-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
-
chubby2o6
senior tag
Hogy hívják azt a kis "csavart", ami a váltókarban azt a lyukat zárja, ahol a bowdent kell befűzni?
Egy hete cseréltem a bowdeneket, akkor vettem észre, hogy a balosból hiányzik. ( Ezért is szoktam le a szervizről; legutóbb ott cserélték, és b...ták visszatenni.)
Lehet ilyet kapni egyáltalán, vagy ki lehet váltani valamivel? -
addikt
válasz parandroid #219486 üzenetére
Hogy érted, hogy nem arra való? Már nem az én lábamra? Egy Northwave Spider Plus 3. A neten ódákat zengenek róla.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
FőDudu
addikt
válasz Fall-N #219503 üzenetére
Nalam ez az oreg Giant XTC szinten V fekes, mert amikor vettem a sulyom miatt javasolta a bringaboltos, hogy pedal es fek csere nem artana. A sultom miatt az egyik oldalon levo tarcsa siman elcsavarhatja a villat.
Igy lett V fekes a bringa es azota is eleg. Szoval a tarcsa tartok a kerekeken ott vannak, a vazon is ott a felfogatas a nyergeknek. Majd ha nagyon slim leszek ;)
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #219501 üzenetére
Az milyen 26"-os váz melybe belemegy a 28" is? ... ja, közben látom, a villába nem hinném befér 28-as kerék.
chubby206... az egy műanyag csavar, [link]
Fall-N... azzal állítod a kar távolságát a kormánytól, hogy pl. egy kis kezű nő is elérhesse.
FőDudu... az, hogy csavarja nem a féket, vagy súlyodat, hanem a villát minősíti. Vaddisznó 90 kilós, 25 kilós e-bikeal lefele állatkodó bringásokat is tárcsafék állít mrg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #219510 üzenetére
Shift Cable Cover Screw
Shimano váltókar burkolat porvédő csavar
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #219511 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #219509 üzenetére
Az ott a 100 kilós haverom és a tárcsafékes bringája, amit kizárólag terepen használ: [kép] [kép] [kép] [kép] . Ráadásul csak 30mm becsúszós a telója, mégsem csavarodik semerre, csak kell egy rendes minőségű teleszkóp, vagy merev villa. Ha új mtb-t vesz az ember, szvsz ma már el kell felejteni a V féket és a 26-os kereket. Használtan fillérekért más téma.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
laci06
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy itt kérdésre tudtok esetleg biciklit ajánlani, hogy merre lenne érdemes nézelődni?
Feleségemnek szeretnénk új biciklit. Fontos lenne, hogy van egy 1.5 éves kisbabánk, akit gyerekülésben szállítana néha a biciklivel. Ő nem szeretne elektromosat, és mivel egy kisbaba is van a képletben, ezért nem szeretnénk, ha nyekkenne alatta, vagyis egy minőségi biciklit keresünk, bármennyibe is kerül.
Mi az az árkategória ahol már jó bicikliket lehet kapni? Alapvetően egy trekking kerékpárban gondolkodunk és újban. Esetleg van konkrét márka amivel nem nagyon tudunk ráfázni?
-
MPowerPH
félisten
-
FőDudu
addikt
válasz Hasaggymeg #219508 üzenetére
Nem mindegy, hogy 115kg, vagy 175.
Nem vagyok pehelysuly.
Inkabb biciklizo medve...FőDudu
-
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz laci06 #219515 üzenetére
A decathlonos bicajokat szokták ajánlani a szakik. Alap gépnek okésak.
Pl; VÁROSI KERÉKPÁR LD 900
A súlya tényleg jó; 14 kg
- Ezt lehet érdemes figyelembe venni választáskor, mert a többi csomagtartós sokkal nehezebb. ("még több"-re kell kattintani a termék lapján, kb középre legörgetve, ott lesz a súly)A gyerek ülés + a baba lesz kb 12 kg...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #219386 üzenetére
Bikeinn: Adtam le rendelést, és kozvetlen rendeles után láttam hogy maradt egy termék a kosárban aminek már nem kellett volna ott lennie, le is vonta az összeget, azonban utána éltem a termék eltávolitásával. Az összeget gondolom még csak zárolták és csak annyit fognak levonni amennyit ténylegesen hagytam a megrendelésben igaz?
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz laci06 #219515 üzenetére
Mondjuk [ez egy jobb] felszereltség/megbízható, kapható is és csak kicsit drágább mint 300eft. Még a méret lényeges a linkelt M-es. No és kapható, mert az elérhetőség az gyér,
más nem ki kell menni érte. -
addikt
-
m4tyo
csendes tag
Sziasztok!
Bringa vásárlása előtt állok, kérdésem lenne, hogy a [link] mennyire megbízható? Ismeri közületek valaki? -
m4tyo
csendes tag
válasz Hasaggymeg #219525 üzenetére
Pont ezért kérdeztem rá
-
andrisbandi
őstag
válasz m4tyo #219524 üzenetére
Ha nem esne le azonnal az árakból, a fizetési lehetőségeknél egyértelművé válik, h be akarnak csapni.
- Csak utalás van. PayPal nincs.scamadviser.com
is dailybicycles.com a scam or legit?
This website is suspicious.Negative highlights
The website's owner is hiding his identity on WHOIS using a paid service
We discoved the website is served from a high risk country
The website is from a high-risk country and selling well-known brands
This website has only been registered recently.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #219523 üzenetére
Na majd megírom tapasztalatom ahogy olvastam kommenteket az értékelésükről háát...meglátjuk.
-
m4tyo
csendes tag
válasz andrisbandi #219527 üzenetére
Igen, gyanús volt nekem is azért is érdeklődtem, mert nem találtam a neten semmi infot hozzá
köszönöm a gyors segítseget!![ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz Dark Archon #219523 üzenetére
Zárolnak, könyvelve a csökkentett tétel lesz csak, a többit feloldják.
-
stickermajom
addikt
-
tknof1871
őstag
Üdv! A kerékpárvázaknál a betűkódok, amik a váz méretére utalnak, mit jelentenek? Nekem úgy tűnik, hogy egy váztípuson belül se egyértelmű, hogy egy betűkód milyen nyeregvázcsőhossz tartományt jelent.
Azt értem, hogy MTB kerékpár esetén szorozza meg az átlépési magasságot 0,57 – el, és megkapja a vázméretet centiméterben. Versenykerékpár esetén szorozza meg az átlépési magasságot 0, 66 – al, és megkapja a vázméretet centiméterben. Így a 2 kategóriában más nyeregcsőhossz lesz az ajánlott ugyanannak az embernek. Világos. De 1 kategórián belül nem látom egyértelműnek. Egyik oldal szerint nekem S méret kell, másik szerint M méret kell, harmadik szerint L méret. Van olyan oldal ami csak az átlépési magasságból számítva ajánl vázméretet, másik a testmagasság szerint, harmadik mindkettő szerint.
Nagyon megbonyolították. Már gugliztam. Megmértem az átlépési magasságom.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
#86978560
törölt tag
-
MPowerPH
félisten
Szepen megszivtuk ma...
Mecsek labanal alig esett valami este. Fent a hegyen meg valszeg omlott az eso. Olyan meg nem volt, hogy lefele menet azert esek el, mert a hatso kereket leblokkolja a sar, es iranyithatatlan lesz a gep.
Utana mar tojtam ra, ontottem az olajat a lancra, es vagy 20x atvagtaztunk az utba eso patakokon.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#86978560
törölt tag
válasz tknof1871 #219533 üzenetére
Az általad írt átlépési magasság gyakorlatilag a belső lábhossz + egy cipő talp vastagság, ez legalább 1-2 centivel kevesebb legyen.
A belső lábhosszból az elméleti nyeremagasság, ebből pedig az adott nyeregvázcső hossz illetve váz méret is meghatározható.
Pl.:
belső lábhossz = 80 cm
80 * 0.883 = 70.64 cm35 cm nyeregcső + ~3 cm a nyereg tetejéig - ~8 cm a minimális kihúzhatóság = ~30 cm
70.64 - 30 cm = ~40.64 cm a legkisebb nyregvázcső hossz.
70.64 - ~6 cm = ~64 cm a legnagyobb nyeregvázcső hossz
Tehát 40 és 64 cm között bármi lehetne, attól is függ mennyire lejt a felső cső (klasszikus országúti vs modern), és ez csak a függőleges a vízszintes távolság szintén változik a felhasználástól függően, csak úgy mint a stack és a reach is.
-
Ma a saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy mennyire fontos a táplálkozás, és a helyes folyadékbevitel tekerés közben. Szerencsére a lehető legpozitívabb értelemben!
Ugyanis tekertem, egy egyéni rekord, 82km-es távot. Ami a Giro szakasz Tát-Visegrádi vár része volt. Oda-vissza. És most úgy írom ezeket a sorokat, hogy alig vagyok fáradt (Olyan mint ha 30km-t mentem volna csak). Ugye írtam már, hogy nekem a 100km a kitűzött cél. Nem tudom ha nem álok meg most 82-nél, lehet meglett volna. Csak kifogytam a kajából, és élénkül eléggé a szembe szél is már. Nem kockáztattam.
Ebben a 82km-ben volt 10 perc amikor nem tekertem. Mert megettem a várnál egy protein szeletet fent. Strava: [kép]Annyira jó, hogy így megtapasztaltam magam (a ti tanácsaitok alapján persze), hogy ennyire fontos a kaja-pia tekerés közben!
Ui: Mindezt egy Crossway 10-zel, aminek még a telóját sem lehet lockolni.Mikor jöttem hazafele, és éreztem, hogy van erő. Voltak ám olyan gondolataim, hogy Marótról felmegyek még Dobogókőre is. Aztán elhessegettem, nehogy megrogyjak. Esztergomba meg majdnem elindultam még a Vaskapuba fel. De arról is lebeszéltem magamat. Egyik emelkedőt sem ismerem. Majd elmegyek egyenként mindegyikre. Aztán ha úgy alakul, lehet megyek majd egy Visegrádi várat meg a másik két emelkedőből valamelyiket.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Gaben92
őstag
Végre eljutottunk mi is tekerni úgy normálisan. (Néhol foltokban még mindig van hó.)
A terv az volt, hogy megyünk valamerre de úgy 10km után rádöbbentünk, hogy itt bizony nem árt tervezni. Sikerült rátévedni konkrétan erre az útra és rögtön megértettem miért is lehet pedeleces fatbike-ot bérelni a park bejáratánál. A hardtail fogalmazzunk úgy, annyira nem frankó itt.
Kotortam neten egy egész jónak kinéző utat, Garmin híján megvettem a Workoutdoors appot mert az tud Apple Watch-on navigálni, megyünk megnézni milyen.
Páromnak bejött a dolog nagyon, kivéve amikor ezekre a nagyon fatbike/enduro terepekre tévedtünk, de azt én se élveztem túlságosan, hogy őszinte legyek. Lőtt is gyorsan pár képet mikor megálltunk pihizni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #219541 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #219541 üzenetére
Hidasrol mentunk Obanyara, majd a Zengore, de oda mar nem masztunk fel, mert ki tudja, ott folfele milyen mocsar volt. Hetenyig mentunk... 60km volt betervezve, de a nehez terep miatt azt is elengedtuk.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz #86978560 #219537 üzenetére
Sajnos ezek a számítások semmit sem érnek. Addig értek valamit, ameddig vízszintes vázcsövek voltak. A ejtett vázak óta a geometria, amit kell nézni. Például hiába lehet a példád szerint 40-64 cm üléscső magasság (nincs is 64-es MTB amúgy sem), ha például a kormány távolság nem jó. Nekem a virtuális felsőcső hosszból az 58 cm, ami jó. A kerék mérete meg borít a dolgokon rendesen. Például nem mindegy, hogy 26", 27,5", 29", mert a magasságot alapvetően befolyásolja, így a klasszikus üléscső hossz már semmit sem mond. Ezért is lettek az S, M, L, XL. A többit meg a gyártó leírásából kell megnézni. Ha van lehetőség akkor személyesen ráülni! Vagy legalább legyen összehasonlítási alap.
