- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Max
- ASUS routerek
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Finn kísérlet: kijelző helyett könyvet a diákoknak
- Most jöhet el a VR-headsetek kora?
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39504 üzenetére
Ez van az összefoglalóban, azért ezt az oldalt használtam.
Mellesleg én tiltanám a 215 széles gumit egy ilyen kisautón, mert esőben tud meglepetéseket okozni...
Példának mindig a régi corollámat hozom fel 1039kg önsúly, 195 a max szélesség rá, ehhez képest a mostani Vitara 215-ös "lépőkön" gurulgat és 1140kg..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kisza25
félisten
válasz rbalint88 #39535 üzenetére
Már megrendeltem, de most beparáztattál, hát megnéztem, elfér, de szűken. Betekertem a kormányt kopra mindkét irányba, a kezem éppenhogy odafér, elől is, meg hátul is, az 30 mm.
Qru: matrica, pipaEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz rbalint88 #39544 üzenetére
Szuper az elállásról tudok.
Baca meg, miért kerül 1,5* annyiba a gyári mérete
Na jól van, lemondom a francba és veszek gyári méretet, nagyon ki lenne centizve, jobb a békesség[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
sfefe
őstag
válasz rbalint88 #39575 üzenetére
Nem az en gumisom kollega mondta megkerdezi attol ahol Ő vette...
Gy Eff. performance 2-t neztem amugy ki de itthon nagykerben csak 2fb van a tobbit meg junius elejen tudjak hozni. ( nem tudom ilyenkor rendelnek az itthonihoz meg kettot vagy negyet rendelnek, ne nagyon terjen el a dot )
GY-bol neztem az eagle asy. 2-t is de az is regebbi nem? Meg azt hiszem abbol sincs xl-es.
Dunlopot is neztem de abbol sincs xl-es.Uniroyal rainsport 5-rol nezegettem meg teszteket...
( abbol van itthon nem kell ra varni )
az evo 12-re meg mintha irta volna vki, hogy hamar kemenyedett..Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39686 üzenetére
Én igen, mivel én Conti/Michelin csoport fan vagyok, a hankook véleményemet már korábban is leírtam... de ez csak én vagyok, plusz nekem a Semperit-el vannak jó tapasztalataim...
El tudom fogadni ha valaki más másképpen gondolja, nem vagyunk egyformák.@Kornel: Az irónia nem jött át írásban, bocsi...
Nem szeretem ha tömeggyilkosnak kiáltunk ki embereket mert nincsen egy 5-10milliós kiadás után még 300k a zsebükben.
Inkább az autószalonokat kellene kötelezni rá, hogy kérhessem más gumival (mondjuk PC5) felár nélkül, ha én nem vagyok kibékülve az eco gumival. Mellesleg a corolla a 7 éves energy saver után a GY Eagle F1-el 1 azaz egy decivel fogyasztott többet 100km-en a fedkomp szerint (mérve is), úgyhogy ez is csak egy humbuk... 6,8 helyett 6,9 lett... nem hiszem hogy ettől fog kipusztulni a bolygónk.@Qru: Az EC5 sem No.1 vizen, de azért ha készülsz rá és nem ér váratlanul, akkor nem tragédia, plusz meg kell tanulni vezetni és fel kell tudni mérni mire képes az autónk a hátsónk alatt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
haris
őstag
válasz rbalint88 #39735 üzenetére
Én megértem.
A céges Clio-n (1.5 DCI 64 gözhös ló) Michelin cc van fél éve
Mindenhol dicsőítették hogy milyen szuper. Szárazon jó, vízen nagyon jó, télen is elmegy.
Na én nem így látom most már.
Amikor feltettek a kocsira nagyon örültem, mert akkoriban gondolkodtam, hogy a családi járványokat át kéne szerelni all seasons gumikkal, mert évi 10-15e km-t megyünk csak velük, jó lesz az. Na most már nem gondolkodik ilyenen.
Biztos velem van a baj, de a CC szerintem szárazon tényleg jó, vízen azonban elégséges (sokszor érzem hogy megcsúszik), hóban elmegy kategória (valamivel jobb mint a vizes teljesítménye).
Pedig a teszteken hogy kiemelték mennyire jó vízen, ma nekem pont ott nem brillírozÉn szeretem ha egy gumi tapad, és ki is használom, szeretek lendületesen vezetni.
Erre a felhasználásra szerintem évszakhoz illő gumi kell! Akkor is ha csak keveset megyek a kocsival. Mert ha megyek, akkor az tapadjon.
Persze aki ki sem mozdul a városból, annak talán mehet 4 évszakos, de már egy tempós főútvonalon érezhető hátránya van egy "rendes" gumihoz képest.
Ja és nem sportkocsjaim vannak. Sima családi batárok meg egy kicsi.
Mondeo, Galaxy és Streetka.
Lehet többe van 6 garnitúra mint 3, de a családom nekem ér ennyit. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39731 üzenetére
Pedig mindkettőt elverte legutóbb a Sava...
Mondjuk az Vrediből a ultrac Vorti volt, nem az utrac satin... Viszont a Barum-ot nem is tesztelték abban a méretben...
Mentségemre szóljon hogy egyre nagyobb fenntartásokkal kezelem ezeket az ADAC-os dolgokat, mert egyre furcsább és furcsább eredményeket hoznak ki...
Pl: 5 *-os töréstesztje van a Vitarámnak is meg az új BMW X6-nak is... (utóbbiban kicsit több a lufi meg a vezetéstámogató rendszer és nagyobb is és nehezebb is)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
haris
őstag
válasz rbalint88 #39768 üzenetére
Vezetéstechnikai.... Megbántottál.
Én csak azt mondtam, a 4 évszakos bizony nem tapad annyira vízen mint egy jó nyári.
Persze lehet papa tempoban autózni, de oda meg elég egy Kormoran/sailun/Taurus vagy bármi.
Mégegyszer. Nálam első hogy tapadjon. Nem megyek autópálya tempónál felett. Országúton is csak 90, de ha kanyarodunk, akkor kanyarodunk.És nem vagyok all seasons ellenes. Aki vesz vegyen, de ne azért vegyen olyat mert keveset megy, hanem mert olyan stílusban autózik. NYUGODTAN.
Ha sportosabban vezet, sportosabb gumi kell.
Ennyit szerettem volna mondani -
-
bul07
nagyúr
válasz rbalint88 #39870 üzenetére
Nálam is van még egy 108részes dugókulcs készlet is
És nem csak azért ha nekem kelhet hanem ha másnak segíthetek már megérteVolt olyan hogy céges kocsival voltunk semmi benne, ismerős meg az út szélén egy repedt vízcsővel nála se semmi
Simán megoldotta volna a helyzetet egy tapéta váltó meg valami fogó amivel tudta volna oldani a bilincset, bilincs le csőből levág vissza és már kész is ideglenesen
Így segíteni mi se tudtunk, telefon meg volt nála, így magára hagytukAmúgy csak úgy, miért lett kiemelve a hozzászólás főleg hogy nem is témába vágó, mármint Gumi Felni dolog
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39877 üzenetére
Reggelt! Én inkább azt mondanám hogy futásteljesítmény és tárolás függő, de igen, sajnos már a Michelin sem a régi...
A 6-7év meg inkább 5-6 kezd lenni ahogyan az utóbbi pár évben elnézegetem, mert amíg a 7éves EnergySaver-t úgy hagytam a gumisnál h szerintem ő még eladta valakinek pár szezonra, addig az 5 éves Dunlop szettet apósom Astrájáról úgy vágtuk a kukába mint a fene, az ötödik szezonjára már nem mertük visszatenni és volt benne 40k km meg vagy 3-4 mm profil a gagyibb 500forintos mérő szerint... csak ráncos volt nem is kicsit... A gumis szerint azért, mert a régebbi gumikban több volt a gumi...A korábbi témához még gyorsan: Nem akarom én szerelgetni az út szélén, nem wartburg ez, de én az a fajta vagyok aki megáll ha gőzölgő gépháztetővel az út szélén meglát téged... max egy 5lityis vizet adok és megyek tovább. De én így szeretek autózni, mások meg fizetnek az Assitance-ért. A régi kocsiban pl úgy lehetett egy tompított izzót cserélni, hogy vagy az akksit kapom ki, vagy kiszerelem a bal első lámpatestet meg az indexet, ha avensis-ed van, akkor tudod hogy 3 különböző csavar tartja... de volt már olyan is hogy gyújtótrafót cseréltem a pihenőben, mert a kolléga corollája pont ott tiltott le... lassítottam, felhívtam, megörült, visszafordultam, kicseréltük, mázlija volt hogy nálam volt 4db (mert korábban azt hittük az a ludas, pedig nem az volt)
Az újba nem nyúlok bele, de ha egyszer az út szélén állva kell 2 deci fékfolyadék/motorolaj/szélvédőmosó (ha bömbid vagy mercid van) h továbbengedjen az elektronika, akkor reméld h arra járok.
Legutóbb csak ki akartam porszívózni a kocsit, erre jön a szomszéd h be tudnám e bikázni...@Qru: Szóval nem iszol rendesen...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #39969 üzenetére
A zaj részére általában magasról teszek, mivel a motorhang meg a szélzaj bőven elnyomja, arról nem is beszélve hogy én néma csendben nem szoktam autózni, vagy a deezer szól vagy a gyerek meséje megy vagy telefonálok... (Külföldön meg rádiót érdemes hallgatni, mert pl. germániában egészen normális rádió adók vannak, és ha valahol baleset van akkor azonnal bemondják, nem úgy mint itthon hogy 20 perce kuplungtesztelek az M1-M7 bevezetőn, mire bemondják hogy ja, amúgy 15km-el előttem összekoccantak...és nincsen semmi csak mindenki azt nézi hogyan törtek össze az autók... kint meg adnak érte a "kékek" egy 50€-s csekket...)
Fogyasztást meg aszem már leírtam, a GY Eagle F1-el az EnergySaver-hez képest még fedkomp szerint is csak 1 decivel evett többet a corolla, az i30 meg meg sem érezte a difit a KinergyEco után... mondjuk az dízel... nagyobb a zaj, ezt aláírom, de abszolúte nem zavaró.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
-
dj79
senior tag
válasz rbalint88 #40109 üzenetére
Nem azt írtam, hogy 150le felett kell a két szett, hanem csak lehet. Amúgy az összkerékhajtás a legnagyobb vezetési segédlet télen, szóval a bekezdés eleje pont illik rá.
Majd zöld akkuval csinálj nedves úton egy padlógázas kikanyarodást priushoz két szett marad, hiába nem kifejezetten erős technika, a villany nyomatéka miatt marad a cserebere. Fóbiára meg lehet, hogy intézekvalami olyan típust, ami eddig nem volt, quartaris 5 az esélyes, bár a Nexen is jó áron van.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rbalint88 #40109 üzenetére
de ha adott esetben kielégít a meglévő setup határain egyensúlyozva "sportolni", akkor is jó tud lenni a négyévszakos
Én azt hiszem, pont ebbe a kategóriába tartozom, és ehhez tökéletes társnak bizonyul a CC+.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #40582 üzenetére
Az első-hátsó csere sem biztos hogy megoldja, de még a kezdődő szálszakadást is felhoznám, bár ennek pici az esélye.
Már megbocsáss, de ezért is írtam: "nem, nem érdekel h kinek milyen tapasztalata van vele, nekünk volt néhány és mind jó volt "
Mindenki azt gondol amit akar és úgy viszonyul márkákhoz ahogyan akar, de a szüleimnek 1991 óta csak corollái voltak és most az auris mk1, nem urizáltak a priussal, egyiksem volt se dízel se hybrid, csak sima szívó benzin, de azok mind újonnan kerültek hozzánk és sosem láttak autószerelőt, csak amikor éves karbantartáson voltak... tudod sokan szívnak japán autókkal és mindegyik köpködi őket, de valamiért nálunk nem lehetett a Toyotákat kinyírni, frissjogsis tinédszerként üthettem-vághattam őket, ment mint a bekokózott lokomotív és sosem állt meg. Ha valaki azt tönkrevágja akkor vagy egy eleve kehes darabot vett meg vagy a felhasználóval van a probléma. Ezek után ne mondja nekem senki h így szar meg úgy szar, igen, tud az lenni, az arányok a kérdésesek, van jó francia autó is (406, 307, Xsara, Megane mk1-2), csak ha veszünk egy reprezentatív mintát és 100 franciát abból a jó lesz 30-40, Toyotából ugyanez 60-70... elpusztíthatatlan semmiből sem létezik, ki lehet nyírni egy kerékagycsapágyat 50ezer alatt, de GTK-ra lehet tenni egy 2 hetes autót is, erre éppen én vagyok az élő példa. Úgyhogy engem fölösleges győzködni mennyire szarok a japán autók, akkor sem fog változni a személyes tapasztalatom a Toyotákról, de a BMW-snek sem tudod elmagyarázni h egy túlárazott ipari hulladékot vezet... (no offense, de ez már kikívánkozott belőlem)Viszont a kerékagycsapágy búgása folyamatos tudtommal és egyre erősödik ráadásul kagylósra koptatja a gumikat, ha ezek nem állnak fenn, akkor a gumi a titok, főleg a Bridgestone ami híresen zajosodós fajta, noha ebből is tuti van olyan ami nem produkálja ezt a jelenséget.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bazsee71
őstag
válasz rbalint88 #40744 üzenetére
Mi lehet user error? Nem OEM, a gyári egy Kinergy eco2 volt, na az még vacakabb. Időt is adtam neki, a nyarat végignyomtam vele, hátha történik valami csoda, de be kellett látnom, hogy nedves/vizes úton nagyon gyenge ez a típus.
