-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Kérdésem: Részletre vásárolt ( kötbér stb ) telót HIVATALOSAN el lehet-e adni?
Tehát az eredeti ügyfél használja az előfizetést, a havidíjat, és a részletet persze fizeti tovább.
Erre vonatkozóan nem találtam a kötbérszerződésben utalást.
Csak ennyit:
" a kedvezményesen vásárolt készülék a jelen megállapodásban megjelölt határozott ideig kizárólag a Szolgáltató Elõfizetõi
Kártyájával használható. A hálózati korlátozás feloldása a fent meghatározott idõ letelte után, a mobil rádiótelefon hálózaton nyújtott
szolgáltatásokra vonatkozó Díjszabásban meghatározott díj ellenében, személyesen kérhetõ a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán;"Ez akkor lenne érdekes, ha gariztatni kellene a telót, esetleg cserélni mert nem lehetne javítani. Mivel a telót megvettem, a tulajdonosa én vagyok, én gyakorlom a tulajdonosi jogokat ugye, a gariztatás során is.
Vagy nem? Rosszul gondolom? -
embe
nagyúr
válasz imyourfriend #16028 üzenetére
Már nincs 15 napos határidő. Amúgy is emlékeim szerint régen cserekészülék adása esetén 30 nap volt.
Ma már csak "törekednie kell" aminél hamarabbi kijavításra. -
embe
nagyúr
Sziasztok!
A JYSK-el kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
3 hete vettük ezt a széket 20eFt.-ért. Már nyekereg mint az állat a 67 kg.-os fiam alatt. Szerintem a jövő héten visszaviszem. -
embe
nagyúr
Hanyagolni nem tudom, mivel mint írtam 3 hete vettem, és nyekereg.
Csak azt nem tudom hogy ha visszaviszem azzal hogy nyekereg, mi lesz a hozzáállás. -
embe
nagyúr
válasz BornToBePuli #16312 üzenetére
Pl az ismerős körben sokat köpködött Tesco-val nekem nagyon jó tapasztalataim vannak ilyen téren.
-
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az Interhifi webshoppal? Akár pozitív, akár negatív.
Milyen garijuk lehet? Hivatalos, vagy "hozd vissza hozzám" gari? -
embe
nagyúr
Sziasztok!
IPon garihoz nem tudjátok elég a gari papír, vagy kérik a számlát is? Mi a gyakorlat, mi a tapasztalat? -
embe
nagyúr
Sziasztok!
Rendeltem egy fúrógépet egy webshopból. Elvileg ma vagy hétfőn hozza.
A rendelés leadása után volt 1-2 kérdésem, de csak emailben lehet velük kommunikálni, telószám nincs az oldalukon.
Pontosabban lehetne, de 2 emailre sem válaszoltak 2 nap alatt, csak a harmadikra, késő este, amiben küldték a számlát.
A gari papírra vonatkozó kérdésre továbbra sem kaptam választ.
Utánaolvasva, tudom hamarabb kellett volna, más is erre panaszkodott, hogy nem tudta őket elérni, pedig ő egy hibás termék miatt akart velük beszélni.Mivel utánvéttel rendeltem meg, hajlok afelé hogy nem veszem át. Azért egy 40eFt.-os terméknél jó lenne normális gari.
Kérdésem, hogy előírás az hogy egy webshopot el lehessen telón érni?
Mi problémám adódhat ebből? Gondolom max a szállítási költség. -
embe
nagyúr
Az hozzátartozik még, hogy cégnévre rendeltem, ha ez befolyásol valamit. Tudom az elállásnál igen, de itt nem elállásról van szó, hanem nem veszem át.
Az oldalukon az ÁSZF elég hiányos, sok mindenre ki sem tér. Egy Csehországi üzemeltetésű oldal egyébként.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Igen, én is írtam, hogy elég gagyi az ÁSZF.
Úgy gondolom elég körültekintő szoktam lenni, de itt kicsit megcsúsztam. Bár próbálom menteni a menthetőt.
Azért egy 40eFt.-os fúrógép nekem nagy kiadás ahhoz hogy az ablakon csak úgy kidobjam.
Meg ugye ha a megrendelés folyamatában ennyire leszarják az embert, akkor ha problémám lenne hogy állnának hozzá? -
embe
nagyúr
Na most hívott a futár, visszafordítottam a csomagot.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Én is inkább onnan vettem. 14 óra előtt meg is rendeltem.
Érdekesség: Sok telószám van megadva, lett volna 1-2 kérdésem, de egyiket sem vették fel, többszöri próbálkozásom ellenére sem. Mégis berendeltem innen, mert ez a webshop szerepel a Bosch üzletkeresőjében. Ez egy megnyugtat.
A visszaigazolást követően még hozzáakartam csapni egy terméket. Megint hívtam több számot, mind kicsörgött, de egyiket sem vették fel.
Írtam egy válasz emailt a visszaigazolásra, hogy kérem a terméket hozzácsapni a rendelésemhez. Vagy 5-10 perc múlva jött az újabb visszaigazolás, melyben benne volt az újabb termék is már.
Nagyon kalandos ennek a gépnek a rendelése.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
És még ez is előzmény.
Fejlemény.
Ma este elkezdett írogatni a webshop , hogy mi volt a számlával ami nem tetszett nekem, stb. Ez akar a válasz lenni a múlt hét szerdán írt emailekre.
Ja és most az emailben van rendesen telószámtól kezdve minden. Ahogy az lenni szokott máshol. Hirtelen Kaptam most este vagy 3 emailt.
Lehet hogy amiatt, mert a GLS értesítette, hogy át nem vett csomagot visznek vissza.
Poén: GLS csomagkövetés szerint ma nem tudták kézbesíteni a csomagot a feladónak, mert rossz az irányítószám.Elgondolkodtató, hogy az Árukeresőn az 1 éves cég 1034 értékelést szedett össze, míg az 5 éves PCX 524-et.
A negatív vélemények az én "tapasztalatommal" csengenek egybe. Míg a pozitív vélemények között nagyon sok azonos sémára épül, nagyon hasonló szó használattal.
Persze csak lehet én ragozom túl a dolgot, illetve az én szegénységemet bizonyítja hogy nem is hallottam még erről a webshopról...eddig.Bónusz: az ÁSZF utolsó mondata. "Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs."
szerk: Még egy: "Amennyiben a Vevőnek valamilyen panasza merül fel a vásárlási szerződéssel, vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát E-mail info@kamody.hu keresztül teheti meg"
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Szerintem vásárló megtévesztése.
Ha az van az oldalon, hogy készleten van, illetve az ÁFSZ-ben pl. benne van, hogy 3 napon belül postázzák. -
embe
nagyúr
Sziasztok!
Céges gépbe vetem tegnap egy alkatrészt, amivel úgy érzem átb@sztak, nem kicsit. Mivel a céges gépbe kellett természetesen a cég nevére kértem a számlát. Nem nagy összeg - 9eFt. csak ugye hogy mondjam a főnökömnek, hogy adja ide az árát. Igaz szar, de kérem a pénzem.....
Ma akartam beszerelni, amikor szembesültem a helyzettel.Felkészülten akarom visszavinni holnap az alkatrészt.
Én már készülök az akadékoskodásra.
Tudtommal cég nem mehet a fogyasztóvédelemhez, csak magánszemély. Ha problémám lenne, akkor önkormányzat, jegyző? -
embe
nagyúr
válasz LuckyL #19078 üzenetére
Abból gondoltam, hogy mindenhová az van kiírva, hogy felügyeleti szerv stb...
Bementem, kértem egy 500-as vinyót. Kértem, hogy 5400-es legyen, mert mentésekhez kell, egy külső usb-házba. Mondtam az előző 2400 nappal a halál szélén van.Mondta, csak 7200-es van, 9eFt.
Ideadta, számla kezembe, fizettem kijöttem. Náluk a gari kis matricával van igazolva. Otthon néztem, a matricán 2018.04 hó szerepel. Ezzel nincs is gond, mivel ha gond lenne ott a számla.
Mint írtam, tegnap szombaton délben hoztam el. Ma jöttem melózni. Beszereltem, és ráengedtem egy HDSentinelt.
Ez fogadott.... Igen jól látod ezt vettem tegnap. Ha áprilistól számolom, ha azt mondaná a matrica miatt, hogy akkor lett véve, sem jönne össze ez a majd 1700 nap.Az lehet a gond, ha már ilyen tróger volt hogy ideadta, hogy azt mondja, ő használtként adta el. De a számlán ez sehol sem szerepel. Nem is mondta. El sem hoztam volna használtat, főleg ennyi üzemidővel.
Most mit mondjak a főnökömnek? Vettem egy szart add ide az árát?Most már érted miért készülök rá?
Szerintem egyértelmű. Csak itt az kavar be, hogy a cégnek vettem.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz Lackooo84 #19100 üzenetére
Tudom, ismerem a boltot, nem is járok oda vásárolni. Helyi fórumon sok rossz tapasztalat volt vele. Csak szombaton délben kellett gyorsan egy vinyó, a közelben volt dolgom. Nem gondoltam, hogy ezzel is ilyen okoskodás lehet. Nem véletlenül csekkoltam a cuccot le.
Ateszpapa : Melóztam tegnap, nem foglalkoztam vele. nem is érdekel igazán.
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Az Easy - shop nevű társasággal van tapasztalatotok?A történet:
Május 14.-én vásároltam az unokatesóm gépébe egy laptopbillentyűzetet.
Qoltec Dell Inspiron N5010 notebook billentyűzet.7
A képen látható, hogy nem magyar nyelvű, de a magyar nyelvnek megfelelően lehet matricázni. Lényeges a bal oldali "shift" gomb mérete, mert a fotón ugye kicsi van, így meg van a helye a magyar "Í" betűnek.
Bedobtam a kosárba még egy 777 Ft.-os kábelt is, ha más fizetem a futárt.
17.-én jött meg, nem én vettem át.
Átvételt követően érte mentem. Akkor láttam, hogy nem a képen láthatót küldték, hanem egy USA verziót, amin bal oldalt nagy shift van, így nincs hely az í - betűnek.
Azonnal telefonáltam. Mondták küldjek képeket. Még akkor 17-én 10:38-kor elküldtem a fotókat.
Utána semmi. Pár nap múlva telefonáltam. Mondták 30 nap van a kivizsgálásra.
Ma hajnalban küldtem nekik egy emailt, hogy ne szórakozzanak már, egy döntés hozatalra képes személy egy olvasatra dönteni képes az ügyben.
Mondtam ez már csak időhúzás. No persze, hogy egy telefonra sem tellett tőlük.Az Árukeresőn rájuk keresve, azt találtam, hogy volt akit azzal utasítottak el, hogy a fotó csak tájékoztató jellegű., miért nem érdeklődött stb.
Igaz hogy az ÁSZF-ben benne van hogy a fotók csak tájékoztató jellegűek, de ez szerintem kimeríti a megtévesztés fogalmát. Azért ez jelentős különbség.
És ugye van olyan billentyűzet az oldalon, ami usa kiosztással szerepel.Tudom elállás.De ekkor bukok 2 szállítási díjat. Amivel hozták, meg vitték. Így egy 777 Ft.-os kábel nekem több mint 3eFt.-ba kerülne.
És úgy gondolom nem én hibáztam.Ami árnyalhatja még az elállást:
Nem a lakcímemre, hanem a melóhelyre kértem. Azt itthon vettem észtre, hogy a vásárló adatainál a számlán a szállítási cím szerepel.
A lényeg, hogy amikor regisztrálásnál megadod az oldalon az adatokat, két adatlapot kell kitölteni.
Egy a számlázási cím, a másik a szállítási cím.
Szállítási címnek beírtam : Nevem, Kft neve ahová kérem a szállítást, kft címe. A Kft-ben semmi tulajdonosi jogviszonyom nincs, csak így a futárok könnyen megtalálják a céget, mert a címen egy nagy telephely, sok cég van. A név alapján meg tudják a cégnél hogy nekem hozzák.
Rengeteg csomag, külföldről is, rendben megjött.Viszont itt ahogy kitöltöm a számlázási címet - teljes adattal, utána a szállítási címet - teljes adattal, átírja a gép a számlázási címet a szállítási címre. Igaz az oldal alján ezt jelzi... de nincs értelme.
Hisz mint mondtam, két adattáblázatot kell kitölteni, de így akkor felesleges, mert ő átírja.
Logikátlan, és nem ez a megszokott.
Majd a rendelés végén kellett volna megadni hogy hová kérem a szállítást.
Tehát most a számlán szerepel a nevem, a cég neve és címe.Szerintem itt is azért megvan a megtévesztés.
Én arra számítok, hogy tróger módon megvárják az elállási idő lejártát, majd az olvasottak alapján elutasítják a panaszom.
De ha így lesz leszek olyan elvetemült, hogy panaszt teszek ellenük.Véleményetek szerint:
- Hivatkozhatnak arra jogszerűen, hogy a fotók csak tájékoztató jellegűek?
- A számlán szereplő elírás, malőr miatt, és továbbra is természetes személyként járhatok el?[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Hogy mekkora retek banda ez az Easy Shop !!!
Írtam megint emailt, de egy szaros telefonra sem telik tőlük, vagy egy "nyugi foglalkozunk az ügyeddel" emailre.
2 hét alatt nem jutott idő ezekre.
Én 2x telefonáltam, 2 emailt küldtem.
Amikor a FilterABC egy hibás terméket küldött 2 perc telefonálást követően a 2. munkanapon itt volt a jó termék, és vitte a másikat a futár. -
embe
nagyúr
Na eltelt a 30 nap. Ezidő alatt én írtam nekik 3 emailt. Telefonáltam 3x. A telefonbeszélgetés során igérgetések, hogy megsürgeti a kollégát, stb. De eltelt a 30 ami az ÁFSZ-ükben van, hogy ez idő alatt kell válaszolniuk.
Egyszer nem hívtak, egy szaros emailt nem küldött ez a retek Easy shop.Időmből kitelik, panaszt teszek a békéltető testületnél. Ott kell ugye, a fogyasztóvédelem megszűnt.
Egyébként ennek a szervezetnek lehet valami ráhatása a retek cégekre?
vagy csak ilyen "nesze semmi fogd meg jól" szervezet? -
embe
nagyúr
válasz MaxxDamage #20320 üzenetére
Köszi a tippet!
Összeállítok egy irományt, aztán megküldöm 1-2 helyre. -
embe
nagyúr
Sziasztok!
Vodafone ügyfél vagyok, otthoni szolgáltatásokkal.
Lejárt a hűség, hosszabbítottam szerződést, nagyobb csomagra váltottam, kedvezőbb áron.
A technikus amikor kint volt hétfőn , hogy a házba bejövő kábel cserélni kellene szerinte - azt ami az utcai elosztó dobozból jön be a házba. Korábban is volt problémám, akkor is hálózati hibára hivatkoztak.
Mindegy beüzemelték a szolgáltatást, de ahogy mondta a technikus a mért értékek határesetek, javasolta hogy kérjem majd a kábelcserét.
Na korai volt az öröm. A tévé kép vacakol, főleg napközben, pixelesedik . kockásodik.
Az ügyfélszolgálattal beszéltem, ott azt mondták hogy rendben lévőnek látják az értékeket. De jön egy technikus - majd, és méricskél.
Ezzel az a baj, hogy így az elállási időből kifutok, és kezdődhet egy herce-hurca. Igen - erre nem tudott mit mondani az ügyfélszolgálatos.Van másik szolgáltató, kicsit drágábban, most húztak ki új optikai kábelt, de korszerűbb rendszerrel, valszeg hiba nélkül.
Gondoltam elállok , és szolgáltatót váltok.Nézegettem a szerződést, és ezt a mondatot találtam benne, amit nem tudok hová tenni:
"A Szolgáltató a szolgáltatástól való elállás esetén 3 havi előfizetési díjnak megfelelő
összegű kártalanítást jogosult felszámítani előfizetésenként."
Az elállási, illetve felmondási jog gyakorlása esetén Ön csak a már nyújtott szolgáltatások ellenértékét köteles megfizetni (egyszeri díjak, forgalmi díj,
videotár (VOD) használati díja, interaktív játékok díjai, eszközök kártérítési díja, stb.), illetve az Önnek átadott eszközöket az elállási vagy felmondási
jog gyakorlását követő legkésőbb 14 napon belül visszaszolgáltatni."
Ez most hogy is van? Szerződést módosítva hosszabbítottam - hűséget vállalva. De tudtommal a 14 napos elállásnak nincs költsége.... Milyen kártalanítást kellene nekem fizetni? -
embe
nagyúr
Ok. Közi Urak a választ!
Olvasgatok kicsit, még van pár napom.
További szép napot nektek! -
embe
nagyúr
Sziasztok!
Felmerült bennem egy kérdés.
Kamerarendszerek, illetve riasztórendszerekkel kapcsolatban.
Ezek ugye, többnyire pár ezer, illetve pár tízezer forintos eszközökből állnak. Ha egy cég telepít egy ilyen rendszert, akkor a kapott számlán kamerarendszer, vagy riasztórendszer kiépítése szerepel. Végösszegként meg ugye lesz rajta mondjuk 350eft.
Ez ugye 250 felett van, így 3 év gari lenne. De ha a számlán tételesen fel vannak sorolva a komponensek, amik pár ezer, illetve tízezer forintos tételek, akkor már a komponensenkénti 1 év gari a mérvadó?Ilyen esetben mennyi garival kell számolni? A végösszeg a lényeg? Vagy ha tételesen fel van sorolva, akkor az tételenkénti ár/ársáv?
-
embe
nagyúr
De a kérdésem lényege az lenne, hogyha a számlán nem szerepel részletesen, tételesen a beépített eszközök felsorolása, csak úgy egyben. Nem tudom erre milyen előírás van, hogy kell-e részletezni. Mert ha nem, és a számlán nincs részletezve, akkor én úgy gondolom a végösszeg a mérvadó.
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Tavaly telepítettem 3 db. GREE klímát, és le is regisztráltam a 10 év garira. De inkább elengedem a plusz garit. Viszont, mivel 250eFt. felett volt a klímák darabára, a jogszabályban előírt 3 évről nem szívesen mondanék le.
A jogszabály alapján, a 3 év garihoz nem kell az évi 2 karbantartás, csak a kiterjesztett 10 évhez. Jelenlegi árakon évente kb. 90eFt. a 3 klíma 2x karbantartása.
De a + 7 év alatt kifizetem nem egy klíma árát pluszba. A takarítást meg tudom oldani.Így még a 3 év gariból van 2 év hátra. De nem köthetik ezt a 2 évet az évi két karbantartáshoz, de gondolom az egyhez sem. Legfeljebb ha vitára kerül sor, lehet próbálják majd visszavezetni a helytelen üzemeltetésre, vagy takarítás elmulasztására.
Még annyi, hogy a hozzáadott jótállási jegyen szerepel, hogy elutasítható a jótállási igény, a "kötelezően előírt karbantartások hiánya, vagy számlával nem igazolt karbantartás"
Erről viszont nem találok sehol semmi leírást kitételt. Az előzőleg linkelt jogszabály is csak a beüzemelést említi.
Viszont ez a jótállási jegy tartalmaz más olyan dolgot is, ami már nem érvényes:
A fotón látható 1-2 pont, vagyis a Jótállási jegy hiánya, vagy hiányos kitöltése. Ez ugyanis nem lehet akadálya a jótállási kötelezettségnek, ha számla, vagy nyugta megvan a hatályos jogszabály alapján..A gari kérdésben jól okoskodok szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Nem tudom. A hatályos jogszabály szerint: " Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára."
De nem találtam a kötelező jótállási időre vonatkozóan semmit, vagyis hogy az idő alatt milyen kötelezettsége van a fogyasztónak - papírozott karbantartással kapcsolatban.
Legfeljebb az a megítélés kérdése, hogy mit jelent az "aránytalan teher" .[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Természetesen akitől vásároltam ők telepítették, beüzemelési jegyzőkönyv is megvan. Kb. 68eFt./db. volt a telepítés. Az más kérdés, hogy már telepítés során volt egy "malőr". A telepítő a fél millás klíma mókuskerekébe dugta a hőmérő szenzort, ami ledarálta a lamellákat. Maximumon ment a klíma, közel tette a hőmérőt, majd addig igazgatta amíg a fém pálca "bekerült" a maxon forgó mókuskerékbe. Kicsit vitázni kellett velük, hogy hozzanak egy komplett új beltérit, és ne mókuskereket. Ki tudja mi sérült még a darálás közben.
Na mindegy. Év elején kedvezmény volt (gondolom holt szezon) és akkor gyakorlatilag annyi volt, hogy kitörölgették a klímát. Ezt gyakorlatilag én 2-3 hetente megcsináltam. Akkor ez a mutatvány kb. 28eFt. volt. Most viszont kb. 58eFt. lenne a honlapjuk szerint, tele árban.
Na ezt már nem szeretném, úgymond a semmiért kifizetni. Az alapos tisztítást, fertőtlenítést megtudom oldani.
Tehát a jogszabályban említett beüzemelés az megtörtént.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Synology routerek
- Milyen egeret válasszak?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autóhifi
- További aktív témák...
- Tápegység Moduláris Kábel Tápkábel Adapter Hosszabbító Csatlakozó Elosztó - Egyedi is
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- EVGA RTX 3060 Ti FTW3 Ultra 8Gb dobozos
- Új Thinkpad P1 Gen 6, FHD+ IPS, i7-13700H, NVIDIA Quadro A2000 Ada -8GB-, 64GB DDR5 1TB NVMe, 4G LTE
- Samsung Galaxy tab A 6
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest