Új hozzászólás Aktív témák

  • Wombath

    HÁZIGAZDA

    válasz jjeahh #135601 üzenetére

    Én rendszeresen használtam a fatet télen a hóban, latyakban, sárban, semmi baja nem lett. Viszont a mostani dagonyamaraton betett, az első és hátsó kerekekben nekem is minden csapágyat cserélni kell (6 darab összesen), gyakorlatilag állt a sáros víz az agyakban belül. Érdekes, de a középrész megúszta, és a pedálokba sem jutott be a sár, hiába, a PD-M520, ha jól teletömöd zsírral, gyakorlatilag tengeralattjáró :).

    Valószínűleg a kerekek is jobban viselkedtek volna egyébként, ha ellenőrzöm a tömítéseket, mert szétszedés után gyakorlatilag szárazon (zsír nélkül) voltak. Persze lehet, hogy ez a téli havas, latyakos utak hatása is valahol, kimosódhatott is akár a gyári kence, ha volt. Én egyébként minden út után lemosom teljesen a gépet, és nem nagynyomásúval, hanem csak óvatosan. Már csak azért is, mert lakásban tartom a bringá(ka)t, megölne az asszony, ha sárosan áttolnám az előszobán :).

    Ha most bekerülnek az új csapágyak, akkor alaposan tömítek mindent Motorex 2000-es zsírral, az nálam nagyon bevált ilyen célra (is). Mindezen felül a kormánycsapágyat is át kellett pucolni, de az kónuszos, így ezen nem is lepődöm meg. Tönkre éppen nem ment, de ha majd cserélni kell, iparis változatra váltok itt is. Pucoltam a droppert és a telót is, ezeket csak becsületből szerencsére, mert egyikben sem találtam port, de jobb most megejteni az 50 órás szervíznek megfelelő szétszedést, mint hogy sáros olajban mozogjanak a becsúszók. Szombaton megyek a csapágyakért, betolom a helyükre őket, ahogy az időjárást nézem, a következő tekeréseken kapják majd az ívet rendesen :D.

    Amúgy ha nem dolgoztam volna korábban éveket bringaszerelőként és lenne meg még az alapvető szerszámok túlnyomó része itthon, elég sokat sírtam volna. Így szerencsére a hat csapágy (kábé egy 10-es, mert nem a legolcsóbb kínait vettem azért) és némi zsír/olaj/pucoló árából megúszom. Bringát meg szeretek szerelni.

Új hozzászólás Aktív témák