- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deicide
veterán
válasz rootkiller #15899 üzenetére
Nekem sem áll rá a lábam a pörgetésre, azt gyakorolnom kell, majd tavasszal nekiállok, hogy szokja azt is a lábam. 46-14 az nem is rossz, az MTB-n most 42/12 van, azzal már büntetés a 30 feletti átlag.
Szakbarbár: biztos csak megszokás kérdése, de egyelőre nem barátkoztam meg vele, remélem tavasszal sikerül.
Runner_fxr: van itthon 1.5 és 1.75 slick is, csak lusta vagyok cserélgetni.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Mansi
csendes tag
válasz Runner_fxr #15895 üzenetére
Nem bánnám, ha télen mindig ilyen pocsék idő lenne mint ma (11 fok, eső és szél nélkül)
-
hegyimorc
senior tag
válasz lorcsi #15898 üzenetére
A típusnév végén a szám az űrtartalma, tehát a Raptor 10, az 10 literes. A vizestömlő 3 liter.
Ha csak tiszta vizet viszel benne, nem pedig mindenféle cukros izoizét, használat után kiöblíted és rendesen ki is szárítod akkor nem lesz gombás. Ha benne marad az isostar, akkor viszont egy hónap alatt is tönkre lehet vágni Elég nagy, csavaros nyílása van, könnyen lehet tisztítani is, de szerintem ha egyszer "bezöldült" akkor már nem biztos, hogy tökéletes lesz.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15890 üzenetére
Felesleges az 53-as tányér előre, pont ezért lett a hátsó fogaskeréksor úgy kitalálva hogy 50-es is elég legyen bőven. 50/11-el mezőnyben bőven lehet tartani az 50km/h-s tempót véleményem szerint.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rootkiller #15904 üzenetére
Az meg mi a fenének?
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #15906 üzenetére
Persze, ha az ember szeret pörgetni, de nekem kell a nagyobb tányér, mert 80-as fordulat felett már nem szeretem. De rá kell fanyalodjak, mert a 40+ tempóhoz muszáj lesz.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15906 üzenetére
Azt nem értem hogy végáttétel ügyileg miért beszélünk folyamatos síkon való menetelről? Nekem lefelé igen is kell az 53-11 keményen megtiporni.
Az 50-34-ről vélekedek úgy hogy azért lett hogy kiváltsa a 3 tányért a hobbi országútin. Nálam az 53-39 a standard verseny kar, 52-42 triatlon áttelel, 55-42 meg időfutam.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
deicide
veterán
válasz rootkiller #15909 üzenetére
Lehet azt 50/12-vel is, ha 100-as fordulat felett tudod pörgetni. 60km/h-hoz 50/12-vel 114, 53/11-el 108-as fordulat kell, nem olyan nagy a különbség.
55/42, na egy olyat kipróbálnék.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15909 üzenetére
Én főképp egyedül járok, mondjuk az 52-39-nek köszönhetem hogy hátul csak a felső fogaskerekeket kell használjam. De szívesen hajtanék 50-34-el, egyrészt mert említettem egyedül bringázom másrészt használni akarom az egész sort nem csak 4 fogaskereket. Olyan mintha a többit leszedném ott se lennének. Bár egy egy kamion után ha meghuzatja magát az ember akkor jól jön a nagyobb tányér de amúgy csak szenvedés. Bár volt szerencsém takarmányszállító teherautó után 80 felett is tekerni pár km-ig, de az volt életem utolsó 80 feletti tempója mert a kanyart alig bírtam beszedni az acélvázas géppel. Relatíve 1 fogat jelent hátul ez az 53-50-es dolog ha jól gondolom? 55-42-es áttételt, hát hm. Ehhez még harmatgyenge vagyok.
(#15908) deicide: Te görkorcsolyáztál vagy mit, olyan combokkal megértem hogy az ember nem elégszik meg az 50-es elsővel.
[ Szerkesztve ]
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15911 üzenetére
Milyen áttételü és hány sebességes sor van hátul nálad?
Azért nálam az 53-11 és a 39-28 között elég sok minden van, 4.8 vs 1.4, nem monti ez hogy 1 alá menjem az áttétel.deicide: de nem tudok nagyon pörgetni ezért számít minden fog.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #15911 üzenetére
Leginkább annak köszönhető, hogy 130kg-al kezdtem bringázni is, MTB-vel, 1.75-ös gumival, meg persze a lassan 2 év alatt jórészt hegyen legyalogolt/futott kb 4000km is sokat segített.
Mostanra ez inkább egy életformává alakult, az elején nem gondoltam volna, hogy ha kimarad egy nap, már szarul érzem magam.rootkiller: a pörgetést is tanulni kell, meg gyakorolni, mert én is tudok, próbálgattam is, nincs vele gond, de nagy akaraterő kell, hogy ne váltsak vissza pár perc után, mert egyszerűen kényelmesebb taposni. De 40km/h felett már extrém áttétel kellene egy 60-70-es CAD-hez. Meg 70es combok.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15913 üzenetére
12-23 és 9-es sor van hátul, ilyen kiosztással Nekem tetszik amúgy, csak lehetne pl egy 14-27 is bőven megfelelne. Egyrészt mert szeretek pörgetni másrészt mert az alsó fogaskerekeim nem kopnak egyáltalán. És ha a 14-es kevés még mindig tudok feltenni 12-est.
(#15914) deicide: Ismét egy példa hogy van élet elhízás után is, örülök az ilyen történeteknek.
-
eddie1978
aktív tag
válasz imyourfriend #15911 üzenetére
Én tavaly váltottam 50/34-re. Nem bántam meg. Igaz előtte is már 50/39-et használtam régóta. Nekem sok az 53-as tányér mert én pörgetni tudok inkább. Az éves átlagom 85rpm. Így is síkon általában 50/19-15 amit használok a 12-25-ből 90-92 körüli fordulattal. Leginkább a 17-est. Először kicsit fura volt az elöl 16 fogas ugrás a 11 helyett, de már megszoktam. Az 53-39 is 14 lenne. Jól tud jönni az első 34-es.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
Tudtok ajánlani olyan kis mini pumpát amivel gond nélkül fel tudok lőni 4-4.5 BAR-ra egy 2.2-es gumit? (és viszonylag nagyobb erőfeszítés nélkül)
-
imyourfriend
őstag
válasz eddie1978 #15918 üzenetére
Mondjuk az érdekes lenne nekem, bár itt épp 13 fogat ugrik de nagyon ritkán van használva a 39-es tányér. Majdhogynem új állapotnak örvend mert balatonkörökön kívül nincs nagyon használva. 52/19 kényelmesen halad síkon, van hogy lejjebb váltok maximum 1-et, és itt megállt a tudomány mert az már annyira nem pörgetős része a dolognak 30+-os tempónál (31-33-ig) De idén tovább fejlődök, remélhetőleg nem csak Szombathelyig hanem Sopronig se lesz megerőltető elhajtani oda és vissza.
-
Toomy
senior tag
válasz fireproof #15863 üzenetére
Én most ilyet használok, de szerintem Lasalinak tedd fel ezt a kérdést, mert igazából Ő tudná megmondani, hogy kompatibilis e a te fékeddel ill. lehet hogy tud olcsóbbat is ajánlani.
Cserélhető betétest én azért vettem, mert csak 1x kell jó belőni a fékpofát és ha elkopott akkor csak kihúzom az új gumit az újat meg bele és nem kell megint tökölni a beállítással. -
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15915 üzenetére
12-23? A régi soroknak nagy hibája az idétlen áttétel szervezés. Szerintem a 11-28 a legjobb ami lehetséges, viszont ehhez már utolsó szériás ultegra/dura kell váltóból vagy közepes kanalas.
Na szóval a 34-23 még mindig durvább áttétel mint a 39-28, a 39-23 még ennél is keményebb. A másik dolog: miért nem rakod elől le és tolod kisebb kerekeken?
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
anorche1
őstag
Kezdő bringásként kérdezem. Miért jó pörgetni?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15922 üzenetére
Nekem azért tetszik mert normálisan emelkedik a fogkiosztás, ami azt illeti maximum kettesével de van hogy csak 1-et. Pont ezért vettem, a 3-as váltakozás már kellemetlen lenne mert nem nagyon tudnám kihasználni úgy. Elől azért nem szeretem lepakolni mivel régebbi fajta a vázam és ezt annyira nem díjazza, 39-12-nél pl már bele is akad olykor a nagyobb lánctányérba elől. Állítani nem nagyon lehet ezt el kell fogadni de úgy nem nagyon használom, szóval elviselem.
-
rétisün
veterán
válasz imyourfriend #15925 üzenetére
a 39-12 az nagyon keresztbeváltás, és nem igazán ajánlott.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15925 üzenetére
Arra akarsz utalni hogy nagyon csavarodik a váz meg a hajtókar monoblokk kombo?
Egyébként a mostani rendszerek ezért is jók mert mindkét tányérnál két állása van az első váltónak és így a láncvonalhoz megfelelően áll a terelő.
Hajlás tekintetében a carbon/pressfitBB/ultegra hollowtech 2 egyébként igen közel van a 0-hoz, főleg egy régi acél/alu+octalink kpmbóhoz.
Artengo TR 990 Pro
-
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15928 üzenetére
Integralt 105os kettanyeros van fent es amikor ledobom 39-12re neha beleer. Csavarodni nem nagyon csavarodik sikon csak dombon felfele. De nem erdekel ez engem. Majd ha dolgozom beszerzek egy carbon paripat,mar megbeszeltem magammal.
-
TripleB
senior tag
válasz superecneB #15919 üzenetére
Mennyit szánsz rá?
ezt viszem terepee és országútra is magammal"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15929 üzenetére
Nekem ez előtt SLX volt, előtte ISISes Truvativ, előtte meg négyszöges, úgyhogy végig jártam a ranglétrát. Azt gondolom hogy ha integrált tengelyű kar van a bicikliben akkor onnantól a váz tud gyenge pont lenni, ezt küszöböli ki a press-fit.
Milyen vázad van?
Artengo TR 990 Pro
-
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15931 üzenetére
[link] Avagy puch reynolds 531-es (a váz csak illusztráció, nem az én bringámról készült) ebben volt négyszögtengelyes shimano ax600-as hajtóművel, de olyan négyszög hogy nem monoblokk hanem sima csapágyas. Majd most került bele az integrált 105-ös darab. Ha megnyomom oldalról a hajtókarnál a vázat látványosan hajlik, de 15ezer volt az egész gép melyből kiárultam majd kétszer annyiért a szettet ami rajta volt aztán felépítettem a paripát.
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15932 üzenetére
Puch a márka
Puch vezet,
Puchnál jobb csak
Puch lehet.A váz mindent megmagyaráz ilyen tekintetben. Nekem is valami hasonló van csak nem reynolds, abból lesz a városi gép. Addig még ki kell fizetni a Cubeből a fennmaradó 20ezret, aztán neki lehet állni.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15932 üzenetére
Reynolds 531 (nem hőkezelt, szakítószilárdság: 700-900 MPa)
Ez a csőszett 1935 óta, változatlan technikai paraméterekkel kapható. Egészen a 70-es évekig nem is volt vetélytársa. Mivel nem hőkezelt, rézforrasztással is illeszthető, viszont a mangán a TIG hegesztést nem igazán szereti. Az 531-es szettből teljes a méretválaszték, és villaszárakhoz is leginkább ezt ajánlja a cég.
Volt nekem egy 531-es csövekből készült Puch vázam, amit soha nem felejtek el. Minden idők legkényelmesebb váza volt, használtam országúton, terepen és az életem egyik legrosszabb döntése az volt, hogy egy télen befogtam városi munkábajárós használatra. Aztán volt egy kis ütközésem, és megtapasztalhattam, hogy miért is volt olyan kényelmes a váz: már egy apró frontális ütközésre kiflibe hajlott a felső- és alsó cső. Törés nem lett belőle, ami nagyon jó hír annak, aki ad a passzív biztonságra.
A váz különben reinkarnálódott: szétszedettem, és a középcsapágy-házát felforrasztattam a tandemre, hogy a kislányom is használhassa, illetve az éppen maradt csövei is megtalálták a helyüket.
Manapság már beláttam, hogy a váz egy bizonyos merevsége nem hátrányos tulajdonság, így másoknak inkább az egyébként olcsóbb, TIG hegesztett 525-ös csőszettet (vagy más cég azonos kaliberű cro-mo szettjét) szoktam ajánlani. Villához viszont az 531-es az ideális, mivel ott a rugalmasság még véletlenül se hátrány. Ha a használt gépek piacán egy klasszikus 531-es gépre vagy vázra bukkansz (olcsón!), vedd meg, mivel garantált minőségben és kényelemben lesz részed!Artengo TR 990 Pro
-
rabtibus
tag
Sziasztok !
Erősítsetek meg ( vagy javítsatok ki ) ha lehet :Ez a két termék így megfelelő együtt ugye ?
Schwalbe Lugano Puncture Protection HS384 Blue Stripes 325g , 622-23 (700x23c)
Schwalbe AV15 622 x 18/25 belső gumi 105 g, autósKöszi előre is
Tibi -
imyourfriend
őstag
válasz rootkiller #15934 üzenetére
Olvastam én is, ezekkel a vázakkal valahogy az a helyzet hogy valakinek sokat ér valakinek meg semmit sem. Kényelemre annyira kényelmes hogy 100km alatt nem érzek semmiféle gondot sem, pedig se bringásnadrág se SMP nyereg nincs a bringán, egyszerűen érezni lehet amikor gödörbe megyek hogy bizony nem gond a bringának sokat csillapít a helyzeten. De épp a kényelem miatt nem cserélek aluvázasra legyenek azok bármilyen jók is meg könnyűek. ~11kg a bringám, hobbi szinten bőven megfelelő kategóriában van és nem érdekel hogy van könnyebb mtb. Amíg el lehet hajtani rendesen és minőségi kerekezést lehet művelni a vázzal vagy a többi alkatrésszel addig fentmaradnak, versenyezni nem járok csak hobbiból nyomom. És sokszor jól esik hogy megemlítik csendben, jé egy acélvázas bringa. Mások meg úgy ítélnek meg hogy nézd milyen szarral megy, viszont ez lepereg a vállamról mint a huzat.
-
rabtibus
tag
válasz rootkiller #15936 üzenetére
szia,
köszi az észrevételt, nem is kockáztatom meg az autós szelepet, van átalakítóm otthon,
erre módosítottam a belsőt :Schwalbe SV15 622 x 18/25 belső gumi 105 g, presta
Így is okés, gondolom
-
csaabz
őstag
Volt már valaki tekerni az Aggteleki Nemzeti Parkban?
Leginkább az erdei túrák érdekelnének. Honnan érdemes indulni?https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/
-
MODERÁTOR
válasz csaabz #15940 üzenetére
Terepen még nem, de ezt a részt viszonylag jól ismerem. Nyáron jó lenne "hazamenni" egy kis tekerésre, ezt már régóta tervezem. Szállást bérelni nem kellene, mert van, csak jó idő és legalább egy hét szabadidő szükséges, hogy mindent be lehessen járni.
Harrrr!!!!
-
rootkiller
őstag
Na kikerült a maradék a városi biciklinek szánt vázból. Bizonyos Splendor, és belga. Most már csak azt kéne kitalálni hogy 622 vagy 635, aztán rendelek villát.
Artengo TR 990 Pro
-
superecneB
őstag
válasz TripleB #15930 üzenetére
Bármennyit.
Mármint egy jó pumpát akarok, így az ár az másodlagos, nyilván nem akarok azért 10en ezer forintokért venni egy pumpát, de hogy most 4000 vagy 6000 ft az tök mindegy, az a fontos, ha szükségem lesz rá akkor kéznél legyen, megbízható legyen.
Azért jó lenne, ha lenne rajta egy nyomásmérő, de persze nem létszükséglet. Könnyen és gyorsan fel lehessen lőni 3.5 barra egy 2.2-es köpenyben lévő külsőt, és PRESTA szeleppel megbirkózzon. (UST-s felni)[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz superecneB #15943 üzenetére
Presta szelephez átalakító kell, én nyáron vettem 5ezer forintért pumpát és viszi a 9-10 bar-t is simán. Azt hiszem 12 bar-ig van benne a nyomásmérés.
-
superecneB
őstag
válasz imyourfriend #15944 üzenetére
Most jut eszembe hogy van is átalakítóm.
-
imyourfriend
őstag
válasz superecneB #15945 üzenetére
Országútihoz vettem egy pumpát én is, leginkább olyant ajánlatos melyet a kerékpárboltok is használnak. Az biztosan megfelelő minőségű és sokáig bírja, szerintem ~5ezer forint környékit használhatnak sok helyen.
-
fpeter07
veterán
válasz rootkiller #15933 üzenetére
Én úgy tudtam, hogy csak a Puffin ad erőt, és mindent lebíró akaratot.
-
Tomi_Sci
őstag
Outi fékpofát vennék elérhető áron.
BBB gumi BBB csilivili gumi BBB pofa
Esetleg más hasonló árban? (ebikeról)Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Van egy Shimano Sora FC-3301-es hajtóművem 52/39-es tányérokkal, octalinkes középrésszel. Idén valószínűleg cserés lesz a középcsapágy, milyet ajánlanátok bele? Illetve ha a lánctányér is elkopik majd akkor cserélhetem-e erre az FC-2300-asa típusú lánckerékre vagy FC-3403-ra? Elvileg ugyan úgy 5 karos, 130 mm-es az osztóköre mindkettőnek. 8 sebességes rendszerem van.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
dudi6
senior tag
Sziasztok!Most szereltem fel az új fékem az országútimra és használat közben furcsa kattogó hang jön az első fék felöl. Amikor simán megpörgetem és behúzom a féket akkor nincs ez a hang, csak ha megyek vele. Mi lehet a gond? Mit állítottam be rosszul?
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- További aktív témák...