[ Szerkesztve ]
-
Ez így lófasz, muti a teljes szintprofilt, a sebességgrafikont, a pulzust, a pedálfordulatot, meg a wattokat!
Amúgy a 20 körüli átlag, 400m szint 80k-n, átlag 100w-tal, az olyan jó kis vasárnapi, trekkinges kirándulós szint, valami alsó pulzuszónában. Az a fajta eléhezés, amitől tartottál, az itt nemigen fog előjönni, inkább majd laktátküszöb környékén (egyénfüggő, így látatlanba mondjuk azt, hogy tartós 160+ pulzus a teljes tekerésre).
De egyrészt valahol el kell kezdeni, másrészt az a lényeg, hogy élvezted!
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #219545 üzenetére
Ingyenes Stava ennyit tud. És simán telefonnal mérem csak. De persze oltsál be, nehogy már örüljek egy kicsit magamnam.
Bakker, mondom, hogy kezdő vagyok. Nekem már ez is nagy szó!Közben nézem az országúti bringákat. Tudom, hogy a váz méret sok dologtól függ, de ha 185cm vagyok akkor 56-59 körül nézzek? És áttételben melyik az, ami hegymenetre jó? Mert azt sem vágom.
Szerk.: Átlag 21,5 és 430 szint. (És ~100kb vagyok). Több infót nem tudok.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Lásd a szerkesztést. Ne hagyd magad letörni!
Ahhoz a magassághoz 55-56 lesz a jó méret, nagyobbat ne is nézz. Váltó mindegy, ha legalább tiagraszint (vagy 105, vagy ultegra). Az alap Tiagra 2x10 sebesség (újabb 105, ultegra 11), hátul 11-28, vagy 11-34 a lfedés max (ha a nagy fogaskerék nagyobb, könnyebb mászni), elöl meg a 34/50 a jellemző, az teljesen jó.
Szerk: Uhh, hát 100kg-val az nagyon jó, itt minden cipelt kiló számít, főleg mászásnál. Én az elmúlt 2-3 évben felszedtem 5-6 kilót, nagyon durva, hogy ez is hogy visszafog, bele se merek gondolni 20 kg extra súlyba.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #219547 üzenetére
Poénnak vettem nyugi.
Köszi az infókat. Akkor ez alapján keresgélek. Ismerősömnek van egy szép Trek 2.1 téli bringája. Az a szép fehér-világoskék vázzal. Azt lenne jó megvenni tőle. De az tuti nagyobb mint 56. Meg hát nem is biztos, hogy eladja nekem. Ma akarok beszélni vele.
Szerk.: Na ja, hát van pocak a sok konzolozás, Forzázás miatt.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #219549 üzenetére
A baj nem a sar volt, hanem egy szakasz Obanya fele, ami szarazon poros. Egyebkent agyagos, vizesen brutal tapados lesz, felkapja a gumi, es vege. A Rekon egyebkent sem jo sarban, eletveszelyes volt most is, nem tudtam lefele jokat jonni. Mecsekben koves, sziklas sokkal jobban fekszik neki.
Szerintem egyebkent hatul elkopott, kicsit gyors volt ez, nem birta sokaig. 1300km van csak benne.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me