Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz MPowerPH #2735 üzenetére

    Összevetve NB-eLoop B14-3 vs Arctic F14 PWM ventiket. Az eLoop kb. 4% magasabb RPM mellett, hoz 20%-kal nagyobb statikus nyomást.
    De(!), a teljes képhez figyelembe kell venni azt a tényt is, hogy a statikus nyomás nagyobb mértékben (négyzetes arányban) növekszik minden ventinél a fordulatszám növelésével. (Ergo azonos fordulaton, már messze nem 20% előnye lenne egy eLoop-nak, hanem max. 15%, de inkább valahol 12%-14% körül lehet a reális hasra ütésre, az említettek miatt. Érdemes összevetni a számokat és arányaikat egy excelben.)

    Én kvázi ilyen értelemben mondtam, mondtam, hogy nincsen nagy csoda. 1 filléres 1500forintos venti és egy 6-8-10k venti között, jó ha van kb. 10%-13% hatékonyságkülönbség (légszállítás, statikus nyomás).
    Igazán a motor és a csapágyazás minősége miatt érdemes többet fizetni. Szerintem(!).

    Vagy érdemes fanduct-ot (vagy tömítéseket) használni, hogy ne szökjön a levegő és ott keletkezik a légnyomás, ahol kell. Ezt jellemzően máig használják a márkás gépek tervezői.
    Vagy megnövelni a gépház levegőztető réseit, a kisebb légellenállás érdekében.

    Az aerocool és az eloop-t ugyan azon körülmények között hasonlítottad össze, hogy ha borzalmasnak véled a DS ventiket?

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák