- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- ASUS routerek
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Hálózati / IP kamera
- Mikrotik routerek
- Crypto Trade
- Rendszergazda topic
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
A bicikli méretek nem a top tube lenght-nek felelnek meg, hanem a seat tube range c-c-nek. Illetve nézd hozzá a stem length (stucni), illetve saddle setback (mennyire tolod hátra a nyerget) értéket is. Ezek legalább annyira befolyásolják, hogy mennyire tűnik kicsinek a bicikli, mint a váz mérete.
Illetve mikor ráültem a lentebb engedett nyeregre, én is úgy éreztem, mint ha túl kicsi lenne. De miután megszoktam tényleg sokkal jobb lett.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tomi_Sci
őstag
Erről vélemények? Hány barig bírja? SOS kéne egy pumpa.
Tegnap egy hosszú karika közepén kaptam egy defektet (1200 km után volt az első defekt az olcsó CST slickkel, nem rossz), és a második fújásnál ismét cserbenhagyott a BBB Windgun-om. Szerencsére 20 perc után jött egy csaj a helyi bringás egyesületből és kisegített, megmentett 20 km tolástól.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
marcusa
addikt
Sziasztok!
Az első lánctányéron nekem nincs ilyen műanyag védő, ezért minden alkalommal tiszta olajos lesz a lábszáram. 4 csavarhely van a külső lánctányéron, viszont ahogy mértem, 15cm van a szemben lévő lukak között. Keresgéltem és ilyeneket találtam: http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/hajtomuvedo/17331_prowheel-muanyag-hajtomuvedo/
De itt is és a vaterán is amit találtam, 17cm-s luktávolságot adnak meg. Kisebb nem is létezik?
Köszi:-)
-
Tomi_Sci
őstag
Egy outi pumpa mindenképp kell majd, de a montira elég lenne nekem kevesebb nyomás is. Az egy dolog hogy 5 bar-t írnak rá, volt már hogy a pumpatestről lerobbant a fej hasonló nyomásnál
A Mammoth-ról a hivatalos honlap is 6bar-t ír.
Akkor a jövőbe tekintve: ti milyen országúti pumpát ajánlotok 5k körül?
A montihoz meg megveszem a Lidliset.Szerk: Ja, és BBB-t mégegyszer nem veszek
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
M_o_g_y_i
őstag
A legújabb bringára vonatkozó szabályok hol érhetők tetten?
Telepakoltam a küllőket ilyen reflektorral, de nem tudom e mellé kell-e még a borostyán színű is, vagy sem?Lesz nemsokára (heteken belül) egy pár jó állapotú Hayes 160mm-es tárcsám pluszban, csak városi használatban volt és az se sokat.
Majd feldobom apróra is, ha aktuális.[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Zebu
addikt
válasz Tomi_Sci #1957 üzenetére
Basszus valami baj van velem akkor, mert tök az rémlik, hogy 10 körül tud. Igaz nekem még reégebbi változat van belőle.
Ilyet használok még országútin: [link]
Bár eddig nem kellett országúton defekt miatt használnom szerencsére.
(#1955) Cathfaern: Lemértem többször is magam. Hm mindegy Nekem inkább a másik vált be Ezért próbáltam a bodyscanninget, hogy kiszűrjem a mérési pontatlanságot.
(#1956) marcusa: Alivió védőt szivesen odaadom ha kell neked Én leszedtem. Inkább csíptesd össze a nadrágszáradat.
[ Szerkesztve ]
-
marcusa
addikt
-
Zebu
addikt
Nem tud valaki adni 2db kulacsrögzítő csavart? Ami gyárilag a bicón van nem elég hosszú, hogy feltegyem a kulacstartót és a pumpa tartóját is. Vagy ha nincs ilyen, akkor hol találhatok efféle csavart?
