-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Krisz79
őstag
válasz -=RelakS=- #39450 üzenetére
Lámpába ki mit ajánl?
Első lámpára max 5e ft-ot szánnék,de ha van olcsóbb jó áron mit ajánlanátok?
[link]http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
chris-v
senior tag
válasz Krisz79 #39451 üzenetére
Én ezt ajánlom, ez tuti "süt" rendesen
SolarStorm 2x"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #39424 üzenetére
"Sajnos lehegesztett műanyagban volt, így nem akartam szétbarbárkodni, de lehet ha tudom, hogy ilyen nem veszem meg..."
Lidl-ben és Aldiban is 1 hónapon belül bármikor indoklás nélkül visszavihetsz bármilyen nem-élelmiszer terméket, és visszaadják a pénzed. Csomagolás jó ha megvan, de nem kell hogy bontatlan legyen. Annyi, hogy blokknak meg kell lennie. -
D.Orion
veterán
Érdeklődnék, hogy tulajdonképpen milyen előnye van a tubeless keréknek?
Komolyan kérdem, mert nem értem, hogy ez miért is jó. -
Tothgera30
Ármester
válasz D.Orion #39461 üzenetére
"A vastag, erős oldalfal miatt alacsony nyomáson használhatóak, ráadásul nincs bennük belső sem, ami becsípődne felütéskor, így a hagyományos felütéses defekt esélye nullára csökken.
Azt azért fontos megjegyezni, hogy a felnit ugyanúgy szét lehet verni, ha nincs elég levegő a gumiban. Mindenkit óva intek attól, hogy extrém alacsony nyomáson használja. A sűrűbb szövetszerkezet miatt a szúrásos defektnek is jobban ellenállnak, mint a belsős rendszerek, sőt ha használunk defektmentesítő folyadékot, akkor nullára csökkenthető a szúrásos defekt esélye.
Az alacsonyabb nyomásnak köszönhetően terepen kisebb gördülési ellenállás, jobb tapadás és nagyobb kényelem jellemzi őket. A hátrányuk egyértelműen a súlyuk, két keréken már minimum 200 g. Ha használunk defektmentesítő folyadékot, akkor az már 300 g súlytöbbletet jelent a belsős rendszerekhez képest, ráadásul ez a súly a kerék kerületén jelentkezik, ami miatt többszörösen számít."Forrás: [link]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
D.Orion
veterán
válasz Tothgera30 #39462 üzenetére
+ (#39463) venember83 Köszönöm a kimerítő információkat.
-
RichieTri
senior tag
válasz Tothgera30 #39462 üzenetére
plusz ha versenyen hal meg a rendszer akkor ha nincs nálad belső akkor mehetsz haza...
szóval HA tényleg biztonságban akarsz bringázni belső is kell.
és még HA igényes vagy a defektgátló folyadékot(ami nem olyan olcsó) 2-3 havonta lecseréled(kitakarítod).live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Tothgera30 #39462 üzenetére
Szerintem kb egymilliomodik vagyok, akinél ez kivágja a biztosíték, de ha nagyobb a tapadás, nem kéne, hogy a kerék nagyobb ellenállásba ütközzön, tehát nagyobb legyen a gördülési ellenállás?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tothgera30
Ármester
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -=RelakS=- #39466 üzenetére
"de ha nagyobb a tapadás, nem kéne, hogy a kerék nagyobb ellenállásba ütközzön, tehát nagyobb legyen a gördülési ellenállás?"
Gördülési súrlódási együttható =|= csúszási súrlódási együttható -
RichieTri
senior tag
válasz Tothgera30 #39467 üzenetére
Relax...spori
Nem kijavítani akartam hanem kiegészíteni.
Egyébként az idézet vége már a hátrányokat taglaljalive:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
-=RelakS=-
veterán
Nagy hibája szerintem a kör alakú fénykéve.
Vagy jó fényt csinálsz magadnak, és mindenki mást elvakítasz, vagy nem vakítasz senkit, viszont előtted van egy világos fénytócsa. Ennél már csak egy rosszabb van: a lencsés lámpa, aminek kb egyenletes fénye van egy párhuzamos felületen. Mikor kipróbáltam, kb mintha alagútban mentem volnaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Mansi
csendes tag
válasz -=RelakS=- #39475 üzenetére
Most ne abból indulj ki, h itt a képen egyenesen világítok, nem olyan egyszerű egy kézzel fényképezni okostelóval, ez nem egy biciklis setup, csak a kezemben tartottam
A párommal kipróbáltattam beállítva, hogy jöjjön velem szembe, egyáltalán nem volt bántó a fénye, nem vakított. Arra meg kimondottan ügyelek, h ne is történjen ez meg, mert bőven el lehetne vakítani a szembejövőt, de mivel az ilyenre allergiás vagyok, ezért én sem szeretnék másnak gondot okozni, de ettől még 30-as tempónál is bőven elég az előttem megvilágított útszakasz.
Nekem tökéletesen bevált azért merem ajánlani.. -
-=RelakS=-
veterán
Akkora baj nem lehet vele, ha a legtöbb lámpa ilyen, de a fény nem lesz annyira egyenletes, mint kellene, egy része felesleges lesz mert túl sok (közel), vagy nem oda megy, ahova kéne (túl távol). Bár lehet, hogy simán csak egyszerűbb legyártani a tükrét, mint pl a mostani lidlisnek, ami a távolra erősebb fényt csinál, majd puff, levágja.
Én egy ilyen szörnyeteget raktam a kormányra amíg járogattam erdőbe is, de ha jöttek szembe, inkább kikapcsoltam. Mondjuk fényerőben más kategória
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #39477 üzenetére
Egy porszívót tettél a kormányra?
-
Mansi
csendes tag
válasz -=RelakS=- #39477 üzenetére
Porszívót?
Csengő helyett hatásos, főleg ha aksis[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Hogy az a Ctrl + V ilyen-olyan-amolyan...
Naszóval, fotonágyú
Az állványt meg most teszteltem. Nem rossz, csak először nem értettem, hogy a felpattintott bringa váltója miért mondta be hirtelen az unalmast. Hát a rögzítő bilincs elnyomta a váltóhoz menő bovdent
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz Napfénysüti #39369 üzenetére
Köszi szépen a részletes választ (neked is Runner_fxr)!
Mindketten ajánlottátok a cyclocross-t, de sajnos azt nem engedhetem meg magamnak.Tehát maradhatok az eredeti kinézettemnél (Csepel Traction).
Ha jól veszem ki, akkor a cross trekking (általában csak trekking kifejezésekkel találkozom), az lényegében magyarra fordítva túra bicajnak felel meg.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz -=RelakS=- #39480 üzenetére
Azért kell a nyeregcsövet befogni .
-
-=RelakS=-
veterán
válasz lsebestyen #39482 üzenetére
Ki is próbáltam, de úgy jóval labilisabb volt a bringa.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39481 üzenetére
A sima trekking, mit az a csepel traction is, inkább a kényelmesebb bringázásról szól. Fel van szerelve mindennel, melóba járásra, városi közlekedésre kiváló, túrázni is mehetsz vele aszfalton. A cross trekking abban különbözik a sima trekkingtől, hogy az egy kicsit sportosabb. Nincsenek rajta sárvédők, meg csomagtartó (bár ugyan úgy felszerelhető rá), ezáltal kicsit könnyebb. Kerékmérete ugyan úgy 28"-as, a lényegesebb különbség inkább a váz geometriában van. A sima trekkingnek kicsit laposabb a fejcsöve, hogy kényelmesebb legyen az üléspozíció, a cross trekking előredőlősebb, sportosabb. Hajtáshatékonyság szempontjából kicsit jobb a cross trekking. A sima trekking meg kényelmesebb. Persze a cross treking is ugyan úgy jó városi közlekedésre, melóba járásra, az alapján érdemes választani, hogy kényelmesebb vagy kicsit sportosabb bringát keresünk. Illetve ha mennél vele azért jó minőségű földutakra, akkor inkább a cross trekkinget javaslom. Mondjuk én cross trekkingből nem vennék v fékeset, az tárcsafékkel az ideális.
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz -=RelakS=- #39483 üzenetére
Nyeregcsövet szoktam befogni pont amiatt, és az első kereket le szoktam engedni a földre, pont emiatt .
-
Mansi
csendes tag
válasz -=RelakS=- #39486 üzenetére
Akkor te sem nyitottad ki a használati útmutatót?
Masszív a drága és jó kicsire össze lehet csukni.
Beállítottam a garázs sarkába, gyak helyet se foglal, kiváló vétel volt. -
addikt
válasz Runner_fxr #39484 üzenetére
Köszönöm ismételten az infókat!
Viszont így sikerült megint bezavarodnom egy picit.
Azt látom igen, hogy ez ilyen "urasabb" bicaj, de nekem is első dolgom lenne leszedni pl a hátsó csomagtartót.
Sárvédőket mondjuk különösen hasznosnak tartanám, mostani bicajomon sem szeretem a cross típusú sárvédőket, amik esős időben úgy felcsapnak péppel hátulról, mintha rajta sem lenne.Viszont én feláldoznám a kényelmet a sportosabb, pörgősebb tekerés érdekében.
Tehát ez a kinézettem ebből a szempontból nem annyira ajánlott szerinted.Ha esetleg ráérsz és van kedved, szét tudnál nekem nézni azon a webshop-on, ami szerinted ajánlott Cross trekking lehet és árkategóriában is hasonló (90-100k Ft)?
Kritérium lenne mindenképp a 28"-os kerékméret és a minél nagyobb váz méret (összefoglaló szerint a magasságomhoz kb 23-as méret passzol).
Meg akkor vélemények alapján sík útviszonyokra első teleszkóp felesleges, de ez már csak mellékes.Köszönöm, ha segítesz még ebben!
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
De, kinyitottam. Szépen mutatja, hogy tessékszíveslenni a felső csövet befogni.
A szöveg ilyen:
Válassza ki a kerékpár vázának azt a szakaszát, melyet a kerékpárszerelő- állvány rögzítőjébe szeretne csíptetni. Ennek a szakasznak feltétlenül a kerékpár súlypontjának a közepén kell lennie. Állítsa be a kerékpár- rögzítés ( 1 ) szögét a kerékpár választott vázhelyzetéhez illeszkedve (ld. a C- és D- ábrák példáit).Amúgy is, a nyeregcsövemen van lámpatartó konzol, csomagtartó, szóval az nem biztos, hogy használható lesz :] Ha visszajön a gépsárkány a szervizből, megnéznem.
Gy.k.: igen, kettő darab bringám van
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz fery02 #39488 üzenetére
Közben visszaolvastam a topikban és lehet a végén egy Gepida Alboin 500 CRS lesz.
Igaz, ez jóval drágább sajnos és feltűnőbb bicó is (nem feltétlen lenne baj számomra a szerényebb kinézet).Most már csak az érdekelne, hogy pl egy olcsóbb Gepida Alboin 300, az mennyivel lenne valyon rosszabb választás?
Vagy inkább az 500-as alá ne adjam? Végülis beleférhet a keretbe és nyáron lenne használva majd komolyabban előreláthatólag.ivana:
Hátitáskával szoktam kiruccanni, szóval nekem semmi szükségem sincs csomagtartóra.
Sportos tekerésre érdekelne, város, országút és nagy ritkán földtutakon használva.Az már megvan, hogy trekking helyett cross trekking legyen inkább.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
lsebestyen
addikt
válasz Napfénysüti #39496 üzenetére
Jó ég, te mennyit mész egyhuzamban? Én már nyeregtáskát sem rakok fel 150km-ig. Mez zsebébe befér minden, + két kulacs azt szevasz. Ha a víz elfogy, akkor van kút, vagy bolt/pékség akármi, ahol veszek/újratöltik. Nagyon nem egészséges outin hátizsákkal menni!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lsebestyen #39497 üzenetére
Az a baj hogy nyeregtáskába nekem nem férne el minden. Egyébként engem annyira nem zavar a hátizsák, legalább nagyobb a kihívás.
Csak a Fila helyett jobb lenne egy céleszköz.Més que un club!
-
lsebestyen
addikt
válasz Napfénysüti #39498 üzenetére
Miket szoktál magaddal vinni?
Én ezeket: mez zsebébe igazolványtartó, mobil, két darab pzs, egy külső, két gumileszedő, kulcscsomó, egy két müzliszelet, vagy jó reggelt! keksz. A bringán meg max 2 kulacs + pumpa. Ezenkívül másra még sosem volt szükségem.. Persze ha valami technikai problémám van az ciki...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz