-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Kis visszaolvasás lehet, hogy segítene... Kb. ötször leírtam már itt, mit lehet ilyenkor tenni. Vázlatosan: csak a kiskerrel állsz szerződéses viszonyban, tehát ha sokszor javítják és nem jó, hozzájuk kell menni, kérni cserét ugyanolyanra (és újra), ha nem megy, eredeti vételárat vissza. Ha ellenállnak, vásárlók könyvébe beírás, egy példányt elhoz, békéltető testület. Ha ez sem használ, bíróság. Ennyi. Fogyasztóvédelem tenni nem fog semmit helyetted, és bírságolni sem fognak kiszállni, erre ne is számíts.
Tessék, itt az összes jogszabály, ami az esetedre vonatkozik [link] (szavatosság a Ptk-ban van, ''fődarab'' és ''cserekészülék'' évek óta nincsen, javítás időtartamával meghosszabbodik a jótállás; cserélni csak újra lehet, akkor gari újraindul)
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Én még inkább ebben a körben doglozom, mivel jogász vagyok... Szóval higgy nekem, úgy van, ahogy leírtam - semmi közöd sem az LG-hez, sem a szervizhez (kivéve a javítás esetét), csak és kizárólag a kiskerhez, akitől vetted. A szerviz a kisker közreműködőjeként jár el, vagyis amit csinál, olyan, mintha a kisker csinálná, leegyszerűsítve a dolgot.
Na a 2. bekezdés kb. igaz, de mi a gond, ha egyszer új garival adják újként, akkor még ha refurbished is (amit nem lehetne), ki kell tartania, egyébként kezdődik a dolog elölről, és ha sokszor előfordul, elállhatsz a szerződéstől. Azt meg ők sem akarhatják igazán.
LG írókra egyébként gyárilag két év jótállás van, ahol nem adják meg, ott is (csak nem tudnak róla)... Na meg tartós fogyasztási cikk lévén 3 év szavatosság, csak ott megfordul a bizonyítási teher, de drágább cuccnál megérheti erre rámenni.
Elvileg új garilapot kellene adniuk, ha elfogy a gariszelvény, de én a helyedben szépen a vásárlók könyvébe beírva + tértis ajánlott a kiskernek, elállnék a szerződéstől. De ha te végig akarod javíttatni éveken át, a te dolgod...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
a kisker át sem veszi tőlem a monitort, egyszerre kiküld a szervízbe (ők nem is állnak szerződésben a szervízzel)
A tények: a kisker is köteles átvenni tőled a hibás cuccot + 10 kg felettit nekik kell szállítaniuk (szerviz vagy kisker), ráadásul igen, a közhiedelmükkel ellentétben igenis szerződésben állnak a szervizzel, bár ezt hajlamosak elfelejteni (ha olyan hülyék, hogy nem kötöttek velük szerződést, akkor is felelnek azért, amit a szerviz tesz, mert az ő érdekükben jár el). Nagyon vigyorogtam egyszer, mikor az egyik nagy számtech hálózat képviselőjét kioktatta a békéltető testületes emberke, hogy akkor hogy is van ez a ''mi nem állunk szerződésben'' kezdetű dolog...
Na sulinetnél tényleg nem érdemes elállni, ez tény. Akkor kérd a cseréjét egy konkrét készülékre, aminek a vételára a rossz cucc vételárához közeli, aztán innen lehet(ne) alkudni. Mármint a kiskernél, ha szóban nem hajlandóak, kinyomtatott jogszabályokkal a kézben esetleg elő lehet vezetni, mi az ábra. Aztán ha nem megy, beírás a vásárlók könyvébe (a kiskerébe), hogy sulinetes, mikor vetted, hányszor javították, és a sulinet miatt nem elállni akarsz, hanem egy másik típust (megjelölöd) szeretnél helyette. Aztán a másolattal irány a békéltető testület, akik ingyen bár nem kötelezően döntenek, aztán nyilvánosságra hozzák. Aztán bíróság. Kb. ennyit lehet tenni.
A felújítottnál eldöntheted, hogy hajlandó vagy-e átvenni, amikor egy ilyet akarnak odaadni, ha tudtad, hogy olyan és átvetted, utólag már nem sokat tehetsz. (Én biztos nem venném át, inkább összeakasztom a bajuszt a céggel, de akkor se adjanak egy javított sz*rt). Egy évig van kötelező jótállás valóban, utána választásod szerint vagy az ő szabályaik szerint cserélteted/javíttatod (meg kellene nézni, abban biztos refurbished-et írnak-e, nem biztos...) - vagy szavatosság alapján, ld. Ptk. 304 körül (vagy olvass vissza, már leírtam párszor)."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Az LG honlapon trükkösen nincsenek fent a garanciális feltételek, megnéztem. Viszont van egy termék supportos rész, végső esetben próbáld meg azt, hátha messzebbre visznek a szálak és sikerül elérni valamit.
Egy kis ''fenyegetőzés'' és asztalcsapkodás után van, amikor rá lehet venni az ilyeneket, hogy megtegyék, amit kell. Kitartás!
szerk: Rá lehetne kérdezni a ''call centernél'', miért nincs semmi feltöltve a honlapjukra a ''szerviz szabályzat'' és a ''warranty infromation'' menüpontokban...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
1. Mindegy, hogy oldják meg azt, hogy nincs elég szelvény, lényeg, hogy papírt adjanak arról, mikor, milyen hibával ment be, és mikor adták ki, mit javítottak rajta.
mod: És kell hogy maradjon papírod a régebbi javításokról is, szükség lehet rá... A letépkedett garipapír mindenképp nálad kell maradjon, akármit is adnak utána.
2. Olyan sosem volt, hogy ha nincs több szelvény, cserélik.
3. Én a helyedben nem venném át, ha nagyon összerondítják, és beírnám a vásárlók könyvébe, hogy térítsék meg a kárt... Mivel amikor tőleg átvette, nem tett semmilyen megjegyzést, hogy eleve karcos lett volna, ezért nem tudja bizonyítani, hogy nem náluk történt. Ez az agresszív megoldás, de jobb ötletem nincs.
4. Csere esetén csak ugyanolyan típusú újat vagy köteles elfogadni, a jótállás is újrakezdődik, mivel új termék. Persze elfogadhatod a gyári javítottat is, ha akarod, csak nem vagy köteles. Ha nem fogadod el, akkor hosszas procedúra elé nézel, ez tény. Sulinet miatt szvsz érdemesebb valami értelmes megegyezést (cserét) kicsikarni belőlük.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Otthagyni kockázatosabb dolog, de szvsz kényszerítőbb hatású. Persze megtehed azt is, hogy átveszed, de beírsz, vagy pl. viszel fényképezőt, és ott helyben az üzletben lefényképezed (ez csak most jutott eszembe - lehet, hogy nem hagyják..), hogy látsszon, hogy ott fényképezted, beírsz és hazaviszed. Ha az átvétel mellett döntesz, akkor mindenképp az átvételi papírra is írd oda, hogy a beadáskor hibátlan külsején ilyen és ilyen kaprcolások vannak, amelyért kártérítést kérsz (vagy valami hatásos szöveg), és ebből is legyen neked is példányod, másolatod, valami. Hm, azt hiszem, jobb, ha átveszed, mert mégiscsak kell valami, amit használsz addig is...
A fogyvédelem tenni nem fog semmit, nem lehet már nekik egyedi ügyben határozatot hozni, békéltető testülethez lehet menni a bejegyzés másolatával, ált. gyorsak, csak nem kötelező a döntésük, viszont bemutathatod a bíróságon utána...
mod: Szívesen, jó cserkész ott segít, ahol tud. (Bár nem vagyok cserkész... )
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Első kérdés: igen, ha a javítás ''jelentős kényelmetlenséget'' okoz neked, és itt abszolút ez a helyzet, akkor elállhatsz a szerződéstől, vagy ha sulinet (jól emléxem?), akkor kérd a cseréjét, nevezz meg konkrét készüléktípust, hogy mire (valszeg ugyanolyan nincs már). Fontos, hogy írásban állj el, legjobb talán a vásárlók könyvébe beírva, majd a példányodat elhozva.
Második: Igen, csak újat kell elfogadnod, és csere esetén elvileg csak ugyanolyan típust. Az ötletek jók, mindenképp írásban legyen, hogy gyárilag felújított és nem új, és kérj szakvéleményt (valszeg nem csinálnak, de ettől még érdemes kérni) vagy valamilyen igazolást arról, hogy ez egy teljesen új készülék. Ha ráírják, hogy nem új, azzal már buktak, ha meg ráírják, hogy új, te meg bevizsgáltatod és mégsem, akkor szintén (a bevizsgálás költségét, ami 15k körül van, sajna csak bírósági úton lehet ilyenkor leverni rajtuk.)
Pont nemrég léptem tovább a saját elállásos ügyemben, hamarosan kitűzik a tárgyalást, hát nagyon kíváncsi leszek."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
visszavittem
a munkafelvevő csajszi korrekt volt, nem pattogott, szépen írta, amit mondtunk...most már nem kaptak részletes hibaleírást, hisz a multkorit is elkeverték, aztán előjött, de egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy a hülye ügyfél vette a fáradságot és reírta a hibák előfordulásának körülményeit...
Egyelőre vásárlók könyvébe nem írtunk be, a munkalapra felvetettük, hogy nem kérjük a javítást, hanem helyette cserét kérünk...igaz a csajszi azt bejelölte elötte
- fogyasztói igény: javítás
- rendezés módja: javítás
ezek a rendszerükben választható opciók, hidegen hagy, hogy mit írt be
- Megyjegyzés: CSERÉT KÉR AZ ÜGYFÉL!!!!
Pénteket jelölték meg, hogy érdeklődjek, mit sikerült intézniük az LG Mo-val...egyelőre az az álláspontunk (faterom nevén van a sulinetes számla, enyém meg a monitor - és így ketten intézzük), hogy ha pénteken még nem tudnak semmit, akkor fogalmazást írunk a vásárlok könyvébe és nyomatékosítjuk igényünket.
Amint találok egy angolul kiválóan írni olvasni tudó személyt, küldök egy levelet az LG Global-nak, amit biztosan nem az LG Mo kap meg, és leírom, hogy mi ebben az országban a helyzet, meg elküldöm a leveleket, amiket az itteni technical support szakembertől kaptam...meglássuk annak mennyire fognak odakint örülni.Read only...
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
Hm, fura, hogy eltérő vélemények vannak erről városonként... A csak újra cserélésnek valahol az a logikája, hogy te egy új terméket vettél, ezért ha kicserélik, szintén egy újat kell kapnod. Abba még mindig bele lehet kötni, ha nem pont ugyanolyanra akarják cserélni, mert azt sem vagy köteles elfogadni.
Esetleg Főfelügyelőség e-mailben? Nekem mindig korrekt választ adtak eddig, telefonon viszont nincsenek a helyzet magaslatán.
Én bejelentéssel is próbálkoztam már a fogyvédelemnél, mert a jótállási ügyintézés szabálytalansága elvileg bírságolható - de kaptam egy elutasító határozatot, mely szerint egyedi ügyekben már nem járhatnak el, így marad a bíróságosdi. Egyébként több tízezres összegnél már esetenként bevállalható a dolog, ha vannak az embernek papírjai mindenről és előtte legalább egyszer megmutatta jogásznak, hogy biztos ne legyen benne bibi. De legtöbbször nem éri meg, és sajnos erre utaznak ezek a cégek."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Örülök, hogy vannak még harcos kedvű emberek, akik nem hagyják annyiban a dolgokat, hajrá!
Lehet, hogy naiv feltételezés, de ha egyre többen ébrednek rá, hogy hoppá, engem itt át akarnak vágni, és nem hagyják magukat, akkor előbb-utóbb (na jó, utóbb) változnia kell a cégek hozzáállásának is. Na persze ehhez az is kell, hogy ne mindig mindenből a legolcsóbbra hajtsanak az emberek, párszáz forint miatt félretéve a garanciális aggályokat nagyobb értékű cuccoknál is, mert vannak számtech és elektronikai üzletek pl., ahol az olcsó húsnak igen híg lehet a leve később."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szép munka! Kemény harcos vagy, látom. Végülis az ember ilyenkor legfeljebb a láncait veszítheti, ha úgyis mindig elromlik a monitor, ennél rosszabb helyzetbe nem kerülhetsz. Legfeljebb annyiban, hogy utálni fognak az üzletben, de ezt is megszokja az ember egy idő után...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
mi van akkor, ha visszakérem az árát, és egyből veszek egy másik típust? Bizonyos szinten nem követek el bűncselekményt...nem? Anno monitort vedtem, most is azt veszek...csak mivel nem hajlandók a nem típusazonos cserére, ezért kénytelen vagyok így eljárni...
[Szerkesztve]Read only...
-
Xpod
addikt
Kérhetsz cserét más típusra, természetesen az esetleges különbözetet ki kell fizetni.
Nekem anno a m*stralban is és most a mediam*rkt ban is cseréltek, teljesen más típust kértem, a különbözetet kifizettem és kész.Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
Ariadne
őstag
Bocs, nem tudtam előbb jönni...
Szóval ez tényleg így van, egész egyszerűen Ptk. alapján köteles vagy elfogadni a javíthatatlanság esetén az ugyanolyat cserének, kivéve (és nálad ez van), ha jelentős kényelmetlenséget okozott neked a javíttatás/eljárás. Viszont ha van nekik ugyanolyan, és azt kb. normális időben felajánlják neked, akkor szerintem nem nagyon jó esélyekkel indulnál a bíróságon ellenük...
Apropó bíróság, ősszel tárgyalóteremben találkozom a Kék halas üzlettel...
A nagykert sz*rd le magasról, csak a kiskerrel van dolgod, tőlük vetted a monitort. Nincs olyan jogszabály, ami feljogosítana arra, hogy másmilyet kérj, ez a kettőtök megállapodása lehet max.
Agyasima: Fogyvéd fórumon válaszolok.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem, mert benne van a 151/2003-as kormányrendeletben (a jótállásos), hogy 10 kg-nál nagyobb vagy tömegközlekedési eszközön nem szálítható cuccok beszállítására nem vagy köteles. Szóval vagy beviszik ők, vagy kijönnek megjavítani. És ettől nem lehet a vásárló hátrányára eltérni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha még garanciális (10.000 Ft feletti vagy a gyártó vállalt rá), akkor a forgalmazónak kell(ene) bizonyítania, hogy nem rendeltetésszerűen használta a páciens, ez pedig kvázi lehetetlen. A bevizsgálás költsége persze a céget terheli! (És nem mindegy, hol vizsgáltatja be...) Ha nem tudja ezt bizonyítani, akkor javítania/cserélnie kell.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ToBeY
nagyúr
Az ok elhajtnak mert még üzemel a vga!De ha mondjuk 4-5órás Fear party közben elhalálozik, mert 4-5 órán keresztűl megy 100°C+ fokot, akkor mi a fenét csinálok még is??
Akkor itt álok egy döglött kb 50k kártyával,és valószínű gariztani se tudom, mert rámfogják hogy szarráhúztam! -
Ariadne
őstag
Szvsz ha van egy papírja arról, hogy bevitte ezzel a hibával, és azt mondták rá, hogy nem csinálnak semmit, az elég kell legyen az esetleges elhalálozás esetán arra, hogy ne lehessen ráfogni a tulajra az égetést. Meg egyébként is jótállási idő alatt ha az üzlet nem tudja bebizonyítani, hogy a tulaj égette össze és nem gyári hiba volt, javítania/cserélnie/pénzt visszaadni kell, mint a kisangyal. És nem szokták tudni (akarni) bizonyítani, ráadásul a fenti papír igen jó ellenérv ilyenkor.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
1. A Forgalmazó a termék eladásakor köteles a Jótállási jegyen a készülék típusát, sorozatszámát, a vásárlás napját feltüntetni, azt hitelesíteni és a fogyasztónak átadni. A Jótállási jegy helyes kitöltésének ellenőrzése a fogyasztó feladata, vita esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a Jótállási jegyen, illetve a terméken szereplő termék- és sorozatszámok eltérése a Forgalmazó mulasztásának eredménye.
Na ez nem így van, az ő felelősségük a jóti jegy kiállítása és az is, ha rosszul töltik ki. Olyan szempontból mindegy, hogy ez a szabály, minden ellentétes kikötés érvénytelen (csak ezt ők nem tudják).
Elvileg a számla is elég kell legyen a jótállás érvényesítéséhez, de ez is olyan, amitől nem lehet a fogyasztó hátrányára eltérni, tehát megint a ''nem tudják, hogy hiába írták le'' esete áll fenn. A többi azt hiszem OK.
A monitoros ügyeddel mi lett végül?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Várj, ha a másik oldalról van rá szükséged, tehát mondjuk eladó lennél, aki kiállítja a jóti jegyet, akkor más a szemszög kicsit.
De ha egyszerűen kihagyod a második mondatot, úgy korrekt."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Az eladói oldalról nézve még egyszer megnéztem, és egy kisebb hibát még találtam az elején: a 49/2003 GKM rendelet szerint elvileg elég a bizonylat (számla) bemutatása is, nem kell feltétlenül a jótállásinak meglennie (bár niylván jobb). Legtöbbször amúgyis egy papíron van az egész.
Azt is érdemes beleírni, hogy ''Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.'' Ez is idézet a 49/2003-ból, így nyertek némi - reális - időt a válaszadásra, hiszen tényleg nem lehet mindig rögtön megmondani, pl. javítható-e a cucc egyáltalán, vagy ki lehet-e cserélni.
A kijavítás-kicserélésnél a 15 napra törekvést nem tudom, jobb-e beleírni, szerintem annyiban jó lehet, hogy nem ugrálhat a vásárló, hogy márpedig a törvény szerint neki most kell...
Az importáló feltüntetésees dolog érdekes, elvileg kötelező, de nem szokták. Ha én cég lennék, azért lehet feltüntetném a nagykert legalább, mert egyrészt ez megkönnyítheti az ügyintézést saját magam számára, másrészt ha - ne történjen meg - megszűnik a cég, utána sem fogja szidni a vásárló a felmenőimet, mert ott van előtte, ki a nagyker, akivel egyezkedni tud.
mod: Priviben megírhatnád, melyik ez a jó cég. Hamarosan gépet kellene vennünk. Na csak poén volt, nem várom el, hogy kiadd őket.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szerintem simán írhatod az 5. pontba következő mondatnak, végülis ez a kereskedőnek is kedvez, ha úgy nézzük. A fogyasztó szükséglete lehet, hogy egynapos javítás, de ha törekedsz (de mondjuk a nagyker késik vagy hófúvás van Taiwanban) és mégiscsak 15 nap alatt megy, akkor nem állhat el a páciens a szerződéstől a neki okozott kényelmetlenség miatt.
''A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.'' Ez a jogszabályszöveg, teljes egészében lásd itt [link]
A kis gyűjteményem is segíthet: [link], meg ezek a magyarázatok [link] [link] [link] [link], bár ez a fogyasztók oldaláról nézve ilyen, de tkp ugyanarról van szó a pult túloldalán is.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Örülök neki, ennyihez azért legyen joga a kereskedőnek is. A megsemmisítést egyszerűen csak nem találom célszerűnek, azért találtam ki mást, mert anyagilag még mindig jobban megéri, ha eladhatod annyiért, amennyiért lehet, mint egyszerűen a kukába dobni.
(Igyekszem nem egyoldalúan fogyasztópárti lenni, mert sok vásárló is visszaél a jogaival vagy ügyeskedik, ennek egy részét meg lehet akadályozni jogszerű eszközökkel. )
Leginkább kéz és lábtörést kívánok a jövőre nézve, azt hiszem...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
én átolvastam most a rendeletet, szó nincs benne csomagolásról (kivéve zene, szoftver), mint az elállási jogot ütő dologról. mellesleg nincs is értelme a csomagolás felbontását tiltani, hisz pont azért van a 8 nap indoklás nélküli elállási jog, mert nem tudod kézbe fogni, nem tudod esetleg kipróbálni, nem tudod működés közben megnézni a terméket. És az most mindegy, hogy sok klasszikus boltban sem, mert az is nagyon helytelen.
megnézten valamit a depo-n, és 3 boltból 3 kikötötte, hogy csomagolást nem lehet felbontani. Én meg nagyon szívesen panaszt tennék ezek ellen, ha tudom, hogy lehet valami következménye. ha képtelen betartani a jogszabályokat, akkor legyen szíves nem árulni interneten. Bírom az ilyen kereskedőket. Az internet plusz vásárlókat jelentő potenciálja kell neki, de a speciális szabályok már büdösek. És ezek nem csak maguknak ártanak, mert normális ember így nem vásárol tőlük, csak ha tudja, hogy amit vesz, az tutira megfelel neki, hanem az egész internetes kereskedésnek is, mert ha az éppen próbálkozó vevőjelölt olvassa ezeket a feltételeket, akkor lehet, hogy az egésztől elmegy a kedve.
mod: az eredeti csomagolást a rendelet is előírja, sőt azt is joggal várja el a kereskedő (és ha jól emlékszem a rendelet is előírja), hogy ne cibáld szét a csomagolást.
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
Azt honnan tudhatom meg tutira, amikor veszek valamilyen alkatrészt, hogy azt ''hivatalos'' forrásból hozták be és nem lesz gondom, ha neadjisten gariztatásra kerülne a sor?
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hétalvó
addikt
[link]
Nagyon jó lenne
telefonom nem túl jó képet csinál. kis citromsárga cetli mint egy árcetli csak tökéletes téglalap 6 helyen be van perforálva leszedés ellen és kis méretű nagy betűvel ráírva 90 fokkal elforgatva hogy SEP. Majd következik 6 szám.
[Szerkesztve]https://drive.google.com/file/d/1PaO_rKpCcAc7h7-HJCCqz8rbWeJlRSDz/view?usp=drivesdk
-
Ariadne
őstag
''sehonnan
Követelni kell a kereskedőtől, hogy írja rá a beszállítónak a nevét, esetleg még a címét, akitől származik a cucc. Egyébként éppen azért vezették be, ha megszűnik a cég, akkor a garpapíron lévő nagyker/beszállítóhoz is vissza tudd vinni, ha problémád van vele.''
Uff... De a ráíratás jó ötlet, ezt meg fogom tenni adandó alkalommal, és egy normális üzletben nem is fognak emiatt furán nézni rám gondolom."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Legtöbb helyen nem írják rá, de ezután már a körmükre nézek, akárhol is vásárolunk. Úgyis aktuális lesz lassan egy kis alkatrészfrissítés, csak előbb gyűjteni kell a lóvét rá...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, ''gyári'' 3 példányos kell legyen, számozott oldalakkal, a jegyző által összefűzve és lepecsételve. És a cég pecsétjének is rajta kell lennie minden lapon.
Más dolog a jegyzőkönyv a hiba felvételéről, ez a hivatalos minta[link], de lehet más formában is, csak legyen rajta minden adat,ami ezen, akkor tökéletesen szabályos. (mod: ez biztosítónál nem nagyon értelmezhető, csak pl. számtech üzletnél)
Az önkormányzat jegyzőjénél lehet panaszt tenni, ha nincs vásárlók könyve vagy nem adják oda, egyébként is 2 évre visszamenőleg vizsgálhatja ennek tartalmát a fogyvédelem meg a jegyző egyaránt. Ha ezt elmondod nekik, meg azt is, hogy ha nem adják elő az igazit, akkor mindkét szervnél bejelentést teszel, szerintem hirtelen meg fogják találni.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hm, sanda gyanúm szerint nem sok fogy ebből a jegyzőkönyvből az átlag magyar számtech üzletben... A tiétek kivétel, de ott meg valszeg a normális rendezés miatt nem fogy.
Városi (kerületi) jegyzőhöz meg fogyasztóvédelemhez lehet erről bejelentést tenni, ahogy írtam is. De először érdemes közölni velük, hogy ha nem adják oda, akkor bizony bejelentesz és az lehet, hogy fájni fog nekik (bírságolhatóak érte)..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Valóban...
A meghosszabbodásról: ha a dolog jelentős részét cserélik ki vagy javítják, akkor erre a részre újrakezdődik a jótállás, valamint a kijavítás következtében keletkezett hibára is újrakezdődik. De ez ritka eset azért.
Azért sem kötheti ki, hogy csak szakszerviz, mert valami eldugott jogszabály határozza meg, milyen cuccokat kell szakembernek beszerelnie (pl. gázkazán), és a szgép alkatrész nincs köztük. De azért tudok olyan cégről, ahol az általuk összeszerelt komplett gépre azt hiszem másfél év ''garanciát'' vállalnak, erre én is azt mondom, hogy akkor inkább fizetek, szereljék össze, és nincs gondom a géppel egy jó ideig."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5