- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AliExpress tapasztalatok
- OpenMediaVault
- DIGI internet
- Sweet.tv - internetes TV
- Németország: fákra költöztek a Tesla gigagyára ellen tüntetők
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz takacsbotond #14500 üzenetére
Ha még nincs 1 éves az egér, akkor kérheted a pénzvisszafizetést a MM-nál, egyébként meg el kell fogadnod a gyári szerviz ajánlatát.
-
Lenry
félisten
megadta magát egy januárban vásárolt HP fénymásolónk.
rövid egyeztetés és hibaleírás után a HP Magyarország a csere mellett döntött, tegnap meg is jött az emberük Pestről, nála az új nyomtató.
összerakás közben egy fél mondatban megjegyezte, hogy "ha ez is elromlana, akkor a régi sorszámával kell majd bejelenteni a hibát".
visszakérdeztem, hogy miért is kéne, azt most viszi el, új készülék, újrainduló gari, stb.
erre az volt a reakciója, hogy már miért indulna újra a garancia?
o_O - mert ezt írja elő a Ptk és az Európai Unió.. azért.
biztosan rosszul tudom, az nem úgy van.
ennyiben maradtunk.ma felhívtam a HP-t, hogy legyenek kedvesek állást foglalni, mire megerősítették, hogy márpedig nem indul újra.
- itt van előttem az NFH állásfoglalása, le van benne írva, hogy de, újraindul, nagyon szívesen felolvasom magának
- ő nagyon szívesen végighallgatja, de ettől még nem indul újra a gari.
- ne is haragudjon, de a Hewlett-Packard magyar részlege egy Magyarországon, a magyar és az uniós törvények szerint működő cég, nevezett törvények pedig azt írják elő, hogy de, újraindul.
- akkor sincs igazam, de akkor továbbítja a panaszomat a reklamációs részlegüknek, akik majd felveszik velem a kapcsolatot.
- tegye meg legyen kedves.na itt tart most a sztori, kíváncsi leszek a folytatásra., hogy mégis milyen jogi alapon bírálja fölül a HP a magyar törvényeket
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
optikus
senior tag
a hp-nel amugy is eleg furan ertelmezik a szerviz fogalmat. ez regen is igy volt de ugy latszik most is. beadtal egy keszuleket majd amikor visszakaptad akkor kaptal egy ugyanolyan de masik darabot, ami szinten egy valaki altal bevitt hibas volt amit ok kijavitottak de azzal nem foglalkoztak hogy ugyanazt kapd vissza csak hogy azonos tipusu legyen. na innentol fogva gebasz van mert ez csere, szerintuk javitas. lehet ti is javitottat kaptatok nem ujat.
Buy books not gear.
-
asdf_
veterán
Az uj ptk szerint a ceges vevo mar nem fogyaszto -ez ev januari vasarlassal ez mar ervenyes rad-, a HP garjegy kb. elso sora, hogy jotallasi jegy fogyasztok reszere ertekesitett termekekhez, tehat az ott levo jogi szoveg donto tobbsege nem vonatkozik rad, a kisbetus reszt kell megkeresni, hogy nem lakossagi vevore mik a jatekszabalyok, meg hatha van valami jogi hivatkozas is mellette, es akkor azt melleolvasni a ptk-bol. Mondanam, hogy holnap meloban keresek egy ures hp garjegyet es majd atnezem, de kb. halaltuti, hogy nem lesz idom ra :/ Lesd meg, mit talalsz a papiron.
Amugy Lenovo Ideapad notebookoknal is van valami kavar, lakossagi vevoknek megadjak az 1+1 evet, mert valami eu-s eloiras szerint kotelezo, cegeseknek meg csak 1 evet, es vegyenek garkiterjesztest hozza ha jol remlik/hallottam (bar az Ideapad szeriabol vasarolni nem eppen celszeru amugy). -
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Az lenne a kerdesem hogy a "Javítás -> csere -> pénzvissza" dolognal ki a felhatalmazott abba, hogy mi tortenik?
Javitas: nyilvan a ceg javitja, termeszetesen a gyari allapot visszallitasa
Csere: na itt mar kerdes van bennem, hogy a ceg onhatalmulag donthet, hogy marpedig ez csere lesz, vagy ilyenkor mar kell egy szakvelemeny?
Penzvissza: tetelezzuk fel hogy az altalunk vasarolt termek akcios volt, tehat a csereje a boltnak tobbletkoltseget jelent, es nyilvan a bolt a cseret elutasitja ...Tehat kinek a jogkore ezeket meghatarozni hogy eppenseggel melyik fog aktualizalodni?
Kell e a cegnek a javitason kivuli esemenyeket szakvelemennyel alatamasztani, vagy akar onhatalmulag donthet ugy hogy csak a penzt hajlando visszaadni?Elore is koszi a valaszokat
-
sinick
senior tag
A jogszabály "fogyasztó"-ról beszél. Az új PTK a záró rendelkezéskben írja, hogy a fogyasztó "a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy". A tartós fogyasztási cikkek kötelező jótálására vonatkozó kormányrendelet illetve a távollévő szerződésekre vonatkozó kormányrendelet pedig a PTK szerinti "fogyasztó"-ra hivatkozik. Vagyis a cég nem fogyasztó.
[ Szerkesztve ]
-
zenwalk
senior tag
Sziasztok
Pénteken interneten foglaltam, de személyesen vásároltam egy egeret. Nem vagyok megelégedve a görgővel, néha duplán kell görgetnem, hogy érzékelje. Ez a játékoknál nagyon zavaró. A csomagolás, számla, megvan, van valami mód arra, hogy visszafizessék az egér árát?[ Szerkesztve ]
-
Ta`uri
csendes tag
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne hogy van egy online rendelésem magyarországi webshopból 2 hónapja nem teljesült, emailekre nem válaszolnak írtam többször is 1 hónapja is múlt héten is, és előre utalással kellett fizetni. Ilyenkor mit tehetek kihez tudok fordulni? 33700 Ft ról van szó. Nem szeretném ezt elbukni. Még holnap telefonon is próbálkozni fogok de sztem nem sok sikerrel...
Köszi előre is ha vki tud egy elérhetőséget vagy hogy mi ilyenkor a teendő kihez tudok fordulni?
Üdv:
Jani -
asdf_
veterán
válasz Ta`uri #14518 üzenetére
Elso korben megnezni az e-cegjegyzek.hu-n, hogy elo-e a ceg. Ha igen, akkor a szekhelyre tertivevenyes level, hogy tekintve, hogy 2 honapon belul nem teljesitettek, az emaileket leszarjak, elallsz a megrendelestol, es kered az elorelutalt osszeg haladektalan visszautalasat erre es erre a szamlaszamra. Valamint -innentol opcionalis- elorebocsatod, hogy tekintve, hogy eddigi jelzeseiddel -emailek mellekelve- erdemben nem foglalkoztak, amennyiben az osszeg visszautalasa a jogszabalyban eloirt idon belul tovabbra sem tortenik meg, kozjegyzoi dij+tartozas osszege osszegben fizetesi meghagyast allittatsz ki a ceg ellen.
-
devil-k
nagyúr
Itt is felteszem a kérdést, hátha hamarabb jön válasz:
-Ipon-Hölgyek-Urak!
A következő lenne a kérdésem, érdekelne, hogy a gyakorlatban hogyan is működik a dolog.
Adott egy tápegység. Vásárlás után 3 héttel felmondta a szolgálatot. A garancia futár el is vitte, október 5-én jött az e-mail, hogy megkezdődött a garanciális ügyintézés folyamata... Ennek már 1 hónapja lassan. Október 28-én dobtam egy e-mailt nekik, hogy mégis mi a helyzet, a következő választ kaptam:
"A terméket korábban átadtuk a beszállítónak (bevizsgálás alatt van a beszállítónál elérhető online rendszer szerint), sajnos még nem rendezte. A bevizsgálás folyamata nemcsak a hiba meglétének ellenőrzését, hanem a hiba okának feltárását, illetve a javítás megkísérlését is tartalmazhatja.
Amint információt kapunk, vagy az ügyintézés időközben lezárul, email-ben azonnal értesítjük Önt."Meddig húzódik ez a gyakorlatban? Meddig érdemes várni? Lehet-e kérni, hogy küldjenek új tápegységet... stb. stb.
Köszi az infót![ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
optikus
senior tag
válasz devil-k #14522 üzenetére
sajnos nincs hivatalos korlatja annak hogy meddig ulhetnek rajta (es annak sem hogy hanyszor). ha elso evben van a cucc akkor a joxabalyi feltetel kimerul annyiban hogy a torekednie kell hogy 15 napon belul javitva legyen. na ez a gyakorlatban annyi hogy o elkuldte akkor torekedett a tobbi nem rajta mulik. innentol fogva meg csak remenykedj hogy nem azzal dobjak vissza hogy nem garis, mert akkor meg az 1 honap is ugrik a gariidodbol (mivel csak a garis problemanal hosszabodik a garesz). egy dolgot tehetsz, surubben baxogatod oket. ha nagyon megunod beirsz a nagykonyvbe. ilyenkor mar erdemes kerni a vasarlastol valo elallast hibas teljesites cimszoval.
Buy books not gear.
-
-
optikus
senior tag
válasz devil-k #14525 üzenetére
szep nem szep, ezt birtak az unios okosok kitalalni, mondvan ez noveli a piaci versenyt es kapkodnak majd hogy elegedett legyel. lehet hogy nemeteknel v franciaknal igy van, de nalunk mindig az ellenkezoje szokott tortenni. mint ahogy ezen esetben is.
Buy books not gear.
-
Joe.36
addikt
Sziasztok...
Következő a gondom, az ázsia centerben vettem [ebből a márkából] nadrágot és felsőrészt, nem volt olcsó, többször is vásároltam ott eddig nem volt semmi gond.
Amit vettem hullik a belseje anyaga nem kicsit, nagyon, ki mostam a mosási utasításokat betartva.
Akkor még jobban. Nagyon... Foszlik az egész... Belseje...
Számlát, nem szokott adni, de eddig nem is volt gond.
Tudok valamit tenni, holnap tervezek vissza menni... Vagy ha nincs számla buktam az egészet ha jól gondolom.
Van bármi ötlet hogy mit érdemes mondani ha le akarna rázni...
Tudom én voltam a hülye...Köszi
Joe
[ Szerkesztve ]
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Xantomas
őstag
Az mennyire valid, hogy a garancia lejárárati dátuma, ha munkaszüneti napra végződik, akkor az, azt követő munkanapra tehető át.
Vagy ez már szervíz, és cég függő, és inkább jófejség.
Adott egy telefon, szervízben volt, a szervízelés után ugyanúgy előjöttek a korábbi hibái, de nem többnapos szervízre volt beadva, hanem megoldották aznap, alkatrész cserével.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Joe.36
addikt
válasz optikus #14531 üzenetére
Kicserélték, 2 napja hordom, mosva nem volt, és ennek is foszlik a belseje.... Nem értem mert nyáron vettem ott ugyanilyen fél hosszú nadrágot felsővel, vagy 100 kimostam, és olyan szinte mintha új lenne...
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Turbolada II
őstag
válasz Joe.36 #14533 üzenetére
Ezért szaladgálnak a kínaiak Pesten 100 milliós nagyságrendű kp-val. Kérdés hol van ilyenkor a NAV?
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
birorichard
őstag
Sziasztok!
Gondoltam, leírom nektek kalandomat az ipon nevű katasztrófával kapcsolatban, amit átéltem garanciális ügyintézés címén. Leveleket nem akarok kirakni, de igyekszem hűen visszaadni. Tragikomédia, de tényleg.
2013.11.12-én vásároltam a fenti kereskedőnél egy Plantronics fülest, 24 hónap jótállással, viszonylag ritkán használtam, kíméltem, ahogy tudtam, külön dobozban tartottam, stb, semmi gond nem volt vele.
2015.10.20-án amikor megint fel akartam venni, egyszer csak az egyik a fejpánt, az egyik pod közvetlen közelében, letört. Észrevettem, hogy a másik oldalon is található egy hasonló repedés. Neten ahogy rákerestem, láttam, hogy sajnos gyakori probléma, anyaghiba, gyártó szó nélkül cseréli. Megnéztem a garancialevelet, 24 hónap, nosza rajta, ki ne fussak a határidőből, essünk is túl rajta gyorsan, gondoltam naivan, nem lesz gond.
Írtam egy udvarias levelet az iponnak, fotókat mellékeltem a hibáról, illetve a számláról, garilevélről - szerettem volna, ha úgy tudok menni, hogy már tudnak a dologról, esetleg utánanéznek, felveszik a kapcsolatot a gyártóval, nem kell ott fél órát állni, mesélni, magyarázni a kollégának, mi történt - könnyebb így nekik is, nekem is. Jött nemsokára a válasz, miszerint "nem tudják átvenni garanciális ügyintézésre", mert az törésre/repedésre nem terjed ki.
Nyeltem egy nagyot, még nem húztam fel magam, rájöttem hogy jó öreg magyarhonban nyilván nem fog simán venni ez sem, ezért még egyszer leírtam nekik, amit már az első levelemben is, hogy nem volt kitéve fizikai behatásnak, nem feszegettem, tapostam rá, stb.
Lelkiekben már elfogadtam, hogy nem lesz egy egyszerű menet, ezért felvettem a kapcsolatot a gyártóval, ugyanezt leírtam nekik is, fotókat mellékeltem, hogy küldjenek már legyenek szívesek egy állásfoglalást a leírt hibával kapcsolatban, a Plantronics support visszaírt, hogy sajnos ismert anyaghiba, természetesen cserélik a fülhallgatót, juttasam vissza a helyi viszonteladóhoz, akitől vásároltam, a továbbiakat ők intézik. Nagyszerű.Az iponnak címzett a második levelemben már beszéltem erről nekik is, és mivel kezdett kicsit felmenni már a pumpa, hogy nekem kell leveleznem a termék gyárójával egy olyan valaki helyett, akinek ez kötelessége volna, és amiért a fizetését kapja, némileg hidegebb hangnemben, természetesen minden bántó, obszcén kifejezés nélkül, egyszerűen csak hivatkoztam az ide vonatkozó kormányrendeletből eredő kötelezettségükre, illetve a Plantronics által küldött állásfoglalásra.
Próbálom rövidre fogni, mert kezd kicsit hosszúra nyúlni. Sorra érkeztek a félsoros, nyegle válaszok, miszerint ők nem foglalkoznak vele, kvázi lesz*rják a jogszabályt, a gyártót, a vásárlót - engem. Ami a legjobb - arra hivatkozott az ügyintéző, hogy az "ő tapasztalata szerint" a gyártó nem cseréli az ilyen hibával visszaküldött termékeket, és számon kért, hogy ugyan fényképet küldtem-e a gyártónak a hibáról. Nevetni akartam, de már sírva írtam a levelet, és egyre zabosabb voltam, hogy egyrészt ne kérjen már engem számon azzal a munkával kapcsolatban, amit helyette végzek, másodsorban pedig igen, ahogy azt már leírtam neki korábban.
Végső elkeseredésemben már odáig vetemedtem, hogy live chat-en is felvettem a kapcsolatot a Plantronics-szal, hogy legyenek már kedvesek és segítsenek már, mert egyszerűen nem hiszi el a viszonteladó, hogy cserélik a terméket. A support ismét megerősített abban, hogy bizony cserélik, de inkább adna egy e-mail címet, a K-EU-i képviselet warranty support elérhetőségét, és írjak nekik.Közben az iponnak írt válaszomban megemlítettem, hogy az ügyintézésük jogszabályt sértő volta, és úgy általában a minősége és stílusa miatt továbbítom a panaszomat az NFH-nak, ez az ötödik levél volt, amit nekik küldtem. Erre a korábbiakhoz képest némileg sietősebben érkezett a válasz, miszerint természetesen vigyem be, és nem garanciális, de "feltételes ügyintézésre" át tudják venni a terméket. Lol, gondoltam, már megvárom, a Plantronics warranty support válaszát.
Ők annyit kérdeztek, hogy felvettem-e a kapcsolatot a helyi viszonteladóval. Elmeséltem nekik a teljes sztorit, ezután a következő levélváltásban elérhetőséget egyeztettünk, és 4 nap múlva megjött a cserefüles.
Miután ez megtörtént, természetesen tudattam ezt az iponnal, némi körítéssel.
Nem voltam bunkó, durva, obszcén egy alkalommal sem, nagyon szívesen kiraknám a levelezést, de nem akarok levéltitkot sérteni.
Szerencsére a történet boldog véget ért, de ilyen impotens, szerencsétlen bandát, mint az iponnál, még életemben nem láttam. Rendeltem tőlük többször is, eddig kb ~200 000 FT értékben, de hogy az életben nem veszek tőlük egy kábelt sem, az biztos, és arra bíztatok mindenkit, hogy messzire kerülje el ezt a rablóbandát, akinek csak addig vásárló a vásárló, míg kicsengeti a pénzt, aztán magasról tesznek minden kötelezettségükre. Mindenesetre lesz egy kis időm, a beígért NFH-s panaszt is továbbítani fogom. Életemben ez lesz az első, pedig próbáltak már pár helyen átverni, lehúzni, stb., de eddig mindig sikerült megoldani normális hangnemben, a legutolsó garázscég is komolyabban utánanézett egy-egy problémának a második, harmadik levélváltás után, ami vagy az én vagy az ő igazukat erősítette meg, de az iponról egyszerűen ordít, hogy pofátlan tesznek rá, nemtörődöm, impotens társaság. Kerüljétek.[ Szerkesztve ]
-
1 among many
tag
ipon garancia = az a testőr, aki téged kezd el összeverni, ha rád támadnak. apróhirdetésekben is, ahol írják, hogy ipon gari, az nálam egyenlő a nincs gari fogalmával.
amiért viszont igazából írok:
van egy Corsair ddr3 ram pár, amit régebben itt vettem aprón. sajnos az egyik modul hibázik, a másik kifogástalanul működik.
eredeti doboza, számla és garipapír nálam, megkaptam anno a ramokkal együtt.
kisker gari már lejárt, de gyári még lenne. a gond, hogy gyártó oldalán azt az infót találtam, hogy a gyártói garancia csak első tulajdonos részére érvényes. a számlán lévő magánszemély neve meg ugye nem az enyém.mit érdemes ilyenkor tenni?
legrosszabb esetben eladom a fél párat, mert az nagyon alaposan tesztelve is hibátlan, de nem bánnám, ha érvényesíteni tudnám a gyártóit valahogy.
-
birorichard
őstag
válasz 1 among many #14536 üzenetére
Szerintem vagy azt tudod, hogy nyilván felveszed a kapcsolatot az első tulajjal, h írjon nekik, vagy beküldöd így, nem gondolom, hogy a gyártó ellenőrizné a személyazonosságod...
Az iponos hasonlaton még mindig szakadok...
-
Topikgazda
válasz birorichard #14535 üzenetére
Egy alapvető dologgal nem vagy tisztában. A 24 hónap garancia az nem 24 hónap jótállást jelent, hanem 12 hónap jótállást + 12 hónap korlátozott garanciát. Utóbbi annyit jelent, hogy a bolt továbbküldi a gyártónak a terméket, de ennek is lehetnek feltételei. Ezt értsd úgy, hogy 1 év után minden ajándék, amit a bolt vállal... Ez minden boltnál így van, nem csak az iponnál. Tehát linkelhetted nekik a jótállásról szóló jogszabályokat, jogosoan szarták le... A fogyasztóvédelem sem tud 12 hónap után érdemben segíteni neked.
Egyébként ha én boltos lennék, tuti nem vennék át csak úgy simán egy törött fejhallgatót, mert szerintem 10-ből 9-szer az a helyzet, hogy az user törte el. Nem vállalnám be azt, hogy saját költségen kiküldöm a gyártónak, aztán ő visszaküldi nekem, mondván ez nem garis hiba, és még a visszaküldést is én fizessem ki neki...
Mindez nem azt jelenti, hogy az ipon korrekten járt el az ügyedben, de a másik oldalról is meg kell nézni ilyenkor a történetet. Nagyon sok a kamus, szélhámos ügyfél, ezért minimum, hogy óvatosan kezeli a bolt ilyenkor a helyzetet.
-
birorichard
őstag
válasz Superhun #14538 üzenetére
Tisztában vagyok a két fogalom közti különbséggel, azonban nem értem, hogy kapcsolódik ez a témához? A jótállási jegyen szerepel, hogy annak időtartama 24 hónap, és annak helyét, ahol ezt érvényesíteni tudom.
Innentől kezdve részemről ennyi. Ezen túl, hogy ők mit lépnek erre, mit leveleznek a gyártóval, pontosan mik a korlátozott garancia feltételei, annyiban érdekel, hogy az ügyintézés során a tőlük elvárható legnagyobb mértékben az én érdekeimet képviseljék - félreértés ne essék, nem kell erőszakoskodni, meg levelekkel bombázni őket elutasító válasz esetén, de pl. ne merüljön már ki abban az ügyintézés, hogy "ugye ezt a hibát nem cserélik?", pláne abban ne, hogy meg sem próbálnak eljárni. Ne nekem kelljen már sz*rul éreznem magam, meg elnézést kérnem, mert a kereskedő vagy a gyártó a jogszabályban foglaltakon túl vállalt jótállást, garanciát egy termékre - nyilván ez is szerepet játszott abban, hogy ezt választottam.
Ne haragudj, ha félreértem, amit írtál, de jelenleg azt látom, hogy pontosan ugyanezt a balkán hozzáállást tapasztaltam ott is, amit igazán nehezményeztem - jogosan szarják le? Tekintsünk el egy pillanatra a jogszabályban foglalt kötelezettségükről - mióta divat leszarni a vevőt/ügyfelet bármilyen okból kifolyólag? Nem mentem be hőbörögni, hogy vettem 5 éve egy usb kábelt tőlük, ami most megadta magát, mert megrágta a kutya és most azonnal cseréljék ki. Fél percembe telt utánanézni, hogy ismert anyaghiba, a gyártó cseréli a terméket. Ne vicceljünk már...
Az általad írtak is tökéletesen prezentálják, hogy mitől is olyan - elnézést a kifejezésért - szar az egész - az a fontos, hogy meg kell ragadni minden lehetőséget, nehogy még véletlenül is kettő percet szánni kelljen az ügyfélre, ne adj' Isten dolgozni - fizetett, innentől kezdve fejen állhat, az se érdekel senkit. Hát kösz, furának tartom, hogy szerinted ez elfogadható eljárás - homályos okokra hivatkozva visszautasítani az ügyfelet, nyegle, félsoros válaszokat prezentálni, számon kérni, velem végeztetni az ő dolgukat - sajnálom, erre nem tudok mit mondani. Hangsúlyozom, nem vártam semmi olyat, ami nekik 1 FT költségükbe is került volna, kettő levelet lett volna szükség írniuk, és magasról tettek rá - ez nem óvatosság, ez szimpla türhőség.
Két rövid mondatban leírom, ezt nekik is megtettem, mit vártam volna: napszaknak megfelelően köszön, sajnálatát fejezi ki a negatív tapasztalatomért, megkér, fáradjak be az üzletbe, hogy a jegyzőkönyvet felvegyék, a szükséges dokumentumokkal (jótállási jegy, max számla), megköszönni, hogy utánajártam helyettük a gyártó állásfoglalásának a hibával kapcsolatban, elköszönünk egymástól, megígérik, a tőlük telhetőt mindent megtesznek, hogy segítsenek (nem kell lopni, csalni, hazudni - eufemizmus a minimumra), elköszön, elmegy.
Tanácstalanság, 1 év jótállás lejárta, korlátozott garancia, stb., stb. esetén felveszik a kapcsolatot a gyártóval, leírják a hibát, keletkezésének körülményeit, fotókat csatolnak, ahogy én, állásfoglalást kérnek, ahogy én, és még folytathatnám - erről érdemben 2 naponta küldenek 2 rövid mondatot e-mailben, h nagyon igyekeznek, itt tart az ügyintézés, végül a gyártó által közölt pozitív vagy negatív válaszról írásban tájékoztatnak - nem fog menni, nem cserélik, itt a levél, olvasd el, ha nem hiszed - vagy várhatóan x munkanapon belül érkezik a csere termék, e-mailt küldenek, amint mehetek érte.
És ennyi. Ha ez sok, kövezzetek meg.
Nem kell saját költségükön küldözgetni sehová, nem a betárcsázós internet korában élünk, egyszerű nemtörődömség, ahogy eljártak. Ahogy mostanában utánuk olvastam, a csapból is ez folyik, hogy milyen nyegle, lekezelő az utóbbi 1 évben az ügyintézés, az alkalmazottak viselkedése, de még vásárláskor is... No comment - Taigetosz+[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
válasz birorichard #14539 üzenetére
Ezért veszek lassan csak használt tartós fogyasztási cikket, mert nem ér semmit a garancia.
Eddig egy kivételtől eltekintve mindíg fenyegetőznöm kellet garancia ügyintézéskor, általában 2. levelet az NFH-nak is megküldöm..... ilyenkor vesznek vissza az arcukból a boltok.
Teljesen jogos amit elvársz/leírtál, ehez általában a gyártók tartják is magukat.(#14538) Superhun
Jótállás "A kötelező jótállás időtartama 1 év"
Ez a minimum, amit tartós fogyasztási ciknél adniuk kell. Ha többet adnak egy termékre, arra az időre is ugyan az érvényes, mint az 1 évre. Amit írtál, azt fel kell tüntetni a garancia levélen.... A kamus vásárlókat nem a bolt kötelessége kiszürni, erre van a szakértő vizsgálat.
A boltokat meg nem szívesen védem, a nagyker kell, hogy cserélje a hibás terméket az eladónak nincs kára.
A nagykernek meg be van építve az árrésébe.... -
sepsi0
őstag
válasz Gyuri27 #14541 üzenetére
Teljesen igazad van, ha nem gond még idéznék:
A jótállásnak két fajtája van:
•a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
•a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
-
Topikgazda
válasz Gyuri27 #14541 üzenetére
Ha a papíron az van, hogy 24 hónap jótállás, akkor én kérek elnézést. Viszont ha az van, hogy 24 hónap garancia, a lap alján pedig kisbetűvel szerepel az, hogy "a fent felsorolt termékekre 12 hónap jótállást vállalunk", akkor mégsem lesz 24 hónap az a jótállás, bármennyire is csapdossuk az asztalt.
-
sepsi0
őstag
válasz Superhun #14543 üzenetére
Bocs, hogy beleszólok, de....
Ez csak dobálózás a szavakkal. Jogilag három féle kötelezettség van:
- Kellékszavatosság
- Termékszavatosság
- JótállásÍrhatnak akármit.
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén
a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
-
Topikgazda
válasz sepsi0 #14544 üzenetére
A legjobb tudásom szerint a garancia, mint fogalom, a polgári törvénykönyvben nem szerepel, tehát az, hogy a köznyelvben mit jelent, jelen szempontból mindegy. Ha a jótállási jegyen le van írva, hogy a 24 hónap "garancia" miből épül fel, akkor azt kell figyelembe venni. Ha nincs leírva, akkor értelemszerűen a legkedvezőbb formát kell tekinteni, azaz a jótállást.
Én személy szerint jobban nem szeretnék belemenni ebbe a vitába, mert egyrészt jó párszor lefolyt már ez itt a topikban, másrészt most nincs időm mindennek alaposan utánanézni.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Superhun #14543 üzenetére
Olyan, hogy garancia nincs (jogilag).
Ha a jótállás időtartama rovatba 24 van írva. Akkor a lap aljára írhat bárki bármit.
Ha a bolt, eladó, Jézus, bárki 12+12-t akar adni. Akkor írja azt oda, hogy 12+12.
A szabálytalanul, rosszul, félrevezetően stb-stb kitöltött jótállási jegy ugyanis csak popó törlésre jó.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Attix82
addikt
válasz birorichard #14547 üzenetére
Továbbra sem az, garipapír alján gondolom ott a 12 hónap jótállás.
-
birorichard
őstag
válasz Attix82 #14548 üzenetére
Valóban úgy van (gondolom sablon), viszont akkor csak önmagának mond ellent.
Webshopban is 24 hóval hirdették anno, uh. nem gondolom, hogy a lap aljára írt megjegyzés bármit is nyomna a latba - ez egyébként nem is volt vita tárgya, az azért elég erős lenne.De vannak még ott érdekes részek, pl. eredeti csomagolást meg kéne őrizni, stb. Viták elkerülése végett mindig elrakom 2-3 hónapra egy-egy új cucc dobozát, hogy ha valami gond lenne vele, ne kelljen az agyhalottakkal erről vitatkozni, de azért az nem elvárható, hogy évekig őrizgesse az ember, nincs is ilyen kitétel egy jogszabályban sem, csak a jótállási jegy az egyetlen feltétel.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Attix82 #14548 üzenetére
Ezt az apróbetüs részt felejtsük már el.
Ha valami x akkor az kerüljön oda. Ha valami x - y akkor az.
Nem olyan bonyolult egy jóállás kitöltése.
Több dolog miatt is aggályos (törvénybe ütköző) egyes boltok viselkedése.Ez pont olyan, hogy veszek tőled valamit. Mikor meg a boltra kerül a sor én kevesebb pénzt adok.
birorichard: a tartozékokat kérhetik. A csomagolást garis ügyéntézésnél nem.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ukrajnai háború
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Befutott az Android 16 fejlesztői előzetese
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- alza vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest