- Crypto Trade
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Bittorrent topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Superhun #17088 üzenetére
ha nem tudja/akarja javítani vagy cserélni, akkor visszafizeti az eredeti összeget
az hogy ezt a kötelező jótálláson túl teszi az csak jó a vásárlónak, nem lehet arra kötelezni a boltot hogy szerezzen be csere terméket, ha nem tud/akarattól hogy ebben a jelenlegi kivételes esetben mégsem jó ez a vásárlónak, még 100%-ig szabályos, bármilyen garanciális vállalást túlteljesít
hozzátenném még, hogy a piaci használt áron beszámítással sem valószínű hogy több lenne a ram értéke, mint az egykori új ár
cryptot minden termékemért elfogadom
-
ACE-
addikt
válasz
Superhun #17107 üzenetére
Kénytelen benyelni! Ha nem tetszik neki, jártassa a száját a nagykerben... Nem szabad hagyni ezt... Én tuti hogy minden helyen bepanaszolnám őket... bár nem tudom melyik cégről van szó, lehet azt tudni? (akivel történt azt kérdezem)
Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
TBMC
addikt
válasz
Superhun #17397 üzenetére
hát épp ez az basszus. ezért nem értem én sem az egészet.
Dr. Haraszti Anikóval beszéltem - a tudatos vásárlók egyesületének jogászaés a bolt is csak azt szajkózta telefonba, hogy mivel hibás nem állhatok el.
de hétfőn végre visszaérkezem Bpre(itt hagyom a melót, most ez fontosabb) és viszem is be a készüléket.
ha nem hahjlandóak biztosítani az elállást, vetetek fel jegyzőkönyvet..gondolom ettől többet nem nagyon tehetek/tudok tenni
(ja az ület amúgy a PCland volt... korábban is vásároltam már tőlük, elég sokat, igaz sosem éltem az elállási joggal)
markbellus.hu
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Superhun #17399 üzenetére
Márpedig hibás terméktől nem lehet elállni, amint jelzel egy hibát onnantól a garanciális feltételek lépnek életbe. A 14 nap arra van, mivel személyesen nem tapogathattad meg, próbálhattad ki a terméket, erre lehetőséged van, nem pedig meghibásodásra. Viszont, hogy a pixelhiba mennyire "hiba".... nevetséges. Bezzeg ha csak az miatt akarná kicseréltetni, akkor a nyakam rá, hogy nem lenne hiba a bolt szerint. Ja, és a békéltető testület tanácsát senkinek sem kötelező megfogadni (megjelenni kötelező csak).
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
gyimger
őstag
válasz
Superhun #17506 üzenetére
Nem, ráhagytam és nem is érdekel a cserekészülék: De mostmár eleget vártam, kikövetelem a cserét a hardverekre, nem várok tovább a zimbabwei javításra még hónapokig.
"The day is done, time has come. You battled hard, the war is won. You did your worst, you tried your best. Now it's time to rest. Now it's time to rest."
-
-
válasz
Superhun #17750 üzenetére
én azt nem találom sehol, hogy kivétel lenne a használt termék a következő szabály alól:
Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt.
cryptot minden termékemért elfogadom
-
válasz
Superhun #17750 üzenetére
Most lett egy kis szabadidőm, úgyhogy utánanéztem jobban ennek a "használt termékekre vonatkozó garancia" kérdéskörnek a PTK-ban.
A következőkre jutottam:
- A kellékszavatosság időtartama alapesetben 1 év. 6 hónap sehol sincs a PTK-ban. Ez valami urban legend lehet.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén viszont 2 év a kellékszavatosság, ami használt termék vásárlása esetén csökkenthető, de minimum 1 évnek lennie kell az első pont miatt.
- A kellékszavatosság első 6 hónapjában az eladón van a bizonyítási teher, ha a szerződés fogyasztó és vállalkozás között jött létre.
- A fentiektől eltérni a fogyasztó hátrányára nem lehet.Forrás: PTK
Szóval bocsi, butaságot írtam én is meg a többiek is TIT kérdésére. Mivel az adásvételiben nem lett kikötve a 2 év szavatosságnál rövidebb idő, így ennyi jár, továbbá az adásvételiben szereplő 1 hónap garanciára vonatkozó bekezdést figyelem kívül lehet hagyni, mert a kellékszavatosságra vonatkozó jogszabályoktól a fogyasztó hátrányára tér el.
A helyes válasz a kérdésre: a vállalkozás nem tesz eleget a jogszabályi kötelezettségeinek, mert sem javítani, sem cserélni nem tud, és a vételárat nem hajlandó visszafizetni. Levásárlásra nem lehet kötelezni a fogyasztót. Első körben békéltető testületet javaslok. Ha velük nem születik megoldás, akkor marad a polgári peres út.
-
TIT
veterán
válasz
Superhun #17754 üzenetére
Köszi.
Javítani javítja,már 1 hete ott van,csak én nem bízom a szervizébe mert iphone-t nem javítanak hivatalosan,csak az apple szervízben és beszéltem más szervizessel aki azt mondta,hogy melegítve volt az alaplap azért,hogy ideig óráig működjön...Vagyis átvertek,az,hogy ő vagy aki eladta neki az nem érdekel,de nem is tudja bizonyítani ő se,hogy ezt az előző tulaj csinálta.
Arra hivatkozik,hogy használt,1 használt se krepál be 10 nap alatt,csak ha rejtett hibája van.
Cserélne cserélne de vagy kisebb tudásúra vagy nagyobbra,egyik olcsóbb másik drágább de az nem jó.
A kormányhivatal szerint használtnál lehetetlen a levásárlás.[ Szerkesztve ]
-
tibtype
csendes tag
válasz
Superhun #17758 üzenetére
Köszönöm a választ.
Úgy néz ki, megoldódik a dolog, ma megint telefonáltam, hogy ez így nem lesz jó, találjanak ki valamit. Erre valamilyen furcsa módon megkerült a gép, bent van a t-pontban, pedig tegnap délután "állítólag" még a szervizben volt. Igaz, a papíron az szerepel, hogy házhoz szállítják, de kicsire nem adunk
Holnap megyek be érte, kérni fogok valami combosabb jóváírást is ( az 5 ezres "jófejekvagyunk,fogaddel,azissok" nem lesz elég), ha nem kapok, akkor kettő korlátlan előfizetést már viszek is el tőlük. Jövő héten jár le a hűség.Köszönöm még egyszer a választ.
-
stLhee
csendes tag
válasz
Superhun #18314 üzenetére
Szia!
Köszi a választ.
Én is erre jutottam, pontosabban már eleve ebből az alaphelyzetből indultam neki a dolognak az eddigi rossz tapasztalatok alapján, így semmi pénzért nem szándékoznék pattogni, ha az üzlet részéről korrekt hozzáállást tapasztalnék. S igen, az ügyintézés akár sokáig is eltarthat, főleg ha már egy ünnep is beleesik az adott időszakba, nem véletlenül szereztem be annak idején két kitet, pont az ilyen esetekre gondolva. De jelenleg már az 58. napnál járunk, s kíváncsi lennék, hogy tényleg tetszőleges ideig eltarthat-e egy ilyen gariztatás, vagy esetleg létezik olyan jogszabály, ami megpróbál ennek gátat szabni. S ha már írod, hogy a bolt inkább visszaadja az eredeti vételárat: van ennek valami jogszabályi alapja, hogy ekkor a vásárló köteles ezt elfogadni akkor is, ha az adott termék amúgy van raktáron?
A memória javításáról én nem, de a bolt valóban írt. Én szakmabeliként úgy gondolom, hogy nem érdemes tökölni vele, de lehet, hogy tévedek.
Köszönöm. Elnézést, ha túl hosszú lett.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz
Superhun #18342 üzenetére
Ez rendben, de ha arra hivatkoznak, hogy a fizikai sérülés/elváltozás egy merevlemez esetén (tök mindegy, hogy most kicsinek vagy nagynak ítéljük meg) az jótállást kizáró feltétel, akkor ez jogos vagy nem jogos állítás? Nem tudom, hogy ennek mik a szabályai, de ha ez a kizáró feltétel valamilyen módon áll, akkor maga a jótállásom érvénytelen.
Most nem akarom védeni őket, de egy merevlemez működése elég bonyolult, és ki tudja azt megállapítani, hogy egy adott külső behatás módosítja-e az állapotát? Szerintem ebben senki nem tud bizonyítani semmit.
Vagy szerintetek tényleg van esélyem ezt "megnyerni", ha a bolt ragaszkodik az ő álláspontjához? Ja és előbb meg kell várnom, hogy mit válaszolnak a vásárlók könyvére, vagy pedig utána azonnal forduljak a békéltető testülethez?
Mondjuk kérdés, hogy megéri-e ezzel szöszölni egy 20 ezer ft-os eszköz esetén, amit addig ráadásul nem tudok használni.
[ Szerkesztve ]
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Superhun #18360 üzenetére
Bementem.Vásárlók könyvénél tart a dolog.
A kis csaj közölte hogy az akkura szerinte nem vonatkozik ilyen esetben a gari meghosszabítása
Bement a főnökhöz az is ezt mondta.Azt mondta hogy ír egy levelet a szervíznek,majd válaszolnak.Mondom kb mikor,1 hét 2 hét,azt ő nem tudja.Mondom neki,hogy kapok valami papírt hogy ma itt voltam.Válasz,nem tud adni semmi papírt
Na akkor kértem a vásárlók könyvét,ami se lepecsételve,se aláírva ugy kellett azért is szólni.Leírtam a szitut,legalább van a kezemben bizonyíték.Azt is beírtam,hogy mekkora bunkó volt a hölgy.Elakart zavarni leülni,hogy én kérdezősködök és ő ezért nem tudja bepötyögni közben a gépbe az adatokat.Mert ő már minden kérdésemre választ adott.A lóf@szt
Szóval pécsen árkád telenor ilyen
Kiváncsi vagyok mikor hívnak.
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Superhun #18364 üzenetére
Nem indokoltak,csak közöltek
Mutattam nekik a gari papírom,amin levan írva,hogy ha szerelik a telót x napig,annyival meghosszabodik a gari idő.Egy szóval nincs az írva sehol,hogy kivéve akku,töltő akármi.Papírt sem akartak adni,amivel igazolhattam volna,hogy én itt megjelentem a hibás telóval.Ezért (meg a csajnak a minősíthetetlen stílusa miatt) lett vásárlók könyve a vége a sztorinak.De ez vicc hogy egy több éve ott dolgozo ember(szerű) nem tudja az alap garanciális feltételeket/jogokat...amúgy lenovo vibe s1 lite beépített akku.Ha vége a sztorinak leírom mi lett belöle.Most hívom a pesti telenort,panaszt teszek
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Pécsi gyerek
addikt
-
Kanczy
veterán
válasz
Superhun #18412 üzenetére
Szia! Lenne egy némileg idevágó - jótállással kapcsolatos - kérdésem. Két éves jótállás tartozik az általam fentebb is említett (2016. novemberében vásárolt) billentyűzethez, aminek kicserélésénél csak levásárolni akarják engedni az árat, mert nem tudnak ugyanilyet adni. Azt mondták az üzletben, hogy a gyártónál áll a dolog, és lehet öt hét is, mire bármit lépnek. Tegnap volt három hete, hogy leadtam az eszközt. Jól értem, hogy már ki kellett volna cserélniük a billentyűzetet / vissza kellett volna adniuk a pénzt? Köszi
[ Szerkesztve ]
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Gabi 8906
senior tag
válasz
Superhun #18423 üzenetére
Szia!
Ma hívtak volna hogy vissza jött a telefon, nem csináltak rajta semmit.(2017.01.27-2017.03.03) Megírtam nekik hogy kérem a készülék cseréjét vagy pénz vissza fizetést, ellenkező esetben a fogyasztó védelemhez viszem az esetet.
Apple IPhone 13 Promax+Lenovo Thinkplus-GM2 Pro+B&O Beoplay A1
-
Gabi 8906
senior tag
válasz
Superhun #18429 üzenetére
Miután elküldtem az E-mailt, hívták a központból a boltot hogy levásárolhatom az összeget, és tájékoztassanak erről. Így jól zárult az ügy. Köszönöm.
(Ez hátha másnak is segítség, aki hasonló cipőbe kerülne.)Apple IPhone 13 Promax+Lenovo Thinkplus-GM2 Pro+B&O Beoplay A1
-
Ace Ventura
addikt
válasz
Superhun #18441 üzenetére
Ma kaptam egy e-mailt, hogy elkészült a lap, javították a gyártónál. Bementem érte, majd mikor átvettem, akkor láttam, hogy meg van sérülve. Lefotózták, és mondták, hogy holnap délelőtt megnézik az szervízbe.
Hihetetlen, hogy 1 hónapot vártam rá, és most lehet, hogy kezdődik minden elölről..Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Autós kamerák
- Crypto Trade
- iPhone topik
- Router gondok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Mini-ITX méretű RTX 4070 Kínából
- További aktív témák...