(#1960) marcusa:[Ennek] a hajtókarnak a védője. Nekem nem kell. De nem értem hogy leszel olajos. Érdemes lenne megtisztítani a láncot és újra olajozni igazi láncolajjal. Valami sűrűbbel. Az nem normális, hogy összecsapkod.
[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
-
M_o_g_y_i
őstag
Pumpa: ilyet, csak más néven és olcsóbban (~4500 Ft-ért) rendeltem Kínából, f@sza erős, a teleszkópot is simán felfújja, pedig 9,5-10 bar kell a súlyomhoz bele.
[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
attiati
veterán
Az mitől lehet, ha a kormány alapból jobbra akar fordulni menet közben, ha elengedem?
Gondolom ez így nem normális és nem azért van, mert a bicikli súlypontja is a tengelytől jobbra van. -
M_o_g_y_i
őstag
válasz marcusa #1970 üzenetére
Áhh, nem lesz jó.
Ennek középen vannak a csavarjai.
Az Alivio hajtóműé viszont 99%, hogy igen.
Annál is a legnagyobb fogaskeréken vannak a furatok.(#1972) marcusa:
[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Zebu
addikt
Szerintetek érdemes lenne lecserélnem az alivio váltókarokat deore-ra?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1949 üzenetére
Annyi szokott változni, hogy melyik mennyit emel a beépítési magasságon, valamint hogy felül mennyire nyúlik túl a vázon. Számottevő hiba ami előfordulhat, hogy magasabb csapágy szettet veszel mint ami volt, és rövid lesz a villa nyaka.
A BBB az alu csészés, elvileg abba van egy ipari csapágy, az elég jóféle cuccnak néz ki, élőbe még nem láttam.
A ricsi az egy kő egyszerű acél csészés dolog.
Az XLC meg az Acor valószínűleg ugyan az lehet belülről.. azok is aluból vannak, viszont szerintem úgy van beléjük rakva az acél csésze, nem hiszem hogy ezek is iparisak lennének, szét kéne kapni megnézni...
Igazából mindegyik szeret beázni, az iparisnak szokott lenni egy plusz tömítése, azok kicsit jobban bírják, de mindet beépítés előtt szét kell borítani, és jól telekenni vízálló zsírral.[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1980 üzenetére
Szóóóval akkor te melyikat ajánlanád?
Az XLC jobb lenne mint a Ritchey? Vagy az is bőven elég?Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1981 üzenetére
Ricsit azt annyira nem, többit meg az a baj hogy nem láttam még belülről, így nem tudok biztosat mondani sajnos. Én így látatlanba az acort venném.
Jah egyébként igen, amelyikbe anguláris ipari csapágy van, abba lehet csapágyat cserélni, már ha kapsz hozzá.. nem kell a csészét kivenni a vázból.[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
S.O.S
debrecenben keresek a mai nap és a holnap délelőtt folyamán iylen kazettaleszedőt
ha van akinek van, ne tartsa magában -
Teasüti
nagyúr
Innen senki nem volt véletlen a pécsi Mecseki Hegyikerék teljesítménytúrán?
Vagy 50-en voltunk és még mindig nekem van a leggyengébb gépem és majdnem a legfiatalabb is voltam.
Hihetetlen milyen bringákat láttam, mintha a Bikemag cikkeiből elevenedtek volna meg a Meridák, Cannondale-ek, Konák, Specik, Kellys-ek.
Meg öltözékben sem szenvedett hiányt a mezőny, így végignézve a társaságon itt nincs is semmiféle gazdasági válság.
A bringák harmadán rókák voltak és úgy fele össztelós gép volt. Karbonvázak is voltak szép számmal és volt nem egy, amibe szerelmes lettem.
Speci rókákkal. Az a gyengém.
Tökre elszégyelltem magam a kis xt-s Mistral-ommal, mint két éve ugyanitt a Neuzerrel.A túra nagyon gyilkos volt, félholtan jutottam haza.
Fellazult, eső áztatta csúszós utakon mentünk, ami eleinte turista utak voltak, később már inkább erdész utak, meg szerviz utak. És minden útfajtát víz mosta kövek tarkították, meg agyagos sár. Illetve ahol nem volt sár, ott éppen csak annyira volt süppedős, mintha keményebb homokon mentem volna. A futófelület csíkot húzott végig, bár el nem süllyedtem. Ez azért volt jó, mert minden energiámat elvette és alig tudtam gyorsítani. Jah nem, nem tudtam gyorsítani, nagyon hamar elment a lendületem.
A többiek felfelé általában lehagytak és nem azért, mert keményebbek, hanem mert én nem tudtam kiállva tekerni.
Félterep gumim van, aminek a közepe teljesen sima. Hát nem volt vicces ezzel végigvinni a túrát.
Még jó, h volt spd-m, mert ha nem tekerek hatékonyan, akkor elforog a kerék. Ergó végig ülve kellett felmennem mindenhol, kizárólag a saját erőmből.
Mindkét térdem fáj most órákkal a túra után is.
Meg nulla oldal tartása volt a gumiknak, maximálisan ki voltam téve a nyomvályúknak, folyamatosan azért káromkodtam, mert lecsúsztam a nyomról és sokszor okozott kellemetlen pillanatokat a becsatolt láb, elég nehezen tudtam csak lelépni ilyenkor, egyszer estem is csak az spd miatt.
Egyszer meg a sár miatt, olyan mintha hóban mentem volna. Nem én irányítottam a bringát, hanem úgy benn ragadt a nyomvályúkban a sáros szakaszokon, mintha egy kanyargós sínre lett volna rögzítve. Én meg győztem tartani az egyensúlyt.
Ha ezt előre tudom, akkor nem indulok ezen a túrán.
Bár voltak sárvédőim, így is térdig tiszta retek lettem, a cipőm egy élő sár.
Az első sárvédőt vhol meg elhagytam és csak hazafelé eszméltem rá erre (egy SKS Shockboard volt ).Jut eszembe, az még üzemszerű felhasználás egy XC könnyített versenybringánál, ha köves utakon megyek úgy 30-cal, pár méteren 40-nel? Vagyis 10-20 centikre ugrál alattam a merev vázas bringa ilyenkor.
Mert erős a gyanúm, hogy ide már fully kéne, abból is már-már Enduro, de egyáltalán nem éreztem a bringa határait. Vagyis nem éreztem, hogy ez fájna neki. Még nem esett szét alattam.Tapasztalatok:
- Két teli kulacsot kár felcipelni, ha van fent is kút.
- Kell vmi bütykös gumi. Meg új sárvédő. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #1986 üzenetére
Hát a kő definíciója nálam a kavics után és a szikla előtt.
Olyan öklömnyitől a fej nagyságún át, még sziklák is előfordultak szép számmal beágyazódva az útba.
Hát gondolhatod, hogy milyen zúzás volt, ha elhagytam a sárvédőmet!![ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1982 üzenetére
Amúgy ezekhez 32-es kónuszkulcs kell? Ha jól tudom az a szabvány,
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1989 üzenetére
Azért kérdem mert 32-es kulcsom van és nem olcsóak a jobb fajták
Közben találtam képeket az XLC-ről: [link]Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
superecneB
őstag
Valaki használt már ilyet?
SKF LGMT 2/0.4
Shimano XT-756-os kónuszos agyaimat szeretném újrakenni. (Az egyik vadi új, de úgy tudom gyárilag elég spórolós a zsírral a shimano, így kézben megforgatva valóban kicsit darabosnak tűnik a mozgása, de nincs még befűzve, tehát egy kis teherrel biztosan szebben forog)Van itthon MOL Liton LT 2EP-m ha esetleg ez is jó. Állítólag ez jó vízálló képességgel és terhelhetőséggel rendelkezik.
-
fpeter07
veterán
Jó hír, hogy (szvsz) jól sikerült a matek vizsgám, cserébe lesántultam egy kicsit a bal lábamba... Pedig csak egyszerűen fel akartam kelni a székről, erre egy csontdarabocska elhagyta a helyét. Így jár, akinek hirtelen sok lett a szabadideje.
Holnap viszont bringás idő lesz, így azt nem fogom kihagyni.
-
Zebu
addikt
válasz M_o_g_y_i #1983 üzenetére
A jelenlegi alivio szettem is 9-ces. Annyi bajom van vele, hogy nem tudom a fékkart mögé tenni. Mármint jelenleg markolat, fékkar, váltókar van. Sajnos nem tudom a váltókart és a fékkart megcserélni, mert az alivio olyan fomr,a hogy ezt nem teszi lehetővé.
Egyébként hogyan kellene lecserélni, hogy pontos is legyen?? Bovdenek maradhatnának csak a váltókart kellene...
[ Szerkesztve ]
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz superecneB #1992 üzenetére
Motorexnek a fehér zsírja elég jól működik. Próbálhatnál olyat.
- Mindenki hazudik! -
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #1992 üzenetére
Én most a műhelybe MOBILGREASE XHP 222 zsírt vittem, ezt rakjuk a jobb csapágyakba. Még tesztelés alatt áll, de az állagát és minőségét tekintve az egyik legjobb zsír amivel eddig találkoztam, és nagyon olcsó!
Sima LT 2EP az egy szar, az LZS 2EP régebben jó volt, de az is iszonyú olajos, víznek egyáltalán nem áll ellen. LZS 2 ep még nyúlós volt, viszont az LT 2ep darabos izé, olyan az állaga mint az őszibarack lekvárnak. Az említett mobil meg szinte döbbenetes, kihúzod belőle a kést, és 5 centin keresztül húzza maga utána kés a zsírt, doboz oldalán miliméternél vékonyabb csíkokba ott van a zsír pár centin keresztül végigtapadva, attól hogy kiveszem belőle kést ahogy belenyúlok.Shimano agyak nem attól darálnak hogy kevés benne a zsír vagy rossz, ezektől maximum zörögnek benne a golyók, a darálás attól van hogy túl szorosra vannak állítva gyárilag. Ha beteszed akkor még jobban megszorul, és tönkre megy normális élettartamának a tizede, huszada alatt.
-
superecneB
őstag
Itt egy Guide Sajna nem kapható tudtommal hozzá semmi dugasz. Régebben XT-hez mintha láttam volna. Hoppá
(#1997) ---Lasali---
Mindenképp megnézem ezt a zsírt. Lehet vajon kapni Debrecenben? Wow és kapható 1671 Ft nem is vészes.
Ha már szétkapom úgyis állítok a csapágyhézagon tehát ez fel sem merült bennem, de tényleg most, hogy írod, úgy rémlik már régebben is hívtad fel erre a figyelmet! -Köszi a tippet![ Szerkesztve ]
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz ---Lasali--- #1997 üzenetére
Hétfőn nézek valami jobb zsírt én is, kell majd a mociba (kormány-, kerék- és lehajtás-csapágyakhoz) és a bringához is.
Shell-t gondoltam, abból tudok most "kunyizni" (elvileg).[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #1998 üzenetére
Autós boltba nekem másnapra meghozták, próbálkozz az egyikben. Nekem 1550 ért hozták meg, neten van 1300 alatt is azt hiszem.
(#1999) M_o_g_y_i
Szerintem ez a zsír jó lesz oda is.Egyébként a saját bringáimon, meg haveromén kísérletezek egy fémfelület nemesítő zsírral. Xado CV Baromi kemény ragadós undormány, kormánycsapágyba szerintem több mint jó, majd kiderül kónuszos meg iparis agyakba mit teljesít, csak használni kéne a bicikliket.
Shimano Ultegra középrész is fel lett vele töltve, meg look pedál.. shimano pedál..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xbox tulajok OFF topicja
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Renault, Dacia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- További aktív témák...