Új hozzászólás Aktív témák

  • Mathiask

    senior tag

    válasz denesdr #111718 üzenetére

    A két állítás teljesen független egymástól. Akár mindkettő igaz lehet, vagy egyik se, vagy bármilyen kombináció lehetséges. (az egyik az MQA file készítésről szól, a másik meg a lejátszási stratégiáról)
    Szerintem amúgy az MQA file úgy is keletkezhet, hogy valós Hi-res tartalmat veszteségesen becsomagolnak. De ha pl nincs Hi-res forrásuk, de szükséges lenne marketing okokból a "master" minőség, akkor el tudom képzelni, hogy sima felkonvertálás van csak.
    A lejátszás oldalon meg az a kérdés, hogy el van-e tárolva a sima "Hifi" CD minőségű lossless file is és mellé külön az MQA file is.(az most mellékes, hogy ez az MQA file abból a lossless fileból készült, vagy másból)
    De úgy tűnik nincs külön eltárolva ez is, meg az is, hanem úgy vannak vele, hogy elég az MQA és ha nincs jogod az MQA-ra, akkor szimplán csak nem csomagolhatod ki az MQA tartalmat. [link]
    Ami egyébként logikailag érthető, csak a gyakorlatban az MQA kódolás beleszól(belerondít) a 22kHz alatti tartományba is.(persze, hiszen oda "rejtik" a veszteséges nagyfrekvenciás komponenseket is) Tehát szerintem csak az valóban lossless a tidal-on, amiből nincs MQA-s változat.
    Korábban a fentebb linkelt cikk szerzője azt javasolta, hogy úgy lesz az MQA-val a legkevesebb káros hatás, ha az első kicsimagolást engedjük szoftveresen(a 2-es és 3-as hardvereset nem) és utána saját magunk felkonvertáljuk az anyagot, így az anomáliák nagy része kikerül a halható tartományból.

Új hozzászólás Aktív témák