- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teszla_
senior tag
A honlapjukon leírtam a dolgokat az elállás résznél, plusz két e-mailt küldtem, egyet a szerviznek, egyet pedig a szervizesnek, két külön e-mail címre. A telefonálás csak ezután lesz hétfőn.
Bemenni sajnos nem tudok, mert budapesti cég, én pedig nyíregyházi vagyok.
"Matrica" csak a sajátjuk volt rajta, az sértetlen volt. Ezen kívül a GLS-nek volt rajta egy "matricája", ami szintén sértetlen volt (a másik GLS-es matrica a doboz oldalán volt, nem az élén), valamint széles cellux-szal volt még az egy él lezárva.
Egyelőre megvárom a holnapot, hogy mit mondanak, nagyon kíváncsi vagyok. De lehet, hogy még egy tértivevényes levelet írok nekik, ha nem hajlandóak visszafizetni a pénzt. Ha pedig minden kötél szakad, ügyvédhez fordulok.
Csak attól félek, hogy rám fogják, hogy én használtam a gépetHoppá, most írt vissza a szervizes, hogy ez egy utolsó, kiállítási példány volt. Azt írja, említette, de ez nem így van. Azt mondta, hogy már csak ebből a jobban felszereltből tud adni. Holnap elvileg hívnak és egyedi ajánlatot szeretne adni, de ha nem ezt választom, akkor visszaadják a pénzt. Na most már egyre kíváncsi vagyok mi lesz holnap.
[ Szerkesztve ]
-
Thunder82
aktív tag
Igen-igen van benne valami, de mindenki a saját tapasztalataira épít ahogy én is, és abból alkot véleményt. Ezért is oszlik ketté a tábor ATI vs NVIDIA köré mert általában ez valamiért jobb mint a mási......de mindenkinek meg van a maga kifogása. Én pl ugyanezért váltottam Ati-ról NV-re mert nem jött be ! Nemhogy elromlik és még a huszadikat is abból veszem mert ATI ! Jelenleg 1 GTX 560TI DCU II TOP tulaj vok és nagyon meg vagyok elégedve 1 pár éve !
[ Szerkesztve ]
- [HNT] - ::Hungarian National Team:: # tHUNderKILLLER # tHUNderKILL3R
-
gabor901113
tag
Értem, semmiféleképp nem állnék neki feljebb. De ha már van gari, csak bepróbálkoznék... Senkinek nem mindegy anyagilag egy kijelzőcsere. Sajnos használtan is 20-25k-ért találtam kijelzőt. Mindenesetre lehet hogy megpróbálom, annyit nekem megér.
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
-
asdf_
veterán
-
#95590400
törölt tag
egyébként ez a gyakorlatban h szeretné a jogalkotói szándék, miként működjön ez?
mert azért azt valahogy - érthető módon - ellenőrizni kellene, hogy a jótállás körébe tartozó hibajelenség-e, amit gyakorta szemrevételezéssel nem is lehet megtenni. persze vannak egyértelmű esetek, de a helyzet egyik jellegzetessége ilyenkor, hogy ő hirtelen már nem ért hozzá, majd a szervizes kolléga, aki továbbítja a forgalmazó, nagyker felé, aki továbbítja a szakszerviz felé. az idő meg ketyeg.
ha kicseréli, akkor arra van valami irányadó határidő, mint pl. a 15 nap, vagy a jelentős kényelmetlenség?
no offenz, és nem is tartozik az adott ügyhöz, csak érdekel.
----
szerintem nem tilos javítani, amennyiben az vevő beleegyezik.[ Szerkesztve ]
-
skatebab
tag
de azon mit kell eldönteni hogy egy fél centis folt van a kijelzőn még ha csak fehér alapon is látszik de akkor eléggé...
meg 1 nap után küldik szervizbe?
ennyi erővel 1 hét után is visszavihettem volna ezzel a hibával akkor is ezt csinálják vele.
rám is kenhetik ja de akkor meg mondanám hogy a beszállító szerelte össze ő is okozhatta a hibát.
"Hibás teljesítésnek minősül a szakszerűtlen összeszerelés is, ha a szerelésre a szerződés alapján kerül sor, és azt az eladó, vagy annak képviselője végzi el."Igyunk barátaim yo-ho!
-
szabonagyur
félisten
Tudom, hogy érdekes. De kifizettem az összeget jött is az sms, hogy az összeggel csökkent az egyenlegem. Majd vissza sztornózták de ugye ekkor még a pénz nem jött vissza csak napokkal később, szóval gyakorlatilag kétszer fizettem ki egy dolgot csak mert elcseszték a dolgot. Bár ezt sem értem minek kell előre fizetni és csak utána szedik össze a cuccot. Ha mondjuk 100k+ értékről lett volna szó akkor mi lett volna? Egyrészt napi limitet is elérek másrészt nem mindenkinek van rajta akár napokra is felesleges ezresei.
-
marcyman
aktív tag
Még a kalibrálás sem érdekelne ha egy teljesen pixelhibamentes monitort kapnék.
"Szerencsére" az én monitorom bright pixelhibás. Csak ezért írtam, hogy érdemes-e egyáltalán kicseréltetni, mert ha ne adj Isten kapok egy 5 dark pixel hibás monitort cserébe akkor meg szívtam egy nagyot. (Mert ugye azt a Dell nem cseréli.) Na de reméljük a legjobbakat. -
Attix82
őstag
"jelentősebb részének kicserélése"
Hát ezt nehezen lehet megállapítani mi számít annak. 99%ba javítással nem lesz újra null éves.
Gondolok egy Projektorra, ahol kicserélik a megvilágítást ami külön garanciás =gyártói garis az a része). teszem azt 1év lámpa 2 év készülékre. Ott természetesen újra kezdődik a lámpa 1 éve de a készülék 2 éve nem, az ketyeg továbbra is.
[ Szerkesztve ]
-
marcyman
aktív tag
asdf_: Igazából nem is érdekelt volna a REV, (egyébként 2011. szeptemberi gyártású, az enyém meg 2012. szeptemberi) ha teljesen új a monitor, de itt erről szó sincs.
Az a durva, hogy nem a gyári dobozban küldték, hanem egy marha nagy kitömöttben amire még rá is volt írva, hogy "refurbished". Egybeszerelve a talpával, egy zacskó ráhúzva és ilyen felfújt mini matracokkal kitömve. Szóval még azt sem lehet mondani, hogy át akartak verni.
Attix82: Egyébként a javítást fel sem ajánlották, egyből azt mondták, hogy cserélik.
Ja és a garanciára meg azt mondták, hogy az nem indul újra. Na akkor hogy is van ez?[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Praktikerben vásároltam, 9-re végződött a termék ára és pin beütése előtt nézem hogy kerekítve van
Bőszen felháborodok hogy mi a szar ez, kártyás fizetésnél még soha sehol nem kerekítettek nekem, de erre mutatja a pénztáros a kassza előtt a táblát hogy ők bizony kerekítenek kártyás fizetésnél is. Majdnem otthagytam a cuccot az 1 forintjuk miatt.
Szerintem arról van szó, hogy rájöttek sokkal többször vásárolsz 1 terméket ami 9-re végződik, mint úgy többet hogy 1 vagy 2-re. Ez a sok áruház esetén naponta akár több százezres jogosulatlan forint.
Csak tudnám miért van az kiírva a termékre hogy 499Ft hogy ha meggebedek akkor sem tudok érte annyit fizetniA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Mi a halál f@száért van kiírva hogy 499, ha nem engedik hogy ennyit fizessek érte?
Ok, ha több dolgot is vásárol az ember akkor a nagy számok törvénye alapján kiegyenlítik egymást a kerekítések, szóval a vevő és a bolt is közel nullára jön ki belőle. De ha csak 1 dolgot vásárolsz akkor mindig a bolt jár jólA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
marcyman
aktív tag
Konkrétan semmit nem kaptam. Aláírtam egy papírt, hogy elvitték a régit, hozták az újat, de nekem ebből nem adtak egy példányt sem.
Egyedül arról kaptam papírt, hogy a koszos példányt elvitték. A teljesen újról semmit.Külön Dell jótállási papírom nincs is. Csak amit a monitorguru adott, de az az övéké nem a Dellé...
Most akkor konkrétan hol kellene borítanom az asztalt? A Dellnél, a kiskernél (monitorguru) vagy az Asbisnál?
[ Szerkesztve ]
-
sputyi70
aktív tag
Köszi írtam most nekik kíváncsi vagyok mit válaszolnak. Remélhetőleg észbe kapnak,mert ez azért kezd érdekes lenni. Főleg ,hogy senkit nem ad a webshopos csákó a telefonhoz,de még csak a főnöke számát sem adja meg akivel letudnám beszélni. Szóval csak vonogatja a vállát. Megírom majd a fejleményeket.
-
Tyca
senior tag
Köszi a választ!
Nagyjából én is így gondoltam, csak ezzel a "bolti vs. gyári" garancia kérdéskörrel nem voltam teljesen tisztában. Végülis az is logikusan hangzana, hogy ha veszek egy akármilyen műszaki cikket és csak számlát kapok (tesco-ban egy csomó cucchoz nics garjegy), akkor a jótállást a boltban kell intézni, ha meg van garpapír, főleg ha EU-s vagy World, akkor akár külföldön is beszaladhatok egy gyári szakszervízbe, ha éppen akkor hibásodik meg. Viszont őket miért érdekli a számla? A garpapírral elvileg igazolom, hogy eredeti a termék, a samsungot meg nem kéne érdekelni, hogy az állam mennyi ÁFA bevételtől esett el.
-
Abrion
senior tag
mármint nem fogják megnézni a foglalatot? vagy mire érted ezt? "Gariban termeszetesen senki nem fog vele kezdeni semmit."
Hunter2: Asus
amúgy nem csináltam vele semmit, egyszer összeraktam, és most szét, közte nem volt leszedve.Amúgy Iponon vettem még 1 és fél éve.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! A Media Markt azt modja, hogy továbbra is érvényes a garancia plusz. Azt mondjuk nem tudom, hogy ez mennyire minősül hivatalosnak. Persze lehet, hogy egy ekkora cég tényleg nem szívatja meg a vásárlóit.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
értem, hát remélhetőleg nem lesz gond belőle ha szükség lenne rá...
másik kérdésem még, hogy a gyártó a hivatalos weboldalon mindenhol úgy hírdette, hogy a gép támogatja a WiDi-t ezt azonban mint kiderült nem képes személy szerint nincs jelenleg rá szükségem csak mint kérdés vetem fel, hogy ezt megtehetik minden nélkül?
-
PPatrik
aktív tag
Tudom. Sajnos erre is par hete dobbentem ra. A vicc az, hogy errol nem tajekoztatjak az embert. Egyebkent meg ket honap van hatra belole.
Hat 6gb ram van benne szoval nem hiszem, hogy az lenne keves. A rendszer mar annal inkabb lehet szar, pedig mar nem tudom hanyszor ujraraktam. Szerintem a gyari hozzaadott winnel lehet valami. De most konyorgom, en azert is fizettem, akkor azzal egyutt legyen hasznalhato a gep, mert azert vettem rendszerrel egyutt gepet, hogy a rendszer vasarlas ne legyen plusz gond.
A masik meg a hdd amire en is gondoltam. De en oszintem mar nem akarok ezen gondolkodni, oldja meg a szerviz, nekem erre mar epp eleg idom ment ra. -
Ragnar95
nagyúr
Rendben, akkor ezt fogom tenni. Ez a hivatalos márkaszerviz, a flottakezelő mondta,h ide vigyem, de lehet, hogy másik szervizbe is elviszem majd.
Jogi lépéseket nem tehetek, nincs valami erre vonatkozó jogszabály, hogyha többszöri javításra sem oldják meg ugyanazt a hibát, akkor mire vagyok jogosult?Privátot privátba, fórumtémát fórumba. Aki ezt nem képes betartani, ne csodálkozzon, ha nem kap privátra választ.
-
Manitou
addikt
Nem mellesleg: a tolto biztositekjat ugye megnezted, hogy nem az ment-e ki, nehogy folos koroket tegyel?
Ezen ugyan semmi ilyesmi nincsen, illetve nem tudok hozzáférni. Egy zárt műanyagdoboz, van rajta egy kapcsoló amivel 6 és 12 V -ra lehet váltani. Még bekapcsoló gomb sincsen rajta, a bekapcsolás annyiból áll, hogy miután a krokodilcsipeszeket ráteszed a villasarukra, be kell dugni a konektorba, aztán ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Taru
tag
Hú köszi, ez valakinek tuti nagyon hasznos lesz, csak kár, hogy nem ez volt a kérdés és nem tudom miből gondolod, hogy serial nélkül próbálok gariztatni egy RAM-ot? Vagy, hogy pont azért érdekel.Bár tényleg gariztatok egy RAM-ot, annak meg van a serial matricája, és azonosítható, és nem kérdeztem, hogy a serial matrica NÉLKÜL gariztathatom-e.
Látom rosszul írtam a kérdést, mert teljesen félre értetted, akkor átfogalmazom:
Adott 2 RAM (2 különböző márka, márka lényegtelen). Az egyiken a matricára (serial matrica/garancia matrica) rá van írva a sablon szöveg ("Warranty void if removed") a másikra nincs. Na most, miért is van ráírva arra amelyikre rá van írva (a nyilván valót leszámítva (mert a legkisebb sérülés is garancia vesztéssel jár))? Kötelező ráírni HA ez így van vagy csak túlbuzgó a márka és ezért írta rá? HA kötelező, akkor ezek szerint van rá jogszabály, ha igen melyik? Ha nem akkor elméletileg jogilag mit kell követni? Mellékelt garancia tájékoztatót, ÁSZF-et vagy erre is van konkrét szabály ami a mérvadó?
Figyelem: Akérdés nem feltételezi a matricák meg nem létét vagy azok hiányában történő gariztatás módját! A kérdésben említett RAM-ok rendelkeznek matricával, mindkettőn sérülés mentes, mind 2 RAM működő képes. Ez egy elméleti jótállás jogi kérdés (mert nem értek hozzá de érdekel). Köszönöm!
-
Taru
tag
Igen, ezt értem. De miért irják rá? (persze azért, hogy ha sérül akkor ne kelljen cserélni/javítani, mert gondolom nem azért, hogy azonosítani lehessen, hisz logikus, serial számot nem veszek le, az alapján azonosítom, az kell ergo marad). Ennek kell lennie jogi háttérnek ami elmondja, hogy pl. Ha ilyen-olyan jogi/garancia érvényesítési kitételed van, leszel szives a vevőt tájékoztatni, még pedig úgy, hogy ráirod (ezt most találtam ki, de kb ez lehet benne). Próbáltam megkeresni, hogy mi is az a törvény ami miatt RÁ irják amit irnak illetve, hogy kötelező-e de nem találtam semmit.
Feltételezem ez a nemzetközi jog kereteiben lehet. Viszont felmerül így is a kérdés (nálam), ha nincs ilyen felhívás akkor mi a minimum és maximum sérülési határ és MI határozza azt meg? Mert persze, meg van a matrica, nem vette le, olvasható minden adat, de mennyire sérülhet a felhaszánló hozzá nem értése miatt, hogy végül ne számítson garanciálisnak (szétszerelés természetesen garancia vesztés). Tehát ha nagyon koszos, a felhasználó szerint olvashatatlan akkor le lehet tisztítani (száraz zsepivel), bár lehet maszatos lesz (de olvasható)? Kis darab leszakad de nincs rajta adat az akkor még garanciális? Ha rajta van a felhívás, ezekre egy NEM a válasz, de ha nincs, akkor mi alapján döntik el? Nemzetközileg (tehát gondolom a nemzetközi jognak megfelelően).
Továbbá a példádból kiderül, hogy a matrica hiány miatt a gyártó visszadobja, ami rendben van DE erről a feltételről a vevőt vételkor tájékoztatni kell (elméletileg, vagy a gyár perelhető, bár kétlem bárki idáig menne). Nem úgy, hogy amikor odaadják akkor elmondják, de egy leírásban pl ami minden azonos termékhez jár (az, hogy a vevő nem olvassa el mellékes), vagy éppen a matricán különben a nemzetközi jog szerint a gyár hibázott és kénytelen cserélni/javítani (hiszen hibásan informálta a vevőt ami az Ő hibája). Legalábbis én igy tudom, de nem tudok hozzá tv-t linkelni és pont ezért kavarodtam meg, mert SEMMIT nem találok ezzel kapcsoaltban (még cikket sem).
-
Taru
tag
Ok akkor a bolt perelhető helytelen informálás miatt (bár szerintem a boltnak nem sok köze van a gyár garanciális feltételeinek vevő felé közvetítéséhez, hiszen nem ők rakják rá a matricát amin felhívás van, de ezen nem fogunk össze veszni). Egyébként az éltettartam garancia amit a gyár vállal az nem jog viszony feléjük? Ők vállalták és a honlapjukon (minimum) ki is irták, jobb esetben a számlára rá van írva (pl. 2 év XY gari és élettartam garancia a gyártól, van is ilyen hardverem). Ha az feléjük nem érvényesíthető akkor a 2 év gari után hova kell fordulni (eddig azt hittem le emailezem a gyárral)?
A léngyeg változatlan, mi a minimum és maximum határ HA külön nem figyelmeztetnek, hogy a matrica NE sérüljön és ezt a limitet honnan tudja az átlag felhasználó (tehát pl aki nem ért az informatikához, nem jogász és elöszőr vesz számítógép alkatrészt mert vagy nem volt még gépe vagy mindig egyben vette)? Továbbá, azon kívül, hogy nekik érdekük ráírni ezt a figyelmeztetést, van-e bármi is ami erre kötelezi őket és ha igen mi az?
[ Szerkesztve ]
-
Gery0505
tag
Hát ez is csúcs történet amit írsz... Komolyan mondom ez az inkorrektség tetőfoka ami a kereskedelemben megy. Tényleg nem értem mit kell a garanciaidővel játszani, mert ha a gyártó vállal 5 évet akkor vállal 5 évet nem? Ne a nagyker vagy a kisker vállalja már át ha a gyártó terméke nem tudja 5 évig azt amit kellene neki nem? Mert ezzel tulajdonképpen azt mondja a vevő felé, hogy a gyártó terméke mégsem tudja az 5 év működési időt. Ha a termék nem tudja 5 évig amit a gyártó garantál, akkor nem a nagyker, nem a kisker és nem a felhasználó a hibás, hanem maga a gyártó, és kutya kötelessége lenne kijavítani a hibát, vagy cserélni a terméket. Nem? (Persze rendeltetésszerű normál használat mellett, olyan feltételek között, ami a gyári speckóban is meg van adva, nem túlterhelve.) Nem tudom ez miért jelent gondot a kereskedőknek, hogy törődjenek ezzel, és kiálljanak teljes mellszélességgel a vásárlójuk mellett. Szerintem a mai világban sokkal jobb lenne a kereskedőnek is, hogy hosszabb távon gondolkodna, hogy a vevő megbízhatónak, korrektnek tartsa és visszajárjon hozzá. Hiszen a kereskedő képviseli a vásárlót a gyártóval szemben nem?
[ Szerkesztve ]
"Failure is always an option." Adam Savage
-
Cootermain
tag
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Sajnos a kártyát nem tudtam személyesen átadni a boltnak ( 150km oda-vissza :/ ), futárral kellett elküldenem, így nem tudhatom hogy mit rögzítettek. Gyári RMA-t a nagyker dolga lenne elintézni nem? Ha jól emlékszem az ő kötelességük lenne felvenni a kapcsolatot a gyártóval. Holnap délelőtt nyitva vannak, megpróbálok telefonon beszélni velük, illetve felveszem a kapcsolatot a nagykerrel is.
-
Turbolada II
őstag
-
Turbolada II
őstag
-
morfeus08
tag
Sziasztok, látom itt van jó pár ember aki ért a garanciákhoz így remélem tudtok segíteni, olyan kérdésem lenne hogy Angliából behozott Motorola telóra vajon az itthoni Motorolával leszerződött szervizpartner (Cordon electronics)-ál is tudom érvényesíteni a gyári garit? Vagy ha ne adj Isten történik vele valami akkor vissza kell küldeni Angliába?
-
axioma
veterán
Koszi a valaszt, ezek szerint a kereskedo, bar erdekes igy, hogy nem naluk lett leadva.
A nevuket tudom (Magyar Hipermarket Kft), az minden blokkon rajta volt, de azt hittem full megszunt...
(Mert nem volt soha a kezedben egyszerre 200 db, meretben nezve, hogy hova rakd. A kezi es a gepi kozott igaz a tovabbi majdnem harmadolas - kornyezetemben van mindketto. Es ugyan energia osszenyomni, de a teherauto meg nem tomegre hanem terfogatra telik meg, tehat 3 helyett 1,1 forduloban kerul a feldolgozasi helyre, az teherauto-gyartasi meg utkarbantartasi meg uzemanyag-sporolas, ha kornyezetvedelmileg nezed.) Ja amugy ahelyett, hogy szemetdijat fizetnel rajuk, vagy zacskonkent szaladnal a szigetre, fizetnek is a zsugoritmanyert, tehat a user is pozitiv egyenlegu.[ Szerkesztve ]