- Aliexpress tapasztalatok
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Rendszergazda topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Kína miatt izzad a német robotipar
- eBay
-
IT café
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
A Classic Vibe szériánál a kínai gyártású gitárok ugyanolyan jók, ha nem jobbak, mint az indonézek. A gyártás helye manapság már semmit nem számít, mindenhol tudnak jót és gagyit is gyártani.
A Bullet Strat tényleg szar volt, de mai szemmel az én 2004-es indonéz Deluxe Stratom is elég gyenge minőség, pedig mostanában mostanában már azok is 120k körül mennek.A Vintage V100-ból valamiért nem lett kultuszgitár, most találtam egy koreait 120-ért. Vagy még most kell bevásárolni belőle, mielőtt jön a hype.
-
Moleman
addikt
Jó kérdés. Mikor 8 éve LP-t kerestem, általános ismeretnek számított gitáros körökben, hogy a Vintage olcsóbb és talán még jobb is, mint az Epi. Nekem mondjuk pont nem jött be a nyakprofilja, emiatt húztam az Epi (és végül a Gibson) felé.
Olcsó Harley Bentont én se vennék még egyszer, kicsit bánom is, hogy megvettem a goldtopot, elég szép, kívülről jó hangja is van, de játékélményben nagyságrendekkel rosszabb, mint egy Vintage/Epi lenne.
-
Moleman
addikt
válasz
lacibattya #55053 üzenetére
Nagyon jó lesz ez, ahogy #55060 FockeWulf is mondta, a futamokat túl hamar kezded, de amúgy korrekt.
A tempótartás meg majd megjön a gyakorlással.
Én amúgy kifejezetten szeretem ezt a minimál google drive-ot, mint tartalomfogyasztó.A feltöltéshez túl dinoszaurusz vagyok, arra a saját FTP-t szeretem, direkt linkkel.
#55071 X2N
Ezzel nálam is betaláltál, a Baker Street nagy kedvenc.De ez az Earth Heals Herself is zseniális, mindjárt meg is próbálok túrni valahonnan egy discography-t.
-
Moleman
addikt
válasz
Bobrooney #55129 üzenetére
+1, egyszer régen guitar.clinic Zolika WD40-nel kezelte le a fogólapom, hónapokig büdös volt.
Amíg nem citromolajom, én is olívával kezeltem a fogólapokat, a célnak megfelelt. Pedig kicsit már meg volt avasodva az üvegben is.A fastfret helyett nem tudom, mit lehetne használni, de annyira nem drága szerintem. Nekem a kicsi van, az is nagyon tartós, sok éve kaptam ajándékba, de fogalmam sincs, mikor fog elfogyni.
-
Moleman
addikt
Amíg nem próbáltam ki, én is így vélekedtem, de tényleg baromi jó érzés a fastfret.
Csak a síkosítós érzés miatt használom, mert nekem nem oxidálódnak a húrok, nem is nagyon tompulnak, mert nem tudnak porosodni a tokban. A baritonom pl nagyon ritkán használom, majdnem 8 éves a sima Ernie Ball húrkészlet rajta, de még mindig elfogadhatóan szól. -
Moleman
addikt
Pontosan így. A polírozott acél bund is ad egy kis extra kényelmet, nekem pont ahhoz hasonlít a fastfret hatása.
Amúgy az Elixir húr is más érzés, frissen annál is van egy kis extra komfortfaktor a sima húrokhoz képest, amíg el nem kezd szőrösödni és hámlani, utána már kicsit irritál.
De legalább a hangja is jó, nem csak a tartóssága.
-
Moleman
addikt
Nekem is az egyik akusztikon van Elixir, nem tudom pontosan melyik fajta, már ezzel vettem. Baromi hangos, az a leghangosabb akusztikus gitárom, pedig az a legkisebb testű, nem tudom, hogy ez a gitár vagy a húrok érdeme.
A 2. húr kicsit furán szól D standardben, E-ben megszűnik az a halvány phase effekt rajta, ez sem tudom, hogy a húr vagy a gitár hibája, valószínű az utóbbi, de nem nagyon van állítási lehetőség. Nem tökéletes a nyakpálca, ezért is van D standardben, ott még nagyon jó a húrnyomás és a húrmagasság.
Elektromost csak egy barátom gitárján próbáltam, azt nem használtam hosszabb távon.Amúgy sima Dáridót szoktam használni, utóbbi időben hamisított kínai Dáridókat is vettem, azok se voltak rosszak. Bár egy másik akusztikon meg a kínai Dáridó G húrja szól furán, normál hangolásban is.
-
Moleman
addikt
Igen, és ennek ellenére amúgy tökjó az intonáció rajtuk, legalábbis engem sose zavart.
Csak a húrmagasság módosítása macerás, főleg ha nem akarsz otthon alsó-felső nyerget reszelgetni.
De néha megoldás azért a nyakpálca is, mikor megvettem a Sigmát, szenvedtem vele, alig tudtam rajta játszani, gondoltam ez ilyen. Eastman fórumtárs is kipróbálta, "hát igen, ez küzdős, nyakpálcát próbáltad már tekergetni?"
Vettem hozzá szerszámot, nagyon sok fordulatot kellett rajta tekerni, aztán hirtelen egy könnyen játszható gitár lett belőle.#55144 FockeWulf
Nekem is a felső E szokott szakadni, de nagyon ritkán. Kb 15 éve vettem tartalék 9-es és 11-es húrokat, ha szakadnak a vékonyak, van mihez nyúlni.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Hurmagassagot hogyan allitasz rajta reszelgetes nelkul?
Sehogy.Legfeljebb amennyit a nyakpálcával és a mélyebb hangolásokkal lehet nyerni. A 12 húros gitárom is D standardben van, mert kicsit púpos a fedlap, emiatt még magasabban vannak a húrok a felső fekvésekben. Na meg félek is jobban megfeszíteni.
Nekem nem volt plusz nyergem, paráztam is rendesen, mikor beadtam a hangszerészhez, hogy piezot rakjon bele, tudtam, hogy a gyáriból kell lereszelnie, onnantól már nem lesz visszaalakítható "teljesen gyárira".
De csodaszép munkát végzett, most már 21 éves a gitár, 15 éve volt az átalakítás, azóta is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Én sem találkoztam sok japán hangszerrel, sajátom nincsen, de egy aránylag új MIJ preckón játszottam huzamosabb ideig, abban sem volt varázslat, inkább letenni kívánta az ember. Néhány vintage (mérsékelten lelakott) japán stratot is próbáltam egy barátom gyűjteményéből, nekem azok sem jöttek be, sokkal jobb volt náluk egy 20 éves MIM.
Pl a Casio MG-510 már jó hangszer, de az meg dettó ugyanaz a minőség/érzés/hang volt, mint az egyik koreai superstratom, csak sokkal drágábban, ezért nem vettem.Egy újabb FGN vagy Ibanez Prestige már érdekesebb lenne, kíváncsi lennék, mit tudnak, de valahogy még sose akadtak a kezembe.
De én már teljesen elengedtem a gyártás helyét, nagyon sok makulátlan indonéz gitárral találkoztam, de a drágább kínaiak is teljesen rendben voltak. Mindeközben pl az USA Gibsonon volt még egy kis munka, hogy be legyen fejezve, ahogy mondtad, de legalább utána jó lett.
-
Moleman
addikt
Teljesen egyetértek, bár én nagyon vigyázok a gitárjaimra, amiket karcmentesen vettem, azokon 10-20 év után sincs karc.
Néha én is elgondolkodom, hogy minek 20 gitár, vehetnék helyettük 1 darab szinte bármilyen custom shop csodát, de annak főleg nem lenne értelme.
A drágább gitárok már így se nagyon kerülnek elő a tokból, évente egyszer-kétszer előveszem őket megsimogatni, megszagolgatom a nitrólakkot, aztán visszateszem.Mostanában a legtöbbet talán a karcos hátú Yamaha nejlonhúrosom használom, amit ötödáron vettem, mert mindig kéznél van, nem sajnálom, hogy porosodik az állványon.
#55257 m3tr0
Ha azt szeretnéd, hogy Fender legyen a fejére írva, akkor jó bármelyik mexikói. A Playereket nagyon dicsérik, nekem jobban tetszik a 22 bund miatt, de régi mexikóiból is fogtam már nagyon jót. A koreai Lite Ash Strat is nagyon jó, kicsit megdrágultak, de még belefér a keretbe. Mondanám még a Highway One és American Special szériát is, régen aránylag olcsók és jók voltak, de az elmúlt években brutálisan elszállt az áruk.
Ha nem fontos a Fender logó, akkor én is nyugodt szívvel ajánlom a Classic Vibe-ot, nekem is bevált, kellett egy tele, csak hogy legyen egy telém, nem vágyom helyette jobbra. Egyedül a vastag tapadós lakkozás kellemetlen kicsit rajta.Bár sosem próbáltam, de így messziről az Ibanezed a menzúrát leszámítva elég közel van egy "igazi" strathoz, ha elégedett vagy vele, nem feltétlen éri meg venni még egyet. Kivéve ha kihagyhatatlan áron látsz egyet használtan, akkor meg kell venni.
-
Moleman
addikt
Nem olyan egyszerű az.
Mindig elhatározom, hogy így meg úgy hangolom a gitárokat, néha még fura húrméreteket is veszek hozzá, aztán sose valósítom meg.
De lehet nem is kéne ennyire túlmisztifikálni, én nem bánom, ha lazák a húrok, 10-46-tal is próbáltam már drop C-t, játszható volt. 25.5"-on B standardhez is 12-56-ot használok, nem akarok küzdeni vele. -
Moleman
addikt
A Martin is hasonló finomságokat gyárt/gyártott, szintén "richlite" fogólap, hozzá "stratabond" nyak... egy természetes fadarab nincs némely modelljükön.
És még csak nem is jó, ez a rétegelt nyak is tud tekeredni.
#55306 Ctrl+Alt~Del
Jó kérdés, nem tudjuk, hogy mennyire porózus a felülete. Mivel benne van fa, még ha fűrészpor formájában is, talán fel tudja venni az olajat, ha nincs lezárva. A lakkozott jávor fogólapokat emiatt nem kell olajozni, mert a lakk teljesen lezárja.Viszont pl a kínai Squier akusztikom rózsafának hazudott fogólapjáról lekopott a fekete festék és előbújt alóla valami trópusi fenyőszármazék.
Ő kifejezetten szereti a citromolajat, még ott is, ahol maradt rajta némi festék, valamennyire átereszti. Majd csinálok róla képet, hátha van köztünk botanikus.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55376 üzenetére
+1.
Én mindig is abból tanultam, hogy megtanultam valamit elutánozni. Zenei "pályafutásom" csúcspontja volt, mikor a Reasonben nulláról midiben összerakott What is love coveremet a Soundhound/Shazam eredetiként ismerte fel.
Pár évtized után már nyilván mindenkinek kialakulnak a preferenciái, ami a hangzást illeti, pl én már rég nem vágyom JCM800-ra, sem Mesa Boogie-ra, nekem tökéletes, ahogy élőben illatoznak a csövek a Laney Cub12-ben és megtolja magyar kézműves BB preamp, mikor néha előveszem őket. Amplitube-ban meg úgyis ott van minden, elfogadható virtuális minőségben, ha valami specifikus vágyam lenne.
A barátnőmet meg pont az motiválná a zenére, hogy saját számokat írjon, de nincs kitartása hozzá, hiába adtam már neki kölcsön évekre több gitárt, billentyűt, semmi eredménye. Nem érzem magam alsóbbrendűnek, amiért én utánozni szeretek, mert legalább tényleg csinálom, amit szeretnék.
#55379 X2N
Én zenekaroztam saját számokkal is, a másik gitáros kreatívkodott helyettem is, elméleti háttér nélkül is olyan számokat írt és olyan akkordformákat talált, hogy mai füllel is csodálom.Felvette otthon a demókat 2 sáv gitárral, aztán a próbára már úgy mentünk, hogy én megtanultam az egyiket. Talán akkor fejlődtem a leggyorsabban.
Később játszottam cover bandben is, ott is én voltam az unalmas ritmusgitáros, de végtelenül élveztem. -
Moleman
addikt
válasz
printer71 #55702 üzenetére
Szerintem is menj el a boltba, akár csak egyedül, nézz körül mit ajánlanak annyiért, amennyit rászánsz, aztán már csak abból a pár gitárból kell választania a gyerkőcnek.
A Cort a legolcsóbb márka, ami már kiszámítható minőséget ad, a belépő szint is használható, de pl az Earth60-Earth70 széria alig drágább és kifejezetten jó hangú, azoknak a fedlapja tömör fából van, nem rétegelt lemezből, mint az olcsóbb gitároknak.
Picit magasabb árkategóriában a Yamaha-Fender vonal szerintem is szuper, plusz én a Sigmát ajánlanám még, a 100 ezer fölötti kategóriában én azokat szeretem a legjobban.
-
Moleman
addikt
válasz
Alexios #55662 üzenetére
Én amúgy kifejezetten szerettem az Andertons csatornát, 8-9 éve minden egyes videójukat megnéztem. Nyilván promó az egész, de eléggé ismeretterjesztő is, rengeteget tanultam belőlük. Mielőtt elkezdtem volna nézni őket, azt sem tudtam, hogy van tranzisztoros meg csöves erősítő...
Rabea meg Pete nyilván virtuóz, ahogy a That Pedal Show srácok is, de én sokszor kifejezetten élvezem Lee játékát is, látszik rajta a fejlődés.
A bolt meg simán csak jó, bármikor Angliában voltam, beugrottam pár órára, brutális kínálat, végtelenül kedvesek, mindent kérdés nélkül kipróbálhatsz, az 5000 fontos PRS-t is. És néha még olcsó is, volt hogy féláron vettem Dáridó húrokat, jól szét is szedtek hazafelé a reptéren, hogy miért van ennyi vas a hátizsákomban.
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55763 üzenetére
Igen, mai szemmel már szörnyű.
De 20+ éve pont erre volt szükségem, megtanította az akkordokat, hozzá Bródy, Illés, stb fosszíliák, amik amúgy is szóltak az akkor új Sláger Rádióból, szerettem őket. Aztán lett internet, jöttek a külföldi tabok, azóta nem volt Muszty-Dobay a kezemben.
Az utóbbi 10 évben meg már tabokat se nagyon használok, hiába elérhetők végtelen mennyiségben, szinte mind hibás, jobban járok, ha hallás után megyek, vagy lelesem valamelyik jó coverről vagy koncertfelvételről, hogy melyik fekvésben kéne játszani.
-
Moleman
addikt
Nekem a végfokos módszer nem jött be, több erősítővel és több modellezőprogrammal is próbáltam, élvezhetetlen volt. Viszont ha a teljes ládaszimulált fejhallgató kimenetet dugom az erősítőre gitár helyett, tök jól szólt minden erősítővel (Frontman 25R, Valvestate 8080, Kox F50 fullcső, Trace Elliot 2×12 fulltranyó, CUB12).
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55812 üzenetére
Nyomj egy divebombot, és az alaplemez alá tegyél be valamit (én hurkába tekert budipapírt szoktam
) , hogy vízszintben maradjon, amíg cseréled a húrokat. Onnantól akár mindet is levághatod egyszerre.
-
Moleman
addikt
válasz
Bobrooney #55840 üzenetére
Pár napja vettem elő a HB Fusion II-t, igaz, hogy azon is eredeti FR van, de nagyon olcsón jutottam hozzá. Kb 2 éve nem volt behangolva, ha jól emlékszem, gagyi Orphee húrokat raktam rá anno, ennek ellenére alig volt elhangolódva, csak 2 húrt kellett hangolókulccsal korrigálni, a többinek elég volt a finomhangoló.
-
Moleman
addikt
+1 a JetCity-re, élőben sose találkoztam vele, de Amplitube-ban rendesen le van modellezve minden billenőkapcsolója, tiszta, crunch, torz, mindenhogy zseniálisan szól, sokáig azt használtam alap presetnek.
Olcsó univerzális csöves megoldásnak a magyar kisipari Kox jutott még eszembe, egyszer láttam olyat belőle, hogy egybe volt építve a Fender-ízű és a Marshall-ízű verzió, az úgy már elég változatos tud lenni.
Nekem a Fender-ízű kombó volt, csodálatosan szólt, csak brutál hangos volt az 50 watt cső, már 1-es hangerőn is lobogott a nadrágszáram.A későbbi modellekbe már építettek műterhelést is, azzal már használhatóbb lehet otthon is.
-
Moleman
addikt
válasz
benedekco #55925 üzenetére
A PC zajától tényleg jó lenne függetlenedni, mióta nagy asztali gép van nagy monitorral, a single coilok brutálisan sok zajt fel tudnak venni, ha rossz irányba fordulok - de ez akkor is így van, ha egyszál erősítővel játszom a gép előtt ülve. Egy laptoppal lehetne minimalizálni a zajt, de azt meg lusta vagyok mindig előszedegetni, az asztali úgyis mindig be van kapcsolva. Lehet, hogy emiatt is fordultam mostanában újra az akusztikusok felé, az a gép előtt se zajos.
A kisvasutam viszont mai füllel már nagyon zajos, még kikapcsolt állapotban is, de arra már nem akarok többet költeni, úgyhogy emiatt fogok a VST-knél maradni, vagy veszek én is egy jó multit, vagy akár egy Boss IR-2-t, ha nem lenne ilyen drága.
Pár éve gondolkodtam is többször HD500X-en, Katanán is, de végül nem lett egyik sem, nem is tudom, hogy mai szemmel mennyire jók még ezek a legmodernebb multikhoz képest.Zenehallgatásra/játékra csak egy olcsó 4"-os Genius 2.0 hangfalam van, tök jól szól, de gitározásra már kevés, meg nem is akarok annyira hangoskodni, úgyhogy általában fejhallgatóval zenélek, ezért lenne értelme valami multinak, mert egyik erősítőmön sincs fejhallgatókimenet. Emiatt meg overkill lenne egy attenuatort venni, még egy Harley-Benton vagy Behringer is 30-50 ezer lenne.
Amúgy van 2 régi multim, de már csak historikus értéket képviselnek, bár a Zoom 707II a mai napig használatban van, mint hangoló. A Behringer LX1-X-et meg simán csak el kéne adni, 2 éve kaptam ingyen, vettem hozzá való tápot, de sose használtam.
#55927 benedekco
Mancuso gitárja ha nem is sima, de Revstar, custom shop. Eddig nem foglalkoztam a munkásságával, de nagyon ötletes, ahogy ujjal pengetve játszik pinch harmonicokat, lehet én is kipróbálom, mert szeretek pengető nélkül játszani. -
Moleman
addikt
válasz
benedekco #55936 üzenetére
De, lehet hogy egy tápcsere segítene, olcsó kínai tápra vannak dugva:
Meg hát a pedálok sem felsőpolcosak:
Vagy lehet csak egyszerűsítenem kéne, az igazán szükséges gain szintekhez elég lenne 3 pedál is (kompresszor-zöld BB preamp-Joyo American).Mindeközben van még egy rakás plusz pedál, hátha kell, wah, octafuzz, komolyabb reverb, EQ, looper, hiába cserélgettem őket sokáig, hogy melyiknek tetszik igazán a hangja, végül évek óta egyik se volt bedugva.
Meg még néhány további overdrive, torzító, AC30 modellező, külön chorus, tremolo, hangerőpedál...
De legalább jó befektetés, most legalább 2× annyit érnek, mint amennyiért vettem őket. -
Moleman
addikt
A Joyo American egy Fender Tweed erősítőmodellező, tudna komolyabb overdrive-ot is, de nekem csak egy nagyon enyhe crunch van kitekerve rajta, tiszta akkordkíséretre és fingerstyle-ra szoktam használni, néha kompresszorral, néha anélkül. A BB preamppel együtt pedig zúzós classic rock, amit szeretek. És nem utolsósorban próbateremben kb bármilyen ottani erősítő tiszta csatornájára dugva kiszámíthatóan jól szól.
A Digitech meg a MojoMojo csak azért van még fent, mert más jellegű torzítást tudnak, de nem igazán használom őket, mert csak magukban jók, nem működnek jól együtt a többiekkel.
A hangoló már nincs fent, nem volt elég pontos, inkább cipelem magammal a Zoom multit, aztán bedugom külön egy ABY pedállal.Régen még több torzítóm volt, különböző ízvilágokkal, volt ugyanilyen Joyo erősítőmodellezőből Mesa Boogie, Artec Twin Head, Suhr Riot kópia, OCD kópia, tube screamer kópia, de annyi már tényleg felesleges.
-
Moleman
addikt
Biztos jó lenne, de a kici olcó kínai pedálok árából kb csak egy Ampero jönne ki.
Bár az tény, hogy valószínűleg az is hasznosabb lenne, mint a sok kispedál bedobozolva a szekrényben.
De ezért szeretem az Amplitube-ot, abban is benne van szinte minden pedál,
és virágbolti verzióban kifejezetten olcsó is. -
Moleman
addikt
Sokáig én sem szerettem, volt egy Joyo Voodoo Octave fuzzom még a pedálboard kezdetekor, nem bírtam vele, el is adtam gyorsan.
Aztán kijött Chapman Clockwork Wolf lemezzel, rálépett a Dunlop Octaviora, én meg azonnal beleszerettem ebbe a hangba.
Gyorsan vettem egy elvileg mindent tudó Biyang fuzz pedált, ismét nem tetszett, végül rátaláltam az EWR Octopussy-ra, az pont ezt tudja.
Persze ez is totál indokolatlan vétel volt, azóta sem játszottam semmilyen más számot octafuzzal, az Amplitube-on belüli Octa-V pedig pont ugyanolyan tökéletesen szól.
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #55952 üzenetére
Pedig akár lehetne is utalás, közel sem tudok annyira játszani, amennyi cuccot felhalmoztam.
Amúgy az igazán profik bekötik egy nagy midis vezérlőbe az összes pedált, mindegyik mindig be van kapcsolva, és ugyanúgy tudnak a patchek között váltani, mintha multi lenne. Az már más kérdés, hogy ha ugyanaz a funkcionalitás, miért nem jobb nekik is a sok kis pedál helyett egy multi vagy bármilyen rack effekt.
Valószínűleg ez is ilyen historikus megszokás, mint általában a gitáros dolgok 99%-a.
-
Moleman
addikt
Ha hangszeren lett volna, szerintem a hídnál is meg lenne törve a húr, de ennek ellenére sem normális, hogy levágott végű bontott húrt kaptál, főleg ennyi pénzért.
Az én világomban ez nagyon drága, pont egy éve vettem basszusgitár húrt aliról 7.22 dollárért.#55955 cucka
Így van, ebben a formában majdnem annyira praktikus, mint egy multi, a próbateremben csak kiveszed a tokból (esetemben eredetileg egy laptoptáska), lerakod, adsz neki áramot, 2 jack kábel és játszol.
A számokat meg úgy kell megírni, hogy ne kelljen túl sokat szteppelni, max 1× kelljen rálépni szólókiemeléshez.Ezt én könnyen elkerülöm, nem szólózok, mindig csak ritmusgitáros vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
A Cort Action-A valamilyen piros harisnyázott húrral jött a gyárból, nagyon jól szólt, kényelmes is volt, de 5+ év után azért már illett lecserélni, és akkor csak piros Warwickra futotta.
Az tényleg szörnyű, kényelmetlen, mintha vastagabb lenne a sodrat rajta, sokkal durvább a felülete.
Szóval ezért rendeltem meg a piros harisnyás alis húrkészletet, hátha véletlenül ugyanolyat kapok, mint a gyári volt.Ki még nem próbáltam, azóta is ugyanaz a piros Warwick van rajta.
-
Moleman
addikt
Én őszintén csodálkozom, hogy ki vesz még bármilyen Warwick terméket.
Pl 20+ év alatt soha semmilyen hangszerkábelem nem ment tönkre, még a filléres König mikrofon és társai is bírják. Egyetlen kivétel a Warwick gitárkábel volt, amit többször újraforrasztottam, aztán feladtam.Na jó, a gitártokjaik nem rosszak, de ma már csillagászati áron mennek ahhoz képest, hogy mit nyújtanak - bár a többi is, pont a napokban csodálkoztam rá, hogy pl a CNB nejlonhúros puhatokom, ami Ausztriában ingyen elvihető volt (teljesen újszerű állapotban), nálunk most 18.800 Ft.
A 3 milliós custom shop hangszer persze lehet, hogy jó, de a márkanevet jól lerombolták alóla. A Joyo meg a Behringer is tök jó, hogy van, mert olcsó, de nem szívesen vennél tőlük butik erősítőt 3 millióért.
#55967 doc
Ez érdekes, nem is gondoltam volna, hogy nincs a Katanában hangoló. -
Moleman
addikt
Ha otthonra kell kis teljesítmény, nem gatyaszárat lobogtatni, akkor nem jó basszushoz is egy 1-5 wattos csöves gitárkombó? Mostanában nem próbáltam, de 10+ éve játszottam egy duóban, akusztikus gitár + basszus a kis 25 wattos Frontmanen, tök jól szólt, elbírta az aktív basszusgitárt a pici hangszóró.
-
Moleman
addikt
válasz
Tibizzz #56017 üzenetére
Miért ne?
A régi szép időkben nekem is tele volt erősítővel a 12 m2-es szobám.A Marshall mögött van még egy Frontman 25.
-
Moleman
addikt
válasz
Ctrl+Alt~Del #56072 üzenetére
Ez egyértelműen a futárszolgálat hibája, látszik a sérülés a dobozon is. Ha nem akarja visszaadni a pénzt a Solar, akkor a futárszolgálatnak kéne fizetnie.
Nekem egyszer egy hardverapróról vett vinyómat hajigálta a rókaposta, több helyen látszott a dobozon a sérülés/szakadás, és deformálódott a vinyó sarkánál is az öntvény, hiába volt alaposan becsomagolva, elvárható módon kibélelve. Néhány email után megtérítették a teljes vételárat, amit fizettem érte az eladónak. Csak azt sajnáltam, hogy egy teljesen jó vinyót tönkretettek.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
FockeWulf #56128 üzenetére
Egy barátomnak van LP100 kb 20 éve, egészen jó hangszer, bár az ő kezében valószínűleg minden jól szólna.
De amúgy egyetértek, ha már LP, legyen ragasztott nyakú.
#56130 Redchucky
Bőven lehet 100k alatt nagyon jó gitárt venni, csak a Les Paul pont olyan műfaj, hogy a ragasztott nyakú tradicionális az igazán jó, azok meg drágábbak - kivéve, ha Harley Bentont veszel abból is, ott meg előfordulhatnak minőségbeli hiányosságok.
Nekem is van egy HB Goldtopom, kicsit megbántam, hogy megvettem, de legalább olcsó volt.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
Redchucky #56132 üzenetére
Kérdés, hogy milyen stílus érdekel.
Én kifejezetten szeretem a HSS superstratokat, ez pl jó lehet.
Ha metálabb vonal érdekel, akkor akár aktív EMG pickupokat is kaphatsz 100 alatt, nekem is van egy pont ilyen, kiemelkedően jó minőség, főleg ennyi pénzért.
Ragasztott nyakú LP is van amúgy, kettő is, sőt Epi is, V100 is.
Vagy vannak még komolyabb superstratok a 100k vonalnál, egyik, másik.Első ránézésre ezeken akadt meg a szemem, de biztos akad még jó.
Újonnan, boltból is ki lehet fogni jó vételeket, többen vettünk pl ilyet, ez is nagyon jó minőség, 2× drágább kategóriában is megállná a helyét.
Mivel Aria superstratom, Cort KX300-am és Samick JTR-em már van, én ezek közül valószínűleg a Cort G260-at választanám.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
benedekco #56190 üzenetére
Nekem obis dremel van, hangszerekhez még sose használtam, de pl H9 izzó foglalatból H11-et faragni, műanyag kádelőlapot méretre vágni, pici dolgokat fúrni-vágni-marni tökéletes. 8-10 éve vettem feleennyiért, úgyhogy reálértéken nem drágult sokat.
(Én vettem hozzá Kínából komolyabb vágókorongot, a gyáriját nem is próbáltam.) -
Moleman
addikt
válasz
kutyek #56259 üzenetére
Nekem ugyanilyen Cort Action-A van, csak pirosban, 14 éve vettem 60.500-ért újonnan. Teljesen jó, nekem is pont arra kellett, hogy a zenéimben legyen normális basszus, mert az octaveres stratocaster borzalmasan szólt, úgyhogy azt abszolút nem ajánlom én sem.
Itt van pár saját hangminta: [octaver_1], [octaver_2], [bass_1], [bass_2].
Igaz ez aktív pickupos, de van belőle passzív verzió is.
Szerintem ez most nagyon jó vétel, én 60-65k környékét gondolnám érte reális árnak. -
Moleman
addikt
A régi gitárja fix húrlábas, az nehezebben mászik el.
A Jackson viszont tremolós, ha nincs kifektetve a testre, akkor "lebeg" a híd, viszont olyankor nehezebb behangolni, mert az egyes húrok hangolása közben a többi kicsit elmászik - nem lehetetlen, de több türelmet igényel. Havonta 10+ ezerért beállíttatni viszont biztosan felesleges, kizárt, hogy a nyak mászna el ennyiszer.Ha nem használja aktívan a tremolót, akkor megoldás lehet, ha a meglévő rugókat megfeszítitek (a test belsejében hátul van egy konzol, amihez kapcsolódnak a rugók, 2 csavar fogja, azokon lehet húzni), vagy be lehet tenni plusz rugókat, ami szintén azt eredményezi, hogy ráfekszik a híd alaplemeze a testre, és nehezebben fog elhangolódni. Ezután szükséges lehet egy újabb beállítás, mert kicsivel máshova kerülnek a babák, de utána már jó lesz.
Ha nem akartok foglalkozni vele, akkor a következő beállításnál meg kell kérni a hangszerészt, hogy fektesse ki ő a hidat, és úgy állítsa be.
Nekem minden hasonló tremolós gitárom hídja ki van fektetve, a legrégebbit 18 éve vettem, az is csak egyszer vagy kétszer volt azóta beállítva, már amennyire magamnak ingyen be tudtam állítani.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Elvileg a hársfa 7%-kal könnyebb az égernél, ha tegyük fel ugyanakkora a test, ugyanaz a húrok és szerelékek súlya, akkor 10-20 deka különbségnek már kéne látszani a gagyi mérlegen is.
Főleg, mivel a Fender szerelékei valószínűleg jobb minőségűek = nehezebbek. De a fene tudja.
Én az őszinteség híve vagyok, ezt így beírnám a hirdetésbe, hogy súlya alapján szerintem éger, de készült hársfa testtel is.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
FockeWulf #56342 üzenetére
Akkor én sem értem, hogy miért jelentetted ki, hogy szerinted egy fillért sem érnek, ha nem is láttál még egyet sem.
Én sem terveztem soha, mégis úgy alakult, hogy vettem kettőt, az alsókategóriás LP Goldtop valóban elég szar, talán a legrosszabb gitárom, kicsit meg is bántam, hogy pénzt adtam érte. A Fusion II viszont az egyik legjobb minőségű gitárom, hiába HB, szerintem az újkori bolti árát is megéri.
#56340 Mária. B
Erre a stílusra valamilyen nejlonhúros "klasszikus" akusztikus gitár a legjobb, lehet kapni belépőszintű tanulógitárokat már 20-30 ezerért is, de azokkal még valószínűleg küzdelmes lenne a tanulás.Sok tapasztalatom nekem nincs velük, anno egy 1986-os ukrán nejlonhúroson kezdtem gitározni, az borzalmas volt, nemrég újra próbálkoztam a nejlonnal, most kicsit magasabb kategóriás Yamaha és Ibanez van itthon, azokat merem ajánlani. Pl erre a Yamahára szívesen ránéznék, ha közelebb lenne.
Persze ha nincs, aki segítsen a használt gitárt megnézni/kipróbálni, akkor marad a hangszerbolt, most hirtelen ránéztem a kínálatra, Cort, Yamaha, Fender, van mindenféle 50-60 ezer ft környékén, azok már jók lehetnek.
Az eggyel magasabb kategória, aminek elvileg szebb hangja is van, itt a fedlap nem rétegelt lemezből, hanem tömör fából van, ez pl Cortból 71 ezernél kezdődik. -
Moleman
addikt
válasz
Mária. B #56345 üzenetére
Igen, erre gondoltam.
Érdemes lehet bemenni, megnézni mi van nekik készleten, miket ajánlanak, azok közül melyik szimpatikus. Kezdésnek valószínűleg jó a 42 ezres Cort AC100 is, ha nem terveztél nagyobb kerettel.
Mindenestre biztosan sokkal jobb, mint az én 9 ezer forintos első gitárom 20+ éve.#56347 FockeWulf
Jaj igen, köszi a kiegészítést! Nekem is volt eszemben, hogy 4/4, aztán elfelejtettem beleírni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóhifi
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Tőzsde és gazdaság
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- wapee: Eltávozott a kis angyalom
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- További aktív témák...