- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Facebook és Messenger
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Microsoft Excel topic
- Autodesk - Revit
- Amazon
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Windows 11
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hikvision
senior tag
Én úgy tudtam,hogy már nics Időkorlátozva a Garanciális ügyintézés,Bár én örülnék a legjobban ha tévednék Jah ma Felhivtam a Gyökér Aspect-eseket És megkérdeztem,h holvan a kártya, errő Ő mondta,h Európában egyetlen egy Asus Szerviz van,és Mivel már nem forgalmazzák az adott kártyatípust ezért nemcserélik hanem javítják.! Erre megkérdeztem,h mégis mi a francot tudnak javitani egy Tökéletesen halott kártyán,erre ő aztmondta h bármit tudnak rajta forrasztani,és mivel nekem csak egy kondi púposodott fel,nemis érti,h miért nem cseréltem én ki otthon hasonló tipusúra...Na itt elöntötte a sz*r az agyamat és megmondtam nekik,h hol a helyük.Úgyhogy én az Aspect-et lezártam és akkor holnap egy kcisit keményebb hangon kell beszéljek a 3töestőr Computersel.Csak jólennep ontosan tudni a kötelezettségüket/Jogaimat mert igy azért elég cinkes.
20 éve a PH-n.
-
sasa311
veterán
Én nem azt mondtam, hogy a cégnek.
De szvsz még mindig jobban járt, mintha megforrasztották volna a lapját, ami még kihúz 2 hónapot aztán elhajtják, hogy lejárt a gari.
Csak konkretizáltam erre az esetre.
Pontosan tudom mi az ''elméleti szabály'' rá, nyomonkövetem a topicot a kezdetektől
Én pl törvény ide vagy oda ha konkrétan ezt felajánlották volna nekem egy 2 év 11 hónapos cuccnál, hogy figyelj öreg, megforrasszuk neked, azt kapsz rá még 1 hónap garit vagy kapsz egy újat gari nyente én akkor is ezt választottam volna. Igen, verhettem volna még hónapokig az asztalt, hogy márpedig nekem az új lapra garancia kell, de egy, hogy nekem nem ér 10X-i idegtépő veszekedés és több telefonszámlát, mint a lap mostani ára, másik meg, hogy nem lenne bőr a képemen visszakérni egy 3 évvel ezelőtti teljes vételárat
Márcsak ha a nemrég megszűnt ismert cég példáját is veszem, kevés számtechbolt húzza ki évekig, hogy évekre alapozzak. Sajnos ez így van, mert hagyják.
Én is megjártam már ''megszűnt céggel''.... Csodálkoztam is, mikor bementem oda, ahol vettem, ugyan az az eladó volt és nem garizott, merthogy ez nem az a cég már, az megszűnt...
[Szerkesztve]Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
04ahgy
nagyúr
Szia Ariadne! [link] az előzmény, közben megtaláltam a Mistralos topikotokat a fogyasztóvédelmis fórumon. Olvasom az elejétől. Kb. olyan szinten van, mint egy jó krimi és egy jó vígjáték összevegyítve. Élvezetes olvasmány.
A ''vizes bolt'' az a jó listádon van? Mert nagyon sokat vásárolok ott (a notit pont nem, azt egy mezei kicsiboltban vettem), és sokat voltam már gariztatni. Volt, hogy 160-as Maxtort 3-szor is visszavittem, kb. 2 havonta, 1 hétnél többet sosem ültek rajta, a gari is mindig újraindult, stb. Azóta a negyedik itt üzemel a gépemben vígan, immáron 4 éve! Más esettel is minden zökkenőmentes volt mindig. Persze volt olyan is, hogy várni kellett a cserealaplapra 1 hónapot, de az meg is jött utána, ahogy ígérték. Amikor ígérték, hívtak is, stb.
Tehát jó volna tudni, hogy megfelelő, korrekt boltban vagyok-e törzsvásárló, és az ismerőseimnek is ilyet ajánlok-e.
Megj.: Nem hiszem, hogy a PH véletlenül lenne az konkrét számtechüzlet partnere...
HGyu7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
04ahgy
nagyúr
No, köszi, hogy válaszoltál... Akkor azt hiszem, maradok ott, a vizes boltban, eddig tényleg nem volt gondom. Én is úgy vagyok vele, hogy a hal az bűzlik, a szelet sem szereti sok ember, mert hideg. Tehát azokat én is rég óta kerülöm...
Ma is akarok kicsit röhögni a mustáros hozzáálláson, el fogom olvasni a hwsw-s topikot, ha megtalálom...
És úgy néz ki, megoldódni látszik a 3 hónapja (!!!) gariztatás alatt levő notebookom problémája is! Voltam ma benn, és elbeszélgettem velük egy kicsit, korrekt, csendes hangnemben. Mondtam nekik, hogy eddig itt korrekt kiszolgálásban részesültem, meg minden, de a 3 hónap az akkor is annyi marad... És az már SOK!
A srác megértően, együttérzően bólogatott, és a héten TUTIRA lesz notebook, állítása szerint. Személyesen megy érte a nagykerbe!
A cég amúgy az Informatéka Kft. (Sony bolt az Oktogontól kevéssel a Nyugati felé.)
Még jól és rosszul is kisülhet a dolog irányukban. Meglátjuk lesz-e gép péntek estig...
Pirospontot a 3 hónap miatt nem kapnak, ha lesz, de feketét sem. De ha mondjuk nem lesz még mindig notebook kedd 12:00-ig, akkor kénytelen leszek ezt a Vásárlók könyvében írásosan is jelezni. Remélem erre már nem kerül sor. Akkor feketepont alapból.
HGyu7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
04ahgy
nagyúr
Utánanéztem, érdeklődtem. A linked nagy segítséget jelentett. Az ott lévő sulinetes számon arról tájékoztattak, hogy bármire kicserélhetik a sulinetes gépet is. Nem kell regisztráció, matrica, egyebek. Kell viszont az eredeti számla, a matricával ellátott adókedvezményes papír, és egy jegyzőkönyv, hogy garanciális csere történt X típusról (sorozatszámmal) Y típusra (sorozatszámmal).
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
luciferc
őstag
Pont erre akartam rákérdezni, csak fordított szemszögből. Vagyis, ha van jótállási jegy, de nincs számla/blokk, akkor érvényesíthető a jótállás? Nem hivatkozhat arra, hogy ''a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni'' ha bemutatod a számlát, és ha nem mutatod be, akkor nem tekinti bizonyítottnak? Tehát önmagában jótállási jegy elegendő?
-
zetorg
aktív tag
a kártyát használtan vettem, nem is figyeltem, hogy nincs meg a matrica.
fölhívtam az embert, akitől vettem és sikerült megtalálnia a fecnit, amit be is vittem az aqua-ba.elösször nem akarták átvenni, azt mondták, hogy már lejárt a gari...
mondtam nekik, hogy ne idegesítsenek, náluk volt a kártya 1 hétig és ott ketyegett a garancia ideje.átvették, azt mondták, hogy megpróbálnak intézni valamit, érdeklődjek 1 hét múlva.
ezt a hetet még megvárom, de ha nem történik semmi, megyek tovább.
köszönöm a segítséget!azért remélem, hogy nem kell felszólításokat küldözgetnem -
Davcy
tag
Ardien,
köszi a gyors választ! Csak azt szerettem volna hozzátenni, hogy nem mi írtunk alá akármit is, hanem ők írták alá, hogyha elvisszük a fogyasztóvédelemhez, akkor elfogadják a döntésüket, és cserélik garanciálisan az alaplapot. A kérdés az volt, hogy lehetséges -e, hogy tényleg valami folyékony dolog miatt lett a hiba, vagy keletkezhetett -e valami zárlatos IC-től, vagy akármi mástól. Azt nem akarom, hogy a ráfordított fogyasztóvédelmi díj után csak azt mondják, hogy nem nyert és bucskázik a haver még egy adag pénzt. Ezért tettem fel a fotókat. Tudom nem látszik rajtuk sok, de legalább annyit látni, hogy a ''dugók'' mellett csak akkor mehetett be valami, ha mondjuk egy lavór vízbe rakja az ember, a haverom meg igazán vigyázott rá. Mindenesetre köszi a gyors hozzászólást!Davcy
-
Davcy
tag
Nekem főleg az a gondom, hogy szerintem nem folyt bele semmi, azt már értem, hogyha belefolyt valami akkor bucska a dolog. Ezért raktam fel a képeket, mert ha tényleg valami folyadék okozta, akkor sansztalan a dolog. A fő kérdés az, hogy a képek alapján el lehet e dönteni, hogy esetleg valami az alaplapon folyt el (esetleg valami zárlatos dolog miatt) - mert ebben az esetben érdemes zsizsegni.
köszi,Davcy
-
net84
őstag
na illentet sem láttam még garipapíron...
Motorola szervízpontok:
pl.: GSM szervíz Kft.
tehát, ha náluk csináltatom, akkor nem hisztizhet a vodkás kiscsávó, hogy garanciavesztés, meg ilyenek? Olyankor sem, ha nem az általuk használt sw kerül fel, hanem a gyári motorola sw?Read only...
-
ML320
aktív tag
Az a gond a jogszabályozással, hogy úgy értelmezhetjük, ahogy akarjuk Csak tudod boltosként annyi negatív ellenpéldát tudnék felsorolni, és annyi jogszabályt máshogy értelmező, fellengzős, nagyképű... vevőt tudnék mutatni, hogy csak néznénk. Nem személyeskedés, nem is az itt jelenlévőkre vonatkozik Persze jönne az ellenpélda is, amikor a vevők mondják a garos horrotörténeteket.
Ahogy leírtad, te elfogadtad az ''olcsóbb'', de paramétereiben jobb optikai meghajtót! Viszont most van a szervízben egy olyan VGA, amit az ügyfél úgy adott be, hogy kifagy, forró, meg egy rakás xar, és AGP helyett cserét kér PCI-E-re. Szerinted mióta megy a teszt rajta?
És volt olyan esetünk is, amikor a fogyvéd kötelezett minket az 5GB HDD visszavételére, és miután visszakapta a vételárat, az említett kaján vigyorral vette meg a nagyobbat olcsóbbért. Itt csalódtam a rendszerben, mert így sajnos ki kell jelentenem, hogy a kereskedői hálózatot senki és semmi sem védi. Mi segítünk az ügyfeleknek, mert a cégfilozófiánk eljutott a tudatunkig, és a megoldásra törekszünk! Az ügyfélnek is megoldás kell, és idézőjelesen ez mindent megér neki. Az viszont, ha hülyének nézik az ügyfelet, hónapokig húzzák-halasztják a cserét, magyarán leszarják, az elfogadhatatlan. Maximum megérteni tudom, de elfogadni nem. A konkurens cégeknél vannak olyan dolgok, amikre én javasoltam a fogyvédes feljelentést, de ez másik sztori lesz...
A boltoknak ezeken a költségeken felül be kell az üresjáratot is tervezni. A nagykerből bejön a cucc, áll egy hétig a polcon, eladjuk. Ha jövőre pont ebben a hónapban jön be, az a bolt kára. Cserélnie kell, nincs mese. Csak már így is annyi összeget kell beépíteni az árba, ami a működést teszi lehetetlenné. Árrés, környezetvédelem, ÁNTSZ, ... Egy idő után nem tudjuk tartani a versenyt és pl néhány konkurens cég szabálytalan működésével nem is akarjuk! Nálunk betartjuk a jogszabályokat, illetve az ügyfelekkel érzékeltetjük, hogy fontosak. Pár hetes gond után is visszaadtuk zokszó nélkül a vételárat (mi ajánlottuk fel!), mert még hasonló terméket sem tudtunk adni. De ezek mi vagyunk, és nem a többiek. Mindenki általánosít, de ezzel nem lesz megoldva megint semmi.
Ha a kereskedő hivatkozik arra, hogy ez neki többletköltség, igaza van. Ha törekednie kell a 15 napon belüli cserére, hidd el, törekszik rá, de neki sincs nagyobb ráhatása, ha a szervíz vagy nagyker beleszarik mindenbe. Ő megteszi amit megtehet, ezt le tudom fogadni.
A bolt/kereskedő van a két tűz között. Itt viszont már nem tudok jobbat, nem jogszabály, hanem egységes etikai kódex, vagy valami hasonló rák kellene, amihez az adott kereskedők tartanák magukat. Csere, ügyintézési eljárás, miegymás.. Minősítést kaphatnak, ami alapján a vevők már a nem megbízható kereskedői pontokat már nem látogatnák, vagy ha igen, nem panaszkodhatnak. Tisztulna a piac. Jobb ötletem nincs. Addig ez is egy szélmalomharc...Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Még egy apró kérdésem volna, amit egy kis meditáció után csapott belém - akár egy villám!!!
Ha van villámcsapás, és mondjuk egy három év garral eladott noti elpusztul, az alaplapcseréje horror ár, tehát a javítása nem gazdaságos. Ebben az esetben a biztosítót nagy ívben nem érdekli, hogy mennyiért is vettük a notit, nagy kegyesen kifizet rá kb 50.000-et.
Ha viszont betojik az alaplap, akkor ugyanerre a notira (remélvén, hogy nem szerezhető bele alaplap), jogosan követeljem vissza az anno 400.000,- Ft-os vételárat és vegyek három újat? Bocsesz, de a jelen és múltbeli értéket most is egységesen kellene vennünk, és bár a fogyvéd nem foglalkozik ezzel a témával (annak ellenére, hogy a szolgáltatásokra is vonatkozik törvény), nyíltan látható, hogy nem megfelelő a jogszabályozás, illetve mindenki azt értelmez, amit akar.
Egy ilyen eseben egy új noti paramétereit tekintve jobb, árát tekintve kevesebb, mint az eredeti. Itt egyértelműen bizonyított, hogy a kereskedőt pl jelentős veszteség érné. A jelentős veszteség szintén nincs definiálva a törvényben, és a te példád szerint ezt a működési költségbe be kellene számolni. A fórumon jelzett HDD esetében ugyebár két-három ezer forint körüli összegről beszélünk, ami semmi, az ember részegen borravalóként odaadja, viszont ez már 20-30%-os többlet! Gyorshajtásnál már jelentős, talán még a szüzességes is odalesz
És amit tegnap elfelejtettem megjegyezni: Bár sosem a jogszerűtlenül eljáró emberből indulunk ki, de jelenleg a törvény jogszerűtlen anyagi haszonhoz tud juttatni embereket, és sokan ezt kihasználják. Evégett te, vagy más lehet akármilyen korrekt, a rendszer hibájából hátrányos helyzetbe kerülhet.Ember tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
thx! továbbra is maradok annál, hogy ha számlára vette, akkor nem veszem vissza a számlát, hanem kap egy minuszos számlát, amivel visszaadom neki a vételárat, és felvilágosítom, hogy ezt le is kell könyveltetnie, és ha netalántán leírta már a vállalkozásában az adott terméket, akkor azt biza vissza fogja kérni az apeh...
A szavatosságos ''bácsinak'' próbáltam én jelezni, hogy azt neki kell bizonyítania, de nem értett velem egyet. Kikértem a főnököm véleményét, és megegyeztünk, hogy ezt benyeljük, ezen a tételen nincs értelme veszekedni...köcsög ügyfél köcsög is marad.Read only...
-
ML320
aktív tag
Az a kedves ügyfél már a munkalap felvételekkor hangsúlyozta a dr. előtagot... Sulinetre vásárolták a gépet, és a garlapon minden fel volt tüntetve. Csakhát megint a vevő úgy gondolta...
Ebben az esetben mindig a sárdobálás jön. Köpköd a vevő, a kereskedő meg hiába hivatkozik bármire is, nem tudja megvédeni az igazát. Panaszra meg csak a sóhivatal marad.
Te megtaláltad a boltot, ahol jól bánnak veled. Mi is ezt tesszük. Visszatérő vevőink vannak, jónak mondható a megítélésünk is. Két nap után én is visszaadom a pénzt, nincs értelme min vitatkozni. De két nappal a három év lejárta előtt? Régen még a multik is azonnal levásárolhatóvá tették az összeget, viszont most már csak átveszik. Ha már nagyon sokadszor és erélyesen lép fel a vevő, akkor kapja meg, hogy levásárolható a számlán szereplő összeg. A DVD-íródat kicserélték szó nélkül. Mi is cseréljük, de mit csináljak, ha a kedves vevő közli, hogy az új típusokkal nem tud 4x-es sebességgel CD-t írni? Pénz vissza? Tudod, itt jön elő a kötözködő vevő típus, aki ellen nem véd senki és semmi. Ha pl annyira ragaszkodik a tulaj a 80GB-hez, de MOST nem tudok adni neki, de tudom, hogy jövő héten lesz, utánna lesz, azaz tudok neki a megoldására határidőt mondani, akkor várjon. Ennyi megértés már csak emberileg kellene, hogy legyen a másik oldalon. EMBERILEG!!! Csak rondán tudom kifejezni magam: ha a vevő bejön és kirakja a seggét elém, egy törvény sem írja elő, hogy nyaljam ki! Sürgősen kell a gép, belerakok esetleg egy 40GB-t, használja, amint megjön a másik, cserélem. Bocs, de az érdekei nem sérülnek, visszakapja ugyanazt a tartalmat, mint ami sérült. Ez meg nem törvény. Ez bolt hozzáállása, vevőkezelése, üzleti szabályzata... Ezt nyavajgom, hogy nem törvényi rendelkezés kellene, hanem ilyesmi szabályzat, követendő magatartás... Amit leírtam, egy ilyen metódussal mi lenne a gond?
És ahogy már jeleztem: vélt hibák, illetve a hibásnak mondott áruk. Ha visszaveszem, bebukom, a következő vevő reklamál, hogy bontott a termék, stb... Nézz át a számtech boltosok rovatába. Ott amit a vevők kapnak...
Mio PDA: van tiszta forrásból matricánk!!!
De volt egy 550-es, amin kétszer cseréltek kijelzőt. Állami szerv vette, és a harmadik behozatalkor már pedzegették a dolgot: nehogy már a szomszédnak szóljunk! Azaz burkoltan megkaptuk a fenyegetést, hogy a szomszédos irodában székelő fogyvédhez fordulnak. Mivel mindhárom esetben 1 hét alatt megjavítva visszajött a készülék, nem is érdekel a dolog. Törvényesen jártam el. De pl kaphatok büntetést azért, mert... Nekem volt olyan élményem a fogyvéd embereivel, hogy nem engedték a jegyzőkönyvet átolvasni, csak közölték, hogy itt írjam alá! Ezek után írjam le róluk a véleményemet? Nem érdekli őket, hogy a nagyker nem ad, én nem kapom, ott áll az áru. Kinyomja a büntetést, és jövök a jövő hónapba.
Ez Magyarország... Elhiszem, hogy más országokban kutyább helyzet van, de esküszöm neked, ott más a társadalom mentalitása is. Vagy az is lehet, hogy külön világban élünk... Én inkább maradok annál a felfogásomnál, hogy nem eltaposásával akarok előbbre jutni. VELEM legyenek elégedettek!Ember tervez, Isten perverz...
-
luciferc
őstag
no akkor majd lobbizok, keresek egy értelmesebb fajta képviselőt...
amiket írsz (törekedés fogalma, kényelmetlenség), azok szépek és jók, én még végig is csinálnám, de a többség nem.
Addig is, akkor a többi kereskedő reklámozza erősebben, hogy az ő általa némileg drágábban árult termék miért is drágább. Egyre többen figyelnek a kapcsolt dolgokra is.
mod: egy fényképezőgép, vagy GPS hosszú javítása szerintem évszaktól függetlenül beleesik a jelentős kényelmetlenség kategóriába.
[Szerkesztve] -
net84
őstag
edigital
Tény, hogy náluk furcsán megy a garancia ügyintézése.
Most fényképezőt keresgélek, szintén van az edigitnél a kiszemelt típus, 76.900.- huf jelenleg akcijósan, a földalatti boltban 104.900.-, a mediában 120.900.- huf.
Én 75.000.- huf-ra kaptam ajánlatot egy 4. cégtől, aki egyből azzal kezdte, hogy megadja rá a 2 év garit, de a magyar szervíz nem veszi át, mert a németországi importőrtől való és nincs hozzá ungarise dokument (a cég régi ismerősöm), ezért nem kezdett még forgalmazásába. Közben és beszereztem már a hozzá való magyar nyelvű leírást.
Csak érdekes, hogy mekkor az árkülömbség a magyar és a külföldi importőr között. A tapasztalatom pedig azt mutatja, hogy a magyar szervíz sem dolgozik gyorsabban.
Az viszont tény, hogy az edigitnél akkor sem veszek semmit, ha olcsóbban fogja kínálni (max. ha felére csökkenti az árát)
Jelenleg minden fényképezőgép importőr elzárkózik attól, hogy magyarnyelvű dokumentációt adjon ki pluszként a fényképezőgép importőrnek. Ismerősöm ezen felbuzdulva írt egy kedves levelet a nemzetközi importőrnek (Canon), hogy nem tartja elfogadhatónak, hogy a magyar elhajtja az embereket a p*cs*b* - kb. szó szerint. Nyugtázták levelét, pár nappal később felkeresték, hogy tudnak a problémáról, dolgoznak azon, hogy hamarosan elektrónikus formában elérhető legyen a neten mindek termékük magyar nyelvű használati utasítása. - Tök jó, ezen mennyit kell dolgozni?
Az meg megint más kérdés, hogy egy olyan cég, mint az edigital, aki úton, útfélen törvényt sért, hogyan működhet még mindig. Ha a boltot bezárathatják, akkor egy webshoppot miért nem? Addig amíg a felfüggesztésük tart, addig irányítson át az edigital.hu az fvf.hu-ra Szerintem 1 nap is hatalmas érvágás lenne nekik, ugyanúgy mint a multi cégeknek - de valamiért egy olyannal sem találkoztam, hogy a tecsóra ki lett volna írva, hogy hatóságilag zárva.Read only...
-
wwenigma
Jómunkásember
Hivatalos magyarországi szervíz, amennyiben nem tudja javítani, akkor állít ki ilyet a gyártó engedélyével. Pl. Samsung garlapokon van is.
2.: ugyanolyan vagy jobb nem? Igy emléxem. Bár a ''jobb'' beletartozik a vevő megítélésébe.
3.: az eredeti vételár levásárlása minden esetben jobb mint a visszaadása szvsz. (mindkét félnek)
Amúgy mint vevő vagyok érdekelt a területen (egyelőre).
mod: egy kérdés. Ha egy hiba az eszköz működését nem befolyásolja, akkor mi van? Adott egy dvd író aminek a tálcája furcsán jár, be-beremeg ki-betolásnál, hülye hangja van...
[Szerkesztve]Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
ML320
aktív tag
És az mennyire jogos egyes gyártónál, hogy az akkumlátorra csak fél évet vállal? Mert ha az akkumlátor, mint technológia alapból olyan rossz minőségű lenne, hogy nem bír ki egy évet, akkor más gyártók miért adnak rá egy évet? Sőt, még az ára sem olyan olcsó kategória, fő alkatrésznek is titulálhatjuk.
Garanciakibővítés az aksira meg megint egyáltalán nem vonatkozik.Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Szkeptikus lennék ezzel kapcsolatban. Pont most hallottam egy történetet, miszerint NoFrost-osként adtak el egy hűtőt, holott nem volt az. Most már a termék is átkerült a jó helyére a boltban. No meg amikor ''elfelejtettük bevenni az akciós táblát''...
Magánemberként lehet, hogy kötekednék és perelnék, ha pl 7 hónap után nem cserélnék ki az aksit... De ha igen, akkor semmi gond. Csak az a furcsa, hogy most már én is gyanakvó vagyok, és elszomorító, hogy egy korrekt, elvárható viselkedés teljesülésén csodálkozom...Ember tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
majd ecccer, ha lesz szabad néhány percem, akkor megfogalmazok egy szép kérdést magánemberként az acer-nek...
ML320 - azért a No Frost-os buli az már nagyon súrolja a pofátlanság felső határát...de mit várjon az ember egy olyan ''üzlettől'', ahol dolgozhat bárki, csak fel tudja venni az egyenpólót. A vevőt meg ott verik át, ahol nem akarják.
Nagy valószínüséggel nem fogják megérezni, hogy ezzel a mutatvánnyal egy potenciális vevőt már elbuktak - de már elvből nem fogok ott venni semmit sem.Read only...
-
Osiris
őstag
Selytettem, hogy nekem van igazam, de már mind1. Sajnos a fogyasztóvédelem ilyenkor (mivel nagyker és egy másik cég, és nem magánszmély közötti ügyletről van szó) elhajtja az embert azzal a szöveggel, hogy próbálkozzam a nemtommilyen ipar kamara békéltetőbizottságánál vagy minél... szóval sok választás nem marad.
Állítólag a nagyker (saját állítása szerint) a selejtekér úgyanígy napiárat kap a beszállítótól... jajj de sajnálom őket!
Na mindegy, legalább e miatt már nem kell idesgeskednem. Legközelebb majd vásárolok kiskerben, vagy itt a ph!-n. -
Vandit.
addikt
Köszi.Akkor ezek szerint jó vagyok.És azzal mi a helyzet,hogy a letört pöcök miatt a hűtő leesett és hazavágta a videókarimat?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
-
ROBERTOH
őstag
A boltban normálisak voltak, de hogy nekem kellett őket többször is felhívni, az már kevésbé szimpatikus. És az sem szimpatikus, hogy a vételár visszafizetés említésekor azt mondta a szervízes, hogy az nem lehetséges. Természetesen megnézem, hogy érdemes-e náluk levásárolni, vagy olcsóbban kapok-e máshol alaplapot.
Egyébként tudnátok idézni egy olyan törvényt, amiben a pénzvisszafizetés lehetősége van leírva?, megköszönném!
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
ROBERTOH
őstag
Az mennyit befolyásol (vételár visszakapás szempontjából), hogy az alaplap átadásakor készítet jegyzőkönyvbe a
''A fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény: javítás vagy csere''
ill.
''A kifogás rendezésének módja: javítás vagy csere''
szerepel? Egyébként ezeket én írtam a jegyzőkönyvbe, mert a szervízes a kérdésemre (hogy mit írjak ide) ezeket mondta.
Mellesleg megnéztem a bolt árlistáját, és minden alaplap olcsóbb, mint az általam vásárolt alaplap vételára, így nem tudom, hogy hogy gondolták a levásárlást...
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
luciferc
őstag
Ha szigorúan a szabályt nézzük, akkor a fogyasztó szerint hibás, te nem tudod bizonyítani, hogy nem gyári hibás - részedről bukta.
No de ha a gyári teszt azt mondja, hogy nem hibás, akkor az nem annak a bizonyítása, hogy nem is hibás? És mint ilyen, nem tartozik a jótállás hatálya alá?
Az adatra nincs jótállás, de a jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott (pl. hibás táp miatt leég a ház...), ez alapján az adatmentés grátisz lenne.
Ezzel meg az a baj, hogy azt nem a vevőnek kell bizonyítania, hogy a vinyó okozta az adatvesztést? Mert okozhatta simán a win is, vagy a win egy hibás memóriamodul miatt, vagy hibás alaplap...
Amúgy ennek fényében (jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott) mégis mennyiben jogszerűek a szoftver licenc szerződések, amik ugye minden felelősséget kizárnak? Vagy ha lefagy az office, mehetek az ms-hez? -
ROBERTOH
őstag
Nagyon köszönöm a válaszod!
Azért gondoltam telefonos megkeresésre, mert lutri lenne, hogy ha bemegyek, akkor ott találom-e az üzletvezetőt... ;és gondoltam, hogy előbb beszélek az üzletvezetővel, mert lehet hogy nem is tud az ügyemről és ha tájékoztatom, akkor jogszerű eljárásra utasítja a beosztotjait...
Békéltető testülethez való fordulásnak a gyakorlatban mennyi értelme van? Gondolok itt arra, hogy ha egy cég még a vételár levásárlásába sem megy bele, akkor nem valószínű, hogy a békéltető testület döntését önmagukra nézve kötelezőnek tekintenék...
Egyébként, ha perre kerülne sor, kb. mennyibe kerülne egy ügyvéd megfizetése? És kb. mennyi időn belül szoktak ítéletet hozni?ez a kedvenc aláírásom
-
net84
őstag
van ebből valahol vidéki is? vagy mindent ide tennének fel?
Elviekben nekünk már nyilatkoznunk sem kellet, mivel a legelején jegyzőkönyvezték, hogy a szóban forgó cég eláll a ''probléma'' megoldásától''.
Igaz azóta visszacseréltük a problémás eszközt más úton, és a vételárat is visszakaptuk. Ennek ellenére a ~2,5k még mindig lóg a levegőbe, a posta költsége, amit a fogyvéd a javunkra ítélt...Read only...
-
ROBERTOH
őstag
''Talán pont abban az üzletben egy élelmes egyén rendőrt hívott, amikor nem akartak jegyzőkönyvet felvenni, akik ki is jöttek, ijedtükben meg is oldódott a dolog.''
Pontosan milyen ''címszóval'' hívta ki a rendőröket? A jegyzőkönyv másolatát oda kell adniuk -ugye?
Azthiszem jövőhét szerdán bemegyek hozzájuk, -akkor telik le a 15 munkanap, -és megbeszélem velük a dolgokat.ez a kedvenc aláírásom
-
ilba
tag
Szia!
Köszönöm a választ! A kérdés már csak annyi, hogy várjak a következő meghibásodásig (ha előfordul, akkor remélem egy éven belül, az alaplap garanciaideje alatt), vagy a noti eredeti garanciájának lejárta előtt cselekedjek (október eleje)? Amúgy a törvényi háttere megvan ennek az igényemnek, vagy egy kicsit légbőlkapott a dolog, és elhajthatnak szó nélkül? Az, hogy nem tudják megjavítani, a gépre vonatkozik? Merthogy az alaplapot cserélgetik minden alkalommal... A lényeg tulajdonképpen az, hogy egy termék (jelen esetben a notebook) külön egységként kezelendő a garancia kérdésében, és a meghibásodás az egész gépet érintően orvosolandó, vagy az alaplap az, ami külön kezelendő... Mert ugyebár annak a cseréjét mindig, zokszó nélkül elvégzik... Bár a válasz egyértelmű, de mégis érdekel a véleményetek.
Amúgy a gépet tegnap elhoztam a szervízből, és még működik..., de meddig?
Köszönöm! -
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1000 üzenetére
Tied az 1000. hozzászólás, megérdemelten
Én is hajlok erre az álláspontra, viszont net84 felvetése is reális, miszerint van ISO szabvány, ami alapján a gyártó mondhatja, hogy az eszköz szabványos. Persze azt tartom, hogy ezt maximum úgy tartanám jogszerűnek, ha aláíratnák a papírt, hogy tisztában vagy vele, lehet hibás is a monitor bizonyos mértékig, mivel jelen esetben a hibás működés hétköznapi életbeli és szabványbeli megítélése élesen különbözik.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen