- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Router gondok
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
BC546 helyettesítésére milyen tranzisztort tennétek be?
Valami olyan tokozású kellene, amit csavarral fel lehet rögzíteni és szintén kellően nagy bétája van.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
csabyka666
addikt
válasz CPT.Pirk #43446 üzenetére
Mármint a keresztmetszet-változás miatt csökkent le? Hm, nagyobb áram, nem tudom, a fogyasztása nem változott érdemben, ugyanúgy 100W körül mozgott.
Amúgy lehet benne valami, hogy előzőleg a teljes réz melegedett, mert nem csak a "kanyarban" lilult, hanem a párhuzamos részeknél is.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Jim Tonic
nagyúr
Helló, lenne egy kérdésem.
Háromfázisú motort szeretnék bekötni egy fázisra. Vettem ugyebár egy üzemi kondenzátort, illetve egy indító kondenzátort, amit egy időrelé fog lekapcsolni.
3kW-os motorról van szó. Ha jó tudom, egy ekkora motort három fázisnál már delta kapcsolással kötnek, esetleg csillag-delta lágyindítóval.
Egy fázison egy hogyan nézne ki? Az oké, hogy csillag kapcsolásnál mit hová, merre, de elég lesz neki? Tudom deltába kötni? Azt hogyan kell? Kompresszorról van szó.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Lompos48 #43456 üzenetére
Köszi, ez nem rossz, bár nem áll teljesen össze a fejemben. Egy indító van az üzemivel párhuzamosan (nálam majd időrelé kapcsolja le), ez tiszta. Viszont szerintem vagy a Line1-re, vagy a Line2-re (fázis és nulla) kell kötnöm őket aszerint, hogy milyen forgásirányt akarok. Vagy rosszul gondolom? Illetve a kérdésem arra is irányult volna, hogy ehhez a motorhoz melyik bekötés a jobb választás?
Davinya: köszi, ezeket én is megleltem. De ellentmondások is vannak köztük. Pl. a Lompos rajza sem egyértelmű nekem.
Amúgy hogyan méretezzem az üzemi kondenzátort? Valaki szerint 70uF/kW, mások szerint 15uF/LE (1LE az kb. 0,8kW). Ez elég erős eltérés, mert ez kb. 4LE-s motor. Szóval az első számítás szerint kb.200uF-os üzemi kellene, a második szerint meg 60. 100-aas volt a boltban, azt vettem. Indítónak 250-es van.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
mezis
nagyúr
válasz csabyka666 #43454 üzenetére
A jövő héten csinálok kísérletet a lengyel pillanat pákámmal. Karikába hajtok egy betétet.
(Ha kevés idő telt el a másidik kísérletedig, akkor már előmelegített rézzel mérted a sokkal rövidebb időt.mezis
-
moha21
addikt
válasz Jim Tonic #43455 üzenetére
Szia!
Én kompresszornál nem nagyon erőltetném a dolgot!
A kivehető teljesítmény elméletileg is 2/3-ad ( sőt a 90 fok miatt alatta ) van 1 fázis esetén a háromfázisúhoz képest.Csillagba kötve a 230V -os fázisfeszültség ( ami 1 fázisnál a vonali is ) osztódik a két tekercs között, tehát 1 tekercsre durván 115V jut. Így ha köthető, akkor inkább deltában kellene használni. Ja és igen deltában sem lesz meg a 2/3-ad teljesítmény, az indítónyomaték is elég siralmas lesz. Ráadásul pont a nagy indítóáram miatt szoktuk csillagba indítani és átkapcsoltatni deltába ( fordulat elérése után ).
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz moha21 #43464 üzenetére
Közi az infót. Marad akkor a delta bekötés. Indító kondenzátorral szerintem nem lesz gond az indítónyomatékkal, de majd kiderül. A kondenzátorok (üzemi és indító) számítására nincs képleted?
Darvinya: igen, mások is ezt mondták, de szerintem azért, mert inkább 3kW alatti motorokkal dolgoznak a legtöbben. Azokat nem kötheted deltába, mert leéghet. Míg, ha 3kW vagy afeletti motort csillagba kötsz, és ugyanakkora terhelést raksz rá, akkor meg azért éghet le, állítólag. Ezeket magam is úgy olvastam több helyen, viszont viszonylag kevés infót találtam 1 fázisú bekötések esetére.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
darvinya
titán
válasz moha21 #43467 üzenetére
Miért kell, mindent kiírni, ha beszélgetés folyamát nézzük.
Pl: kompresszor motornál elég necces a váltogatás, ha azt nézzük, hogy nyomás abban a pillanatban erősebb még megfelelő fordulatszámon.
Nem véletlenül van 3 fázis komolyabb kompresszoron.Amúgy szinkron motor külön jelezni szokás, mert az nem annyira elterjedt.(nem is tudom miért)
(#43468) Jim Tonic
Pont fordítva.
3kW felett akkora áramlökés jöhet létre, hogy még a motort is kivágja helyéről.
Igaz 1 fázison üzemeltetve, csak alkatrészek pukkannak.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz darvinya #43469 üzenetére
Közben találtam egy oldalt, ahol azt írják, amit én írtam. Meg azt is, hogy a motoromat deltába kössem. Meg azt is, hogy necces lesz. Hmmm, még mindig nem tudom, melyik kapcsolást használjam.
Maradva a normál 3x400 V hálózatnál a 3 kW alatti - tehát a 2,2 kW és ennél kisebb teljesítményű 230/400 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "csillag" kapcsolásba kell bekötni. Ha ezeket a villanymotorokat "delta" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor nagyobb megtáplálásban részesítjük, és ez nagyon rövid időn belül a leégésükhöz vezet.
A 3x400 V hálózat esetén a 2,2 kW feletti - tehát a 3 kW és e feletti 400/690 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "delta" kapcsolásba kell kötni. Ha ezeket a villanymotorokat "csillag" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor kisebb megtáplálásban részesítjük őket, ezért a megtáplálás miatt háromszor kisebb teljesítmény leadására képesek. Ezért ha ennek ellenére az eredeti mechanikai teljesítménnyel megterheljük őket, akkor az elektromos megtáplálásához képest relatív túlterhelésben részesülnek és leégnek. Tehát üresjáratban, induláskor ezek a villanymotorok dolgozhatnak "csillag'" bekötésben, de terhelést nem kaphatnak, mert az elektromos megtáplálásuk kicsi. Ezt ki lehet használni indításkor (az u. "csillag-delta" indításkor), de az elindulás után azonnal át kell váltani "delta" kapcsolásba, mert máskülönben leégnek.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
moha21
addikt
válasz Jim Tonic #43468 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen nyomáson akarod használni a kompresszort, azt sem, hogy milyen elven működik, de azt tudom, hogy mikor már van a tartályban mondjuk 6 bar nyomás, akkor azért bírnia kell a motornak a ráindítást. ( persze csak akkor ha kell ekkora nyomás ). A másik dolog, hogy ugye mennyit kell menjen a motornak ( felhasználás, tartályméret ).
egy rövid olvasnivaló. Én sem igazán foglalkozom vele, nekem nem vált be a gyakorlatba ( üresen ment szépen, de használhatatlan volt ).Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
válasz darvinya #43469 üzenetére
Azért, mert nettó faszságokat írsz.
Mi az, hogy a szinkron motor nem annyira elterjedt? Kompresszornál valóban nem. Máshol meg igen.Egy 4kW-os mechanikai terhelésre tekercselt 1 fázisú aszinkron motor is ugyanakkora teljesítméynt nyújt, mint 3 fázisú társa. ( más kérdés, hogy nem igazán van ilyen, de ennek más oka van ).
Aztán van mechanikai áttétel is az idő függvényében lehet játszani vele."3kW felett akkora áramlökés jöhet létre, hogy még a motort is kivágja helyéről."
Itt se tudom, hogy miért a 3 kW nálad a vízválasztó, de szerencsére van motorvédő meg kismegszakító meg egyebe és a motor a helyén marad.
Az meg megint nem tudom, hogy egy kompresszornál miért is ne lehetne csillag/delta indítást alkalmazni?
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
válasz Jim Tonic #43470 üzenetére
Mint írtam csillagkapcsolásban a feszültség gyök3-ada jut 1 tekercsre így az áram is gyök 3 -ra esik.
Az indítónyomaték is durván a gyök 3-adára csökken. ( Mivel az egy tekercsre jutó feszültség a gyök 3-szor kisebb és a nyomaték a feszültség négyzetével arányos).
És még vannak olyan dolgok is, ami miatt a motor szórási impedanciái a kisebb áramok miatt megnövekszenek.Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
moha21
addikt
-
moha21
addikt
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #43452 üzenetére
Ez most nem az, hanem a JLH erősítős project, azzal még mindig küzdök. (maradnom kellett volna a csöveknél ) Most az alapáram beállító tranyó helyére keresek valamit, ami normális módon fel lehet szerelni a hűtőbordára. Egy kósza gondolat volt oda is a kedvenc MJE340 használata, de ennek valszeg nem elég a bétája. Holnap azért tesztek vele egy próbát, hátha.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
tornas
őstag
válasz Jim Tonic #43476 üzenetére
Még annyit, hogy az aszinkron motorokhoz szükséges indítókondit könnyen ki lehet számolni. A W-os teljesítményt osztom százzal, majd a kapott számot szorzom öttel. Pl. 2,2 kW-os motornál az indítókondi mérete 110 mikroFarad-ra jön ki (2200 / 100 = 22 * 5 =110). Üzemi kondinál az érték ez esetben 55 mikroFarad-ra jön ki, mert az mindig fele az indítókondi méretének. Ami még fontos, hogy 400 V-os legyen!
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy mire jutsz! De szerintem harmatgyenge lesz, lévén, hogy a 3 kW-os aszinkron motorok már deltába (vonalfesz egyenlő a fázisfesszel) kötve vannak, vagyis a tekercselésük 400 V-ra van méretezve. A tekercsekre 115 V fog jutni, ebből gondolom hogy igencsak gyenge lesz...de sok sikert!
"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."
-
csabyka666
addikt
Kb ez is félkörbe volt hajtva, nem volt egyáltalán "éles", aztán csak lilult, de nem olvasztott. Most talán jó lesz!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Hello!
Apósnak PIC írhatnékja támadt. Épített írót, ha minden igaz, LPT portosat (még nem láttam).
Win8.1 x64 alatt kéne beröffenteni, USB-LPT átalakítóval, de a Winpic800 port driverei nem mennek fel.
Valakinek van erre ötlete...? VAgy hogy mivel lehet egy ilyen környezetben, ezzel az író hardverrel megoldani a PIC írását?
Nekem semmi értelmes nem jut eszembe, Arduinoval elvagyok, Linuxon biztos menne a LPT-s író is, de após nem akar ilyesmit.Illetve. Pickit2 klónokon kívül pl. ez mire jó?
Minden ötletet köszi
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #43452 üzenetére
Ja egyébként sikerült megcsinálni a táp negatív oldalát is, csak annyi baj volt, hogy nem volt minden vezeték összekötve, hiába mutatta úgy a Tina. Ráadásul pontosan azonos módon működik a visszahajlás a negatív ágban is, nincs eltérés.
Hétfőn majd rábeszélem főnökömet, hátha céges project is lesz belőle...
hcl: szerintem csak az USB-t lehet átadni. Esetleg egy USB-s pic programozót szerezzen be, ha mindenképpen Win8 kell neki.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
#68216320
törölt tag
Van egy magnóm, ami felvételnél a bal csatornára nem vesz fel semmit. Jobban mondva, ha a panelen lévő REC trimmert max-ra tekerem, akkor torzan felvesz valami hangmaszlagot. Arra tippelek, hogy valami tranzisztor vagy egy BA15218 IC egyik fele halt meg. Sajnos szerviz könyvet nem találok hozzá ingyen csak egy hasonló típushoz van. Egy Denon drm-555 a magnó, de csak drm-550-hez van könyv. Viszont úgy tűnik hasonló az a panel, amin ez az IC szerepel a rajzon, mivel a trimmerek és az IC is ugyanott van. A BA15218 ahogy néztem egy dual erősitős alkatrész viszont nem beszerezhető. Tud valaki esetleg lábkompatibilis helyettesítőt?
-
-
dewil666
őstag
Sziasztok!
Van egy rossz (elektronika) 12cm-es ventim (ledes) amit nagy nehezen szét szedtem (össze volt ragasztva).
Az lenne a kérdésem hogy a képen bekeretezett alkatrész hibája okozhatja hogy nem működik?
Multiméterrel mérve a két végét sípol a többi nem.
Illetve nem biztos hogy vissza tudom építeni ezt az elektronikát mert roncsolás nélkül nem lehetett eltávolítani.
Ha csinálnék hozzá egy új nyákból elektronikát akkor mi kell ahhoz hogy simán csak 12v-ról menjen?
A legegyszerűbben szeretném megoldani.
Sajnos egyáltalán nem értek hozzá csak ha megvan mit hová kell forrasztani úgy meg tudom csinálni.
Esetleg valaki le tudná írni esetleg rajzzal szemléltetve hogy mit-mivel-hová kell forrasztani?Nagyon köszönöm a segítséget!
KLÍMA szerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
Új hozzászólás Aktív témák
- AVM OVATION CS 6.3 HIGH END MINDENES + RC9 Streamer/dac/cd/erősítő 2x500W/4OHM Patika!
- Omen 17-ck0003nh 17.3" QHD IPS i7-11800H RTX 3060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Aerocool Cyclon RGB ablakos, fehér ház
- Playstation 5 (lemezes verzió)
- Makulátlan IPhone 13 Pro Max 1 TB, Green , gyárilag függetlenül Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen