- Milyen routert?
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Mozilla Firefox
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomy86
addikt
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni az alábbi esetben.
Vettem az Auchanban egy Bosch akkus fúrógépet.Mivel töltés és minimális használat után pár nap múlva csontra lemerült az akku, így visszavittem a vásárlás helyére. Ezek után most (1 héttel később) hívtak, hogy a szerviz nem vállalja garanciában a javítást, mert szerintük nem azt a terméket kapták meg, mint ami a dobozon és a számlán is szerepel. Magyarul szerintük én egy másik típusú fúrógépet próbáltam garanciálisan javíttatni úgy hogy azt betettem egy náluk vásárolt fúrógép dobozába. Három választási lehetőséget adtak:
- kb. 20 ezerért megjavítják (11 ezer Ft volt a gép)
- visszakapom javítás nélkül darabokban, ahogy a szervizes szétszedte.
- az előző pont azzal a különbséggel, hogy 14 ezerért összerakják (persze javítás nélkül). Ezzel akasztottak ki teljesen.
Rákérdeztem, hogy azzal mi van, hogy az átvételi papíron (amit akkor kaptam, amikor leadtam a gépet javításra) ott szerepel, hogy a terméket az eredeti dobozában, töltővel átvették? A válasz az volt, hogy ők csak azt ellenőrzik, hogy benne van-e a dobozban minden tartozék, de ez nem bizonyítja, hogy az a termék volt a dobozban, mint ami a számlán szerepel és ami a dobozhoz tartozik (mellesleg átnézett mindent az ügyintéző, mielőtt átvette volna javításra). Ezek alapján gondolom, ha egy téglát tettem volna bele egy töltővel akkor azt is átvették volna.
Még futok náluk egy kört, de nem akarom elhinni, hogy semmit nem ér az a papír, amin átvették a cuccot és a szerviznek is csak a fúrógép darabokra szedése után tűnt fel, hogy egy teljesen más típust babrál, mint ami a garanciajegyen van.
Nyilván nem csináltam videót az átvételről, de legközelebb tuti az lesz. Kérdés, hogy tényleg ennyivel elintézhetik a dolgot? Valaki találkozott már ilyennel?[ Módosította: radi8tor ]
-
optikus
senior tag
válasz tomy86 #13702 üzenetére
garipapir volt rola? valami sorozatszam vagy tipusjelzes csak volt azon (vagy a szamlan). azt meg eleg konnyu megnezni hogy megegyezik e a keszulekkel.
nyilvan nem lehet nyomozo egy atvevohely de azert annyi kotelessegenek biztos kell lennie hogy a beadott dokumentumokat osszenezze a keszulekkel. ha nem akkor sztem o a buko mert ez nem igy mukodik. ezzel az erovel barmire ramondhatnak hogy nem azt adtad le mint amit mondtal akar egy millios erteku cuccnal is. sztem vagy a wzervizes elkeverte, szetbarmolta, es veled vitettne el a balhet. minimum a panaszkonyvbe valo beiras. de en meg a fogyivedoket is megkerdenem.Buy books not gear.
-
tomy86
addikt
válasz optikus #13703 üzenetére
Igen, van jótállási jegy is, amin szerepel a pontos típus (ahogy a számlán is). és a jegyzőkönyvben, - amit akkor adtak, mikor leadtam garanciális javításra a fúrót - szintén szerepel a fogyasztási cikk adatainál ugyanez a típus megnevezés és az átvett tartozékoknál, hogy "termék, eredeti dobozban + töltő". Erre mondták, hogy nekik nem kötelességük ellenőrizni, hogy a leadott termék pontos típusa egyezik-e a garancialevélen szereplővel. Ezzel részükről el van intézve a dolog.
Most még arra leszek kíváncsi, hogy mit akarnak rámsózni darabokra szedve, egy zacskóban.
Az döbbentett le leginkább, hogy gyakorlatilag közölték, hogy biztos én cseréltem ki a dobozban a fúrógépet (ráadásul egy eltérő típusra), mert így akartam ingyen megjavíttatni egy másik, - már nem garanciális - terméket. Erre mondtam, hogy ezek után meg szerintem vagy az áruházban vagy a szervizben keverte el valaki a dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz tomy86 #13704 üzenetére
Erre mondták, hogy nekik nem kötelességük ellenőrizni, hogy a leadott termék pontos típusa egyezik-e a garancialevélen szereplővel.
Akkor megis miert van ott az ugyfelszolgalatos aki atveszi a garis termekeket? Disznek? Vagy orankent lead 50W testmeleget es azzal futi az eladoteret? Megis mi a banatos **** lenne a dolga, minthogy a leadott termeket gyarto, tipus, ha van, gyari szam alapjan atveszi, ezek egyezoseget ellenorzi a jotallasi jegyen szereplovel, majd meg azt is ellenorzi, hogy a jotallasi jegyen es a blokkon ugyanaz a termek van-e, es ezen kivul rogziti az esetlegesen lathato kulso seruleseket? Az agyam eldobom, de komolyan....
En bemennek, irnek a vendegkonyvbe (ha messze van, akkor tertis level), egyertelmuen jelezve, hogy itt valaki hibazott, de az halalbiztosan nem te vagy, ergo keritsek elo a leadott termekedet javitott allapotban, vagy potoljak azt, amit valaki elkevert, egy ujjal, ellenkezo esetben talalkoztok a bekelteto testuletnel. Neked papirod van rola, hogy leadtad a termekedet, megpedig azt, amit vasaroltal, ergo ok szukolnek, nem te.[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
válasz tomy86 #13704 üzenetére
sztem meg egyszer beszelj veluk hatha belatjak a dolgot, ha nem akkor be kell irni a konyvbe, reszeltesen, a tenyeket, nem kell cifrazni de minden lenyegest irj bele, idopontokkal, es hogy mindenrol van dokumentaciod. arra valaszolniuk kell. annak fuggvenyeben lehet tovabblepni.
Buy books not gear.
-
Fancy-boy
addikt
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ugye személyes átvétel esetén nincsen lehetőség elállni a vásárlástól?
Tehát nem interneten lett megrendelve...
A nővérem vett magának egy telefont, de 2-3 nap használat után nem igazán nyerte el a tetszését.
Azt tudom, hogy netes rendelés, de személyes átvétel esetén is él a 14 nap, de úgy tudom, így viszont semmi.
Ebben kérnék megerősítést. -
FoxiTAXI
csendes tag
Sziasztok!
Vidéki vagyok és éppen Budapesten turistáskodtam, amikor is egy kis üzletben vásároltam egy okostelefont.
Előzetesen az internetes webáruházukban leadtam rá a rendelést (személyes átvételt kértem), emailes visszajelzésük és telefonos megkeresésük után pedig másnap bementem az üzletbe és átvettem.
A kapott számlán (ami egyben garanciajegy is) egyetlen szóval sem szerepel hogy a vásárlásom előzetes internetes rendelés alapján történt.Egy hét aktív használat után bizonyossá vált számomra hogy a készülék érintőpanelje szériahibás.
(még egy korábbi hardver verzió van az enyémben, az újabbak viszont már nem hibásak - utólagosan e következtetést szűrtem le sok-sok internetes fórum hozzászólásait olvasgatva)És, itt a kérdésem:
Jogosan kérhetném-e vissza - az egyéb tekintetben hibátlan és sértetlen - készülék teljes vételárát?
(+ a ráragasztott védőfóliáét amit még a telefonos, előzetes egyeztetéskor szintén rámbeszéltek)
Még éppen a személyes átvételtől számított 14 napon belül leszek, ha kedden felutazom Bp.-re és személyesen keresem fel a boltot.A bolt ahol vettem azt kéri hogy a problémámmal ne nekik írjak hanem vigyem rögtön a saját szervizükbe, én viszont inkább nem szeretném ezt végigjátszani.
(Vidéki vagyok, ezer év és költség mire a telót újra viszontlátnám. Inkább vennék máshol egy újabb hardververziójú készüléket ugyanebből a típusból... amit már a helyszínen lecsekkolnék a fenti hibalehetőségre tekintettel. A telefon típusával tehát elégedett vagyok, ugyanezt venném meg így, másfél hét "tesztelés" után is.) -
ValoVillam
tag
válasz FoxiTAXI #13711 üzenetére
Mivel eddig nem írtatok (remélem ez változhat),
időközben visszaolvastam párhónapnyi előző hozzászólást, azok alapján pedig úgy tűnik hogy szerintetek jogom van indoklás nélkül visszakérni az árat.
Még akkor is, ha a számlán egyáltalán nincs feltüntetve hogy a terméket előzetesen a webshopjukban rendeltem? Esetleg valakinek személyes tapasztalata hasonló ügyben?[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz ValoVillam #13712 üzenetére
Emailben csk kaptál visszaigazolást?! Ha igen arra válaszolva jelezd az elállási szándékod. Ezután küld/vidd vissza, az átvételről kérj elismervényt és 14 napon belül meg kell kapnod a vételárat. Ennyi.
Üdv
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
ValoVillam
tag
válasz Biznisz Elek #13713 üzenetére
Értem.
Feljebb írtam hogy kaptam emailben visszaigazolást, a megrendelt termékekről (teló+fólia) és a fizetendő összegről.
És, ahogy szintén írtam, a visszaigazolás mellett fel is hívtak, majd másnap személyesen mentem be a boltba, aláírtam a papírokat hogy minden oké, és átvettem a terméket. Személyesen... ez sem gond?Muszáj előzetesen emailt írnom nekik? Ha csak simán besétálok nyitvatartási időben a hibás telóval, mint ahogyan másfél hete kisétáltam onnan, az nem lesz elég?
Ez az újabb 14 nap micsoda? A helyszínen készpénzben megkapnom a vételárat túl korai volna?
Nem akadékoskodom! Eszembe se jutna olyasmi, látom hogy segíteni próbálsz. Éppen csak, nem minden egyértelmű nekem, és kedden intézkednem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz ValoVillam #13714 üzenetére
A jog szerint az elállás jelezni kell, érdemes írásban ez neked is jó.
Az elállásra 14 napod van, de a boltnak is 14 napja van visszaadni a vételárat.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
ValoVillam
tag
válasz Biznisz Elek #13715 üzenetére
Jó, jelzem akkor előre.
Ők mit csinálnak az újabb 14 nap alatt amíg náluk lesz a visszavitt teló?
Én azt már semmiképp sem tudnám Bp-en megvárni. Vagy megadom a bankszámlaszámom és utalni fognak?
És arra mi a biztosíték hogy nem ők tesznek majd ez idő alatt vele valamit (mintha én tettem volna), amire hivatkozva nem fogják visszavenni? (Jelenleg sérülésmentes és hibátlan, leszámítva azt hogy szériahibája van az érintőpanelnek.)[ Szerkesztve ]
-
fricc_
tag
válasz ValoVillam #13716 üzenetére
Ez utóbbi egyszerű :-) legalábbis szerintem
Felvetetsz egy jegyzőkönyvet (átvételi elismervényt?) amiben szerepel az általad leadott telefon gyári száma, állapota, hibája stb.
Aláírjátok min. két példányban pecsét rája aztán meg is vagyunk... -
G@ß!
őstag
Sziasztok!
Gyors segítségetekre lenne szükségem.
Megfeküdt egy Gigabyte alaplap. 100% hogy elromlott.
A bolt ahol vettem már csődeljárás alatt van (BestMarkt). Telefonra, emailre nem reagálnak, a bolt már nincs nyitva.
Hova vihetném az alaplapomat, ahol ingyen (mivel garanciális lenne még) megjavítják/kicserélik?
Köszi!
Üdv.
G -
G@ß!
őstag
válasz Biznisz Elek #13719 üzenetére
Az a kellemetlen, hogy a gyártó honlapján semmi info nincs... illetve visszaküldeni neki ~annyiba kerül mint amennyibe kerül az alaplap...
A disztribútoroknál próbálkozok, párat felhívtam eddig semmi info. Egyébként 1-3 hónapot mondanak, amíg összegyűlik bizonyos mennyiségű cucc, hogy visszaküldjék a gyártónak... Már ha segítenek egyáltalán... -
Repsol600
addikt
Sziasztok!
Most javították a telómat (T) kijelzőt + más alkatrészt is cseréltek benne. A garancia idő így elvileg meghosszabodik vagy marad az eredeti mintha semmi nem történt volna? 04.04 ig lett volna rá gari, 04.02. én adtam le, 07.-én hoztam el.
-
Repsol600
addikt
válasz Biznisz Elek #13723 üzenetére
optikus: Az jó lenne, ha újraindulna. De a szervizlapon nincs semmi írva erről, csak az elvégzett munkák: Előlap, Érintőplexi + LCD, Main PFC, Sub-Board.
-
optikus
senior tag
válasz Repsol600 #13725 üzenetére
(persze mindez ha 1 ev gariban voltal)
sztem ezt a fodarabos dolgot lehetne kapirgalni mert egy mobiltelo kb 2 reszbol all, az alaplap+kijelzo (no meg a haz). ebbol nekem az jon le hogy fodarab. de fingom nincs hol lehet ezt egzakt erdekek nelkul megtudni, hisz a gyarto/szerviz ellenerdekelt ebben.Buy books not gear.
-
Kassh
csendes tag
Üdv!
Kb egy hónapja küldtem vissza a videókártyámat az aquaba miután minden előzmény nélkül megállt, azt mondták hogy a disztribútor kiküldte hollandiába a gigabytehoz javitani.
A kérdésem az lenne hogy van-e valami szabály/törvény arra hogy mennyi ideig tarthat ez az egész garanciális ügyintézés?(egy Gigabyte GTX 660 Ti-ről van szó amit 2,5 éve vettem, a gari 3 évről szól)
Kicsit kezd zavarni hogy 1 hónapja nincs videókártya a gépemben, főleg most hogy megjelent az új MK meg a GTA
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Illetve megkerdezheted az Aqua-t, hogy miert tevesztettek meg teged a 3 ev garival (feltetelezve, hogy csak siman 3 ev garit irtak a jotallasira es a weboldalukra), mikozben az csak 1 ev teljeskoru jogszabaly altal eloirt + 2 ev gyarto altal vallalt, sajat feltetelu, korlatozott. Vagy esetleg a hatosagot is, marhara idoszeru lenne mar amugy, hogy az osszes kereskedo tokere lepjenek, akik 3-5 evvel szeditik a vevoket...
[ Szerkesztve ]
-
Kassh
csendes tag
köszönöm a válaszokat, akkor várok tovább, meg irok nekik h mi a pöcs van
-
Tazsam01
tag
Sziasztok!
1.5 éves Corsair 2x4GB DDR3 1866MHz CMZ8GX3M2A1866C9 memória kitem tönkrement. (a gép indult de a memtest hibákat jelzet, áttettem másik gépbe ott is. Kontrol ramokkal minden helyesen működött) Mivel 36 hó garancia volt rá felkerestem levélben a boltot ahol vettem. Becsomagoltam (háztól házig garis volt) kijöttek érte és elvitték. Letelt a 15 nap és ma kaptam egy levelet amiben ez áll:
"Az ügyintézés eredménye: A meghibásodott terméket a szerviz nem tudta cserélni, ezért a hosszadalmas várakozás elkerülésének érdekében a vételárát levásárolhatod. Levásárlási igényed érvényesítéséhez kérjük adj fel új rendelést oldalunkon a Neked megfelelő termékekre, a levásárolható összeg erejéig, a megjegyzésben jelezve levásárlási szándékodat."
Természetesen a ramok ára időközben felment, így ha ugyanilyet szeretnék venni akkor rádobhatnék újabb 5 rongyot. Nem úgy kellene lennie, hogy a terméket javítják ha nem lehetséges akkor cserélik?
A boltban jelenleg is 1-2 munkanapra vállalják a ramok leszállítását tehát a széria nem szűnt meg, a csere lehetséges.
Tanácsok? -
313313
addikt
válasz Tazsam01 #13735 üzenetére
Mivel már a 2. évben jársz minden ajándék...
Kicsit feljebb volt róla szó, hogy mikor néznek már a kereskedők orrára a garanciadők miatt, nálad is a 3 év az 1+2 az első a törvény által előírt, a többit a gyártó vállalja, esetleg kivárhatod az 1-2 hónapos átfutást, mire lesz ramod...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Topikgazda
válasz Tazsam01 #13735 üzenetére
Szia!
A kötelező 1 év jótállási idő letelte után 2 lehetőséged van: vagy elfogadod a bolt ajánlatát (levásárlás), vagy meg kell várnod, amíg a gyártó cserélni. Utóbbi hónapokat is igénybe vehet.
Egyébként nagyon ritka az, hogy egy termék ára nem lefelé, hanem felfelé megy. Most peched volt a memóriákkal... -
Tazsam01
tag
válasz Superhun #13737 üzenetére
Gondolom, hogy ha lefele ment volna akkor cserélik Visszaírtam nekik, hogy kérem a cserét és nem élek a levásárlással. Erre ezt válaszolták:
Kedves *******!
Az Ön által eredetileg vásárolt termék sajnos nem elérhető, ezért tettük levásárolhatóvá a vételárat.
Van lehetőség a vételár visszautalására is, ehhez kérem az utaláshoz szükséges bankszámlaszámot kérem válaszlevélben küldje el.Üdvözlettel
******* Webáruház
A bolt honlapján a termék jelenleg is elérhető (igaz azóta 60 hónap garival, de elkezdtem olvasgatni a kommenteket és van ot még 2012-ből is amikor meg 10 év garis volt, tehát azzal, hogy a termék nevében változtatják állandóan a gari időt, mindig új termékeről beszélünk?). Lehet én fújom fel nagyon az egészet de sem a 8 giga ram sem a 20 rongy nem hiányzik csak az elegancia hiánya nem tetszik és, hogy a szemembe hazudnak. Fontolom, hogy visszaírok nekik, hogy mire költsék....
Ha nálunk történik ilyen (építőipar bő 10 év garancia) akkor függetlenül a munkadíj és az anyag árak változásától azonnal megyünk és javítjuk, a végén pedig mi kérünk elnézést.
Valami ötlet, hogy mit válaszoljak?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Tazsam01 #13738 üzenetére
Szerintem a nagyker is jóváírt a boltnak. Így már nem érdemes tovább erőltetni a dolgot. Kaptál egy még kedvezőbb ajánlatot, mely szerint visszafizetnék neked a teljes vételárat. Ez az 1 év kötelező után nagyon ritka... Dobj hozzá egy pár ezret és vedd meg máshol a memóriát, ahol olcsóbb, vagy esetleg egy másik típust, ami hasonló paraméterekkel rendelkezik.
-
Tazsam01
tag
válasz Superhun #13739 üzenetére
Szomorúvá tesz ez az egész. Anno otthagytam 170 rongyot, ezek szerint ha holnap az összes alkatrész tönkremegy és szerencsém van kaphatok 170E HUFot miközben azóta minden komponens ára feljebb ment, tehát a hibás termékekre összesen rá kéne még nekem fizetnem kb. 40-et, hogy az eredeti állapot visszaálljon.
Valahogy nem érzem ezt korrektnek, még akkor sem ha azt írod, hogy ennek örülnöm kéne. Velem van a baj? -
Tazsam01
tag
válasz Attix82 #13741 üzenetére
Ha valaki 1 év garit ad akkor elmegyek máshoz aki többet ad. Nálam eddig fejben a garancia azt jelentette, hogy ha gyártói hibából adódóan valami tönkremegy akkor a gyártó cseréli adott időszakon belül. Lassan meggyőztök, hogy én vagyok hülye.
Innentől viszont nem szempont, hogy ki mennyi garanciát ad, ezek szerint egy év után azt tesz amihez kedve van.
Én még a zippo garancián szocializálódtam.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tazsam01 #13740 üzenetére
Valoszinuleg valahol a lancban tunik el a penz (attol fuggoen, hogy az usd-huf miatt ment fel az ara, vagy az usd-ben me'rt is, gyanithato hogy kb. melyik lepesnel), hiszen a gyartonak szinte biztos hogy aka'r masik (jobb) termeket is egyszerubb adnia a hozza kozvetlen fordulo panaszosnak, mint penzt. Ebbol aztan a gyarto hiheti, hogy a vegfelhasznalo is megkapta... kar, hogy a szallitas neha irrealisan draga ahhoz, hogy az ember kozvetlen intezze.
-
Topikgazda
válasz Tazsam01 #13740 üzenetére
Ha 40k-t esett volna a konfigod ára, akkor gondolom most nem panaszkodnál itt a topikban.
Nem lehet olyan jogszabályt írni, ami minden esetben a vevőnek kedvez, mert az aránytalan terhet jelentene a boltnak. Most úgy néz ki a sorrend, hogy javítás -> csere -> pénzvissza. Utóbbi a legkedvezőbb a vevőnek, mivel visszakapod azt a pénzt, amit fizettél. -
Tazsam01
tag
válasz Superhun #13746 üzenetére
Valahogy tényleg nem értjük egymást.
Ti azt mondjátok milyen jó visszakapni a pénzt de nekem nincs rá szükségem. ha a konfig most 10k-ba kerülne akkor is azt kérném cseréljék ki, (szükségem van a gépemre a munkámhoz és nincs se időm se energiám másikat összeállítani, ami szoftvereket használok azokhoz ez a gép tökéletes) és nem azt, hogy fizessék ki a vételárat. Terméket vettem és úgy gondolom, hogy garanciális időn belül a hibátlan termék jár nekem.
Mindegy több időt nem szúrok el a témára mert már most többe van a leves mint a hús. Az egészet meg majd áttolom valami ismerősnek, hogy vegyen amit akar, azt hiszem nekem más nem kell ettől a cégtől. -
-
optikus
senior tag
válasz Tazsam01 #13748 üzenetére
mivel az 1 ev joxabalyban eloirt gariidon tul vagy igy semmi kotelezettseguk nincs. sajna. hiaba irjak hogy 3 ev a gari az valojaban egesz mast szokott jelenteni az egy even tuli idoszakra. el kell olvasni a felteteleket. ilyenkor meg a penzt se kotelesek visszaadni. orulhetsz hs kapsz valamit. lehet ezen haborogni de ez a helyzet.
mi most vettunk uj asus monitort 3 ev garival. a 2 ket evre teljesen egyedi a vallalasuk ahogy kiolvastam a gyakorlatban nem sokat fog erni. hat ez van.
kb a szavatossag fogalmat takarja ami amugy is kotelezo szoval sokat nem kockaztattak ezzel a nagy +2 ev marketing dumaval...Buy books not gear.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Discord
- Milyen routert?
- Politika
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Facebook és Messenger
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...