-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
maestro87
őstag
Erre senki nem tud mondani semmit?
[ Szerkesztve ]
-
Atmo
senior tag
Sziasztok!
Ha egy terméket bevittem gariztatni (alaplap), de már nem tudják ugyanarra a típusra cserélni, hanem másikat akarnak adni, azt nem vagyok köteles elfogadni ugye? Tehát kérhetem vissza a pénzemet is jogosan ugye?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb: mindenből beérem a legjobbal ;)
-
optikus
senior tag
ahogy irtak, ha 1 even belul van a jotallas akkor penz, ha kivul akkor minden ajandek.
kupon, levasarlas nem legalis, penzt kell visszadniuk, de nem a jelnlegi arat hanem a vasarlaskori szamlan szereplot. nem vonogathatnak le amortizaciot meg ertekcsokkenest semmi ilyenre nincs lehetoseguk.Buy books not gear.
-
Atmo
senior tag
válasz optikus #13556 üzenetére
3 éves gari van az asus alaplapra, de májusban járna le, tehát már több mint két és fél éves. most ment tönkre Már 2 hete náluk van, azt mondták hívnak telón mi a helyzet, de még semmi se történt. csak érdeklődöm, hogy ha nem tudják cserélni ugyanerre a típusra, akkor jogom van-e a pénzt visszakérni, illetve meddig kell, hogy várjak még? nem 14 nap a maximális idő, amig vacakolhatnak vele?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb: mindenből beérem a legjobbal ;)
-
Biluxzsolt
aktív tag
válasz Biluxzsolt #13538 üzenetére
Na csak hogy magamat megnyugtassam! meg esetleg másokat is.
Nem olyan rosszak az emberek az ED-nél vagy csak elnéztek valami vagy esetleg a telefonon beszégetésre az ügyfélszolgálattal(bár ezt kétlem),de változás állt be.
Ma kézhez kaptam a terméket 0 azaz nulla ft utánvéttel!!!
A szervizes bevizsgáló lapon az áll,hogy 1 hétig tesztelték,de hibát nem találtak.
Visszarakva a helyére,most itt is tökéletesem üzemel.
Ezek szerit az út alatt megjavult magától.
Végül is a lényeg az volt,hogy jó legyen és +pénzbe ne kerüljön. Ez teljesült is.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
Szép napot!"Ha három madár lennék,látnám magam felülről,amint magam mögött repülök."
-
optikus
senior tag
ha 1 even kivul vagy akkor jogod arra van amit a kereskedo/gyarto onkent vallalt. altalaban ezekben nem sok van, sztem penzt nem nagyon kapol vissza. varni meg barmeddig amig nem szolnak, vagy hivogatod oket szorgosan. meg a kotelezo 1 eves garidon belul sincs eloirt maximalis ido csak egy gumiszabaly (15 napos torekedes). az 1 even kivulinel valoszinuleg semmi nem kotelezi oket semmire, magyaran barmeddig ulhetnek rajta es barmeddig.
Buy books not gear.
-
313313
addikt
Pedig ez így megy minden terméknél. Ha közelebbről megnézed a garanciajegyet/leírást már nem 36hó/3 év gari figyel ott, hanem 12+24 hó/1+2év és mindegyikről külön-külön írnak néhány gondolatot...
Vannak olyan terméket amiket 10-15év garanciával hirdetnek, amiből az 1 év feletti, hogy addig lesz hozzá alkatrész, vagy egyéb bagatell dolog, csak szépen hangzik, a jó nagy garancia idő.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
asdf_
veterán
Az asus soha nem adott 3 év teljeskörű garit. Ha úgy érzed, hogy téged átvertek azzal, hogy az 1 teljes + 2 év korlátozott garis cuccot neked 3 év garisnak adtak el, mindenféle kisbetű nélkül, akkor jelentkezz a hatóságnál, és majd szkandereztek. Az asus mindenesetre vagy a tiedet javítva, vagy másét, javítva, vagy egy hasonló (egyező socket, egyező memóriafoglalatok száma, stb.) új/javított alaplapot küld vissza magától.
-
Gyuri27
félisten
[link] asus mo-nál főnök. Kérdezz tőle priviben.
Aztán kérdés, hogy a lap hivatalos csatornákon vagy szürke importba érkezett.
Az is kérdés, hogy 36 hó a gari vagy 1+ valamennyi.Ha beszéltél az emberrel, írd majd be, hogy az asus pontosan mennyi garit ad (milyen feltételek mellett).
Amd - Radeon - Ryzen
-
Atmo
senior tag
Idézet az ÁSZF-ből:
A garancialapon szereplő tételekre az ott meghatározott időtartamra vállalunk garanciát, mely rendeltetésszerű használat esetén érvényesíthető.
A garipapíron 36 hónap szerepel, ezen kívül szó sincs sehol 1+2 év szavatosság stb-ről..!!
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb: mindenből beérem a legjobbal ;)
-
norbert1998
nagyúr
Van egy megadta magát mosogatógép az euronicsbol, által 2 év plusz euronics bolti garancia még 3 év. Az alap már lejárt. A szerelő állítása szerint a vizkovesedes nem számít garanciális gondnak, gondolom mert az gondatlan használatból adódik, csak nem itt, hiszen havonta sózni kellett, ami nagyon sok, és amúgy is keményre van állítva a gép, szóval a mi részünkről minden el volt követve. Jogosan állítja?
-
optikus
senior tag
válasz norbert1998 #13567 üzenetére
na de mi a hibaja?
ezt a garit se ertem, 2+3 ev?Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
válasz norbert1998 #13569 üzenetére
utana kell nezni hogy ebbe a gariba mi tartozik bele. soxor csak a javitasi koltseg vagy az alkatresz, vagy a fuvart neked kell vegezni, vagy kiszallast kifizetni stb-stb. szoval elegge limitalt lehet a dolog. az kulon musor hogy ez valoban garis hiba e, mert ha mondjuk eltomodott a vizkotol normal hasznalat eseten az nekem garis (hisz arra a gyartonak szamitania kell hogy vizkoves a viz, raadasul bejovo agon ahol kezelni se lehet), de ha mondjuk van benne egy vasdarab, vasreszelek, stb (lattam mar vizben olyat) akkor az nem lesz garis.
az euronicsrol amugy eleg rosszakat irnak, plane ha eladas utan valamit akar a user, sztem elsore biztos lepattintanak, szakertoi velemeny meg mar teged terhel. lehet egyszerubb egy egy szerelovel kipucoltatni...Buy books not gear.
-
vasi89
addikt
válasz optikus #13570 üzenetére
Ez viszont elég nevetséges h tényleg ha napi használati tárgy romlik el amit nem tud nélkülözni akkor egyszerűbb fizetni a javításért mint gariztatni. Illetve az is hogy a cégek 80%a meg próbál elküldeni a bánatba. És bárki mond bármit, nem ez így nem normális, egyáltalán nem.. Viszont MO-n bármit meg lehet tenni ilyen téren büntetlenül. Mindig mindenki a másikra mutogat és húzza ki magát a felelősség alól. Garis ügyintézésről én sok jót eddig nem tudok elmondani pedig elég sok műszaki dolgom romlott már el. Egyedül a telekom tartja a 14 napot mondjuk ott minden más szolgáltatás kritikán aluli.
-
Pc-man34
tag
Ha valakit érdekel a pcx garanciázásom,most hívtak az előbb,felkínáltak egy cserét,persze nem fogadtam el...mivel gyengébb és jóval olcsóbb vga-t akartak adni,nem fogadtam el,azt kértem,hogy levásárolhassam.,este értesítenek mi fog történni..
-
Pc-man34
tag
Vissza is hívtak,és jól bemérgeltem magam,szerintetek mit tudok tenni ebben az esetben?
Elviekben találtak egy ugyan olyan vga-t mint az enyém,állításuk szerint új,de se doboza,se fólia nincs a vga-n és semmi tartozéka,ez egy használt/javított szerintem. -
Attix82
addikt
válasz Pc-man34 #13575 üzenetére
Nagy különbség nincs a 2 VGA között, vagyis még az is megfelelhet 1 év után. Ha meg találtak ugyan olyat, akkor ennyi a történet.
1 év után még a garanciát se kötelesek újra indítani csere esetén sem.
Asus úgy cseréli a VGAt, hogy minden marad a régi csak a panelt cseréli, és a régiről a hűtőt átrakja.
Szóval nagyon nem kell akadékoskodni ez ügyben. 1 éven belül lennél, akkor vannak jogszabályok, de utána már a bolt diktál.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Attix82 #13577 üzenetére
Te aztán nagyon el vagy tévedve!
Cserélni csak újra lehet. Ha új a termék azt is full garival kell megkapnod.
Ha javítás történik a garancia hosszabbodik, illetve a javitott alkatrészre is van gari.
Ha se cserélni, se javítani nem tudnak akkor hibás a teljesítés. Azaz a vásárlás előtti eredeti állapotot kell visszaállítani. Azaz vevő visszakapja a számlán szereplő vételárat. Ha a vevő jó fej és belemegy a cserébe (ami a részéről kegy) akkor illik olyan cserét felkinálni ami neki is megfelel. Persze az a termék is full garis.Pc-man34: valószinüleg szaros. Menj be. Kérd a vásárlók könyvét. Ha nem térnek észhez, irány a fogyvéd.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Attix82
addikt
válasz Gyuri27 #13580 üzenetére
1 év jótállásról hallottál? Azon belül oké amit írsz, utána már nem.
Amúgy meg mint írtam, az Asus csak a panelt cseréli és a garancia újra indul. "Cserélni csak újra lehet" manapság ezt el lehet felejteni, régen ez volt.
Lényeg a saját dobozába és amit adott tartozékokkal együtt kap egy ugyan olyan VGAt aminek újra indul a garija.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
-
Attix82
addikt
válasz Gyuri27 #13584 üzenetére
És arról hallottál, hogy EUba 10e ft felett 1 év a kötelező jótállás és a többi márcsak ráadás feltételekkel? 1+2, 1+1 , 1+4 stb.
Nyugodt lehetsz, fogyasztóvédelemmel, békéltetővel és jogásszal végigzongorázva. Pihenjél, és ne kötözködj.
Jelen esetbe ugyan olyan terméket kap, és újra indul a garancia. Ezen nincs is mit vitázni, csak az emberke gondolom jobban örülne a pénznek.
[ Szerkesztve ]
-
vasi89
addikt
válasz Attix82 #13587 üzenetére
Én most komolyan kérdezem. Ha valamim elromlik 1 éven belül akkor adhatnak használtat is ha újraindítják az 1 év garit? Ez most komoly? Elég nevetséges, de ez magánvélemény. Az ügyintézés sebességéről nem is beszélve, ja meg a hozzá nem értő alkalmazottakról. És ez sajnos egyre több nagy boltnál így van. Természetesen tisztelet a kivételnek.
-
Attix82
addikt
válasz vasi89 #13588 üzenetére
Nem mondanám, hogy használt. Panelt cserélik (ez, hogy javított e már vagy teljesen új azt nem tudni) , új címkés, és a régiről a hűtőt átrakják. (VGAknál tapasztaltam ezt) + újra indul a VGA garanciája.
Más egyéb terméknél mindig újra cserélte a gyártó ha nem lehetett javítani.
VGA gyártóknak költségkímélőbb ez az eljárás.
-
313313
addikt
válasz vasi89 #13588 üzenetére
Iphonnál is felújított darabokat adnak cserébe, javítás helyett.
Törvényben nincs leírva, hogy kötelező újra cserélni 1 éven belül...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
vasi89
addikt
válasz Attix82 #13589 üzenetére
Jah így már oké. félreértettelek. Sorry
@313313: nem azzal van a bajom h felújított. Nálam a felújított nem = a használttal. De félreértettem az előttem szólót. Viszont telefonoknál azt mondom még ez a legjobb megoldás. Mert ha alkatrészt cserélnek csak az alkatrészre adnak garanciát az is max 6 hónap de ,ha az egészet cserélik akkor újabb 1 év. Sokan viszont azt sem tartják be, hogyha náluk volt a termék 1-2 hónapig akkor nem hosszabbítják meg a garanciát pedig kellene.
-
Topikgazda
válasz vasi89 #13591 üzenetére
"Sokan viszont azt sem tartják be, hogyha náluk volt a termék 1-2 hónapig akkor nem hosszabbítják meg a garanciát pedig kellene."
Ez két esetben lehet szabályos:
1. Ha nem bizonyult hibásnak a termék a bevizsgálás során.
2. Az 1 év kötelező jótállás után.Ha az 1 év kötelező jótállás alatt játsszák el ezt veled, akkor lehet a fogyasztóvádelemhez fordulni és ők megoldják neked a problémát.
-
asdf_
veterán
válasz 313313 #13590 üzenetére
Iphonnál is felújított darabokat adnak cserébe, javítás helyett.
Törvényben nincs leírva, hogy kötelező újra cserélni 1 éven belül...Cserelni ujra nem kell, lehet javitani is, de bontott cuccal javitani a meghibasodott termeket/termekreszt tilos az elso evben:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
5. § (2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
(ebbol nekem egyertelmuen kovetkezik, hogy amennyiben nem javitanak, hanem cserelnek, a cseretermek a fentiek miatt kenyszeru ujnak lenni)
[ Szerkesztve ]
-
vasi89
addikt
válasz Superhun #13592 üzenetére
Nem ér a fogy.védelem semmit. Amúgy általában 1 év után szoktak garis problémák előjönni. De inkább az zavar hogy fizetek valamiért ami mondjuk 3 év jótállással van hirdetve és akkor még én legyek hálás nekik h ha fél év alatt is de megjavították vagy cserélték? Utóbb időben sajnos pont összejött 1-2 garis probléma azért vagyok ennyire kiakadva Leginkább a szakértelem hiánya és a nemtörődömség zavar. Nem csak addig kell jófejnek lenni amíg otthagyom a pénzt. Habár konkrétan az Iponnál már akkor sem jófejek. Mert amíg kiszolgálnak is csak egymással pofáznak.
-
313313
addikt
Lehet igazad van, pár hónapja is felmerült ez az egy éven belüli csere csakis új lehet, akkor érdemben nem reagált rá senki se...
De az én olvasatomban a felújított az nem új készülék, szóval ennyi erővel Apple folyamatosan törvényt sért...
Másrészről ha jól tudom, csak magát a készüléket cserélik, a töltő/headszet... marad a régi...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #13596 üzenetére
Igen, de ha a javitas soran csak uj alkatreszt lehet beepiteni, akkor nalam ebbol logikusan kovetkezik, hogy amennyiben cserelik a keszuleket, akkor a kapott termeknek kenyszeruen ujnak kell lennie (mert ez esetben kvazi a cserevel "javitanak"). Aztan persze tevedhetek, de a jozan paraszti esz meg a logika ezt dktalja.
-
beteg
őstag
Múlt hét pénteken vettem egy HP Offijet 8100-as nyomtatót, ami gyárilag hibás volt. Hétfőn reggel bejelentettem a HP ügyfélszolgálatán, mert ezr csak ott intézik, de azóta sem történt semmi. Állítólag majd egyszer visszahívnak
Csak futni kell!
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- BestBuy topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Vicces képek
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Call of Duty: Black Ops 6
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest