-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
válasz Ringman #237098 üzenetére
Így voltam én is, csak már annyi nem használt cucc halmozódott fel, hogy erőt vettem magamon. Szinte mindent elvittek egy héten belül, egyedül a G2 R, amire nem jött meg a vevő idáig. Fuji vevő másnap visszatelefonált, hogy mégis kellene neki az Elite kerékszett is, úgyhogy azt is elvitték, pedig már kosárban volt az XDR rotor hozzá. Remélem, még januárban el tudom hozni az utódot.
https://barbieripnk.hu/
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #237099 üzenetére
Tej nincs.
Itt van minden, Nobby vagy Eddy lesz, schwalbét szeretnék.
Lehet elfér az Eddy is, ahogy írta MPowerPH ahova felmész onnan le is kell jönni, ez még a sirató falra is felmegy, xt12 van 11-51 es sorral, mt-420-as fékekkel és a kondim sem alap, viszont technikám az elég gyenge.
Csináltam egy súlyos képet kíváncsiságból, 460g van köztük, nem eget verő.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Maximum1 #237102 üzenetére
"460g van köztük, nem eget verő" - jujjj. Főleg ha 70g-ot 600 euróért spóroltál meg
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #237102 üzenetére
Én a Nobbyt választanám. Az sárban is jó, de lassabb mindenesnek is elmegy.
------
Amúgy ha nem mész sárban, lehet egy apró mintás mindenes is megfelelne.
Continental Cross KingNekem volt már sokfajta ezekből mind tökéletes volt. Terep és aszfalt egyaránt.
A legjobban talán a Rekon tetszett.
2.6" széleseknél, 180-as, és 200-as tárcsával sem tapasztaltam semmilyen problémát. Jól lassult fékezésnél, kanyar ok, nagy homokban is haladós, szépen gurul...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz togvau #236980 üzenetére
Pedig pont a Shimano gyártja az egyik legmegbízhatóbb és legkönnyebben légteleníthető, beállítható hidrós fékeket a piacon. Semmi bonyolultság nincs ebben. Ennyit kell tenni: A fékkart vízszintbe állítod, letekered a légtelenító csavart, be a tölcsér. Féknyerget lecsavarozod a helyéről, ha nincs célszerszám, akkor egy nagy lapos csavarhúzót a betétek közé tolsz és óvatosoan szétfeszegeted, ezzel a dugattyúk alaphelyzetbe állnak. Lehet betét kivétel után a dugattyúkat is visszatolni közvetlen, egy kisebb csillagvillás kulcs csillag részével, de nem kellő tapasztalattal ott könnyebb kárt okozni, mert megrepesztheted a dugattyút. Majd be a shimano bleed block a betétek helyére.
Legolcsóbb ha veszel a praktikerben vagy az obi-ban vékony gumicsövet, ami passzol a shimano féknyereg légtelenítő szelepéhez, illetve gyógyszertárban fecskendőt. Vagy veszel légtelenítő szettből valami olcsót: [link]
A fecskendőbe felszívod az ásványi fékolajat, kinyomod a bubikat, rányomod a csövet a féknyereg légteleítő szelepére, megnyitod a szelepet (3-as imbusz, vagy 7mm-es villás kulcs kell hozzá, típus függő), benyomod az olajat a nyeregnél, a tölcsérben kijönnek a bubik, elzárod a nyergen a szelepet, leveszed a fecskendőt, a fékkart 3 állásban megpumpálod, lefelé, fölfelé és vízszintben. Leveszed a tölcsért, vissza a csavar. Kész van a légtelenítés. Ha a fékkarnál a tölcsérbe koszos olaj megy amikor tolod át az olajat, akkor értelemszerűen, annyiszor tolsz át friss olajat amíg nem a tiszta jön ki a tölcsérbe. Utána féktisztítóval alaposan letisztítod a nyerget, fékkart és biztonság kedvéért a tárcsát is. Mehet vissza a betét és beállítod. Hasonlóan egyszerű még a Tektro-t, bár azok néha hisztisebbek és túl kell tölteni. Minden más fékkel többet fogsz szórakozni mint a Shimano-val, azt garantálom.Motorokon túlméretes minden, ott a levegő egyszerűbben kijön, bringán kis pöcs alkatrészek vannak, jobban megreked a levegő, ezért kicsit macerásabb, de a Shimano egyszerű mint a faék.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ringman #237089 üzenetére
Köszi Honlapjukon mondjuk nincs is drótperemes verzió, mind hajtogatós.
Maximum1: cross-trekkingre kell Mi az, hogy alap verzió? Az Evolution Line jobb? Az EZ? Számomra ezekből a leírásokból nem nagyon derül ki.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #237106 üzenetére
az valami spéci cube-edition, drótperemes és nem tubeless. azt hiszem az első defekt után cseréltem, mert nem valami vastag amúgy.
-
Ringman
nagyúr
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #237103 üzenetére
Gondolom aki ilyet vesz, annak ettől megállna a szíve.
andrisbandi sár az lenne, ősztől-tavaszig használnám, ezért is vennék schwalbét, jjeahh is oda ajánlja őket ha jól emléxem.
Eddy vs Nobby/kék/Dark Archon
Gyári oldal szerint az egy super ground, Profil:HS473
Van mindenféle verzió[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ringman #237107 üzenetére
Hát, azt látom, hogy a tömege feleannyi, mint a mostani Land Cruiseremnek, de azzal is annyi defektem volt már, hogy töltöttem a belsőbe defektmentesítőt. A G-One-nal is ez lenne, vagy a Zefal Liner szalagja.
Maximum1: köszi, akkor inkább azt veszem.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #237110 üzenetére
Nem tudom mennyit mész terepen, de ez is egy nagyon jó gumi ha több az erdő.
Haver pirellivel tolja, szereti, defektje még nem volt 2ezer biztos benne van már.G-one, kb. 400km-et mentem vele, nekem tetszett a tudása, száraz úton használtam nyáron 50-50%, defekt 2x volt, alap bringához kapott model, mint Ringman-é, ez a super ground biztosan sokkal jobb defekttálóságban.
[ Szerkesztve ]
-
Megvolt az éles ruha próba reggel. 1-4°-ban, és atom szélben. De én ebből semmit sem éreztem szerencsére. Tökéletes volt a komfort. Ez a Kellys nadrág is eszméletlen. Nem hittem volna, hogy ilyen vékony kis anyag, ilyen jól szigetel. És érdekes módon, nekem a betét sem hiányzik belőle.
A kamásli is tökéletesen vizsgázott. Azzal voltam a legszkeptikusabb.
Sose gondoltam volna, hogy én ilyen időben tekerni fogok. De teljesen természetes volt az egész, így rendesen felöltözve.És hát a bringával is most tekertem először "élesben". Kicsit féltem a trekking-országúti váltástól, de semmi gond nem volt. Kicsit túlgondoltam ezt. Ereszkedni még nem mertem tempósan, ott azért húztam a féket. Na meg az erő még hiányzik, de az nem a bringa hibája.
A Bryton 310-es Bt szinkronizálásos mizéria is megoldódni látszik. Nem tudom ki írta, hogy BT-n iszonyat lassú, de kb 4 perc alatt szinkronizálta fel az 1 óra 15 perces adatot. Számomra ez nem rossz. Ennyi idő alatt vetkőzök talán le a tekerés után.
Szóval, köszönöm szépen mindenkinek a ruhákkal való tanácsokat! Nagyon hasznosak voltak, és tényleg minden cucc nagyon jó lett! Köszi srácok!
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #237094 üzenetére
Sziklás mint állat.
Más...2 év után (és miután minap láttam abban a háu tu blíd simánó bréjk di ízi véj videóban,hogy a csaj konkrétan sárlevet engedett le bringájukból ) fékfolyadékot cseréltem a renCerben. Első volt szutykosabb, itt a vegyes látszik milyen is volt a tiszta olajhoz képest...2 év és ~15ekm/~180e m szint után nem tűnik annyira vészesnek (mondjuk ez minősítheti lejtőzési képességeimet is, ugyebár )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #237113 üzenetére
Na, Te sem könnyíted meg
Szerinted elég lehet a Nobby vagy Eddy kell.
Oké ez egy ebájk, de én közétek tartozom ezzel is, ezért itt zaklatlak benneteket nem a saját topikjában, több gumis tapasztalat is van itt.
Gondoltam kicsit feldobom a ki mennyi pólóban teker napokat.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #237115 üzenetére
Szerintem 35mm elég, 40mm van most a gravelen, sok aszfalton, Papp-rétre felmenni már fáj vele.
De lehet az már csirkén nézne ki rajta.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Feltöltöttem egy videót, hogy nekem mennyi idő Bluetooth-on feltölteni az aktivitást. Bryton 410+ Xiaomi note 10 5g (szegény kicsit meg is fagyott a hidegben ).
Más: Ma jól besz@pattam magam. Aszfalton akartam tekerni a montival, aztán meggondoltam magam. A sárral nem volt gond, csak belefutottam egy 15%- os majd egy 20%-os részbe, ahol már szegény race king elvérzett . Tolhattam még vagy 600m-t felfelé, mert esélytelen volt ott a sziklás,faleveles részen újra elindulni. Van itthon egy x-king, azt felraknàm előre. Hátra jó szerintetek az itt is ajánlott ár-èrtèk bajnok Hutchinson vagy semmivel nem lennék előrébb? Gyorszàras, merev, xc bringàról van szó .
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #237114 üzenetére
Nem akartam a gumik minősítésébe belemenni, hisz az a gumi, bringa, cipő stb.XC, Trail, vagy éppen AM amit annak nevez a profitvezérelt piac. Én hóban is nyomtam a békepárti (=agresszív ellentéte ) Race Kinggel, meg ott a kevélyen is, ugyanakkor biztos van hatvannal lejtőző vaddisznó, aki füle kábé az avart súrolja a kanyarokban és akinek a Magic Mary is kevés lenne oda...és mivel egy kép többet mond 1000 szónál, íme pár a (számomra) neccesebb helyekről.
[kép] [kép][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #237117 üzenetére
Hát ez jó sok. De lehet vele létezni.
Én mikor hazaérek leállítom az edzést kerékpár betolom a garázsba Kiveszem a telefont az órát lámpát satöbbi satöbbi bemegyek és már telefonon applikációban látom az edzést. Egy ilyen manőver nél fel sem tűnik ha két perc is lenne egy feltöltés, de egyébként a Garminnál jóval gyorsabb. Pár másodperc
Én semmire le nem cserélném.[ Szerkesztve ]
-
válasz szimpláncsak #237117 üzenetére
Azért ne normalizáljuk a szart, 2023-at írunk, ezek meg párszáz byteos adatmennyiségek, ha nem azonnal történik a szinkronizáció, az a világ röheje. Tele van az egész ház, meg az életünk mindenféle IoT kütyüvel, minden smart, meg Bt, meg ilyesmi, az, hogy ennek percekben mérhető időre van szüksége, az egy vicc.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
-
fulton
addikt
válasz parandroid #237121 üzenetére
Ez is igaz nem nagy elvárás lenne mai világban készüléktől hogy pár kilobyte pillanatok alatt feltoljon. Valamin a gyártóknak is kell mutatni hogy miért vedd a drágább készüléket.. Nem mintha olyan nagy összeg lenne ezt megvalósítani
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #237117 üzenetére
Feleannyiért mint a gármin és a zájfon nem rossz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #237118 üzenetére
Beszédes képek, szerintem ott nem mernék lejönni semmivel, el is adom
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #237118 üzenetére
Hasonló terepen mentem még Bontrager XR2 gumival, ami eléggé XC, ha nem állat módjára engeded rá, az is kibírja.
Ennek ellenére én egy ebike-re biztos, hogy az nem nézném, hogy milyen nehéz a gumi, hanem hogy tapadjon rendesen. Márcsak azért is, mert hátsó kereket nagyobb nyomaték forgatja, mint rásegítés nélkül, kis mintás gumival lehet pár emelkedőn gondot okozna. Illetve mivel merev bringáról van szó, ha jól emlékszem, mindenképp valami ballonosabb gumit raknék bele, hogy ne rázza ki a lelkem, ha jól tudom azért az elektromos hardtailek rohadt merev vázzal vannak elkészítve.'92 Honda VFR 750
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #237113 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #237125 üzenetére
Azért annyira nem vészes, felfelé legfeljebb megállít valamelyik nagyobb, majd újraindulsz, lefelé meg óvatosan megközölöd őket, ha kialakul a nyomvonal onnan kezdve már csak arra kell vigyázz ne üsd oda váltót, pedált.
bardi...rásegítéssel a xart sem érdekelne +pár 100 gramm a gumin, olyan helyen mentek ki ott a Kevélyen pedelec-el, hogy gyalog is nehéz feltolni.Nem nyomvonalaztak, csak lendületből át mindenen, és ahhoz bizony kellhet a vaddisznó gumi ne csússzon és ne is verd szét a felnit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #237128 üzenetére
Enyém eleje is volt ilyen sötét, amit fotóztam ugye már kevert,mert azért csak keveredik amíg végül tiszta lesz...de nem amilyent itt kiengednek 7'10"-től. [link]
Azt sem tartom kizártnak, hogy a városi használat, melyet a hosszabb és ritkább terepezős fékezések helyett a millió kis fékezés jellemzi, jobban koptatja a mozgó részeket.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #237132 üzenetére
Ilyenkor akár megtérülhet a nyomatékkulcs, mellyel nem bikáztad úgy rá bilincsét, hogy most letörjön az ütéstől.
Szépek azok a Magura fékkarok, nekem kinézetre, formára azok a legszebbek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz fulton #237120 üzenetére
Dechatlonos aláöltözet, és a neonzöld Dechatlonos RCR felső.
szerk.: Vagyis hát ezt a felsőt. [link] Neve alapján nem RCR, de bele van varrva a cimke.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Maximum1
őstag
Schwalbe Eddy Current-et rendeltem meg, köszi mindenkinek.
Vittoria tejjel lesz összerakva.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #237132 üzenetére
Mert csapatod lefele . Lombhullató erdőt ezért nem szeretem annyira, mindíg fosok az ilyenektől
#237133 Hasaggymeg: ja, egyik legformásabb fékek, de ez azért nálam mindent ver:
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz fulton #237130 üzenetére
Igen,de nekem nincs folyamatosan összekötve a telefon meg a bryton. Szóval én azzal kezdem, hogy bekapcsolom a telón a Bluetooth-ot. De majd Kipróbálom, hogyha menet közben is össze van kötve akkor mennyi időbe telik neki. Amúgy a Huawei p20lite-al sokkal könnyebben ment Bekapcsoltam a telefonon a BT-t , utána megnyitottam az app-ot és rögtön látta. Xiaomi-t valamiért nem szereti
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #237139 üzenetére
Akkot lehet csak telo függő. Hát mutasd be őket egymasnak
-
m72
tag
válasz Runner_fxr #237105 üzenetére
Olyan vállalható minőségű légtelenítő csomagot tudnál ajánlani MT200-hoz (tudom, ez a szám itt tabu ), amiben minden benne van, amire szükség lehet a légtelenítéshez (bleed block, stb.)? A szabványos, nem bringa specifikus szerszámok megvannak itthon (dugókulcs, imbuszkulcs, torx, stb.)
-
Ringman
nagyúr
válasz stickermajom #237135 üzenetére
szerintem vállalható, de inkább használtan néznék, mert ez drága. a promax féket nem szokták dicsérni. azt hiszem ez 200 volt tavaly vagy tavalyelőtt. futnék egy kört használtakkal is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #237138 üzenetére
Mekem az olyan mint a Magura [link] sufnitungos másolata. ...de hát én és a szépérzék, te vagy a fotó mester.
Ez is tetszik. [link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
-
Maximum1
őstag
A többihez is az kell, nyugi.
Tölcsér
Block
A többit meg ahogy írta Runner_fxr, obi/gyógyszertár.
Itt egy szett, de az ára... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #237147 üzenetére
Pont akartam mutatni egy ilyennel [link] (kis túlzással) vállalkozást indítasz 5 rongyból. A BR-M 200-ason talán tömlőcsati sincs, így kell az is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #237138 üzenetére
Dehogy... Itt pont csapattam, de akkora sar volt vegig, hogy a szenvedos folfele utan a lefele gyotrelem volt. Piszok lassan csorogtam lefele majdnem mindenhol. Ezen a koron a megszokott atlagom 16km/h folott van, most lett 12.
A Mecsek ezen oldala ossze van jarva, fel meteres nyomvajuk, mellette terepjaro nyom. Sokszor az ut mellett az erdoben mentem, mar ahol lehetett. Gyotrelmes. Megint en voltam a lama, mert ha koran reggel elindulok, akkor meg minden fagyott. Csak utalok sotetben elindulni.
Ha valaki tud olyan kort, ami eso utan is jarhato marad itt Pecs kornyeken, es az erdeszek/vadaszok/favagok is elkerulik, akkor azt szivesen veszem. Gondolom a Jakab-hegy fele felejtos, inkabb a Mánfai-kőlyuk fele kellene elindulni, de arra meg iszonyat sok a kidolt fa.
A lampa problemat a sisakon ugy nez ki megoldottam(elmeletben) egy fejlampaval. Az akksitartot levagom hatulrol, forrasztok neki egy hosszabb vezeteket, az mehet be a hatso taskaba. A pantot osszevarrom, a lampat elol pedig siman tudom rogziteni a sisak szellozonel, kicsit ramelegitek a muanyag lapjara, hogy ne a fejemhez, hanem a sisak formajahoz idomuljon. Es kb. ennyi. Modifikaciok nelkul mar kiprobaltam, csak a fene sem akarja cipelni az akksikat.
A Sofirn lampat megrendeltem egyebkent, dobtam be melle egy futasra alkalmas fejlampat is, mert az nincs, es ez olcsobb volt, mint a Decas.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- PDF topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Friss traileren a Commandos Origins
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Melyik tápegységet vegyem?
- Androidos tablet topic
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Proxmox VE
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...