- Windows 10
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Python programozás
- Vírusirtó topic
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Gmail
- Sweet.tv - internetes TV
- DIGI kábel TV
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Wictor #22868 üzenetére
Ott rontottad el, hogy hallgattál a Westendben az ügyintézőre és postán adtad fel. Kötelesek személyesen is átvenni a terméket. Így még a postaköltség is téged terhelt.
Ahogy Lackooo84 írta előttem, a 14 nap onnan kezdődik, hogy igazolni tudod, hogy elküldted a terméket (postai feladószelvénnyel például). A 14 napon túl késeselmi kamatot kell fizetniük. A legjobb szerintem, hogy panaszt teszel írásban a Telekomnál, részletesen leírva mindent, és hogy kártérítést is kérsz a bénázásuk miatt.
-
Topikgazda
válasz AXisBOLD #22898 üzenetére
Ha szavatosságot akarsz intézni, akkor persze, a boltot kell felkeresned, de ahogy mondtam, az kb lehetetlen, mert neked kell bizonyítani... Ettől függetlenül a bolt intézheti jópofiságból a gyártói szervizügyintézést is a kötelező jótálláson túl, de ezt többnyire elutasítják, mondván tessék a szervizbe vinni (hozzáteszem, ezt a kötelező jótállás idején belül is előszeretettel hangoztatják, ha van hazai szerviz, hogy minél kevesebbet kelljen foglalkozni a termékkel...).
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Darth_Revan #22904 üzenetére
Szia!
Milyen termékről van szó és miféle "kedvezményt" ajánlottak fel?
-
Topikgazda
válasz monchichi20 #22914 üzenetére
Miért nem nézed meg az oldalukon az adott terméknél?
-
Topikgazda
válasz monchichi20 #22916 üzenetére
Ezt nem tudtam, bocsi.
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #22994 üzenetére
Szia!
Ha 1 év jótállás és +1 év gyári garancia volt az egérhez, akkor semmit sem tehetsz, el kell fogadnod, amit a bolt felajánl.
Ha 2 év jótállást kaptál, akkor meg lehet próbálni kardozni azért, hogy ne csak simán pénzvissza legyen, de ebből nagy eséllyel évekig húzódó per lesz, ergó ez esetben is érdemes elfogadni, amit a bolt felajánl.
Max annyit tehetsz ilyenkor, hogy direktben a gyártóval gariztatsz, de ezzel már elkéstél, mert a boltba vitted, akik ki tudja hova küldték és ki tudja mit csináltak vele... -
Topikgazda
A jogszabály e tekintetben nem foglalmaz elég egyértelműen, azaz csak peres úton lehetne kideríteni, hogy visszajár-e szállítási költség is vagy sem, vagy sem részben. Nyilván ez sok mindentől függ, pl. milyen szállítási módot kértél, extra szolgáltatások, stb.
A 14 napos elállási jogszabályban feketén-fehéren ott van, hogy a szállítási költség is visszajár, így ott ez nem kérdéses. -
Topikgazda
válasz Lackooo84 #23057 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy garanciális ügyintézés esetén a postaköltséget meg kell előlegeznie a vevőnek, és ha bebizonyosul, hogy a termék valóban hibás, akkor a kisker köteles visszafizetni a postaköltséget. Viszont van itt még egy olyan dolog, hogy a kisker nem köteles a teljes szállítási díjat visszafizetni, ha a vevő nem a körülményekhez mért legolcsóbb szállítási módot választotta. Itt a hangsúly a "körülményekhez mérten" van, ami minden helyzetben mást jelent, pl. ha sürgősen kell a termék a vevőnek, akkor indokolt lehet egy expressz szállítás is, de ennek eldöntése már bírói hatáskör.
-
Topikgazda
"
Elutasíthatja-e az e-kereskedő a 14 napon belüli visszaküldést, ha például a következők valamelyikét tapasztalja: a termék használt, nincs meg valamilyen tartozéka vagy pedig az eredeti (bontatlan) csomagolása?
Ha nem áll fenn a fogyasztóvédelmi előírások szerinti kivételek esete, úgy a már használt termékek esetében sem lehet kizárni az indokolás nélküli elállás jogát.
Azonban a fogyasztó számára csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat biztosítja a jogszabály, az ezen mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, tehát a vállalkozás nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni, ha a terméket a fogyasztó sérülten vagy hiányosan szolgáltatja vissza.
A kereskedő legfeljebb az értékcsökkenést vonhatja le a fogyasztónak visszafizetendő teljes összegből. Itt sem szabad azonban elfelejteni: csak akkor tehető a fogyasztó ezért az értékcsökkenésért felelőssé, ha már előre tájékoztatták írásban (rendszerint erre a webáruházak honlapján, az ÁSZF-ekben kerül sor) az előbbi levonás lehetőségéről és pontos feltételeiről. Ha nem volt ilyen előzetes tájékoztatás, akkor viszont egyáltalán nem kérhető számon semmilyen értékcsökkenés, és nem is vonható le semmilyen díj a fogyasztónak visszafizetendő összegből!
A tizennégy napos, indokolás nélküli elállást tehát nem lehet olyan többletfeltételekhez kötni, amelyeket a jogszabály nem ismer.
A tizennégy napon túli, önkéntes kereskedői vállalás keretében a visszaküldés pontos feltételeit a fogyasztóval pontosan meg kell ismertetni. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a termék viseltes állapota miatt a kereskedő elutasítja a visszaküldést, az önként biztosított - tizennégy napot meghaladó - „visszaküldési garancia” körében, tehát akkor, ha az átvételtől számított tizennégy nap már eltelt és a fogyasztó már csak a visszaküldési garancia körében érvényesíthetné az igényét.
" -
Topikgazda
válasz scream #23089 üzenetére
Szia!
Alapvetően ilyenkor vissza kellene kérned a terméket a kiskertől és a gyártóval magad gariztatni azt. Így még a postaköltséget kifizetve is olcsóbban kijönnél, mintha vennél egy újat.
Itt viszont az az eset lépett fel, hogy jótállási időn belül a kiskerhez már csak a pénz érkezett vissza, a nagykernél vagy valamelyik disztribútornál "eltűnt" a termék (nyilván nem tűnt el, csak eladják másnak azt, amit a gyártó visszaküldött, így a haszont ők kapják meg).
Annó megkérdeztem erről a helyzetről egy ügyvédet, aki megerősített abban, amit korábban is írtam itt a topikban: jótállási ügyben fogyasztói szerződéstől csak a vevő állhat el. Nincs olyan jótállási rendezési mód, hogy pénzvisszafizetés. Ez a fogyasztói szerződéstől való elállás, az elállást pedig a jog csak akkor engedi meg, ha ennek adottak a feltételei, pl. az egyik fél a szerződésben vállalt feltételeit nem tudja/akarja teljesíteni (javítás vagy csere). Szóval ezt csak a vevő kérheti, illetve egyezhet bele, ha a bolt felajánlja.
A te esetedben, mivel nagy valószínűséggel a terméket már nem tudja visszaadni a kisker, kártérítési pert tudsz indítani, a jogszerűtlen elállás miatt, de ez több év is lehet és a perköltséget is neked kell megelőlegezned, így ezt nem tudom javasolni, viszont azt megpróbálhatod, hogy megírod a boltnak, hogy köszönöd szépen, de te nem szeretnél elállni a szerződéstől, így inkább a terméket szeretnéd visszakérni és magad gariztatni. Esetleg egy ügyvédet is megbízhatsz x ezerért, aki egy ír egy szépen megfogalmazott jogi levelet a boltnak. Nyilván ez is idő és pénz, neked kell eldönteni, hogy mit vállasz be a +23e többletköltség miatt...
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #23132 üzenetére
Szia, igen, mivel 10.000 Ft alatti a termék. A szállítási díj nem számít bele.
-
Topikgazda
válasz Pemethe #23175 üzenetére
Szia!
Jó lenne, ha már valaki végigcsinálna egy ilyen pert, mert gyakran jön elő ez a téma a topikban, és a topik két táborra oszlik: egyesek szerint a bolt részéről pénzvisszafizetéssel lezárni egy ilyen ügyet teljesen jogszerű, mások szerint (beleértve engem) nem.
Nem vagyok jogász, de a jogszabályokból számomra az olvasható ki, hogy jótállás keretein belül az elállást csak a vevő kezdeményezheti, illetve egyezhet bele, ha a bolt felajánlja.
"5: 139. § [Kellékszavatossági igények]
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget; vagy
b) megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta vagy e kötelezettségének a (3) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, illetve, ha a hibás teljesítés miatt a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, így különösen, ha a hiba a (3) bekezdés szerinti feltételekkel nem hárítható el.
(2) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(3) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel -megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(4) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja."Egy ügyvédet is megkérdeztem annó erről, aki megerősített abban, hogy csak a vevő állhat el, illetve a bolt jogszerűtlen elállása miatt kártérítési pert lehet indítani. Viszont eddig (tudomásom szerint) a topikba írók közül senki nem csinált végig egy ilyen pert és nem is találtam ilyen infót a neten, szóval 100%-ig biztosra én sem tudom mondani, hogy meg lehet nyerni egy ilyen pert az Alzával szemben...
-
Topikgazda
válasz Pemethe #23179 üzenetére
Nem ismerem az Alza ÁSZF-t, de annyi biztos, hogy a jogszabályoktól elétérni a vásárló hátrányára nem szabad. Véleményem szerint, ha kizárják annak a lehetőségét, hogy a vevő a saját költségén megjavíttassa a terméket, azzal a vevőt hátrány éri.
Én azt mondom, hogy járj utána a pernek, mert nem szotyipénzről beszélünk, hanem súlyos százezrekről. Mondanám, hogy első körben a békéltetőkhöz menj, de mivel céges vásárlás, nem minősülsz fogyasztónak, így oda nem mehetsz, annak ellenére sem, hogy papíron kaptál 3 év jótállást. -
Topikgazda
válasz Floyd80 #23188 üzenetére
Persze, olcsóbb neki a pénzvisszafizetés, csak ilyen szavatossági rendezési mód nincs, ezt az eladó nem válaszhatja, csak a vevő, ahogy az imént idézett jogszabályban is szerepel. Ha a vevő nem fogadja el a pénzvisszafizetést, akkor vissza kellene tudnia kérnie a terméket.
-
Topikgazda
válasz galocza #23358 üzenetére
Szia! Ha kicsit visszaolvasol, láthatod, hogy heti szinten jön elő ez a téma. Ha nem fogadod el a pénzvisszafizetést, akkor közvetlenül a gyártóval lehetne megpróbálni gariztatni (nem tudom EU-ban lehet-e az adott terméknél), vagy pert indíthatsz, amit még senki nem csinált végig, tekintve hogy mekkora szívás és az eredménye sem garantált.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz athomi #23360 üzenetére
"14 napon belül éltem az elállással, amit az üzlet el is fogadott, de csak a termék teljes árából a keret árát térítették vissza, azt is csökkentett értéken (avulás, postadíj?!)."
Az avulás pontos feltételeiről tájékoztattak előre? Szerepel az ÁSZF-ben? Mert hasra ütésre nem lehet ám meghatározni 14 napos elállásnál az értékcsökkentést a bolt részéről. A levont postadíj meg micsoda? Viszaküldték neked a lencséket?
Ami a lencséket illeti: ahogy előttem is írták, csak akkor nem tudsz elállni, ha a lencsék kifejezetten a te kérésed és igényeid alapján kerültek legyártásra. Ha raktáron voltak, akkor az erre nem vonatkozik.
-
Topikgazda
válasz Predator2 #23389 üzenetére
[link]
"Jogszabályi előírás, hogy az üzletekben a hitelesített vásárlók könyve jól látható, a fogyasztó számára külön kérés nélkül hozzáférhető helyen legyen kihelyezve. A vásárlók könyvi bejegyzésre vagy a fogyasztó írásbeli panaszára a vállalkozás - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - 30 napon belül, írásban és érdemben köteles válaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást." -
Topikgazda
Telenornál hogy is van a gari? 1 év teljes körű jótállás + 1 év önként vállalt készülékgari? Mert ha ez így van, akkor a Telenor simán kikötheti, hogy bármilyen fiziaki sérülés megvonja az önként vállalt garanciát. Meg kellene nézni pontosan a felételeket.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ElektrikusDE #23440 üzenetére
"Amúgyis sok gépet hirdettek 5 év garanciával, vagy akár 10 évvel is, de az apró betűben már kiderül az a tény hogy ez csak pl. a motorra szol!
A "kopó" alkatrészekre pedig semmilyen garancia sincs! (kivéve mosógép dob csapágy)
Ez is félrevezetés szerintem!"Marketing szöveg az 5-10 év gari, de sajnos legális, mivel a "garancia" mint fogalom jogilag nem ismert, minden gyártó úgy határozza meg, ahogy akarja. A vásárló dolga, hogy utánajárjon a részleteknek, illetve a kiskernek tájékoztatást kell tudna adnia a feltételekről.
A jótállás már egy másik kérdés, az jogilag szabályozott, és ártól függően 1-2-3 év. Ami a jótállás után van, az "ajándék".[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ezt az offot fejezzeték be kérlek. A kérdező már megkapta a választ: a boltnak kell minden állítását bizonyítani, amivel az elállást akarja meghiúsítani. Az erkölcsi része a dolognak itt most teljesen irreveláns.
-
Topikgazda
válasz Kaci84 #23556 üzenetére
Szia! Véleményem szerint nem kérdés, hogy ez a kipróbáláson bőven túl van, de az 50% értékcsökentés kicsit soknak tűnik. Ettől még a használt piacon is többet kapsz érte. De nem vagyok műszaki szakértő, így konkrétat nem tudok mondani. Ha nem értesz egyet az értékcsökkentéssel, a békéltető testülethez tudsz fordulni, ők megteszik a megfelelő lépéseket az ügy tisztázására.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz MaxxDamage #23563 üzenetére
A kötelező 1 év jótállás csak egyes tartós fogyasztási cikkekre terjed ki 10e felett. A cipők ebbe nem tartoznak bele sajnos. [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
- Egyedi épített Arcade Vertikális Játékgép és zenegép
- AOC CQ32G1 32 QHD VA 144Hz Gamer monitor
- X1 Carbon Gen11 14" 3K OLED i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iMac 2019 21.5" 4K (4096 2304) i3-8100 8GB/256GB SSD Radeon Pro 555X/2GB, Garanciával, üzletből
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen