-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ati007
őstag
hátha érdekkel valakit egy jó országúti : Sensa
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szia!
Az, hogy hobbi kerékpározás nagyon tág fogalom, meg az a-ból b-be is.
Egy valamit leszögezhetünk, ha olyan bicót akarsz, amivel a "kötelező műszaki vizsgán" kívül nem igazán kell foglalkozni, akkor ennek az összegnek a többszörösét kéne elkölteni, amennyiben új kerékpárban gondolkodsz. Ezek a legalapabb mtb-ok, igazából nem is hegyi kerékpározásra lettek kitalálva, bár első ránézésre úgy tűnik, meg van benne egy teleszkópos villának látszó tárgy is, de ennek ellenére ezek inkább városi használatra, illetve jó minőségű föld utakra, nyugodt, kényelmes stílusban való kerékpározásra alkalmasak. Tulajdonképpen mindenki hobbikerékpáros aki nem versenyez. Az osztrák DH pályákon, szórakozásból kerékpározó arc is hobbikerékpáros, de ettől még szüksége van egy komoly DH gépre.
Visszatérve az általad linkelt bringákra, ha jól láttam mindegyik menetes hátsó aggyal rendelkezik, amik nem a hosszú élettartamról híresek. Persze attól függ mennyit mész, de ha naponta használnád, akkor mindenképpen kazettás rendszerűt ajánlanék, hátul 8 fokozattal és felette rendelkező kerékpárokat már ilyennel szerelik. Ha leírod bővebben, hogy hol és mennyit használnád, akkor meg lehet mondani, elegendő lehet e neked e bicaj valamelyike, vagy nem az ideális megoldás.(#39898) Cathfaern: Akikről én beszéltem azok rendszeresen kerékpároznak, vagy legalább is rendszeresen szeretnének kerékpározni. Ezért is érthetetlen számomra.
[ Szerkesztve ]
-
sgx
tag
válasz Runner_fxr #39902 üzenetére
Szia,
Az esetek 90%-aban varosi hasznalat lenne, vagy jobb minosegu foldut. Nem lenne kihajtva a bele, nyugodt "nagypapas" tekeres lenne. Kb. arra lenne hasznalva, hogy kenyelmes stilusban mozogjak 'majd mindennap vmennyit.
Hozzateszem eletemben nem volt kerekparom, jo ha eddig 50km-t tekertem osszesen kolcsonkerekparokkal. -
Runner_fxr
Ármester
Ez esetben szerintem jobban járnál egy nagyobb kerekű bicajjal. Esetleg ez jó vétel lehet: gepida 300 crs
Ez egy tavalyi modell, 52-es méretben van nekik, ha kb 175 és 185 centi között vagy akkor jó is lehet.[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
Ha 80E a keret én inkább néznék használtat mert amiket linkeltél annyit nem érnek.Vagy ha új kel mindenképp akkor inkább részletre vegyél ha teheted de akkor már normálisabbat.
Sokan nézegetnek bringát mostanában 70-80E ez amit rá tudnak szánni max elmondásuk szerint.
A bringa mellé fontos még lakat,lámpák.minipumpa,miniszerszám,minőségibb külső,nyereg,pedál ezek is fontosak ha már nagyobb távokat megtesz az ember.
Ezek nélkül és olcsó bringával nem élvezet a bringázás. -
Because
őstag
Köszönöm a válaszokat! Akkor nem szenvedek inkább vele, megprobalom levasarolni...
[ Szerkesztve ]
-
peugeotmate
őstag
Kicsit hülye kérdés, de kerékpáros szemüvegnél ti milyen színű lencsét preferáltok? Pontosabban Zekler munkavédelmi szemüveget vennék, csak nem tudom mi alapján döntsek. Valahol mindegyik szín zavarna, ezért látatlanban az átlátszót mondanám.
meg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz peugeotmate #39907 üzenetére
Hát a legjobb egy fényre sötétedő lencse, csak az ilyen szemüvegek kb 15 ször annyiba kerülnek mint amit linkeltél. Ha este mész akkor szerintem a színtelen a legjobb, napsütésben értelemszerűen a sötétített, füst színű. A sárga lencse is jó, ha rossz az idő vagy este van, mert kontrasztosít, de nem mindenkinek kedveli a szeme. Én a víztisztát jobban szeretem csak ez napsütésben értelemszerűen semmit se ér. Egyébként kerékpározáshoz mindenképpen ajánlott a szemüveg, pláne montisoknak, mert komoly szemsérülést lehet összeszedni, ebből a szempontból meg mindegy is a lencse színe, védeni mindegyik véd. Ez a legfontosabb funkciója.
-
nagyúr
válasz peugeotmate #39907 üzenetére
Pont nemrég vettem egy 3 lencsés napszemüveget:
Orao Griffith
Kedden tekertem mikor azért sütött kicsit a nap ahhoz a sárga lencsét tettem be. Amikor nincs napos idő akkor én is jobb szeretem az átlátszó víztisztát mint runner. De van a csomagban egy sötétszürke is erős napsütéshez. Ez utóbbit még nem tudtam kipróbálni.
Egyébként ha olcsón szeretnél normális napszeműveget akkor ezt a típust merem ajánlani. Múltkor találtam róla egy külföldi tesztet ahol nagyon jókat írtak róla konkrétan jóval drágább napszemüvegekkel találták egy szintűnek.Egyébként pont ezen a Zekleren amit linkeltél én is gondolkodtam. Szerintem egy sárgát meg egy víztisztát érdemes lenne szerezni.
Runner_fxr: országútis hátsó Shimano sor le és felszereléséhez milyen speciális szerszám kell?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39909 üzenetére
Kazetta leszedő kell hozzá pl. ilyen
meg kell hozzá egy láncos szerszám amivel ellent tartasz -
nagyúr
Köszi!
Nem tudom érdemes lenne-e 1-2 alkalom miatt beruházni rá. Akarok majd sort cserélni most 11-28 (10-es) van de szerintem váltanék 12-25-re viszont azt már lehet csak az új kerékszettre tenném fel. Max marad hogy beviszem oda ahol vettema gépet és felrakatom.
Próbálom valamennyire kikupálni magam kerékpár szerelésből azért hogy a kisebb dolgokat otthon megcsináljam magam.Més que un club!
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #39911 üzenetére
Mi értelme van csökkenteni az átfogást
-
Jimmy66
senior tag
-
nagyúr
Pont ahogy Cathfaern írta, a finomabb fokozatváltások miatt. Itthonra a 28-as lánckerék fölösleges meg a 11-es is csak gyárilag ezzel adták.
Agyaltam mi legyen főleg a Stelvio miatt de azt hiszem megpróbálom a 12-25-ös sort ha erőben fejlődöm akkor elég lehet oda is.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
DjKoxi
senior tag
válasz Napfénysüti #39911 üzenetére
Érdemes venni, mert leszedve sokkal könnyebb tisztítani a sort. Nem kell vigyázni a felnire, gumira, küllőkre.
-
nagyúr
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #39915 üzenetére
Valamennyire igaz, de mivel a hosszabb fokozatokban ez is egyesével nő ezért igazából csak a legrövidebbekben lesz finomabb a váltás, viszont ott felborul az viszonylagos egyenletesség emiatt. Mondjuk az érthető, hogy a 11-est nem használod ki.
-
peugeotmate
őstag
válasz Runner_fxr #39908 üzenetére
+ Napfénysüti:
Köszönöm a válaszokat! Én országúton tekerek főleg és a szembe kerülő bogarak és egyéb szmötyik ellen kellene a szemüveg. Napszemüveget nem szoktam használni bringázáshoz, megbékéltem a napsugarakkal. Szerintem indítok egy átlátszóval, aztán ha úgy érzem, "ráfejlesztek".MÁS
Tovább kutakodtam a cross bicómhoz kerékpár gumi ügyben és rábukkantam a Schwalbe Spicer HS442-re. Szerintetek ennek a mintája mennyire tudna alkalmazkodni a poros út adta körülményeknek? 90%-ban aszfalton tekernék, de örülnék ha a murvás úton se menne cafatokra. Illetve aszfalton kanyarokban is jó lenne, ha nem sodródna le. A kopás-és időtállósága is érdekelne. No meg elvileg ez már újfajta defekt védelmet kapott a Schwalbe-tól, érdekelne, hogy jobban állja-e már gumigyilkos próbákat, mint a többi márkatársa. (Visszakerestem a fórumon és láttam, hogy belaazallat kolléga is ilyet használ. Ezért az ő válaszára mindenképp számítok. )
A Cube is ezzel szereli a trekking kerékpárjai nagy részét így nagyon rossz csak nem lehet.meg
-
parkr
őstag
én még napos időben is enyhe sárgát használok (outi) mert sokkal jobb kedvem van tőle hogy szép világos minden
-
Jimmy66
senior tag
-
nagyúr
Ez a 11-28 kiosztása:
11-12-13-14-15-17-19-21-24-28Ez pedig a 12-25-é:
12-13-14-15-16-17-19-21-23-25Mondjuk ez mindkettő 105-ös sor nekem meg a gyári Tiagra annak leeht kicsit másabb a kiosztása de újból 105-öst vennék. A sor elejénél valóban nincs nagy eltérés de fölfelé azért kellemesebb hogy van 16-os meg a nagyobbaknál is csak kettőt ugrik.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
goldnarmz
aktív tag
válasz ígyvanferi #39922 üzenetére
Az egy másik volt
-
Jimmy66
senior tag
válasz ígyvanferi #39922 üzenetére
Kicsit figyelmesebben, ha kérhetném. A kettő nem ugyanaz...
[ Nincs Szerkesztve ]
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39911 üzenetére
Szerintem megéri, pár szerelés alatt behozza az árát, amit a szerviznek fizetnél ki és nincs várakozási idő sem
Én is amatőr vagyok a szerelésben, amit lehet itthon oldok meg. Nem egy bonyolult dolog, ha már nagyon elkoszolódott a sor, akkor könnyebb szép csillogóra varázsolni, mintha simán rongyoznék, meg a többi trutyit is le lehet törölni amihez nem férsz hozzá ha fent van.Stelvio miatt kérdezem elől 50/34-ed van?
[ Szerkesztve ]
-
nauro
aktív tag
Gyors kérdés. Kezdő vagyok kerékpárápolás terén. Megy a tavaszi karbantartás, vettem motorex fehér zsírt. Olvastam h mozgó alkatrészekre kell. Ez mit takar? Emlékeim szerint spd-n mintha lett volna vetelkor..
-
HEAHEA
tag
Sziasztok! Már egy jó ideje tervezgetem a kerékpár vásárlást, erre nemrég kiderült, hogy asztmás lettem.
Szerintetek mennyire ajánlott így a kerékpározás? Mennyire árt, vagy használ neki? Nem is tudom, hogy belevágjak-e így a bringavásárlásba? Köszönöm válaszotokat előre is! -
veterán
válasz Napfénysüti #39915 üzenetére
nincs erről véletlenül valami leírás, hogy tudja értelmezni az ember ezeket a számokat? próbálom magam kiművelni bringás témákban.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
Igen, igazad van bő 12 euróból megvan a két szerszám ami kellhet hozzá szóval az lesz hogy beszerzem ezeket. Amúgy is jó móka ha apróbb dolgokat én csinálom meg, legalább a technikát is jobban kiismerem.
Elöl valóban 50/34 kompakt hajtásom van, neki nem vágnék 53/39-cel még így is baromi sokat kell addig edzenem.
Még egy dolgot ajánljatok: kellene minőségi lánckenő spray. Bár lehet olaj is de mintha a spray változatokat ajánlották volna korábban.
bandus: simán a fogszám a hátsó fogaskerekeken. Csak sort söviden a két végső fogszámmal adnak meg. Péládul 11-28 ugye hogy 11-es a legkisebb míg 28-as a legnagyobb fogaskerék. Lent bemásoltam hogy a komplett sorok milyen fogaskerekeket tartalmaznak. Ha megvan az első tányérok fogszáma akkor meg tudsz ezekből áttételeket számolni.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Doki16
addikt
válasz pengemetal #39926 üzenetére
Ezt a boltba vetted vagy netrol rendelted? Lehet bemegyek hatha van itt Dunaujvarosba is ilyen. Ennyit meger egy ilyen erzekelo.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39931 üzenetére
Tavaly Prato felől mentünk fel. A szerpentines részen a vhol a 10-es kanyar környékén azért örültem neki - látván a többiek arcát - h hátul befigyelt egy 30-as fog is Kaptam is hideget meleget érte
Nem mondom, 12-25-el is felmentem volna, de így sokkal kényelmesebb volt és nem szenvedés, hanem gyönyörködés a környezetben -
nagyúr
Na akkor te ismered a környéket. Mennyire brutál felmenni ott? Én eléggé tartok tőle.
Még egyébként az is lehet hogy arra a túrára visszadobom a 11-28 sort de ez majd attól fogg függeni addigra milyen erőben leszek.
Szép hely egyébként, nekem az lesz az eddigi bringázásom csúcspontja az biztos és már készülök rá.Més que un club!
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39934 üzenetére
Utólag visszagondolva én is fostam tőle, de csak mert első bálozó voltam az Alpokban. Azért mégis csak az Alpok, egyben közel 2000 szintet legyűrni. Szerencsére előző nap mivel megmásztuk a Timmelsjochot, így lámpaláz már nem volt. Sokan csomagos túrázóként is felkaptatnak, de gondolom üres bringákkal mentek, brutálisnak semmiképpen nem mondanám, ha brutálist akartok nincs messze a Mortirolo (Mazzo felől)
Persze kell hozzá edzettség, volt nálunk is olyan aki tolta a biciklit erőnlét hiányában, de az ilyen felment 1x2x a HHH-ra aztán ennyi volt a felkészülés -
lsebestyen
addikt
válasz HEAHEA #39929 üzenetére
Nézd, a Tour de France-on indulók (tehát a profik) nagy százaléka asztmás, vagy legalábbis annak van diagnosztizálva. Jó levegőn való bringázás szerintem is nagyon ajánlott, persze a fúvókád vidd magaddal! De szerintem is az orvossal konzultálj elsősorban, de nem fog róla lebeszélni!
-
nagyúr
Köszi ez jó hír mert én se jártam még az Alpokban és ez tényleg elég nagy mászásnak tűnik. Remélem csak túlparázom de menni fog. Azért igyekszem addig még rendesen készülni rá.
A lefelé menet mennyire veszélyes? Fékpofákból mindenképp teszek addig a gépre valami igazán jót hogy bírja a tartós lejtmenetet (zöld Swissstoppot néztem ki).Més que un club!
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39939 üzenetére
Nem veszélyes, nagyon vigyázva közlekedik mindenki, azért állatkodni nem érdemes, bár vhol még én is gurultam 70-el minden erőfeszítés nélkül egy-egy egyenesebb szakaszon.
Egy veszélyesebb szakasz van Bormio felé a sziklába vájt alagutak, galériák környéke. Ott összeszűkül az út, tök sötét valamelyik, mert kanyarodik. Vagy beázós az alagút, ezért vizes az aszfalt. Érdemes egy villogót felszerelni ezért előre hátra, ki tudja vannak e vhol carabinierik, meg egyáltalán így biztonságosabb. Van ahol dugó is volt e miatt, olyankor vmelyik irányba igyekvő forgalomnak zurück van
Nem kívánom, de esőben óvatosabban, ja és ne csak a hátsó féket húzzátok, mert tavaly volt olyan, akinek annyira túlforrósodott a felnije, h csak azzal fékezett és defektezettEgy fontos infó még, mert ezt a mi szervezőnk sem tudta, bár nem tudom mivel mentek ki odáig, de a Stelvion a max. hosszúsága a járműnek 10m-ig engedélyezett. Ez ki is van táblázva. Ugyan meg lehet oldani a visszafordítóknál hosszabb járművel is a fordulást, de ha elkapják a sofőrt ott kemény büntik lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
4 napra megyünk ki de furgonnal. Bormióban lesz a szállásunk és onnan tekernénk. Egyik napi cél természeteden a Stelvio de a többi nap mindenki arra mehet amerre csak szeretne.
Fékezéssel nem lesz gond én lejtőn lefelé alapból az első fékemet húzom erősebben.
Addigra remélhetőleg felkerülnek a Campa felnik is meg a Conti gumik, szóval a gépem is alkalmasabb lesz egy ilyen útra.Més que un club!
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39942 üzenetére
Az zsírság, akkor Gaviat ki ne hagyjátok!!!
Az is eszméletlen szép hágó állítólag (sajnos csak képről láttam még)
De ha kombózni akartok, tudtok csinálni olyan kört, h Gavia északról (bár állítólag Ponte di Legno felől szebb), Mortirolo délről Monno felől, az sokkal "lankásabb"
Ez a kör 110 kili és 3000 szint kb. -
nagyúr
-
Mansi
csendes tag
válasz Napfénysüti #39944 üzenetére
A központból indul a kereszteződéstől
De úgy ki van táblázva, h nem lehet eltéveszteni.[ Szerkesztve ]
-
Cadal
őstag
Sziasztok!
Dilemmában vagyok! Bringa cserén gondolkodom, de a meglévő és a kinézet bringán levő hajtás jelentősen eltér fogszámban. Ez okozhat problémát használatnál, vagy meg fogom szokni a cserét követően az új hajtást?
Jelenlegi hajtás: 44-32-22 175mm (FC M590)
kazetta: 11 - 32 9 fokozatú (CS-HG50/9)Kinézett bringán a hajtás: 40x30x22T 175mm (FC-M672)
kazetta: 11-36 10 fokozatú (CS-HG50)Ha jól értelmezem akkor a kiszemelt bringán a legnagyobb áttételen (vagyis amikor a legnagyobb sebességet tudnám elérni) többet kell majd tekernem ha a jelenlegihez hasonló sebességet akarok tartani?
thx.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)