Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Rederik #49475 üzenetére

    Én így szoktam játszani. HDMI megy a VGA-ból az erősítőbe, abból pedig a kép HDMI-n tovább a TV-re, a hang pedig erősített analóg jelként a passzív hangszórókba (ma estétől már talán aktív sub-ba is egy vonaljel :D).

    HDMI-n kimegy 8 csatorna, 24 biten és 192kHz-en, ami papíron szerintem már bőven placebó minőség.
    Egy alaplapi vagy akár nem HDMI-s dedikált hangkártyából csak 2 csatorna megy ki 24 biten és 96kHz-en, vagy DTS-be, esetleg AC3-ba tömörítve az 5.1 (7.1 szerintem nem is lehetséges, talán még 6.1).

    HDMI-s hangkártyából az X-Fi chipes Auzentech-nek lehet értelme, de az az igazság, hogy az EAX már 2006 óta halott, de mostanra a komplett OpenAL is. Viszont... Ha mégis OpenAL-es játékot találsz, akkor van az Auzentech kártyától olcsóbb megoldás, ami szoftveresen kezeli az OpenAL kiterjesztéseket (EAX>2 verziókat nem, de attól magasabb szintű EFX-et igen!), és ki tudja küldeni a végeredményt HDMI-n. Legutóbb így játszottam végig a Mass Effect első részét (OpenAL Soft a neve, egy DLL-t kell a system32-be tenni a Creative féle DLL helyett, aztán törölni a többi Creative féle DLL-t a system32 és a játék bin mappájából). A második és harmadik rész, mint sok más UE3.5 játék már Wise Audio-t használ, ami egy hulladék, de manapság minden szoftveresen kever 2D síkban (nem 3D térben), igazából szarnak rá a fejlesztők.

    Ja igen, HDMI 1.3 és olyan GPU kell, amiben van audio kodek. A régebbi Geforce-ok, amiknek nincs integrált audio része, csak SPDIF csatlakozója passthrough-hoz, az oda limitálja a HDMI-t is, mint ahol az SPDIF kártya van egyedül.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák