Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • m3ss

    veterán

    válasz m3ss #33127 üzenetére

    hmm megnezem majd kikapcsolt contrast recoveryvel a vilagos jeleneteket, amiket irtok korabban. latom ti lelkesen screenshotolgattok, en ennyire nem merultem bele. de eloszor ezt a dynamic target nitst szeretnem megerteni, hogy a display peak luminance-hez kepest ezt hogyan erdemes allitani.
    ti amugy ilyen villogast nem tapasztaltatok? neha latom arcborokon, sargas/feheres megvilagitasu dolgokon..olyasmi mint projektor izzoknal a "bulb flickering" csak nem erinti egesz kepernyot. minap mintha eltunt volna, lehet a flicker protection? azt bekapcsoltam par napja.

    https://www.instagram.com/jozsef.beko/

  • Atomgeszi

    veterán

    válasz m3ss #33127 üzenetére

    Köszi, elkezdem nézni majd, csak ehhez megint egy talicskányi türelem kell . :D

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33127 üzenetére

    Én a papírformából indultam ki, tehát először a display peak luminance-hez beírtam, amit a colorimeter kimért a projektoron.

    Utána fogtam több filmet, aminek beszereztem az sdr és a hdr változatát is, majd az sdr-t referenciaként használva elkezdtem nézegetni, hogy mit mutat a hdr->sdr konverzió. Láttam, hogy a kettőnek köze nincs egymáshoz... :D

    Szóval a dynamic target nits sorral elkezdtem játszadozni, hogy érzetre megközelítőleg azonos legyen a konverzió képe az sdr-ével a lehető legtöbb jelenetben.

    Úgy érdemes kísérletezni, hogy a filmben keresel nagyon sötét, nagyon világos és vegyes megvilágítottságú jeleneteket és azokat hasonlítod az sdr képéhez, már ha ugyanez a célod, mint ami nekem is.

    Én azt tapasztaltam, hogy a dynamic target nits a világos jelenetek expoján változtat sokat, a no compr limit pedig a sötét jeleneteken, ezért ilyen jeleneteknél állítottam be első körben, ha jól emlékszem ilyen 30-120 körüli értéket. Utána újracsekkoltam több jeleneten, majd néztem vegyes megvilágítottságú jeleneteket, ahol a két értéket variálva próbáltam még az árnyékos területeket és a világosakat sdr-hez minél azonosabbra belőni. Nekem így az jött ki, hogy 48 nits mellé a 20-80 ad hasonló eredményt a filmek többségénél egy-két kivétellel (amiket eddig megnéztem).

    Ha nem az a célod, hogy az sdr képét utánozd le, akkor is áll ez, tehát hogy ha az árnyékos részek expoján akarsz emelni, akkor csökkentsd a no compr limitet, ha a világos részek expoját akarod növelni, akkor csökkentsd a dynamic target nits-t és fordítva (expo csökkentéséhez növeld az értékeket).

    Hogy pontosan milyen algoritmust paramétezel ezzel, azt szerintem csak a fejlesztő tudná megmondani... A legjobb leírás amit találtam róla az annyit mond, hogy "a hdr effekt mértékét állítod vele".

    Amivel még lehet játszadozni expo ügyben az a don't add peak nits (előnye, hogy csak a világos részek expoja nő meg tőle, az árnyékos részek maradnak érintetlenül, de ez úgy tapasztaltam, hogy nagyon szórt eredményt ad; valamelyik filmnél jó, valamelyiknél már zavaróan fényes képet eredményez) és jobb oldalon az alternative histogram (csúcsfényeket egy kicsit világosabbá teszi).

    Illetve a lum method-oknál van amelyik sötétít, van amelyik világosít kicsit a képen, de hamarosan jön az új teszt build, amiben elvileg lesz valami variálás itt, szóval ne menjünk bele.

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33126 üzenetére

    GTX 1060 3GB-os változat van nekem. Nyugodt szívvel nem tudom ajánlani. :( Nekem a hdr filmek lejátszása már kimaxolja a gpu-t, igaz én 3dlut-al és a copy-back módban használom, mert a feliratpozicionáló részét is használom. A kimaxolás azt jelenti, hogy 24 fps uhd anyagot még elbír 25 ms körüli renderidőkkel, de a hfr demoanyagok már szaggatnak. Az említett compromise... bekapcsolásával még talán éppen elbírná a hfr-t is megfelelő beállításokkal, de nem vagyok hajlandó bekapcsolni, mert teljesen elrontja a színeket.

