossz úton egymás mögött menni, vagy bolyozni tényleg életveszélyes, pláne ha nem ismerik a jelzéseket úthiba esetén, mert aki hátul megy az életbe nem fog tudni rákészülni h előtte egy kátyú van, nekem is volt már jópárszor h telibe kaptam ilyen esetekben nagyobb úthiányosságokat...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #4382 üzenetére
Amúgy ezt a kátyúba esést se értem. Ez bármilyen bringát felborít, vagy csak a virsligumisokat?
Montiból kiindulva azt gondolnám, hogy bármin átmegy a kerék, kocabringás bnőm még a 10 centis járdaszegélyre is felugratott gyanútlanul sötétben ülve a bringán és az ijedtségen kívül nem történt semmi.
Én is eddig mindenen átmentem, ha kerülni nem tudtam és ez egészen addig működik is, amíg a kerék nem törik össze.Mi az oka ennek a borulásnak? Mert nem a kátyú szvsz, az csak az egyik része a dolognak.
Nem fogják stabilan a kormányt? Mert az mondjuk ki tud fordulni...(#4382) lsebestyen
nekem is volt már jópárszor h telibe kaptam ilyen esetekben nagyobb úthiányosságokat...
És mégse estél el.Én is mentem már telibe egészen mély kátyúkba is párszor, de a bringa eddig mindig megoldotta helyettem. Rugózás kimozogta, kormány sem ugrott ki a kezemből, szal nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Teasüti #4383 üzenetére
Teljesen más, hogyha látod magad előtt a kátyút és úgy mész bele, vagy egyszer csak beleesel...Olyan hirtelen történik minden, h nem tudsz rá felkészülni, ahogy mondtad esetleg nem fogta elég erősen a kormányt, stb, simán maga alá tudja rántani a kerót és megtörtént a baj...
szerk.: igen nem estem el, de pár eset csak a szerencsémnek tudhatok be, ill. viszonylag jó egyensúly érzékem van, tehát az átlagnál ügyesebben tudok kivédeni mindenféle ilyen helyzetet. Meg azért én többet bringázok, mint aki két falu közt tekereg néha napján...
[ Szerkesztve ]
-
cekkk
veterán
válasz Teasüti #4383 üzenetére
Azért egy hobbi kerékpárost aki két falu vagy városban biciklizik ne hasonlíts magadhoz.
Amin egy kocsi kereke simán átgördül azon egy bicikli nem biztos. Szerintem igen is veszélyesek tudnak lenni, és egymás mögött biciklizni ilyen szar utakon tényleg rossz. Tapasztalom amikor barátnőm mögött megyek amit ő lát kátyút én azt sok esetben későn veszem észre és nehezebben kerülöm ki.
-
belaazallat
addikt
válasz lsebestyen #4382 üzenetére
Erre találták fel a kiabálást, az első elordítja magát: Kátyú jobbról/balról.
Csoportos közlekedéshez hozzátartozik. Csoportos túrán mindig elmondja a túra vezetőnk. De ehhez kellene egy minimális közlekedési kultúra is.Lehet itt ez sem segített volna, nem ismerjük a részleteket.
Mindenesetre igen sajnálatos eset.
Szerk:
(#4383) Teasüti
"Amúgy ezt a kátyúba esést se értem. Ez bármilyen bringát felborít, vagy csak a virsligumisokat?"Elég ha hirtelen elrántja a kormányt és a kerék megakad a kátyú szélében.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Teasüti
nagyúr
Kocsi kereke előbb akad el, mint egy 26"-os bicikli kerék. A nagyobb átmérőnek kisebb a "támadási szöge", könnyebben gördül át az akadályokon.
A kocsi kerekét ugyan erőből átkényszeríti az a tonnányi tömeg, de ha a kocsi kereke elakad menthetetlenül, akkor kiszakad a futómű. Ha a bicikli kerék akad el hasonlóképp, akkor csak átesel a kormányon.Én azt furcsállom, hogy egyáltalán elakad a kerék.
Bnőm aztán olyan kocabringás, ami azonnal eszünkbe jut, ha panelos családi bringásokra gondolunk, mégis a kétkerekűje magától felpattant a magas járdaszegélyre, ismétlem teljesen gyanútlanul. Ebben kétségkívül segített a ballonos mtb külső is, a legnagyobb meglepetésemre a szimplafalú alu felnije sértetlenül megúszta.
Ezért gondolnám, hogy inkább az outisok veszélyeztetettek.Én is mentem már át gyanútlanul beláthatatlan (víz lepte) mély kátyúkon és az ijedtségen kívül semmi nem történt.
Nulla rákészüléssel teljesen váratlanul. -
lsebestyen
addikt
válasz Teasüti #4388 üzenetére
Azért ebbe nem lennék olyan biztos, egy bringa kerék sokkal keskenyebb mint egy autónak a kereke, és ha nagyon mély a kátyú baromi könnyen felüti a kereket, átesel a cangán, a többit tudjuk. Tök hülyeség egy autóhoz hasonlítani a bringát ilyen esetben, ha autóban ülsz ilyen bajod nem lesz, hacsak nem 250km/h-val száguldozol egy olyan úton ahol 40cm mélységű kátyúk vannak.
Csomószor volt már olyan h nem fogtam eléggé a kormányt belementem egy nem is mély kátyúba de szabályosan előre csúsztam a bringán, utolsó pillanatban sikerült elkapnom a kormányt...
[ Szerkesztve ]
-
cekkk
veterán
válasz Teasüti #4388 üzenetére
Én erre megint az mondom, hogy amin kocsival átsuhan az ember azt biciklivel sokkal jobban érzi, és itt most nem az elakadás hanem belemész huppansz (főleg egy teleszkóp nélküli géppel) simán eleshet. Azért szerintem itt sem mindig a fizika szerint teljesül minden, mert nem tudhatod, hogy rántja el a kormány / dől el a biciklis stb. Szóval szerintem igen is veszélyes biciklisekre a kátyú.
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #4383 üzenetére
Félelem, idegesség, merev villa, bármi lehet az ok. Estem már én is úgy, hogy esőben nem láttam, mekkora a kátyú és bizony kifordította a kezemből a kormányt. Lehet a közútkezelőben keresni a hibát, de amíg az autósok folyamatosan a sávon belül előznek, nem tartanak legalább másfél méteres oldaltávolságot, ilyesmik elő fognak fordulni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #4389 üzenetére
hacsak nem 250km/h-val száguldozol egy olyan úton ahol 40cm mélységű kátyúk vannak.
Fizikailag könnyebben fog haladni a kocsi, kvázi átrepül a kátyúk felett.
Mythbusters-ben is láthattuk már, hogy ha van elég rugóút, akkor nagyobb sebességen kényelmesebb a menet.Sztem nem a felütéstől kell félni. És akkor mi van, ha felüti? A defektből nem következik az esés.
(#4391) venember83
Na hát akkor meg is válaszoltad a kérdésem.(#4393) lsebestyen
Nem tudom vajon a "felüti" alatt mi ugyanazt értjük?[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Nagyjából átfutottam, amiket írtatok, de azt nem láttam, hogy írta volna valaki, hogy mindez lehet, hogy nem történik meg, ha az autós kicsit nagyobb ívben kerül... Mert ezért utálom, amikor centizgetve előznek, nem magam miatt, mert én tudom, hogy nem esek el, hanem a kicsit tapasztalatlanabb kerékpáros miatt, aki imbolyog, kerülgeti körülnézés nélkül a kátyút, meg elesik benne. Anyukám is esett múlt héten egy olyan sínen, ahol simán előztek már olyan távolságban, ami ez esetben necces lett volna....
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #4382 üzenetére
belehajtott abba és az útra zuhant. A mellettük elhaladó személyautó már nem tudta őt kikerülni és elgázolta.
Ha netán esőzés miatt összehordott homok-kavics lett volna az úton, akkor azon esik el. Megint egy hangzatos címmel eladott "hír", továbbiakban nem is kommentálom.
-
mickemoto
őstag
válasz lsebestyen #4382 üzenetére
Valószínűleg itthon megoldják annyival hogy hoznak egy olyan jogszabályt hogy kerékpárosoknak 5 méter követési távolság kötelező.Úthibáknál is egyszerűbb kirakni a táblát mint megcsinálni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz mickemoto #4397 üzenetére
Pedig nem akkora hülyeség, a követési távolság ugyanúgy vonatkozik a biciklisre is.
Én inkább az autóst szedném elő, h megvolt-e az előírt távolság.
Eléggé a fejükbe rágják Kresz oktatáson, tudatában kell lenniük ugyanúgy, hogy szabálytalanul előznek.
Nem véletlenül hangsúlyozza a Kresz is, hogy az előzési manőver a legveszélyesebb mind közül.Amúgy meg a biciklisek döntő többsége nem ismeri a Kreszt, a forgalomban való részvételre sincsenek felkészülve. Akkor miről beszélünk?
Ennél még talán rosszabb az, amikor van vmi fogalma, de tudatosan leszarja a szabályokat.
Társaim többsége is ilyen, ha biciklire pattan. Én értetlenkedek nekik, ők meg elintézik egy kézlegyintéssel. Hát akkor ezt nekik!(#4394) csabi94
Mert mi biciklisek vagyunk és a hozzánk közelebb álló fél helyzetét elemeztük.
Ez sztem triviális kérdés. Bár venember83 külön megemlítette.[ Szerkesztve ]
-
mickemoto
őstag
válasz Teasüti #4398 üzenetére
Nem ismerem pontosan a kresz-t, de úgy rémlik hogy a motorkerékpárt az autónak csak sávváltással lehet megelőzni.Miért nem lehet ezt kerékpárosokra is kiterjeszteni.
Ez mindenesetre már több a soknál, de itt legalább viszonylag szerencsésen megúszta a bringás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Ülésezik a hardveregylet
- További aktív témák...