Új hozzászólás Aktív témák

  • semmiho

    tag

    válasz Hasaggymeg #292425 üzenetére

    Kis sztorival indítanám a választ - talán belefér. :)
    2016-ban, mikor 2. alkalommal szőrösödött ki a CX bringábon a Shimano 105 fékváltókarban mindkét oldalon a váltóbowden, hirtelen felindulásból vásároltam egy SRAM Red eTap szettet. Lassan vált, az átdobót sosem tudtam tűpontosan beállítani, a bowdenes tárcsafékek sem túl erősek (TRP Spyre, jelenleg), de imádtam és most is elégedett vagyok vele.
    Az eredeti, 8 éves akksik még mindig bírnak 20-30 óra körüli folyamatos használatot.

    2019 nyarának elején, egy akciót kihasználva vásároltam a montira SRAM XX1 AXS Eagle váltást (ismerősnek a hajtókar kellett, nekem a váltás). Azóta is elégedetten használom és összesen 2 alkalommal tapasztaltam hibát: 1 éve a váltó leállt 1x és az akksi kivételével majd visszatételével helyre jött. A másik, az eredeti XX1 AXS váltó beadta a kulcsot - ami helyett vettem durván akciósan egy GX-et, pont mikor kijött az új XX rendszer (kb. féláron adták).

    Van még egy 2018-as Canyon országútim is régi Red eTap rendszerrel és egy fully-m XX1 AXS-sel, valamint a játszós trail HT bringámon GX AXS van. Nincsen mechanikus váltós bringám jelenleg. Pontosabban, egy 1x11 mechanikus éppen építés alatt.

    Borzasztóan régen használtam már mechanikus váltót. Ami viszont bevillan, hogy ha elfogult is vagyok, de a terhelés alatti váltás - AXS Eagle esetén ez sosem okozott problémát nekem. Plusz, 1x beállítottam 2019-ben a hátsó váltót a régi montimon és azóta sem kellett hozzá nyúlnom. Az előny? :)

    A 12-es Shimano XT/XTR is tudja állítólag a terhelés alatti pontos váltást, de azt nem próbáltam soha. Egyébként Shimano fan voltam 2019-ig - de csak a 11-es Shimano rendszerekig jutottam.

Új hozzászólás Aktív témák