    Egyébként a highlight recovery-vel vigyázz, mert látszólag állít vissza részleteket, de én azt vettem észre, hogy belenagyítva kiégéses artifacteket is generál a képre. Lehet, hogy lum_method függő és adhat jó eredményt is, ezt viszont már nem teszteltem.

    Ha nem tűröd a kiégéseket, akkor esetleg próbáld meg valamelyik max lum_method-ot használni, hátha segít. A fejlesztő a napokban azt írta, hogy max-ok közül a max3-at és a max3 54-et fogja megtartani valószínűleg a jövőben, de lehet, hogy átnevezi a következő build-ben, mert vak tesztet akar csináltatni... Szóval ez a komment sem biztos, hogy jövőtálló lesz. :D

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33135 üzenetére

    Hétvégére ígérték az új buildet, de mivel febr. 1-én lejárt a mostani, ezért írja ki az üzenetet.

    A legfrisebb info az, hogy a dumb várhatóan ki lesz véve, mert a konszenzus alapján valóban nem jó algoritmus. A max3 54 tűnik a befutónak, de alatta green: 1000, red: 850, blue: 600, max3 lum: 150 paraméterekkel (most vagy ezek lesznek a default értékek vagy ezek lesznek hardcode-olva állíthatatlanul; számomra nem volt teljesen világos a tájékoztatás ezen része). A red-nél még megy a dillema, hogy 850, 900 vagy 875 legyen. Ezen kívül a sep-et tervezik még biztosan megtartani meg még talán 1-2 algoritmust.

    Scaling: Chroma-ra én NGU-t használok, Downscaling-re SSIM-et, Upscaling-re a régi időkből Jinc van beállítva, de ez utóbbiban bizonytalan vagyok, hogy a legjobb-e. Nagyon nem nézek alacsony felbontású videókat, így nem igazán foglalkoztam vele tüzetesebben.

    Egyébként ha fullhd a kijelző és módosítatlan méretben nézed a videót, akkor uhd hdr releaseknél már nem történik chroma upscaling. ctrl+j-vel meg is tudod nézni, hogy csak image scalinget ír ki, chroma-t nem (persze rakd ki teljes képernyőre előtte a videót). Chroma downscaling-et meg, ha szükség van rá, akkor nem tudod külön állítani, arra ha jól tudom, akkor az image upscaling-ben beállítottaktól függően bicubic-ot vagy dxva-t fog használni. :)

    > "amugy miert 25 ms koruli renderidoket celzol meg?"

    Hát, igazából 10-13 ms-ot céloznék meg, mert projektor mellett ott van egy monitor is, amin a smooth motion-t használom. Olyankor ugye a vsync ideje is fontos, nem csak a frame interval. Most ez úgy alakult, hogy ha uhd hdr filmeket lejátszik 20-25 ms renderidővel a kártya, akkor hagyományos/gyengébb kódolású tartalmaknál még megvan ez a 10-13 ms körüli érték, így még jó vagyok a monitoron is, mert ott amúgyis olyan tartalmakat nézek, nem filmeket. Lehet, hogy lenne értelme még extra profilokat létrehozni és még jobban kimaxolni a videokártyát, de egyelőre nem tudom érdemes-e foglalkozni ezzel. Én inkább videokártya vásárlás irányába gondolkodom, mert a magas frame sebességű uhd hdr tartalmak kompromisszum nélkül amúgy sem mennek, márpedig a jövőben azt is szeretnék majd nézni néha. Jön majd pl. az Avatar 2, jó lenne újranézni a Hobbit-ot is hfr-ben, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33137 üzenetére

    Kipróbálhatod azt a paraméterezést is, ha gondolod... Kicsit fényesebbé teszi a világos területeket és más a bőrszín, ez a két legnagyobb különbség, amit én látok. Majd kiderül tényleg bekerül-e a következő buildbe.

    Ha felkonvertálva nézed, akkor az NGU az bőven jó a chroma-hoz. Általában az Anti-Alias és a Sharp szokott elhangozni mindenhol, de én bevallom nem látok képi különbséget közöttük. Megszokásból a Sharp-ot használom High-on, de ahogyan írtad, a színre nem annyira érzékeny a szem, ezért ez lenne az első, amin spórolnék renderidőben.

    Ha jól értem, akkor 2160p-t fogad a kijelző, tehát nálad uhd hdr anyag esetén nem is kell image downscaling, mert natív felbontásban megy a film? Ha ez így van, akkor megspórolod a leskálázást, ami elég sok renderidőt jelent. Lehet, hogy nálad a GTX 1060 így jobb renderidőt adna.

    [ Szerkesztve ]

  • thomasrc

    tag

    válasz m3ss #33158 üzenetére

    Jav's utolsó postjaiban ő ezeket használta, ha ezt keresed, aszem' újabbat nem láttam tőle:

    A különbség az új buildben annyi, hogy lum_method-nál max3 helyett a max3 original van elérhető opcióként, alatta az rgb beállítások megszűntek, mert hardcode-olva lettek az értékek.

    Nekem írta nemrég még, hogy a képen látható "highlight sat" 50 helyett 1.000 - 5 közötti beállítás a javasolt, az 50-el bizonyos demo anyagok esetén elvesznek képi részletek. Az "apply desat" nem kell, ha curve-öt használsz, mert az alapból deszaturál. Sőt, azt a megjegyzést kaptam, hogy illene curve-öt használnom (use TM curve), mert nagyon sok problémát elegánsan megold és valószínűleg a jövőben már default lesz, mert egy csomó opciót kivált és azok így kikerülhetnek a felületről.

    Én most curve-ök közül egyébként a mars-ot és a mercury-t próbálgatom. Találtam két jónak tűnő beállítást a céljaimhoz, de ameddig nem nézek meg több filmet, addig nem tudom kijelenteni, hogy úgy hagyom-e.

  • SunMount3r

    nagyúr

    válasz m3ss #33169 üzenetére

    A Q10 Pro 4K / HDR-ig (ha "jól" van beállítva) továbbra egy egy kiváló képminőségű lejátszó, ezt már tesztek bizonyították. De itt éppen kimondottan az SD videókról volt szó, már csak azért is, mert ami anyagokat néznék, azok más minőségben egyszerűen nem elérhetőek (még a "föld alól sem"). Ez is lehetne e egy külön téma, hogy "ki mit néz" és azt milyen minőségben tudja elérni, de számomra nem csak épp "havi adagos" Hollywood-i és Netflix-es mainstream világ létezik, ami érdekel.

  • niof

    addikt

    válasz m3ss #33301 üzenetére

    Én nem vagyok biztos benne, hogy ő ezt keresi. Ha jól értem, amit ír, valami olyan megoldás érdekelné, amivel a sztereóvá alakítás előtt tudná kompenzálni a különböző csatornák hangerejét, majd az így kapott, igazított jelet alakítaná sztereóvá, és küldené az erősítőre.

    Atilla001
    Én sem rajongok a többcsatornás hangért. Moziban OK, de szerintem annyit nem tesz hozzá, hogy megérje. Persze kinek mi...
    Én is kínlódtam ezzel jó ideig, hogy van ami iszonyat hangos, van amit meg alig hallani, ahogy írod, jellemzően a beszédet.
    Aztán filmektől függetlenül egy teljesen más apropóból találtam egy tök jó kis programot erre a problémára. Soundlock
    Igazából ez egy limiter. Azt csinálja, ha aktiválod az aktuális hangkártyádra, akkor be tudsz állítani egy maximális hangerőszintet, amit ha a bejövő jel hangereje átlép, akkor a Windows hangerőcsúszkáját állítgatva leszabályozza a kimenetet. Ha a jel gyengébb lesz, akkor visszatér az eredeti beállításhoz/hangerőhöz. Nagyon jól jön filmeknél, YouTube videóknál, viszont zenére kifejezetten rossz, ha azt hallgatok, ki kell kapcsolni.
    Egy komolyabb probléma van vele, hogy bizonyos hangkártyák esetén szabályzáskor a hang pattoghat, olyasmi, mint mikor mikrofon erősítéskor nem használsz pop-filtert. De ez nem minden kártyánál jön elő, de számítani kell rá.
    Kipróbálni mindenesetre érdemes, ingyenes progi. Én évek óta használom, az online FPS játékoknál is irtó hasznos volt, a halk lépéshangokat fel tudtam hangosítani, hogy bármilyen csendes, meghalljam, viszont a lövések meg ne süketítsenek meg. Kicsit babrálni kell vele, hogy kinek mi az ideális hangerő, ahol működni kezd, de ha megvan, akkor ez egy tipikusan set and forget program.

    Ebben a videóban egyszerűen be van mutatva, hogy hogyan működik.

    [ Szerkesztve ]

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz m3ss #33886 üzenetére

    Van, alapból időkorlátos.

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

  • Khaosz55

    addikt

    válasz m3ss #33886 üzenetére

    Próbáld ki, a sony-hoz képes nekem iszonyat artifactolt az SVP. Aztán lehet valami rosszul volt beállítva.

Új hozzászólás Aktív témák