Amit ebben a tesztben írnak/mondanak róla, nekem az áll legközelebb a valósághoz ennél a Hankook guminál.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #40782 üzenetére
Már előre látom h el leszek küldve melegebb egtajakra, de akkoris le kell írnom:
Európai gyártótól kellene gumit venni és akkor nincsen ez... Conti, Misi, GY és Dunlop, a többit én nem ajánlom senkinek sem, 4 évszakosból még Nexen és Vredi, talán még egy Apollo belefér...
A többiekkel ezek a történetek mindig benne vannak a pakliban... Nézd meg a Barumot pl, az sem egy csúcs kategória, de a Polarist mindegy melyik évben vetted, amíg a minta stimmelt addig a keverék sem változott... És ugyanolyan jó volt"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bazsee71
őstag
válasz rbalint88 #40785 üzenetére
Sajnos ebben lesz az igazság, nem lehet biztosra menni. Szüleim autóján idén futja az utolsó szezont a SportContact, 9 éves. Meglepően jól birta, még nem repedezik.
Előző autómon TS850-es volt, szerettem. Tavaly ősszel TS860-ast vettem, de megmondom őszintén, többet vártam tőle. Elég sokszor elkapar, és kissé zajos is. -
Anaren91
senior tag
válasz rbalint88 #40933 üzenetére
Az olcsót most ne úgy értsétek, hogy Kormorán árszinten akarok gumit venni. 60 nagyon max 70k közötti gumit keresek. A mostani Sport contact 6-al nincs problémám, lehet végül ugyan ilyet veszek, de pár ezerrel drágábban meg van conti sport contact 3. Nem tudom a kettő között mi a különbség.
Kumho azért merült fel, mert sok tesztben írják, hogy hozza a nagyok minőségét kedvező áron, de azért én se hiszek a mesékben, tudom , hogy pénzért a csillagot lehazudják a tesztoldalak.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #41137 üzenetére
Ezzel tökéletesen egyetértek.
De egy átlagosabb klímájú országban még mindig ott van az a szempont a fejemben a nyárias vs kiegyensúlyozott vs télies kérdésben, amit fent írtam, és így foglalható össze:
Melyik rosszabb? Nyáron téli gumival menni, vagy télen nyárival? ...
-
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #41142 üzenetére
Hát, nem tudom. Én idén 7 éves téligumival mentem nyáron is (nem vagyok rá büszke, a covid miatt nem jutott el hozzám a nyári felnim időben), és mentem akkora felhőszakadásban is a belső sávban, hogy autók álltak ki a pályáról, az autó meg sem rezzent. És egész évben nem volt gumi miatt necces szitu. Egy rendes hóban apám udvaráról is alig tudok kiállni nyári gumival. :) De mint minden kérdésre, erre is valamennyire sofőrfüggő a válasz persze.
De erről eszembe jutott, hogy mivel beszélt rá a szerelőm a négyévszakos gumira: Tavaly decemberben megkérdezte a tizenakárhány fokos esős időben, hogy milyen gumi van az autón. (Téli volt.) Tehát azt akarom mondani, hogy az ember nem fog háromnaponta téli-nyári gumit cserélni, akkor sem, ha kellene... Ezzel szemben ha négyévszakos gumid van, akkor minden körülmény között számíthatsz rá. (Persze nem olyan, mintha az aktuális időjárásra kiszuperált gumi lenne a kocsin, de hoz egy elfogadható szintet.)
-
veterán
válasz rbalint88 #41142 üzenetére
Azért szeretném megjegyezni, hogy télen egy zúzmarás (a hóról már nem is beszélek) csúszós úton akkor is az árokban köthetsz ki egy nyári gumival, ha egyáltalán elindulsz és tojásokon lépkedve mész. Persze vezetési tudás függvénye a dolog. Nyáron viszont nagyobb sebesség kell, hogy érezd a téli gumi hátrányát. Igaz, ha ott elszállsz, jó esényed van a túlvilágra kerülni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Megnyugtató hírek érkeztek az új Battlefield játékkal kapcsolatban
- Hyundai, Kia topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen